Прокуратурата в Германия разследва шефа на "Фолскваген" за пазарни манипулации

Матиас Мюлер

© Reuters

Матиас Мюлер



Германската прокуратура обяви днес, че е започнала официално разследване срещу главния изпълнителен директор на "Фолксваген" Матиас Мюлер по подозрения в манипулиране на пазара на акции във връзка със скандала с дизеловите емисии, предаде ДПА, цитирана от БТА. Прокурорите в Щутгарт, където е централата на компанията майка "Порше", уточняват, че разследването е в ход от февруари.


Бившият главен изпълнителен директор Мартин Винтеркорн и председателят на надзорния съвет Ханс Дитер Пьоч също са разследвани за това, че не са информирали акционерите за скандала навреме. Това е станало, въпреки че част от работещите във "Фолксваген" са предупредили за незаконно използване на манипулиращи устройства, които променят режима на работа на дизеловите двигатели, когато те се подлагат на тест за разхода на гориво.


Миналата седмица германското издание "Виртшафтсвохе" писа, че още през лятото на 2016 година Федералното управление за финансов надзор е подало иск в прокуратурата заради подозрения в манипулации с акции на холдинга "Порше" в контекста на дизеловия скандал.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (21)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3451 Неутрално

    В Германия правилата са за всички!Затова са номер 1 в Европа!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  2. 2 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 574 Неутрално

    И смата държава е замесенеа в аферата, но понеже участва с акции във Фолксваген много не иска да разследва. Все още няма колективни обвинения срещу фирма, не се допускат както в САЩ, Всеки обвинител поотделно, така делото се разтегля във времето и по-ниска сума за обезщетения.

    Май правителството защитава дизеловите двигатели, А те отделят много отровен азот и намаляват при дишане продължителността на живота.

    Es muß Geld fließen!
  3. 3 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 627 Весело

    Веднага ми изплува в акъла как Цацаров разследва Валентин Златев и нещо......

  4. 4 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1973 Неутрално

    До коментар [#1] от "Messerschmitt":

    Да разследва, да обвини и да осъди са три различни неща :) И в америка правилата са за всички, но големите концерни просто си плащат глоба и никой не влиза в затвора - справка фолксваген, бритиш петролеум и тн. Сименс също имат история ..

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  5. 5 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 499 Неутрално

    До коментар [#1] от "Messerschmitt":

    Защо тогава Фолксваген никой не ги разследва за неконкурентно поведение?
    Да не би, защото глобите са 10% от приходите за всяка година в нарушение, което за Фолксваген означава фалит?

    Модератора е неадекватен!
  6. 6 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 504 Гневно

    A разследване и наказания за манипулирането на отровните газове от дизеловите двигатели?
    Или тук в Европа няма значение какво дишат децата ни... То и без това пенсии останаха...

    И пак е нещо - дано си получат заслуженото пишман меринджейте, на които за малко да им мине номера с плоските лъжи... Иначе улегнали чичаци изглеждат, ама лъжливи овчарчета се оказаха...

    Stef
  7. 7 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 992 Неутрално

    До коментар [#2] от "slan777":

    " ...А те отделят много отровен азот ..."


    Азотът изобщо не е отровен и е най-голямата част от въздуха който дишаме

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  8. 8 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1226 Любопитно

    Германец, шеф на най-големия автоконцерн в Европа - Фолксваген, да лъже, манипулира и маже?
    Не, нееее, това е невъзможно, такива работи се случват само и единствено в Източна Европа. Е, и чат-пат в Южна......

    Знанието е сила, информацията - власт
  9. 9 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 849 Неутрално

    До коментар [#5] от "ivan_":

    означава фалит и за провинция Долна Саксония. И ще е неконкурентно поведение, ако конкурентите като добри пчеличчки спазваха нормите. Само че никой не ги е спазвал тия норми, и това всеки в ЕС го знае. Сега се правят на ударени. Французите и талянците трябва да са благодарни че не продават дизели в САЩ. Контрола на емисиите ан Фиат се изключва след 23 минути работа, понеже теста трае 20 минути. БМВ въобще не работи под 15 градуса, "за да се пази двигателя", при рено и пежо французите само уплашиха гаргите като иззеха някакви документи, но последствия няма да има.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  10. 10 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1226 Любопитно

    Да не говорим за скандала със софтуера на дизелите - от това по-ярък пример за нелоялна конкуренция трудно може да се открие. И какво - в Европа се отърваха с някакви смешни глобички, нали Германия командва парада в ЕС.

    Знанието е сила, информацията - власт
  11. 11 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 849 Неутрално

    До коментар [#10] от "pag":

    нито френските, нито италианските, нито английските производители бяха санкционирани за превишаване на нормите.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  12. 12 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 499 Гневно

    До коментар [#10] от "pag":

    Именно!
    Никой не ги пипа за нелоялна конкуренция, а си е пример като за учебник по темата!
    Единственното възможно обяснение е зверски натиск на политическо ниво темата да не се докосва, даже да не се повдига коментар по-нея.

    И не е само това или и другите компании са същите или другите са получили гаранции, че ще бъдат компенсирани по някакъв начин...

    Модератора е неадекватен!
  13. 13 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2264 Неутрално

    До коментар [#3] от "elevation04":

    сус бе , не може така ,нашите бизнесмени са комунисти , като нашите прокурори и съдии , не може да си мислиш такива неща

  14. 14 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 499 Гневно

    До коментар [#9] от "DareDebil":

    Бъркаш екология и конкуренция!
    Еко нормите са за екологията, за конкуренцията проблема е, че с измама завоюват пазарен дял. Всичко публично доказано - измамата е ясна специален софтуеър, пазарния дял е ясен стават номер едно по продажби, само възбуждат процедура и ето ти 10% от приходите от всички дизели за колко 10 години това са едни 200-300 млрд. евро, странно как така никой не иска да ги получи, а право имат всяка една държава със съответната КЗК плюс ЕС със съответната комисия за конкурентност.

    Модератора е неадекватен!
  15. 15 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5873 Неутрално

    WV май ще трябва да се преоснове

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  16. 16 Профил на marks_nazi
    marks_nazi
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Само малко е послъгал човека ..все пак едналъжаза няколко милиарда Нее е нищо..виж симеон така дойде за нищо пък от сирени продавач в Мадрид стана милионер в евро

    Долу рушистите и фашистите
  17. 17 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 849 Неутрално

    До коментар [#14] от "ivan_":

    ти си тоя който бърка доста неща - ФВ не станаха номер едно заради това че на двигателите им пишело евро 6, пък не отговаряли на стандарта. Те си бяха номер едно и преди това. Отделно, нито един от конкурентите им с двигатели евро 6 не покриваше изискванията на стандарта. Някои все още не го покриват. Няма съд, държава или комисия, която да им наложи глоба 10% от приходите, избий си ги от главата тия глупости.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  18. 18 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 499 Весело

    Вярно ли?
    Жив и здрав да си!

    П.С. Хубаво е когато пишеш за измерими неща да вземеш да проверяваш преди да правиш твърдения:)

    Модератора е неадекватен!
  19. 19 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 849 Неутрално

    припомни ми моля те годината в която ФВ-Груп става номер 1 по продажби в европа.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  20. 20 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 849 Неутрално

    До коментар [#2] от "slan777":

    естествено че правителствата защитават дизеловите двигатели. Само Франция досега си посипа главата с пепел, въпреки че още преди 20 одини са били познати проблемите с азотните окиси. А франция специално има най-високият дял на дизели в европа, по едно време май беше над 70% от продажбите. Това не става ей така случайно, а е резултат от целенасочена политика. И въпреки че си признават че са водили грешна политика, наказани за взетите решения няма и няма да има.

    Политика на ЕС като цяло беше акциза за дизела да е по-нисък от този на бензина, а енергийният клас (от който зависят годишните данъци на колите) все още се определя само от СО2 емисиите, не от азотните. Щото ЕС бори глобалното затопляне, а СО2 нали е най-големият затоплителен газ. Освен това политиката им беше насочена и към намаляване на зависимостта от вносен петрол, а понеже дизелите са по-икономични, на теория би трябвало да падне и общото потребление на петрол ако повече коли са на дизел.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  21. 21 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 499 Неутрално

    До коментар [#19] от "DareDebil":

    https://www.forbes.com/sites/bertelschmitt/2017/01/30/its-official-volkswagen-worlds-largest-automaker-2016-or-maybe-toyota/

    Не се интересувам от Европа!
    Става дума за световния номер едно и тази цел!
    Пък ти ако искаш да се докараш прав, може да обясниш и кога е станал номер едно по продажби и в Wolfsburg, Germany...

    П.С. Виж линка в началото към интересна статия.

    Модератора е неадекватен!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK