"Тесла" изпревари "Дженерал мотърс" и стана най-скъпият производител на коли в САЩ

Представителство на "Тесла" в Лондон.

© Reuters

Представителство на "Тесла" в Лондон.



Тесла мотърс" изпревари "Дженерал мотърс" по пазарна капитализация вчера и стана най-скъпият американски производител на автомобили, съобщи сайтът ЕTtech. В късния следобед в понеделник акциите на компанията на Илън Мъск поскъпнаха с 3% до 311.74 долара за дял и тя вече се оценява на 51.43 млрд. долара. Така "Тесла" е 1 млрд. долара по-скъпа от "Дженерал мотърс", въпреки че гигантът със 109-годишна история е продал 120 пъти повече коли през 2016-а.


През миналата година компанията на Мъск продаде 84 хиляди коли, които й донесоха приходи от 7 млрд. долара. В същото време марките на "Дженерал мотърс" реализираха 10 милиона автомобила за 166 млрд. долара.


Тук е моментът да припомним, че през миналата седмица "Тесла" изпревари и "Форд" по пазарна капитализация. Поскъпването на компанията нараства от ден на ден с наближаването на юли, когато ще започне производството на очертаващия се като хит "Модел 3".

"Тесла Модел 3"

"Тесла Модел 3"


С обявяването на пускането на колата "Тесла" събра над 400 хиляди поръчки за струващия 35 хиляди долара компактен седан. Очакванията са догодина да бъдат произведени половин милион коли.




Анализаторите обаче са скептични по повод този оптимизъм на Мъск. Те са предпазливи и по отношение на покупката на акции на "Тесла". Анализаторът от CFRA Research Ефраим Леви, коментира пред ЕTtech, че би посъветвал инвеститорите да заложат на дялове на "Форд" и "Дженерал мотърс".


Чуват се и предупреждения, че сегашното поскъпване на акциите се базира на това, че производството на "Модел 3" ще стигне до обещаните от "Тесла" нива, но това съвсем не е сигурно.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (141)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 798 Неутрално

    Тесла показа бъдещето на автомобилната индустрия преди много години. Колкото и да го саботират "тюрбаните" прогреса е неизбежен като утрешния ден.

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  2. 2 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1444 Неутрално

    Тесла е визионерска компания. Дано пътят и е гладък и ни отърве от петролната зависимост, веднъж и за винаги!!!

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  3. 3 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 382 Неутрално

    Тесла е най-големият балон в автомобилната индустрия. Дали вековните автомобилни гиганти са по-просто и бедни на ноу-хау, че не правят автомобили по начина на спекуланта Елън Мъск. Самият факт, че са продали 80 000 коли срещу 10 млн. на ГМ, а струват повече от тях, показва размера на балона. Нуждаем се спешно от алтернативи на ДВГ, но концепцията на Тесла не е решение, а напудрена измама. Една тесла технологично НЕ СЕ РАЗЛИЧАВА ПО НИЩО от електрокарчетата, дето разнасяха колети по команистическите ЖП гари. Къде е иновацията в подхода на Телса - батерии от лаптопи на Панасоник и обикновен електромотор, какъвто познаваме от столетия. Батериите , базирани на химически процеси не са нужния пробив, И НЕ СА ЕКОЛОГИЧНИ.

  4. 4 Профил на le_bigmac
    le_bigmac
    Рейтинг: 352 Неутрално

    Ще са разбере каква е стойността на Тесла,когато почнат вторичните продажби. Аз лично електрокар не бих си купил.Като знам как се произвежда битовото електричество не само че не опазват природата, ами още повече замърсяват с допълнителната вторична консумация на петрол за производство - боядисване, гуми,пластаси,силиконови компоненти. А и акумулаторините батерии са твърде вредни.

  5. 5 Профил на magelan
    magelan
    Рейтинг: 836 Неутрално

    До коментар [#2] от "Георги":Пътят на визионерите никога не е бил гладък или лесен. Тази цена на акцията Тесла показва каква голяма и от някои силно подценявана роля играе понятието "Переспектива".. Понятието Переспектива бие понятието " настояще" и то не в изкуството а в бизнеса кедето се работи с числа !!!!

  6. 6 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1444 Неутрално

    Тесла е най-големият балон в автомобилната индустрия. Дали вековните автомобилни гиганти са по-просто и бедни на ноу-хау, че не правят автомобили по начина на спекуланта Елън Мъск. Самият факт, че са продали 80 000 коли срещу 10 млн. на ГМ, а струват повече от тях, показва размера на балона. Нуждаем се спешно от алтернативи на ДВГ, но концепцията на Тесла не е решение, а напудрена измама. Една тесла технологично НЕ СЕ РАЗЛИЧАВА ПО НИЩО от електрокарчетата, дето разнасяха колети по команистическите ЖП гари. Къде е иновацията в подхода на Телса - батерии от лаптопи на Панасоник и обикновен електромотор, какъвто познаваме от столетия. Батериите , базирани на химически процеси не са нужния пробив, И НЕ СА ЕКОЛОГИЧНИ.
    —цитат от коментар 3 на Дундурук


    Тесла начерта пътя, по който тръгнем ли веднъж, връщане няма! Батериите или супер кондензаторите, рано или късно ще имат сериозен технологичен пробив. Но дори при днешната технология, електромобилите стават все по-привлекателни и е доста близо денят, в която ще дойде края на бълващите отровен пушек, бръмчащи нефтомобили.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  7. 7 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1582 Неутрално

    Дженерълите си я карат по старо му. Те са като производител на карети по времето когато ФОРД е пускал автомобили от поточна линия.

  8. 8 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 382 Неутрално

    [quote#6:"Георги"][/quote]

    Чертаят път с батерии от лаптоп Панасоник. Вече 10 години. И са отровни. И поне в Америка тока за Теслата се произвежда от фосилни горива. И петролът пак ще се ползва за САМОЛЕТИ ( тея замърсяват планетата 10 пъти повече от автомобилите и пръскат на главата ни изгорял керосин ), кораби, камиони и суровина за всички материали. Ако елекромобилите стават все по-привлекателни, с това темпо на растеж на продажбите през последните 10 години, ще им трябват още хиляда години, за да имат някъв дял. ЛАБОРАТОРИИТЕ НА ГОЛЕМИТЕ АВТОМОБИЛНИ ТВОРЯТ НЯКЪДЕ РЕШЕНИЕТО, а не някъв новоизлюпен спекулант, който лъсна електрокарче и му сложи 17-инчов екран.

  9. 9 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 341 Неутрално

    Пазарна капитализация 50 милиарда при доста скромни продажби и 800 милиона нетна загуба...хммм - мирише на балон

  10. 10 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 962 Весело

    Мъск е надул здрав балон, но колкото по-надут е балона, с толкова по-оглушителен трясък ще се спука...

    Мома, връщай 12 и 12А!
  11. 11 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 572 Весело

    Това е нормален сапд за Дженеръл Мотърс- продадоха си Опел и по този начин си затвориха европейския пазар. През Опел загубиха безценен развоен институт и Воксхол в Великобритания.
    Колкото до електричките на Мъск- там играта тепърва ще става оспорвана, когато и автомобилните гиганти започнат по масово да работят в тази насока. Внимавайте във Фолксваген :-) !

  12. 12 Профил на WALL-E
    WALL-E
    Рейтинг: 476 Весело

    До коментар [#5] от "magelan":

    Всичко добре сте написали, единствено на правописа на "преспектива" да обърнете внимание ;)

    Умен и красив жълтопаветник.
  13. 13 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5244 Неутрално

    за съжаление на инвеститорите все повече придобива белезите на класическа пирамида.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  14. 14 Профил на _dan_
    _dan_
    Рейтинг: 567 Неутрално

    Ха, ГМ още преди 20 години пуснаха евтина електричка, но се намеси голямата мафия и ги принуди да я изтеглят от пазара и унищожат.

  15. 15 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1334 Весело

    До коментар [#13] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Иска ви се другарю путинофил, но както ще ви издуха като превозвач на хора и товари в космоса, така и в употребата на безценният ви братски петрол :)

  16. 16 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1579 Неутрално

    Спокойно бе, дизеляците никога няма да умрат.

    В Русия.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  17. 17 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5244 Неутрално

    До коментар [#15] от "chevyvolt, Радев - национален предател!":

    говори си -не ми пречиш. аз работя с факти а фактите говорят за надценяване.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  18. 18 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 254 Неутрално

    На мен лично "Тесла" ми харесват и вярвам във визионерството на Мъск. Такива хора движат прогреса на света, а не разни "разбирачи по всичко" у форумо на "Дневник". :-D

  19. 19 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5244 Неутрално

    До коментар [#18] от "Читател":

    тогава купувя акции и вярвай в печалбата.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  20. 20 Профил на Boris Dimitrov
    Boris Dimitrov
    Рейтинг: 213 Любопитно

    Тесла е най-големият балон в автомобилната индустрия. Дали вековните автомобилни гиганти са по-просто и бедни на ноу-хау, че не правят автомобили по начина на спекуланта Елън Мъск. Самият факт, че са продали 80 000 коли срещу 10 млн. на ГМ, а струват повече от тях, показва размера на балона. Нуждаем се спешно от алтернативи на ДВГ, но концепцията на Тесла не е решение, а напудрена измама. Една тесла технологично НЕ СЕ РАЗЛИЧАВА ПО НИЩО от електрокарчетата, дето разнасяха колети по команистическите ЖП гари. Къде е иновацията в подхода на Телса - батерии от лаптопи на Панасоник и обикновен електромотор, какъвто познаваме от столетия. Батериите , базирани на химически процеси не са нужния пробив, И НЕ СА ЕКОЛОГИЧНИ.
    —цитат от коментар 3 на Дундурук


    На 4ти километър вече и компютри ли имате?! Ама отваряйте ги и тоя Ютюб чат пат да чуете малко мъдрости от Мъск.
    Топ конфигурацията на Model S - P100D Ludicrous разполага с 780 к.с. , 1250 нютона момент достъпен по всяко време(супер цифра дори и за ТИР) и ускорение до 100кмч за 2.4 сек. . Огромна иновация по отношение на сигурността, оценка 5 от 5 като никоя друга кола на планетата по NHTSA(на представителната оценка за сигурност на автомобили). Мъск КО казва - всички метални части в двигателя абсолютни всички, а те са безброй са премахната за да не ти мине през гърлото някой пирон, без да помня цифри, но не малък процент от загинали или тежко пострадали при катастрофи са заради части в двигателя минали през човека или го затиснали. При челен удар като ти дойде целия мотор в корема ще ти е много весело. Датчици и много асистиращи системи помагат също за сигурността. Другото важно е, че Модел ЕС беше първият и все още си остава най-автономен автомобил - супер добър круиз контрол, каране без ръце на волана, автоматична смяна на лента при натискане на мигач и тем подобни.
    Понятие си нямам от химия за да кажа колко вредни за литиево йонните батерии, но си е факт, че гига фабриката му е с неколкократно по-голямо производство от цялото съществувало до момента.
    За балона кой може да отрече всичко "иновативно" се помпа яко, но ако тесла и марс амбициите на Илън не са смели, прогресивни, и иновативни не знам кое е.

  21. 21 Профил на magelan
    magelan
    Рейтинг: 836 Неутрално

    До коментар [#12] от "WALL-E":Благодаря за поощрението и за корекцията:-)

  22. 22 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2155 Весело

    Не можете да спрете гората да се разлиства!
    Експерти казват да се заложи на дялове на Джи Ем?
    Желая им да си ги държат техните и да си ги завещаят на децата!
    На БМВ или Даймлер - да, не бих ги подценявал, но тези допотопни варели с технология на дигатели и скопостни кутии от преди корейската война?!
    Way to go, Elon! Never stop doing what you believe in!

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  23. 23 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2744 Неутрално

    $50 млрд. пазарна капитализация не е кой знае колко много.

    Преди 17 години имаше един куп фирми с борсова стойност над сто милиарда без да имат продукт, а само бляскави бизнес планове.

    Е тва бе беше балон!
    Не като днешните, които са слаба ракия.

  24. 24 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2744 Неутрално



    Не ги плюиите тез "Дженерал мотърс" , защото все пак те са номер 2 при електромобилите, където са в играта от цели десет (10) години.

  25. 25 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 860 Неутрално

    До коментар [#3] от "Дундурук":


    Тесла е най-големият балон в автомобилната индустрия.
    —цитат от коментар 3 на Дундурук


    Имаш възможност да направиш пари със знанията си.
    Играеш "на късо" срещу акцията й и когато тя падне - осребряваш.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  26. 26 Профил на Zizu
    Zizu
    Рейтинг: 988 Неутрално

    До коментар [#20] от "Boris Dimitrov":

    +++++++++++++++++++++++++++

    Машини прости, народ неук.
  27. 27 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3391 Весело

    Гозамбо преди няколко седмици кълнеше Тесла, бил познал, че ще се споминат. Къде го сега да обясни, че пак е прав?

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  28. 28 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 382 Неутрално

    [quote#20:"Boris Dimitrov"][/quote]

    Сигурността кво общо има със задвижването на автомобила? Автономността също кво общо има? Колцина е нужно ускорението за 2.4 секунди на Тесла С? И аз имам амбиции за Марс, ама кво от това?

  29. 29 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1579 Неутрално

    ГМ на практика са доста по-напред с материала от Даймлер и БМВ по отношение на електрическите автомобили. Не за друго, а защото имат по-силно присъствие на китайския пазар, а китайците най-много натискат за електрически автомобили, американците и европейците като цяло са по-консервативни.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  30. 30 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 529 Весело

    Обърнахте разговора на мерене на религиозен фанатизъм.

    Аз ще налея малко бензин, като ви кажа долните неща :)

    Мъск уцели точния момент и направи един добре изглеждащ продукт с футуристична функционалност.

    Не е направил значима технологична революция в автомобилостроенето, а в автопилота на автомобила - това обуславя надеждите за възвращаемост в близките години, но ще има проблеми с покупката на Мобилай от Интел (тези първите реално са написали автопилота "на Тесла"). Т.е. след миналогодишните събития (https://www.bloomberg.com/news/articles/2016-09-16/tesla-says-mobileye-tried-to-block-its-auto-vision-capability ), Интел спокойно може да изравнят везните.

    Проблемите които остават са:
    - лития е ограничено количество (Чили, Китай, Аржентина и Австралия държат 99% от световните резерви)
    - батериите изискват много енергия за производство (затова и слънчевите панели на покрива на Гига-фабриката)
    - производството на батерии е доста ограничено (затова се наложи на Тесла да инвестира сухи пари за да може Панасоник да участва в Гигафабриката)
    - лития не е безопасен при дефекти (Галакси Ноут 7 и т.н. погледайте в Ютуб какво правят 18650 на късо).
    - т.н.

    Като инженер да ви кажа - "невороятния бум в батерийните технологии, който е на ъгъла" не се задава скоро, поне не в следващите 20 години. Литиево ионните батерии имат десткратно по-добра енергиийна плътност от оловно цинковите, но няма елемент, който да може да замени лития. (Ако ви се чете за основните принципи: https://www.nap.edu/read/21744/chapter/6 , ако не само тази графика: https://www.nap.edu/openbook/21744/xhtml/images/img-167.jpg )

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  31. 31 Профил на mort
    mort
    Рейтинг: 200 Неутрално

    Тесла се произвежда не заради проблемът с вредните газове, а защото КПД на ел. двигателя е далеч по-добро спрямо ДВГ. При умерен климат разликата е още по-голяма, а предлаганият заряд на батериите се подобрява с всяка година. Тази седмица Даймлер Бенц заряза водородите кретки и тръгна по пътя на задвижването на Тесла. А БМВ вече е там с i3. Доказателство за ел. бъдещето в тази посока е, че всеки от автомобилнните гиганти планира да има изцяло ел. автомобил до 3 години - 2020. Първоначално срокът беше 2022, но заради видимите предимства и напредъка с батериите, всички компании сега се стремят към 2020. Така че, ако сте в блок, мислете къде ще си зареждате колата, докато сте си у вас. Частните паркинги ще сложат колонки на всяко място?

  32. 32 Профил на Pow
    Pow
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Една тесла технологично НЕ СЕ РАЗЛИЧАВА ПО НИЩО от електрокарчетата, дето разнасяха колети по команистическите ЖП гари..
    —цитат от коментар 3 на Дундурук



    Абе и аз не съм от най-големите фенове на Мъск, но теслите са доста по-напред от масата електроавтомобили. Най-малко влагат луди пари в софтуерни разработки и machine learning и резултата е красива, изключително сигурна кола с възможност за автономно движение. Когато електрокарите по ЖП гарите се движат сами, избягват пътници и се разтоварват без човешка помощ ела и ми се обади.

    Доколкото до това дали е балон - със сигурност, но все пак имат физически продукти, не е като капитализацията на ФБ примерно или на Twitter.

    Give a man a mask and he’ll tell you the truth
  33. 33 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 544 Неутрално

    След 5 години Тесла сигурно няма да съществуват. Много нависоко се целят, а истинският прогрес е еволютивен, не революционен. Айде дано да греша - и аз искам повече електроавтомобили...

  34. 34 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1444 Неутрално

    Колкото до електричките на Мъск- там играта тепърва ще става оспорвана, когато и автомобилните гиганти започнат по масово да работят в тази насока. Внимавайте във Фолксваген :-) !
    —цитат от коментар 11 на elevation04


    Нищо не могат да направят Фолксваген. До колкото показаха модели, чертаещи визията им за бъдещето, то е на практика миналото на Тесла. Освен това, колкото и да са гиганти, коли могат да произведат, но като нямат батерии за тях, няма да могат да ги продават. Едва ли ще убедят хората, да си купуват такива с пробег под 100 км. Тесла заложи сериозно на бъдещо производство, започвайки от най-важната и скъпа част - батерията. Гласят се да строят още няколко Гигафабрики по света. Фолксваген още се чудят, как да лъжат с дизелите, така че да не ги хващат.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  35. 35 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 416 Неутрално

    До преди 3-4 години целия автомобилен свят се гонеше немците и се хвалеше, че готви конкуренти на Голф, 3-та серия или пък С-класа. В днешни дни, CEO-то на Мерцедес на последното събрание на шеърхолдърите го попитаха три пъти защо нямат конкурент на Тесла....

    П.С. Нямам намерение да споря със хейтърите и невежите на тема електромобили. Да се разровят в гугъл и да разберът, че всичките им критики са пълни глупости! Или пък да продължават да си карат шумните, мръсни, бавни и трошливи трактори и да си плащат десятъка на петролната мафия....

  36. 36 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2476 Неутрално

    До коментар [#20] от "Boris Dimitrov":

    Да те допълня. Инвеститорите залагат не само на бъдещия огромен пазар на електрически автомобили, където засега например Дженеръл Моторс не са успели да пробият, но и на производството на батерии за ел.автомобили, където отново Тесла са водещи, и най-вече на електрическите гридове, което е поле на което може да се направят стотици милиарди долари само за 1-2 години. Така че, инвеститорите разчитат и на потенциалните печалби, не само на едно теоретично красиво бъдеще. И един съвет за тези, които живеят в Америка, ако не искате да инвестирате в акциите на Тесла, купете си кола от тях. Гарантирано, невероятна кола да се возите и да управлявате. Особено първият модел. Сега ще излязат и сравнително евтини коли на Тесла за масовия консуматор, така че вместо да да дадете 20-25 хиляди за нещо доста обикновено, дайте 35 хиляди за една супер машина.

  37. 37 Профил на mort
    mort
    Рейтинг: 200 Неутрално

    Важен момент е и, че човек може (дори днес се предлага от Рено и БМВ) да си смени батериите на колата вместо цялата кола. Ако днес си купиш кола с обхват 300км, а след 3 години излязат батерии с капацитет 500км - сменяш само батериите! А относно двигателя - ясно е колко живот има един ел. двигател в сравнение с ДВГ. Така че коли ще се сменят по-рядко, и ще се произвеждат по-малко.

  38. 38 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 839 Неутрално

    [quote#3:"Дундурук"]Тесла е най-големият балон в автомобилната индустрия. Една тесла технологично НЕ СЕ РАЗЛИЧАВА ПО НИЩО от електрокарчетата, дето разнасяха колети по команистическите ЖП гари. Къде е иновацията /quote]

    И аз имам съмнения дали пазарната капитализация на компанията не е прекалено висока. Поради това не инвестирам в нея (както се оказва - с цената на пропуснати ползи и печалби). Но Тесла определено е _иновационна компания_. Голямата и иновация е в постоянната връзка на колата с фирмата (чрез интернет), датчиците и софтуера в колата (който за разлика от всички други компании се обновява без колата да влиза в сервиз), и софтуера на "облака" на фирмата (който натрупва и анализира данните от датчиците и търси корелации които не са били предварително известни). Колите на Тесла на практика са iPhone-и на колела. Да добавя и бизнес иновациите (за разлика от всички други автомобилни компании колите не се продават и обслужват чрез посредници, а директно от фирмата-производител - пак следвайки философията на продукта свързан обратно с фирмата). Да добавя още и доказано компетентния и продуктивен ръководител на компанията, а също и привлекателния дизайн и прекрасна динамика (поне за Model S) и успешния маркетинг на автомобилите, които ги правят желани независимо дали са електрически или не.

  39. 39 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4321 Весело

    [quote#6:"Георги"]
    —цитат от коментар 8 на Дундурук
    Чертаят път с батерии от лаптоп Панасоник. Вече 10 години. И са отровни.[/quote]

    Ха-хааааа
    Тавариш
    Тази ли ОПОРКА успя да съчиниш
    Ами тогава напъни се да откажеш света от лаптопите
    Особено от лаптопите Панасоник
    Зер много са отровни ха-хаааааааа
    Вън от шегата
    На петролните сатрапии вече не им остава нищо друго
    освен газ да пикаят
    Това да се чува !!!
    Това да се чува !!!

  40. 40 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 416 Неутрално

    До коментар [#30] от "brutester":

    Tesla Model 3 -кола с 350 километра пробег и цена не по-висока от преките и конкутенти (БМВ 3 Серия, Ауди А4) вече се търкаля по улиците в Калифорния.

    Ти продължавай да повтаряш как ще трябва да чакаме още 20 години за батерии за въпросната кола :)

  41. 41 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 839 Неутрално

    Важен момент е и, че човек може (дори днес се предлага от Рено и БМВ) да си смени батериите на колата вместо цялата кола. Ако днес си купиш кола с обхват 300км, а след 3 години излязат батерии с капацитет 500км - сменяш само батериите!
    —цитат от коментар 37 на mort


    Още по-интересно е, че Тесла може да подобрява колата чрез смяна на софтвуер и данни - без колата да трябва да се вкарва в сервиз.

  42. 42 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 382 Неутрално

    До коментар [#39] от "Hawaii":

    Другарю, аз не съм фен на държавите-бензиностанции, А НА ЛЕГЕНДАРНИТЕ АВТОМОБИЛНИ ПРОИЗВОДИТЕЛИ, който имат ХИЛЯДИ пъти по-голямо ноу-хау и наука от някъв псевдо-визионер като Елън Мъск. Щом не се занимават с глупостите на Тесла, значи има причина. В СВЕТА СЕ ПРОДАВАТ 88 МИЛИОНА АВТОМОБИЛИ ГОДИШНО, а Тесла е продал 80 000. Производителите на тея автомобили имат представа от нещата. Кви сте такива фанатици тука ?

  43. 43 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 382 Неутрално

    [quote#3:"Дундурук"]Да добавя и бизнес иновациите (за разлика от всички други автомобилни компании колите не се продават и обслужват чрез посредници, а директно от фирмата-производител - пак следвайки философията на продукта свързан обратно с фирмата).
    —цитат от коментар 38 на plamen_b


    ТОВА Е МИНУС Собствениците-ентусиасти на Тесла в България могат да го потвърдят. Тесла няма капацитет засега да създаде наситена глобална сервизна и търговска мрежа. Не се е случило досега, няма да се случи и скоро, особено с тея дребни продажби, обезсмислящи инвестицията в собствена мрежа.

  44. 44 Профил на cognitive
    cognitive
    Рейтинг: 213 Неутрално

    А едни севетоизточни "прЕАтели" още мъчат да сглобят читав двигател с вътрешно горене...

  45. 45 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2744 Неутрално

    До коментар [#42] от "Дундурук":

    Навремето никой не можеше за секунда да си представи, че фирма като IBM с гигантско би могла да бъде изместена от гаражните дилетанти Microsoft.

    После, когато Microsoft бяха на върха, никой за миг не смееше да си помисли, че за нула време ще бъдат изместени от двама Гугъл-сополанковци.

    На всеки някога му идва реда да мине под ножа.

  46. 46 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2744 Неутрално

    *** с гигантско ноухау

  47. 47 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 839 Неутрално

    До коментар [#39] от "Hawaii":аз не съм фен на държавите-бензиностанции, А НА ЛЕГЕНДАРНИТЕ АВТОМОБИЛНИ ПРОИЗВОДИТЕЛИ, който имат ХИЛЯДИ пъти по-голямо ноу-хау и наука от някъв псевдо-визионер като Елън Мъск.
    —цитат от коментар 42 на Дундурук


    Аргументът Ви е слаб. По тази логика, Нокиа и Моторола все още трябваше да са водещите компании за мобилни телефони (да не говорим за компаниите произвеждали стационарните телефони със шайби - които може и да не сте виждали ако сте по-млад).

    Що се отнася до ноу-хау, Тесла има повече от него що се отнася до разработването на софтуер (като започнем със самия Мъск). Механиката, електротехниката и дизайна също са важни, но това не е областта на най-големите иновации днес. Тесла доказа, че може да реши тези проблеми не по-зле от утвърдените автомобилни фирми (за които впрочем електротехниката също е нова област).

  48. 48 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 382 Неутрално

    До коментар [#45] от "Ф.Нинов":

    Неправилни сравнения - софтуер с хардуер. Съвсем различни пътища на развитие. Но всъщност си прав - софтуерът ( автопилот, свързаност , глезотийки ) е силната страна на Тесла и там могат да притеснят големите, но в хардуера не са нищо революционно. ЗАЩО ДЕСЕТКИТЕ АВТОМОБИЛНИ ПРОИЗВОДИТЕЛИ С МИЛИОНИ СЛУЖИТЕЛИ, УЧЕНИ, МЕНИДЖЪРИ, ноу-хау, мултимилиардни бюджети за иновации, история и всичко, не са притеснени от Елън Мъск? Да не би да са глупаци?

  49. 49 Профил на Петър Николов
    Петър Николов
    Рейтинг: 303 Неутрално
  50. 50 Профил на destino
    destino
    Рейтинг: 470 Весело

    Къде е иновацията в подхода на Телса .
    —цитат от коментар 3 на Дундурук


    Пич, то и Фейсбук не са иновтивни, но правят пари. И то много пари.
    Второ, освен технологии, Елън продава и визия.
    Да караш Тесла е визия и начин на живот. Той е и исключителен мениджър.

  51. 51 Профил на Петър Николов
    Петър Николов
    Рейтинг: 303 Неутрално

    До коментар [#42] от "Дундурук":Навремето никой не можеше за секунда да си представи, че фирма като IBM с гигантско би могла да бъде изместена от гаражните дилетанти Microsoft.После, когато Microsoft бяха на върха, никой за миг не смееше да си помисли, че за нула време ще бъдат изместени от двама Гугъл-сополанковци.На всеки някога му идва реда да мине под ножа.
    —цитат от коментар 45 на Ф.Нинов


    То това си има термин:
    Disruptive innovation
    https://en.wikipedia.org/wiki/Disruptive_innovation

  52. 52 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2744 Неутрално

    До коментар [#48] от "Дундурук":

    Ами навремето Bell Labs се биеха в гърдите как видители имали назначени десетки хиляди учени и инженери.... бъкани с ноухау, патенти и как са фирмата с най-много нобелисти в света.
    След това в края на 1990-те ги прекръстиха на Lucent, който тръгна по лайняната река балдисал от конкуренцията на Nortel и Ericsson от една страна и неспособен да влезе в областта на CISCO от друга.
    После Alcatel ги купи сменяйки името на Alcatel-Lucent, продължавайки пътеществието надолу по лайняната река.
    Преди няколко години Nokia купи Alcatel-Lucent за жълти стинки.... като сега самата тя бере душа. Преди Nokia това бяха купули телеком бизнеса на великите инженери, професори, учени нобелисти от Сименс.
    Такива ти ми работи.

  53. 53 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 382 Неутрално

    До коментар [#47] от "plamen_b":

    Нокиа и Моторола са 2 частни случая, а и двете компании си съществуват, просто си смениха приоритетите. Нито един от десетките автомобилни производители не е притеснен от напъните на Мъск. Защо ли? Всички са пълни с глупаци? Те си продават 80 милиона ДВГ автомобили годишно, а пък за 14 години Тесла едвам стигна 80 000.

    Както нагоре беше написано , примерно софтуерът за автопилот на Тесла е на израелска компания, с която наскоро са се разпърдяли работите. Големите автопроизводители имат всички тези технологии, но засега за много скъпи като екстри за масово влагане и ги прилагат рядко, защото гонят цена и доизкусуряване. Тесла така и така е скъп, та не пречи да го доукрасят с електронни глезотийки.

  54. 54 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2744 Неутрално

    До коментар [#53] от "Дундурук":

    Ами тя Нокия също не беше притеснена от факта, че нямат смартфон, защото тогава късаха ризи как видите ли "телефон без бутони никога нямало да може да се наложи на пазара" <- от днешна гледна точка тотална простотия до шия.

  55. 55 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 839 Неутрално

    До коментар [#45] от "Ф.Нинов":ЗАЩО ДЕСЕТКИТЕ АВТОМОБИЛНИ ПРОИЗВОДИТЕЛИ С МИЛИОНИ СЛУЖИТЕЛИ, УЧЕНИ, МЕНИДЖЪРИ, ноу-хау, мултимилиардни бюджети за иновации, история и всичко, не са притеснени от Елън Мъск?
    —цитат от коментар 48 на Дундурук


    Притеснени са (или поне се опитват да научат колкото се може повече за Тесла). Имам лични наблюдения от Фолксваген (за които се твърди че са компанията с най-голям бюджет за изследователска и развойна дейност от всички компании, независимо дали са автомобилостроителни или не).

    Що се отнася до хардуера - елиминирането на скоростната кутия и трансмисията е едно иновационно инжинерно решение на Тесла. Както със всяко инженерно решение, има компромис - по-нисък въртящ момент на високи скорости (максимална скорост около 210 км/ч).

  56. 56 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2744 Неутрално

    До коментар [#53] от "Дундурук":

    Кодак също допоследно не бяха притеснени от навлизането дигиталната фотография, разчитайки, че тлъстите печалби от филмите ще бъдат вечни.... докато един божии ден фалираха.

    Интересен факт:
    Първия дигитален фотоапарат е създаден от Кодак още през 1970 години....

  57. 57 Профил на destino
    destino
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Тесла едвам стигна 80 000.
    —цитат от коментар 53 на Дундурук


    Просто защото не могат да произведат повече.
    Но имат капаро за 8 (осем) пъти повече коли.

    Завод за коли не се строи от днес за утре.

  58. 58 Профил на destino
    destino
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Извинявам се, за 5 пъти повече коли.

  59. 59 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 839 Неутрално

    До коментар [#49] от "Петър Николов":

    Може и статията да е права. Така или иначе, с такава пазарна капитализация на Тесла, Мъск лесно може да реши този проблем, като предложи лично да изкупи всички ранни модели с повреди по електрическото задвижване (или поне да им го замени) :-)

  60. 60 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2345 Неутрално

    До коментар [#5] от "magelan":

    +++

    Модератора е неадекватен!
  61. 61 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2345 Неутрално

    До коментар [#9] от "lustmord":

    Мирише на може би надценени акции!

    Модератора е неадекватен!
  62. 62 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2345 Неутрално

    До коментар [#35] от "tvr18355030":

    Въпросът не е за електроавтомобилите!
    Въпросът е струва ли реално тези пари компанията производител...

    Модератора е неадекватен!
  63. 63 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2345 Неутрално

    До коментар [#45] от "Ф.Нинов":

    IBM не съм ги чул да се оплакват!
    Нито акционерите им!

    Модератора е неадекватен!
  64. 64 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2744 Неутрално

    До коментар [#62] от "ivan_":

    Ами този въпрос е валиден за всяка акция.

    В момента например има обратния пример с руската нефтогазодобивна компания Сургутнефтигаз, която има отрицателна борсова стойност:
    - $19 млрд. пазарна капитализация
    - при $36 млрд. нетен кеш (в долари, не рубли) в касата
    - печеливш бизнес

    Значи давайки $19 днес - ти получаваш кеш на стойност $36 + цяла фирма за безпари онтоп.

  65. 65 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1444 Неутрално

    До коментар [#35] от "tvr18355030":Въпросът не е за електроавтомобилите!Въпросът е струва ли реално тези пари компанията производител...
    —цитат от коментар 62 на ivan_


    Тесла, освен самите автомобили, обединява и Солар Сити и Гигафактори. В 21-ви век, да имаш производствена мощност за батерии, повече от целият останал свят, си е доста ценно! Батерии освен за автомобилите, ще бъдат нужни и в енергетиката, както и за всяко съвременно мобилно електронно устройство. Само в Германия има ръст от над 40% за 2016 г. на турбините за енергия от вятъра. Те ще се нуждаят от балансиращи мощности. Може да имат скъпи и мръсни въглищни централи, а могат да балансират и с батерии. Та бъдещето на Тесла, се очертава да е розово. Също и за домашни цели, със соларните керемиди + ПаурУал на Тесла може да се откачите от Електроснабдяването. Да се надяваме, че Илън Мъск ще успее да преодолее всички проблеми и ще ни вкара в едно по-светло бъдеще.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  66. 66 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2744 Неутрално

    До коментар [#63] от "ivan_":

    IBM акцията през 1970 година е била $17.
    През 1993 год (23 год. по-късно) = $11.
    За този период акционерите са се озъбили, а тези на Майкрософт са увеличили залога си сто пъти.

  67. 67 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2744 Неутрално

    До коментар [#63] от "ivan_":

    Ето чарта на IBM акцията от 1970 г до ден днешен.
    Ако си държал парите в кеш на спестовен влог, сега щеше да имаш повече защото през 70-те и 80-те години лихвите в САЩ са били двуцифрени стигайки до 18% годишно

    https://www.comdirect.de/inf/aktien/detail/chart_big.html?POSITION=&ID_NOTATION=1551887&timeSpan=SE&chartType=MOUNTAIN&openerPageId=aktien.detail.chart.middle&BRANCHEN_FILTER=false&INDEX_FILTER=false&ID_NOTATION_INDEX=&fromDate=01.01.1970&toDate=11.04.2017&interactivequotes=true&useFixAverage=true&fixAverage0=0&fixAverage1=0&freeAverage0=&freeAverage1=&freeAverage2=&chartIndicator=&indicatorsBelowChart=VOLUME&indicatorsBelowChart=

  68. 68 Профил на Чоко и Боко
    Чоко и Боко
    Рейтинг: 603 Любопитно

    [quote#65:"Георги"][Да се надяваме, че Илън Мъск ще успее да преодолее всички проблеми и ще ни вкара в едно по-светло бъдеще.]

    Наистина ще бъде хубаво да се отрежат приходите на енергийната мафия. Ще трябва да се учат да работят. Мъка.

    Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“
  69. 69 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2345 Неутрално

    До коментар [#66] от "Ф.Нинов":

    До коментар [#67] от "Ф.Нинов":

    И тука въпросът е какво би попречило същото да се случи и на акционерите на Тесла?

    Модератора е неадекватен!
  70. 70 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 839 Неутрално

    До коментар [#53] от "Дундурук":Интересен факт:Първия дигитален фотоапарат е създаден от Кодак още през 1970 години....
    —цитат от коментар 56 на Ф.Нинов


    Дилемата на иноватора - дали да убиеш съществуващия си бизнес като престанеш да инвестираш в него, където имаш водеща позиция, добри печалби и десетки хиляди работници, или да рискуваш да бъдеш убит от някой който навлиза в твоя отрасъл с нови технологични решения:

    https://en.wikipedia.org/wiki/The_Innovator %27s_Dilemma

    По тази логика, българските компании (много малко от които имат водещи позиции в своята пазарна ниша) би трябвало да са много иновативни и пробивни, ама за съжаление не е така :-(


  71. 71 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 839 Неутрално

    ТОВА Е МИНУС Собствениците-ентусиасти на Тесла в България могат да го потвърдят.
    —цитат от коментар 43 на Дундурук


    Вярно е, но минусът (за съжаление и за сега) е най-вече за ентусиастите на Тесла в България.

  72. 72 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2744 Неутрално

    До коментар [#69] от "ivan_":

    Тесла спокойно може да фалира в следващите няколко години, поради изключителните рискове, които поема Мъск.

    Друг възможен сценарий би бил Тесла с голямата си пазарна капитализация да придобият някой традиционен "подценен" производител като Даймлер* например (или Фиат-Крайслер или ГМ), когото да използват за финансирането на бъдещито си. Навремето AOL по същия начин придоби TimeWarner, запълвайки балона с "матрял".

    Между Тесла и Даймлер съществува традиционна връзка, защото Даймлер навремето беше един от най-ранните рискови инвеститори в налудничавите идеи на Мъск, но после продадоха 10%-товия си дял за $1млрд. (днес щяха да са $5млрд.).

  73. 73 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 839 Неутрално

    Имам лични наблюдения от Фолксваген
    —цитат от коментар 55 на plamen_b


    Сетих се още нещо... Преди 5-6 години говорих със служител на Ауди. Той ми каза как се опитвали да измислят какъв звук да издават електрическите им автомобили (понеже били много тихи, което било зле за безопасността на движението и не било по вкуса на клиентите им). Очевидно, Ауди не можело да издава обикновенното "бип-бип-бип" :-)

    Тесла пък продава тишината на автомобилите си като предимство... Не добавят никакъв звук (освен сигнал за шофьора - ако има препятствие на пътя).

  74. 74 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 839 Неутрално

    До коментар [#69] от "ivan_":Тесла спокойно може да фалира в следващите няколко години, поради изключителните рискове, които поема Мъск.Друг възможен сценарий би бил Тесла с голямата си пазарна капитализация да придобият някой традиционен "подценен" производител като Даймлер*
    —цитат от коментар 72 на Ф.Нинов


    Може и да променят бизнес модела си (макар че с инвестирането в големи производствени мощности това става по-малко вероятно). Чре колите си Тесла набира все повече информация за географията на шосетата - с точност до лента за движение. В света има много малко фирми, които имат тази информация. Преди по-малко от 2 години Audi, BMW и Daimler платиха €2.8 млрд. само за този бизнес на Nokia. Тесла също успява бързо да напредне със автопилота си (с цената на по-големия риск който поема от всички други компании - дали Google или традиционните автомобилостроители). Казват, че колите средно се използват 10% от времето (по-малко от 2:30 часа на ден), а собствениците плащат цялата им цена (и дори още за паркиране когато не ги ползват). Който спечели състезанието за този вид софтуер ще може да извлече много дивиденти от разрушаването на стария бизнес-модел.

  75. 75 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 839 Весело

    До коментар [#35] от "tvr18355030":Въпросът е струва ли реално тези пари компанията производител...
    —цитат от коментар 62 на ivan_


    Резонен въпрос. За отговор - да цитирам г-н Сакскобургготски: „Ще ви кажа, когато му дойде времето.“ :-) Затова има пазар на акциите.

  76. 76 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2744 Неутрално

    До коментар [#74] от "plamen_b":

    Големият проблем на електромобилите не е самият автомобил, а зареждането (тук е заровено кучето).
    В държави, в които хората живеят в къщи и имат собствен гараж е лесно, но в други където хората живеят в апартаменти, а колите стоят паркирани "хвърлени" на улицата (като България например) ще е трудничко със зареждането.
    Ще трябва да се промени изцяло сегашния формат на градовете.
    Поради тази причина двг ще се продават още доста дълго време.
    Според мен би било хитро, Тесла да използват набъналата си борсова капитализация и да купят някой от традиционните производители, когото да доят.

  77. 77 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2815 Неутрално

    Разглеждайте Тесла не като автомобилна компания, а като енергийна компания. Тесла има гигафабрика за батерии, които се използват за съхранение на енергия в производството на ток. Това е много голям пазар, Отделно Тесла има гигафабрика за слунчеви панели и керемиди в Буфало, Ню Йорк.

    Сравнявайте Тесла на с Дженарал Моторс, а с Дженерал Илектрик. Пазарната капитализация на Дженерал Илектрик е над $300 милиарда. $50 милиарда съвсем не е високо и нама да се учудя ако ацията й се удвои съвсем скоро.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  78. 78 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2815 Неутрално

    Днес от Панасоник казаха, че до 1 година могат да вдигнат капацитета на клетките които произвеждат с 30%. Това означава, че:

    1. Батерията става 30% по- евтина, което е добре за печалбата на Тесла от Модел 3.

    2. Скоро ще видим Тесла S и X с батерии от 135 киловатчава, което означава по- дълъг интервал между зарежданията от средностатистически бензинов автомобил.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  79. 79 Профил на Boris Dimitrov
    Boris Dimitrov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#76] от "Ф.Нинов":

    Що не се информираш преди да пишеш?
    Вариантите за зареждане са три:
    1. У дома, 48 amp wall conector или 72 amp wall conector, като първия зарежда 40 мили за 1:10ч, а втория за 0:45ч
    2. На суперчарджър станция, които са хиляди в САЩ, много в западна европа и много бързо пускат пипала, и към Източна. При нея 100 мили са ти 15мин или едно кафе време и то напълно безплатно.
    3. Станция за смяна на батериите, оставяш твойта взимаш, и бягаш.

  80. 80 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2345 Неутрално

    До коментар [#75] от "plamen_b":

    До коментар [#76] от "Ф.Нинов":

    До коментар [#77] от "Realist":

    Има реално според мен два въпроса, които сериозно могат да окажат влияние върху компанията Тесла:
    1. Мъск!
    Той е локомотива на тези проекти, а съвсем близкия пример със Джобс показва, че като всеки човек и той е смъртен. В примера със Джобс компанията вече беше излязла на сериозни печалби и дори, когато влоши резултатите си нямаше проблем за инвеститорите... Тесла само, че въобще не е на печалба и подобен риск (невъзможност на Мъск физически да продължи) може да доведе инвеститорите до сериозни загуби;

    2. По големия риск е, че Тесла работи в сегменти които са сериозно регулирани. Към момента регулациите не им пречат или "не ги ловят" поради иновативност на продукта, но евентуални бъдещи регулации могат сериозно да влошат финансовите показатели на Тесла, което да доведе до загуби на инвеститорите.

    Модератора е неадекватен!
  81. 81 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2815 Неутрално

    До коментар [#80] от "ivan_":

    Тесла и дисруптор и в момента бих я сравнил с две съвременни компании- Амазон и Нетфликс.

    И отчитайки опита от Майкрософт, Гугъл. Епъл и т.н, очаквайте още много от Тесла преди да стане традиционна голяма компания като тях.

    2022-ра това може да е първата компания в света минала пазарната капитализация от $1 трилион.

    Тесла в момента има сериозни печалби, $2 милиарда съвсем не са несериозни печалби.

    Тесла се справя по- добре с регулациите от всички останали автомобилни. Тесла S е най- защитеният автмомобил на краш тестовете. Автомобилите на Тесла не излъчват вредни вещества с които компанията трябва да се съобразява.

    И последно, Тесла има и най- добият автопилот в момента, това също ще е голям бизнес в следващите 5 години.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  82. 82 Профил на Boris Dimitrov
    Boris Dimitrov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#80] от "ivan_":

    https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla ,_Inc.#/media/File:Tesla_Financial_Performance.svg

    Това за мен е повече от показателно в каква посока ще върви компанията

    До коментар [#81] от "Realist":

    В грешка си можеш да видиш линка, на били на печалба.

  83. 83 Профил на Boris Dimitrov
    Boris Dimitrov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Съжалявам бъгнат дневник, никога не ме е кефело как излизат линковете
    правя втори опит

    https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla ,_Inc.#/media/File:Tesla_Financial_Performance.svg

  84. 84 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2345 Неутрално

    До коментар [#81] от "Realist":

    Аз не съм много запознат с автомобилите и не мога да коментирам конкретики, но по отношение на енергията под регулации имам в предвид например организиране на рециклирането на батериите, защото колкото и да са дълготрайни те имат живот. Тука примера с ядрената енергия мисля, че е приложим. Много хора смятат, че ядрената енерги е евтина, но като се добавят разходите за съхранение на отработеното гориво и ситуацията се променя. За тесла това може да са батериите. Този въпрос към момента не е на дневен ред, но една строга регулация за рециклиране може да доведе до достатъчно високи разходи, за да окаже влияние на финансовите резултати.
    Друг вариант за скъпа регулация относно батериите е да задължат отрасъла и тесла да инвестират "в резерв", което също ще е съществен разход.

    Модератора е неадекватен!
  85. 85 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#40] от "tvr18355030":

    Търкаля се на стандартни клетки 18650 от 2200 mAh. Такива има от 10 години. На няколко пъти горе споменаваха за пробиви и бомби в жатерийните технологии сиреч в стандарен корпус 18650 щели да изкарат 10000 mAh и нагоре - е това няма да станв скоро.

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  86. 86 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2815 Неутрално

    За автопилота на Тесла изгледайте тези видеота:

    https://www.youtube.com/watch?v=VG68SKoG7vE

    https://www.youtube.com/watch?v=UDixIBA1r90

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  87. 87 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2345 Неутрално

    До коментар [#82] от "Boris Dimitrov":

    В смисъл?
    Ще продължава да трупа загуби?

    Модератора е неадекватен!
  88. 88 Профил на Петър Николов
    Петър Николов
    Рейтинг: 303 Неутрално

    До коментар [#59] от "plamen_b":

    Ами не бих казал. На 100к километра основен ремонт. СМЯТАЙ!

  89. 89 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2815 Неутрално

    До коментар [#82] от "Boris Dimitrov":

    Те не са на печалба пиоради една единствена причина, че растат!

    От колите са на печалба, но Гигафабриката им струва $5 милиарда.

    Модел 3, също е голямо финансово перо, но погледнете на него като голяма и бързо изплащаша се инвестиция. 400 000 записали се да чакат автомобила си. За вторият по ред, първа версия на Фор Мустанг записалите са били 55 000. Няма друга такава история в автомобилостроенето.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  90. 90 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#78] от "Realist":

    Точното изявление е, че могат да увеличат капацитета с 30%, ако снижат сигурността. Затова една от възможноститв е да инвестират в нови технологии. Всв пак до 10 години може да постигнат до 50% подобренив в енергийната плътност на литиевитв батерии
    https://www.teslarati.com/tesla-partner-panasonic-20-30-percent-energy-density-increase/amp

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  91. 91 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2815 Неутрално

    Аз не съм много запознат с автомобилите и не мога да коментирам конкретики, но по отношение на енергията под регулации имам в предвид например организиране на рециклирането на батериите, защото колкото и да са дълготрайни те имат живот. Тука примера с ядрената енергия мисля, че е приложим.
    —цитат от коментар 84 на ivan_


    Колко плащате за рециклирането на оловната батерия в автомобила ви? Аз не плащам нищо, оловото в акумулаторните батерии на автомобилите е по- лесно да се рециклира отколкото да се добие в мините. 99% от оловото в новите автомобилни батерии е рециклирано олово от старите.

    Същото е и с комопентите на литиевите батерии- литий, кобалт, въглерод и т.н.

    А литиевата батерия е много по- екологично чиста от оловната.

    Тук примера с ядрената енергия е неуместен.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  92. 92 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2815 Весело

    До коментар [#78] от "Realist":Точното изявление е, че могат да увеличат капацитета с 30%, ако снижат сигурността.
    —цитат от коментар 90 на brutester


    Ами, те от Панасоник нищо не знаят, що не им пишете в каква грешка са. Тесла от една година е с нова, по- плътна енергийно батерия. Това направи възможна 100 киловатчасовата Тесла.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  93. 93 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2744 Неутрално

    До коментар [#79] от "Boris Dimitrov":

    какво правим когато през зимата ти падне батерията да не може да стигнеш до следващата зарядна станция?

  94. 94 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2815 Весело

    До коментар [#79] от "Boris Dimitrov":какво правим когато през зимата ти падне батерията да не може да стигнеш до следващата зарядна станция?
    —цитат от коментар 93 на Ф.Нинов


    Същото може да стане и с бензиновата ви кола. Тесла има достатъчно станции това да не се случи, или ако се случи, да е много рядко. По принцип почти не съм видял такива случаи.

    Разбира се, плътността (броят) на зарядните станции все още не е толкова голям колкото този на бензостанциите. Но, и това с времето се решава, сега има хилядократно повече зарядни станци отколкото имаше 2010-та. В една Япония скоро броят на зарадните станции надмина този на бензиновите.

    И друго, една електрическа зарядна станция е межди 10 и 25 пъти по- евтина да се построи от една бензинова станция. Струва между $2000 и $20000 сравнено с $200 000 на бензоколонка и прилежащата и архитектура.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  95. 95 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 416 Неутрално

    До коментар [#85] от "brutester":

    До коментар [#40] от "tvr18355030":Търкаля се на стандартни клетки 18650 от 2200 mAh. Такива има от 10 години. На няколко пъти горе споменаваха за пробиви и бомби в жатерийните технологии сиреч в стандарен корпус 18650 щели да изкарат 10000 mAh и нагоре - е това няма да станв скоро.
    —цитат от коментар 85 на brutester


    Тесла ползват 18650 клетки със капацитет 3400 mAh за Модел S и X.
    A модел 3 ще използва 21700 клетки

  96. 96 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2744 Неутрално

    До коментар [#94] от "Realist":

    аз още не мога да си представя да разчитам само на обществени зарядни станции без да имам възможност да зареждам докато колата стои паркирана (било в къщи или на работа).
    Конкретно не мога да си представя как би било в град като Франкфурт на Майн ако всички коли бяха електромобили?

  97. 97 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2815 Весело

    До коментар [#90] от "brutester":

    Не знам дали знаете за историята на литиевите батерии. Тя е свързана с едно голямо име, Джон Голденот, който открива кобалтово оксидният катод, който в момента е в батериите на Тесла. Той е един от откривателите на литиевата батерия, голямо име в тази област.

    Същият учен, който в момента е на 95 години и още работи скоро съобщи за открита от него литиева (натриева) батерия на базата на твърд електролит, която е три пъти по- енергийно плътна от съвремените литиеви батерии:

    https://www.extremetech.com/extreme/245490-new-solid-state-battery-chemistry-glass-electrolyte-same-guy-pioneered-lithium-ion-cells

    Тази батерия е много по- сигурна и защитена от запалване. Тъй че следващите 10 години може да са една голяма революция в начина на съхранение на енергията.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  98. 98 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2815 Весело

    До коментар [#96] от "Ф.Нинов":

    Аз зареждам изключително и само в къщи. Мрежата на Тесла е за дълги пътувания, примерно когато ходите на ваканция.

    Значи, ако имам Тесла, 98% от зарежданията ще са ми в къщи, както зареждам мобилният си телефон, 2% ще са ми на публична станция.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  99. 99 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2744 Неутрално

    До коментар [#98] от "Realist":

    По принцип с тези 500 км пробег европеецът може доста дни да ходи до работа с едно зареждане.... и после трябва да се търси обществена зарядна станция.
    Но ще трябват доста на брой станции.
    На паркинга на Алди има безплатна соларна, на която може да зареждаш до 1 час. В обедната почивка като минавам там и видя някой да зарежда, ходя да ги разпитвам как, какво, колко.
    Те са големи ентусиасти и планират доста детайлирано придвижването си с навигационни апс, хартиени карти или дори списъци.

  100. 100 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2345 Неутрално

    До коментар [#89] от "Realist":

    Хайде да не се опитваме да пренаписваме финансите за да защитим частен случай!
    Както и да го погледнете като бизнес за 7 години след основаването си с целия си ръст имат само загуби и те не намалят.
    От инвеститорска гледна точка това са изключително високо рискови акции!

    Модератора е неадекватен!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK