"Фолксваген" стана лидер при производителите на автомобили

"Фолксваген" стана лидер при производителите на автомобили

© Reuters



Концернът "Фолксваген" стана лидер сред производителите на автомобили за 2016-та, като измести "Тойота", съобщиха световните агенции. Германската индустриална група е продала 10 312 400 превозни средства от марките "Ауди", "Бентли", "Порше", "Сеат", "Фолксваген" и "Шкода", или с 3.8% повече от 2015 година.


При "Тойота Мотор" ръстът е 1.3%, а произведените превозни средства 10 213 486. В тази бройка влизат и доставените модели на "Дайхацу мотър" и производителя на камиони "Хино мотърс". От "Тойота" отчетоха спад на продажбите извън Япония с половин процент, основно заради намаляване на износа за Северна Америка, който е най-големия пазар на автомобилопроизводителя.


Успехът на "Фолксваген груп" идва въпреки скандала с манипулирането на данните от тестовете за вредни газове при дизеловите автомобили. Официалните данни от "Дженерал мотърс" ще бъдат дадени на 7 февруари, но концернът положително ще е трети в света, с около 9.57 млн. произведени автомобила, което ще е спад от 3.1%.




"Тойота" стана производител номер 1 през 2008 година, като сложи край на 77-годишно господство на "Дженерал мотърс". През 2011 година американският концерн си върна лидерството, възползвайки се от проблемите с производството на японците, заради природните бедствия в Япония и Тайланд.


През 2012 година "Тойота" отново стана най-големият производител на автомобили в света, като задържа първата позиция до 2015 година. Успехът на "Фолксваген" плод на 10 годишна експанзия, подготвена от вече бившият шеф на концерна Мартин Винтеркон.

Коментари (138)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3199 Весело

    ЕЕ и това въпреки скандала в САЩ!?Браво на вагените!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  2. 2 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 490 Неутрално

    Въпреки солените глоби и наложените принудителни мерки, VW отново се завърнаха на върха

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  3. 3 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5934 Весело

    Фолксваген е дело на национал-социалистите, създаден по заповед на Хитлер. Всеки райхс-гражданин трябвало да си купи акция за 5 марки. Така се появила "народната кола".
    В Перник празненствата нека започнат! Като за начало - с кукерски хора, а после може и парад на Гоуфове.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  4. 4 Профил на mutant
    mutant
    Рейтинг: 274 Неутрално

    До нас завода на фолксеаген работи на 3 смени, даже някои от "бежанците" вече са зачислени на хамалска работа.

  5. 5 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 627 Неутрално
  6. 6 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2099 Неутрално

    От тези 10 млн. автомобили, 3 млн. са продадени в Китай, където Фолксваген е лидер и има присъствие там от доста години.

    Volkswagen Group China is the largest, earliest, and the most successful international partner in China's Automotive Industry.
    It started its connection with China as early as in 1978, and has been taking the leading position in the Chinese automotive market for more than 25 years. Its first joint venture in China, Shanghai Volkswagen Automotive Co., Ltd., was established in October 1984. The second joint venture, FAW-Volkswagen Automotive Company Ltd. was established in Changchun in February 1991.

  7. 7 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1155 Неутрално

    Тръмп съвсем скоро ще разцентрова тази статистика.

  8. 8 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Тия и с мито не можеш ги спря, Дони. Нарича се конкурентност.

    The best way to predict the future is to invent it.
  9. 9 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 701 Неутрално

    [quote#6:"Ф.Нинов"]От тези 10 млн. автомобили, 3 млн. са продадени в Китай[/quote]

    Мдам, а някои се пънат с изолационизъм.

    The best way to predict the future is to invent it.
  10. 10 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 698 Любопитно

    Интересуват ме единствено електромобили (и хибриди, докато се се изгради добра мрежа от зарядни станции).
    Дизелите на ФВ са на доизживяване...
    Бързо може да се обърне палачинката

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  11. 11 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    По бройки, изтеглени за дефекти също се борят да са първи...

  12. 12 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4172 Весело

    "Успехът на "Фолксваген" плод на 10 годишна експанзия, подготвена от вече бившият шеф на концерна Мартин Винтеркон."

    Браво, радвам се на този успех на "Фолксваген", защото това е успех и на европейското автомобилостроене. Надявам се, дълго да задържат това лидерство.

    П.П.
    На "Фолксваген" след европейския пазар най-важен се явява този в Китай. Там те имат много заводи и водещият чуждестранна компания на китайски пазар е точно "Фолксваген".

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  13. 13 Профил на evelin_m
    evelin_m
    Рейтинг: 434 Весело

    Де, да им бяха и "народни" цените !

  14. 14 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 480 Разстроено

    Нагла работа, даже супер нагла!

    Вместо да ги оставят да фалират те ги избутаха до "лидер" в продажбите!

    Смахнат свят!

    Модератора е неадекватен!
  15. 15 Профил на t_
    t_
    Рейтинг: 453 Неутрално

    Е, то на всички са на доизживяване, ако не ги променят много. В Германия нали се напъват до 15 - тина години да не се продават коли с двг.
    С тези тъпотии на Тръмп, може да се окаже, че американските производители са безвъзвратно закъснели след някоя друга година. Тесла Мотърс може и да стане много голям производител в САЩ(собено откакто големите 3 се сдушват с Тръмп и не се вглеждат в тренда).

  16. 16 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#1] от "Messerschmitt":

    Интересно, скандала как така "подмина" Европа?

    Натиск?

    Модератора е неадекватен!
  17. 17 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#12] от "Иво":

    Иво, с такъв успех не е много добре да се хвалим...

    Модератора е неадекватен!
  18. 18 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 480 Любопитно

    Някой ми е сложил минус на коментар 14.

    Много ми е интересно, какви са му аргументите?

    Модератора е неадекватен!
  19. 19 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3199 Любопитно

    До коментар [#16] от "ivan_":

    Не е вярно !В Италия всички коли с проблемни мотори се викат в оторизираните сервизи по график.Мой познати са сега през февруари.

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  20. 20 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#19] от "Messerschmitt":

    Прекрасно, оказали са внимание на измамените собственици.

    Друго направили ли са фолкцваген в Европа и ако не каква ли е при4ината?

    Модератора е неадекватен!
  21. 21 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3199 Неутрално

    До коментар [#20] от "ivan_":

    няма автомобилна компания която да не манипулира данните за разход и емисии!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  22. 22 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 627 Неутрално

    [quote#18:"ivan_"]Много ми е интересно, какви са му аргументите? [/quote]

    Милиони европейци, загубили работните си места, включително и в България? Но вие ако сте от "зелените" няма как да знаете какво е това работа и работни места. Но обикновените хора не живеят от грант до грант - по програми за спасяване на листната въшка и прочие

    Every cradle is a grave.
  23. 23 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 480 Неутрално

    Скъпи съфорумци,

    според мен скандалът фолкцваген дизелгейт е най-големия корпоративен и полити4ески скандал в Европа за последните деситилетия.

    Ако не сте съгласни, моля покажете ми къде гре6а.

    Модератора е неадекватен!
  24. 24 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 434 Весело

    [quote#6:"Ф.Нинов"]От тези 10 млн. автомобили, 3 млн. са продадени в Китай, където Фолксваген е лидер и има присъствие там от доста години. [/quote]

    Е това обяснява нещата със смога - и без това са много - няма проблеми...
    Измислил го е пак Германеца как да унищожи, пардон - спаси Света...

    Stef
  25. 25 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 434 Любопитно

    [quote#21:"Messerschmitt"]няма автомобилна компания която да не манипулира данните за разход и емисии!![/quote]

    Това лъжлипъзльовците от "топ"-меринджейския екип, управлявал FalseWagen ли ти го прошепнаха?

    Stef
  26. 26 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3106 Неутрално

    До коментар [#6] от "Ф.Нинов":


    [quote#6:"Ф.Нинов"]От тези 10 млн. автомобили, 3 млн. са продадени в Китай, където Фолксваген е лидер и има присъствие там от доста години. [/quote]
    Китайски пазар ще е най-големия,ако не Е вече.А Тръмп си затваря вратите към него.

  27. 27 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#21] от "Messerschmitt":

    Не зная, може да сте прав, но до момента само една е хваната да го прави.
    И не е само това, този въпрос не опира само до екология, има и момент с нелоялна конкуренция.

    Модератора е неадекватен!
  28. 28 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4172 Весело

    До коментар [#7] от "442":

    Хаха.... мечтай си.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  29. 29 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3106 Неутрално

    До коментар [#7] от "442":


    [quote#7:"442"]Тръмп съвсем скоро ще разцентрова тази статистика. [/quote]
    Като затваря пазарите за американски автомобили ли?!

  30. 30 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2099 Неутрално

    До коментар [#24] от "stef":

    В Китай почти няма дизелови автомобили (тотална екзотика).
    Фолксваген е продал там само 2 хил. бройки.

  31. 31 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3106 Неутрално

    До коментар [#10] от "Торбалан":


    [quote#10:"Торбалан"]Дизелите на ФВ са на доизживяване..[/quote]
    Това доизживяване може да трае 20-30 години.Електрическите автомобили са твърде скъпи за Азия,например,да не говорим за Латинска Америка и Африка.Все още си мислите,че света се върти около САЩ(техния автопазар),а не е така вече и в бъдеще това ще се вижда все по-ясно.

  32. 32 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2099 Неутрално

    Ето още един голям пазар, където Фолксваген е от край време.

    Volkswagen do Brasil Ltda. is a subsidiary arm of Volkswagen Group, established in 1953 with local assembly of the Volkswagen Type 1 from parts imported from Germany. They have produced over 20 million vehicles in Brazil, having been market leader for the majority of their sixty years in existence. The Type 1 ("Fusca" had a 24-year run as the number one in sales in Brazil, beginning in 1958. From 1987 until today (including 2012) the Gol has been in first place in sales for 26 years straight.

  33. 33 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 854 Весело

    До коментар [#7] от "442":

    Като нищо може да го направи!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  34. 34 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3106 Неутрално

    До коментар [#27] от "ivan_":


    [quote#27:"ivan_"]Не зная, може да сте прав, но до момента само една е хваната да го прави. [/quote]
    Не,има и френски.

  35. 35 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#22] от "Ватник":

    Господине,

    не зная кои са "зелените", и за съжаление никой не ми дава пари за да пи6а тук (ако някой има оферта с удоволствие, 6те я разгледам).

    Имам си мнение и го изразявам.

    Ако вие смятате, 4е заради не4ии работни места трябва да се позволи подобна нагла измама Аз не съм съгласен с това.

    Модератора е неадекватен!
  36. 36 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2099 Неутрално

    До коментар [#26] от "yanne":

    Китай обаче не е отворен пазар.
    Върху вносните коли цепят 100% мито.
    Ако искаш да си успешен - трябва да произвеждаш на място.

  37. 37 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 434 Разстроено

    [quote#30:"Ф.Нинов"]В Китай почти няма дизелови автомобили (тотална екзотика).
    Фолксваген е продал там само 2 хил. бройки.[/quote]

    Така се надявах, че няма да се окажем в Европа пак най-т*пи, а то какво стана... единствени в цял свят сме пълни с дизели, които сега ще ги изринат в посока България, че ние сме баш тарикати и ще е "далаверка"

    Stef
  38. 38 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#10] от "Торбалан":

    Ще обърнеш дедовия. Цяла Европа лежи на дизеловата индустрия, ако я спреш, трябва да закриеш пенсионните системи на Германия и Франция.

  39. 39 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4172 Любопитно

    До коментар [#21] от "Messerschmitt":

    Абсолютно, и подобни данни излязоха доста напоследък, обаче странно някои хора забравиха за това, че всички големи компании в сектора са правили това което и Volkswagen.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  40. 40 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4172 Любопитно

    До коментар [#36] от "Ф.Нинов":

    Да, така е. Ако отидеш някой ден в Китай ще видиш, че най-популярната чуждестранна марка е точно Volkswagen. Миналата година, четох, че е направено проучване сред китайски водачи на МПС с въпрос до колко те са доволни от автомобила си и най-много положителни оценки е имало за Audi. Тази марка е особено ценена там.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  41. 41 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5388 Неутрално

    Аз има преки впечатления и от Тойота и от Фолксваген. По отношение на сервиз гаранция са безупречни и двете. Тойота сменяха едни пластини организирано за газта, а Ауди смениха някаква част, която била потенциално опасна, пак организирано. Няма проблеми свързани със скандала от САЩ. Това и двете наричат изтегляне на автомобили от пазара

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  42. 42 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 854 Весело

    До коментар [#23] от "ivan_":

    Грешиш от всякъде. По същество това не е и скандал затова "затихна" за нула време. Защото на практика е трудно да се стандартизира тест, който да отразява всичките възможни начини на шофиране на даден модел кола от реалните купувачи. Затова е разбираемо че ФВ и Бош са "подбутнали" несъвършенния, по принцип, модел по близо до своите интереси (шофиране с намалени емисии), отколкото до реално възможните "екстри от към емисии" в шофиране на даден модел кола от реалните купувачи.
    Грешката е порпарвима и платима, затова се и забрави!!!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  43. 43 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Имал съм Туарег,никога няма да повторя подобна грешка...Скъпа и ненадеждна кола.Виж,за Шкода имам добро мнение,жена ми даже в момента е със суперб и съм много доволен....

  44. 44 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#25] от "stef":

    Не. Всички европейски производители лъжат на тези тестове. Обяснението е просто - в САЩ нормите за азотни окиси са много по строги от Европа. Немските и френски автомобили са гласени по европесйките норми. За да продават в САЩ са се изхитрили да манипулират софтуера. Понеже сосновно ФВ продава в САЩ, другите европейски производители засега не са засегнати. Мерцедес и БМВ също продават в САЩ, но премиум клас, там дизелите са вкарани в нормите със скъпи системи за очистване (Ад блу и филтри). Напрактика проблема е в евтиния клас дизели, където само ФВ продава(ше) в САЩ.

    Незнам как стои въпроса с Японските и Корейски автомобили в САЩ. Предполагам, че евтините им дизели също са извън норми, но просто в САЩ те продават основно бензин.

    Напрактика ФВ се опита да пробие там с евтин, икономичен дизелов автомобил - и бяха ударени през пръстите. Както се вижда обаче, това не им е основния пазар, явно ще се съвземат.

  45. 45 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#34] от "yanne":

    Господине,

    както написах, не зная какво има или няма.

    Фолкцваген бяха доказано хванати в нарушението и самата компания си призна. Факт.

    Други факти няма.

    Ако има и други компании, следва и те да си платят, както и Фолкцваген.

    Ако тези които прикриват Фолкцваген, прикриват и други следва и те да си понесет отговорността.

    Ако целия светован автомобилен сектор има тази практика, следва да бъде наказан и да си плати.

    Обяснението те са виновни ама има и други които го правят не е аргумент.

    Модератора е неадекватен!
  46. 46 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4172 Любопитно

    До коментар [#26] от "yanne":

    Разбира се, че най-големия автомобилен пазар в света е китайският. И това е доста години насам. Там се и произвеждат и най-много автомобили в светът.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  47. 47 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#19] от "Messerschmitt":

    В БГ също се вкарват. Всички засегнати коли в гаранция получават новия софтуер. С условието, че е покана, т.е. не те задължават да се явиш.

  48. 48 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#44] от "niakoi_si":
    Принципно дизели се продаваха почти само в Европа,заради както винаги обърканите политики на ЕС.
    В САЩ бяха в минимални количества,в Китай в още по-минимални.Там заради замърсяването пък направо в момента е немислимо да продаваш дизел...

  49. 49 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#45] от "ivan_":

    Проблема е, че ако се накаже целия автомобилен сектор, това ще срине световната икономика. Както казах върху автомобилната индустрия се крепи цяла Европа.

    Никой политик няма да посмее да ръчка по - дълбоко в проблема.

    Нещата ще се поправят когато се появят евтини електромобилни алтернативи. Това е положението. Докато няма такива на пазара, дизела ще доминира в секторите където се търси финансова оптимизация, защото е доказано по-ефвктивен от бензиновия. Това е положението.

  50. 50 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#48] от "eurogi":

    Именно. ФВ се опитаха да продават евтини дизелови коли в САЩ и затова бяха ударени през ръцете. Това е всичко и там ще приключи всичко.

  51. 51 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#48] от "eurogi":

    Естествено изникава въпроса - що в Китай замърсяването е толкова зверско, като се кара само на бензин, а в една Германия като цяло е ниско, нищо, че само дизели бръмчат навсякъде

  52. 52 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#42] от "boby1945":

    Радвам се, че Вие весело!

    Пишете нещо, което е под въпрос, но да приемем, че сте прав за него.
    То засяга екологични емисии.
    Бош от друга страна доказаха, че са информирали и изискали от Фолкцваген да не използват техен продукт по незаконен начин, което Филкцваген са игнорилали.

    Хайде сега Вие или който желае и може да ми обясни как така никой не подвежда Фолкцваген под отговорност за нелоялна конкуренция.

    Измамата им е като по учебник за нелоялна практика с цел завоюване на пазарен дял, използвайки неконкурентни методи.

    Наказанието по-това нарушение е глоба в размер на 10% от ПРИХОДИТЕ за всяка година през която практиката е работила.

    Защо и към момента никой орган имаш задължение да се бори срещу неконкурентни практики не се е сезирал за нарушението (измамата)?

    Защо европейските органи отказват да си свършат работата и да осигурят спазването на правилата и да вкарат в обществените фондове едни стотици милиарди евро?

    Модератора е неадекватен!
  53. 53 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2262 Неутрално

    "Фолксваген" стана лидер при производителите на автомобили

    И лидер при измамниците.

    В Русия съм! В Русия съм!
  54. 54 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 480 Разстроено

    До коментар [#49] от "niakoi_si":

    Тоест за всички ни е ясно, че има чудовищен натиск всичко да се покрие за сметка на обществото?

    Съгласни сме, че това един гигански политически и корпоративен скандал, но на всички ни е по-добре "да блъскаме минуси"!

    Прекрасно!

    Модератора е неадекватен!
  55. 55 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2099 Неутрално

    До коментар [#40] от "Иво":

    Трябва да се види лошите японско-китайски взаимоотношения как се отразяват на японските автомобилостроители в Китай?
    Има ли новини по темата китайците да цакат японците по политическа линия?

  56. 56 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 854 Весело

    До коментар [#52] от "ivan_":

    Ами аз ти обясних защо
    [quote#52:"ivan_"] никой не подвежда Фолкцваген под отговорност за нелоялна конкуренция. [/quote], ама ти не вдуваш или се правиш че не вдяваш,

    [quote#42:"boby1945"]Грешката е попрарвима и платима, затова се и забрави!!![/quote]
    Поправиха се, платиха и всичко е забравено, така се процедира на ниво Фолксваген, Форд, Дженерал мотърс, Тойота... .... какъв ти е проблема?

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  57. 57 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1307 Неутрално

    [quote#1:"Messerschmitt"]ЕЕ и това въпреки скандала в САЩ!?Браво на вагените!![/quote]

    ++++++++++++++

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  58. 58 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 854 Неутрално

    [quote#52:"ivan_"]Бош от друга страна доказаха, че са информирали и изискали от Фолкцваген да не използват техен продукт по незаконен начин[/quote]

    "информирали и изискали", но с половин уста!
    Ако бяха съвестни, трябваше да информират контролната администрация за такава възможност, като нагласени тестове под "компютрЕ", да ама не.... ще трябва да заменят поръчките от Фолксваген с тези на Г.Ганчевата фабрика край Ловеч...

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  59. 59 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 698 Неутрално

    До коментар [#38] от "niakoi_si":

    Прав си, че Европа е затънала в блатото на социализма.
    Обаче няма социализъм дето да е преборил икономическите закони
    Дизела е пътник. Няма да сане за един ден, но отича...

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  60. 60 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 698 Неутрално

    [quote#31:"yanne"]Това доизживяване може да трае 20-30 години.Електрическите автомобили са твърде скъпи за Азия[/quote]

    Ще отнеме колкто ще отнеме. Бъдещето иде
    Аз ще си сменя колата с хибрид съвсем скоро и няма връщане назад. После с елекромобил.

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  61. 61 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#29] от "yanne":
    Няма как да стане.Един от най-големите производители в Китай е Дженеръл Мотърс,мисля,че е втори след Фолксваген.Защо е толкова голям производител там?Ми Китай налага 100% мита на вноса на автомобили....И затова Джи Ем произвежда там...Един друг сега се опитва донякъде да направи нещо подобно в страната си,но предизвиква някъв огромен вой и стонове..

  62. 62 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#51] от "niakoi_si":
    Въпросът е с лесен отговор-автомобилният транспорт е само един от замърсителите,основно в Китай идва от тежката индустрия,тец-овете на въглища и битовото отопление на въглища...

  63. 63 Профил на Magen David
    Magen David
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Аз пък предпочитам "Тойота" пред "Фолксваген". А още по-предпочитам "Хонда".

    Не казвай не мога. Действай! За да успееш, първо трябва да поискаш.
  64. 64 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#55] от "Ф.Нинов":
    Мен пък ми е интересен следният въпрос.Както ти казваш,Китай слага яки мита на вноса на леки коли.Освен това знам,че чужд производител може да прави коли само с местен партньор в джойнт венчър.
    Но това май не пречи на Китай да дава акъл на САЩ за свободната търговия и да предупреждава ,че се задавал протекционизъм??И не само те де...Германците и те например.Интересно що не мърморят на Китай за това?

  65. 65 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2099 Неутрално

    До коментар [#64] от "eurogi":

    Ами те германците от край време постоянно мрънкат на китайците за две основни теми:
    - затворения пазар
    - човешките права

    Като в самата ФРГ тази критика е доста оспорвана.
    Някои политици казват: "Кои сме ние да поучаваме страна с 5 хил. год. история и над милиард калпаци!"

    С идването на Тръмп, който е напът да направи Китай враг номер 1 (а Русия приятел) , китайците започват да дават положителни сигнали в посока на първото германско искане и да отворят пазара....

  66. 66 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#54] от "ivan_":

    На тоя свят справедливостта е условно понятие. За зависимите финансово от тази индустрия (включително цели пенсионни модели) е справедливо да си взимат парите и заплатите, пък ти си дишай азотните окиси.

    И все пак може отговорно да се твърди, че не дизела е основния проблем за градския смог. Защото в Китай дизели почти няма, а е мръсно колкото щеш. Докато в почти цяла Германия се карат яко дизели, а градовете им като цяло са доста чисти.

  67. 67 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4172 Любопитно

    До коментар [#55] от "Ф.Нинов":

    Мисля, че няма негативно влияние към този момент. Но, когато има върхово влошаване на отношенията се случва понякога фабрики на японски автомобилни концерни в Китай да бъдат нападнати и изпотрошени. Но, щети не са големи обикновено, повечето са счупените прозорци.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  68. 68 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#65] от "Ф.Нинов":
    Ми струва ми се,че въпросният индивид с оранжева коса има тогава някакви основания.Защото например на последното автоизложение в Детройт се появи китайски изложител с идеята да се опитва да изнася коли за САЩ,а Джи Ем внася в САЩ Буик мисля чè беше,произвеждан в Китай.Не съм му фен на тоя индивид,но все пак ми се струва,че тази досегашната система не е правилна и определено не е в полза на САЩ.Китайският президент зе да мрънка и да се прави на пръв защитник на свободната търговия...доста лицемерно...

  69. 69 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#58] от "boby1945":

    Всъщност Бош просто дават инструмент за постигане на цел. Каква цел ще постигнеш ти с това, си е лично твой проблем. Едва ли можеш да съдиш производител на тухли, че някой е счупил главата на друг с тухла.

    ЕКУ-то произвеждано от Бош е отворено откъм възможности и дава огромна свобода, защото е предназначено за всевъзможни сетъпи. Тоя дето го програмира носи отговорността какво ще прави с него и какви норми ще си избере да наруши.

  70. 70 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2099 Неутрално

    До коментар [#68] от "eurogi":

    Интересно обаче, че въпреки всичко ФРГ все пак прави търговски излишък (изнася повече, отколкото внася) дори и с Китай.
    Има само още една европейска страна - Финландия, правеща търг. излишък с Китай.

  71. 71 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#59] от "Торбалан":

    Дизела ще отече горе долу наравно с бензина Даже може би доста след него, защото не съм чул досега самолет да лети на батерии или бензин (керосина си е горе долу дизел). Нито кораб да върви на нещо различно то мазут . Както и камион (влекач) да е на нещо различно от дизел.

  72. 72 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2099 Неутрално

    До коментар [#68] от "eurogi":

    Иначе по темата с митата, в САЩ от 1963 год. цепят 25% chicken tax в/у вносни пикапи и малки камиончета, което е довело да няма внос на този вид МПС.

    As an unintended consequence several importers of light trucks have circumvented the tariff via loopholes—including Ford (ostensibly a company that the tax was designed to protect), which imported the Transit Connect light trucks as "passenger vehicles" to the U.S. from Turkey and immediately strips and shreds portions of their interiors, such as installed rear seats, in a warehouse outside Baltimore — and Mercedes, which imported complete vans built in Germany, "disassembled them and shipped the pieces to South Carolina, where American workers put them back together in a small kit assembly building."
    The resulting vehicles emerge as locally manufactured, free from the tariff.

  73. 73 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 691 Неутрално

    До коментар [#4] от "mutant":

    Виж че и на снимката е "бежанец" макар, че това по-скоро е снимка от китайски завод, Дневник са пословични с ползването на неадекватни илюстрации.

  74. 74 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 854 Весело

    До коментар [#69] от "niakoi_si":

    Тези мантри ги остави настрана!
    Бош беше длъжен да предупреди обществото, че системата може да бъде манипулирана в една или друга посока. Нещо като "Тютюнопушенето вреди на вашето и на околните здраве!" Пък ти пак си праве "сетъп" с тютюна, както си искаш!!!
    Не го направил, здраве, друг път ще знае!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  75. 75 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#74] от "boby1945":

    Това са абсолютни глупости.

    Все едно Хела като производител на фарове да предупреждава обществото, че фаровете им може да заслепяват, ако са монтирани неправилно.

    Или производителя на гуми да предупреждава, че може да се пребиеш ако не спазваш законите на физиката.

    Бош продават просто един компонент, те не носят никаква отговорност за неправомерното му използване. Затова и никой не може да ги пипне юридически и нищо няма да им се случи.

  76. 76 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2099 Неутрално

    До коментар [#75] от "niakoi_si":

    Значи Бош се разработили изцяло софтуера, но юридически са се презастраховали записвайки в договора, че клиентът няма право да го ползва в готовите автомобили, а само за експериментиране.
    По този начин излиат сухи, а Фолксваген опира пешкира.

  77. 77 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 854 Весело

    До коментар [#75] от "niakoi_si":

    Тези ги разправяй на събутилниците си в кварталната кръчма!
    Апропо производителите на фарове винаги указват възможностите за настройката им така че да не заслепяват насрещното движещите се, което и се отразява в "книжката4 на автомобила..

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  78. 78 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#76] от "Ф.Нинов":

    Всъщност не е и така. Те им правят софтуера, но оставят едни полета за донастройки. Там всеки производител си пише собствени данни, които го напасват точно към неговия двигател. Едно и също ЕКУ например се ползва и за 140 коня "ЕКО" мотора и за хай-енд бегачката 190 коня. Едната има разход с 1 литър по - нисък при почти едни и същи двигатели. Всичко това си го настройват от ФВ, Бош им дават едни и същи контролери. Сега ФВ си промениха софтуера и "оправиха" бъга, без да сменят направеното от Бош. В момента тече кампания за подмяна. Естествено колата става по спъната и харчи повече, ама това никой не го казва на клиента доверчиво връщащ се в сервиза. А всеки който поназнайва природата на азотния окис в ДВГ е наясно що така се получава.

  79. 79 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#77] от "boby1945":

    Я моля? Книжката на автомобила я издава производителя на автомобила, на тоя на фаровете. И само и единствено производителя на автомобила има грижата да сложи така фара, че той да не заслепява. Т.е. отговорността е изцяло негова.

    А затова колко не си прав, говори факта, че солената глоба ще я отнесе ФВ, а Бош им е през оная работа за проблема. Техни контролери се вграждат във всички автомобили, включително и американски и руски. И ще продължават да се вграждат.

  80. 80 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 480 Любопитно

    До коментар [#58] от "boby1945":

    Толкова с половин уста, 4е никой коп4е не може да им каже...

    Модератора е неадекватен!
  81. 81 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#66] от "niakoi_si":

    Аз се дразня не за екологията.

    Дразня се за измамата, която е възможна само с пълната подкрепа на директорския борд, а след това на за6титата на тази измама от политиците.

    Всъ6ност, ако ги подведат под отговорност за неконкуретни практики, 6те им друснат една огромна глоба, която озна4ава
    Преструктуриране на собствеността.

    Което, колко е проблемно за об6теството всъ6тност, николко.



    Модератора е неадекватен!
  82. 82 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#69] от "niakoi_si":

    Не е само това, Бо6 се усе6тат какви ги правят във Фолкцваген и изри4но ги информират да не използват техен продукт за тази цел.

    Фолкцваген са се направили на луди и сега на Бо6 никой ни6то не може да претендира.

    Модератора е неадекватен!
  83. 83 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 854 Весело

    До коментар [#79] от "niakoi_si":

    Умникът на бате, Фолксваген като гигантска корпорация, с много пари, реши да потуши скандалът като плати, без да се пазари и въвлича този и онзи в дълги съдебни спорове.... най вече защото може да си го позволи.
    В този бизнес Бош е световен доставчик на доокомпелкотвка за колите и никой няма интерес да им вади кирливите ризи, с прецизно четене на договори ....
    Пък и проблемт е малко нещо "теоретически - зелен"...... тестове, режими, емисии ....
    Целта на Фолксваген определено е продажба на поне 10-11 000 000 автомобила/ годишно, а не пълненето на гушите на адвокати по дълги корпоративни дела....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  84. 84 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#79] от "niakoi_si":

    +++

    Модератора е неадекватен!
  85. 85 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 854 Весело

    До коментар [#82] от "ivan_":

    Определено Бош не си и помслят да режат на тази кълка
    [quote#82:"ivan_"]никой ни6то не може да претендира. [/quote]
    Достатъчно е фирма като ФВ да почне да проверява с пристрастие доокомпелктовките доставяни от Бош, никак няма да им се отрази добре на бизнеса!!!
    Истината, голата истина не винаги е полезна в бизнеса..

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  86. 86 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 480 Весело

    До коментар [#83] от "boby1945":

    Толкова сте навътре в корпоративния свят...

    Направо да се 4уди 4овек, как за един живот сте успяли толкова да се информирате, невероятна ерудираност...

    Модератора е неадекватен!
  87. 87 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 854 Весело

    До коментар [#86] от "ivan_":

    Мерси, определено не е от участие във форумите....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  88. 88 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#85] от "boby1945":

    Невероятен както винаги!

    Можем само да се у4им от Вас!

    "Проверява с пристрастие" това си го записвам с три удивителни!

    Модератора е неадекватен!
  89. 89 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2099 Неутрално

    До коментар [#78] от "niakoi_si":

    Ами в медиите беше бъкано със статии, че Бош изрично са били записали в договора, "софтуерът да не се ползва в крайните продукти."
    Основният момент на скрития офтуер е да зацепи, че автомобилът е на преглед и да вкл. друг модус.

  90. 90 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2099 Неутрално

    До коментар [#81] от "ivan_":

    Ето още един еко-измамници:

    The US Environmental Protection Agency has accused a second major car company, Fiat Chrysler, of cheating on its diesel emissions testing by using secret software applications in multiple models.
    Six Volkswagen executives charged with fraud over emissions cheating
    Read more

    The company’s Jeep Cherokee and Dodge Ram vehicles used “management software” that “increases air pollution” from nitrogen oxides for three years, the EPA alleged in a notice of violation issued Thursday.

    Fiat Chrysler said it was “disappointed” in the citation, and it “believes” its emission control systems met applicable requirements.

  91. 91 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#89] от "Ф.Нинов":

    Да и това го има. Най-вероятно ФВ са поискали от Бош промяната за "вътрешни тестове". Това не става само с подмяна на настройващите полета, трябва и различно поведение на алгоритъма. Бош е нормално да им го направят, но са си вързали гащите юридически.

    Крайно глупаво от страна на ФВ да действат толкова явно през просото. Предполагам са си мислели, че отсреща проверяващите са само глупави чиновници... което в 99,99% от случаите е вярно де. Особенно в ЕС.

    В САЩ обаче са засегнали корпоративни интереси, а там прошка няма. Всъщност доста леко им се размина де...

  92. 92 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2099 Неутрално

    До коментар [#91] от "niakoi_si":

    А видя ли новините преди 2 седмици, че Fiat Chrysler май също са ползвали подобен софтуер?

    Акцията от раз се срина с 20% , но после се съвзе.

  93. 93 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#90] от "Ф.Нинов":

    Да отиват под ножа и те.

    Всеки, който мами или си "спестява"за наша сметка да си носи последствията.

    Модератора е неадекватен!
  94. 94 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#91] от "niakoi_si":

    Аз си мисля, че не са глупави.
    Смятам, че са невероятно нагли!

    Модератора е неадекватен!
  95. 95 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 698 Неутрално

    До коментар [#71] от "niakoi_si":

    Въпрос на време и ще чуеш всичко

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  96. 96 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#87] от "boby1945":

    Вие като един абсолютен професионалист може ли да ми обясните, че Аз се обърках:

    Фолкцваген е невероятна коорпорация, иновативна, качество и т.н.
    , но ако не "проверява с пристрастие" доставчиците си рискува да и натресат некачествени компоненти.

    Това означава ли, че тази корпорация няма процедури за входящ контрол на компонентите които влага и/или тези процедури са неадекватни.

    Къде е грешката:
    Фолкцваген по принцип са калпави
    или
    Вие си нямате и идея от корпорации и как процедират?

    Модератора е неадекватен!
  97. 97 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#81] от "ivan_":

    Ами чудя се ако скандала беше гръмнал по времето на управлението на Тръмпи... каква ли щеше да е развръзката.

    В случая Меркел с един телефон оправи нещата с Обама. Реално това беше най-добрия вариант, поне според мен. Разшумя се достатъчно, за да се вземат корективни мерки. И същевременно не се бутна една индустрия хранеща 10 ки милиони гърла. То ретроспективно погледнато в тоя бранш все така се случва де, Тойота имаха издънка дето директно тепеше хора, а си продават и до ден днешен огромни обеми коли...

  98. 98 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#92] от "Ф.Нинов":

    Това с танца на акциите е ясно. То на тоя пазар, вече 90% са спекула и 10% са инвестиция... Някой е направил добри пари от "новината"

  99. 99 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#97] от "niakoi_si":

    Най-вероятно нямаше да могат да го потулят.

    Но този натиск и машинации води до много по-големи щети според мен.
    Защото в случая ако си спазеха правилата, най-вероятно най-лошото което щеше да стане е Фолкцваген за да си плати глобите да разпродаде ауди, порше, сеат и шкода и да си остане само с няколко марки.
    И всички щяха да продължат да бачкат, никой нямаше да е уволнен просто шкода примерно щеше да е собственост на някой друг от сектораили на финансов инвеститор.

    Какво толкова щеше да е страшното в този вариант?

    Модератора е неадекватен!
  100. 100 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#94] от "ivan_":

    Проблема в случая е не, че са мамимили. Не, че не са ги хванали.

    А, че ги "хванаха" чак когато настъпиха интересите на американските си конкуренти. Т.е. ако не го бяха правили и до ден днешен всичко щеше да е чисто. И ще бъде така, ако следващия път внимават...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK