Споделените автомобили ще имат минимален ефект върху автоиндустрията, смята Карлос Гон

Споделените автомобили ще имат минимален ефект върху автоиндустрията, смята Карлос Гон

© Reuters



Притежаването на личен автомобил ще остане, независимо от възхода на споделените пътувания и услуги за превоз, като предлаганите от "Юбер", каза в интервю за "Блумбърг" председателя на борда на директорите на алианса "Рено", "Нисан", Мицубиши" Карлос Гон. Според него в глобален мащаб продажбите на автомобили ще продължат да нарастват.


"Мнозина смята, че тези услуги ще заменят притежаването на автомобил. Това не е вярно - те ще бъдат просто допълнение", подчерта Гон. Според него традиционния бизнес, основан на производството на автомобили, продаването им и притежаването им, ще продължи.


Прогнозите на Карлос Гон са, че тази година ръководените от него компании ще продадат около 10.5 милиона автомобили и камиони, което ще позволи на алианса да се бори за лидерство в сектора с "Фолксваген" и "Тойота". Той протнозира, че до 2022 година алиансът "Рено", "Нисан", Мицубиши" ще произвежда поне 14 милиона автомобила.

Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6123 Неутрално

    споделените автомобили са кошмарът на производителите и на алчните корумпета по държави и градове.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 590 Неутрално

    Не съм сигурен, че си вярва. Много зависи от волята на политиците да въведат рестрикции за достъп до централните части на градовете за да ограничат броят на автомобилите.

  3. 3 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1373 Весело

    Моля апологетите на всичко "споделено" да ми отговорят на един прост въпрос: как "споделяме" автомобила сутрин и вечер, когато в рамките на един час всички искат да отидат, респективно да се върнат от работа?
    За да има смисъл упражнението, ще трябва автомобила да се запълва с пътници, което означава да се превърне в нещо като маршрутно такси, като този, който се качва първи и слиза последен, ще има удоволствието да пътува много по-дълго, отколкото ако е сам в личната си кола. В държави като САЩ, където градовете са разпилени на големи площи, а градски транспорт на много места просто няма, може и да има някакъв смисъл в определени случаи, но в Европа - не. Решението е измислено отдавна, нарича се обществен транспорт, и не, няма да замени притежаването на личен автомобил.

    Знанието е сила, информацията - власт
  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6123 Неутрално

    До коментар [#3] от "pag":

    http://www.dnevnik.bg/zelen/2017/10/29/3066931_pod_igluto_ot_vurbi_ili_kak_se_jivee_v_obrazcoviia/

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на Бай Благой
    Бай Благой
    Рейтинг: 600 Неутрално

    Добре, че годпогин Гон си вЕрва.

    Първо, споделени автомобили не са само Убер (които са си на практика вид таксита), а и проекти като car2go drivenow. В които съответно Мерцедес и БМВ инвестират солидно, така че Рено-Нисан по-добре да се замислят дали няма да се окажат в ролята на изпусналия влака.

  6. 6 Профил на pm
    pm
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Споделянето е бъдещето. Потърсете филма "The end of ownership" - въпреки спорното заглавие, има много добри идеи в него!

    "Лошото е, че [българите] оставиха истинските си политици вън от властта, вкарвайки в парламента само олигархичните корпорации."
  7. 7 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 895 Неутрално

    Те хората не могат да споделят с жена си един автомобил, да си купуват по два на семейство - а някои си мислят, че ще ги накарат с целия град да го споделят.
    Който иска да пробва - нека на първо време да опита да споделя една кола с комшията, ако потръгне - тогава и с целия град.

  8. 8 Профил на allin
    allin
    Рейтинг: 238 Неутрално

    Прав е наполовина - ще отпадне нуждата от втора кола в семейството :)

  9. 9 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3625 Неутрално

    Не съм достатъчно смел да кажа какво ще се случи, защото може да излезе голяма глупост.
    Въпреки това в споделянето на автомобили има много недостатъци. Освен вече посочените пикови часове, когато изведнъж могат да се окажат недостатъчни, има и други проблеми. Човек като мен ходи пеш на работа и пали колата само при дъждовно време. В същото време аз въртя твърде много километри годишно - около 25 000, но за екскурзии из страната, че и навън. Какво правя, ако в 20 часа се появя уморен, с раница на гърба на паркинга на "Вихрен" или "Алеко" и там няма кола? Ще дойдат да ме вземат?
    Колко ще платя за едно отиване до Зьолден? Трябва ли двамата с жената 1700 километра да съобразяваме навиците и разговорите си с непознати? Ще се стигне ли до обща европейска система и кога?
    Стара приказка е, че една жена стига за цяло село, ако се разбират мъжете, но продължаваме да създаваме семейства.

    Еретик




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK