
© Reuters
Фолксваген" обяви днес нова петгодишна инвестиционна програма на стойност 70 милиарда евро, чиято цел е разработването на нови технологии на фона на стремежа на автомобилната индустрия да бъде в крак със световните усилия за налагане на електромобилите, предаде ДПА, цитирана от БТА.
Най-големият в света производител на автомобили представи днес на заседание на съвета си плана да похарчи над 34 милиарда евро за електромобили, безпилотни автомобили и дигитализация. Обявяването на плановете на "Фолксваген" става на фона на усилията на концерна да остави в миналото скандала с манипулираните тестови данни за вредните емисии при дизеловите си автомобили от преди две години.
"Пътна карта Е", както компанията нарича инвестиционния си план, ще помогне да преоткрием автомобила, каза главният изпълнителен директор на "Фолксваген" Матиас Мюлер. Заводът на "Фолксваген" в източния германски град Цвикау ще стане сега център на усилията на групата за създаването на електрическите модели на компанията.
Групата вече обяви планове да пусне на пазара над 80 нови електромобила до 2025 година, включително 50 изцяло електрически коли и 30 хибрида. "Фолксваген" предвижда до 2030 година да пуска най-малко по един електрически вариант на всеки от близо 300-те свои традиционни модела от всички марки на групата – "Ауди", "Шкода", "Сеат", "Фолксваген", "Порше", "Ламборгини", "Бентли" и т.н.
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 2148 НеутралноА някой наши съфорумци бяха отписали VW !А те вече са толкова навътре че трябва да инвестират неппрекъснато...
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...geordgeo
Рейтинг: 1400 ВеселоЛеле мале, мнооооого амбициозно, дано да им се получи на WV, щото имиджа им доста пострада и явно искат реванш. Ще следим новините с интерес...
futurama
Рейтинг: 272 НеутралноМъск произведе 260 коли Модел 3 за 3 месеца и се разтрепериха! А какво ли ще е като почне да произвежда колкото Литекс Моторс?
FourOhFive
Рейтинг: 1833 НеутралноЦвикау (бивш Карл-Маркс-Щадт) премина катарзис от подигравката с германската инженерна мисъл, наречена Трабант, до последните технологии.
Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!Ако стената не беше паднала преди 27 години, със сигурност там още щяха да правят картонени пърделници.
Нинов
Рейтинг: 2534 НеутралноДо коментар [#4] от "SCROTUS":
Цвикау си е Цвикау.
Карл-Маркс-Щат сега се нарича Кемниц.
Ivan е
Рейтинг: 106 НеутралноСега разбрахте ли колко напред е Tesla? С Колко милиарда е по-напред, защото вече са ги инвестирали разработки и имат работещи прототипи, а не просто концепти.
Ivan_
Рейтинг: 438 РазстроеноЛуд свят!
Модератора е неадекватен!Компания която си призна, че е мамила на всики нива и пазари и със всички модели, вместо да е извън бизнеса и да не съществува повече е в топ 3 да не кажем и топ 2 и прави многомилярдни инвестиции...
Тъжно!
Ivan_
Рейтинг: 438 НеутралноДо коментар [#6] от "Ivan е":
Модератора е неадекватен!Напред е разбира се, че е напред Тесла, едно 100 години е напред и 200 години встрани...
Ivan_
Рейтинг: 438 ВеселоДо коментар [#6] от "Ivan е":
Модератора е неадекватен!Даже ако не знаеш в съседната статия един колега ни издаде огромна тайна за Тесла, започнали да правят входящ качествен контрол на използвания алуминий, като използвали супер мупер високотехнологично откритие от Спей Екс, наречено рентген.
Представяш ли си колко са напред?
FourOhFive
Рейтинг: 1833 НеутралноСори, обърках имената на градовете! Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
1001
Рейтинг: 1636 ВеселоДо коментар [#4] от "SCROTUS":
първо Карлмаркщад е Хемниц
и второ аз още не съм видял ръждясъл трабант, просто другите коли вече ги правят като трабанти - така че това е ноухау дето сега всички го копират
1001
Рейтинг: 1636 ВеселоИмах колега вика глей ко хубаво рено си купих няма да ръждяса калниците от пластмаса
да ама не цепят после се чудеше как да го продаде
zhivko6461
Рейтинг: 1754 ВеселоVW са доказали и доказват, че заслужават уважение.
В израз на уважение при обръщение към определена личност се използва формата "Вие", т.е. второ лице, множествено число. С чувство за хумор се казва, че на такава личност се говори като на много хора. Кои ли са съфорумците, които са Ви подразнили сериозно с мнението си, че ги споменавте в трето лице, единствено число - някой (може би и той), т.е. като на един човек?
zhivko6461
Рейтинг: 1754 НеутралноРазвълнувал сте се. Струва ми се, че компанията не си е признала, "че е мамила на всики нива и пазари и със всички модели".
В кои класации "е в топ 3 да не кажем и топ 2 "? В статията се посочва, че "Фолксваген" е "най-големият в света производител на автомобили". Според мен взеизвестен и неоспорим факт.
Kosta Delev
Рейтинг: 941 НеутралноНапълно естествено - дори позакъсняха с 1-2 години. Но все пак по-добре да не си в последния влак, както вероятно ще се случи с Фиат...
zhivko6461
Рейтинг: 1754 ВеселоЕ, според една добила популярност класификация "Фиат" започват с "Ф".
historama
Рейтинг: 3789 НеутралноНедей така, ако американският гений създаде Форд Т, малко по-късно европейският гений създаде Фолксваген в Германия, и Ситроен грозното пате във Франция. А социалистическото ГДР създаде Трабант - гениално прост и ефективен 2-тактов 2-цилиндров автомобил, практически вечен. Наистина ГЕНИАЛЕН - защото гениалното е винаги просто.
historama
Рейтинг: 3789 Неутрално"...Най-големият в света производител на автомобили..."
Не беше ли Тойота?
Дразнител
Рейтинг: 635 НеутралноДо коментар [#17] от "historama":
Жизнь или Life - избор има.Двигателите на Трабант са всъщност разработени от DKW още преди войната и са били използвани като подгряващи и стартови двигатели в някои от немските танкове от ВСВ, където изискването е било за изключителна надеждност, минимално тегло и лесна поддръжка.