Колкото повече избягваш нещо, толкова по-малко го можеш. Пък и в България, особено Южна, почти нищо не се случва. Последният голям сняг беше през 2017.
Еретик
И лед няма вече. Смачканият сняг се залежда, ако има и достатъчно студ. Поледиците са веднъж на 3 години и траят до обед. Миналата година само един ден ходих с боти на работа, колкото имаше сняг, се стопи. Готов съм за зимата, но не очаквам драми.
До коментар [#5] от "Емил Добрев":И лед няма вече. Смачканият сняг се залежда, ако има и достатъчно студ. Поледиците са веднъж на 3 години и траят до обед. Миналата година само един ден ходих с боти на работа, колкото имаше сняг, се стопи. Готов съм за зимата, но не очаквам драми.
Колкото и подготвен да е автомобила, като има неподготвен водач!?
Едно от последните изпълнения, може би и последното, на един човек, един от най-великите в цялата човешка история, въобще: https://www.youtube.com/watch?v=rxxHvW0oNpU&ab_channel=Olympics
Охх, не ми говори, тоя сняг няма да го забравя. Пътувах от Варна за София, като често пъти особено зимата минавам през Бургас по Тракия, уж за по-безпроблемно. Още на Обзор ни спряха, прохода беше затворен. Останахме да нощуваме там, всички хотели в Обзор рязко откриха "сезона". Добре че се вредихме, щото малко след нас почнаха да връщат хора, нямаше места. На другия ден до Карнобат всичко супер, от там като почна на лющи един сняг, не спря до София. След Пловдив поне долу-горе чистеха, бяха пръснали сол и пясък, ама преди това нямаше кьорав снегорин. Добре че е мантинелата да видиш къде свършва твоето платно и почва насрещното. Иначе няма шанс, всичко е равно и бяло.
Друго, с което ще запомня това пътуване е, че всички се бяха скупчили в дясната лента и караха един зад друг с 30. Реших че с това темпо на валеж и при тая скорост снегът ще ни затрупа както сме в движение и най-много да закъсаме още повече. Минах в лявата лента, където бях единствен и нямаше никакви следи по снега, цялата лента беше покрита с равномерен и рохкав слой сняг. Тогава за пръв път се убедих нагледно, че АКО имаш хубави гуми с дълбок грайфер по пресен пухкав сняг се кара много по-лесно и сцеплението е много по-добро, отколкото да си в коловози от утъпкан и излъскан сняг. Карах със 100 и колата се държеше стабилно, а в дясната лента маааалко да изтървеш газта или спирачката и веднага поднасяше.
В крайна сметка стигнахме безпроблемно, но си беше тръпка. Като слязох от колата пред нас в София видях, че целите калници се бяха наблъскали със замръзнала киша и пясък. Беше -22 градуса, явно и лугата дето пръскат замръзва на тия градуси.
It cools the engine in the winter and summer, preventing overheating and extensive, expensive damage to the engine. The coolant also is formulated to resist freezing. If there is insufficient coolant in the system serious engine damage may occur. https://www.subwayliveiq.net/
"... При пътуване през зимата е важно в резервоара винаги да има достатъчно гориво, поне над половината, така че ако колата закъса някъде, да е осигурена топлината на хората вътре.".
Не половината, ами трябва да е догоре ако времето започне да се влошава. Брал съм ядове по нашите непочистени и неподдържани пътища. И си мисля, какво ли дърво може да ядеш с електричка?
Ако е от по-новите - никакво. Това е някакъв мит, че като си с електричка и попаднеш в задръстване видиш ли отоплението в колата ще ти смъкне пробега и ще закъсаш. На теория е възможно, ама то и с бензинка е възможно - яко не си си направил сметката и си попаднал в задръстване малко преди да заредиш, е греда. Отоплението в колата харчи около 1-2 киловата (след първоначалното затопляне, което е доста по-мощно), което значиз че губиш около 5-10 км пробег за 1 час висене в задръстването.
Кой ти говори за задръстване в града? По думите на малкото ми познати, които са карали електричка включвайки отоплението пробега започва да пада много по-бързо. А при малките градски електрички включване на отопление реже 30 процента. И по-лошото е, че ток няма кой да ти донесе.
Оставал съм на магистралата между Девня и Варна. А това са десетина километра от табелата. Повярвай, в лошо време със силен вятър и сняг ще ти се стори, че си накрая на света. Българските пътища са едни от най-лошите за каране в лошо време. Няма поддържане, няма техника, няма сигнализация и маркировка. Зимата трябва да си направиш добре предварителната сметка при пътуване.
Глупости! Не си давайте парите за глупости, които даже могат да навредят на колата. Едни добри гуми (летни или всесезонни) акумулатора да не е на умиране, зимна течност за чистачките и толкова. Останалото си е стандартно обслужване, масла антифриз... Беше тая едно време, лятото караш с вода па зимата слагаш антифриз па по-нисковискозно масло...сега вече повечето неща са до -40
09-06-20 - Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители . . . . . . . . ....
01-09-21 - Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев. .........................................................................
20-03-22 - Бойко Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван..............................
21-03-23 - Кирил Петков: За мен е просто умопомрачаващо как може прокуратурата дори да не направи досъдебно производство заради изнесеното от Васил Божков...........................................................
"...В закона няма изискване те да са зимни, като условието е, ако са зимни, да са с грайфер до 1.6 мм..."
При толкова много статии за специални гуми според сезона, не знаех, че изискването по закона било грайфер 1,6 мм! 1,6 мм? Че това са гуми-боклук! Никога не съм карал с подобни гуми! На 3 мм, изобщо максимум на 3 или 4 години ги подарявам на гумаджиите, да ги дадат за отпадъци.
Преди няколко години смених комплекта зимни гуми с нови срещу отстъпка.....Бяха доста запазени, но на 6 сезона. Седмица по-късно видях старите на полицейска астра. По надписите и марката си ги познах.....
Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
Изтървал съм явно последните разработки в батериите. При по-старите ако батерията е в среда с ниски тмеператури си е проблем дори и да няма консумация, явно тези модерните не им пука брат, туй +40 туй -20 градуса не им влияе явно...
Защо пишете по-теми от които и идея си нямате. Вземи остави една електричка на -20 градуса без да ползваш нищо по автомобилът, включително отопление, паркирай я вечерта на улицата, заключия и виж какво става с батерията при подобна ниска температура...
Всичките други коментари са адекватни, обаче твоя.
Философски, всичко си знаеш, нали? В Испания нямате ли електрически коли? А студове до минус 20 в Малага има ли?
Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук:
https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2
Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове.
Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".
"Ама човек не може да си седи само в югоизточна България. Като ми се иска да ида на гости на приятели на север, се позамислям малко." ========== Разбира се. Имам апартамент в Разлог, на едно отиване два пъти минавам Юндола. По една разходка до Мальовишко и Черни също са задължителни. На Боровец не ходя, често няма къде да си оставиш колата.
[quote#16:"Mike"][/quote] През зимата за отопление Tesla Model S с тегло 2,3 тона изразходва енергийния еквивалент на около 2,1 литра гориво на 100 км.
Просто казвам, че коментираш теми, от които не разбираш нищо.
Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук:
https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2
Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове.
Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".
Написаното от мен са факти. Батериите на ел. автомобилите както всяка друга батерия имат различен режим на работа в зависимост от температурата на средата в която се намират. Високите както и ниските температури им оказват много сериозно влияние. Това е причината в ел. автомобилите да има изградени специални системи които да регулират температурата на батериите. Съответно при високи външни температури да охлаждат батериите, а при ниски да си затоплят.
Това са факти, явно имаш някакви претенции, сподели с нас във форумът познанията си и аргументите си по темата.
Това зависи от конкретната химия, конкретната батерия и просто не е вярно за всички видове.
Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук:
https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2
Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове.
Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".
С удоволствие очаквам експертното ти явно мнение да споделиш има ли вид батерия, която се монтира в електрически автомобил, за която това да не важи...
Всъщност понеже явно си голем експерт я сподели за кой тип батерия не важи това? Защото аз зная, че абсолютно всяка батерия независимо от типа има оперативен температурен режим ...
Например батериите на Тесла които са литиум йонни имат оперативен температурен режим от +5 до +40 градуса по Целзий, я дай да видим минусувите зимни температура как точно не им влияят.
Когато си профан по една тема е по-добре да не се напъваш да пишеш по нея защото освен да демонстриращ нагледно невежеството си, друго няма да постигнеш...
За информация FZSoNick батериите имат най-широк оперативен температурен режим съответно от минус 20 до плюс 60 градуса по Целзий...но гледам не ги използват в ел. автомобили...
България има много различни в климатично отношение области. Това, което е необходимо за Плевен или София не се отнася за Пловдив или Хасково. Всеки, който пътува зимата по магистрала Тракия знае, че пейзажът рязко се променя след тунела "Траянова врата". Е, ако сте скиори и се качвате често на Боровец или Пампорово то тогава е необходимо и вериги да имате. За живущите в Тракия и край морето, ако не ходят по планините през 2-та зимни месеца може и да не видят сняг и лед.
До коментар [#16] от "Mike":Кой ти говори за задръстване в града? По думите на малкото ми познати, които са карали електричка включвайки отоплението пробега започва да пада много по-бързо. А при малките градски електрички включване на отопление реже 30 процента. И по-лошото е, че ток няма кой да ти донесе.
Аз също не говоря за задръстване в града. Къде съм споменал град? Нали говорим за дълъг път през зимата и за отоплението в колата. Мислех, че ти имаш предвид риска ако си с електричка и ако нямаш достатъчно ток, да остснеш на пътя ако ти се наложи някъде да стоиш и да се топлиш докато чакаш. Било то защото ти самия закъсаш или (по-вероятно) някой друг е закъсал и зад него се образува задръстване, или пък попаднеш на затворен път и трябва да чакаш да го почистят. Варианти много.
Колко ще ти падне пробега зависи от две неща - колко е голяма батерията и как се отоплява колата. Старите електрички от първо поколение, които с изключение на Тесла всичките имат малки батерии по 20-40 кВтч са много кофти, просто защото тока генерално не стига, и като пуснеш още 2-3 киловата отопление това като процент е голям дял от наличната енергия. Само че те тия коли и без да пускаш парно пак са проблемни и за дълъг път, дори лятото. Но ако си с батерия 80-100 кВтч може да се топлиш дни наред (в спряло положение говорим) преди да ти свърши тока.
Второто е дали колата има термопомпа за отопление (или казано по-просто, дали климатика, с който охлажда, може да се обърне да топли, като всеки домашен климатик). В днешно време почти всички електрички го имат това поне като опция, ако не серийно. Най-известния антипример са именно Теслите, които много дълго време нямаха термопомпа и топлеха само на реотан, което е все едно да топлиш вкъщи на ел. печка. Разхода се вдига значително, но пък Теслите са с големи батерии, особено при Long Range версиите не е чак такава драма.
Затова казах, че е мит, защото това произлиза от времето на първото поколение електрички, когато наистина беше голям проблем. Но вече проблемът е разрешим и с кола, която става за дълъг път отоплението не ти е основния проблем. Пробега пак спада, няма спор за това, но няма да останеш на пътя само защото се топлиш.
Всъщност зависи от три неща и не само за пробега, зависи и каква е външната температура. Капацитетът на батерията ако е литовойонна се дава при 25 градуса целзий. Ако при 25 имаш 100% капацитет при минус 20 градуса капацитетът е вече 60% за сравнение при 0 градуса капацитетът е 80%...
До коментар [#16] от "Mike":Изтървал съм явно последните разработки в батериите.При по-старите ако батерията е в среда с ниски тмеператури си е проблем дори и да няма консумация, явно тези модерните не им пука брат, туй +40 туй -20 градуса не им влияе явно...Защо пишете по-теми от които и идея си нямате.Вземи остави една електричка на -20 градуса без да ползваш нищо по автомобилът, включително отопление, паркирай я вечерта на улицата, заключия и виж какво става с батерията при подобна ниска температура...
Къде съм казал, че температурата не влияе на батерията? Естествено че влияе. Както ти каза, дори нищо да не правиш самата температура намалява енергията, която батерията може да отдаде. Чисто химично явление - при по-ниски температури всяка химична реакция се случва по-бавно. А батерията за да даде ток, в нея текат химични процеси.
Че зимата пробега пада, няма спор, че като пуснеш парното пак пада (без значение дали лято или зима), също няма спор. Разговорът тръгна от това дали зимата ако заседнеш някъде и ти се наложи да стоиш и да се топлиш докато чакаш, дали може това да ти смъкне батерията дотолкова, че като се отпуши пътя вече да не можеш да продължиш. И аз казах, че това може да се случи и с бензин, ако нямаш достатъчно гориво (случвало ми се е, за съжаление). И че при по-новите електрички отоплението не оказва чак такова влияние, защото са с по-големи батерии може дълго да стоиш да се топлиш. А вече ако си тръгнал на път с 10% заряд, това е друг въпрос...
До коментар [#42] от "Mike":Всъщност зависи от три неща и не само за пробега, зависи и каква е външната температура. Капацитетът на батерията ако е литовойонна се дава при 25 градуса целзий. Ако при 25 имаш 100% капацитет при минус 20 градуса капацитетът е вече 60% за сравнение при 0 градуса капацитетът е 80%...
"Добре е да се купи зимна течност с една идея по-висока температура на замръзване" Под по-висока температура на замръзване май разбирате по-ниска температура на замръзване?
"условието е гумите ако са зимни, трябва да са с грайфер до 1.6 мм, а летни или всесезонни с поне 4 мм протектор." Под грайфер до 1.6 мм май разбирате грайфер НАД 1.6 мм?
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
ivan_lawyer
Рейтинг: 1316 НеутралноТрябва да се избягва по възможност зимата автомобилното шофиране.
Генерал Зима.
puck_futin
Рейтинг: 3195 НеутралноДо коментар [#1] от "ivan_lawyer":
Fu*k Your OpinionЗимата е Сезон, като всички други!
Съобразяваш се с обстановката и караш напред!
(През Лятото, пък е много горещо и Слънцето "пречи"!😉)
mso351112049
Рейтинг: 444 НеутралноГотови сме за зимата , предпочитаме обаче в къщи край парното ,а колата в топлия гараж ,но ако се наложи е готова за всякакви екшъни .
Костадин Иванов
Рейтинг: 4226 НеутралноКолкото повече избягваш нещо, толкова по-малко го можеш. Пък и в България, особено Южна, почти нищо не се случва. Последният голям сняг беше през 2017. Еретик
Емил Добрев
Рейтинг: 906 НеутралноЗемляк, ледът е по-страшен от снега.
Костадин Иванов
Рейтинг: 4226 НеутралноДо коментар [#5] от "Емил Добрев":
ЕретикИ лед няма вече. Смачканият сняг се залежда, ако има и достатъчно студ. Поледиците са веднъж на 3 години и траят до обед. Миналата година само един ден ходих с боти на работа, колкото имаше сняг, се стопи.
Готов съм за зимата, но не очаквам драми.
sandor_clegane
Рейтинг: 2069 НеутралноДо коментар [#4] от "Костадин Иванов":
Добре сте си вие там!
Жена ми е от Харманли, ходим често, температурите са два пъти над софийските през зимата.
дедо Андро
Рейтинг: 2237 НеутралноДобри съвети, кото обаче с годините стават рутина. Все пак благодаря на автора.
Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.Емил Добрев
Рейтинг: 906 НеутралноАма човек не може да си седи само в югоизточна България. Като ми се иска да ида на гости на приятели на север, се позамислям малко.
hamiltonf
Рейтинг: 3892 НеутралноКолкото и подготвен да е автомобила, като има неподготвен водач!?
Едно от последните изпълнения, може би и последното, на един човек, един от най-великите в цялата човешка история, въобще: https://www.youtube.com/watch?v=rxxHvW0oNpU&ab_channel=Olympicsбай кольо
Рейтинг: 221 НеутралноПодготовката за зимата е най-важна в главата на водача. Няма ли я там - все едно нищо няма.
Mike
Рейтинг: 645 НеутралноОхх, не ми говори, тоя сняг няма да го забравя.
Пътувах от Варна за София, като често пъти особено зимата минавам през Бургас по Тракия, уж за по-безпроблемно. Още на Обзор ни спряха, прохода беше затворен. Останахме да нощуваме там, всички хотели в Обзор рязко откриха "сезона". Добре че се вредихме, щото малко след нас почнаха да връщат хора, нямаше места. На другия ден до Карнобат всичко супер, от там като почна на лющи един сняг, не спря до София. След Пловдив поне долу-горе чистеха, бяха пръснали сол и пясък, ама преди това нямаше кьорав снегорин. Добре че е мантинелата да видиш къде свършва твоето платно и почва насрещното. Иначе няма шанс, всичко е равно и бяло.
Друго, с което ще запомня това пътуване е, че всички се бяха скупчили в дясната лента и караха един зад друг с 30. Реших че с това темпо на валеж и при тая скорост снегът ще ни затрупа както сме в движение и най-много да закъсаме още повече. Минах в лявата лента, където бях единствен и нямаше никакви следи по снега, цялата лента беше покрита с равномерен и рохкав слой сняг. Тогава за пръв път се убедих нагледно, че АКО имаш хубави гуми с дълбок грайфер по пресен пухкав сняг се кара много по-лесно и сцеплението е много по-добро, отколкото да си в коловози от утъпкан и излъскан сняг. Карах със 100 и колата се държеше стабилно, а в дясната лента маааалко да изтървеш газта или спирачката и веднага поднасяше.
В крайна сметка стигнахме безпроблемно, но си беше тръпка. Като слязох от колата пред нас в София видях, че целите калници се бяха наблъскали със замръзнала киша и пясък. Беше -22 градуса, явно и лугата дето пръскат замръзва на тия градуси.
xoz481131377
Рейтинг: 13 НеутралноIt cools the engine in the winter and summer, preventing overheating and extensive, expensive damage to the engine. The coolant also is formulated to resist freezing. If there is insufficient coolant in the system serious engine damage may occur. https://www.subwayliveiq.net/
sandor_clegane
Рейтинг: 2069 НеутралноДо коментар [#9] от "Емил Добрев":
Затова трябва да се следи и прогнозата за времето.
Petleshev
Рейтинг: 2662 Неутрално"... При пътуване през зимата е важно в резервоара винаги да има достатъчно гориво, поне над половината, така че ако колата закъса някъде, да е осигурена топлината на хората вътре.".
Бивш tww09306483.Не половината, ами трябва да е догоре ако времето започне да се влошава. Брал съм ядове по нашите непочистени и неподдържани пътища. И си мисля, какво ли дърво може да ядеш с електричка?
Mike
Рейтинг: 645 НеутралноАко е от по-новите - никакво. Това е някакъв мит, че като си с електричка и попаднеш в задръстване видиш ли отоплението в колата ще ти смъкне пробега и ще закъсаш. На теория е възможно, ама то и с бензинка е възможно - яко не си си направил сметката и си попаднал в задръстване малко преди да заредиш, е греда. Отоплението в колата харчи около 1-2 киловата (след първоначалното затопляне, което е доста по-мощно), което значиз че губиш около 5-10 км пробег за 1 час висене в задръстването.
Go Go
Рейтинг: 528 ВеселоСамо за апапи дето имат навика да карат през проходите:
73! Go Gohttps://www.alpen-paesse.ch/ #
BiGman
Рейтинг: 6325 ВеселоБраво за тази статия, сетих се, че не съм сменял течността за чистачките със зимна...отивам докато не съм забравил...
Petleshev
Рейтинг: 2662 НеутралноДо коментар [#16] от "Mike":
Бивш tww09306483.Кой ти говори за задръстване в града? По думите на малкото ми познати, които са карали електричка включвайки отоплението пробега започва да пада много по-бързо. А при малките градски електрички включване на отопление реже 30 процента. И по-лошото е, че ток няма кой да ти донесе.
the_flea
Рейтинг: 1348 НеутралноОт мен - стъргалка, две фенерчета и жълти очила....
Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!Petleshev
Рейтинг: 2662 НеутралноДо коментар [#18] от "BiGman":
Бивш tww09306483.Няма защо да я сменяш. Само доливаш малко зимна течност, по възможност концентрат. Лятна течност няма да замръзне и при 2-3 градуса под нулата.
Kostadin Kolarov
Рейтинг: 147 НеутралноЧетейки статията, човек ще си помисли, че разстоянията между населените места в България са стотици километри.
Petleshev
Рейтинг: 2662 НеутралноДо коментар [#22] от "Kostadin Kolarov":
Бивш tww09306483.Оставал съм на магистралата между Девня и Варна. А това са десетина километра от табелата. Повярвай, в лошо време със силен вятър и сняг ще ти се стори, че си накрая на света. Българските пътища са едни от най-лошите за каране в лошо време. Няма поддържане, няма техника, няма сигнализация и маркировка. Зимата трябва да си направиш добре предварителната сметка при пътуване.
uq
Рейтинг: 2190 НеутралноГлупости! Не си давайте парите за глупости, които даже могат да навредят на колата. Едни добри гуми (летни или всесезонни) акумулатора да не е на умиране, зимна течност за чистачките и толкова. Останалото си е стандартно обслужване, масла антифриз...
Беше тая едно време, лятото караш с вода па зимата слагаш антифриз па по-нисковискозно масло...сега вече повечето неща са до -40
uq
Рейтинг: 2190 НеутралноДо коментар [#4] от "Костадин Иванов":
Да знаеш в Родопите през
2017та ще да е бил
uq
Рейтинг: 2190 НеутралноДо коментар [#24] от "uq":
Очевидно имах предвид ЗИМНИ или всесезонни, грешка:)
Преkрояваме Парцалите
Рейтинг: 2046 НеутралноКакво означава подготвен за зимата автомобил
09-06-20 - Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители . . . . . . . . .... 01-09-21 - Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев. ......................................................................... 20-03-22 - Бойко Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван.............................. 21-03-23 - Кирил Петков: За мен е просто умопомрачаващо как може прокуратурата дори да не направи досъдебно производство заради изнесеното от Васил Божков...........................................................Служебния
pontius_glarus
Рейтинг: 3347 Неутрално"...В закона няма изискване те да са зимни, като условието е, ако са зимни, да са с грайфер до 1.6 мм..."
При толкова много статии за специални гуми според сезона, не знаех, че изискването по закона било грайфер 1,6 мм!
1,6 мм? Че това са гуми-боклук! Никога не съм карал с подобни гуми! На 3 мм, изобщо максимум на 3 или 4 години ги подарявам на гумаджиите, да ги дадат за отпадъци.
uq
Рейтинг: 2190 НеутралноДо коментар [#28] от "pontius_glarus":
Нали! Закон слънце, важно е да са зимни ако и да са галоши
the_flea
Рейтинг: 1348 НеутралноДо коментар [#28] от "pontius_glarus":
Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!Преди няколко години смених комплекта зимни гуми с нови срещу отстъпка.....Бяха доста запазени, но на 6 сезона. Седмица по-късно видях старите на полицейска астра. По надписите и марката си ги познах.....
ryk511146816
Рейтинг: 1287 ВеселоДо коментар [#16] от "Mike":
Изтървал съм явно последните разработки в батериите.
При по-старите ако батерията е в среда с ниски тмеператури си е проблем дори и да няма консумация, явно тези модерните не им пука брат, туй +40 туй -20 градуса не им влияе явно...
Защо пишете по-теми от които и идея си нямате.
Вземи остави една електричка на -20 градуса без да ползваш нищо по автомобилът, включително отопление, паркирай я вечерта на улицата, заключия и виж какво става с батерията при подобна ниска температура...
trollhunter
Рейтинг: 3607 ВеселоДо коментар [#31] от "ryk511146816":
Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".Всичките други коментари са адекватни, обаче твоя.
Философски, всичко си знаеш, нали?
В Испания нямате ли електрически коли? А студове до минус 20 в Малага има ли?
Костадин Иванов
Рейтинг: 4226 НеутралноДо коментар [#9] от "Емил Добрев":
Еретик"Ама човек не може да си седи само в югоизточна България. Като ми се иска да ида на гости на приятели на север, се позамислям малко."
==========
Разбира се. Имам апартамент в Разлог, на едно отиване два пъти минавам Юндола.
По една разходка до Мальовишко и Черни също са задължителни. На Боровец не ходя, често няма къде да си оставиш колата.
Гарван
Рейтинг: 636 Неутрално[quote#16:"Mike"][/quote]
През зимата за отопление Tesla Model S с тегло 2,3 тона изразходва енергийния еквивалент на около 2,1 литра гориво на 100 км.
ryk511146816
Рейтинг: 1287 ВеселоДо коментар [#32] от "trollhunter":
"Дребната" разлика между мен и теб е, когато аз чета разбирам прочетеното, когато ти четеш явно не успяваш да разбереш прочетеното.
Нещо имаш ли по-същество да споделиш или отново ще се прехласваш по моята особа?
trollhunter
Рейтинг: 3607 НеутралноДо коментар [#35] от "ryk511146816":
Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".Просто казвам, че коментираш теми, от които не разбираш нищо.
ryk511146816
Рейтинг: 1287 ВеселоДо коментар [#36] от "trollhunter":
"от които не разбираш нищо."
Това е субективно мнение на което имаш право.
Написаното от мен са факти.
Батериите на ел. автомобилите както всяка друга батерия имат различен режим на работа в зависимост от температурата на средата в която се намират. Високите както и ниските температури им оказват много сериозно влияние. Това е причината в ел. автомобилите да има изградени специални системи които да регулират температурата на батериите. Съответно при високи външни температури да охлаждат батериите, а при ниски да си затоплят.
Това са факти, явно имаш някакви претенции, сподели с нас във форумът познанията си и аргументите си по темата.
Johnnie Glupavia
Рейтинг: 624 НеутралноНай-важно през зимата е да си подготвиш т. нар. чадър - от висши полицай, от редови патрулки, няколко прокурора, пожарникар и лекари.
Слава на Украйна! Слава на героите! Съд за руските агресори и за предателя Радев!trollhunter
Рейтинг: 3607 НеутралноДо коментар [#37] от "ryk511146816":
Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".Това зависи от конкретната химия, конкретната батерия и просто не е вярно за всички видове.
ryk511146816
Рейтинг: 1287 ВеселоДо коментар [#39] от "trollhunter":
С удоволствие очаквам експертното ти явно мнение да споделиш има ли вид батерия, която се монтира в електрически автомобил, за която това да не важи...
Всъщност понеже явно си голем експерт я сподели за кой тип батерия не важи това? Защото аз зная, че абсолютно всяка батерия независимо от типа има оперативен температурен режим ...
Например батериите на Тесла които са литиум йонни имат оперативен температурен режим от +5 до +40 градуса по Целзий, я дай да видим минусувите зимни температура как точно не им влияят.
Когато си профан по една тема е по-добре да не се напъваш да пишеш по нея защото освен да демонстриращ нагледно невежеството си, друго няма да постигнеш...
За информация FZSoNick батериите имат най-широк оперативен температурен режим съответно от минус 20 до плюс 60 градуса по Целзий...но гледам не ги използват в ел. автомобили...
fury_21
Рейтинг: 324 НеутралноБългария има много различни в климатично отношение области. Това, което е необходимо за Плевен или София не се отнася за Пловдив или Хасково. Всеки, който пътува зимата по магистрала Тракия знае, че пейзажът рязко се променя след тунела "Траянова врата". Е, ако сте скиори и се качвате често на Боровец или Пампорово то тогава е необходимо и вериги да имате. За живущите в Тракия и край морето, ако не ходят по планините през 2-та зимни месеца може и да не видят сняг и лед.
Mike
Рейтинг: 645 НеутралноАз също не говоря за задръстване в града. Къде съм споменал град?
Нали говорим за дълъг път през зимата и за отоплението в колата. Мислех, че ти имаш предвид риска ако си с електричка и ако нямаш достатъчно ток, да остснеш на пътя ако ти се наложи някъде да стоиш и да се топлиш докато чакаш. Било то защото ти самия закъсаш или (по-вероятно) някой друг е закъсал и зад него се образува задръстване, или пък попаднеш на затворен път и трябва да чакаш да го почистят. Варианти много.
Колко ще ти падне пробега зависи от две неща - колко е голяма батерията и как се отоплява колата. Старите електрички от първо поколение, които с изключение на Тесла всичките имат малки батерии по 20-40 кВтч са много кофти, просто защото тока генерално не стига, и като пуснеш още 2-3 киловата отопление това като процент е голям дял от наличната енергия. Само че те тия коли и без да пускаш парно пак са проблемни и за дълъг път, дори лятото. Но ако си с батерия 80-100 кВтч може да се топлиш дни наред (в спряло положение говорим) преди да ти свърши тока.
Второто е дали колата има термопомпа за отопление (или казано по-просто, дали климатика, с който охлажда, може да се обърне да топли, като всеки домашен климатик). В днешно време почти всички електрички го имат това поне като опция, ако не серийно. Най-известния антипример са именно Теслите, които много дълго време нямаха термопомпа и топлеха само на реотан, което е все едно да топлиш вкъщи на ел. печка. Разхода се вдига значително, но пък Теслите са с големи батерии, особено при Long Range версиите не е чак такава драма.
Затова казах, че е мит, защото това произлиза от времето на първото поколение електрички, когато наистина беше голям проблем. Но вече проблемът е разрешим и с кола, която става за дълъг път отоплението не ти е основния проблем. Пробега пак спада, няма спор за това, но няма да останеш на пътя само защото се топлиш.
ryk511146816
Рейтинг: 1287 НеутралноДо коментар [#42] от "Mike":
Всъщност зависи от три неща и не само за пробега, зависи и каква е външната температура. Капацитетът на батерията ако е литовойонна се дава при 25 градуса целзий. Ако при 25 имаш 100% капацитет при минус 20 градуса капацитетът е вече 60% за сравнение при 0 градуса капацитетът е 80%...
Mike
Рейтинг: 645 НеутралноКъде съм казал, че температурата не влияе на батерията? Естествено че влияе. Както ти каза, дори нищо да не правиш самата температура намалява енергията, която батерията може да отдаде. Чисто химично явление - при по-ниски температури всяка химична реакция се случва по-бавно. А батерията за да даде ток, в нея текат химични процеси.
Че зимата пробега пада, няма спор, че като пуснеш парното пак пада (без значение дали лято или зима), също няма спор. Разговорът тръгна от това дали зимата ако заседнеш някъде и ти се наложи да стоиш и да се топлиш докато чакаш, дали може това да ти смъкне батерията дотолкова, че като се отпуши пътя вече да не можеш да продължиш. И аз казах, че това може да се случи и с бензин, ако нямаш достатъчно гориво (случвало ми се е, за съжаление). И че при по-новите електрички отоплението не оказва чак такова влияние, защото са с по-големи батерии може дълго да стоиш да се топлиш. А вече ако си тръгнал на път с 10% заряд, това е друг въпрос...
Mike
Рейтинг: 645 НеутралноСъгласен съм, писали сме едновременно.
gost22
Рейтинг: 1330 НеутралноТрябва яка зимна подготовка на задкормилните устройства. Другото ще си дойде на мястото по естествен път.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Роси
Рейтинг: 7462 НеутралноВсички знаят, как да се подготвят, за снегът вечно ги сварва неподготвени.
victor_victim
Рейтинг: 741 НеутралноДо коментар [#47] от "Роси":
и всички знаят коя е Роси. хахахахах
dobadoba
Рейтинг: 515 НеутралноНе е зле като начало пълен резервоар.
Може и една-две туби 20л в багажника.
Ей така, за всеки случай.
Пътувайте при тежки зимни условия АКО се налага.
В противен случай си налейте чаша кафе/вино според предпочитанията.
vankata1
Рейтинг: 1808 Любопитно"Добре е да се купи зимна течност с една идея по-висока температура на замръзване"
Под по-висока температура на замръзване май разбирате по-ниска температура на замръзване?
"условието е гумите ако са зимни, трябва да са с грайфер до 1.6 мм, а летни или всесезонни с поне 4 мм протектор."
Под грайфер до 1.6 мм май разбирате грайфер НАД 1.6 мм?