"Еуратек" отчете 44 000 продадени шкоди за четвърт век

"Шкода Супърб спортлайн" е най-новото попълнение в гамата на "Шкода".

"Шкода Супърб спортлайн" е най-новото попълнение в гамата на "Шкода".



Официалният вносител на чешките автомобили "Шкода" вчера отбеляза 25 години работа на българския пазар. Това е една от компаниите с най-дълга история в бранша, като отстъпва единствено на вносителя на марките "Форд", "Волво", "Ленд Роувър" и "Ягуар" "Мото-Пфое".


За четвърт век българско-чешката компания е продала 40 000 нови автомобила "Шкода". Най-търсеният модел в България е "Октавия", които последните две години е без конкуренция в сегмента си.

Макет на "Войтюрет" А, с който през 1905 година е поставено автомобилното производство в Млада Болеслав от Вацлав Лаурин и Вацлав Клемент.

© Георги Пауновски

Макет на "Войтюрет" А, с който през 1905 година е поставено автомобилното производство в Млада Болеслав от Вацлав Лаурин и Вацлав Клемент.


Първите автомобили от Млада Болеслав пристигат в България през 20-те години на миналия век и са още с марката "Лаурин&Клемент". След известно прекъсване по време на Втората световна война от 1953 година колите "Шкода" започват да се продават в България от държавното предприятие за външна търговия "Металимпорт". През 70-те вноса се поема от дружеството "Автоимпекс", което започва и лицензно производство на камиони "Шкода" в завод Мадара в Шумен.


След падането на социализма до 1991 година автомобилите "Шкода" не присъстват официално в България. През 1992 година се появява българско-чешкото дружетво "Еуратек", първият шоурум на което е на бул. "Тотлебен". Още първата година са продадени 450 коли.

"Шкода Октавия" от 1959 година.

© Георги Пауновски

"Шкода Октавия" от 1959 година.


Първата изложбена зала на марката се ползва от дружеството и до днес, но през годините представителствата стават 14 в 13 града. Предстои откриването на нови центрове на "Шкода" в Русе и Плевен, както и трета локация в София. Традиционно "Еуратек" е в челната тройка по продажби на нови автомобили.
"Еуратек" отчете 44 000 продадени шкоди за четвърт век

"Шкода" е рекордьор по титли "Автомобил на годината в България". Отличията са шест, като те са присъдени от пишещите за автомобили журналисти на "Октавия" II (2005 г.), "Руумстър" (2007), "Супърб" I (2009), "Йети" (2010), "Октавия" III (2014) "Фабия" III (2015) и "Супърб" II (2017). През 1999 "Еуратек" става първата компания, която прави едномарков рали шампионат в България.
Шкода 1000 МВ от 60-те години на миналия век.

© Георги Пауновски

Шкода 1000 МВ от 60-те години на миналия век.


На отбелязването на юбилея снощи чешкият посланик Душан Щраух пожела след две години в България не само да се продават, но и да се произвеждат автомобилите "Шкода". Търговският директор в "Шкода Ауто" за Централна и Източна Европа Павел Шолц пък подчерта, че шоурумите на "Еуратек" са сред най-големите на "Шкода" в Европа. Той допълни, че през годините са се променяли клиентските предпочитания, но доброто партньорство между "Шкода" и "Еуратек" остава.
Пред гостите беше представен и новият кросоувър "Кодяк"

Пред гостите беше представен и новият кросоувър "Кодяк"

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK