"Фолксваген" ще инвестира 70 млрд. евро за пет години в нови разработки

"Фолксваген" ще инвестира 70 млрд. евро за пет години в нови разработки

© Reuters



Фолксваген" обяви днес нова петгодишна инвестиционна програма на стойност 70 милиарда евро, чиято цел е разработването на нови технологии на фона на стремежа на автомобилната индустрия да бъде в крак със световните усилия за налагане на електромобилите, предаде ДПА, цитирана от БТА.


Най-големият в света производител на автомобили представи днес на заседание на съвета си плана да похарчи над 34 милиарда евро за електромобили, безпилотни автомобили и дигитализация. Обявяването на плановете на "Фолксваген" става на фона на усилията на концерна да остави в миналото скандала с манипулираните тестови данни за вредните емисии при дизеловите си автомобили от преди две години.


"Пътна карта Е", както компанията нарича инвестиционния си план, ще помогне да преоткрием автомобила, каза главният изпълнителен директор на "Фолксваген" Матиас Мюлер. Заводът на "Фолксваген" в източния германски град Цвикау ще стане сега център на усилията на групата за създаването на електрическите модели на компанията.


Групата вече обяви планове да пусне на пазара над 80 нови електромобила до 2025 година, включително 50 изцяло електрически коли и 30 хибрида. "Фолксваген" предвижда до 2030 година да пуска най-малко по един електрически вариант на всеки от близо 300-те свои традиционни модела от всички марки на групата – "Ауди", "Шкода", "Сеат", "Фолксваген", "Порше", "Ламборгини", "Бентли" и т.н.

Коментари (19)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4912 Неутрално

    А някой наши съфорумци бяха отписали VW !А те вече са толкова навътре че трябва да инвестират неппрекъснато...

    До истината се достига с познание!
  2. 2 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1126 Весело

    Леле мале, мнооооого амбициозно, дано да им се получи на WV, щото имиджа им доста пострада и явно искат реванш. Ще следим новините с интерес...

  3. 3 Профил на futurama
    futurama
    Рейтинг: 271 Неутрално

    Мъск произведе 260 коли Модел 3 за 3 месеца и се разтрепериха! А какво ли ще е като почне да произвежда колкото Литекс Моторс?

  4. 4 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2983 Неутрално

    Цвикау (бивш Карл-Маркс-Щадт) премина катарзис от подигравката с германската инженерна мисъл, наречена Трабант, до последните технологии.
    Ако стената не беше паднала преди 27 години, със сигурност там още щяха да правят картонени пърделници.

  5. 5 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2662 Неутрално

    До коментар [#4] от "SCROTUS":

    Цвикау си е Цвикау.
    Карл-Маркс-Щат сега се нарича Кемниц.

  6. 6 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Сега разбрахте ли колко напред е Tesla? С Колко милиарда е по-напред, защото вече са ги инвестирали разработки и имат работещи прототипи, а не просто концепти.

  7. 7 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2641 Разстроено

    Луд свят!
    Компания която си призна, че е мамила на всики нива и пазари и със всички модели, вместо да е извън бизнеса и да не съществува повече е в топ 3 да не кажем и топ 2 и прави многомилярдни инвестиции...

    Тъжно!

    Модератора е неадекватен!
  8. 8 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2641 Неутрално

    До коментар [#6] от "Ivan е":

    Напред е разбира се, че е напред Тесла, едно 100 години е напред и 200 години встрани...

    Модератора е неадекватен!
  9. 9 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2641 Весело

    До коментар [#6] от "Ivan е":

    Даже ако не знаеш в съседната статия един колега ни издаде огромна тайна за Тесла, започнали да правят входящ качествен контрол на използвания алуминий, като използвали супер мупер високотехнологично откритие от Спей Екс, наречено рентген.

    Представяш ли си колко са напред?

    Модератора е неадекватен!
  10. 10 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2983 Неутрално

    До коментар [#4] от "SCROTUS":Цвикау си е Цвикау.Карл-Маркс-Щат сега се нарича Кемниц.
    —цитат от коментар 5 на Ф.Нинов


    Сори, обърках имената на градовете!

  11. 11 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1309 Весело

    До коментар [#4] от "SCROTUS":

    първо Карлмаркщад е Хемниц
    и второ аз още не съм видял ръждясъл трабант, просто другите коли вече ги правят като трабанти - така че това е ноухау дето сега всички го копират

  12. 12 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1309 Весело

    Имах колега вика глей ко хубаво рено си купих няма да ръждяса калниците от пластмаса
    да ама не цепят после се чудеше как да го продаде

  13. 13 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1711 Весело

    А някой наши съфорумци бяха отписали VW !А те вече са толкова навътре че трябва да инвестират неппрекъснато...
    —цитат от коментар 1 на Messerschmitt

    VW са доказали и доказват, че заслужават уважение.
    В израз на уважение при обръщение към определена личност се използва формата "Вие", т.е. второ лице, множествено число. С чувство за хумор се казва, че на такава личност се говори като на много хора. Кои ли са съфорумците, които са Ви подразнили сериозно с мнението си, че ги споменавте в трето лице, единствено число - някой (може би и той), т.е. като на един човек?

  14. 14 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1711 Неутрално

    Луд свят!Компания която си призна, че е мамила на всики нива и пазари и със всички модели, вместо да е извън бизнеса и да не съществува повече е в топ 3 да не кажем и топ 2 и прави многомилярдни инвестиции...Тъжно!
    —цитат от коментар 7 на ivan_

    Развълнувал сте се. Струва ми се, че компанията не си е признала, "че е мамила на всики нива и пазари и със всички модели".
    В кои класации "е в топ 3 да не кажем и топ 2 "? В статията се посочва, че "Фолксваген" е "най-големият в света производител на автомобили". Според мен взеизвестен и неоспорим факт.

  15. 15 Профил на naskotop
    naskotop
    Рейтинг: 855 Неутрално

    Напълно естествено - дори позакъсняха с 1-2 години. Но все пак по-добре да не си в последния влак, както вероятно ще се случи с Фиат...

  16. 16 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1711 Весело

    Напълно естествено - дори позакъсняха с 1-2 години. Но все пак по-добре да не си в последния влак, както вероятно ще се случи с Фиат...
    —цитат от коментар 15 на naskotop

    Е, според една добила популярност класификация "Фиат" започват с "Ф".

  17. 17 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3746 Неутрално

    Цвикау (бивш Карл-Маркс-Щадт) премина катарзис от подигравката с германската инженерна мисъл, наречена Трабант,.....
    —цитат от коментар 4 на SCROTUS

    Недей така, ако американският гений създаде Форд Т, малко по-късно европейският гений създаде Фолксваген в Германия, и Ситроен грозното пате във Франция. А социалистическото ГДР създаде Трабант - гениално прост и ефективен 2-тактов 2-цилиндров автомобил, практически вечен. Наистина ГЕНИАЛЕН - защото гениалното е винаги просто.

  18. 18 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3746 Неутрално

    "...Най-големият в света производител на автомобили..."

    Не беше ли Тойота?

  19. 19 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 717 Неутрално

    До коментар [#17] от "historama":

    Двигателите на Трабант са всъщност разработени от DKW още преди войната и са били използвани като подгряващи и стартови двигатели в някои от немските танкове от ВСВ, където изискването е било за изключителна надеждност, минимално тегло и лесна поддръжка.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK