На предишната ми кола сложих всесезонни гуми най-висок клас и бях изключително доволен - не се губят време и средства за въртене зимни-летни. Изкараха 3 години преди да ги продам заедно с колата. Настоящата ми кола дойде с нови летни и затова купих и зимни, но на 5-тата година вероятно ще предам за рециклиране и зимните, и летните, и ще сложа all season. Винаги трябва да се кара с 1 на ум, а да не кажа в България с 5 на ум.
Има ли сняг - зимни гуми! По съвет на баща ми на времето пробвах с две зимни гуми на предния задвижващ мост и при първото по-силно натискане на спирачките завърших с пирует на 360 градуса. Със всесезонни гуми, когато заваля сняг не можех да вкарам колата в гаража, тъй като се пързаляше при 50 см качване преди да влезе в гаража. А бяха чисто нови Бриджстоун. Купих зимни и нямах такива проблеми. А смея да твърдя, че съм добър шофьор. Със сигурност имам навъртяни над половин милион километра.
Премиум клас всесезонни на колата на жената. Вече са на сезон и половина и планирам в края на следващото лято да ги разкарам, като отново ще взема премиум всесезонни.
Лятото - добри летни гуми, зимата - добри зимни ! Но всеки сам решава за себе си, а препатилите нямат нужда да бъдат убеждавани в това базово правило ! Останете живи и здрави !!!
Въпреки че и двата ми автомобила са 4 х 4, зимно време карам със зимни ; лятно със летни гуми! Всичките осем гуми са си all time на джантите, така че не ми отнема много време смяната им! ––––––––––––––––– И със сигурността ли шмекеруване, бе?
В България последната истинска зима беше през 2017, когато имаше над 40 ледени дни. Миналата година в Хасково имаше сняг колкото веднъж да сложа боти. Ако се въртях само около Хасково или град като Бургас, бих оставил летните, ако са в добро състояние. Ползвам зимни, защото поне три пъти ще ида до Разлог, поне веднъж на Мальовица или Витоша. Беше писано нещо за френските шофьори, но климатът в Алпите, Бретан и край Марсилия не е еднакъв. Сега помислете и за португалските, и за гръцките шофьори.
Аз карам с всесезонни гуми Kinergy 4S на корейския производител Hankook колата със задно предаване. За Алпите си нося чифт вериги, но не съм ги слагал досега.
Животът е кратък!
Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
"гумите за Северна Америка, Скандинавските страни и Централна Европа са много различни." - така е и при шофьорите на различните автомобили. В България освен стресирането от пътната настилка има и характерни особености при "водачите" на по-мощните, маркови коли, а за карачите, които се мислят за безсмъртни(подпийнали, напушени) и най-вече състезаващи се лайкове, няма никакво значение вида на гумите. Важно е възпитаването към толерантност на пътя, освен задължително спазване на ЗДП, на всички при началната им шофьорска грамотност, което толкова бързо изветрява, колкото по-слаб е контрола. Всяка година по същото време... и поуките са за потърпевшите, а за останалите - за в бъдеще.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
Това да шмекеруваш точно с гумите от които зависи животът ти е признак за абсурдно малоумие. Глобите за гумите или трябва да се премахнат или трябва драстично да се увеличат. В крайна сметка, защот да глобяваш някого, за когото собственият му живот не е важен ?! От друга страна, така застрашава живота и на останалите на пътя и затова- драстични високи глоби.
Няма ли кой да ви обясни, че "всесезонна" гуми няма. От фейсбук ли ги смучете тия глупости! Има летни и зимни! Както по-горе казах всесезонни имат само на юг от Бургас! 😊😊😊
На по-голямата ни кола летни и зимни. На по-малката, която се ползва основно за градско и дребни работи преди няколко години сложих всесезонки и сякаш се оказаха добър вариант. Най-големият проблем не са гумите, а почти липсващото поддържане на пътищата, отчайващата маркировка и това, че малоумниците с книжка стават все повече.
Защо на пролет няма кампания за поставяне на летни гуми? Карането на зимни (такива няма, има за кал и сняг) на топъл асфалт прави колата изключително нестабилна. Гумите се хлъзгат и свирят на всеки завой. Днес 13 ноември в 9.30 часа температурата на въздуха е 10 градуса, а на асфалта вече е 20! При слънцегреене настилката се загрява в по-висока степен (пипнете я). В моя град - Пловдив на сняг не съм стъпвал 2 години! Температурите ни са същите като в Кавала и Солун. Някой в северна Гърция да рекламира зимни гуми? Да карат със светнати фарове цяла година? Това последното води до повече разход на гориво и естествено на акумулатор и крушки. Лобистки хватки!!!
Колегата под теб го е казал - защо ти е друга гума, ако караш малко километри на година и не живееш на Боровец? За да пълниш гушите на гумари и гумаджии? А и какво толкова се оплаквате, вашите коли нямат ли ABS, ASR, тракшън контрол и всякакви такива щуротии? Или всички се изживявате като Себастиан Льоб? 😂
Вчера сложих моите. Ще започнат трети сезон. В много добро състояние са, но май следващата зима трябва да се огледам за нови. Зимни купувам обикновено от по-висок клас, обаче цените отидоха силно нагоре. Моделът който купих е със 100 лева за бройка нагоре. Баси... Хилядарка не стига вече за гуми на среден клас кола.
Законодателят се е опитал да даде общо правило. Не коментирам дали е оптимално или най-правилно.Оттам нататък естествено мнения, колкото и шофьори. Или псевдо шофьори. Аз ползвам летни и зимни гуми според сезона. Зимните гуми не са панацея при всяка ситуация през зимата, но в много случаи е добре да са сложени.Особено ако навъртате много километри всеки ден.
Първо тръгнах с шега, без да погледна , че всесезонните гуми са налазили сериозен форум като този. Малко по-късно се загледах и установих, че съм сбъркал !
Като е толкова важно налягането в гумите Кога в бензиностанциите ще има компресор за въздух и показващ точно налягането. Масово или няма, или са развалени или са откраднати. Показващи в доапазон до 16 атмосфери при положени че всички помпят около 2-3 атм.кога в магазините ще има нещо по различно от китайски боклуци за проверка на налягането.
До коментар [#20] от "uq": Никак даже не е така. 15000 км от -15’ до + 40’ как си ги представяш за северна България? Каква е тази всесезонна гума? Аз си имам 2 комплекта добри лети и зимни, на джанти. И имам 2 пъти в годината по 2 часа работа за смяната им. И нямам разходи за повишаващи цените си излишни услуги.
Много ясно, че няма нужда от зимни гуми! Гумите са еднакви, производителите на гуми искат да изкарват пари на нащ гръб, затова промиват мозъците на хората ;)
Да не е лъжа? 😄 Заводи за гуми, търговци на гуми, гумаджии, хотел за гуми... Че и държавата чака своите 20% ДДС от всяка гума. Я колко хора и лобита имат интерес от това да се продават повече гуми.
Съвсем даже е така. С хубави все сезонни гуми няма никакъв проблем. Най-обичам някой като ми каже "Няма такива гуми". Ахахаааа почти сигурно е гумаджия.
Има разлика между всесезонни (целогодишни) гуми и "всевремени".
Първите имат разрешение за ползване през зимата, ако има знак "снежинка" е надпис "Alpine". Те са разработени на базата на зимна гума, която става и за лятото.
All-season tires usually have shorter stopping distances in dry weather and may ride or handle better.
All-weather tires are usually superior on wet roads and have a clear edge in ice, slush and snow but compromise some ride comfort, tire noise and handling sharpness.
Животът е кратък!
Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
Трябва през зимата да се кара със зимни гуми,но се пита какво става с тях, когато се ползват и през лятото.Изпичат се от горещият асфалт и губят всичките си положителни качества за сняг.И още- на заледени пътища задължително с вериги.
Да не забравиш, че Земята д плоска и ни пръскат с кемтрейлс! Защо ви е такова мисленето, бе хора? Всеки пробвал зимни и летни гуми на сняг знае пределно ясно каква е разликата и че тя си е доста съществена! Защо пак търсите под вола теле, не мога да разбера?
Винаги актуална тема! Аз карам изключително в градски условия, с изключение през пролетта-лятото, и съм склонен при следваща подмяна да мина на всесезонни гуми.
С моите 10 хиляди км на година карам с единствен сет гуми докато не дойдем време за смяна с нов. Карам предимно за удоволствие, не по работа и в ледено-снежни дени просто не карам. Не виждам причина да купувам скъпи зимно гуми, джанти за тях, и да търся къде да ги съхранявам. И да сменям гуми по 2 пъти в годината.
Има разлика между всесезонни (целогодишни) гуми и "всевремени".Първите имат разрешение за ползване през зимата, ако има знак "снежинка" е надпис "Alpine".Те са разработени на базата на зимна гума, която става и за лятото.All-season tires usually have shorter stopping distances in dry weather and may ride or handle better. All-weather tires are usually superior on wet roads and have a clear edge in ice, slush and snow but compromise some ride comfort, tire noise and handling sharpness.
Не знам дали е целогодишна или "всевременна" Michelin Crossclimate, но въпреки, че уж е "най-лятната" гума, зимата нямам претенции към нея, и си има снежинка в три върха, точно като зимните. Някой я е сертифицирал за движение през зимата, но бай пешо вика, че всесезонна гума няма. Освен, че нямам претенции, мисля, че е чувствително по-добре от зимната в голяма част от сезона. На хората, които казват, че няма "всесезонни", ще кажа, че едната кола е с летни/зимни, другата с всесезонни. На сухо и на мокро посред зима, дори когато температурите са стабилно под нулата в София, където не е топло като в Пловдив, примерно, или цяла южна България зимните могат да ходят да се снимат. Всесезонната държи осезаемо повече. Снега го чистят, не ми е основен критерии, и е ясно, че зимната държи повече на сняг, но ако няма сняг, всесезонната в 95% от случаите е по-добре. Рампата на гаража е доста стръмна и не се чисти. Щом всесезонната излиза от там, значи проблем няма дори и на сняг, и трябва да си идиот, за да катастрофираш. Виж, лятото по-добро от хубава лятна гума няма. Сега, ако живея в Смолян, вероятно зимната ще бъде по-удачен избор. Колата със сезонни гуми пътува из цяла България, и по много километри, и е по-удачно да е със сезонни гуми. Не, че в края на април не ни валя сняг на Петрохан, а беше с летни. Гумите са важни, категорично и безспорно, но няма гума, която да компенсира дефицита в черепната кутия.
Лятото - добри летни гуми, зимата - добри зимни ! Но всеки сам решава за себе си, а препатилите нямат нужда да бъдат убеждавани в това базово правило ! Останете живи и здрави !!!
Трябва през зимата да се кара със зимни гуми,но се пита какво става с тях, когато се ползват и през лятото.Изпичат се от горещият асфалт и губят всичките си положителни качества за сняг.И още- на заледени пътища задължително с вериги.
Всъщност на сняг нямат проблем. На сняг по-голяма роля за сцеплението има снега, който се "захапва" в протектора на гумата, и точно този сняг, който се набива в протектора увеличава сцеплението. Точно заради това зимните гуми имат много нарези и тези нарези, които се пълнят със сняг ги правят най-добри на сняг. Но на сух асфалт и особено на мокър, изпечената зимна гума е ад.
За мен 3, 4 години са 20000 км, или по 10 на комплект гуми. На другата кола са по 30, 40000 годишно, и тя разбира се е със сезонни гуми. Но на първата защо?
"Летните гуми при ниски температури се вдървяват, което влошава драстично сцеплението им с настилката..."
Чак пък драстично? да не говорим, че на дълъг път след 10-15 км гумата е позагряла, а на мокър път лятна гума се държи много по-добре. А в града обикновено се шофира с много по-ниска скорост.
Ако е със знак "снежинка и три върха" тогава гумата има официално разрешение за ползване целогодишно.... пролеца, летоска и зимъска. Някои олуедър гуми нямат такъв знак.
Животът е кратък!
Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
Както и по доста други теми (за съжаление) дискусията в Дневник е малко откъсната от реалния живот в страната - казвам го като комплимент. Бай ти Ганя по дефиниция не ги признава тия еврог*йски номерца със смяната на гуми по-често от веднъж на 10 години, камо ли пък едновременната смяна на 4те гуми и то според сезона! Не е прост бай ти Ганя! И затова - от опит - през зимата страшното е не с какви гуми си ти, а с какви е олигофрена с 20-годишно Х5, опитващ се да спре зад теб :(
Факторите са много. Ако пътищата в България се чистят, като на запад, то и всесезонни ще свършат работа. Обаче понеже има киша, мизерия и непочистени пътища навсякъде, не върши работа нищо освен добри зимни. Всесезонните тръгват трудно на леко заледен баир. На голям заледен баир и еленът Рудолф няма да ти помогне да го качиш :).
Независимо изминатите км каучукът остарява, и качествата на гумата се влошават. Разбира се това е теоретично, и надали при градски режим на шофиране с 50-60км/ч ще е толкова фатално.
До коментар [#53] от "biz58591165":Независимо изминатите км каучукът остарява, и качествата на гумата се влошават. Разбира се това е теоретично, и надали при градски режим на шофиране с 50-60км/ч ще е толкова фатално.
Именно, заради това не слагам сезонни гуми на едната кола. Кара се предимно в града. Кара се малко километри, и няма смисъл да хвърлям гуми със 75% ресурс, защото са остарели. Освен това държат прилично зимата.
По това време винаги се захваща темата за губите, а при нас на морето днес е слънчево, в момента 15 градуса. Мога и цяла зима да изкарам без зимни гуми, а сняг имаме 2-3 дена, а за 2-3 дена мога и без кола. И като изключим някои планински райони, и вцялата страна е горе-долу така. Зимни и летни гуми, всесезонни, премиум или бюджетна марка - въпрос на избор, но контролът за състоянието на гумите трябва да е безкомпромисен, и санкции за гумите-галоши!
Факторите са много.Ако пътищата в България се чистят, като на запад, то и всесезонни ще свършат работа. Обаче понеже има киша, мизерия и непочистени пътища навсякъде, не върши работа нищо освен добри зимни. Всесезонните тръгват трудно на леко заледен баир. На голям заледен баир и еленът Рудолф няма да ти помогне да го качиш :).
Виж в youtube един клип, който се казва така Winter Tires vs All Season [All Weather] Tires - What the Data Tells Us Тоя човек тества гуми, с това си изкарва хляба. И ти дава данни.
Лудост е да са карате в Северна България, София и планините с летни или всесезонни гуми, но при нас лудостта си е нормалност.
Другото, което никой не е споменал, са опреснителни курсове от инструктори и/или по-професионални курсове.
Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук:
https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2
Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове.
Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".
Не съвсем по темата - но зачестилите катастрофи, при това тежки дали се дължат на несменените губи, или на задкормилното устройство с идиотско мислене?
Щом нещо го има в YouTube изглежда вярно, пък гумаджията е гад, щото е агент на Путин! 😄😄😄 Развеселявате ме с всеки пост! Набийте си го в дебелите кратуни! За България зимни/летни гуми. Сменяват се късна есен и ранна пролет ако не е много студено! Останалото е самоубийство , не може да дадеш 20-30 000 хиляди за кола и да се ослушваш за гуми, спирачки, масло и т.н.
Висок клас всесезонни гуми на 4х4 автомобил. Това е най-практичният вариант, който дава най-висока сигурност. В Канада хората така карат... сигурно са балъци, нали?
Ама друго си е да имаш експертното мнение на квартален гумаджия... вместо да прочетеш малко изследвания и статии в интернет.
Лудост е да са карате в Северна България, София и планините с летни или всесезонни гуми, но при нас лудостта си е нормалност. Другото, което никой не е споменал, са опреснителни курсове от инструктори и/или по-професионални курсове.
В София карам, имам две коли, едната е с всесезонни. 80% от зимата се държи по-добре на пътя, в сравнение с тази със зимни. Тази със зимните ходи и в Северна България, с всесезонните по-скоро се кара само в града. Ще обясниш ли защо е лудост да карам в София с всесезонни? Кварталните улици не се чистят, ако са толкова лоши, няма да мога да изляза от квартала. Ако изляза, къде виждаш проблем по почистените улици? Това с опреснителните курсове къде го практикуват? 80% от шофьорите, ако карат така, както тук в Западна Европа ще останат без книжка за месеци. Но не си го позволяват. Дали е заради незнание, или защото там полицията работи?
Можеш да караш и с летни гуми, това не ме интересува.
Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук:
https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2
Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове.
Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".
Запомнил съм една добра метафора в статия от автомобилно списание: "живовът ви зависи от 4 контактни площи с големината на носна кърпа".
Май за всичко по автомобила, но за гумите - особено, трябва да важи принципът "Никакъв компромис". Пари се печелят, белята става един път. Всесезонните гуми - който си ги харесва да слага минуса - СА компромис. През лятото нямат най-големите предимства на летните гуми (ниско съпротивление при търкаляне - икономия на гориво), през зимата нямат най-голевите предимства на зимните гуми.
Най-доброжелатенел съвет: не разглеждайте въпроса като тема за спестяване на пари!
Има ли сняг - зимни гуми!По съвет на баща ми на времето пробвах с две зимни гуми на предния задвижващ мост и при първото по-силно натискане на спирачките завърших с пирует на 360 градуса.Със всесезонни гуми, когато заваля сняг не можех да вкарам колата в гаража, тъй като се пързаляше при 50 см качване преди да влезе в гаража. А бяха чисто нови Бриджстоун. Купих зимни и нямах такива проблеми. А смея да твърдя, че съм добър шофьор. Със сигурност имам навъртяни над половин милион километра.
Има различни всесезонни гуми. Едни са с по-изразени зимни характеристики, а други са за по-мек климат, по-скоро без сняг и лед. Имат и различни означения. В България карам с всесезонни, които всички мислят за зимни, и се справят отлично лятото и зимата на сняг. Има всесезонни с шарка на летни. Те няма как да са добри през зимата. Предполагам, че такива са предназначени за места с по-мек климат, почти без сняг, заради втъвърдяването на летните в студено време през зимата, но не колкото в България, а около нулата.
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
И аз мисля, че за нашия географски район и когато човек кара за лични нужди, сравнително малко километри, всесезонните са ОК. Колко са снежните дни в нашите зими? Като изключим хората живеещи над 1000 метра надморско и пътуващи активно, я има, я не 20-30 дни, когато пътищата имат снежна покривка. Тук нямам предвид професионалното използване на автомобилите, правещи големи пробези ежедневно - все едно дали в градовете ( таксита, разлчен тип "баничарки") или големия транспорт. Но какво се оказва, погледнете тировете, точно там често могат да се видят гуми галоши. По отношение на леда нещата са съвсем различни, там вниманието и опита са основни. Хубаво е да се направи една елементарна статистика. След всяка средна и тежка катастрофа се прави оглед за техническото състояние на автомобила. Какъв е процента на катастрофите от този тип, станали с коли с чудесни зимни гуми? Излишно високото самочувствие от добрия автомобил, включително оборудван с добри гуми е основен причинител. Напротив, ако човек има съмнения в автомобила, гумите също не са в най-доброто си сътояние и кара внимателно, според мен има по-голям шанс, да не му се случи нещо лошо. И в повечето месеци (около 11 такива), въобще не става дума за тежки зими и виелици, а за чисто безрасъдство.
Видях и какво? Това е уравнение с няколко неизвестни.
Преди 89' бяхме 9 млн, сега сме 6. Нормално е сега да има по-малко убити. Освен това гледам, че за сметка на това сега има много повече ранени в сравнение с 80-те когато се караха жигули и москвичи с "видинки" и без АБС, стабилизиращи програми и пр. Това какво трябва да ни говори?
Типичен пример за българска простащина! Като не искаш да се съобразяваш с правилата, върви пеш! Едва ли някока си се сещал, че като не ги спазваш, се превръщаш в смъртоносна опасност за другите на пътя. А и да се сетиш, все тя.
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
Остави го тоя. Тогава се продаваха само летни гуми, а броят на колите беше в пъти помалък от сега. Колите бяха руски боклуци с лоши спирачки, а гуми се купуваха предимно с връзки и също бяха боклуци.
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
Излишно високото самочувствие от добрия автомобил, включително оборудван с добри гуми е основен причинител. Напротив, ако човек има съмнения в автомобила, гумите също не са в най-доброто си сътояние и кара внимателно, според мен има по-голям шанс, да не му се случи нещо лошо.
що за глупости бе, баце... това малко като логиката на тея дето се качват да карат пили: "Аз знам, че съм пил и за това карам много по-внимателно." А не може ли, човек да има хубави гуми И да кара внимателно?
Той е толкова учен, че дори не знае рецептата за киселото зеле.
След първото "събитие", акта от 250лв за дистанция или падане в канавката човек разбира важността на зимните гуми. И колкото и бавно да се движите просто разликата е колосална в поведението на пътя. За тези, които карат пък в топло време със зимни гуми е добре да знаят, че зимните гуми стареят 10 пъти по бързо в такова време и протектора просто изчезва като същевременно се изпича и гумите се превръщат в дървени като не стават ни за зима, ни за лято после. Също така шарката на зимните и всесезонните гуми е изключително неподходяща за дъжд, което също може да доведе до сериозни инциденти. Оптималните качества на гумите се губят сравнително бързо, така че ако карате с гуми втора ръка е все тая. Само за пример за около 25000 км и три години летните ми гуми вече приплъзват макар и леко при същото шофиране, а протектора им е още над 4мм. При недостиг на средства човек сам преценява от какво да се лиши, но аз лично не бих се лишил от добри гуми просто съм си направил сметка, че по скъпо ще ми излезе да карам с износени гуми...
Висок клас всесезонни гуми на 4х4 автомобил. Това е най-практичният вариант, който дава най-висока сигурност. В Канада хората така карат... сигурно са балъци, нали? Ама друго си е да имаш експертното мнение на квартален гумаджия... вместо да прочетеш малко изследвания и статии в интернет.
Вие от Канада ли пишете. Моето мнение че там си сменят редовно гумите. Колите който идват от Канда са си точно с летни или зимни гуми, според сезона на който колата се продава или отива на търг.
Вие от Канада ли пишете. Моето мнение че там си сменят редовно гумите. Колите който идват от Канда са си точно с летни или зимни гуми, според сезона на който колата се продава или отива на търг.
до колкото знам, у Финландия карат с летни и зимни с шипове. Ма кво ли разбират от сняг.
Той е толкова учен, че дори не знае рецептата за киселото зеле.
Ами аз живеейки в Германия се вписвам в статистиката предложена в дневник. Летни 20 цолови мишелинки, зимни 18 цолови пирели. И 4×4 разбира се. Монтирани на Волво.
А ти със скъпи всесезонни кога и колко си карал, понеже са чувствително по-скъпи от летни/зимни в доста от размерите? Или просто си говориш така наизуст? И ако сутрин е около нулата, а след обяд е 15 градуса сменяш ли си гумите? Понеже в студено време доста хора карат значително по-внимателно, ако има сняг съвсем. И в кой сезон има повече смъртни случаи? Дали е случайно?
Аз пък си карам целогодишно със зимни гуми. Държа още да кажа, че са евтини, с обозначение до 190 км/ч и задължително(!) с обозначена посока на движение. Та такива гуми са ме вадили през лятото от изключително рискови ситуации. Например: Пороен дъжд по Подбалканския път. Като казвам "пороен", това значи, че чистачките на бъзи обороти не смогват да почистят стъклото, а пътя си беше изцяло залят от вода. Е, намалих скоростта от 80 на 65-70 км/ч и толкова. Кой приказваше за аквапланинг при зимните гуми? Друг случай по пътя Самоков-София. Преваля не много силен дъжд, обаче донесе (от Африка?) фин прах, а може би и някакви химикали и пътя стана хлъзгав като залят с масло. За първи път го усетих на един не много остър десен завой и скорост 50 км/ч. Колата започна да се повдига наляво и всеки момент щеше да поднесе. Само отнех газта, без да прибягвам до спирачки и гумите (е, в комбинация и с амортисьорите, де!) си свършиха работата. След това имаше две катастрофи преди София.
Тук съм извадил един текст от друга статия от "Дневник":
"Какви са рисковете от използването на зимни гуми през лятото"
• Спирачният път е с над 20% по-дълъг • Представянето на гумите е значително по-лошо • Управлението и маневреността са значително по-лоши • Зимните гуми не са проектирани за бързо извеждане на голямо количество вода и се увеличава рискът от аквапланинг • Зимните гуми имат по-мек каучук и ще се износят много по-бързо в топло време • В някои държави употребата на зимни гуми през лятото дори е забранена със закон
По точки 1-4 изобщо, ама изобщо не съм съгласен. По точка 5, сменям гумите на пет години, или на 50-60 000 км, като забелязвам, че грайфера им е около 3 мм...
Всичко това е мое лично мнение, почерпано от опит близо 2 млн изминати километри и разбира се, може да не сте съгласни с него.
Приятен път.
"Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
Изминавам годишно 5-7 хил. км. При малък пробег няма никакъв смисъл да се сменят зимните гуми с летни. С предишните ми японски зимни гуми изкарах 11 години и грайферите бяха вече на ръба на износване, макар, че съм ги карал почти само през топлия сезон. Изчислих, че за тези 11 години съм си спестил пари за сезонните смени поне за 4 скъпи зимни гуми, да не говорим за хамалогията и стоенето на опашки за безсмислени смени, от които печалба имат само гумаджиите. Те са и най-големите клакьори за непременна смяна на зимни с летни всеки сезон - и имат добра причина да го правят...
Много пишман майстори казваха че такова живонно като всесезонни гумш няма.Всички големи производители хвърлиха доста пари и произведоха добри всесезонни гуми.За България са перфектни за южна България говоря.Най голямата тъпотия е това дето правят по бедните хора.Слагат зимни гуми и ги търкалят целегодишно лятото нито спират нито в дъжд са добри.
То ясно, че ти не си съгласен с цитат от статия на Дневник, ама въпросът е дали физиката е съгласна с теб. Тези надлъжни дълбоки канали на летните гуми сигурно са за красота...
Много пишман майстори казваха че такова живонно като всесезонни гумш няма.Всички големи производители хвърлиха доста пари и произведоха добри всесезонни гуми.За България са перфектни за южна България говоря.Най голямата тъпотия е това дето правят по бедните хора.Слагат зимни гуми и ги търкалят целегодишно лятото нито спират нито в дъжд са добри.
Ти си била голяма специалистка по гумите ма, како! Както и по всички теми, по които графоманчиш! Никакъв смисъл няма софиянец с малък пробег да се набутва всеки сезон с гумаджии и безсмислени смени. Да не говорим за хамалогията и висенето на студ пред сервизите!
Егати безсмисления спор. Карал съм кажи речи всички възможни комбинации летни,зимни все сезонни, летни зиме зимни лете.. и мога да кажа следното С летни зимата НЕ! Много е зле положението. Останалите варианти стават. Разбира се съобразява се човек с пътните условия и т.н. Много ясно, че зимните държат на сняг по-добре от всесезонни, но добри всесезонни гуми са достатъчно добри зимата, да не говорим, че сняг и много минусови температури са няколко дни в годината. Ако ходите в планината, вземете си вериги. Като хване една поледица или сериозен сняг и зимни гуми не те спасяват И накрая, ако не можеш да караш.... нищо не те спасява. Голямата мощност на колата е по-скоро недостатък на хлъзгаво. А иначе ...какво значи не може? На времето от къде съм минавал а Трабант, обут с Димитровки.....
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
hahohehi
Рейтинг: 273 НеутралноНа предишната ми кола сложих всесезонни гуми най-висок клас и бях изключително доволен - не се губят време и средства за въртене зимни-летни.
Изкараха 3 години преди да ги продам заедно с колата.
Настоящата ми кола дойде с нови летни и затова купих и зимни, но на 5-тата година вероятно ще предам за рециклиране и зимните, и летните, и ще сложа all season.
Винаги трябва да се кара с 1 на ум, а да не кажа в България с 5 на ум.
mso351112049
Рейтинг: 454 НеутралноДо коментар [#1] от "hahohehi":
В нашия район температурната инверсия стига до 74 градуса зиме лете и зимни и летни гуми са задължителни ,същото е и в планините .
yavooor
Рейтинг: 1561 НеутралноСтатия в стил "кварталния гумар каза...".
Защо не се публикуват резултати от тестове?
Има гуми и гуми.
https://www.autobild.de/artikel/winterreifen-test-10811081.html
gogo2011
Рейтинг: 1277 НеутралноНа личният ми автомобил сложих всесезонни Michelin. Представят се чудесно почти винаги, по-внимателн съм само на сняг.
У Йо Хван
Рейтинг: 1615 НеутралноИма ли сняг - зимни гуми!
По съвет на баща ми на времето пробвах с две зимни гуми на предния задвижващ мост и при първото по-силно натискане на спирачките завърших с пирует на 360 градуса.
Със всесезонни гуми, когато заваля сняг не можех да вкарам колата в гаража, тъй като се пързаляше при 50 см качване преди да влезе в гаража. А бяха чисто нови Бриджстоун. Купих зимни и нямах такива проблеми.
А смея да твърдя, че съм добър шофьор. Със сигурност имам навъртяни над половин милион километра.
zero_day
Рейтинг: 402 НеутралноПремиум клас всесезонни на колата на жената. Вече са на сезон и половина и планирам в края на следващото лято да ги разкарам, като отново ще взема премиум всесезонни.
samoedin
Рейтинг: 4243 НеутралноЛятото - добри летни гуми, зимата - добри зимни ! Но всеки сам решава за себе си, а препатилите нямат нужда да бъдат убеждавани в това базово правило ! Останете живи и здрави !!!
jmf29537805
Рейтинг: 624 НеутралноОсирате се с тия зимни гуми.
Явно пак трябва да се угоди на някой.
А къси светлини по силно пладне е абсолютно безмислено.
puck_futin
Рейтинг: 3369 НеутралноВъпреки че и двата ми автомобила са 4 х 4, зимно време карам със зимни ; лятно със летни гуми!
Fu*k Your OpinionВсичките осем гуми са си all time на джантите, така че не ми отнема много време смяната им!
–––––––––––––––––
И със сигурността ли шмекеруване, бе?
eti mehter
Рейтинг: 4415 НеутралноДо коментар [#9] от "puck_futin":
BukalemunОт години не съм ползвал.
Ваксиниран Петърчо
Рейтинг: 399 ЛюбопитноУчудващо точна статия. Изненадан съм.
🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 Потребители с активирана функция "автоматичeн минус", 'щото са фанатични комундета и/или промити мозъци: Мутри вън, Иво, Мунчету на Боеку, Ivan Stoyanov, Другарят Иванов*, #ОСТАВКА, Роси, Студио Х, samoedin, niksan1, Котаракът на Шрьодингер, Fiji, Norman Granz, Billy Pilgrim, historama, hawaii, dejmos, cinik, Virgin, Рим, Gopeто, 3biri, yavooor, Alexander97, Voiko, Kingpin, Doge, papуre, Oleg Shishmanov, dnevnikar, stein, Чарли Мишкин, Смартдъмби*, LudLustrator, Тайпи*, Hristov, tsyrvulan, doctor.no, Храбър, lz73, hope, Christo Roussanov, Resurrection, Judjuk, vassilun, Мариана Кълвачева, Николай Колев, Vlado Nikolov, Коалиция Газпром Гербидж Дпс Копейкин Славуца, dvk, pontius_glarus, Vesselin Velkov, trollhunter, futio_tapanchevpuck_futin
Рейтинг: 3369 НеутралноДо коментар [#10] от "eti mehter":
Fu*k Your OpinionВ Анталия не ти се и налага, но я тръгни за Анкара през зимата!
eti mehter
Рейтинг: 4415 ВеселоДо коментар [#12] от "puck_futin":
BukalemunБилета и на автобуса...
Чиста работа...
Костадин Иванов
Рейтинг: 4400 НеутралноВ България последната истинска зима беше през 2017, когато имаше над 40 ледени дни. Миналата година в Хасково имаше сняг колкото веднъж да сложа боти.
ЕретикАко се въртях само около Хасково или град като Бургас, бих оставил летните, ако са в добро състояние. Ползвам зимни, защото поне три пъти ще ида до Разлог, поне веднъж на Мальовица или Витоша.
Беше писано нещо за френските шофьори, но климатът в Алпите, Бретан и край Марсилия не е еднакъв.
Сега помислете и за португалските, и за гръцките шофьори.
Нинов
Рейтинг: 1992 Неутрално
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Аз карам с всесезонни гуми Kinergy 4S на корейския производител Hankook колата със задно предаване.
За Алпите си нося чифт вериги, но не съм ги слагал досега.
ЗаНиЗа
Рейтинг: 2856 Неутрално"гумите за Северна Америка, Скандинавските страни и Централна Европа са много различни." - така е и при шофьорите на различните автомобили. В България освен стресирането от пътната настилка има и характерни особености при "водачите" на по-мощните, маркови коли, а за карачите, които се мислят за безсмъртни(подпийнали, напушени) и най-вече състезаващи се лайкове, няма никакво значение вида на гумите. Важно е възпитаването към толерантност на пътя, освен задължително спазване на ЗДП, на всички при началната им шофьорска грамотност, което толкова бързо изветрява, колкото по-слаб е контрола. Всяка година по същото време... и поуките са за потърпевшите, а за останалите - за в бъдеще.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.Ronald Reagan
Рейтинг: 779 НеутралноЗависи! В Бургас са всесазонни , така пише на етикета! 😊😊😊
agentThe Polite Moose
Рейтинг: 2997 НеутралноТова да шмекеруваш точно с гумите от които зависи животът ти е признак за абсурдно малоумие.
ДБ #ВЪРНЕТЕПАРИТЕБЕ 🇷🇺🚢🚶🤬Глобите за гумите или трябва да се премахнат или трябва драстично да се увеличат.
В крайна сметка, защот да глобяваш някого, за когото собственият му живот не е важен ?!
От друга страна, така застрашава живота и на останалите на пътя и затова- драстични високи глоби.
Ronald Reagan
Рейтинг: 779 НеутралноНяма ли кой да ви обясни, че "всесезонна" гуми няма. От фейсбук ли ги смучете тия глупости! Има летни и зимни! Както по-горе казах всесезонни имат само на юг от Бургас! 😊😊😊
agentuq
Рейтинг: 2205 НеутралноРаботата е проста -караш ли по 20 000+ на година или не. Ако да, летни/зимни ако не - все сезонни
vassilun
Рейтинг: 5125 НеутралноДо коментар [#7] от "samoedin":
"Лятото - добри летни гуми, зимата - добри зимни !"
Точно така! Гумите са като обувките ти! Ако обувките не са ти удобни, получаваш мазоли! Ако гумите ти не са добри, получаваш катастрофа!
vassilun
Рейтинг: 5125 ВеселоМозъка си, нали? :-)
Vlado Nikolov
Рейтинг: 1467 НеутралноВсеки решава за себе си. В сряда слагам зимните гуми.
BAte Venci
Рейтинг: 354 НеутралноКога е протеста на хората невярващи в зимните гуми?
Защо не се обедини с този на кемитрейлс пичовете?
Petleshev
Рейтинг: 2751 НеутралноНа по-голямата ни кола летни и зимни. На по-малката, която се ползва основно за градско и дребни работи преди няколко години сложих всесезонки и сякаш се оказаха добър вариант.
Бивш tww09306483.Най-големият проблем не са гумите, а почти липсващото поддържане на пътищата, отчайващата маркировка и това, че малоумниците с книжка стават все повече.
fury_21
Рейтинг: 329 НеутралноЗащо на пролет няма кампания за поставяне на летни гуми? Карането на зимни (такива няма, има за кал и сняг) на топъл асфалт прави колата изключително нестабилна. Гумите се хлъзгат и свирят на всеки завой. Днес 13 ноември в 9.30 часа температурата на въздуха е 10 градуса, а на асфалта вече е 20! При слънцегреене настилката се загрява в по-висока степен (пипнете я). В моя град - Пловдив на сняг не съм стъпвал 2 години! Температурите ни са същите като в Кавала и Солун. Някой в северна Гърция да рекламира зимни гуми? Да карат със светнати фарове цяла година? Това последното води до повече разход на гориво и естествено на акумулатор и крушки. Лобистки хватки!!!
БМЗ
Рейтинг: 1235 НеутралноДо коментар [#19] от "Ronald Reagan":
Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптиченКолегата под теб го е казал - защо ти е друга гума, ако караш малко километри на година и не живееш на Боровец? За да пълниш гушите на гумари и гумаджии?
А и какво толкова се оплаквате, вашите коли нямат ли ABS, ASR, тракшън контрол и всякакви такива щуротии? Или всички се изживявате като Себастиан Льоб? 😂
Ronald Reagan
Рейтинг: 779 НеутралноНяма зимни гуми?! 😂😂😂😂😂 Е къде се намерихте такива! Всесезонни! 😄😄😄😄😄😄😄 И друг път съм казвал! Няма нужда някой да ни завоюва ! Сами ще се изтребим!
agentPetleshev
Рейтинг: 2751 НеутралноДо коментар [#23] от "Vlado Nikolov":
Бивш tww09306483.Вчера сложих моите. Ще започнат трети сезон. В много добро състояние са, но май следващата зима трябва да се огледам за нови. Зимни купувам обикновено от по-висок клас, обаче цените отидоха силно нагоре. Моделът който купих е със 100 лева за бройка нагоре. Баси... Хилядарка не стига вече за гуми на среден клас кола.
Манчо
Рейтинг: 2908 ЛюбопитноПоследно - има или няма всесезонни гуми, Рони? Има или няма шизофрения?
Мараба, С-ДС доносници!
zakkwild
Рейтинг: 301 НеутралноЗаконодателят се е опитал да даде общо правило. Не коментирам дали е оптимално или най-правилно.Оттам нататък естествено мнения, колкото и шофьори. Или псевдо шофьори. Аз ползвам летни и зимни гуми според сезона. Зимните гуми не са панацея при всяка ситуация през зимата, но в много случаи е добре да са сложени.Особено ако навъртате много километри всеки ден.
Ronald Reagan
Рейтинг: 779 НеутралноПърво тръгнах с шега, без да погледна , че всесезонните гуми са налазили сериозен форум като този. Малко по-късно се загледах и установих, че съм сбъркал !
agentMichael Tubov
Рейтинг: 18 НеутралноКато е толкова важно налягането в гумите Кога в бензиностанциите ще има компресор за въздух и показващ точно налягането. Масово или няма, или са развалени или са откраднати. Показващи в доапазон до 16 атмосфери при положени че всички помпят около 2-3 атм.кога в магазините ще има нещо по различно от китайски боклуци за проверка на налягането.
acarid
Рейтинг: 705 НеутралноДо коментар [#20] от "uq":
Никак даже не е така.
15000 км от -15’ до + 40’ как си ги представяш за северна България?
Каква е тази всесезонна гума?
Аз си имам 2 комплекта добри лети и зимни, на джанти. И имам 2 пъти в годината по 2 часа работа за смяната им. И нямам разходи за повишаващи цените си излишни услуги.
БМЗ
Рейтинг: 1235 ВеселоПреди 10.11.89 всички караха с всесезонни гуми и к'во? 😄 😄
Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптиченПомнете - най-важно е задкормилното устройство. 😄
Michael Tubov
Рейтинг: 18 НеутралноНякой само да сподели къде точно се продават "зимни" гуми за автобуси и тежкотоварни возила? Те не са ли опасни или само леките въшки са опасни зиме?
deymus
Рейтинг: 1144 ВеселоМного ясно, че няма нужда от зимни гуми!
Гумите са еднакви, производителите на гуми искат да изкарват пари на нащ гръб, затова промиват мозъците на хората
;)
ppi151135247
Рейтинг: 227 НеутралноКойто не може да кара и зимни гуми не го спасяват.
БМЗ
Рейтинг: 1235 ВеселоДо коментар [#37] от "deymus":
Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптиченДа не е лъжа? 😄
Заводи за гуми, търговци на гуми, гумаджии, хотел за гуми... Че и държавата чака своите 20% ДДС от всяка гума.
Я колко хора и лобита имат интерес от това да се продават повече гуми.
uq
Рейтинг: 2205 НеутралноДо коментар [#34] от "acarid":
Съвсем даже е така. С хубави все сезонни гуми няма никакъв проблем. Най-обичам някой като ми каже "Няма такива гуми". Ахахаааа почти сигурно е гумаджия.
БМЗ
Рейтинг: 1235 ВеселоДо коментар [#39] от "БМЗ":
Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптиченЗабравих да спомена Лукойловете и Путлерите - те също имат интерес от това да се продават повече гуми. 😄 И те ще да намажат, няма как.
Нинов
Рейтинг: 1992 НеутралноИма разлика между всесезонни (целогодишни) гуми и "всевремени".
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Първите имат разрешение за ползване през зимата, ако има знак "снежинка" е надпис "Alpine".
Те са разработени на базата на зимна гума, която става и за лятото.
All-season tires usually have shorter stopping distances in dry weather and may ride or handle better.
All-weather tires are usually superior on wet roads and have a clear edge in ice, slush and snow but compromise some ride comfort, tire noise and handling sharpness.
gobay
Рейтинг: 1041 НеутралноТрябва през зимата да се кара със зимни гуми,но се пита какво става с тях, когато се ползват и през лятото.Изпичат се от горещият асфалт и губят всичките си положителни качества за сняг.И още- на заледени пътища задължително с вериги.
TM
Рейтинг: 680 НеутралноДо коментар [#37] от "deymus":
Да не забравиш, че Земята д плоска и ни пръскат с кемтрейлс!
Защо ви е такова мисленето, бе хора? Всеки пробвал зимни и летни гуми на сняг знае пределно ясно каква е разликата и че тя си е доста съществена! Защо пак търсите под вола теле, не мога да разбера?
citoyen
Рейтинг: 1292 НеутралноВинаги актуална тема! Аз карам изключително в градски условия, с изключение през пролетта-лятото, и съм склонен при следваща подмяна да мина на всесезонни гуми.
gobay
Рейтинг: 1041 НеутралноДо коментар [#35] от "БМЗ":
Даааа!Тогава имаше предимно гуми " видинки".
deymus
Рейтинг: 1144 НеутралноДо коментар [#44] от "TM":
Хахах спокойно,аз съм с бриджстоун близак
Суджук Герберите
Рейтинг: 759 НеутралноС моите 10 хиляди км на година карам с единствен сет гуми докато не дойдем време за смяна с нов. Карам предимно за удоволствие, не по работа и в ледено-снежни дени просто не карам.
... с двеста...Не виждам причина да купувам скъпи зимно гуми, джанти за тях, и да търся къде да ги съхранявам. И да сменям гуми по 2 пъти в годината.
acarid
Рейтинг: 705 НеутралноДо коментар [#40] от "uq":
Има всесезонни и са перфектен избор за Англия, където цяла година е между 5 и 25 градуса.
biz58591165
Рейтинг: 60 НеутралноНе знам дали е целогодишна или "всевременна" Michelin Crossclimate, но въпреки, че уж е "най-лятната" гума, зимата нямам претенции към нея, и си има снежинка в три върха, точно като зимните. Някой я е сертифицирал за движение през зимата, но бай пешо вика, че всесезонна гума няма. Освен, че нямам претенции, мисля, че е чувствително по-добре от зимната в голяма част от сезона.
На хората, които казват, че няма "всесезонни", ще кажа, че едната кола е с летни/зимни, другата с всесезонни. На сухо и на мокро посред зима, дори когато температурите са стабилно под нулата в София, където не е топло като в Пловдив, примерно, или цяла южна България зимните могат да ходят да се снимат. Всесезонната държи осезаемо повече. Снега го чистят, не ми е основен критерии, и е ясно, че зимната държи повече на сняг, но ако няма сняг, всесезонната в 95% от случаите е по-добре. Рампата на гаража е доста стръмна и не се чисти. Щом всесезонната излиза от там, значи проблем няма дори и на сняг, и трябва да си идиот, за да катастрофираш. Виж, лятото по-добро от хубава лятна гума няма. Сега, ако живея в Смолян, вероятно зимната ще бъде по-удачен избор. Колата със сезонни гуми пътува из цяла България, и по много километри, и е по-удачно да е със сезонни гуми. Не, че в края на април не ни валя сняг на Петрохан, а беше с летни. Гумите са важни, категорично и безспорно, но няма гума, която да компенсира дефицита в черепната кутия.
pontius_glarus
Рейтинг: 3476 НеутралноМожеше да добавиш и никога гуми "втора ръка".
Както и независимо в какво състояние е шарката им - смяна на 3, макс. 4 години!
biz58591165
Рейтинг: 60 НеутралноДо коментар [#43] от "gobay":
Всъщност на сняг нямат проблем. На сняг по-голяма роля за сцеплението има снега, който се "захапва" в протектора на гумата, и точно този сняг, който се набива в протектора увеличава сцеплението. Точно заради това зимните гуми имат много нарези и тези нарези, които се пълнят със сняг ги правят най-добри на сняг. Но на сух асфалт и особено на мокър, изпечената зимна гума е ад.
biz58591165
Рейтинг: 60 Неутрално[quote#51:"pontius_glarus"][/quote]
За мен 3, 4 години са 20000 км, или по 10 на комплект гуми. На другата кола са по 30, 40000 годишно, и тя разбира се е със сезонни гуми. Но на първата защо?
pontius_glarus
Рейтинг: 3476 Неутрално"Летните гуми при ниски температури се вдървяват, което влошава драстично сцеплението им с настилката..."
Чак пък драстично? да не говорим, че на дълъг път след 10-15 км гумата е позагряла, а на мокър път лятна гума се държи много по-добре. А в града обикновено се шофира с много по-ниска скорост.
Нинов
Рейтинг: 1992 НеутралноДо коментар [#50] от "biz58591165":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Ако е със знак "снежинка и три върха" тогава гумата има официално разрешение за ползване целогодишно.... пролеца, летоска и зимъска.
Някои олуедър гуми нямат такъв знак.
pontius_glarus
Рейтинг: 3476 НеутралноДо коментар [#54] от "pontius_glarus":
А защо просто не се акцентира на състоянието на шарката, възрастта на гумата, и да се премахне тази търговия с гуми "секънд хенд"?
marvinthemartian
Рейтинг: 324 НеутралноЗа мен най-доброто решение са хубавите всесезонни гуми. Със сигурност дават по-добро сцепление от евтините зимни и летни.
А това с българския "гений", дето сменя гуми на задвижващия мост - може да се види само у нас. Рядко малоумие...
germina
Рейтинг: 352 НеутралноКакто и по доста други теми (за съжаление) дискусията в Дневник е малко откъсната от реалния живот в страната - казвам го като комплимент. Бай ти Ганя по дефиниция не ги признава тия еврог*йски номерца със смяната на гуми по-често от веднъж на 10 години, камо ли пък едновременната смяна на 4те гуми и то според сезона! Не е прост бай ти Ганя! И затова - от опит - през зимата страшното е не с какви гуми си ти, а с какви е олигофрена с 20-годишно Х5, опитващ се да спре зад теб :(
Гавраилов
Рейтинг: 251 ВеселоФакторите са много.
Ако пътищата в България се чистят, като на запад, то и всесезонни ще свършат работа. Обаче понеже има киша, мизерия и непочистени пътища навсякъде, не върши работа нищо освен добри зимни. Всесезонните тръгват трудно на леко заледен баир. На голям заледен баир и еленът Рудолф няма да ти помогне да го качиш :).
pontius_glarus
Рейтинг: 3476 НеутралноДо коментар [#53] от "biz58591165":
Независимо изминатите км каучукът остарява, и качествата на гумата се влошават. Разбира се това е теоретично, и надали при градски режим на шофиране с 50-60км/ч ще е толкова фатално.
marvinthemartian
Рейтинг: 324 НеутралноДо коментар [#59] от "Гавраилов":
На лед върши работа само гума с шипове. Неслучайно в страни като Финландия са задължителни.
biz58591165
Рейтинг: 60 НеутралноИменно, заради това не слагам сезонни гуми на едната кола. Кара се предимно в града. Кара се малко километри, и няма смисъл да хвърлям гуми със 75% ресурс, защото са остарели. Освен това държат прилично зимата.
pontius_glarus
Рейтинг: 3476 НеутралноПо това време винаги се захваща темата за губите, а при нас на морето днес е слънчево, в момента 15 градуса. Мога и цяла зима да изкарам без зимни гуми, а сняг имаме 2-3 дена, а за 2-3 дена мога и без кола. И като изключим някои планински райони, и вцялата страна е горе-долу така. Зимни и летни гуми, всесезонни, премиум или бюджетна марка - въпрос на избор, но контролът за състоянието на гумите трябва да е безкомпромисен, и санкции за гумите-галоши!
biz58591165
Рейтинг: 60 НеутралноВиж в youtube един клип, който се казва така
Winter Tires vs All Season [All Weather] Tires - What the Data Tells Us
Тоя човек тества гуми, с това си изкарва хляба. И ти дава данни.
Perkele
Рейтинг: 718 Неутралноnokian hakkapeliitta 10!
Той е толкова учен, че дори не знае рецептата за киселото зеле.biz58591165
Рейтинг: 60 НеутралноДо коментар [#65] от "Perkele":
Много яко! Оня ден беше над 20 градуса! Баш за скандинавски гуми е!
trollhunter
Рейтинг: 3797 НеутралноЛудост е да са карате в Северна България, София и планините с летни или всесезонни гуми, но при нас лудостта си е нормалност.
Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".Другото, което никой не е споменал, са опреснителни курсове от инструктори и/или по-професионални курсове.
pontius_glarus
Рейтинг: 3476 НеутралноНе съвсем по темата - но зачестилите катастрофи, при това тежки дали се дължат на несменените губи, или на задкормилното устройство с идиотско мислене?
jmf29537805
Рейтинг: 624 НеутралноЯдосахте ме и продавам летните гуми, барабар с джантите 17" за Сузуки Суифт спорт.
dorn
Рейтинг: 1836 НеутралноТочно под такива статии от форума може и да има практическа полза.
Ronald Reagan
Рейтинг: 779 НеутралноЩом нещо го има в YouTube изглежда вярно, пък гумаджията е гад, щото е агент на Путин! 😄😄😄 Развеселявате ме с всеки пост! Набийте си го в дебелите кратуни! За България зимни/летни гуми. Сменяват се късна есен и ранна пролет ако не е много студено! Останалото е самоубийство , не може да дадеш 20-30 000 хиляди за кола и да се ослушваш за гуми, спирачки, масло и т.н.
agentkoalarevolution
Рейтинг: 484 НеутралноВисок клас всесезонни гуми на 4х4 автомобил. Това е най-практичният вариант, който дава най-висока сигурност. В Канада хората така карат... сигурно са балъци, нали?
Ама друго си е да имаш експертното мнение на квартален гумаджия... вместо да прочетеш малко изследвания и статии в интернет.
biz58591165
Рейтинг: 60 НеутралноВ София карам, имам две коли, едната е с всесезонни. 80% от зимата се държи по-добре на пътя, в сравнение с тази със зимни. Тази със зимните ходи и в Северна България, с всесезонните по-скоро се кара само в града. Ще обясниш ли защо е лудост да карам в София с всесезонни? Кварталните улици не се чистят, ако са толкова лоши, няма да мога да изляза от квартала. Ако изляза, къде виждаш проблем по почистените улици?
Това с опреснителните курсове къде го практикуват? 80% от шофьорите, ако карат така, както тук в Западна Европа ще останат без книжка за месеци. Но не си го позволяват. Дали е заради незнание, или защото там полицията работи?
trollhunter
Рейтинг: 3797 НеутралноДо коментар [#73] от "biz58591165":
Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".Заради денивелацията и климата.
Можеш да караш и с летни гуми, това не ме интересува.
The Polite Moose
Рейтинг: 2997 ВеселоДо коментар [#73] от "biz58591165":
ДБ #ВЪРНЕТЕПАРИТЕБЕ 🇷🇺🚢🚶🤬Ние сме едни аматььори пред италианците.
inn
Рейтинг: 1585 НеутралноЗапомнил съм една добра метафора в статия от автомобилно списание: "живовът ви зависи от 4 контактни площи с големината на носна кърпа".
Май за всичко по автомобила, но за гумите - особено, трябва да важи принципът "Никакъв компромис". Пари се печелят, белята става един път.
Всесезонните гуми - който си ги харесва да слага минуса - СА компромис. През лятото нямат най-големите предимства на летните гуми (ниско съпротивление при търкаляне - икономия на гориво), през зимата нямат най-голевите предимства на зимните гуми.
Най-доброжелатенел съвет: не разглеждайте въпроса като тема за спестяване на пари!
Ronald Reagan
Рейтинг: 779 НеутралноГоспод да Ви пази с това мислене и мен да пази от Вас, както и всички от човешката глупост и лекомислие!
agentquatro_4x3
Рейтинг: 1415 НеутралноИма различни всесезонни гуми. Едни са с по-изразени зимни характеристики, а други са за по-мек климат, по-скоро без сняг и лед. Имат и различни означения. В България карам с всесезонни, които всички мислят за зимни, и се справят отлично лятото и зимата на сняг. Има всесезонни с шарка на летни. Те няма как да са добри през зимата. Предполагам, че такива са предназначени за места с по-мек климат, почти без сняг, заради втъвърдяването на летните в студено време през зимата, но не колкото в България, а около нулата. Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
Мавродинов
Рейтинг: 652 НеутралноСложете си LED дневни фарчета и няма да си хабите късите
wre501051215
Рейтинг: 3414 НеутралноДо коментар [#35] от "БМЗ":
Преди 10.11.1989-та вижте колко са жертвите на катастрофи.
tsvetko_51
Рейтинг: 1748 НеутралноИ аз мисля, че за нашия географски район и когато човек кара за лични нужди, сравнително малко километри, всесезонните са ОК. Колко са снежните дни в нашите зими?
Като изключим хората живеещи над 1000 метра надморско и пътуващи активно, я има, я не 20-30 дни, когато пътищата имат снежна покривка.
Тук нямам предвид професионалното използване на автомобилите, правещи големи пробези ежедневно - все едно дали в градовете ( таксита, разлчен тип "баничарки") или големия транспорт. Но какво се оказва, погледнете тировете, точно там често могат да се видят гуми галоши.
По отношение на леда нещата са съвсем различни, там вниманието и опита са основни.
Хубаво е да се направи една елементарна статистика. След всяка средна и тежка катастрофа се прави оглед за техническото състояние на автомобила.
Какъв е процента на катастрофите от този тип, станали с коли с чудесни зимни гуми?
Излишно високото самочувствие от добрия автомобил, включително оборудван с добри гуми е основен причинител. Напротив, ако човек има съмнения в автомобила, гумите също не са в най-доброто си сътояние и кара внимателно, според мен има по-голям шанс, да не му се случи нещо лошо. И в повечето месеци (около 11 такива), въобще не става дума за тежки зими и виелици, а за чисто безрасъдство.
БМЗ
Рейтинг: 1235 НеутралноДо коментар [#80] от "wre501051215":
Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптиченВидях и какво? Това е уравнение с няколко неизвестни.
Преди 89' бяхме 9 млн, сега сме 6. Нормално е сега да има по-малко убити.
Освен това гледам, че за сметка на това сега има много повече ранени в сравнение с 80-те когато се караха жигули и москвичи с "видинки" и без АБС, стабилизиращи програми и пр. Това какво трябва да ни говори?
quatro_4x3
Рейтинг: 1415 НеутралноТипичен пример за българска простащина!
Като не искаш да се съобразяваш с правилата, върви пеш! Едва ли някока си се сещал, че като не ги спазваш, се превръщаш в смъртоносна опасност за другите на пътя. А и да се сетиш, все тя. Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
quatro_4x3
Рейтинг: 1415 НеутралноОстави го тоя. Тогава се продаваха само летни гуми, а броят на колите беше в пъти помалък от сега. Колите бяха руски боклуци с лоши спирачки, а гуми се купуваха предимно с връзки и също бяха боклуци. Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
Perkele
Рейтинг: 718 Неутралнощо за глупости бе, баце... това малко като логиката на тея дето се качват да карат пили: "Аз знам, че съм пил и за това карам много по-внимателно." А не може ли, човек да има хубави гуми И да кара внимателно? Той е толкова учен, че дори не знае рецептата за киселото зеле.
nqma zna4ka koi
Рейтинг: 1125 НеутралноСлед първото "събитие", акта от 250лв за дистанция или падане в канавката човек разбира важността на зимните гуми. И колкото и бавно да се движите просто разликата е колосална в поведението на пътя. За тези, които карат пък в топло време със зимни гуми е добре да знаят, че зимните гуми стареят 10 пъти по бързо в такова време и протектора просто изчезва като същевременно се изпича и гумите се превръщат в дървени като не стават ни за зима, ни за лято после. Също така шарката на зимните и всесезонните гуми е изключително неподходяща за дъжд, което също може да доведе до сериозни инциденти. Оптималните качества на гумите се губят сравнително бързо, така че ако карате с гуми втора ръка е все тая. Само за пример за около 25000 км и три години летните ми гуми вече приплъзват макар и леко при същото шофиране, а протектора им е още над 4мм. При недостиг на средства човек сам преценява от какво да се лиши, но аз лично не бих се лишил от добри гуми просто съм си направил сметка, че по скъпо ще ми излезе да карам с износени гуми...
dorn
Рейтинг: 1836 НеутралноВие от Канада ли пишете. Моето мнение че там си сменят редовно гумите. Колите който идват от Канда са си точно с летни или зимни гуми, според сезона на който колата се продава или отива на търг.
Perkele
Рейтинг: 718 Неутралнодо колкото знам, у Финландия карат с летни и зимни с шипове. Ма кво ли разбират от сняг. Той е толкова учен, че дори не знае рецептата за киселото зеле.
botev_levski
Рейтинг: 254 НеутралноАми аз живеейки в Германия се вписвам в статистиката предложена в дневник. Летни 20 цолови мишелинки, зимни 18 цолови пирели. И 4×4 разбира се. Монтирани на Волво.
STALKER
Рейтинг: 379 НеутралноЗимата със зимни, сега сложих нови Goodyear UP+, лятото с дъждовни😀 Не се смейте. Uniroyal
Евроатлантически ГерберSTALKER
Рейтинг: 379 НеутралноДа довърша Uniroyal Rain sport 3
Евроатлантически Герберbiz58591165
Рейтинг: 60 НеутралноА ти със скъпи всесезонни кога и колко си карал, понеже са чувствително по-скъпи от летни/зимни в доста от размерите? Или просто си говориш така наизуст? И ако сутрин е около нулата, а след обяд е 15 градуса сменяш ли си гумите? Понеже в студено време доста хора карат значително по-внимателно, ако има сняг съвсем. И в кой сезон има повече смъртни случаи? Дали е случайно?
Gancho Ganev
Рейтинг: 958 ЛюбопитноКолко катастрофи стават заради гумите и колко поради съвсем други причини.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4597 НеутралноДо коментар [#2] от "mso351112049":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Едва ли говориш за България.
ТНТ
Рейтинг: 635 НеутралноАз пък си карам целогодишно със зимни гуми. Държа още да кажа, че са евтини, с обозначение до 190 км/ч и задължително(!) с обозначена посока на движение. Та такива гуми са ме вадили през лятото от изключително рискови ситуации. Например: Пороен дъжд по Подбалканския път. Като казвам "пороен", това значи, че чистачките на бъзи обороти не смогват да почистят стъклото, а пътя си беше изцяло залят от вода. Е, намалих скоростта от 80 на 65-70 км/ч и толкова. Кой приказваше за аквапланинг при зимните гуми?
"Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"Друг случай по пътя Самоков-София. Преваля не много силен дъжд, обаче донесе (от Африка?) фин прах, а може би и някакви химикали и пътя стана хлъзгав като залят с масло. За първи път го усетих на един не много остър десен завой и скорост 50 км/ч. Колата започна да се повдига наляво и всеки момент щеше да поднесе. Само отнех газта, без да прибягвам до спирачки и гумите (е, в комбинация и с амортисьорите, де!) си свършиха работата. След това имаше две катастрофи преди София.
Тук съм извадил един текст от друга статия от "Дневник":
https://www.dnevnik.bg/skorost/2020/04/25/4057983_zashto_e_opasno_da_se_kara_sus_zimni_gumi_prez_liatoto/
"Какви са рисковете от използването на зимни гуми през лятото"
• Спирачният път е с над 20% по-дълъг
• Представянето на гумите е значително по-лошо
• Управлението и маневреността са значително по-лоши
• Зимните гуми не са проектирани за бързо извеждане на голямо количество вода и се увеличава рискът от аквапланинг
• Зимните гуми имат по-мек каучук и ще се износят много по-бързо в топло време
• В някои държави употребата на зимни гуми през лятото дори е забранена със закон
По точки 1-4 изобщо, ама изобщо не съм съгласен.
По точка 5, сменям гумите на пет години, или на 50-60 000 км, като забелязвам, че грайфера им е около 3 мм...
Всичко това е мое лично мнение, почерпано от опит близо 2 млн изминати километри и разбира се, може да не сте съгласни с него.
Приятен път.
David Moyseev
Рейтинг: 919 НеутралноИзминавам годишно 5-7 хил. км. При малък пробег няма никакъв смисъл да се сменят зимните гуми с летни. С предишните ми японски зимни гуми изкарах 11 години и грайферите бяха вече на ръба на износване, макар, че съм ги карал почти само през топлия сезон. Изчислих, че за тези 11 години съм си спестил пари за сезонните смени поне за 4 скъпи зимни гуми, да не говорим за хамалогията и стоенето на опашки за безсмислени смени, от които печалба имат само гумаджиите. Те са и най-големите клакьори за непременна смяна на зимни с летни всеки сезон - и имат добра причина да го правят...
dolna4erti4ka
Рейтинг: 1817 НеутралноМного пишман майстори казваха че такова живонно като всесезонни гумш няма.Всички големи производители хвърлиха доста пари и произведоха добри всесезонни гуми.За България са перфектни за южна България говоря.Най голямата тъпотия е това дето правят по бедните хора.Слагат зимни гуми и ги търкалят целегодишно лятото нито спират нито в дъжд са добри.
inn
Рейтинг: 1585 НеутралноДо коментар [#95] от "ТНТ":
То ясно, че ти не си съгласен с цитат от статия на Дневник, ама въпросът е дали физиката е съгласна с теб. Тези надлъжни дълбоки канали на летните гуми сигурно са за красота...
David Moyseev
Рейтинг: 919 НеутралноТи си била голяма специалистка по гумите ма, како! Както и по всички теми, по които графоманчиш! Никакъв смисъл няма софиянец с малък пробег да се набутва всеки сезон с гумаджии и безсмислени смени. Да не говорим за хамалогията и висенето на студ пред сервизите!
uq
Рейтинг: 2205 НеутралноЕгати безсмисления спор. Карал съм кажи речи всички възможни комбинации летни,зимни все сезонни, летни зиме зимни лете.. и мога да кажа следното
С летни зимата НЕ! Много е зле положението. Останалите варианти стават. Разбира се съобразява се човек с пътните условия и т.н. Много ясно, че зимните държат на сняг по-добре от всесезонни, но добри всесезонни гуми са достатъчно добри зимата, да не говорим, че сняг и много минусови температури са няколко дни в годината.
Ако ходите в планината, вземете си вериги. Като хване една поледица или сериозен сняг и зимни гуми не те спасяват
И накрая, ако не можеш да караш.... нищо не те спасява. Голямата мощност на колата е по-скоро недостатък на хлъзгаво.
А иначе ...какво значи не може? На времето от къде съм минавал а Трабант, обут с Димитровки.....