Производителите на автомобили в Европа обвързаха намалението на емисии с търсенето на електромобилите

Дитер Цече на международното автомобилно изложение във Франкфурт

© Reuters

Дитер Цече на международното автомобилно изложение във Франкфурт



Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA) предложи емисиите въглероден диоксид от двигателите на пътническите автомобили да бъдат намалени с 20 процента между 2021 г. и 2030 година, но при положение, че сред потребителите има действително търсене за колите на ток и станциите за техния заряд, предаде ДПА, цитирана от БТА.


Целта на европейските производители е да свържат "дългосрочните климатични цели на Европа с реалността на пазара", поясни председателят на организацията и ръководител н автомобилния гигант "Даймлер" Дитер Цече на международното автомобилно изложение във Франкфурт.


Европейският съюз определи 2021-ва като година, до която производителите на автомобили да свият емисиите въглероден диоксид с 95 грама на километър средно за всички нови коли. Миналата година средното ниво бе 120 грама на километър.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (30)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2117 Неутрално

    Въглеродният диоксид не е най-големият проблем на автомобилостроителите, а въглеродният оксид, азотните окиси и саждите.

  2. 2 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 415 Неутрално

    Въглеродният диоксид не е най-големият проблем на автомобилостроителите, а въглеродният оксид, азотните окиси и саждите.
    —цитат от коментар 1 на volarok


    То и това се лекува със електрическо задвижване.

  3. 3 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 491 Неутрално

    Файда не знам дали ще има, щото канадски изследвания показват, че 90% !!! от замърсяването на въздуха от автомобилите се прави от 25% от автомобилите. Ако те си останат по пътищата, няма да има разлика. И не става въпрос само за стари автомобили. Затова решението е по-голям контрол при периодичните прегледи.

  4. 4 Профил на kamenvasilev
    kamenvasilev
    Рейтинг: 394 Неутрално

    нишово търсене и сега има, а начинът да се увеличи е с намаляване на покупната цена, увеличаване на пробега с едно зареждане и намаляване на времето за зареждане - все елементи, които зависят от развитието на технологията и масовото производство, които пък са в двора на производителите

  5. 5 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4875 Неутрално

    До коментар [#2] от "tvr18355030":

    Твърдо съм за ел автомобили, но екологичната полза от тях едва ли ще е голяма, ако продължаваме да произвеждаме ток горейки въглища!

  6. 6 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#2] от "tvr18355030":Твърдо съм за ел автомобили, но екологичната полза от тях едва ли ще е голяма, ако продължаваме да произвеждаме ток горейки въглища!
    —цитат от коментар 5 на vassilun


    И какъв е проблемът с тецовете ако са спазени екологичните изисквания?От американските централи в България няма никакви оплаквания заради замърсяване.А и осигуряват работа за мините,щото нашите въглища не се харчат много на световните пазари.

  7. 7 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4875 Неутрално

    До коментар [#6] от "mushashi":

    Коментарът ми бе за централите на въглища в развиващите се страни, а не в Европа, САЩ, Япония. В Индия и Китай въглищните централи са огромен замърсител.

  8. 8 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2263 Любопитно

    Въглеродният диоксид не е най-големият проблем на автомобилостроителите, а въглеродният оксид, азотните окиси и саждите.
    —цитат от коментар 1 на volarok


    Какви азотни окиси!? Да не би да твърдите, че горивото, еле дизелът, някой го замърсява с азотни съединения? При чист дизел, 100% цетан,или чист бензин, 100% октан, няма как да се образува азотни окиси. Друг е въпросът с аминосъдържащите съединения в биодизела или дизел, добит от шисти.
    Азотът от атмосферата не може да се окисли. Навсичко отгоре азотният оикс при температурата (1000-1200 градуса) на газовете при бензиновите двигатели се разлага на кислород и азот.

  9. 9 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#6] от "mushashi":Коментарът ми бе за централите на въглища в развиващите се страни, а не в Европа, САЩ, Япония. В Индия и Китай въглищните централи са огромен замърсител.
    —цитат от коментар 7 на vassilun


    Е това е големият въпрос.Защо не се изисква от тези държави да спазват екологичните норми,а се приемат безумни разпоредби за ограничаване на отделянето на СО2,който уж бил предизвиквал глобално затопляне.Нещо,което изобщо не е доказано.А е доказано,че китайските тецове и заводи замърсяват и то много.

  10. 10 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 939 Неутрално

    Да, когато станат масови !!!

  11. 11 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4875 Неутрално

    До коментар [#9] от "mushashi":

    Ще Ви отговоря с въпрос: Как може да накарате бедна страна (Индия) с огромни запаси от въглища да спре изгарянето им за електричество? Или да инвестира в очистващи съоръжения (дори у нас се протестира, че токът от американските (които не са американски) централи е скъп)? Огромен процент от индийците нямат никакъв достъп до евтин ток. А дали биха могли да платят скъп? Може и да Ви изглежда несправедливо (според мен е справедливо), но богатите страни са тези, които могат и трябва да поемат отговорността за по-чист въздух. Бедните няма как да го направят!

  12. 12 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 914 Неутрално

    До коментар [#11] от "vassilun":

    Бедните няма как да го направят!
    ----------
    E@@@ал съм ги бедните, да мрат.
    Сиромахомилски простотии.
    Електричеството не е рожденно право.
    И като горят кюмюр без филтри първо техните деца ще измрат.
    И не пиши Индия и Китай сред най-бедните страни в света, може ли?

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  13. 13 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#11] от "vassilun":
    В случаят се измества въпроса от действия, които наистина замърсяват околната среда върху ограничаване на СО2, за който не е доказано, че причинява глобално затопляне. Ето и в статията автомобилостроителите вместо да намаляват отделените вредни частици от дизеловите автомобили, искат да ограничават отделените емисии СО2.

  14. 14 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    "Твърдо съм за ел автомобили, но екологичната полза от тях едва ли ще е голяма, ако продължаваме да произвеждаме ток горейки въглища!"
    Така е, ТЕЦ-овете нямат никакво бъдеще, те са едни от най-големите замърсители. Време е да се помисли за закриването им.

  15. 15 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Хайде Не се правете на по-големи светци от Папата!

    Не ми обяснявайте че ви е грижа повече за Индия и Китай или за глобалната Екология, а въобще не ви пука вие какъв въздух дишате!

    Електромобилите решават проблема с чистият въздух на локално ниво, точно където диша въздух вашето семейство.

    Замърсяването се премества някъде другаде, където не живеят много хора и е възможно концентрацията на вредни вещества да се разреди, докато стигне населено място. А както е известно, дали едно вещество ще ни навреди или дори убие, зависи единствено от неговата концентрация. Същото вещество в малки количества дори може да е полезно.

  16. 16 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 431 Неутрално

    Докато разни германски дядовци разтягат локуми, какво щяло да бъде, когато тях отдавна вече няма да ги има, разни младежи по света правят електромобили, мрежи от зарядни станции, софтуер за автономни коли... сега!

  17. 17 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Относно статията - нищо ново! Опитват се да минават със старите номера, но те вече не вървят. Смятат че отново ще направят някакви смешки, които е да нарекат електромобили, произвеждани с единствената цел да отвратят потребителите от електромобилите. Нещо с реален пробег 50 км което трябва да се зарежда 24 часа и да изглежда възможно най-грозно, за да не си помисли някой да го купи. И всичко това на цена три пъти по-висока от красив

  18. 18 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 8 Неутрално

    И всичко това на цена три пъти по-висока от красив бензинов или дизелов автомобил. После казват на политиците "Ама ние произвеждаме електромобили ама никой не ги купува. Ще продължим да си произвеждаме каквото се търси (от което печелим най-много)."

    Номерата им обаче вече не минават, защото хората видяха, че

    1. електромобилите могат да изглеждат както си искат, защото нямат техническа нужда нито от решетки нито от ауспуси и гърнета, кардани и т.н. следователно могат да изглеждат дори по-красиви от бензиновите си събратя. Един електромобил може да изглежда точно както бензинов автомобил, но един бензинов автомобил не може да изглежда като електромобил!

    2. По природа всеки електромобил е по-пъргав от бензиновите и дизеловите си събратя, а това е много по-важно особено в града, отколкото много коне и максимална скорост, която не можеш да развиеш по закон .

    3. Могат да осигуряват пробег без презареждане, който удоволетворява дневните нужди на 95% от шофьорите, следователно 95% от автомобилите могат да бъдат електрически още в наши дни.

    4. С увеличаване на производството, цените на електромобилите падат, като в същото време техническите им параметри се повишават.

    Точно за последната четвърта точка е най притеснителна за автомобилните производители. Колкото повече електромобили се произвеждат за година, толкова по-бързо ще дойде момента, в който цената на електромобилите ще се изравни с бензиновите и тогава ще дойде края на лесните гарантирани печалби.

  19. 19 Профил на caterpillar
    caterpillar
    Рейтинг: 328 Неутрално

    Акцизна ставка за безоловен бензин : 359 Е минимално за ЕС . 670 Е в Германия. Това е за 1000 литра.
    Някой може ли да каже какво ще се случи с бюджетитите или с цената на тока , ако все повече коли зареждат на цената каквато е сега !? Просто се очаква ужасна секира.
    Поне чист въздух може да остане.

  20. 20 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 431 Неутрално

    До коментар [#19] от "caterpillar":

    Вероятно следва акциз на тока за битови нужди...
    Ама, ако се опитат да го наложат и на собствено производство от панели примерно, ще има сътресения...

  21. 21 Профил на carpe_diem_
    carpe_diem_
    Рейтинг: 431 Неутрално

    Малко хора гледат КПД-то - бензин/дизел 35-40%, електричка - над 90%.
    Много по-добре е да се карат електрички, защото само заради това биха замърсявали над 2 пъти по-малко (и то не в градовете).

    И на въглища да са енергоизточниците (разбира се с някакви очистващи техологии все пак), проста сметка показва, че примерно 1 милион електромобили, които изминават средно по 10000 км на година биха били захранвани само от приблизително 230 мегавата мощност.
    Само за пример - ТЕЦ Бобов дол беше, ако не ме лъже паметта, 650 мегавата, 5 и 6 блок на АЕЦ Козлодуй са по 1000 мегавата. А има моменти, в които ВЕИ-тата в БГ генерират по 700 мегавата на час - при хубаво слънчево време нали това.

    Та - ето я простата сметка, някой да каже, ако пропускам нещо, щото даже и аз не си вярвам, като видя какъв смешен резултат се получава.
    Да приемем, че 1 кола минава със 100 киловата 500 км, 10000 км ще ги измине с 2000 киловата (2 мегавата). Умножено по 1 милион прави 2000 гигавата за година, делено на 365 дни и после делено на 24 часа прави 228 мегавата на час. Супер смешно спрямо общото ни потребление. На много хора това им е аргументът - ще трябват нови мощности, от там повече замърсяване, по-скъп ток и т.н... Дрън-дрън...

    Ясно, че има пикове/спадове, но голяма част от хората, които имат възможност, ще си зареждат автомобилите през нощта, че това даже би помогнало за баланса на системата.

    Ще кажете сега, че и няма къде да се зареждат - еми който няма къде, ще си кара кола с ДВГ и да се надяваме до 20-30 години да стигнем нивото на развитие (имам предвид ментално) на Норвегия и УК, където вече се монтират бавни зареждачки и по уличните стълбове.

    Темата е мнооого широка, има много за и против двете технологии, само дето "за"-тата за електричките стават все повече, имам чувството с всеки изминал ден ;)

  22. 22 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Много са ти правилни сметките! Предимствата на електромобилите стават все повече с всеки изминал ден, защото все повече хора сядат да си направят сметка, а не вярват на опорните точки, които се опитват да ни спуснат другарите.

    "Ако може да си останем на нефт, сма ако не може нека направим поне една атомна централка!"


    Към момента производството на електроенергия е разпределено така:


    АЕЦ 1868
    Кондензационни ТЕЦ 2157
    Топлофикационни ТЕЦ 154
    Заводски ТЕЦ 147
    ВЕЦ 11
    Малки ВЕЦ 92
    ВяЕЦ 16
    ФЕЦ 685
    Био ТЕЦ 29
    Товар РБ 4242

    Значи електромобилите ще замърсяват и това било проблем, но не е проблем като в този момент работят тецове на въглища с мощност на един атомен реактор 1000 мегавата, само за да изнасяме ток, който според някои другари нямало да ни стига.

    Само с тази мощност която изнасяме в момента, за един час могат да се заредят 100 000 електромобила за пробег 50 километра. Тоест за 10 часа ще се заредят само с тази мощност, всичките електромобили които се движат по целия свят за дневният си пробег. Е, колко да замърсяват електромобилите? Ние в момента забърсваме два пъти повече, отколкото всички електромобили по света, без дори лично да ни трябва този ток!

  23. 23 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 431 Неутрално

    До коментар [#21] от "carpe_diem_":

    Ето това е решението на проблема с зареждането... Хората мислят с поне 5-10 години напред.
    http://www.teslarati.com/tesla-urban-supercharger-72kw-power/

    Ако се покрият с панели сградите и паркингите на магазини като Метро, Била, Технополис, ще има ток за доста коли през деня...

  24. 24 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    [quote#8:"wanderer"][/quote]

    При ВСЯКО ГОРЕНЕ азотът от въздуха (колко процента е? контролен въпрос?) СЕ СЪЕДИНЯВА С КИСЛОРОДА , благодарение на температурата ..
    Азотният окис се смесва с водна пара и се образува какво? Киселина!

  25. 25 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    И какъв е проблемът с тецовете ако са спазени екологичните изисквания?От американските централи в България няма никакви оплаквания заради замърсяване.А и осигуряват работа за мините,щото нашите въглища не се харчат много на световните пазари.
    —цитат от коментар 6 на musashii


    В смисъл?
    "Спазващите изискванията" централи отделят хиляди тонове СО2, азотни окиси (видяхме защо-заради реакция на азота от въздуха с кислорода в пещите) , сяра, твърди частици, метални окиси , инсталациите спират все пак пепелта и сярата (но остава сяра и за пушека)..

    По принцип, заради законодателството на ЕС - ПЛАЩАМЕ КВОТИ за замърсяване и "Марица-Изток 2" е платила 363.3 млн. лева ..

  26. 26 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    То и това се лекува със електрическо задвижване.
    —цитат от коментар 2 на tvr18355030


    "Тесла" харчи само 130 кг въглища на 1000 км."Това в САЩ, където има микс от ВЕЦ, ТЕЦ, АЕЦ и т.н.
    Значи 13 кг/100 ..
    Което , сигурно намалява емисиите на Земята??

    Ей "Блумбърг"
    https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-10-31/you-ll-need-286-pounds-of-coal-to-fuel-that-electric-road-trip
    You'll Need 286 Pounds of Coal to Fuel That Electric Road Trip" By Dan Murtaugh 31 октомври 2018 г., 23:00 ч.

    286 Pounds са ок 130 кг. въглища ..
    Да има, да има емисии - колко да има???
    И най-важното, че са си някъде на майната - където са ТЕЦ-овете и не ни пука ..

    Та "Тесла" си лумка въглища, като ламя!

    П.П
    Много елегантно решение на проблема има в Германия!
    Обявили са , балираното гориво от отпадъци RDF (и Ковачки го ползва) за ВЕИ и чисто (със специален закон!) ..
    Така електроколите, могат безкрай да се движат, а в ТЕЦовете няма да се горят въглища, а найлони, гуми, торбички, опаковки, кабели, хартии, дървесни остатъци, изсушени отпадъци ..

    Ей им списък на германците, как имат ТЕЦове само на RDF..

    https://de.wikipedia.org/wiki/Ersatzbrennstoffkraftwerk

    https://de.wikipedia.org/wiki/Ersatzbrennstoffkraftwerk

    Така се решава въпросът на 100% ..


    Тогава електроколите, задвижвани от отпадъци, гуми и опаковки, са на 100% беземисионни!

  27. 27 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    До коментар [#21] от "carpe_diem_":Ето това е решението на проблема с зареждането... Хората мислят с поне 5-10 години напред.http://www.teslarati.com/tesla-urban-supercharger-72kw-power/ Ако се покрият с панели сградите и паркингите на магазини като Метро, Била, Технополис, ще има ток за доста коли през деня...
    —цитат от коментар 23 на tie_interceptor


    Има перфектно решение - пак в Германия ..
    Електрогенератор!
    Дизелче на метанол! Пак по закон такъв дизел е обявен, че е зелен и не е замърсяващ ..

    Предимства?
    Нямаме подстанции, кабели от ТЕЦа , зарядни ..

    Вместо 14-15 кг. въглища на 100 км. или 45-50 кг. балирани найлонови опаковки, хартии и гуми /100 км. електроколата излиза да върви с 25 л. метанол на 100 км.
    Което вече е съвсем еко/веи/био и ще спаси Планетата..



  28. 28 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    Малко хора гледат КПД-то - бензин/дизел 35-40%, електричка - над 90%.
    —цитат от коментар 21 на carpe_diem_


    Малко хора гледат КПД то НА ЦЕЛИЯ ЦИКЪЛ..
    Вземем-да речем 1 кг, природен газ..
    Изгорим го , загреем вода, получим пара, въртим турбини-произведем ток ..
    Всичко това - с някакво КПД ..
    Тока го трансформираме и го слагаме в батерии - с КПД ..
    От батериите вземаме определен ток- по-малко от колкото сме сложили..с КПД..

    И въртим електромотори... където вече КПД ни е 90% ..

  29. 29 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    Поне чист въздух може да остане.
    —цитат от коментар 19 на caterpillar


    В смисъл?
    Електроколите имат ПО-ГОЛЕМИ емисии, ако се сметне целия цикъл!

    Иначе Кремъл натиска за електро, а?

    Да припомним и кои режими в света работят за налагане насилствено на електрокарна тяга..

    "«Очередная глупость»:
    в России намерены запретить бензин и дизель ...

    МОСКВА, 3 августа 2017, 13:11 — REGNUM Глава правительства Дмитрий Медведев дал поручение вице-премьеру Аркадию Дворковичу проработать предложения по мерам господдержки развития электрического транспорта, пишут «Известия».

    Правительству предложено ввести программу сокращения объемов выбросов загрязняющих веществ от автомобильного транспорта и ввести ограничения использования автомобилей с двигателями внутреннего сгорания, в том числе в городах-миллионниках и курортных зонах...."
    -----------------------
    Подробности: https://regnum.ru/news/2306698.html

    Путиновият режим е на път да посегне на едно от най-важните за свободния човек достижения - на мобилността..!

    https://www.dnevnik.bg/skorost/2019/03/06/3399998_folksvagen_vuzrajda_plajnite_bugita_s_eko_model/
    -----------------------------------------
    " ..Премьер Дмитрий Медведев подписал постановление, по которому все российские АЗС должны быть оборудованы зарядными устройствами для электромобилей.
    Купить электромобиль в России легко. У ... дилеров можно найти хоть Nissan Leaf (1,7 млн. рублей), хоть Smart fortwo electric drive (1,6 млн. рублей), хоть «китайца» BYD E6 (2,8 млн. рублей) или Tesla (от 5 млн). ..
    ,,, ,,,,
    ... АВТОВАЗ, несколько лет назад трубивший на каждом углу про свою электрическую ВАЗ-1817 Ellada, тоже как-то заглох на эту тему. ..
    ...
    ... То есть приобрести электоромобиль у нас не проблема. Проблема – накопить на это мероприятие денег и запастись гигантским зарядом мазохизма на будущее.
    Ведь придется мириться с ограниченным запасом хода большинства таких машин – до 200 км. В реальных условиях нашей страны он в холодное время года и темное время суток сокращается катастрофически. ... на освещение и обогрев салона в реальных городских условиях (мороз и пробки) такие машины тратят чуть ли не львиную долю заряда аккумуляторов. Получается, что медведевское постановление явно не о людях заботится в первую очередь....
    ....
    Тогда, может быть, об экологии печется премьер с министрами? Возможно. Но только если не иметь понятия об истинной экологичности электрокаров. Ведь даже немцы из фрейбургского Экологического института в своих исследованиях по заказу Министерства окружающей среды Германии убедились: бензиновые агрегаты высоких экостандартов позволяют сократить выбросы парниковых газов на 25%, в то время как электрические двигатели сокращают их лишь на 6%! По их мнению, на питание электромобилей идет энергия, большая часть которой сейчас вырабатывается путем сжигания угля и газа.
    ...Плюс карайне неэкологичное производство акумуляторние бат. для «экомобилей». То есть современные электромобили, в конечном счете, вреднее для экологии чем обычные машины..."
    ------------

    Путиновата шайка , нарочно иска да има електромобили ..

    А реален смисъл няма! ..нормалните съвременни коли са с по-малък въглероден отпечатък!

    Русоробите са нахъсани от Медведев , да подскачат из всички държави по форуми и да викат "електро! .. електро!"

    Хора бдете!

    Путиновата клика, вече се опита да излъже трудовите маси с електромобили ..
    В 2014 те направиха вносното мито за коли и компоненти , от 14% на 0% ..

    И за "Тесла" и за "Мицубиши" и за "Нисан" , и за компоненти за електроколи сглобени в Русия - 0% и толкоз ..
    -----------------------
    "История изменения пошлины на ввоз электромобилей началась в 2014 году, когда она ещё составляла 17%. Правительство приняло решение снизить размер платежей и установило для легковых транспортных средств пошлину в 0%. "
    --------------------

    Да, но сметката на кремълските олигарси-отровители не излезе..

    Патилият руски народ погледна, почеса се и не рачи да купува електрокари ..

  30. 30 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    Ето и в статията автомобилостроителите вместо да намаляват отделените вредни частици от дизеловите автомобили, искат да ограничават отделените емисии СО2.
    —цитат от коментар 13 на musashii


    Че те вредните частици ги спират с филтри..
    Иначе ДА..

    Ако го НЯМАШЕ ОГРАНИЧЕНИЕТО ЗА СО2.. въобще нямаше да има и частици..
    Инженерите МЪЧАТ ДВИГАТЕЛИТЕ в гонитба за ниско СО2 , и ги настройват да работят на неефективни работни режими с непълно изгаряне..

    Това е една от причините, по-стари двигатели, да отделят по-малко частици и реално да са по-чисти от модерни ..





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK