
© Георги Пауновски
В страната вече има над 100 зарядни станции за автомобили, част от които безплатни.
Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП) настоява държавата да въведе субсидия от 5000 евро за електромобил и 2500 евро за плъгин хибриден модел, съобщи днес на пресконференцията за Автосалон София 2017 изпълнителният директор на организацията Татяна Груева. Друго искане е за колите на ток да не се плаща ДДС, което ще намали цената им с 20%. В същото време електромобилите са с 60-70% по-скъпи от модел със същите размери и оборудване, но с традиционен двигател.
Груева уточни, че исканията са представени на работната група в Министерството на икономиката, която разработва стратегия за стимулиране на продажбите и употребата на екологични превозни средства. Изпълнителният директор на ААП обаче уточни, че от финансовото министерство "избягват да присъстват" на срещите по темата.
За момента единственият бонус за собствениците на електромобили е, че не плащат местен данък, който обаче е символичен. Освен това в София, Пловдив и още няколко града колите на ток могат да паркират безплатно в зоните за платено паркиране.
Според члена на УС на ААП и ръководител на представителството на "Киа" в България Храбрин Иванчев в момента в България се движат около 500 изцяло електрически превозни средства. Хибридите са около 1500.
От асоциацията настояват и за кардинална промяна в данъчното законодателство, като се въведе правилото "замърсителят плаща". Сега данъкът се формира от цената на колата и нейната мощност, като собствениците на нови коли са ощетени.
В същото време данните на КАТ сочат, че в България едва 5% от регистрираните коли са на възраст до пет години. Почти 70 на сто пък са произведени преди повече от 15 години. Средната възраст на автопарка е 18 години.
Председателят на управителния съвет на ААП Александър Миланов обяви, че от 1993 година насам членовете на асоциацията са инвестирали около 700 млн. лева в страната и дават работа на над 7000 души. За този период те имат и оборот от над 33 млрд. лева, което превръща фирмите от сектора в сериозен фактор за икономиката.
В Румъния от тази година купувачите на електромобил могат да разчитат на държавна помощ от 10 000 евро, а тези, предпочели плъгин хибрид, получават 4400 евро.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Булаир
Рейтинг: 661 НеутралноДо коментар [#1] от "12345":
Къде в съобщението прочете "зелени" и "еко" ??? ... Или стигна до заглавието, а след това -
по инерция ?
Nick F
Рейтинг: 1132 НеутралноДо коментар [#1] от "12345":
Ами могат да се въведат нормални пазарни процеси като на бензина и колите с ДВГ почнат да се начисляват данъци за замърсяването на въздуха да речем и щетите които възникват в следствие тяхната употреба. Как би ти се отразило данък за кола от порядъка на 5-10 хил. лева на година и цена на бензина от 5-6 лв литъра ?
mary777
Рейтинг: 245 Неутралнооткадя-накадя? отдека-надека,ба?!
EU defender
Рейтинг: 1054 НеутралноДо коментар [#1] от "12345":
The best way to predict the future is to invent it.Ти ако предпочиташ да дишаш саждите на 20 годишен дизел, аз не съм така. Знам, че си загрижен и за сатрапията от североизток, но те са дауншифтъри и отдавна са изпуснали влака.
hamiltonf
Рейтинг: 4079 НеутралноДържавната помощ в Румъния, освен 10 000 евро, включва и 1420 евро, ако предадеш стария си автомоби на скрап.
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Чичи (Ice Man's fan)
Рейтинг: 725 НеутралноДо коментар [#3] от "Nick F":
Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένειАбсурдни са ви предложенията! На свинче - звънче! Пазарът има инстинкти и винаги се саморегулира.
Иначе подкрепям Асоциацията!
tigervi
Рейтинг: 773 НеутралноДо коментар [#3] от "Nick F":
Eddie lives... somewhere in time!Може би не знаеш, но основната част от цената на горивата са данъците и таксите.
adventure
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#6] от "hamiltonf1":
ми айде на пазар в румъния :)
penetrating
Рейтинг: 6103 НеутралноРумъния, която произвежд автомобили дава най-много. Браво пак на Румъния!
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertAmot
Рейтинг: 521 ЛюбопитноЗа 'пазарни провали' не сте ли чувал? Когато държавата чрез регулации, данъци и прочее изкривява силно пазара, няма как той да се саморегулира! Цацата трябва да бъде изпържена!
Nick F
Рейтинг: 1132 НеутралноДо коментар [#7] от "Чичи (Ice Man's fan)":
Пазара се саморегулира спрямо условията в които е поставен. Не можем да говорим за пазар в сферичен вакуум.
До коментар [#8] от "tigervi":
А може би знам.
Daria
Рейтинг: 1190 НеутралноУ нас уж има пазарна икономика а все някой иска субсидии :) От зърнени милионери, през ветрогенератори до електромобили все за субсидии се борят... После винаги излиза че имало корупция ... защо ли ?
Daria
Рейтинг: 1190 НеутралноДо коментар [#5] от "EU defender":
Е ти електромобилите от въздуха ли идват ве :) Дори ветрогенераторите се използва петрол за изготовянето им :) САмите автомобили - стоманата, частите от екологичмо чисти маерияли ли идва :)
carpe_diem_
Рейтинг: 475 НеутралноПиленца, идеята по-малко неща да пушат в градовете и да дишаме по-чист въздух.
Електричките и те замърсяват много с производството си и тепърва ще се оптимизират технологиите там, ама едно е дизелов автомобил (дали 20-годишен или нов, горе-долу все тая), а съвсем друго автомобил, който няма ауспух и не причинява замърсяване в градовете.
Електроцентралите замърсяват много по-малко, отколкото всяко нещо, тежащо 1-2 тона, което се задвижва от "собствена електроцентрала" с КПД 20-30%.
Така че - да, хубаво е да има субсидии, за да се стимулират екологичните превозни средства и малко по малко да отпадат старите и замърсяващи такива.
А ако който колкото замъвсява въздуха директно, плаща пропорционален данък, ще се отървем и от задръствания, и от мръсен въздух.
Това постепенно ще стане разбира се, защото който се опита да го наложи наведнъж, ще бъде масово линчуван, за съжаление.
Камен
Рейтинг: 1189 НеутралноМоля моля, значи който иска да си купи Тесла, но да плати 65 хил. евро вместо 70, трябва аз като данъкоплатец да му помогна с 5 хиляди, така ли - вместо примерно да ги дам за пенсията на баба ми?
Иначе за по-малък данък на нови малолитражки и по-висок на стари пушещи таралясници - с две ръце ЗА.
realguru
Рейтинг: 2846 НеутралноА ще се разплача.
Най-добре да вземе държавата да подари на всеки по една електричка, че да може да дишаме по-чист въздух. :)
Камен
Рейтинг: 1189 НеутралноЕ тук може да се поспори малко, защото нещото със собствена електроцентрала носи цялата му нужна енергия за 500 км пробег под формата на 20-30 литра гориво, а "чистото" нещо за 500 км пробег (зорлем) носи 500 кг батерия в багажника си - мъртъв товар вместо полезен.
Освен това електроцентралата се намира в Марица-Изток 2 - от Раднево до вас за да дойде тока, се трансформира първо на 110кВ, минава няколкостотин км с 10-20% загуби, после се трансормира на 20кВ, после на 380 в подстанцията, и от там с едно зарядно (което също има загуби) вече влиза в акумулатора на колата, който също има загуби и саморазряд, така че крайното КПД излиза не по-голямо, а често пъти и по-малко, зависи коя статия четеш.
Hawaii
Рейтинг: 4612 ВеселоДуша,
Ти имаш ли представа КАКВО Е ПОЛОВИН ТОН БАТЕРИЯ !?!?!
Това да не ти е НА РУСКИ ЛАП ТОП БАТЕРИЯТА, бре ?!?!?!
ха-хаааааа
Като ще тролите, правете го поне с мярка, иначе олеквате.....
stef
Рейтинг: 520 ЛюбопитноИскаш да кажеш, че производството на десетократно повече части за ДВГ автомобил в сравнение с електромобил е по-чисто или пък рафинериите или платформите за добив на петрол е по-екологично да бъдат построени от слънчеви или вятърни централи?
Откъде ги раждате тия не зная ;) Stef
fec32306340
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#20] от "stef":
Точно така, при производството на един електромобил се замърсява много повече(предимно заради батерията). Разликата се компенсира след години екплоатация.
cristo_n
Рейтинг: 524 ГневноА на електромобилите е време да се въведе данък за замърсяването, последствие от производството на батериите им (или си мислите че литият е като минерална вода - помпаш го и го наливаш в бутилки?), както и с рециклирането им!!!!! Защо си мислите, че 99% от батериите се произвеждат в Китай, а?!
Както и данък върху слънчевите панели на фото-волтаичните централи, които са изключително енергоемки за производство! Както и глоби за всяка птица, размазана от перките на ветрогенераторите!
Нали така - не трябва бъдем едностранчиви!?
tigervi
Рейтинг: 773 НеутралноДо коментар [#20] от "stef":
Eddie lives... somewhere in time!Сравни цените и пак говори как производството на електрокари е енергоефективно. Щото многото части на ДВГ са основно от железни сплави, а на електромоторите от цв. метали изискващи огромно количество енергия за производство, а допълнително са и доста дефицитни.
cristo_n
Рейтинг: 524 Неутралнода, и тогава идва времето за нова батерия... :) смеееех
cristo_n
Рейтинг: 524 Неутрално+++++
Допълнително, че с цел намаляване на теглото и по-голам пробег, в електоавтомобилите по-масово се използва алуминий!!!
Ген. Колев
Рейтинг: 533 НеутралноА дано, ама надали... Що си мислите, лесно Боклукойл и Златев лесно ще се откажат от монопола си, а Банкянския суджук е инсталиран да поддържа „стабилността” все пак.... Пък и Румъния не ни е за пример... ние тук сме далеч по-така...пак според червената хибридна тиква... утре ще вземем да поискаме и да ни отменят данък рассийка... какво ще трябва да се обеснява милият пред кремълските си батюшки, мм?!😐
mr_vach
Рейтинг: 544 ЛюбопитноДобре де, ами като разказа за целия процес по пренос на електроенергия, защо не спомена и течните горива? Нефтът първо се изпомпва- за това трябва дизел, или ток, или друг нефтопродукт (тука не споменаваме екологичните проблеми при някои видове сондажи). После се транспортира- с танкери или тръбопроводи, при които ако стане авария, цели еко-системи може да загинат, после се кара до рафинерия, където се обработва- отново с използването на допълнителни ресурси. Накрая се извозва с цистерни (примерно от Бургас до София, колко харчи цистерната за тоя път?)..... и чак тогава се пълни в колата, чийто двигател има КПД 20-30%, както каза колегата по-горе...
Та на колко казваш да смъкнем КПД-то на дизелите и бензините, ако го мерим с твоя аршин?
Порусначен народ- слаба държава
Xumpomo name
Рейтинг: 638 Неутралнотова не е православно - славянско!
Birds of a feather flock together.stef
Рейтинг: 520 ЛюбопитноДо коментар [#21] от "fec32306340":
StefДо коментар [#24] от "cristo_n":
До коментар [#23] от "tigervi":
https://thecorrespondent.com/7056/why-electric-cars-are-always-green-and-how-they-could-get-greener/741917761200-afaa6e5d
И дори да приемем, че в момента е съизмеримо замърсавянето (което много бързо ще се промени), то е разпределено по съвсем различен начин - едно е милион автомобили да димят в града, в който живеят 2 млн, друго е производството е да насред пустинята в Невада, където очевидно няма да умират 20,000 човека годишно заради мръсен въздух...
Разбира се Ваше е правото да си харесвате "въздуха" от ауспуха на дизеляка, дано само не влезете в статистиката - Вие и децата Ви, а тя е жестока....
tvr18355030
Рейтинг: 466 НеутралноДа смъкнат ДДС на 10% ще е достатъчно...
tvr18355030
Рейтинг: 466 НеутралноНай-добре да няма субсидии за чистите а яки данъци за цапащите автомобили!
tvr18355030
Рейтинг: 466 НеутралноАз вече събирам парични за електричка. Ще си купя някой ден и без субсидия. Кефа, да знаеш че вече не храниш червената енергийна мафия е безценен!
Камен
Рейтинг: 1189 НеутралноНе е на руски лаптоп, а на Американска Тесла. Вземи напиши в Гугъл "Tesla battery weight" и ще видиш.
Ако искаш да ти помогна? 1200 паунда, или 540 кг.
Камен
Рейтинг: 1189 НеутралноТака е по принцип - ентропия се казва. При всяко преобразуване на енергията от една форма в друга винаги се губи по някаква част. Колкото е по-дълга веригата, толкова повече се губи.
При нефта е доста дълга, също е дълга и при Марица-Изток 2, където първо се копаят въглищата (с нафтов багер вероятно), после се пренасят, после се горят, от там тока с много загуби се пренася до батерията на електромобила, та чак тогава вече се радваш на зелената си кола.
Признавам някой за зелен, ако си зарежда електромобила от слънчеви панели на покрива си. Но дори някой да притежава такива, вероятно продава тока от тях на преференциалната скъпа тарифа (със субсидия!), а за да зарежда Теслата ползва евтиния ток от мрежата - от Марица-Изток 2. А сега и за самата Тесла ще иска субсидия!
Xumpomo name
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#33] от "Камен":
Birds of a feather flock together.колите от подобен клас са съизмерини, даже по-тежки от Тесла С, така че явно се компенсира с други компоненти, които няма.
BiGman1
Рейтинг: 2310 НеутралноДо коментар [#6] от "hamiltonf1":
Почва да ме е яд, че не съм се родил румънец...ей го де е на една река разстояние...
BiGman1
Рейтинг: 2310 НеутралноДо коментар [#22] от "cristo_n":
А на електромобилите е време да се въведе данък за замърсяването,
==============
Много си зле човек...много...
Ivan_
Рейтинг: 494 ЛюбопитноДо коментар [#3] от "Nick F":
Модератора е неадекватен!Те тези данъци са въведени, акцизи и еко такси...
Daria
Рейтинг: 1190 НеутралноСамо не мога да разбера логиката защо забраняват дизела а бензините не ак опричините наистина са екологич1ни както твърдят? че новите дизелови двигатели са по-екологични от безниновите...
Nick F
Рейтинг: 1132 НеутралноДо коментар [#38] от "ivan_":
И мислиш ли че отговарят на реалното положение или са на ценово приемливи нива ?
mr_vach
Рейтинг: 544 НеутралноТова, което казах, е че ти обясни "колко е дълга веригата" при електричеството, но пропусна да ни информираш колко е дълга при нефта, а вместо това описа ситуацията при която бензинът/дизелът някакси се телепортират направо в резервоара на колата, а пък токът било трябвало да се пренася...
Това ти няма как да го знаеш- всеки отговаря за себе си и важното е че в случая има избор. Но дори и да е така, както казваш, все пак ел- енергията е микс- атомна, водна, слънчева, вятърна, въглищна и т.н. И не всичко замърсява колкото един ТЕЦ
Така че крайната сметка е:
1) ДВГ- замърсява колкото замърсява веригата от добиване, пренасяне, рафиниране и горене
2) "лош притежател на електрически автомобил"- замърсява с проценти съответстващи на енергийния микс в България: около 43% въглища, 9-10% ядрена, 12% водна, 16% ВЕИ и т.н.
3) зелен, който ти признаваш- много по-малко от 2)
Порусначен народ- слаба държава
Костадин Иванов
Рейтинг: 3652 ЛюбопитноДо коментар [#3] от "Nick F":
Еретик"Как би ти се отразило данък за кола от порядъка на 5-10 хил. лева на година и цена на бензина от 5-6 лв литъра ?"
============================
А как би ти се отразило да те нарекат глупак? В коя държава го има това, че ние да сме първи?
Ivan_
Рейтинг: 494 НеутралноДо коментар [#40] от "Nick F":
Модератора е неадекватен!Не ти разбирам много добре въпросите?
На кои нива да отговарят? - В съответствие са със законите и регулациите и на България и на ЕС
Кое и какво е "реалното положение"?
Hawaii
Рейтинг: 4612 ВеселоИ най-вече да им се въведе ДАНЪК "РУСКА ЕНЕРГИЙНА МАФИЯ"
Зер, отече в помийната яма и Русийката, и нефте-газовите парички....
cristo_n
Рейтинг: 524 НеутралноНо електромобили... моля ви се. Трябва някакава технологична революция в начина на съхранание и пренос на електроенергията, за да се случи това! Революция, нещо коренно различно, а не просто подобрени литиеви клетки!
Batezuzi
Рейтинг: 691 НеутралноНе субсидии а по-високи данъци оправят нещата. За кола над 15г 1500 лева годишно, за кола между 7 и 15г 1000 лева годишно, до 7 годишни коли 500 лева годишно. Хибриди 25% отстъпка, изцяло електрически или на водород 75% отсъпка. ДДС и акциз на горивата си оставата, а по-високите приходи за градски транспорт, тротоари, пейки, велоалеи...
valtoro
Рейтинг: 992 НеутралноДобра идея, но държавата няма да изпусне лапачката !!!
Ген. Колев
Рейтинг: 533 ЛюбопитноДо коментар [#33] от "Камен":
Хубаво си се захапал таваричш - батерията, батерията, та батерията...Ясно, че все ще тежи нещо, а технологията при батериите за автомобили може да се каже, че е едва в бебешка възраст към момента, та дори и на сегашното си начално ниво пак не е проблем.
А колко тежи самото ДВГ при актуалните автомобили, а? А един V12, ако ще да правим сравнение с Модел S на Тесла? А покрай това ДВГ бензиново или дизелово - охладителна система с течности, спирачна система, изпускателна система, 2 огромни акумулатора, стартер, генератор, хидравлика, горивна система+помпа, гориво и пр. и пр. все неща, които отпадат от един електромобил... Мислете малко преди да пишете глупости кой какъв мъртъв товар бил носил.
Ivan Tcholakov
Рейтинг: 237 НеутралноЕми, като подадеш пръстче, ще отиде цялата ръчичка. Веднъж като дадеш привилегеровано ДДС и останалите ще поискат. Хайде да сме пазарна икономика този път.
Stanko
Рейтинг: 237 НеутралноНе си десен предприемач ако не врънкаш за държавни субсидии.
stef
Рейтинг: 520 ГневноДо коментар [#45] от "cristo_n":
Stefпак разбрали недоразбрали кое е отровното - катализатор или не - азотните окиси си бълват, дори при по-новите дизели са още повече, заради турбото и повечето кислород, който влиза при изгарянето - дизелите дори евро 4 не покриват, а за евро 6 да не говорим - реалните цифри са това, колкото и да не им се харесва на някои...
Всички дизели си плачат за спиране иначе няма оправия,...
Дразнител
Рейтинг: 650 НеутралноДо коментар [#9] от "adventure":
Жизнь или Life - избор има."В Румъния от тази година купувачите на електромобил могат да разчитат на държавна помощ от 10 000 евро, а тези, предпочели плъгин хибрид, получават 4400 евро."
Тая държавна помощ е данъчен кредит. За да се възползваш, ще трябва да плащаш данъци в Румъния. Впрочем, и в други държави от ЕС тези държавни помощи са именно във формата на данъчен кредит. Никой не ти дава пари кеш. Ако годишните ти данъци не са толкова големи, може да "разсрочиш" този кредит за 2-3 години. Което пренесено в БГ данъчната система, би означавало да имаш доход 100,000€, за да трябва да платиш 10,000€ ДОД и да се възползваш от въпросния данъчен кредит. В което има логика, защото една електричка струва поне 30к, а няма логика човек да даде повече от 3-4 брутни месечни заплати за кола.
Дразнител
Рейтинг: 650 НеутралноДо коментар [#18] от "Камен":
Жизнь или Life - избор има.И защо ми е ток от Мариците като си имам панели на покрива? С 5КВт пикова инсталирана мощност, миналата година съм "произвел" 5700КВтч електроенергия. На година въртя около 25,000км. Електрическа кола харчи около 15-20КВтч/100км. Т.е. на година ми трябват между 3750 и 5000КВтЧ електроенергия, за да си карам колата. Ами произвеждам си ги, че даже и повече!
А теглото на празната Тесла P100D наистина е към 2100кг, но едно Audi A5 quattro не е много по-леко - 1983кг
funordie
Рейтинг: 250 НеутралноА защо производителите на еко кори не вземат да намалят тяхната печалба с 5000 евро?
puknatastotinka
Рейтинг: 884 ВеселоПравилно! След перките, заможният българин да субсидира и технологичния прогрес при автомобилите. Никаква милост! Все пак Теслата трябва да е за някого. Датчаните като не искат...
Добре, че Тримата шишковци нямат представа как да усвоят и тези пари от бюджета. Да дадат и после да попълват си е сложна работа. Не е като изолация на панелките.
puknatastotinka
Рейтинг: 884 ВеселоПечалба?...Да, де...отрицателната... Инвеститорите ще резнат топките на Мъски и ще си останем без колония на Марс.
edin drugii
Рейтинг: 2431 НеутралноДо коментар [#3] от "Nick F":
и 20 лв да стане ,пак ще си карам ,а и 10 ст да стане ,пак ще си краднем ,казал шопа и приключил въпроса
edin drugii
Рейтинг: 2431 НеутралноДо коментар [#52] от "Дразнител":
тук никога няма да стане тази работа ,затова и няма скоро да си купим електрички ,като се сещам как ми пада тока на телефона на плажа и няма къде да заредя , силно се замислям за кола с ток ,докато няма добра инфраструктура на зареждащи станции от един и същи вид ,а не различни модели за всеки модел кола ....
edin drugii
Рейтинг: 2431 НеутралноДо коментар [#41] от "mr_vach":
абе докато не си сложа солари на покрива и да си правя сам тока ,електричка няма да си купя ,а мисля същото да направя и навсякъде ,където имам имоти ,ама инвестицията изисква над 1 милион ,та ще почакам с тока и е колата .
Rational
Рейтинг: 813 НеутралноЕлектромобилите сами по себе си не са решение на замърсяването. Важно е токът откъде идва, защото ако идва от въглища ефектът е само, че замърсяването остава, където се произвежда енергията и общата промяна е незначителна. В България огромната част от електричеството все още идва от ТЕЦ-овете.
musashii
Рейтинг: 810 НеутралноИ защо?Много стари автомобили са оборудвани с АГУ на пропан бутан или метан.И замърсяват в пъти по-малко от нов дизеляк.
Ivan е
Рейтинг: 62 НеутралноДо коментар [#60] от "Катя Георгиева":
Разбира се че електромобилите са решения за замърсяването дори в България. В България масово се кара с горива произведени в България. Българските горива се произвеждат с български ток. За производството на 1 литър гориво, се изразходва 2 киловатчаса енергия.
Ако тази с тази енергия директно се зареди електромобила, вместо да се произвежда гориво, няма да се стигне до изгаряне на горивото и отделяне на вредни вещества от него. Ако добавим и горивата и енергията за транспорт на нефт и готовото гориво, то реално ще има излишък от енергия, следователно ще може да се намали ползването на ТЕЦ.
По-голямата част от новите автомобили в България се закупуват от фирми. Тези фирми спокойно могат да си покрият паркингите с фотоволтаици, с които да подпомагат зареждането на автомобилния си парк и автомобилите на служителите си, без да се налага да връщат енергия в мрежата. По този начин още повече ще се намали ползването на ТЕЦ, които след 2020 година, ще трябва да плащат жестоки такси заради вредните емисии или да бъдат затворени.
Камен
Рейтинг: 1189 НеутралноИмаш предвид, тротоара около офиса да покрият с фотоволтаици? Защото аз фирма с паркинг почти не знам да има. Тук-там по офисите имат бройки места в подземния гараж, но там слънце не грее.
Въобще, Теслите може и да стават за Калифорния, където всеки си има гараж с контакт, а офисите имат паркинги и могат да се сложат панели над тях. Но тук нито има къде да зареждаш в къщи, нито на работа. За какво ни е да даваме данъчен кредит - електромобилите просто са непрактични за нас. По-добре да глобяват пушещите таралясници, и да дават отстъпка ако върнеш кола с Евро 1-2 и купиш с Евро-6, па макар и Дачия да не, да не е Тесла.
T.M.
Рейтинг: 497 НеутралноОт там, че ми е писнало да ме тровите с нафтовите си печки!
T.M.
Рейтинг: 497 НеутралноАбсолютно! От кога го говоря това, ама само минусчета ми цъкат. Така биха се решили и доста други проблеми, като например едно семейство да има по 4-5 коли. И по-чист въздух и по-малко трафик, повече ползване на обществен транспорт, каквото всъщност се опитват да направят и в момента, само че с грешните мерки.
Камен
Рейтинг: 1189 Неутрално[quote#64:"T.M."][/quote]
То хубаво, ама как субсидията за електромобили ще премахне нафтовите печки? Никъде нищо не се казва за спирането от движение на тези, които пушат над нормите.
Все едно да кажеш "дайте да дадем субсидии за дъвките, че белким хората спрат да пушат, защото ми пречи дима от цигарите"
caterpillar
Рейтинг: 352 НеутралноВсе още хич не е много ясно какво ще се случи с електричките. Ако има пробив с батериите - ДА. Хибридите са смях - особено като видя Ярис хибрид.
Имам въпрос - При минимален акциз в ЕС от 421 Е на хиляда литра бензин , в германия е шестстотин и нещо, какво ще се случи с финансите при да кажем 20% електрички, а повече ?
gripen
Рейтинг: 1094 НеутралноСтига с тия мераци да се изкривява пазара и за сметка на всички ни да се обогатят малцина. Не на социализма! Ако електроавтомобилите са нещо по-добро от тези с ДВГ помощ за да се наложат просто не им е нужна ( както никой не е субсидирал автомобилите когато са изместили файтоните), ако ли не са, колкото и да се налива...
За Европа: бяла, християнска и силна!Живея в панелен блок, както в нашата сграда, така и в околните няма гаражи, ха сега да си представим, че вместо петдесетина автомобила с ДВГ на паркинга има 50 такива на ток, е как ще се зареждат, как и с какво ще се заменят данъците и акциза събирани от държавата покрай горивата, данъците събирани от общините... Някога и върху пропан-бутана за автомобили нямаше данък, но когато каращите на газ станахме повечко държавата започна да взима своето.
Цайко
Рейтинг: 1145 НеутралноТвърде меки са тези хубави хора, предложенията им са половинчати. Аз предлагам държавата да поеме 100% от цената.
И не трябва да се сърдим на хотелиерите, които много държат част от заплатата да бъде в някакви, да ги наречем "туристически ваучери" и да си ги харчим с кеф в техните хотели.
Няма да е лошо опашкарите във Ф1 да тръгват с 2 обиколки аванс, примерно.
И накрая, но не на последно място, предлагам заплатата на служителите с оранжеви жилетки, които се грижат за чистотата по улиците на европейската столица на територията, да се изравнят със заплатите на г-жа Груева.
Аре, стига толкова предложения.
Чичи (Ice Man's fan)
Рейтинг: 725 НеутралноДо коментар [#15] от "carpe_diem_":
Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένειАбсолютно не е вярно. От сто процента, на автомобилите се пада дял в рамките на около двадесет. Основните замърсители са електроцентралите на въглища и стоманодобивните комбинати, заедно с градовете и населените места, които се отопляват на твърди горива - дърва и въглища. Данните са от международен семинар посветен на бъдещето на автомобилната индустрия и задвижването на автомобилите, ежегоден, домакинстван от ОМВ, БМВ и Дойче Бан, заедно с други също авторитетни участници и бюрократи, на който присъствах няколко години поред, поради служебни задължения.
Чичи (Ice Man's fan)
Рейтинг: 725 НеутралноДо коментар [#68] от "gripen":
Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένειПрав сте, така и ще стане. И не след много време.