"Фолксваген" опитва да задуши конкуренцията от "Шкода"

Салонът на концепцията на чехите Vision E бе представен на автосалона във Франкфурт.

© Reuters

Салонът на концепцията на чехите Vision E бе представен на автосалона във Франкфурт.



Ръководителите и профсъюзите в германския автомобилен гигант "Фолксваген" (Volkswagen) се опитват да задушат конкуренцията от чешката компания "Шкода" (Šcoda Auto), да преместят от Чехия в Германия част от производството и да накарат чешкия бранд да плаща по-скъпо за споделената технология. Това съобщи "Ройтерс" в ексклузивен репортаж, посозаващ се на източници от германската компания.


"Шкода" се развива толкова успешно, че отвоюва пазарен дял не само от конкурентите, но и от "Фолксваген" и маржът на оперативна печалба миналата година дори надхвърли този на "Ауди" (Audi).


Докато във VW се опитват да намалят работните места и разходите в германските предприятия и да се измъкнат от скандала "Дизелгейт", добрите оценки за продукцията и печалбите на "Шкода" засилиха съперничеството в рамките на империята "Фолксваген", допълва "Ройтерс". Годишните продажби на "Шкода" надхвърлиха 1.1 млн. коли годишно.




Karoq на "Шкода", демонстриран на автосалона във Франкфурт, продължава традицията на добри оценки, които събра сравнението между Superb и Passat.

© Reuters

Karoq на "Шкода", демонстриран на автосалона във Франкфурт, продължава традицията на добри оценки, които събра сравнението между Superb и Passat.


Източниците на агенцията казват, че сега се обмисля ограничаване на предимствата на чехите - комбинацията от германски технологии с по-евтина работна ръка - за да се затвърди репутацията на "Фолксваген" преди да е започнала вълната на електромобилите на масовия пазар.


За три години оперативната печалба на "Шкода" се удвои до 1.2 млрд. евро през 2016г., а маржът на печалба достигна 8.7%. В рамките на групата "Фолксваген" по-добре се представя единствено "Порше" (Porsche). В същото време маржът на бранда VW намаля с една трета до 1.8%. В световен мащаб "Фолксваген" продава доста по-добре от "Шкода", но в Европа растежът е по-бавен.


Освен ползата от MQB през последните 5 години чехите предлагат и по-евтина работна ръка. В Чехия час работа на конвейра струва средно 10.10 евро, докато в Германия цената е 38.70 евро, сочи официалната статистика на федералната република.


EBIT марж - съотношение на печалбата (в %) преди лихви и данъци спрямо нетните приходи на трите марки "Шкода", пасажерски автомобили на "Фолксваген" и "Ауди".<br /><br />Показателят игнорира съответно ефекта от различната капиталова структура на дадена компания и разликите в данъците, плащани в различните държави. Затова чуждите инвеститори се интересуват много точно от този показател.

© Reuters

EBIT марж - съотношение на печалбата (в %) преди лихви и данъци спрямо нетните приходи на трите марки "Шкода", пасажерски автомобили на "Фолксваген" и "Ауди".


Показателят игнорира съответно ефекта от различната капиталова структура на дадена компания и разликите в данъците, плащани в различните държави. Затова чуждите инвеститори се интересуват много точно от този показател.


Това напрежение между двете компании възражда спора в централата на "Фолксваген" за баланса между печалба и работни места, както и между централния контрол и автономността на 12-те бранда. "Вместо да се отдадем на това да победим "Тесла" (Tesla), можем да се окажем затънали в безплоден вътрешен конфликт", казва един от мениджърите.


След публикацията на "Ройтерс" от профсъюза в "Шкода" заявиха, че ако бъде изнесено производство от предприятието, те ще се борят да се намали извънредното работно време в най-големия износител на чешката икономика. Синдикалният лидер Ярослав Повшик казва в писмо до агенцията, че не приема твърдения, че компанията ползва нечестно предимство.


"Подобни новини са насочени срещу "Шкода", служителите, отдадени на успеха, гъвкавостта в производството и бизнес резултатите им. Зад всичко това стои огромен труд на всички работници, дори през уикенда за сметна на семейството", се казва в текста.


"Ако ситуацията продължава по този начин и не се стигне до бързи корекции, профсъюзите няма повече да подкрепят гъвкавото работно време и други елементи, необходими за растежа на компанията", предупреждава Повшик.


Концептуалният електромобил Vision E на "Шкода".

© Reuters

Концептуалният електромобил Vision E на "Шкода".


Всичко това се разиграва броени дни преди заседанието на Надзорния съвет на VW на 17 ноември, на което трябва да бъде одобрена годишната инвестиционна програма.


Чешкият профсъюз изчислява, че преместване на производство извън страната ще струва на "Шкода" 2000 работни места. С изключение на временно заетите, в края на 2016г. за чешката компания са работели 28 000 служители. Намеси се и премиерът Бохуслав Соботка, който иска ръководството и синдикатите на "Шкода" да обсъдят каквато и да е подобна промяна в производството.


В продължение на 26 години чешката компания се контролира от групата VW и си завоява стабилно място в средния сегмент автомобили. В същото време "Фолксваген" трябва да намали капацитета на германските си заводи и да съкрати хиляди служители, включително заради намалялата популярност на брандовете "Пасат" и "Голф". Затова и германските профсъюзи възприемат чешката компания едновременно като заплаха, но и като възможност да прелеят в Германия част от нейното производство, за да не се налага да съкращават хора.


Профсъюзните лидери предлагали също "Шкода" да плаща по-високи такса за използване на MQB - основната патформа на "Фолксваген" за средно големи модели, до която имат достъп още "Ауди" и SEAT.


Матиас Мюлер, ръководителят на групата VW, не може да не се съобразява с факта, че германските профсъюзи контролират половината от 20-те места в Надзорния съвет. Провинция Долна Саксония заема още две места и също много държи да съхрани работни места на германци.


Новият SUV на чехите Skoda Kodiaq с епредлага с 1500 евро по-евтино от VW Tiguan и има значително по-добри оценки според критиката в Auto Motor und Sport.

© Reuters

Новият SUV на чехите Skoda Kodiaq с епредлага с 1500 евро по-евтино от VW Tiguan и има значително по-добри оценки според критиката в Auto Motor und Sport.


От своя страна, Херберт Дис, главният изпълнителен директор на бранда "Фолксваген", се опитва да защити моделите си от директна конкуренция с по-евтините шкоди, твърди още "Ройтерс". Неотдавна на среща с колегите си той призовал да се направи по-голямо разграничаване между пазарите и клиентите на двете компании, особено в бъдещите електромобили. И германците, и чехите планират през 2020г. да предложат на пазара електрически SUV с обсег 500 км, а групата има амбицията до 2025г. да изкара на пазара 25 електрически модела.


Говорител на групата каза за "Ройтерс", че "бъдещото позициониране на брандовете се анализира и дискусиите продължават". Дис коментира пред агенцията, че няма конкуренция, а че при продуктова линия от близо 100 модела може да се случи и някъде да се припокрият интересите на отделните производители. "Но известна вътрешна конкуренция помага", добавя той.

Ключови думи към статията:

Коментари (77)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1591 Весело

    Добре (не нещо изключително) конструирани и направени, но безлични автомобили.
    Не виждам с какво се различават от вагените.....

    Знанието е сила, информацията - власт
  2. 2 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 572 Любопитно

    Добре (не нещо изключително) конструирани и направени, но безлични автомобили.Не виждам с какво се различават от вагените.....
    —цитат от коментар 1 на pag


    С доста по-разумната си цена най-вече :)

    Яко са се ошашавили от ФВ, едните щяли да побеждават Тесла, другите да прецакват Шкода, пълен хаос...

    Stef
  3. 3 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4587 Любопитно

    Да си призная често много симпатизирам на Шкода/може би защото първата ми кола беше "Шкода-105" ,която аз с любов си я наричах Шкодилак/!Иначе се учудвам на тази вътрешно-фирмена "мръсна врътка" от страна на немците ,ама като знам,че те държат акциите на Шкода съм наясно ,че мръсните номера от Волфксбург ще "минат на метър"

  4. 4 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 733 Неутрално

    Въх..Тия от "ваген"-а се оплакват че печалбата им от лявата ръка е по-голяма от тази от дясната..:-) Чак сЪ просълзих от смЕх..:-)

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  5. 5 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4587 Любопитно

    До коментар [#1] от "pag":

    Явно пазарът е на друго мнение ,защото "Шкода" се котара навсякъде много добре!За справка може да се използва фактът ,че от далечната 1991 година когато ФВ купи чешката фирма произвежданите коли "Шкода" са нараснали три пъти

  6. 6 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 3590 Неутрално

    Кой знае защо е такава емблемата на Шкода? Колкото до конкуренция, не виждам защо, преди соца 1944 Шкода е конкурентна фирма и си сътрудничи със западните фирми за производство на авто и авио двигатели. Затова сега след стената ФВ прави Шкода дъщерна фирма и правят сносни коли. Последната соцшкода беше, мисля, Фаворит, дялан с теслата.

  7. 7 Профил на nikolai
    nikolai
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Нагледен пример за завистта между нациите. При първи натиск върху заетостта на Германия са готови да изцедят чехите. Само, че чехите едва ли ще се дадат лесно. Затова се заражда и отпора на Вишеградската четворка. Просто са разбрали, че трябва да си гледаш интереса, а не да ти пробутват евроценности, от които печелят все повече само германците, дори не и французите.

  8. 8 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 733 Неутрално

    До коментар [#5] от "bat_plamen":

    Ама ти не проумяваш май че Шкода и Фолкваген в момента са като двата мнооого "различни" туикса в рекламата..?:-)

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  9. 9 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2080 Любопитно

    Графиката за печалбата е много показателна...

    Тука има някакви невероятни любители на Фолкцваген, но от графиката ясно се вижда че без Ауди и Шкода печалбите на Фолкцваген груп щяха да са комични...

    Модератора е неадекватен!
  10. 10 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1710 Неутрално

    До коментар [#6] от "man_un":

    не знам дали не е градска легенда. На времето ми е разправяха, че като правели коли още нямали емблема, майстора си ударил ръката/дланта и се подпрял на един кръг където останало отпечатък. Дупката било мястото където му била раната.
    После като измисляли емблема решили да използват стилизирания отпечатък от дланта, че колата е правена с труд

  11. 11 Профил на Nothing matters
    Nothing matters
    Рейтинг: 241 Неутрално

    До коментар [#9] от "ivan_":

    Чак комични е изхвърляне, като се сетиш, че ФВ държат още и Порше, Ламборгини, Бентли, Бугати, Дукати, МАН, Сканиа и Сеат.
    Но определено допринасят - да.

  12. 12 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 2402 Весело

    С какво ще ги задушава? С нова порция дизелов пушеляк?

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  13. 13 Профил на nm.kolev
    nm.kolev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#5] от "bat_plamen":

    Ами не на всякъде, а само в Европа. Извън Европа фолка е хегемон, Шкодата - не са я чували.

  14. 14 Профил на nm.kolev
    nm.kolev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#3] от "bat_plamen":

    Не си схванал - проблема не е в печалбата, а кои работни места трябва да изгорят - чешките или немските

  15. 15 Профил на nm.kolev
    nm.kolev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#6] от "man_un":

    Засега германците печелят най-малко, всъщност, те почти еднолично плащат масрафа наречен Европейски съюз

  16. 16 Профил на nm.kolev
    nm.kolev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#9] от "ivan_":

    Ти проумяваш ли понятието "марж на печалба"

  17. 17 Профил на OOPS
    OOPS
    Рейтинг: 294 Неутрално

    Имал съм и шкода и лада (купени чисто нови по Тошово време) и затова не бих си купил вече возило носещо спомени от мрачния соц. Знам, че сегашните нямат нищо общо с тогавашните, но въпреки това....

  18. 18 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1470 Неутрално

    Просто ги бива чехите. Справят се добре и в добри и в лоши времена, а и традициите си казват думата. Запазиха и развиха работната сила в индустрията, справят се чудесно и в селското стопанство. И така от австроунгарскта империя, през Чешката република, немската и съветската окупация та до ден днешен. И колита им са на ниво и се търсят. А какво стана със завода в Баховица? Нещо не чувам да се развива.

  19. 19 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 646 Неутрално

    Интересни данни за час труд. Сигурно толкова излиза на фирмата, но пак е показателно. 10.1х8х22=1 777.6 евро. 38.7x8x22=6 811.2

  20. 20 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1591 Любопитно

    [quote#2:"stef"][/quote]

    Ха, и колко "по-разумна" им е цената?
    5%?

    Знанието е сила, информацията - власт
  21. 21 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12081 Неутрално

    Още една причина да не си мисля за Фолксваген :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  22. 22 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    До коментар [#18] от "citoyen":

    И аз това се чудех, отдавна не съм чел нищо за този завод. Функционира ли, затвори ли?

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  23. 23 Профил на touchthis
    touchthis
    Рейтинг: 335 Неутрално

    шкода са на фолксваген - не виждам как може да се конкурират - вадиш 20 лв от левия и слагаш в десния джоб :Д

  24. 24 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1293 Весело

    свет широк корпорации секакви...
    има некой, дето си гледат брендовете като собствени дяца - обичат всички еднакво и побутват изоставащите да вървят напреде...
    а има и таквиз, дет са като мащехи и нарочно правят една токсична атмосфера на конкуренция и противопставяне, та да им бачкат брендовете кат роби за да оцелеят...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  25. 25 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 3590 Неутрално
  26. 26 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2080 Неутрално

    До коментар [#11] от "Nothing matters":

    Съгласен,
    просто графиката е дадена само с тези марки...

    Модератора е неадекватен!
  27. 27 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2080 Любопитно

    До коментар [#13] от "nm.kolev":

    Къде е хегемон извън Европа, на кой пазар?

    Модератора е неадекватен!
  28. 28 Профил на penchoo
    penchoo
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Не са забравили машиностроенето чехите! Най-добрите немски танкове през ВСВ са били тези от чешките заводи Шкода.

  29. 29 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2080 Любопитно

    До коментар [#16] от "nm.kolev":

    Няма да ти откажа да го разясниш:)

    Модератора е неадекватен!
  30. 30 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2269 Неутрално

    До коментар [#23] от "touchthis":

    шкода са на фолксваген - не виждам как може да се конкурират - вадиш 20 лв от левия и слагаш в десния джоб :Д
    —цитат от коментар 23 на touchthis


    Ами не е точно така и това е интересното. В големите международни компании отделните филиали, особено ако са и отделни марки имат много голяма самостоятелност. И конкуренцията между тях не само не се ограничава (за огорчение на Ленин), а напротив - насърчава се. Ръководството на компанията-майка ги оставя да се оправят самостоятелно с почти всички въпроси на производството и продажбите. Запазва си да решава само въпросите за инвестициите и печалбата на групата (и патентите, когато има такива). Точно затова си мисля, че никакви работни места няма да се прехвърлят от Чехия към Германия. При високата и нарастваща печалба на "Шкода" всеки, който би посегнал на нея за да спасява работни места в Германия ще бъде скалпиран от акционерите.

  31. 31 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2080 Разстроено

    До коментар [#30] от "Един препатил":

    По принцип си прав!

    Само, че точно конкретния казус е малко по-особен, защото има голяма група акционери които са политически обвързани, а самата компания е почти със статут на структороопределяща за Германия...
    Не случайно не допуснаха да ги съдят и фалират покрай дизелгейт...

    Модератора е неадекватен!
  32. 32 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2578 Неутрално

    Вагините отдавна не са Фьолкише, затова и тия проблеми.

    Да твърдиш, че ГЕРБ е алтернатива на БСП е като да мислиш, че диарията е алтернатива на запека.
  33. 33 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 526 Неутрално

    В Лондон полицейските коли са Шкода. Иначе тази борба не е от днес, тя от доста години, немците са били винаги смотаняци и шовинисти и са се опитвали да задушат Шкода. Дано не успеят..

  34. 34 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3825 Неутрално

    До коментар [#13] от "nm.kolev":

    ФВ е марката в световен мащаб, спор няма. Позната е на всички континенти. Шкода се цели и продава много в Европа. И явно се справя добре... Като карам из Европа, доста Шкоди засичам. Шкода явно нямат болни амбиции, да стъпват на непознати пазари. Усещат, какво се търси в Европа и го правят.
    И аз самия, доста заглеждам Супърб комби...!

    Бивш tww09306483.
  35. 35 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4587 Любопитно

    До коментар [#8] от "ostin22":

    Единственото което възприемам в този случай,че "Майката/ФВ/ ще натупа своето дете/Шкода/" и за съжаление чехите няма как да се противопоставят сериозно на немците!

  36. 36 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4587 Любопитно

    До коментар [#28] от "penchoo":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Чехите са били сред десетте най-силно развити индустирални нации преди Втората Световна Война!

  37. 37 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1770 Неутрално

    Малко ми е странен този конфликт. Нали в крайна сметка и Шкода и Сеат и Аудии и Фолксваген и другите са марки на една и съща компания. Тази конкуренция между Фолксваген и Шкода е необяснима, мисля си че от компанията майка преценяват, кой модел кога да излезе и с какво да се различава единия от другия, пък и имат полза да държат няколко марки.

  38. 38 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2269 Неутрално

    До коментар [#36] от "bat_plamen":

    До коментар [#28] от "penchoo":++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++Чехите са били сред десетте най-силно развити индустирални нации преди Втората Световна Война!
    —цитат от коментар 36 на bat_plamen


    И по-точно четвъртата. През 1938 год. производството само на заводите "Шкода" е надвишавало производството на цялата италианска промишленост. Повод за размисъл относно това как при социализма производствените отношения влизат в противоречие с характера на производителните сили и стават пречка за тяхното развитие. Това противоречие са го формулирали Маркс и Енгелс, не съм го измислил аз. Така, че някои да не бързат с минусите.

  39. 39 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3022 Неутрално

    шкода са на фолксваген - не виждам как може да се конкурират - вадиш 20 лв от левия и слагаш в десния джоб :Д
    —цитат от коментар 23 на touchthis


    Ако беше прочел статията, щеше да разбереш :) :) :)

  40. 40 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 526 Неутрално

    До коментар [#5] от "bat_plamen":Ами не на всякъде, а само в Европа. Извън Европа фолка е хегемон, Шкодата - не са я чували.
    —цитат от коментар 13 на nm.kolev


    не е точно така. в индия и в китай са чували доста за шкода, а това са добре развиващи се огромни пазари. в китай, разбира се, vw има много стабилни позиции, но в индия не видях vw.

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  41. 41 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 526 Неутрално

    моето мнение (като собственик и на двете марки) е, че все още шкода няма изпипаността (refinenment) на vw, но за като съотношение цена/качество е по-добре. за личен ауто бих си взел vw, за служебен - шкодилак.

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  42. 42 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1367 Неутрално

    До коментар [#41] от "彼得。斯托亚诺夫":

    Ами нормално, то ако вложат същите материали и ги пипнат колкото VW, кой ще си купи VW? Същото и с Ауди - ако пипнат гоуфо колко а4та, кой ще купи Ауди?
    Са.. със Шкода го има и факта, че много хора, като мен, предпочитат да карат кола от втората най-стара марка в Европа, пред Гоуф с аграрен имидж. :)
    Но материалите в Шкодата са по-евтини от VW и има някои неща, които наистина не са на това ниво

  43. 43 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3022 Неутрално

    До коментар [#41] от "彼得。斯托亚诺夫":

    Е нормално, Шкода се води бюджетна марка. Фолцваген от среден клас. А Ауди е премиум марката им. Сеат къде се вписва не знам. Той е межу Фолцваген и Шкода като се замисля.

    По-скоро Шкода се водеше бюджетна марка. Сега Дачия много свалиха нивото на бюджетните марки.

  44. 44 Профил на Умнокрасив
    Умнокрасив
    Рейтинг: 1015 Весело

    По голяма глупост не бях чел скоро. Собственика ще си извади едни пари от левия джоб и ще ги премести в десния или може би се притеснява, че единия джоб е по-пълен от другия?

    No Pain No Gain
  45. 45 Профил на maddrum
    maddrum
    Рейтинг: 661 Неутрално

    Ми като цяло никой не им е крив на VW, че направиха всичко да им е "примиъм" - и за купуване и за поддържане. От "народната кола" остана само името, че народа се оказа, че не може да си я купува много, много...
    Иначе е елементарно. Ако имаш кинти естествено ще идеш да си вземеш Ауди или Порше.
    Ако нямаш толкова много кинти отиваш и си вземаш Шкода. Никакъв смисъл няма да идеш да дадеш 20 - 30 % отгоре пари за да си земеш идентичното VW, при все, че е същата кола.
    Това открай време им е трън в окото на ВАГ, обаче в типично техен идиотски стил преди време решиха, че няма да оправят VW, а ще прецакат Шкода, като им дават да ползват по-стари генерации технически решения.
    А истината е, че имат по 3-4 марки, в един и същи ценови клас. Естествено е тези марки да се конкурират една друга и е разбираемо най-евтината да печели най-много.

  46. 46 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 544 Неутрално

    До коментар [#18] от "citoyen":

    Ако ги нямаше технологиите на ФВ, какво щяха да правят чехите?

  47. 47 Профил на kazushi
    kazushi
    Рейтинг: 731 Неутрално

    Цялата работа не е за пари и печалби. Въпросът е, че германския профсъюзи притискат Фолксваген да разширяват или поне да не намаляват производството в Германия, докато чешките профсъюзи искат да се запазят работните места в Чехия.
    Изходът естествено е само един, цените ще се вдигат много, без качеството да се подобри.
    Заради работните места на няколкото стотин души, целият свят ще страда. Така е щом профсъюзите и популистите управляват частните предприятия. Но ще им излязат грешни сметките. Щом една фирма спре да се подчинява на исканията на клиентите си и стане вместо това благотворително дружество, много е вероятно тя да фалира и така всички работни места да изчезнат.
    Комунизмът не е от полза на никого, но за жалост той владее европейците.

  48. 48 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4205 Неутрално

    ...Затова сега след стената ФВ прави Шкода дъщерна фирма и правят сносни коли. Последната соцшкода беше, мисля, Фаворит, дялан с теслата.
    —цитат от коментар 6 на man_un

    За мен новото поколение соц шкоди започнаха с Шкода 1000 МВ бяха първите соц автомобили с по-висока компресия и обороти над 4200, за разлика от руските и гедерейските двутактови, но бяха абсолютно "базови", нещо като нискобюджетни автомобили.
    Между другото, кой соц артикул не беше дялан с теслата?

  49. 49 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4205 Неутрално

    До коментар [#18] от "citoyen":Ако ги нямаше технологиите на ФВ, какво щяха да правят чехите?
    —цитат от коментар 46 на primerno


    За кои технологии говориш? За "чистия" дизел ли?

  50. 50 Профил на ivanejohn
    ivanejohn
    Рейтинг: 409 Весело

    Германските профсъюзи да стачкуват надницата на чехите да стане 40 евро на час и готово. Всичко ще се оправи..
    Шкода ще е на загуба, няма да има нужда да се мести производство..

    Ама че са глупави..

  51. 51 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1367 Неутрално

    До коментар [#49] от "historama":

    E факт е, че се ползва една и съща база и за WV и за Шкода и за Сеат. Ето моята Шкода например е 1.2 TSI бензинов, 110 коня - уникален мотор. Много е пипнат и си е VAG :)

  52. 52 Профил на redeemer
    redeemer
    Рейтинг: 413 Неутрално

    Кой знае защо е такава емблемата на Шкода? Колкото до конкуренция, не виждам защо, преди соца 1944 Шкода е конкурентна фирма и си сътрудничи със западните фирми за производство на авто и авио двигатели. Затова сега след стената ФВ прави Шкода дъщерна фирма и правят сносни коли. Последната соцшкода беше, мисля, Фаворит, дялан с теслата.
    —цитат от коментар 6 на man_un


    За "дялан с теслата" дизайн на Шкода Фаворит може да се сърдите на Бертоне. Бертоне е студио известно с не малко коли, измежду които и Lamborghini Countach. То също е доста ръбато, между другото.

  53. 53 Профил на mtsvetanov
    mtsvetanov
    Рейтинг: 472 Неутрално

    До коментар [#22] от "tsyrvulan":

    Литекс Моторс беше обявен в несъстоятелност, за да не се връщат 60-70 млн. кредит, които синдиците на КТБ си поискаха. Самия завод в Баховица се оказа, че не е собственост на Литекс Моторс, тоест нищо няма да се връща.

    Целият проект си беше търсене на далавера. За 3 години са произведени официално 1200 автомобила, практически вероятно много то тях са внесени от Китай.

    Смешна работа, а и хората казват че колите не стават.

  54. 54 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1039 Неутрално

    Skoda се пише с "K", илитерати...

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  55. 55 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1039 Весело

    "посозаващ"...?
    Аве пийте си кафетата, ве!

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  56. 56 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2295 Неутрално

    По голяма глупост не бях чел скоро. Собственика ще си извади едни пари от левия джоб и ще ги премести в десния или може би се притеснява, че единия джоб е по-пълен от другия?
    —цитат от коментар 44 на Putarak


    Какво точно не разбираш? Единият джоб е в Германия, другият е в Чехия. Германия никога няма да бъде велика сила точно защото не може да мисли и действа на световно ниво а винаги на Германско междуселско. Ще задушат Шкода и ще преместят 2000 работни места които сега им струват €10 на час а ще им струват €30 на час но грманските бачкатори ще се усмихват а чехите ще опъват жили.
    Аз ако живеех в Европа винаги бих предпочел Шкода пред ФВ - 90% от качеството за 70% от цената. Ясно е защо ги купуват повече. А що се отнася до престиж .... моля, и двете марки не са престижни. така че винаги бих предпочел по-практичния избор.

    California Über Alles
  57. 57 Профил на Този е от онези
    Този е от онези
    Рейтинг: 295 Любопитно

    Ами да вдигнат цената на Шкода и нещата в графиките ще се оправят!

  58. 58 Профил на frankie...says
    frankie...says
    Рейтинг: 362 Неутрално

    Просто са разбрали, че трябва да си гледаш интереса, а не да ти пробутват евроценности, от които печелят все повече само германците, дори не и французите.
    —цитат от коментар 7 на nikolai
    А когато ти пробутват на готово двдигатели, ск.кутии, окачване и технологии - не им е проблем, нали :)?

  59. 59 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1399 Неутрално

    Традициите на Фолксваген и Шкода...хм:
    "Основана е през 1859 г. от граф Валенщайн-Вартенберг като леярна машиностроителна фабрика в град Пилзен. През 1869 г. собственик на предприятието става инженерът и предприемач Емил Шкода (Emil von Škoda), като неговата фамилия става по-късно търговска марка. Фабриката е произвеждала метални изделия за промишлеността: детайли за мелници, железопътния транспорт, електростанции, елементи за шлюзове (напр. за Суецкия канал), артилерия и друго военно снаряжение за армиите и флота на Австро-Унгария и за износ."
    По времето на соца съм се сблъсквал с много машини, правени къде ли не в СИВ. Повярвайте ми, качеството на тези, на които пишеше Шкода беше съизмеримо с всичко дошло от Гилдемайстер, Махо или Декел. Изоставаха само в електрониката ама то се знае защо. Така че не подценявайте чехите. Те си имат традициите.

  60. 60 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1399 Неутрално

    До коментар [#54] от "pariah":


    Skoda се пише с "K", илитерати...
    —цитат от коментар 54 на pariah


    Всъщност се пише така: Škoda. А какво означава на чешки може сам да проверите.

  61. 61 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 449 Неутрално

    В момента карам Октавия и съм доволен. Но определено си личи, че германците нарочно са я направили малко по-дървена отлколкото е можело да бъде.
    Следващата ми кола ще е Тесла, определено швабското лицемерия ми идва в повече напоследък...

  62. 62 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 449 Неутрално

    Нагледен пример за завистта между нациите. При първи натиск върху заетостта на Германия са готови да изцедят чехите. Само, че чехите едва ли ще се дадат лесно. Затова се заражда и отпора на Вишеградската четворка. Просто са разбрали, че трябва да си гледаш интереса, а не да ти пробутват евроценности, от които печелят все повече само германците, дори не и французите.
    —цитат от коментар 7 на nikolai


    Скапаните германци имат същия подход за всичко в Европа. Ще позволят да съществува ЕС само ако те са с най-голямата полза и те взимат решенията. А всизчки останали ще са евтина работна ръка и дори ще бъдат наказвани ако работят по-добре от нацитата....

  63. 63 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 449 Неутрално

    До коментар [#49] от "historama":E факт е, че се ползва една и съща база и за WV и за Шкода и за Сеат. Ето моята Шкода например е 1.2 TSI бензинов, 110 коня - уникален мотор. Много е пипнат и си е VAG :)
    —цитат от коментар 51 на uq


    Всъщност, точно този двигател е разработен от Шкода а не от ФВ :-)

  64. 64 Профил на шумкарят
    шумкарят
    Рейтинг: 8 Неутрално

    се учудвам на тази вътрешно-фирмена "мръсна врътка" от страна на немците ,ама като знам,че те държат акциите на Шкода съм наясно ,че мръсните номера от Волфксбург ще "минат на метър"
    —цитат от коментар 3 на bat_plamen

    Май отговорът е в статията: половината от 20-те члена на надзорния съвет ФВ са дадени на профсъюзни деятели.

    "Най-голямата грешка от наша страна беше, че твърде много ви се доверихме. А вашата грешка е, че приехте това доверие като слабост и злоупотребихте с него",
  65. 65 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 786 Неутрално

    До коментар [#63] от "tvr18355030":

    и къде видя че точно тоя двигател е разработен от шкода?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  66. 66 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 786 Неутрално

    До коментар [#62] от "tvr18355030":

    само дето французите са тия, които най-много натискаха за ЕС и еврото. Условието за обединението на ГДР и ФРГ, поставено от франция, беше Германия да се съгласи с френските планове. Че сметките на французите са излезли криви, и германците не им играят по свирката, си е изцяло вина на французите.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  67. 67 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 786 Неутрално

    До коментар [#49] от "historama":

    по случайност най-чистият дизел на пазара в европа, да. Но и всичко останало, двигателите, трансмисиите, електрониката, софтуера и т.н. Шкода отговаря за много малко неща в коцерна, но пак е повече от Сеат.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  68. 68 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2795 Неутрално

    До коментар [#3] от "bat_plamen":

    Каква мреъсна битка, бе човек? Шкода е фактически Фолксваген. Позлват им всичко - технологии, двигатели, дори веъншния дезайн. Къде щяха да са Шкода днес без Фолксваген? И ти чувал ли си за друг подобен пример на междуфирмено канибализиране относно пазарния дял?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  69. 69 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2795 Неутрално

    До коментар [#7] от "nikolai":

    Каква Вишеградска четворка, какъв отпор? Ако ФВ решат могат да продадат Шкода и ония да трябва да се оправят сами. Тогава какво?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  70. 70 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2795 Весело

    До коментар [#2] от "stef":

    Яко са се ошашавили от ФВ, едните щяли да побеждават Тесла, другите да прецакват Шкода
    —цитат от коментар 2 на stef



    Е няма страшно, нали ти винаги си на амбазурата за да трепеш и едните, и другите? Което е малко странно, защото нали ФВ сами умирали.....

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  71. 71 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2795 Весело

    До коментар [#4] от "ostin22":


    Въх..Тия от "ваген"-а се оплакват че печалбата им от лявата ръка е по-голяма от тази от дясната..:-) Чак сЪ просълзих от смЕх..:-)
    —цитат от коментар 4 на ostin22


    Марджините на Рено и ПСА са над 6%. На графиката по-горе ясно се вижда, че специално брандът ФВ е имал нисък марджин, което изобщо няма нищо общо със скандала с дизелите. Така става когато взимаш един бранд който трябва да е в средата на пазара и му даваш прекалено много качества от премиум сегмента. Всъщност Шкода са изместили ФВ от традиционната му роля, а ФВ е станал почти-премиум, който трябва да разчита на големи продажби за да компенсира ниската оперативна печалба (маеджин). Но това е временно решение, което ще доведе до дизбаланси рано или късно.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  72. 72 Профил на Иван Петров
    Иван Петров
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#7] от "nikolai": Ако ФВ решат могат да продадат Шкода и ония да трябва да се оправят сами. Тогава какво?
    —цитат от коментар 69 на deutschwagen


    Предполагам, че "Тойота" или "Хонда" с радост биха ги купили.

  73. 73 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2795 Неутрално

    До коментар [#72] от "Иван Петров":

    То не става с предположения. Кой би искал да си купи кола под класа на Тойота? Хонда по биха имали шанс, ама не знам защо реши, че тези японски марки изобщо биха се интересували. Освен да не искат да намажат шорт-търм от това, което са създали ФВ в Чехия, ама после какво? Пак ги продават...

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  74. 74 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1039 Неутрално

    До коментар [#54] от "pariah":
    —цитат от коментар 60 на lz73

    До коментар [#60] от "lz73":
    Говоря и пиша чешки, живях там 5 години.
    "Шкода" всеки може да провери какво значи, но това не е толкова важно, тъй като това е името на индустриалеца, изкупил Лаурин и Клемент през 1925 г. Човекът така се е казвал - така е нарекъл фирмата си...

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  75. 75 Профил на rasporama
    rasporama
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Всъщност ако бе беше дизелгейт скандала... тези немци няма кой да ги настигне.. Всичко им е ок..
    Порше-Ауди-Фолсфваген-Сеат-Шкода и да не забравим и май Ламборджини е с тях... мания.

  76. 76 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2795 Неутрално

    До коментар [#56] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Не мога да се съглася. Не знам защо говориш за "задушаване". Никой не е тръгнал да задушава Шкода, въпросът е до междуфирмените дизбаланси. На Шкода им е евтино не само защото чехите са по-евтина работна ръка, за защото имат достъп до немските технологии. Ако чехите трчбваше сами да си разработват технологиите нямаше да им е толкова евтино.
    Няма и да е лошо да провериш в колко различни места, и в Европа, и в света, се произвеждат не само цели компоненти на ФВ, но и цели автомобили.

    Не знам и как реши, че Шкода била продавала повече коли от ФВ. Нещата са съвсем не така:

    https://www.volkswagenag.com/presence/investorrelation/images/press_releases/01_volkswagen_group/vertriebszahlen/VW %20Konzern%20tabelle%20E_Jan.JPG

    Всички знаем, че леко ненавиждаш немците, ама айде малко по-обективно.


    А това колко е престижна една марка все пак не го решаваш ти. ФВ може да не е престижна ако си българин обременен с вицовете на Трифонов за Перник, но в САЩ нещата не са така. Марката си е престижна за млади специалисти и млади хора от горната-средна класа, които още нямат пари за, примерно, БМВ или Мерцедес. Това е и причината нови модели на ФВ да се намират само не-бедните райони (големи градове с млади хора или събърбия). Даже имаше наскоро изследване, което обяви ГТИ за любим модел на американските милениълс. Има и причина Шкода да не се продава именно в САЩ. Ама ти си знаеш....

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  77. 77 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2795 Неутрално

    До коментар [#56] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Защото линкът на новия Дневник естествено не работи, таблицата и долу:

    https://www.volkswagenag.com/en/news/2017/01/VW_Group_deliveries.html

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK