България е трета по ръст в ЕС по продажби на нови автомобили

Следващият месец България вероятно пак ще е сред отличниците, заради сделките, сключение на продължаващия до неделя автосалон в София.

© Николай Дойчинов

Следващият месец България вероятно пак ще е сред отличниците, заради сделките, сключение на продължаващия до неделя автосалон в София.



България е трета по ръст в продажбите на нови автомобили сред страните от Европейския съюз за септември, показват разпространените днес данни на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (АСЕА). Реализираните през миналия месец 2542 продажби са с 18.4% по-добри от същия период на миналата година. Отличниците по този показател в ЕС са Литва с 45.7% ръст и Гърция - 29.4 на сто.


За последно България беше трета по ръст през май. Като цяло страната е сред лидерите по нарастване на търсенето, но продажбите все още са далеч от предкризисните нива, докато в Европа те вече са достигнати и подобрени. Съотношението на продажбите на нови срещу употребявани коли в България е едно към десет, а средната възраст на автопарка е над 18 години - показатели, които са без аналог сред страните от ЕС.


Поглед към данните на АСЕА показва, че в Словения, която е с население 5.4 млн души, се купуват над три пъти повече нови коли (7177 за септември, срещу 2542 за България). В Словакия, която има три пъти по-малко население от България, продажбите са повече от двойно по-високи (5821).




И все пак, ако се търси обяснение за трайната тенденция на ръст на продажбите на нови коли, то може да се намери в наблюденията на осигуряващите финансиране за покупката им. Наскоро от "Уникредит лизинг", които са сред водещите компании с такава дейност на пазара, отчетоха ръст от над 30% на договорите за полугодието. Обяснението е, че фирмите и потребителите очакват в средносрочна перспектива доходите им да нарастват, както и предлагането на по-гъвкави и атрактивни продукти.


2% спад за ЕС


Общо за септември, сред всички страни от ЕС, има спад от 2.0%, формиран от 1 427 105 продажби. Причината за лекото понижаване на продажбите е намалялото търсене на ключови пазари като Великобритания (-9.3%) и Германия (‐3.3%).


За първите девет месеца на годината търсенето на нови коли в ЕС се повишава с 3.7%, като са купени почти 11.7 милиона автомобила. За този период на плюс са всички основни пазари, с изключение на Великобритания. В анализа на данните се отбелязва, че в новите страни - членки на ЕС, ръстът е 13.8%, но обемът на продажбите е значително по-малък.


В България сделките от януари до края на септември са 22 098, което е с 18.1% по-добър показател от същия период на 2016 година. Той е четвърти сред страните от ЕС, като повече растат продажбите само в Литва (22.7%), Хърватия (21.3%) и Унгария (19%).

Коментари (59)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Black Hawk
    Black Hawk
    Рейтинг: 942 Весело

    Ауу, пълни глупости!!! Та ние сме толкова зле?! Това е манипулация. Сигурен съм, че не е купена и една нова кола тая година.

  2. 2 Профил на Deemer
    Deemer
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Интересно ми е какво е съотношението при закупуването на нови автомобили от фирми и от частни лица. Защото в други държави средната класа може да си позволи нов автомобил, докато в България условната средна класа, не може да си позволи нов автомобил. Основно новите автомобили са фирмени.

    Не всичко е това, което изглежда на пръв поглед.
  3. 3 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Защо ми сравнявате... населението на брой продажби в Словакия и Словения?!?
    Не е ли редно да се сравняват заплатите, и какво аджеба може да купиш с тях т.е. покупателната способност.
    Едно е заплата 600-800лв средно и то не навсякъде, съвсем друго е 800-1000евро.

  4. 4 Профил на shisharko
    shisharko
    Рейтинг: 327 Неутрално

    Почваме от ниско ниво на продажбите, и затова ръста е много висок на процентна база. Но няма лошо, всичките стари тараляслици по пътищата трябва полека-лека да се подменят.

  5. 5 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Ре-експорт...

    Умерен толераст
  6. 6 Профил на bvu38525482
    bvu38525482
    Рейтинг: 233 Неутрално
  7. 7 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 831 Неутрално

    Ако първата година продадеш 1 кола, а на следващата 5, това е 500% ръст!

  8. 8 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2152 Неутрално

    То е видно по улиците на градовете и по пътищата - баровец до баровеца, мила моя майно льо. Върви някаква неписана надпревара за по-ново и луксозно возило, вкл. като размер. На този фон онези 40% от населението ни, които са застрашени от бедност и социално изключване стоят някак контрастно на тези реалности.

  9. 9 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1478 Весело

    Егати икономическото развитие - Швейцария на Балканите

  10. 10 Профил на Бай Благой
    Бай Благой
    Рейтинг: 582 Неутрално

    До коментар [#3] от "Levski Levov":

    Броят на закупените нови автомобили традиционно се използва като един вид измерител на покупателната способност.
    Така че де факто показва точно това, което споменавате.

  11. 11 Профил на Бай Благой
    Бай Благой
    Рейтинг: 582 Неутрално

    "Отличниците по този показател в ЕС са Литва с 45.7% ръст и Гърция - 29.4 на сто."

    Хм, гърците пак нещо са разпасали коланите.

  12. 12 Профил на Бай Благой
    Бай Благой
    Рейтинг: 582 Неутрално

    До коментар [#8] от "Читател":

    Защо правите приравняване между нов автомобил и "баровски" автомобил?

  13. 13 Профил на Denis Stoyanov
    Denis Stoyanov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    По скоро това е така защото едно 80% от колите са по на 30-40 години и щеш не щеш рано или късно трябва да я смениш...

  14. 14 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1997 Неутрално

    До коментар [#2] от "Deemer":

    От тези "фирмени" покупки, голяма част са всъщност лични автомобили.

  15. 15 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2152 Неутрално

    До коментар [#12] от "Бай Благой":

    Не казвам, че всички нови автомобили у нас са баровски и луксозни, но определено не са голям процент от хората у нас, които могат да заделят 20-30 000 лв. и повече за ново МПС, дори и на лизинг. Макар че като гледам какво става с индустрията на "ало измамниците" вече години наред, ще се окаже, че населението разполага с повече средства, отколкото е склонно да си признае, че има.

    Така или иначе, второто и третото място в тази класация са доста странни - след като покупките идват от страната във фалит - Гърция (където процентът от хората, които са застрашени от социално изключване и бедност е близък до този у нас) и от най-бедната страна в ЕС - България. Няма как това да не породи въпроси що за парадокси са това.

  16. 16 Профил на salamander
    salamander
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#3] от "Levski Levov":Броят на закупените нови автомобили традиционно се използва като един вид измерител на покупателната способност.Така че де факто показва точно това, което споменавате.
    —цитат от коментар 10 на Бай Благой


    Че защо? Да не би човек като има пари да трябва да си купува кола?!

  17. 17 Профил на Mia san Bayern
    Mia san Bayern
    Рейтинг: 889 Неутрално
  18. 18 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2774 Неутрално

    Миналата година е продадена 1 нова кола, тая 2, т.е. 100% ръст. Колко сме добре.
    Това ми прилича малко на хвалбите в турските медии за ръста на образованите хора в Турция. Ами нали така признавате, че има сума ти необразовани?

  19. 19 Профил на Lyubomir Lambov
    Lyubomir Lambov
    Рейтинг: 522 Неутрално

    ППоглед към данните на АСЕА показва, че в Словения, която е с население 5.4 млн души, се купуват над три пъти повече нови коли (7177 за септември, срещу 2542 за България). В Словакия, която има три пъти по-малко население от България, продажбите са повече от двойно по-високи (5821).

    Населението на Словения е около 2 милиона а това на Словакия 5.4 милиона

  20. 20 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 2849 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Това означава огромен приход за държавата...

    Да не би авторът да е опитвал да опише
    Ръста на покупателната способност на българския олгирах?

    "България е трета по ръст в ЕС
    по продажби на нови автомобили"

  21. 21 Профил на leprikons
    leprikons
    Рейтинг: 458 Неутрално

    "Поглед към данните на АСЕА показва, че в Словения, която е с население 5.4 млн души, се купуват над три пъти повече нови коли (7177 за септември, срещу 2542 за България). В Словакия, която има три пъти по-малко население от България, продажбите са повече от двойно по-високи (5821)."

    Тук сте обърнали държавите. Словения е с население от 2 млн, а Словакия 5,4 млн.

  22. 22 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    Ръста бил висок.. Окей, ама абсолютната бройка как е, м? ..

    Fail with honour then succeed by fraud
  23. 23 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1275 Неутрално

    Дайте сметките по брой продажби на глава от населението и тогава ще се види от коя страна на класацията сме трети

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  24. 24 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    *Исках да кажа "относителната" бройка как е.

    Fail with honour then succeed by fraud
  25. 25 Профил на Black Hawk
    Black Hawk
    Рейтинг: 942 Весело

    По скоро това е така защото едно 80% от колите са по на 30-40 години и щеш не щеш рано или късно трябва да я смениш...
    —цитат от коментар 13 на Denis Stoyanov


    Печелиш наградата за най-тъп пост на седмицата!

  26. 26 Профил на Zizu
    Zizu
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    "Дневник", бъдете сериозни!
    Не падайте на нивото на Плиц, Плик и други просташки издания!

    Машини прости, народ неук.
  27. 27 Профил на amh21579466
    amh21579466
    Рейтинг: 289 Неутрално

    До коментар [#15] от "Читател":

    90% от "баровските" коли в момента са 10-годишни ML-и, X5-ци, W211 и Е60. За обикновения българин и те не са достъпни, но това са коли в диапазона 12000-25000 лева. Баровски коли от този клас на под 3-4 години въобще не се виждат толкова много, колкото си мислят някои хора.

  28. 28 Профил на plamenkg
    plamenkg
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Миналата година 1 кола, тази 2. Хоп 100% ръст

  29. 29 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1605 Неутрално

    Не е трудно да запишеш такъв ръст при положение че продажбите на нови коли са били толкова малко предни години. Щом три пъти по-малката Словения има два пъти повече продажби а по-малката Словакия има три пъти повече, ясно е каква е работата и тези ръстове не бива да ни заблуждават (в статията са разменили Словения и Словакия, Словения е с 2 и нещо милиона а Словакия с 5 и нещо милиона).

  30. 30 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1605 Неутрално

    Колкото до продажбата на нови коли, странно е сред колко много хора се шири мълвата, че нямало никакъв смисъл да се купува и си купуват трошки за по 2-3 хиляди карат ги 3-4 години, хвърлят една камара пари за ремонт и пак така и това се повтаря няколко пъти. А ако си вземат една нова кола на изплащане нито ще хвърлят такива пари за ремонт нито ще трябва да я сменят скоро и ще си им върши перфектна работа 15тина че и повече години.
    Другия лаф че било глупаво да си купиш нова кола щото щом излезе от магазина вече цената и била паднала с 25 процента. Що за глупост, къде са тия нови коли, които току що са излезли от магазина с 25% по-ниска цена?
    Ако на колата се гледа като дългосрочна инвестиция и човек не е компексар за да се изхвърля за някакви луксозни "камиони", каквито са изпълнили улиците, покупката на нова кола не е много трудно постижение.

  31. 31 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2747 Неутрално

    То е видно по улиците на градовете и по пътищата - баровец до баровеца, мила моя майно льо. Върви някаква неписана надпревара за по-ново и луксозно возило, вкл. като размер.
    —цитат от коментар 8 на Читател


    Бе повечето не са нови. Продават се доста луксозни, но втора ръка.

    Има хора (турбо-гъзари - или казано политкоректно държащи на имиджа си), който предпочитат да дадат 40-50К за премиум марка (мерцедес/ауди/БВМ) втора ръка, вместо нов автомобил от по-нисък клас.

  32. 32 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 838 Неутрално

    До коментар [#2] от "Deemer":

    Те са фирмени, ползвани за частни нужди :)

    България сигурно е страната с най-много "служебни" луксозни джипки на глава от населението.

  33. 33 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 838 Неутрално

    До коментар [#30] от "Modestmouse":

    Ами не е така. Една нова кола (среден клас), само заради каското и данъка ти е 2000-2500лв. разход на година. Отделно 15-20% оскъпяване заради лизинга (лихварите трябва да се хранят). Отделно "гаранционното" обслужване всъщност струва не малко, защото си плащаш консумативи. И реално ако теглиш чертата - се оказва, че за едни 5 години, си даваш по 7-10к на година като поп.

    За сравнение българина купува 5-10 годишна кола за 7-10к лева. Кара си я още 5 години и плаща за ремонти 3-4к лева. Толкоз. Нищо общо с горната сметка. Естествено се вози на кола, където друг е опърд.л седалката, ама това е положението. Баба знае и две и двеста.

    А новата кола наистина губи 25% от цената на излизане от магазина. На 3 тата година вече липсват 30-50% от стойността (според марката и овехтяването), а на 5-тата ако вземеш 30% от първоначалната цена си магьостник. Това е положението, не само в БГ, така си е по - принцип.

  34. 34 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 838 Неутрално

    До коментар [#27] от "blowfish":

    Ми не си прав. Разходи се в Лозенец, специално около Маринела. Такова чудо никъде не съм виждал, освен в Монако. :)

    Коли под 100К лева, са само такситата там вечер.

  35. 35 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#30] от "Modestmouse":

    За среден клас марка автомобил на цена 24-25 000 евро, след 6 години средно цената му е около 1/3 т.е около 8 000 евро. Хайде сега смятай колко ти е загубата на година от това само че е нова...
    Да не споменавам за традиционно с това по-високия данък първите няколко години които собственика ще му плаща, ЗАДЪЛЖИТЕЛНОТО автокаско(около 2000лв на година средно), осезателно по-скъпото обслужване по време на гаранцията в официален сервиз...
    Да смятам ли още че нещо започна да ме боли главата от сметки... за удоволствието да бъдеш "джентълмен" в нов автомобил.
    При стария -стига да не си изтеглил късата клечка за екземпляр сцепен от каране, надали би имал тези разходи и проблеми!

  36. 36 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8723 Неутрално

    Българския бизнес, вместо да инвестира си купува глезотии, коли, яхти и самолети.

  37. 37 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1605 Неутрално

    До коментар [#33] от "niakoi_si":

    Това за 25те процента не е коректно защото първо, никой не си купува нова кола за да я продаде веднага щом излезе от магазина и второ никъде не се предлагат нови коли с 25% процента по-ниска цена защото са "излезли" от магазина. Когато аз избирах кола, гледах и някакви тестови на по 5-10 хиляди километра и такива на по 1 година, ми разликата в цената беше толкова минимална че изобщо не си заслужаваше.
    За каското е така, сериозно перо е, но постепенно намалява а има и нови коли за по 20 хиляди при които каското и данъка са доста по-малко от 2000-2500 на година. Отделно това е само първите няколко години следващите 10-15 години каското не ти е толкова високо и пак ще караш стара кола, но поне ще е твоята стара кола, която знаеш какво и се е случвало и няма да те изненадва постоянно.

  38. 38 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2463 Весело

    До коментар [#36] от "Роси":

    Инвестира в себе си...

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  39. 39 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1605 Неутрално

    До коментар [#35] от "Levski Levov":

    Не знам какви са ти представите за среден клас и за кои марки говориш но за 15-17тина хиляди евро можеш да си вземеш нормална кола среден клас, която ще е много по-напред технологично от "луксозна стара" а има и нови коли за 10 хиляди евро че и по-малко, които ще вършат перфектна работа.
    Затова споменах и другия проблем, една Гърция примерно е пълна с нови коли клас Голф или Поло, докату тук задължително трябва да се купуват "камиони" на по 7-8 години дето са на същата цена като споменатия клас нови.

  40. 40 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Отделно това е само първите няколко години следващите 10-15 години каското не ти е толкова високо и пак ще караш стара кола, но поне ще е твоята стара кола, която знаеш какво и се е случвало и няма да те изненадва постоянно.
    —цитат от коментар 37 на Modestmouse

    Ти самия го каза приятел -първите няколко години(6-7години за мен).
    Именно защото през тези години загубата на автомобила е най-голяма, след това е лична преценка дали ще плащаш каско, къде ще си обслужваш автомобила, а и вече идва по-ниския данък -те и затова хората започват и да ги купуват защото колата на тези години ти е вече на 1/3 от цената и пада с по-малки темпове себестойноста и!

  41. 41 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2747 Неутрално

    Каското си задължен да го плащаш само докато колата е на изплащане. После може да не го плащаш.

    Така, че ако вземеш една нова кола от бюджетния клас (Шкода, примерно) с климатик и минимални екстри излиза дори под 30 000 лв. Каското ти е 4.5% някъде - под 1500 лв първата година. После намалява. Данъкът около 200-300 лв - като на нова кола.

    В общия случай 2000 лв първата година, после на 1800, 1500, 1200 и си падат.

    За кола втора ръка освен каското и сервизирането в оторизирани сервизи - другите разходи пак ги имаш. Ако случиш на кола и нямаш ремонти, ще си на плюс. Ама да ти излязат 1-2 сериозни ремонта за по 2000 лв и вече сметката ти не излиза с кола втора ръка.

    Моята е взех нова на изплащане преди 11 години. Плащах я 2 години, каско плащах първите 5 години. След това си е направо без пари в сравнение с първите години. Направо се родих. Един данък, една застраховка и едно масло. Да чукна на дърво за сега не съм влизал в сервиз за ремонти.

  42. 42 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#35] от "Levski Levov":Не знам какви са ти представите за среден клас и за кои марки говориш но за 15-17тина хиляди евро можеш да си вземеш нормална кола среден клас, която ще е много по-напред технологично от "луксозна стара" а има и нови коли за 10 хиляди евро че и по-малко, които ще вършат перфектна работа.Затова споменах и другия проблем, една Гърция примерно е пълна с нови коли клас Голф или Поло, докату тук задължително трябва да се купуват "камиони" на по 7-8 години дето са на същата цена като споменатия клас нови.
    —цитат от коментар 39 на Modestmouse


    Виждам че не си разбрал това което съм написал...
    Автомобила далеч не е само цената за придобиване, а и съпътстващите разходи, особено първите 6-7 години, защото освен колата имате автокаско(около 2000лв) - а не може да не го плащаш всяка година, имате по-скъпото обслужване в техен сервиз -и тук няма къде да бягаш, имате и традиционно по-висок данък първите 5 години.
    Отделно лично трудно намирам 7-местен автомобил с голям багажник за 15- 17 000евро, защото такива са ми потребностите.
    Виждаш ли че както и да се върти никак не се връзва... освен приличен екземпляр втора ръка.

  43. 43 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 786 Неутрално

    А уш сме най-бедни!
    —цитат от коментар 17 на Mia san Bayern!


    Уш, а? Ама пък умни.

    Никога повече мутри начело на България.
  44. 44 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Каското си задължен да го плащаш само докато колата е на изплащане. После може да не го плащаш.Така, че ако вземеш една нова кола от бюджетния клас (Шкода, примерно) с климатик и минимални екстри излиза дори под 30 000 лв. Каското ти е 4.5% някъде - под 1500 лв първата година. После намалява. Данъкът около 200-300 лв - като на нова кола.В общия случай 2000 лв първата година, после на 1800, 1500, 1200 и си падат.За кола втора ръка освен каското и сервизирането в оторизирани сервизи - другите разходи пак ги имаш. Ако случиш на кола и нямаш ремонти, ще си на плюс. Ама да ти излязат 1-2 сериозни ремонта за по 2000 лв и вече сметката ти не излиза с кола втора ръка.Моята е взех нова на изплащане преди 11 години. Плащах я 2 години, каско плащах първите 5 години. След това си е направо без пари в сравнение с първите години. Направо се родих. Един данък, една застраховка и едно масло. Да чукна на дърво за сега не съм влизал в сервиз за ремонти.
    —цитат от коментар 41 на realguru


    Ако вземем една нова кола в бюджетния клас(шкода)...
    От това което пишеш още от началото ти се ОГРАНИЧАВАШ, само и само да е нова!
    Не казвам че автомобила лично не ти върши на теб работа, но за мен както казах горе идва прекалено малък -конкретно се интересувам от миниван/ван или кросоувър със 7 места в краен случай. Та като каза Шкода Кодиака е такъв, но и цената му не е 30, а 50 000лева поне със сравнително базово оборудване -7 места, голям багажник, или казано накратко точно това което ще ме устройва. Все пак говорим и тук за възможно най-евтиния просторен голям модел в класа си!
    Да, ама там и каското вече ще е друго, наред с цената, а и няма как да не го плащаш, след като си дал толкоз много пари, включително важи и за по-малката по габарити шкода.

    "В общия случай 2000 лв първата година, после на 1800, 1500, 1200 и си падат."
    Аз така или иначе голяма част от това каско си го давам като разходи за поддръжка и по стария автомобил за поддръжка -да е здрав и сигурен -Че защо тогава да ги влагам в нов автомобил, струващ 3 пъти по скъпо -само защото е нов?!?

  45. 45 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 845 Неутрално

    Отделно лично трудно намирам 7-местен автомобил с голям багажник за 15- 17 000евро

    --------

    Dacia lodgi за към 12 000 евро. Плащаш я веднага и не се занимаваш с Каско. Така направих аз. Или я плащаш за 2 години.

    If you are going through hell... Keep going!
  46. 46 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2747 Неутрално

    До коментар [#44] от "Levski Levov":

    Е аз съм писал, че единствената сериозна причина против втора ръка е риска. Ако ти излязат няколко сериозни ремонта и излиза на цената на нов.

    Иначе втора ръка излиза по-евтино.

    Въпреки че един втора ръка на 6-7 години едва ли ще може да го караш 15 години. Той ще стане над 20 годишна кола. Докато аз моята съм я карал вече 11 години и още 4 сигурно ще изкара без сериозни ремонти.

    По-скоро оценката трябва да се гледа колко излиза на км разхода ти, примерно за дълъг период от време.

    Както и да е. Всеки си има доводи и причини и те са различни за различните хора.

  47. 47 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Отделно лично трудно намирам 7-местен автомобил с голям багажник за 15- 17 000евро--------Dacia lodgi за към 12 000 евро. Плащаш я веднага и не се занимаваш с Каско. Така направих аз. Или я плащаш за 2 години.
    —цитат от коментар 45 на dante_18


    Изпревари ме!
    Лоджито е единствения вариант, който реално покрива потребностите ми.
    Друга, освен въпросната дачиа като цена няма.

  48. 48 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#45] от "dante_18":

    Казваш не се занимаваш с каско...
    С риск да се обидиш, но не те ли е малко страх че след като си набил 24 000лева -дали няма да я откраднат пластмасовата дачиа -все пак каквато и да е, е нов автомобил?!
    Отделно и на тази цена, остават по-скъпото обслужване в сервиза и по-високия данък.
    Отделно, след 6-7 години дали си правил сметка на каква цена може да се продаде, защото едно е дачиа лоджи, друго е фолксваген туран да продаваш на 6-7 гидини.
    Едното като ново е струвало 45-50 000лв, другото 24 000лв, аршина не е един и същ и цената -ще е друга.

  49. 49 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#44] от "Levski Levov":Е аз съм писал, че единствената сериозна причина против втора ръка е риска. Ако ти излязат няколко сериозни ремонта и излиза на цената на нов.Иначе втора ръка излиза по-евтино.Въпреки че един втора ръка на 6-7 години едва ли ще може да го караш 15 години. Той ще стане над 20 годишна кола. Докато аз моята съм я карал вече 11 години и още 4 сигурно ще изкара без сериозни ремонти.По-скоро оценката трябва да се гледа колко излиза на км разхода ти, примерно за дълъг период от време.Както и да е. Всеки си има доводи и причини и те са различни за различните хора.
    —цитат от коментар 46 на realguru


    И ти си прав, но като заговорихте за 15-20 години, то карането на такъв автомобил на тези години -е все едно да карате един морално остарял автомобил -впредвид развитието на технологиите.
    На 15 години -ще рече да сте си купили някоя Астра от началото на века -при всички положения няма да има много общо с един автомобил от последните поне 4-5 години, и като визия и като технология и като екстри.
    Така и излиза че и в този случай сменяте на автомобил на 5-6 години работи отново в полза на по-старите автомобили.
    Аз много пъти съм ги смятал с голяма доза вариации, но за да излезе един автомобил НОВ на сметка... трябва поне едно 16-17 години да се кара -за да могат разходите по първоначално закупуване, каско, по-скъпо обслужване и др, да се разтеглят в течение на времето, разбира се и при двата варианта има и голяма доза късмет.

  50. 50 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2361 Неутрално

    Под такива статии червените сърца бият учестено.

  51. 51 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2717 Весело

    Великобритания въобще не усеща последиците от вота за напускане на ЕС:)

    9% спад на пазара на автомобили...

    Модератора е неадекватен!
  52. 52 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2717 Разстроено

    До коментар [#2] от "Deemer":

    Каква средна класа, обикновените хора си купуват нови автомобили.
    Пожарникар с чисто нов Мерцедес С класа, учител чисто нов ваген Тигуан, служителка на касата в супермаркет чисто нов Ситроен С4...

    Модератора е неадекватен!
  53. 53 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2717 Любопитно

    До коментар [#39] от "Modestmouse":

    Колко по-напред технологично?

    Ти не знаеш ли че технологиите от високия клас рядко, ако не и никога не ги слагат в ниския...

    Модератора е неадекватен!
  54. 54 Профил на patriotyt
    patriotyt
    Рейтинг: 402 Неутрално

    И двамата ми братя си купиха тази година нови коли Мазда 6 и Шкода Кодиак топ обурудване, фирмени...

  55. 55 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1135 Неутрално

    Ама костомола риве та се къса че Бойко говорел глупости че дърпаме апред

  56. 56 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1605 Неутрално

    До коментар [#53] от "ivan_":

    Не го знаех, защото не е вярно. Първо са двигателите, които са еднакви независимо от нивото на обурудване а един двигател от тази година е технологично по-напред от такъв от преди 10 години. Разхода на гориво сега е по-добър от разхода на гориво преди 10 години. Преди 10 години да имаш телефония се е водило лукс, сега вече все повече коли дори в базисните си модели имат и телефония и тач дисплей, какъвто луксозните нива на обурудване от преди години нямат. Примери могат да бъдат дадени още много.

  57. 57 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1605 Неутрално

    До коментар [#40] от "Levski Levov":

    Според мен има голяма разлика в това дали ще караш 6-7 годишна кола взета на старо и 6-7 годишна кола която ти си ползвал тези 6-7 години. А това че на пук на всякаква логика и европейски практики, в България хората с най-замърсяващи и стари коли плащат по-нисък данък си е проблем.

  58. 58 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2717 Неутрално

    До коментар [#56] от "Modestmouse":

    Да, двигател и скоростна кутия колкото са по-нови, толкова са по-добри.

    Сега остава да ме убедиш, че 6 цилидров бензинов двигател (стандартен за висок клас) го слагат на малък бюджетен автомобил сапунерка от нисък клас и ще се съглася с теб как технологиите от високия клас ги слагат в ниския... (използвам примера, който ти ми даде)

    Нали си спомняш, че не си пишем дали по-модерния двигател е по-добър от по-старото поколение двигател.

    Написах ти, че технологиите от високия клас рядко ако не никога ги слагат в ниския...

    Модератора е неадекватен!
  59. 59 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#40] от "Levski Levov":Според мен има голяма разлика в това дали ще караш 6-7 годишна кола взета на старо и 6-7 годишна кола която ти си ползвал тези 6-7 години. А това че на пук на всякаква логика и европейски практики, в България хората с най-замърсяващи и стари коли плащат по-нисък данък си е проблем.
    —цитат от коментар 57 на Modestmouse


    Е чак пък голяма разлика... закупих кола на 6 години, след първия месец имах голям ремонт за 2200лв, след това вече 4-та година имам само смяна на един маншон за 60лв + стандартно обслужване всяка година разбира се.
    Ти си вади изводите... само за справка тези 2200лв още първата година за ремонт които съм ги дал, хората ги дават само като вноска за автокаско и то само за 1-вата година -а какво да говрим за 4-5 години всяка година да се дават!
    Всеки човек сам си прави сметките -за мен новата кола, особено първите 6 години е една голяма загуба на себестойност!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK