БМВ отчете над 100 000 продадени електрифицирани автомобила от началото на годината

Централата на БМВ снощи изглеждаше като батерия.

© БМВ

Централата на БМВ снощи изглеждаше като батерия.



БМВ Груп достави над 100 000 електрифицирани автомобила по целия свят още преди края на годината, а постижението беше отбелязано с осветяване на централата на компанията в Мюнхен, известна като "Четири цилиндъра", което я превърна в батерия. От въвеждането на първия електрически модел i3 през 2013 година компанията е доставила над 200 000 хибриди и електромобили.


Плановете на компанията са до 2025 година да бъдат пуснати 25 електрифицирани модела. Идеята е всяко моделно семейство да се предлага с всякакъв вид задвижване. За основаната още през 2011 година електрическа марка БМВ i вече са запазени правата върху имената от i1 до i9, както и от iX1 до iX9.


Още през следващата година на пазара ще излезе БМВ i8 Роудстър, през 2019 година ще го последва изцяло електрическо МИНИ, а през 2020 година електрическата версия на X3. Година по-късно ще се появи и моделът iNext, който ще е като технологичен връх на електрическата мобилност и ще комбинира в сериен модел автономното шофиране и новаторските възможности на свързаността в интериора.




Изследване на компанията POLK / IHS Report (издание 7.12.2017) сочи БМВ Груп като лидер в сегмента при новорегистрираните напълно електрически и плъгин хибридни автомобили в Европа с пазарен дял от 21%. В същото време, докато в Европа 2% на новите регистрации при всички производители са на електрифицирани автомобили, то при компанията те са вече 6 на сто.


През 2017 година освен 100 000 електрифицирани автомобила БМВ Груп са доставили и над 1500 изцяло електрически скутера модел С evolution. Моделът е с нова батерия, осигуряваща пробег от 160 километра.


Любопитна подробност е, че стохилядният електрифициран автомобил е купен от 80-годишен клиент от Северен Рейн-Вестфалия. Той избрал да седне зад волана на i3 и за неговата изненада го получил в БМВ Велт в Мюнхен.

Ключови думи към статията:

Коментари (47)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2675 Неутрално

    Какво значи "електрифицирани автомобила"? Те всички са електрифицирани!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  2. 2 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1633 Неутрално

    До коментар [#1] от "lz2":

    За мен лично значи че не искат (не им изнася) да кажат колко продадени са напълно електрически. Нещо хич не ги виждам немците да развиват чисти електрици, при положение че от доста години печалбите им идват не дотам от продажби ами по - скоро от Сервиз и резервни части.

  3. 3 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1815 Неутрално

    Тези колички на БМВ доста често ги засичам в София. Явно баварците действат без да бият тъпана.

    The best way to predict the future is to invent it.
  4. 4 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4701 Неутрално

    До коментар [#2] от "zxp53317185":

    Развиват, развиват. БМВ имат един електрически модел, който го виждам доста често по градските улици.

    До коментар [#1] от "lz2":

    От превода с чичо Гугъл идват тези смешни изрази. Автомобил с електрическо задвижване. Електромобил.
    Ама "електрифициран"... Моят е бензинифициран.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  5. 5 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10088 Неутрално

    БМВ вече имат два успешни елекрютрически i3 и i8

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  6. 6 Профил на bobhunter
    bobhunter
    Рейтинг: 715 Неутрално

    Близкото (целия 20 век) минало, настоящето и бъдещето принадлежат на електричеството. В този смисъл довършването на атомната електроцентрала в Белене е повече от актуален.

  7. 7 Профил на georgi_mihailov
    georgi_mihailov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#4] от "Незнайко в Слънчевия град":

    По скоро проблема е с превода от немски на английски или с английският на хергешефтфюрера Крюгер. Ето какво е казал "Selling 100,000 electrified cars in one year is an important milestone, ...", което аз също го разбирам като "електрифициран", а не общопиетото "електрически" .

    От i3 тази години са продали 28 000 бройки. Почват бавно да се получават нещата. Нисан по бързо да изкарват варианта с 60квч. батерия и Опел да се разберат с GM за възобновяване на продажбите на Bolt в Европа.

  8. 8 Профил на shakez
    shakez
    Рейтинг: 432 Неутрално

    До коментар [#7] от "georgi_mihailov":

    И да се намери екологичен начин за извеждане на тия батерии от употреба.

  9. 9 Профил на Over
    Over
    Рейтинг: 539 Весело

    Близкото (целия 20 век) минало, настоящето и бъдещето принадлежат на електричеството. В този смисъл довършването на атомната електроцентрала в Белене е повече от актуален.
    —цитат от коментар 6 на bobhunter


    Връх на глупостта, рано сутрин. Цялото человечество ли има нужда от Белене?

  10. 10 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#7] от "georgi_mihailov":И да се намери екологичен начин за извеждане на тия батерии от употреба.
    —цитат от коментар 8 на shakez


    То по тая логика и да кажем -Да намерят ЕКОЛОГИЧЕН начин и да ги правят!!!
    Защото направата на една батерия изхвърля в атмосферата повече вредни емисии от една бензинка за 7 години!!!!!

  11. 11 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1633 Неутрално

    До коментар [#5] от "penetrating":

    Значи първо i8 не е чисто електрически, второ i3 хич не успешен ами просто всички европейски производители са длъжни да произвеждат автомобили с нулеви емисии, за да избегнат глоби и никой от тях не печели от продажби засега включително и БМВ. Един ден дай Боже масовият автомобил ще е електрически, но със сигурност няма да е производство на сегашните големи на деня немски автомобилни картели, които биха били големите губещи.

  12. 12 Профил на Димитров
    Димитров
    Рейтинг: 880 Неутрално

    Тойота мина 5 МИЛИОНА автомобила през 2013 година. Сега май са на около 10 милиона. Така че 0,1 милиона не е нещо много убедително.

  13. 13 Профил на Димитров
    Димитров
    Рейтинг: 880 Неутрално

    А Тесла произвеждат по 5000 автомобила на седмица, само от модела 3.

  14. 14 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3720 Неутрално

    ВИИ имени Лелина

    Бря!
    Електрофикацията навлезе в автомобила.
    Таз година Ел - догодина Топло

    "БМВ отчете над 100 000 продадени електрифицирани автомобила
    от началото на година"

  15. 15 Профил на georgi_mihailov
    georgi_mihailov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#7] от "georgi_mihailov":И да се намери екологичен начин за извеждане на тия батерии от употреба.
    —цитат от коментар 8 на shakez


    Начини има и хора в нормалните държави го правят.

    [quote#10:"Levski Levov"][/quote]

    Разликата в изхвърлените емисии при производството на изцяло електрически и автомобил с ДВГ е между 10% и 20% в зависимост от големината на батерията. След една до две години в зависимост от пробега и какво е използвано за генериране на електричесво автомобила с ДВГ става "по-мръсен". Това със 7те години е мит.

  16. 16 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3720 Неутрално

    секи 4ти км

    Значи масово производство и необяснима хвалба.

    Друг пример за масово производство и необяснимост:
    бутилка вино с дребни букви "съдържа сулфити".

    Съставката не е за хвалене, понеже е консервант... с дребни букви.
    Обаче, всички обяснения на нета обясняват, че е естествена.
    Като е естествена, защо "сулфити" задължително се промоционира с дребни букви??

    До коментар [#1] от "lz2":

    Какво значи "електрифицирани автомобила"? Те всички са електрифицирани!

  17. 17 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1251 Весело

    В обозримото бъдеще може би ще се радваме на по-чист въздух в градовете, дай Боже, поне за тях електричките са си на мястото. А както се вижда, технологиите при батериите търпят постоянно развитие, та и междуградските разстояния ще бъдат превзети от електромобилите. Следващата стъпка в налагането на електрификацията е на всяка бензиностанция да има зарядна станция и току виж бъдещето се превърнало в настояще...

  18. 18 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 411 Весело

    До коментар [#16] от "dnevnikar":

    Във всяко вино има сулфити, дори и да не са добавяни. :)
    Като добавиш още, подпомагаш развитието на желаните микроби и подтискаш нежеланите. Някои производители добавят повечко, за да спрат всички микроби... За всеки случай... Да не се развали виното, докато търговците го разнасят насам-натам и складират където падне.
    Принципът е:
    "По-добре клиента да го боли главата, отколкото технолога - сърцето"... :)

  19. 19 Профил на black_jack
    black_jack
    Рейтинг: 530 Неутрално

    В обозримото бъдеще може би ще се радваме на по-чист въздух в градовете, дай Боже, поне за тях електричките са си на мястото. А както се вижда, технологиите при батериите търпят постоянно развитие, та и междуградските разстояния ще бъдат превзети от електромобилите. Следващата стъпка в налагането на електрификацията е на всяка бензиностанция да има зарядна станция и току виж бъдещето се превърнало в настояще...
    —цитат от коментар 17 на Г.Е.М.

    то е настояще...
    https://www.tesla.com/findus #/bounds/49.38,-66.94,25.82,-124.39?search=supercharger&name=us

  20. 20 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10088 Неутрално

    До коментар [#11] от "zxp53317185":

    Всяко начало е трудно. Особено за немците с техните пробези дневно и като скорост и като разстояние...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  21. 21 Профил на Pow
    Pow
    Рейтинг: 655 Неутрално

    "Електрифицирани" явно включва пълни и непълни хибриди, както и пълни електрички. Сигурно тойота продават по толкова.

    Give a man a mask and he’ll tell you the truth
  22. 22 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1251 Разстроено

    До коментар [#19] от "black_jack":

    Човече, тая карта ме радва и натъжава едновремнно, просто се вижда КЪДЕ живеем... А се водим европейци...

  23. 23 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1633 Неутрално

    До коментар [#20] от "penetrating":

    Според мен по - скоро изкуствено се усложнява. Общо взето ти трябва батерия, електромотор, ходова част и купе, а те се опитват да нахакат още сума ти екстри, чаркалаци и технологии, за да вдигнат цената и да направят автомобила сложен за поддръжка. Затова надеждата ми е в model 3, а не в немските.

  24. 24 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10088 Неутрално

    До коментар [#23] от "zxp53317185":

    "Дяволът се крие в детайлите", колкото и малко да са елементите :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  25. 25 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 475 Неутрално

    До коментар [#6] от "bobhunter":

    Довърши я с твоите пари. И после продавай ток на когото пожелаеш. Аз май няма да купувам от теб, скъпичко ще го даваш.

  26. 26 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 475 Неутрално

    До коментар [#11] от "zxp53317185":

    Специално i3 се кара доста в щатите. Изненадах се колко много има. Но там все пак има и много повече Тесла по улиците. А иначе цената на това БМВ в Европа е безумно висока.

  27. 27 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1633 Неутрално

    До коментар [#26] от "gogo2011":

    Нормално, където има конкуренция цената пада. Мисълта ми беше (и с това приключвам темата), че не очаквам нищо ново и разтърсващо пазара да дойде от европейски производител още повече пък немски. Тях ги устройва status quo-то и според мен ще се опитат да го задържат колкото е възможно по - дълго.

  28. 28 Профил на Kurti
    Kurti
    Рейтинг: 376 Неутрално

    До коментар [#13] от "Димитров":

    Произвежда, да, - 220 доставени автомобила Модел 3 за третото тримесечие, общо 47 000 за всички модели от началото на годината. А да, и 3 млрд. Загуба при 3 млрд печалба за БМВ.

  29. 29 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 695 Неутрално

    А Тесла произвеждат по 5000 автомобила на седмица, само от модела 3.
    —цитат от коментар 13 на Димитров


    Имаш предвид "ще произвеждат". Може би 2018 година, а може и 2019 да е.
    Досега никой още не си е купил Модел 3, има доставени няколко пробни бройки, май бяха 30. И нещо не им хареса на пробващите, че нямат табло, ами само един таблет по средата.

  30. 30 Профил на bwy56537275
    bwy56537275
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Ами i3 и i8 се предлагат и с бензинови двигатели... Така че от тези 100000 колко са 100% електрически не се казва, защо ли?

  31. 31 Профил на bwy56537275
    bwy56537275
    Рейтинг: 213 Неутрално

    А Тесла произвеждат по 5000 автомобила на седмица, само от модела 3.
    —цитат от коментар 13 на Димитров


    Опресни си информацията и не се информирай само от презентациите на Мъск, защото действителността е малко по-различна.

  32. 32 Профил на nibelungs
    nibelungs
    Рейтинг: 305 Неутрално
  33. 33 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 399 Неутрално

    До коментар [#13] от "Димитров":Произвежда, да, - 220 доставени автомобила Модел 3 за третото тримесечие, общо 47 000 за всички модели от началото на годината. А да, и 3 млрд. Загуба при 3 млрд печалба за БМВ.
    —цитат от коментар 28 на Kurti


    Тия цифри са на 3 месеца :-)

    За 2017 се очаква да продадът над 100К автомобила. Това са 40% от годишните продажби на компания като Порше. Хич не е зле за производител който съществиува само от 15 годни и има само два модела, струващи средно над 100 000 долара.

    А за Модел 3, началото на 2018 се очаква да стигнат 5000 бройки на седмица. Тая цифра вече германците ще я усетят доста болезнено точно там, където правят най-много пари (БМВ 3-та серия, Ауди А4 и т.н. )

  34. 34 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 221 Неутрално

    [quote#15:"georgi_mihailov"][/quote]

    Какъв мит бе човек?!?!? Сядай и чети, и малко се образовайте, преди да пишете заучени до болка фрази... кой какво казал еди къде си...

    "Една Tesla давала емисии колкото бензинов автомобил за 8 години

    Твърди го изследване, поръчано от шведското транспортно министерство

    Ефектът на електромобили като Tesla в борбата с глобалното затопляне е силно преувеличен, сочат резултатите от проучване на шведския Институт за екологични изследвания (IVL), направено по поръчка на транспортното министерство и агенцията за околната среда в скандинавската държава.
    Изследването, което компилира най-различни други проучвания, цели да измери колко въглероден диоксид и други вредни емисии се отделят при производството на най-важния компонент в електромобилите - литиево-йонната им батерия.

    Резултатите на IVL показват, че при производството на батерия с капацитет 30 кВт/ч, каквато се използва в Nissan Leaf например, се отделят средно 5.3 тона въглероден диоксид. За създаването на 100-киловатчасовите батерии на Tesla Model S отиват 17.5 тона от парниковия газ.
    За сравнение един нормален автомобил с двулитров бензинов мотор, ако изминава средно по 15 000 км годишно, ще отдели тези емисии за около 8 години, посочват авторите на изследването Лизбет Дальоф и Миа Ромаре. При пътуването на един самолетен пътник от Европа до САЩ се отделят средно 600 кг въглероден диоксид, напомнят те.
    Те все пак отбелязват, че производството на батерии би могло да бъде и доста по-чисто, ако в него се използва енергия от възобновяеми източници. За момента обаче повечето производители на батерии не го правят.
    Изненадващо от изследването излиза, че добивът на литий и останалите елементи, използвани за батериите, не е толкова замърсяващ - на него се падат между 10 и 18% от общите парникови емисии, изпускани при производството им. "

  35. 35 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6274 Неутрално

    Браво на баварците - Мерцедес спи ли, Мерцедес не види ли

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  36. 36 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2963 Неутрално

    До коментар [#34] от "Levski Levov":
    Страхотно изследване. А що в него са пропуснати вредните емисии от производството на автомобил с ДВГ, или просто считаме, че производството му е напълно чисто?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  37. 37 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#34] от "Levski Levov":Страхотно изследване. А що в него са пропуснати вредните емисии от производството на автомобил с ДВГ, или просто считаме, че производството му е напълно чисто?
    —цитат от коментар 36 на Darth Plagueis


    Какво са пропуснали... пак се говори наизуст.
    "Резултатите на IVL показват, че при производството на батерия с капацитет 30 кВт/ч, каквато се използва в Nissan Leaf например, се отделят средно 5.3 тона въглероден диоксид. За създаването на 100-киловатчасовите батерии на Tesla Model S отиват 17.5 тона от парниковия газ.
    За сравнение един нормален автомобил с двулитров бензинов мотор, ако изминава средно по 15 000 км годишно, ще отдели тези емисии за около 8 години "

    Извода е следния, за в града нещата ще са ок за обикновенния гражданин, НО... някъде, някой друг ще бълва в особено големи размери вредни емисии, за колата която ти ще караш в "чистия град", АКО преди това са почнали редовно да го мият, и АКО куцо къораво, сакато е спряло да гори каквото и да е...
    Както виждаш има много АКО, отделно за природата и прословутото глобално затопляне, ОТНОВО нищо не се прави/променя просто боклуците не са ти дето се вика в двора, а някъде на майна си райна се изхвърлят от някой друг...
    Толкова за електромобилите... Когато започне да се използва по пълноценно зелената енергия от слънцето, тогава може би нещата ще се променят драстично... дотогава ПРЕЛИВАМЕ ОТ ПУСТО В ПРАЗНО...

  38. 38 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2963 Неутрално

    До коментар [#37] от "Levski Levov":

    Не го написах достатъчно ясно ли? Сравняваш производството на батерията с експлоатацията на кола с ДВГ. В сравнението не е включено и самото производство на колата с ДВГ. Защо, тя пада от небето ли?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  39. 39 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 520 Неутрално

    да направят или да се кооперират с фирма произеждаща фотоволтаици и на къщите да има слънчеви панели които да зареждат резервен комплект батерии

  40. 40 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 520 Неутрално

    ДВГ прави смог в градовете докато производството на батерии е извън градовете

  41. 41 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 695 Неутрално

    да направят или да се кооперират с фирма произеждаща фотоволтаици и на къщите да има слънчеви панели които да зареждат резервен комплект батерии
    —цитат от коментар 39 на dearblue


    Комплект фотоволтаична инсталация с инверторите му и другите мурафети: $10к.
    Резервна батерия за колата: $20к
    Да разменяш всяка вечер батерия, тежаща няколкостотин килограма: безценно.

  42. 42 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#37] от "Levski Levov":Не го написах достатъчно ясно ли? Сравняваш производството на батерията с експлоатацията на кола с ДВГ. В сравнението не е включено и самото производство на колата с ДВГ. Защо, тя пада от небето ли?
    —цитат от коментар 38 на Darth Plagueis


    А що тя колата с батерията и тя не пада от небето викаш... или викаш електричката от вестници я правят?!?
    Пишеш се на хитрец но нищо хитро няма в коментара ти... приятел.
    Нещата които постоянно ни ги втълпяват за зелените коли са далеч коренно различни и изследванията го потвърждават на норвежците.
    А не е като да не са водеща европейска нация пионер при автомобилите електрички-скандинавците

  43. 43 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 520 Неутрално

    До коментар [#41] от "Камен":

    фотоволтаика ще зарежда батерия в гаража през деня и през нощта батерията в гаража ще зарежда батерията в колата
    в южните страни слънце колкото искаш

  44. 44 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 520 Неутрално

    малък бензинов електро генератор може да индуцира магнитно поле което да зарежда последователно две независими батерии и пробега става неограничен

  45. 45 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2655 Весело

    До коментар [#13] от "Димитров":

    Вярно ли?

    Къде ги складират?

    Имаш ли идея какво значи доставени до клиента?

    Модератора е неадекватен!
  46. 46 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1787 Неутрално

    До коментар [#7] от "georgi_mihailov":И да се намери екологичен начин за извеждане на тия батерии от употреба.
    —цитат от коментар 8 на shakez


    Батериите навсякъде по света се рециклират 100%.

    California Über Alles
  47. 47 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1122 Неутрално

    До коментар [#38] от "Darth Plagueis":

    Пропускаш, че бензина и дизела не се добиват от земята. При преработката на петрол в гориво се отделят милиони тонове вредни газове. Да не говори че добива на петрол може да не замърсява толкова въздуха, но за сметка на това замърсява почвата. Да не говорим няколкото петролни разлива, какви щети причиниха ....................

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK