"Тойота" поема ускорен курс към електромобили

"Тойота" поема ускорен курс към електромобили

© Тойота



Автомобилният концерн "Тойота" обяви днес амбициозни планове за навлизане в сегмента на електромобилите и разширяване на гамата от коли с електромотор. Плановете на компанията са до 2030 година да продава повече от 5.5 милиона електрифицирани превозни средства, включително и 1 милион автомобили с нулеви емисии (модели с батерии и с водородни горивни клетки).


Стратегията за периода 2020 - 2030 година се фокусира върху значително ускоряване на плановете за разработване и пускане на пазара на хибридни електрически превозни средства, плъгин хибридни автомобили, електрически превозни средства с батерии и електрически превозни средства с водородни горивни клетки. Освен това до 2025 г. всеки модел в гамата на "Тойота" и "Лексус" ще бъде или само с електрическо задвижване, или с електрифицирана опция.


Плановете са до 2030 година компанията да представи десет електромобила, които ще бъдат лансирани първо в Китай, Япония, Индия и САЩ, а след това и в Европа. Гамата от коли с горивни клетки пък ще включва както пътнически, така и търговски автомобили.




Продуктовата гама на хибридните автомобили също ще нараства благодарение на развитието на второто поколение на Toyota Hybrid System II чрез въвеждането на по-мощна версия при някои хибридни модели, разработването на по-опростени хибридни системи.


"Тойота" също планира да разшири своята гама плъгин хибриди през годините след 2020-а. През 2012 година със зареждащата се от контакта версия на "Приус" компанията беше сред пионерите с плъгин хибридни модели.


Моделът обаче, изглежда, беше изпреварил времето си и не се наложи. Плъгин хибридна версия вече беше показана и на актуалното поколение на "Приус".


От "Тойота" припомнят, че от 2014 година на пазара е серийният водороден автомобил "Мирай", който е добре възприет от клиентите в Япония, САЩ и Европа. Към момента от компанията отчитат продажбите на над 11 милиона електрифицирани автомобила.


Предвид това не е изненада, че списание "Нюзуик" (Newsweek) за пореден път определи "Тойота" за една от най-зелените компании в света. Фирмата беше класирана на 16 място сред 500-те най-зелени компании в света и номер 1 в категория автомобили.

Коментари (168)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 1637 Неутрално

    Ами, хубаво. Като направят цените и заплатите такива, че да се срещат - ще купуваме.

    Еретик
  2. 2 Профил на asdas200
    asdas200
    Рейтинг: 271 Неутрално

    Зелена енергия + електрификация на транспорта = смърт на Империята на Злото.

  3. 3 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1250 Весело

    Можем да поемем производството за Европа?

  4. 4 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 1637 Неутрално

    До коментар [#2] от "asdas200":

    "Зелена енергия + електрификация на транспорта = смърт на Империята на Злото. "
    ===============
    "Електрификация + съветска власт......."
    Лозунгите не са от вчера.

    Еретик
  5. 5 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 2722 Неутрално

    Лоши новини за руския император и саудитския крал

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  6. 6 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1157 Весело

    Екстра са тойотките, искам една и за мен. Да даде Господ, след година две може и да ме огрее. И няма по-хубави антибензинови новини от тези, сега продължавам инвестирането във фотоволтаици в къщи и... ела, ела, прекрасно бъдеще!!!

  7. 7 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 1710 Неутрално

    Интересно,че от Тойота залагат едновременно на производството на елавтомобили и такива с водород/които пак са вид елавтомобили,но се зареждат с водород,а не с ток/.Двете концепции няма как да се наложат едновременно.

  8. 8 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 493 Неутрално

    Малко странни изявления на фона тези от преди няма и 3 месеца, че бъдещето е на горивните клетки и водорода, а батериите са задънена улица...

    Стига да не е грешка при превода.

  9. 9 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 897 Неутрално

    Както казва Оранжевия перчем - Sounds good, doesn't work

  10. 10 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 1710 Неутрално

    Екстра са тойотките, искам една и за мен. Да даде Господ, след година две може и да ме огрее. И няма по-хубави антибензинови новини от тези, сега продължавам инвестирането във фотоволтаици в къщи и... ела, ела, прекрасно бъдеще!!!
    —цитат от коментар 6 на Г.Е.М.


    И като инвестираш във фотоволтаици да не би да нямаш нужда от друг източник на ток?Аз от над 10 години имам слънчеви батерии на покрива, с които си нагрявам водата в бойлера.Ами работят само при слънчево време,не и през нощта,нито когато вали.Та и с фотоволтаиците е същата работа.Виж колко процента е произведената еленергия от фотоволтаици вечерно и нощно време.Нула процента.

  11. 11 Профил на Минуса
    Минуса
    Рейтинг: 563 Неутрално

    До коментар [#8] от "tie_interceptor":

    Не, не си в грешка. Тойота се бяха заинатили като магаре на мост с водородните горивни клетки. Продажбите на Мирай са повече от трагични. Сега признават макар и с половин уста че са направили грешен избор за технологията. Факт е че колите с батерии са много по-прости и ефективни и след има няма 5 години ще са по-евтини от бензиновите коли.

  12. 12 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4011 Неутрално

    Идва новото време,със все по-малко фосилни горива.Технологиите ще задушат бензинодържавите.....бавно но необратимо

    До истината се достига с познание!
  13. 13 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2328 Неутрално

    [quote#10:"mushashi"][/quote]

    През деня ти въртят електромера на обратно.
    Аз не мога да ги разбера тези хора за които всичко е черно или бяло. Никой не казва че не трябва да си закачен към електро мрежата! Но какво пречи като си закачен да произвеждаш през деня и да връщаш електромера назад а вечер и нощно време да си потребяваш от мрежата. Накрая на месеца сметката ти може да е левче, две. В Калифорния имам много познати които от години плащат по $5 на месец ток за къщи над 200квм. Типично за такава къща е около $200 на месец. Особено през лятото когато климатика ти работи доста. Почти всички нови къщи в Калифорния се правят с панели на покрива.
    А за електричките - тук където бензина е $3.20/галон и тока е $0.12КВч ти излиза 5 пъти по евтино на ток отколкото на бензин. За България това трябва да е даже по-силно в полза на тока.

    California Über Alles
  14. 14 Профил на le_bigmac
    le_bigmac
    Рейтинг: 459 Неутрално

    До коментар [#2] от "asdas200":

    Колкото и да ми се иска империята на злото да гризне дръвцето,твърдото гориво за МПС е най-малкият проблем. Горенето и преработката на петрол във всякакви пластмаси, силикони, пластмасови опаковки, гуми, изкуствени торове, изкуствени материи, бои,композитни материали, изолационни материали. Тъпото е,че петролът се прилага в абсолютно всичко и митът,че ще направим зелена планета като заменим МПС с електрокари,чието производство замърсява планетата повече отколкото едно МПС я замърсява за 10 г. употреба, е върхът на лицемерието.

  15. 15 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 480 Весело

    До коментар [#10] от "mushashi":

    Ето ти нещо за размисъл:

    https://commons.wikimedia.org/wiki/File :Europe_sunshine_hours_map.png

    Има и батерии...

    Модератора е неадекватен!
  16. 16 Профил на b_52_strato
    b_52_strato
    Рейтинг: 883 Весело

    Ами това е!
    Очевидно връщане към бензин, нафта и газ няма да има.

    А Наша Раша отива завинаги в небитието.
    Което не може да не радва българското сърце!

    Забранявам на бокулизачи и комуняги да четат постингите ми!
  17. 17 Профил на 5ar8
    5ar8
    Рейтинг: 231 Неутрално

    Колите на електричество ще поевтиняват,цената на електроенергията ще се повишава.

    5ar8
  18. 18 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 750 Неутрално

    До коментар [#14] от "le_bigmac":

    И колко според теб процента от петрола се използва за не енергийни нужди?

  19. 19 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1806 Любопитно

    За съжаление Земята се затопля по-бързо, отколкото очакваха, така че концепцията за личен автомобил ще трябва да бъде изоставена в близко бъдеще....

  20. 20 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10199 Неутрално

    Тойота вижда и подсказва какво ще е бъдещето. Който иска, да слуша...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  21. 21 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1702 Неутрално

    [quote#10:"mushashi"][/quote]

    Дано да правиш разлика между фотоволтаици и слънчеви батерии за топла вода...... при това от преди 10 години.
    И аз така като теб, имам една нокийка от преди 10 години, ама не се чудя каква е разликата със сегашния ми смартфон. И двата модела са телефонни апарати, нали?

  22. 22 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2450 Неутрално

    Тойота вижда и подсказва какво ще е бъдещето. Който иска, да слуша...
    —цитат от коментар 20 на penetrating


    Подкрепям напълно Тойота. Но бъдещето се подсказва от Илон Мъск. Тойота и останалите само следват.

  23. 23 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 1710 Неутрално

    До коментар [#13] от "Pontif New Dnevnik SUCK":
    България не е Калифорния. Тук слънчевите дни в годината са доста по-малко.Който иска да си слага фотоволтаици-въпросът е, че няма как само с фотоволтаици да си реши проблема с електричеството.

  24. 24 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 1710 Неутрално

    До коментар [#21] от "stanislavdi":
    И слънчевата батерия за бойлера и фотоволтаиците роботят само при достатъчно слънчева светлина.Или смяташ, че фотоволтаиците през 2017г произвеждат ток в 21.30 часа колкото е сега часът? Прегледай данните за процента на електричеството в момента от какви източници е и ще видиш, че процента от фотоволтаици е нула.

  25. 25 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2450 Неутрално

    До коментар [#15] от "ivan_":

    Това не е отговор.....Нещо друго си искал да кажеш, какво е то само ти си знаеш. Колега, я ми кажи защо си толкова яко срещу алтренативнаите източници за енергия и срещу EV? Това някаква тенденция в Андалусия ли е? Всеки път, когато се напише нещо в газетата за алтернативни източници, ел.коли и т.н. ти реагираш сякаш са ти взели имота. В Андалусия, където си, слънцето грее много силно, почти 270 дни в годината. Освен това, Испания използва тотално втечнен газ от САЩ (макар че ти не ги долюбваш американците),плюс сега се опитват да внедряват опита на хора като Мъск. Не вярвам всички левичари във форума да са като теб. Като че ли Илон Мъск бърка на всички задунайци и левичари в джоба. Няма такова нещо, човекът иска да ви отвори очите за прогреса. Този път статията е за Тойота, но това е горе долу същото.

  26. 26 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 1637 Весело

    До коментар [#19] от "rainbou1":
    "За съжаление Земята се затопля по-бързо, отколкото очакваха, така че концепцията за личен автомобил ще трябва да бъде изоставена в близко бъдеще...."
    =====================
    Колко близко?
    Ако е над 20 години, почти не ме засяга. Може да се окаже, че съм живял в най-добрите години на планената, макар и не на най-подходящото място.

    Еретик
  27. 27 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2507 Любопитно

    Лоши новини за руския император и саудитския крал
    —цитат от коментар 5 на neut


    лоши лоши колко да са лоши откъде ще вземат водорода евтино

  28. 28 Профил на galleen
    galleen
    Рейтинг: 595 Неутрално

    До коментар [#22] от "GreenEyes":

    За разлика от Тесла, Тойота имат вече трето поколение хибриди и голям опит с батериите от 20 години. Имат успешни тестове с 10-15 годишни коли на които капацитета на батериите им е 90%. Отделно има регистрирани Приуси изминали по 1 млн км. Не случайно Тойота имат най-много продадени неконвенционални автомобили.
    Уважавам Илън Мъск, но засега в автомобилостроенето нещата са повече маркетинг отколкото нещо реално.

    El pueblo unido, jamás será vencido.
  29. 29 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1491 Неутрално

    До коментар [#14] от "le_bigmac":

    То и сравнението е тъпо ама какво да правиш. Некои го развяват. А случайно да си прочел колко е разхода на енергия докато се произведе бензиновия автомобил?

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  30. 30 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1064 Неутрално

    До коментар [#11] от "Минуса":

    "Продажбите на Мирай са повече от трагични."

    Погледнах в Уикипедия: през 2016 и 2017 г. са продали малко над 2800 такива коли, което не е зле за експериментален електромобил. Цената изглежда сравнително умерена - в Германия започвала от 60 000 евро. Голямото предимство спрямо други електромобили е, че с едно зареждане с водород "Тойота Мирай" може да измине 500 км. Но човек като мен се плаши малко от водородния резервоар с високо налягане (700 атмосфери). Иначе формата на колата е като водна капка (за да се подчертае, че емисиите са само от вода). Данните са от:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Mirai

  31. 31 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 244 Неутрално

    До коментар [#15] от "ivan_":Това не е отговор.....Нещо друго си искал да кажеш, какво е то само ти си знаеш. Колега, я ми кажи защо си толкова яко срещу алтренативнаите източници за енергия и срещу EV? Това някаква тенденция в Андалусия ли е? Всеки път, когато се напише нещо в газетата за алтернативни източници, ел.коли и т.н. ти реагираш сякаш са ти взели имота. В Андалусия, където си, слънцето грее много силно, почти 270 дни в годината. Освен това, Испания използва тотално втечнен газ от САЩ (макар че ти не ги долюбваш американците),плюс сега се опитват да внедряват опита на хора като Мъск. Не вярвам всички левичари във форума да са като теб. Като че ли Илон Мъск бърка на всички задунайци и левичари в джоба. Няма такова нещо, човекът иска да ви отвори очите за прогреса. Този път статията е за Тойота, но това е горе долу същото.
    —цитат от коментар 25 на GreenEyes


    То и и ти добре си подредил нещата като в една "зелена хубава приказка", проблема е че никой няма да те остави да си зареждаш на "евтината нощна тарифа", когато да речем електроавтомобилите се наложът... някога.
    Не мога да ви разбера това "ЗЕЛЕНИТЕ ХОРА", защо си мислите че всичко ще са само сладки приказки както сега за електричките че били евтини за обслужване, след като и цените ще се повишът с увеличаване на потреблението неколкократно... и че никой няма да ви остави ей така да си развявате байряка, и да не плащате данъци, пък и било то и под различн форма.
    Има много, ама МНОГО НАИВНИ хора, ама по-големи от ВАС, признавам няма и досега не съм срещал!!!

  32. 32 Профил на Ген. Колев
    Ген. Колев
    Рейтинг: 601 Неутрално

    До коментар [#13] от "Pontif New Dnevnik SUCK":България не е Калифорния. Тук слънчевите дни в годината са доста по-малко.Който иска да си слага фотоволтаици-въпросът е, че няма как само с фотоволтаици да си реши проблема с електричеството.
    —цитат от коментар 23 на mushashi


    Има, има и то в момента. Планувал съм го като ъпгейд на новата си къща. Покрив около 200 м2.
    Power Wall + Solar Roof - https://www.tesla.com/powerwall?redirect=no

    И цените падат и ще падат още по-яко. Скоро и при нас ще се появят, не че и сега не е невъзможно нещо от сорта. Кеф ти за дома или за електромобилите за в бъдеще, ако не достига енергия има и нощна тарифа за зор заман. Важното е, че системите ги има, че ще стават все по-ефективни и достъпни.

    Очертава се едно и по-чисто бъдеще с по-малко газове, енергии, нафти и бензини и пр. колониални данъчни отчисления за Руссийката, без които я хваща умирачката.

  33. 33 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 480 Весело

    До коментар [#25] от "GreenEyes":

    Колега,

    виж сега, това че ти не си много добре с паметта или пък с разбирането на писан текст, и здраво слагаш всеки в някакъв стереотип не означава, че си прав:)

    Та понеже задаваш конкретни въпроси да ти отговоря:
    1. Колегата Мусаши много правилно отбелязва в своя коментар, че слънчевите панели се захранват от слънце:) (надявам се това не те изненадва:))).
    Та аз си направих труда да дам линк към това в кои части на Европа колко часа е средно слънцегреенето. За теб двете може да не са свързани, но всъщност имат връзка.
    Също така добавих, че има начин за съхраняване на ел. енергия за домакинство, а именно батерията.
    Сега колко не е отговор това и на какво не е отговор, надявам се че ти пък си знаеш:)

    2. Не съм срещу алтернативните източници на енергия. Разрови се и ми покажи само един мой коментар, който да е срещу тях, моля.
    3. Давам свое мнение, никога не съм си и помислял да пиша от името на който и да е друг:)
    4. Нямам нищо срещу електрическите автомобили. Разрови се и покажи мой коментар срещу тях, моля.
    5. Смятам че Мъск, не се справя добре като ръководител на Тесла автомобили и подкрепям това мое мнение системно и аргументирано. Това обаче е много различно от това да не подкрепяш ел. автомобили, както ти си мислиш, което е показателно за твоите възможности на осмисляне на текст.
    6. Испания НЕ използва тотално втечнен газ, а още повече той да е от САЩ. Това че си лаик по подобни теми е твой проблем, а не мой.
    7. Това за левичарите и задунайците е някакъв филм, в който участвате тук някой от този форум, но той мен не ме засяга:)

    Та жив и здрав бъди и наблегни повече на четенето и осмислянето на коментарите:)

    Модератора е неадекватен!
  34. 34 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4098 Неутрално

    До коментар [#10] от "mushashi":

    И с това искаш да ни кажеш, че слънчевата енергия не е достатъчна, за да захрани Земята?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  35. 35 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1689 Неутрално

    Някои от коментиращите тук се мислят за по-големи разбирачи от мениджърите и инженерите от Тойота. Малко смешно изглежда отстрани!
    Българинът е много силен да обяснява кусурите на някого, който нещо е направил, но без да си дава сметка, че след като другия е могъл да направи нещото, а той не може, е по-добре да си мълчи и да не се излага допълнително с неможенето и незнаенето си.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  36. 36 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1689 Неутрално

    [quote#32:"Ген. Колев"][/quote] " Кеф ти за дома или за електромобилите за в бъдеще, ако не достига енергия има и нощна тарифа за зор заман. Важното е, че системите ги има, че ще стават все по-ефективни и достъпни."

    Перките правят ток и нощем. Вятърът не спира със залеза на Слънцето. Ако на едно място е тихо, на друго духа. Отделно и водните електроцентрали са чисти, не горят нефт или кюмюр и не замърсяват с нищо. Песимист-"специалистите" постепенно ще започнат да се преструват, че са забравили какво са писали.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  37. 37 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1689 Неутрално

    [quote#10:"mushashi"][/quote]

    Запознай се малко от малко с технологиите при фотоволтаиците, преди да коментираш.
    Дори батериите на ел. колата са "резервоар" за съхраняване на получената през деня ел. енергия.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  38. 38 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2328 Неутрално

    За съжаление Земята се затопля по-бързо, отколкото очакваха, така че концепцията за личен автомобил ще трябва да бъде изоставена в близко бъдеще....
    —цитат от коментар 19 на rainbou1


    Общественият транспорт е претъпкан в пикови часове и празен в другото време. Въобще не е икономичен или екологичен! Навсякъде по света се субсидира страхотно само за да може да съществува. Ако се махнат субсидиите, билетчетата ще станат по 5 лева.
    Решението на проблема с транспорта е лична кола и телекъмют - да си работиш от къщи поне 2, 3 дни в седмицата. Тук повечето хора го правят това. На мене 80% от времето не ми е необходимо да бъда в офиса си и мога от дома си да работя.
    Пазарувам почти 100% по Интернет, така че и по магазини не ходя.
    Ако искаш да пътуваш с градски транспорт трябва да живееш в гъсто населено място. Аз не искам да живея в кошер. Искам къща с двор, с гараж и искам около мене всички да са така. При това положение ще си караме личните коли но по умен начин и пак ще потребяваме по-малко енергия от тези които се возят на трамвая.

    California Über Alles
  39. 39 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 414 Неутрално

    До коментар [#22] от "GreenEyes":За разлика от Тесла, Тойота имат вече трето поколение хибриди и голям опит с батериите от 20 години. Имат успешни тестове с 10-15 годишни коли на които капацитета на батериите им е 90%. Отделно има регистрирани Приуси изминали по 1 млн км. Не случайно Тойота имат най-много продадени неконвенционални автомобили. Уважавам Илън Мъск, но засега в автомобилостроенето нещата са повече маркетинг отколкото нещо реално.
    —цитат от коментар 28 на galleen


    С малката подробност, че първите поколение на Приус идваха с NiMh батерии, които са отживелица в сравнение с LiOn.

  40. 40 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2912 Весело

    И с това искаш да ни кажеш, че слънчевата енергия не е достатъчна, за да захрани Земята?
    —цитат от коментар 34 на Darth Plagueis


    Това е смешно, защото слънцето за една минута бомбардира земята с толкова енергия колкото ние произвеждаме за година.

    Изкопаемите горива, всичките без изключения са концентрирана слънчева енергия, биомаса, която по случайност е потънала и в земните недра, изключила се е от кръговрата и се е преобразувала в съхранена (слънчева) енергия.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  41. 41 Профил на Ген. Колев
    Ген. Колев
    Рейтинг: 601 Неутрално

    [quote#32:"Ген. Колев"]
    —цитат от коментар 36 на quatro_4x3
    " Кеф ти за дома или за електромобилите за в бъдеще, ако не достига енергия има и нощна тарифа за зор заман. Важното е, че системите ги има, че ще стават все по-ефективни и достъпни." Перките правят ток и нощем. Вятърът не спира със залеза на Слънцето. Ако на едно място е тихо, на друго духа. Отделно и водните електроцентрали са чисти, не горят нефт или кюмюр и не замърсяват с нищо. Песимист-"специалистите" постепенно ще започнат да се преструват, че са забравили какво са писали.[/quote]

    До съвсем скоро бяха времената, когато Ушанките ни убеждаваха разпенено, че без Матушката им нямало едва ли не как да се ходи в космоса, пиндосите му гадни им ползвали ракеточките, без които не биха могли да фръкнат въобще в извън планетата.....
    Къде са сега всички тез аграрни труженици и драскачи...Къде е Матушкиния им Росскосмос.... амиии вече май в гроба, алкашите дори сами си го признаха тази дни.
    А кой го загроби? Илон Мъск и Ко. американски компании и предприемачи, мдаам!

    Та какво го чака Северното кафявото (фекално) гассударство в скоро време с оглед на всичко ново от новите енергийни технологии, не е въпрос с повишена трудност за когото и да било.

  42. 42 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 414 Неутрално

    До коментар [#11] от "Минуса":"Продажбите на Мирай са повече от трагични." Погледнах в Уикипедия: през 2016 и 2017 г. са продали малко над 2800 такива коли, което не е зле за експериментален електромобил. Цената изглежда сравнително умерена - в Германия започвала от 60 000 евро. Голямото предимство спрямо други електромобили е, че с едно зареждане с водород "Тойота Мирай" може да измине 500 км. Но човек като мен се плаши малко от водородния резервоар с високо налягане (700 атмосфери). Иначе формата на колата е като водна капка (за да се подчертае, че емисиите са само от вода). Данните са от:https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Mirai
    —цитат от коментар 30 на ijj


    Голяма заблуда, е че Тойота продават тази кола. Те я дават на лизинг за над 1000 евро на месец. Няма начин да се закупи! А ако се разровиш малко как се прави водорода ще разбереш, че или ти трябва изключително много ток или много природен газ при процеса и в крайна сметка водорода излиза изключително скъп.

  43. 43 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2912 Неутрално

    Тойота доста закъсня, плъг ин Приуса им от 2012-та година беше с най- скромната батерия. И изминаваше на ток едва 17 километра. Шеви Волт в същото време изминаваше 60-70, Плъг-ините на Форд пък, по 40-50.

    Тук въобще не може да става сравнение с Тесла. Тойота досега имаше само една чисто електрическа кола в САЩ, SUV-то RAV4, което на всичкото отгоре беше и с батерия на Тесла (200 километра, 120 мили на зареждане). Тойота спря тази кола преди 3-4 години и остана само с плъг-ин Приуса. След това спря и плъг-ин Приуса, две години беше без плъг-ин модел и тази година поднови Приус-Плъгин. Продажбите му са сравнително добри, не е най- масовата кола, но да кажем на 6-7 място.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  44. 44 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2328 Неутрално

    До коментар [#13] от "Pontif New Dnevnik SUCK":България не е Калифорния. Тук слънчевите дни в годината са доста по-малко.Който иска да си слага фотоволтаици-въпросът е, че няма как само с фотоволтаици да си реши проблема с електричеството.
    —цитат от коментар 23 на mushashi


    Ей, пак с това "няма как само с фотоволтаици да си реши проблема с електричеството"! Кой е казал че ще се реши и че само с това ще се реши? Къде си го чул това?
    Ако в Германия - една по-северна страна, може да се използват фотоволтееци на покривите на къщите то и в БЪлгария може. На фотоволтееците им трябва светлина не Слънце. Докъто е светло произвеждат, дори и когато е облачно пак произвеждат. Ако имаш леярна няма да си решиш проблема с панели на покрива. Но за нормална къща, покрива ти е достатъчен за да си задоволиш поне 90% от потреблението.
    Това което ти пречи в БГ е че няма закони които да задълзават Елктрото да ти излупува тока и на какви цени да го изкупува. И за това не ти е виновна Калифорния или Слънцето а шибаната неоправия и простаците в Парламента. За Електрото е супер ти сам да си направиш капиталовложение и те без да си мръднат пръста да получават ток от тебе и да го плащат по цени които са им удобни на тях. Не случайно имаш по-евтина нояна тарифа!!!! Защото потреблението е неравномерно така или иначе. И познай когат имат по-голямо натоварване? През деня, точно когато ти ще произвеждаш и ще им даваш евтин и чист ток. Те са на абсолютна даавера. Ти също си на далавера, защото ще си изчислиш консумацията и ще си сложиш панели да ти задоволяват около 90%. така сметката ти за ток ще бъде с 90% по-ниска от сегашната. Ще направиш капиталовложение сега и то ще се амортизира за около 20 години но пък ще си заключиш разходите на ток на сегашните цени. След 20 години не знаеш колко по-скъп ще бъде. Така че и ти си на абсолютна далавера. Природата ще е по-чиста. Само шибаняците с Руските Енргийни проекти няма да са доволни защото няма да те доят всеки месец.

    Как не го схващаш това не знам.

    California Über Alles
  45. 45 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2912 Неутрално

    Не се заблуждавайте с водородните автомобили.

    1. Колата е доста скъпа. Тойота успя да свали цената, за това добре, но пък батериите паднаха много.

    2. Инфраструктурата (станции) е изключително скъпа. $1 милион на зареждаща водородна станция. Само за сравнение, 1 бензоколонка струва около $200 000. Една електрическа зареждаща станция в зависимост от капацитета среува между $5 и $40 000. В Калифорния има всичко на всичко 2-3 зареждащи станции на водород между Лос Анжелес и Сан Франсиско.

    3. Инфраструктурата до зареждащите станции и производствто на водород е скъпо не съществува. И двете са в изобилие за бензина и тока.

    4. Водород се произвежда най- евтино от природен газ при което се отделя енергия и CO2. Производството на водород чрез електролиза на вода изисква 3 пъти повече енергия от тази която би била заредена в една батерия.

    5. Водорода в несвързано състояние трудно се съхранява, атомът му е много малък и има тенденция да изтича от съда в който се съхранява. И не само трябва да го съхраняваме, но и да го пренасяме на дълги растояния, вероятно по тръби.

    Въобще водородната икономика е изключително скъпа и изисква много технологични решения, които в момента не притежаваме. Водородната икономика е като термоядрената енергия, винаги 30-50 години в бъдещето.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  46. 46 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4098 Неутрално

    До коментар [#44] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Лак така да няма такива закони? Има, присъединяването и разрешителните са проблем.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  47. 47 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4098 Неутрално

    До коментар [#40] от "Realist":

    Именно. И затояа ми е странна опорката как със слънчевата енергия не било достатъчно...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  48. 48 Профил на Минуса
    Минуса
    Рейтинг: 563 Неутрално

    До коментар [#30] от "ijj":

    Е как да не е трагично бе човек :-) 3000 спрямо >1млн електромобила
    Това не е експериметален автомобил, а е със статус на серийно производство. Водорода (засега) има само едно предимство че позволява зареждане за 5мин. Губи във всяко едно друго отношение.

  49. 49 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1689 Весело

    [quote#42:"primerno"][/quote]

    Едни са произвели тая кола. Други я ползват и очевидно са доволни от нея, след като продължават да я ползват. А ти се опитваш да ни убедиш, че това е невъзможно и не е истина!
    Май нещо не ти излиза сметката?????? Не е нужно човек да има каквито и да са познания по темата, за да му е ясно, че пишеш глупости.
    Само преди година пишехте други глупости: че ел. колите изминавали с едно зареждане само по 100-200 км и нямало да ги бъде. Това вече го забравихте. Дори 40 тонен камион направиха в Тесла с 800 км пробег с едно зареждане. Защо не го коментирате и него, че му е малък пробега???

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  50. 50 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2912 Неутрално

    Тойота "Мирай" е малък седан с големината на Тойота Корола и струва около $60 000 в САЩ. Електрическият Шевролет Болт с подобен пробег струва около $37000. И двете ползват $7500 федерален данъчен кредит, $2500 калифорнийски кредит.

    Шевролет Болт можете да го зареждате на практика навсякъде, в къщи, на работа, за 30-40 минути на бърза зареждаща станция. Тойота Мирай можете да я заредите за 3 минути на, всичко на всичко, 5 (пет) станции на целият американски континент, 3 на западното крайбрежие и 2 на източното.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  51. 51 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2912 Неутрално

    Само преди година пишехте други глупости: че ел. колите изминавали с едно зареждане само по 100-200 км и нямало да ги бъде. Това вече го забравихте. Дори 40 тонен камион направиха в Тесла с 800 км пробег с едно зареждане. Защо не го коментирате и него, че му е малък пробега???
    —цитат от коментар 49 на quatro_4x3


    Между другото, не камиона, а родстера ме уби! В кола с големината на Порше 911, Тесла успя да сложи 200 киловатчаса батерия (1000 километра на зареждане).

    Само за сравнение, почти двойно по- голямата Тесла Модел S, 100D е д двойно по- малка батерия.

    Колко се разви технологията за има- няма 10 години.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  52. 52 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1689 Весело

    [quote#41:"Ген. Колев"][/quote] " Къде са сега всички тез аграрни труженици и драскачи...Къде е Матушкиния им Росскосмос.... амиии вече май в гроба, алкашите дори сами си го признаха тази дни."

    Малко преди това някъде четох, че Путин издал декрет и руснаците планират да направят обитаема орбитална станция около Венера!!! Хахахахахах!!!! Те до Луната не могат да отидат, но до Венера може и да отидат - с каруци.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  53. 53 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2912 Весело

    Тесла е на път да постигне 5000 бройки на седмица от Модел 3. Да успокоя тези които твърдяха обратното!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  54. 54 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2328 Неутрално

    До коментар [#44] от "Pontif New Dnevnik SUCK":Лак така да няма такива закони? Има, присъединяването и разрешителните са проблем.
    —цитат от коментар 46 на Darth Plagueis


    Това беше повече въпрос. Аз не знам как е в БГ но четох някъде българска статия че не било лесно с бюрокрацията. Също не знам колко струват панелите и силовата електроника, нито от къде се купуват.
    Данните ми са за Калифорния. При ток $0.12Квч за средно голяма къща да захраниш , капиталното вложение ти се амортизира за около 20 години. Сметката ти за ток ще бъде няколко $/месец.
    Не знам кака е в БГ, нито в Германия - но там имам колега който има панели на покрива .... значи работи и за Германия. Нямам идея как е уреден този въпрос в другите страни. Но в САЩ преди пенсия хората обикновено се местят в по-малки къщи защото децата им вече не живеят с тях и искат по-ниска подръжка. Тогава почти всички си взимат къщи с панели защото пенсията ти винаги е по-ниска от заплатата и винаги имаш най-голям доход точно преди да се пенсионираш. Това е чудесен начин да се подсигуриш. Това е отработено - има закони, регулации, компании които го правят ... не е проблем и никой не си задава въпроса има ли смисъл или няма - ИМА смисъл.

    California Über Alles
  55. 55 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 480 Любопитно

    До коментар [#53] от "Realist":

    Кога, ставаше дума по последните изявления на Мъск за този месец.
    Гледам датата е 18/12/17 изминали са две седмици има ли 10 000 доставени автомобила модел 3 от началото на декември?

    Модератора е неадекватен!
  56. 56 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#54] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    В някой европейски държави има програми, държавни или през ЕС или и двете за първоначалната инвестиция. С тези програми в зависимост от параметрите спокойно влизаш в 10 годишен период изплащане на инвестицията.
    В Европа казуса е изкупуването на подобна енергия...

    Модератора е неадекватен!
  57. 57 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1689 Неутрално

    [quote#51:"Realist"][/quote]

    Какви 10 години?! Те преди 2-3 години ел. колите с пробег 200-300 км с 1 заряд, се брояха с голям пробег. А новата Тесла е с пробег 1 000 км. 4 пъти разлика за 3 години! Нещата се развиват бързо и се ускоряват, защото това са нови, а не вече изчерпани за развитие технологии. Неща, за които предполагаме, че ще се случат след десетина години, след 2-3 ще са реалност.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  58. 58 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2912 Весело

    До коментар [#56] от "ivan_":

    Тесла вече започна доставките на клиенти, това беше съобщено от много места. Посма се получават в групи по 5000.

    Иначе:

    https://www.forbes.com/sites/brookecrothers/2017/12/17/tesla-week-model-3-goal-of-5000-per-week-doable-guessing-game-begins/ #472964911ff7

    Оригиналната статия:

    https://cleantechnica.com/2017/12/16/tesla-model-3-production-gliding-5000-cars-week/

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  59. 59 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1689 Неутрално

    До коментар [#40] от "Realist":Именно. И затояа ми е странна опорката как със слънчевата енергия не било достатъчно...
    —цитат от коментар 47 на Darth Plagueis


    Ако мине. Която мине.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  60. 60 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#58] от "Realist":

    Или моя английски е доста зле, или в двете статии пише "за писма" и "може би" и "ще започнат" да доставят и "евентуално ще достигнат" 500 броя към края на Март 2018г.

    Та и към момента нямаме реални доставки на подобни бройки:)

    Модератора е неадекватен!
  61. 61 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#60] от "ivan_":

    * 5000 броя

    Модератора е неадекватен!
  62. 62 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1689 Неутрално

    [quote#54:"Pontif New Dnevnik SUCK"][/quote] " Не знам кака е в БГ, нито в Германия - но там имам колега който има панели на покрива .... значи работи и за Германия. Нямам идея как е уреден този въпрос в другите страни. "

    И във Великобритания ги има! Въпреки че е по-на север и слънчевите дни са значително по-малко. Това не е проблем, както някой по-горе го е писал, и то за България. Просто слагаш повече панели.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  63. 63 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2328 Неутрално

    До коментар [#54] от "Pontif New Dnevnik SUCK":В някой европейски държави има програми, държавни или през ЕС или и двете за първоначалната инвестиция. С тези програми в зависимост от параметрите спокойно влизаш в 10 годишен период изплащане на инвестицията.В Европа казуса е изкупуването на подобна енергия...
    —цитат от коментар 56 на ivan_


    Звучи чудесно! Значи има още повече сметка да си сложиш панели.

    California Über Alles
  64. 64 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2912 Весело

    До коментар [#60] от "ivan_":

    И в двете статии пише за подизпълнител от Тайван, от който Тесла е поискала първо да намали производството за 3000 на седмица преди да излезнат наяве проблемите с производството и тези дни е поискала да увеличи производството до подписаното по договора, за 5000 автомобила на седмица.

    Между другото, преди седмица Тесла изпълни всичките условия по договора си с щата Невада за постояването и функционирането на Гигафабриката. Това означава, че проблемите в общи линии са решени. И от Тесла, и от Панасоник. Казано не от Елон Мъск, казано от губернатора на щата Невада.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  65. 65 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2912 Неутрално

    До коментар [#54] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Личен опит, ако си финансирате сами панелите, времето за изплащане на инвестицията е

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  66. 66 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2912 Неутрално

    До коментар [#54] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Личен опит, ако си финансирате сами панелите, времето за изплащане на инвестицията е

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  67. 67 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2328 Неутрално

    До коментар [#54] от "Pontif New Dnevnik SUCK":Личен опит, ако си финансирате сами панелите, времето за изплащане на инвестицията е
    —цитат от коментар 65 на Realist


    Колко е? Забравил си най-важната информация

    California Über Alles
  68. 68 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 414 Весело

    [quote#42:"primerno"]
    —цитат от коментар 49 на quatro_4x3
    Едни са произвели тая кола. Други я ползват и очевидно са доволни от нея, след като продължават да я ползват. А ти се опитваш да ни убедиш, че това е невъзможно и не е истина! Май нещо не ти излиза сметката?????? Не е нужно човек да има каквито и да са познания по темата, за да му е ясно, че пишеш глупости. Само преди година пишехте други глупости: че ел. колите изминавали с едно зареждане само по 100-200 км и нямало да ги бъде. Това вече го забравихте. Дори 40 тонен камион направиха в Тесла с 800 км пробег с едно зареждане. Защо не го коментирате и него, че му е малък пробега???[/quote]

    Искрено ме разсмя. Това, което пиша, е че водородната кола няма бъдеще, нищо не съм казал за електрическата. Дори напротив сигурно в близките десетилетия ще се наложи.
    И все пак не е лошо да прочетеш това онова, че само на патос го докарваш. Капацитета на батериите не се е повишил с пъти както се опитваш да ни убедиш, а с около 30-40% през последните 4-5 години. Гледа се колко енергия може да се съхрани в един килограм батерия, а не че предния модел Тесла изминива 500, а следващия 1000.

  69. 69 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 414 Любопитно

    [quote#51:"Realist"][/quote]

    Технологията се е развила много, но капацитета на батерията на единица килограм или единица обем, не се е увелил с пъти, както се опитваш да внушиш. Иначе за пръв път да съм на едно мнение с теб отностно водородните автомобили

  70. 70 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2912 Неутрално

    До коментар [#67] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Писах дълго и не излезе, нещо, бъг в сайта. Инсталацията се изплаща за = 14.2% на година.

    Ако решите да ползвате заем като този на Солар Сити не плащате нищо, разходите за 20 години ви са 70-75% от сметката за тока. След 20 години инсталацията става ваша.

    30 години е гаранцията на панелите. Това означава

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  71. 71 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2912 Неутрално

    До коментар [#67] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Return On Investment (ROI) по- голямо или равно на 14.2 процента на година ако си финансирате инвестицията сами. Изплаша се за около и по-малко от 7 години.

    70 години издържат панелите без проблем. 30 години е гаранцията на панел от производителя. Това означава по- малко от 2 процента намаляване на добиваният ток за 30 години експлоатация.

    Изглежда символите по- малко, по- голямо и равно ми изтриваха коментара. Мисля, че сайта ги мисли за HTML.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  72. 72 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2912 Неутрално

    Технологията се е развила много, но капацитета на батерията на единица килограм или единица обем, не се е увелил с пъти, както се опитваш да внушиш. Иначе за пръв път да съм на едно мнение с теб отностно водородните автомобили
    —цитат от коментар 69 на primerno


    Така е, но капацитета се увеличава с по 7-10 процента на година. Цената и тя пада с по толкова. И резултата е, че видяхме кола която изминава на ток над един път и половина повече от съизмерима бензинова кола. В следващите 5 години електричките няма да отстъпват по- нищо на бензиновите коли. След 5 години дори ще станат по- евтини, по- бързи, по- удобни.

    И като добавим, че тока е поне 5 пъти по- евтин от бензина и поддръжката е почти нулева става ясно кой печели състезанието.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  73. 73 Профил на Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Рейтинг: 1816 Неутрално

    С навлизането на новите технологии за производство на ток , руската кочина се погребва завинаги , стабилно и безалтернативно . Удоволствие е да ги гледаш как се гърчат във фалшивия славянски сос на Дугин и фалшивата политкултура на Решетников . Това е Рашата , територия не само на фалшивите новини но и на фалшиви хора , далеч от истинските нови технологии , далеч от прогреса на човечеството .

    Русофилите живеят в ЕС и посмъртно не биха живяли или пратили децата си в Русия. Обаче прoдават България на Русия. Неграмотност и Шизофрения?
  74. 74 Профил на BohrMottelson
    BohrMottelson
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Батериите са само междинна технология.
    Това, което идва след нея са суперкондензаторите.

    BohrMottelson
  75. 75 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2118 Неутрално

    До коментар [#26] от "Костадин Иванов":

    и аз мисля като вас ,времето на личния автомобил минава ,много скоро ще трябва милиарди да се простят с това удоволствие ,а другата причина за затоплянето е многото туристи , ами всяка секунда има във въздуха над 7000 самолета ,тази топлина , това разхищение води до прегряване на земята , ще трябва да слезем от колите и самолетите ,дори да са на ток и това е много скоро .

  76. 76 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2118 Неутрално

    тойота са ми любимия бранд ,карам само такива от над 10 години ,сега ще мина на друга марка ,защото изостанаха много в дизайна ,а и няма нищо ново за последните 10 години ,електрическа кола ,която не прилича външно на нищо , водородната кола също ,за да могат да си продават супер скъпите лексуси ,е , идва ми много да им дам150000 за джип ,който така или иначе до 5 години морално ще остарее ,затова минаваме на др марка ,а те да дерзаят по нови и иновативни модели ,сл 5 години може да се върнем на тойота .

  77. 77 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3576 Неутрално

    До коментар [#1] от "Костадин Иванов":

    "Като направят цените и заплатите такива, че да се срещат - ще купуваме."

    Кой, Тойота ли да ти направи заплатата такава?

    ...

    Първата ми мисъл беше: Абе, тия наивни японци защо не се допитат до Графа и Сарандю, преди да предприемат подобни авантюри?!

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  78. 78 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 729 Неутрално

    До коментар [#22] от "GreenEyes":

    Тойота притежава почти 40% от акциите на тесла...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  79. 79 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 729 Неутрално

    Малка грешка,27%

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  80. 80 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 1710 Неутрално

    [quote#32:"Ген. Колев"][/quote]

    Лошо няма.Аз не съм против новите технологии.Въпреки,че едва ли не ме изкарват техен противник.Нито съм противник на фотоволтаиците,нито на елавтомобилите.Все пак от пишещите по тази тема и живеещи в България единствен аз ползвам подобна технология/ако има и други моля да ме извинят/-батерии на покрива,с които загрявам топла вода.Въпреки че не са фотоволтаици все пак така пестя електричество и сметката ми за ток е с 40-50 лв по-ниска.Освен това ползвам и локално парно на пелети,което също е сравнително нова технология и екологичнаТа точно аз да бъда изкаран противник на тези нови технологии е смешно.Но на някои хора във форума им трябва противник и дори когато ням такъв си измислят или ти приписват думи,които никога не си казал.Интересно ще ми бъде да споделиш опита си ,когато сложиш фотоволтаици.

  81. 81 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 1710 Неутрално

    До коментар [#45] от "Realist":

    И за смятам,че водородната технология няма да се наложи.Явно и от Тойота се усетиха та се ориентират към елавтомобили.Роля тук е изиграл и Китай,който има намерение масово да внедри елавтомобили.А Китай стана вече най-голямият пазар на автомобили в света и то с много потенциал,защото няма такова насищане с автомобили като САЩ,а и е с 4 и половина пъти повече население.
    Скоро по телевизията гледах едно предаване за някакъв производител на елавтомобиил,който обеща до 2019г да изкара на пазара автомобил със съвършено нова батерия,която да има пробег от 1000 км и да се зарежда за по-малко от 5 мин.Ако това стане елавтомобилите ще се наложат много по-бързо от очакваното.

  82. 82 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 853 Неутрално

    Тая работа не е толкова проста. В същото време, инженерите в Германия измислят нови, още по-ефикасни, нискоразходни мотори на Дизел и ли на бензин.
    Главното обаче е, че никой да не си мисли, че ще му е евтино с електрически автомобил - като станат към 10% от автопарка, в момента, в който включиш контакта за зареждане, един ви-фи сигнал ще ти начисли необходимия АКЦИЗ - това, което повечето държави прибират от продажбата на горива на дребно, това тия държави ще си го прибират така или иначе.
    Затова, хич не ме интересува, дали колата ще ми е електро или с гориво - всеки ще си прави сметка кое най-го устройва.
    Категоричното предимство на електрическият автомобил е в едно нещо - голяма простота в задвижването. Цялата сложност е в твърдотелна силова електроника с компютерно управление - сиреч, няма движещи се части там. Няма масла (картер на мотор, евентуално скоростна кутия (понеже дори това може да се модулира електронно), няма охлаждаща система, няма система за запалване, няма разпределителна система. Дори спирачната система е само за крайно спиране, а намалението на скоростта е с мотори в генераторен режим. Оттам - няма течове, сменяне на маркучи и пр. Автомобилът ще има много, ама много по-голяма надеждност (стига батериите да имат приличен капацитет и бърз заряд). Това са истинските предимства, но иначе ще ни струва не по-малко, отколкото ни струва сега. Поне акцизът ще си го плащаме като попове!

  83. 83
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  84. 84 Профил на kukuf
    kukuf
    Рейтинг: 391 Неутрално

    До коментар [#76] от "edin drug":

    Малко извън темата сме колега,ама и на мен от всичките Тойоти,само Ландкруизъра ми смига...

  85. 85 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2912 Неутрално

    Скоро по телевизията гледах едно предаване за някакъв производител на елавтомобиил,който обеща до 2019г да изкара на пазара автомобил със съвършено нова батерия,която да има пробег от 1000 км и да се зарежда за по-малко от 5 мин.Ако това стане елавтомобилите ще се наложат много по-бързо от очакваното.
    —цитат от коментар 81 на mushashi


    Хенрих Фискър предполагам, една легенда в автомобилостроенето. дано! Батерия с твърд електролит. Тойота работи върху нея също. Както и откривателят на литиевата батерия , Джон Гуденууд. Открива я на 57 години, сега е на 95 и направи ново откритие за литиева батерия с твърд електролит.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  86. 86 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2912 Неутрално

    Тойота притежава почти 40% от акциите на тесла...
    —цитат от коментар 78 на не на безразличието


    Тойота продаде всичките си акции в Тесла. Както и Мерцедес. Тойота имаше до преди 3 години електрически автомобил, който предлагаше с батерия на Тесла. И Мерцедес имаше също.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  87. 87 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 1710 Неутрално

    До коментар [#25] от "GreenEyes":Всеки път когато се напише нещо за Тесла и Мъск, идва гозамбо и изсипва една кофа помия срещу тях. Ти нито веднъж не си коментирал неговите невежи коментари, но си измисляш несъществуващи обвинения срещу иван и ожесточено го атакуваш. Защо така? Дори в случая твоят съратник мусаши се изказва меко казано скептично, иван се опитва да му подскаже, че не е прав, а ти вместо да образоваш мусаши се нахвърляш на иван с дежурните си заучени фрази? Това си е безочие, както и да го погледнеш, засрами се малко.
    —цитат от коментар 83 на vesolr


    Хахаха.За кое се изказвам скептично и то меко казано?За разлика от теб аз ползвам технологии,които намаляват сметката ми за ток и ме правят по-малко зависим от държавата-слънчеви батерии за бойлера и локално парно на пелети.Поне 3000 лева годишно плащам по-малко за ток,отколкото ако ги нямах тези технологии.Ти какви технологии ползваш или викаш в панелката ти няма нужда от нови технологии.И бъди сигурен,че като навлязат фотоволтаиците и станат с по-достъпни цени ще си сложа такива на покрива на къщата.А ти ще продължиш да се правиш на много отворен по форумите.
    Единствено казвам,че няма как човек да е 100 процента независим в добива на електричество от фотоволтаици.Или може би е лъжа това?
    То е ясно,че търсиш всеки повод да ме нападнеш,ама понякога ставаш смешен.

  88. 88 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2912 Неутрално

    Това са истинските предимства, но иначе ще ни струва не по-малко, отколкото ни струва сега. Поне акцизът ще си го плащаме като попове!
    —цитат от коментар 82 на transvaal


    Няма как да ти вземат акциз друже ако сам си произвеждаш и складираш енергията. Аз мисля, че ще въведат данък за изминати километри. Няколко щата вече се опитаха да въведат такава такса. Излиза около $100 на година.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  89. 89 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 1710 Неутрално

    [quote#85:"Realist"][/quote]

    То това в момента е и единственият недостатък на елавтомобилите-че няма възможност за бързо зареждане на батерията в достатъчно на брой станции.Иначе пробега си им е доста добър.Все пак и повечето хора по света не зареждат догоре резервоара,та да имат пробег от над 1000 км.
    Иначе предимствата са им много и най-вече,че нямат толкова много части,които могат да се развалят като при автомобилите с ДВГ.Имам приятел,който работи във фирменият сервиз на една от големите немски компании в София.в този сервзи се ремонтират само сравнително нови автомобили и то основно лимузини.И въпреки това сервизът е пълен всеки ден с по над 40 коли едновременно на ремонт.Значи много се развалят автомобилите с ДВГ.

  90. 90 Профил на galleen
    galleen
    Рейтинг: 595 Неутрално

    До коментар [#39] от "primerno":

    Така е, но второто поколение е от 2003-та година и се оказва доста успешно от към батерия. Точно за тях говорих че на 10годишни коли батерията им е с капацитет 90%.

    El pueblo unido, jamás será vencido.
  91. 91 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3039 Неутрално

    До коментар [#87] от "mushashi":

    Защо задаваш подобни въпроси тогава - какво ставало през нощта. За батерии не беше ли чувал? Твоето е хем сърби, хем боли - абе аз не съм против новите технологии, ама имам едно наум.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  92. 92 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1064 Неутрално

    До коментар [#48] от "Минуса":

    Е да, но за електромобилите все пак има инфраструктура за зареждане. И се произвеждат вече от доста години насам.

    А на този експериментален модел с водородна горивна клетка дори и произведените бройки са горе-долу толкова. В смисъл, колкото са произвели, горе-долу толкова и са продали.

    Човек се пита дали все пак няма да е по-лесно да навлязат на пазара коли с горивни клетки, използващи природен газ вместо водород. А има дори и някакви експериментални модели, при които водородът се получава вътре в колата от етанол.

  93. 93 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1064 Неутрално

    До коментар [#42] от "primerno":

    "А ако се разровиш малко как се прави водорода ще разбереш, че или ти трябва изключително много ток или много природен газ при процеса и в крайна сметка водорода излиза изключително скъп."

    Така е, прав сте - като се погледне примерно колко е к.п.д. при производството на водорода (по един от двата начина) и после колко е к.п.д. на самата горивна клетка, директното използване на акумулирана електроенергия изглежда по-ефективно. И все пак има и едно важно предимство на колите с горивни клетки - че могат да изминат по-голямо разстояние с едно зареждане. Има и такива горивни клетки, които могат да работят с природен газ, а не с водород - но засега май те не са използвани още в серийно произвеждани автомобили.

  94. 94 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 244 Неутрално

    Тойота доста закъсня, плъг ин Приуса им от 2012-та година беше с най- скромната батерия. И изминаваше на ток едва 17 километра. Шеви Волт в същото време изминаваше 60-70, Плъг-ините на Форд пък, по 40-50.Тук въобще не може да става сравнение с Тесла. Тойота досега имаше само една чисто електрическа кола в САЩ, SUV-то RAV4, което на всичкото отгоре беше и с батерия на Тесла (200 километра, 120 мили на зареждане). Тойота спря тази кола преди 3-4 години и остана само с плъг-ин Приуса. След това спря и плъг-ин Приуса, две години беше без плъг-ин модел и тази година поднови Приус-Плъгин. Продажбите му са сравнително добри, не е най- масовата кола, но да кажем на 6-7 място.
    —цитат от коментар 43 на Realist


    От това което си написал за Тойота, и на не много образован човек може да му стане ясно, че НАСИЛА ХУБОСТ НЕ СТАВА, в случая налагането на електричките, в каквато им да е форма плъгин/безплъгин, или елекричка изцяло!
    Щом цената/възможностите не отговарят на този който избира, то той не го купува...
    Между другото рав4 хибрид и в момента се продава и му гледам редовно ревюта, за плъгин-хибрид за пръв път от тебе чух че е съществувал в щатите.
    Я сега всеки да си извади изводите защо е бил спрян... :-))).

  95. 95 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 1710 Неутрално

    До коментар [#87] от "mushashi":Защо задаваш подобни въпроси тогава - какво ставало през нощта. За батерии не беше ли чувал? Твоето е хем сърби, хем боли - абе аз не съм против новите технологии, ама имам едно наум.
    —цитат от коментар 91 на vesolr


    Хахаха.Аз за разлика от теб използвам нови технологии в тази област.И тези батерии,за които говориш още не са навлезли в масова употреба.Тепърва ще навлизат.Щото досега съхраняването на електричество беше невъзможно.

  96. 96 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 1637 Неутрално

    До коментар [#77] от "Norman Granz":
    Кой, Тойота ли да ти направи заплатата такава?
    ====================
    Излишно е да се правиш на ударен. При заплата малко по-висока от обявената средна мога да карам или кола втора употреба, или нова "въшка". Това и ще правя до промяна на ситуацията.

    Еретик
  97. 97
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  98. 98
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  99. 99 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 1710 Неутрално

    До коментар [#97] от "GreenEyes":
    Тоя човек като копой следи всяка една дума на мен, на теб, на Гозамбо само и само да се заяде.И то преиначава нещата и ни приписва неща, които никога не сме писали.
    Ето и в случая аз казвам, че няма как само с фотоволтаици да се осигури 24 часа електричество, той ме изкарва противник на подобни технологии. При положение, че ползвам над 10 години подобна система за нагряване на бойлера в къщата ми, а той в панелката си никога няма да ползва подобни технологии.

  100. 100 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 1710 Неутрално

    До коментар [#98] от "GreenEyes":
    Изкара ме и расист, щото съм написал, че процетно най-много чернокожи употребяват дрога в САЩ.А в американските затвори за престъпления, свързани с наркотици процентно най-много са черните затворници.Като по-голямата част са и наркомани. Обаче аз съм бил расист.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK