"Фолксваген" подготвя партньорство с "Тата Мотърс" с фокус върху развиващите се пазари

Очакванията на "Тата" за огромен успех на евтиния им модел "Нано" не се оправдаха.

© Reuters

Очакванията на "Тата" за огромен успех на евтиния им модел "Нано" не се оправдаха.



Фолксваген" подготвя партньорство с "Тата Мотърс", което да му позволи да навлезе по-сериозно на индийския пазар, съобщиха източници от двете компании, цитирани от "Блумбърг". Подробности за общия проект вероятно ще бъдат обявени на автосалона в Женева, който отваря врати на 7 март.


Плановете се за съвместно разработване на автомобили, с характеристики, които биха се харесали на индийците и имат потенциал за продажба и на други развиващи се пазари. На официално запитване, за възможно споразумение, от "Фолксваген" са отговорили, че компанията търси потенциални партньори, за да разшири портфолиото си от модели в Индия. От "Тата Мотърс" пък са били лаконични, че постоянно са в разговори с потенциални партньори, но за момента нямат нищо за съобщаване.


Пазар с огромен потенциал




Пазарът на нови коли в Индия не спира да расте. За периода април-януари са продадени 2.5 млн. автомобила, или с 9.2% повече от същия период на миналата година. Втората по население страна в света се отличава с ниско ниво на моторизация, като на 1000 души се падат 32 леки коли. В Китай те са 102, а в САЩ 765. Предвид огромният потенциал в Индия производство вече да имат "Фиат Крайслер" и групата PSA Пежо Ситроен.


"Фолксваген", от своя страна, от години опитва да разработи евтини модели за развиващите се пазари, но техните технологии са твърде скъпи, за да излезе печеливш краен продукт. Един евентуален алианс пък би бил полезен на "Тата" именно що се отнася до технологиите и експертизата. Естествено, съвместната работа би намалила и разходите за двете компании.


"Фолксваген" вече имаше опит да навлезе на развиващите се пазари, чрез консорциум със "Сузуки Мотор", но тяхното партньорство приключи с гръм и трясък преди две години.


"Тата Мотърс" е четвъртият по обем на продажбите производител в Индия. Компанията обаче се задъхва финансово, заради проблемите на вътрешния пазар и сериозните инвестиции в нови модели за луксозните им марки "Ягуар" и "Ленд Роувър". В Индия "Тата" е продала 141 454 коли от април до януари, докато "Фолксваген" са доставили 41 285.

Ключови думи към статията:

Коментари (29)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2887 Неутрално

    "Фолксваген", от своя страна, от години опитва да разработи евтини модели за развиващите се пазари, но техните технологии са твърде скъпи, за да излезе печеливш краен продукт.
    ______________
    Съвременния корпоративен либерто-соц изисква много сапунерки за обслужващия стафф!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  2. 2 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 576 Неутрално

    Да пускат електрическите..... а не да пренасят пушилките и в Индия.

  3. 3 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1036 Весело

    Компанията обаче се задъхва финансово, заради проблемите на вътрешния пазар и сериозните инвестиции в нови модели за луксозните им марки "Ягуар" и "Ленд Роувър".... хубава работа, ама индийска...

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  4. 4 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4008 Любопитно

    "Фолксваген" подготвя партньорство с "Тата Мотърс", което да му позволи да навлезе по-сериозно на индийския пазар, съобщиха източници от двете компании, цитирани от "Блумбърг".

    Ако съумеят да направят това от VW ще бъде страхотен пробив за тях, защото ще се наложат на два от най-големите пазари за автомобили в света - китайския, където и сега са водещата западна марка автомобили, а сега и индийския.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  5. 5 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1036 Весело

    [quote#2:"gimi"]Да пускат електрическите.....[/quote]

    производството на батерия е по-мръсно от изгарянето на всичкото гориво в живота на автомобила

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  6. 6 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 515 Неутрално

    [quote#3:"100 Рублей за Доллар"]Компанията обаче се задъхва финансово, заради проблемите на вътрешния пазар и сериозните инвестиции в нови модели за луксозните им марки "Ягуар" и "Ленд Роувър".... хубава работа, ама индийска...[/quote]
    Дали е удачно да им се присмиваме? Ако последва отговор-въпрос "А каква е българската"?
    Не би било зле преди да иронизираме държави и компании да направим справка от какво ниво го правим. И на какво ниво са иронизираните.

  7. 7 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 462 Любопитно

    Фолкцваген опитват да намерят "камилче", с което да си поиграят отново на играта "измаменото камилче"...

    Сузуки се оказаха хвърлящи къчове...

    Модератора е неадекватен!
  8. 8 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2998 Неутрално

    Просто Тата ще си плати за да получи правото да произвежда, нещо като силно орязано откъм екстри и олекотено Лупо или Ъп. Или някой от старите модели на Поло...
    Индийския пазар е огромен, но беден и се продават някакви много евтини изпълнения на малки модели. Сузуки я водеха лидер по продажби там, с някакъв от малките си модели, за азиатските пазари.
    Това, че парите за нови модели на луксозните марки, собственост на Тата, не достигат, малко ме учудва... Ама, явно лукса се плаща скъпо и трудно се избиват разходите...!

    Бивш tww09306483.
  9. 9 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 756 Неутрално

    [quote]
    Компанията обаче се задъхва финансово, заради проблемите на вътрешния пазар и сериозните инвестиции в нови модели за луксозните им марки "Ягуар" и "Ленд Роувър".
    [/quote]
    Ягуар и Ленд Роувър са печатници за пари от 2011 насам, горе долу откакто Евоукът излезе на пазара. От тогава насам и Ягуар продават успешно всичките си модели. Ако Тата имат проблем в момента, то той със сигурност не е в британските брандове.

  10. 10 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5633 Неутрално

    Новия Фолксваген ще дойде от Индия

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  11. 11 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1291 Весело

    До коментар [#6] от "zhivko6461":


    [quote#6:"zhivko6461"]Дали е удачно да им се присмиваме?[/quote]
    Прости им!
    Та колко са които знаят що за конгломерат е ТАТА?
    Болшинството съдят за Индия от масовите нелицеприятни кадри от екзотичното всекидневие, но и не помислят иначе за нейната икономика и наука . . . . .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  12. 12 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 820 Неутрално

    Рено отдавна го направиха с Дачия-резултатът е пред очите ни.

  13. 13 Профил на Зарзават
    Зарзават
    Рейтинг: 316 Неутрално

    До коментар [#11] от "Чардо":

    Прави сте с колегата от коментар 6, да не забравяме, че Индия е държава със собствена космическа програма и ядрено оръжие, такива държави се броят на пръсти. Но българският Ганьо е надменен и си мисли, че е нещо много повече от индиеца, само защото е бял.

    Христо Иванов за Народната Република: "жълтопаветната, самонарекла се демократична, общност, която сега сама драматично обявява, че не става за чеп за зеле".
  14. 14 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    До коментар [#13] от "Зарзават":


    [quote#13:"Зарзават"]че Индия е държава със собствена космическа програма и ядрено оръжие[/quote]
    И то най-вече благодарение на ТАТА

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  15. 15 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Един стар модел на Поло с нова каросерия, без АВS, без АС, без електрическо повдигане на стъклата, без не знам колко инчов тачскрийн, и ето го бюджетния автомобил.

  16. 16 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 688 Неутрално

    [quote#13:"Зарзават"]че е нещо много повече от индиеца, само защото е бял. [/quote
    абе за цвета можем и да поспорим

  17. 17 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 668 Неутрално

    В Индия ще спечелят тези фирми които заложат на двата крайни сегмента - крайно евтини и масови автомобили от една страна и "златни" лксозни лимузини от друга.

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!
  18. 18 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 462 Неутрално

    До коментар [#14] от "Чардо":

    ТАТА не малка компания.
    Даже си е един доста огромен конгломерат.
    И имат участие в индийската спейс програма.
    Произвеждат материали за програмата.

    Модератора е неадекватен!
  19. 19 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 462 Неутрално

    До коментар [#14] от "Чардо":

    Всъщност погледнах данните и за сравнение печалбата на ТАТА Холдинг е $ 7,6 милярда, а на Фолкцваген груп (всички марки автомобили, автобуси, камиони всичко) е загуба от 1,4 милярда евро.

    Приходите на ТАТА груп са $ 104 млрд. , а на Фолкцваген 213 млрд. евро.

    Модератора е неадекватен!
  20. 20 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 515 Неутрално

    [quote#13:"Зарзават"]Прави сте с колегата от коментар 6, да не забравяме, че Индия е държава със собствена космическа програма и ядрено оръжие, такива държави се броят на пръсти. [/quote]
    Индия отдавна е напред и в електрониката и софтуера. Изпреварвайки и България на тези пазари. България, която беше сред водещите страни.
    П.П. В България много хора продължават да си представят Индия като изостанала държава, в която циганите пасат слонове край реките. Как да ги убедиш, че джамът е стъкло, че има по-високо от Витоша и по-глибоко от Искаро, че дори има жираф?

  21. 21 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 515 Неутрално

    [quote#15:"historama"]Един стар модел на Поло с нова каросерия, без АВS, без АС, без електрическо повдигане на стъклата, без не знам колко инчов тачскрийн, и ето го бюджетния автомобил.[/quote]
    Манивелка без стартерче... Поне за бензиновите двигатели.

  22. 22 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4008 Любопитно

    [quote#20:"zhivko6461"]Индия отдавна е напред и в електрониката и софтуера. Изпреварвайки и България на тези пазари. България, която беше сред водещите страни. [/quote]

    Това сигурно е вярно, но пък има области в които Индия много изостава от България, от банковото дело до личната хигиена... повече подробности тук:

    http://www.dw.com/bg/%D0%B8%D0%BD%D0%B4%D0%B8%D1%8F-%D0%BC%D0%B5%D0%B6%D0%B4%D1%83-%D1%82%D0%BE%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D1%82%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%B8-paypal/a-36731023

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  23. 23 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 462 Неутрално

    До коментар [#22] от "Иво":

    Иво,

    как може да сравняваш 7 милионна България с 1,4 милиардна Индия?

    Модератора е неадекватен!
  24. 24 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 515 Неутрално

    [quote#22:"Иво"]Това сигурно е вярно, но пък има области в които Индия много изостава от България, от банковото дело до личната хигиена... повече подробности тук: [/quote]
    1. Нека ние да не критикуваме другите за изостаналост в банковото дело? По лесно обясними причини.
    2. Същото и за личната хигиена. Не вярваш ли, че подобни снимки и констатации могат да се направят във всеки български град. Все още има квартали на София без канализация.
    Не оспорвам, че може би са по-изостанали от нас, но нека ние да се въздържим от забележки.

  25. 25 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4008 Весело

    До коментар [#23] от "ivan_":

    Сравнявам две различни държави с различни мащаби.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  26. 26 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4008 Любопитно

    До коментар [#24] от "zhivko6461":

    Живко, а защо трябва да се въздържаме да критикуваме и да правим забележки? Все пак всеки човек има право на мнение и свободата да го изразява, както да бъде критичен за даден народ, държава или политика на дадена държава.

    Тук разбира се, не трябва да слагаме всичко под един знаменател и да генерализираме цял народ например. Не това беше целта на моя коментар. Има разбира се и положителни неща в Индия и нейното развитие, има и неща които са си за критика.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  27. 27 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 515 Неутрално

    [quote#26:"Иво"]Живко, а защо трябва да се въздържаме да критикуваме и да правим забележки? Все пак всеки човек има право на мнение и свободата да го изразява, както да бъде критичен за даден народ, държава или политика на дадена държава. [/quote]
    Извинявай! Изобщо не съм имал намерение да ограничавам правото ти на мнение.
    Явно съм се изразил неправилно като съм отбелязал, че критикуваме и иронизираме държави за области, в които са много по-напред от България.

  28. 28 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4008 Любопитно

    До коментар [#27] от "zhivko6461":

    Няма нищо, стават недоразумения, нормално е. Важното е да имаме добър тон на диалог.

    По темата, миналата седмица Индия прати със свои ракета носител над сто сателита на веднъж, сигурно сте чул за това. Ето област в която страната безспорно постига големи успехи и се нарежда сред първите 5 света, което е наистина впечатляващ успех.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  29. 29 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 515 Неутрално

    [quote#28:"Иво"]Няма нищо, стават недоразумения, нормално е. Важното е да имаме добър тон на диалог. [/quote]
    Имаме добър тон и диалог. Ако възникнат недоразумения ги изглаждаме.
    ...
    Светът се развива.
    България ...
    Стар виц, много стар:
    "Разликата между България и Турция - в България има 5% неграмотни, а в Турция 5% грамотни.
    Приликата между България и Турция - 5-те процента управляват."





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK