"Опел" ще имат електрически версии на всичките си модели до 2024 година

Главният изпълнителен директор на "Опел/Воксъл" Михаел Лошелер.

© Reuters

Главният изпълнителен директор на "Опел/Воксъл" Михаел Лошелер.



Точно 100 дни след приключването на сделката с ПСА Пежо Ситроен "Опел/Воксъл" представи визията си за своето бъдеще. Планът е кръстен PACE! и има за цел да възстанови финансовите основи и да засили растежа на компанията.


Общите разработки ще позволят на автомобилния концерн да спести 1.1 милиарда евро до 2020 година и 1.7 милиарда до 2026 г. Имайки пълен достъп до технологиите на групата ПСА, "Опел/Воксъл" ще стане лидер по ниски емисии на въглероден двуокис в Европа, посочи главният изпълнителен директор на германско-британската компания Михаел Лошелер.


Плановете на "Опел/Воксъл" са към 2024 година всички модели на концерна да имат електрически или плъг-ин хибридни версии. Още до 2020 година ще се появят четири модела с електрически двигатели, включително хибридно изпълнение на "Опел Грандленд Екс" и "Корса" на ток.




Планът предвижда "Опел/Воксъл" да увеличи своята конкурентоспособност, като до 2020 година намали със 700 евро разходите за изработката на всеки автомобил. Освен това се предвижда увеличаване с 10% на ефективността на разходите за маркетинг. Крайният резултат би трябвало да бъде излизане на печалба до 2020 година.


От двигатели и трансмисии на "Дженерал мотърс" към такива на "Пежо"


Предвижда се "Опел/Воксъл" да използва в своите модели две от платформите на Групата ПСА, при девет платформи сега. Предстои и плавно преминаване от двигатели и скоростни кутии на "Дженерал мотърс" към такива на френската група. "Оптимизирането на архитектурите и семействата от двигателни значително ще намали сложността на разработките и производството, което ще създаде мащабни ефекти и синергии, допринасящи за общата рентабилност," заяви Лошелер.


Той подчерта, че част от плана е запазване на всички заводи на "Опел/Воксъл" и минимални съкращения на работни места. Необходимите съкращения на цените на труда щели да се постигнат чрез мерки като иновативни концепции за работното време, доброволни програми и схеми за ранно пенсиониране.


По един нов модел на година


Предвижда се всички нови автомобили на "Опел/Воксъл" да бъдат инженерно създадени в Рюселсхайм, който ще бъде превърнат в глобален компетентен център на цялата група ПСА.


Плановете са "Опел/Воксъл" да пуска по един нов модел на година, като през следващата ще се появи новият "Комбо", а през 2019 година ще дебютира новата "Корса". Предвижда се германско-английският клон на ПСА да навлезе на повече от 20 нови пазара до 2022 година.

Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 1954 Разстроено

    Значи се очаква да имаме Пежа е емблема на Опел....жалко за "немският"производител!!Сега остава и французин да поеме кормилото......

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  2. 2 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3100 Неутрално

    Специално при хибридите си мисля, че трудно могат да догонят Тойота...! Това се отнася, за повечето производители, да не кажа всички.
    За чисто електрическите коли, Опел имат някакъв опит, тоест по скоро опита е от ГМ, но все пак е нещо.
    За всички коли с електрическо задважване, големия проблем е, че на хоризонта не се забелязва технологичен пробив, свързан с нови батерии. С по-голям капацитет, ефективност и по-малко тегло...!

    Бивш tww09306483.
  3. 3 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5222 Неутрално

    Дизела изхвърлят ли го

  4. 4 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1346 Весело

    Нека има избор, само мога да се радвам на такива новини. А кой ще се наложи на пазара ми е все тая. И сега карам вече пета година един почти китайски електровелосипед "No Name", ма к'во от т'ва, нали ми върши работа. На марки няма да робувам, каквото ми изпадне изгодно, на него се мятам...

  5. 5 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3173 Любопитно

    Столипиново харесва това.

  6. 6 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 502 Неутрално

    Ха, дано, ама надали... Както се пееше в една песничка...

    Тия дни Тесла си признаха, че забавянето на Модел 3 се е дължало на недостатъчно батерии. Имат най-големия завод за автомобилни батерии и сътрудничеството на Панасоник и пак не смогват за 5000 автомобила на месец. А трябваше на седмица да ги стигнат до края на годината

    Как мислят европейските автомобилни производители да се справят с този проблем, като нито един от тях не прави реални стъпки за изграждане на завод за батерии. Да не говорим за зарядна мрежа. Единствено немците смотолевиха за накаква фабрика за 1 милиард евро. Недовършената Гигафактъри е глътнала 5 милиарда долара досега.

    Все не ме напуска усещането, че не правят нищо съществено, защото се надяват Тесла да се провали и да кажат - видяхте ли, само дизелите вършат работа...

    Само Рено-Нисан имат някакъв напредък, но и там бройките са незначителни на фона на моделите им с ДВГ.

  7. 7 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Има някакъв балон и хайпване в тая работа с електромобилите, щом Шевролет Болт, КОЙТО Е ПО-ДОБЪР ИЛИ ПОНЕ РАВНОСТОЕН продукт ( цена, пробег, екстри, производител ) спрямо Тесла Модел 3, залежава по щатските дилърства, а доскоро му бяха спряли и производството временно. Хората май не искат електромобил и екология, а да са в крак с фешъна.

  8. 8 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 798 Неутрално

    Цяла Германия и Англия чакаха вчера тази новина, за да видят, на кой завод ще му пуснат кепенците. Най-нервни бяха в инжениринговия център в Руселсхайм и в английските заводи. Засега до края на 2018 всички отърваха кожата.
    Парадоксът е, че всички опелски платформи отиват в кофата, а пък Руселсхайм става глобален инженерингов център.

  9. 9 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1346 Любопитно

    До коментар [#6] от "tie_interceptor":

    При "Тесла" всичко си върви както си вървят нещата при всяко ново производство - има много проблеми за решаване, повечето от които в движение, което пък пречи на крайния резултат. Но... няма нищо страшно, Мъск просто обича да се надпреварва с времето, за него секундите и минутите имат друга продължителност. Неговата припряност води до обещания, които нормалното производство не може да следва. По-важото е, че се работи в правилната посока и резултатите няма да закъснеят...

  10. 10 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 502 Неутрално

    До коментар [#9] от "Г.Е.М.":

    Исках да кажа, че дори и при огромните средства и усилия, които Тесла хвърлят, все още не смогват, а немците току се изцепят, че от еди коя си година, щели да имат незнам си колко електрически модела, без дори да са започнали някакви действия в тази насока.
    Може и да пуснат прототипи на всичките си модели и на ток, но как ще им организират серийното производство, е въпросът, по който досега не са обелили и дума.

  11. 11 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 502 Любопитно

    До коментар [#7] от "Дундурук":

    Кое му е по-доброто или поне равностойното на Болт?!

  12. 12 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#7] от "Дундурук":Кое му е по-доброто или поне равностойното на Болт?!
    —цитат от коментар 11 на tie_interceptor


    Накратко съм написал в скобите на поста си, а по-подробното обяснение оставям на легендарния ( макар и 30-годишен ) Ютъбър Дъг Де Мъро:

    https://www.youtube.com/watch?v=d2ogGZXmepY

  13. 13 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 502 Весело

    Като ще цитираме Дъг, да видим и това:
    https://www.youtube.com/watch?v=te6VqldjTT8
    "Защо Тесла Модел 3 е най-готината кола на 2017"...

  14. 14 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 502 Весело

    До коментар [#12] от "Дундурук":

    Всъщност, много е възможно Болт да не се купува точно заради Модел 3...
    А и новия Лийф е доста обещаващ.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK