
© БМВ
Централата на БМВ снощи изглеждаше като батерия.
БМВ Груп достави над 100 000 електрифицирани автомобила по целия свят още преди края на годината, а постижението беше отбелязано с осветяване на централата на компанията в Мюнхен, известна като "Четири цилиндъра", което я превърна в батерия. От въвеждането на първия електрически модел i3 през 2013 година компанията е доставила над 200 000 хибриди и електромобили.
Плановете на компанията са до 2025 година да бъдат пуснати 25 електрифицирани модела. Идеята е всяко моделно семейство да се предлага с всякакъв вид задвижване. За основаната още през 2011 година електрическа марка БМВ i вече са запазени правата върху имената от i1 до i9, както и от iX1 до iX9.
Още през следващата година на пазара ще излезе БМВ i8 Роудстър, през 2019 година ще го последва изцяло електрическо МИНИ, а през 2020 година електрическата версия на X3. Година по-късно ще се появи и моделът iNext, който ще е като технологичен връх на електрическата мобилност и ще комбинира в сериен модел автономното шофиране и новаторските възможности на свързаността в интериора.
Изследване на компанията POLK / IHS Report (издание 7.12.2017) сочи БМВ Груп като лидер в сегмента при новорегистрираните напълно електрически и плъгин хибридни автомобили в Европа с пазарен дял от 21%. В същото време, докато в Европа 2% на новите регистрации при всички производители са на електрифицирани автомобили, то при компанията те са вече 6 на сто.
През 2017 година освен 100 000 електрифицирани автомобила БМВ Груп са доставили и над 1500 изцяло електрически скутера модел С evolution. Моделът е с нова батерия, осигуряваща пробег от 160 километра.
Любопитна подробност е, че стохилядният електрифициран автомобил е купен от 80-годишен клиент от Северен Рейн-Вестфалия. Той избрал да седне зад волана на i3 и за неговата изненада го получил в БМВ Велт в Мюнхен.
lz2
Рейтинг: 2651 НеутралноКакво значи "електрифицирани автомобила"? Те всички са електрифицирани!
ПравописА е поле за изява на неграмотните!zxp53317185
Рейтинг: 1073 НеутралноДо коментар [#1] от "lz2":
За мен лично значи че не искат (не им изнася) да кажат колко продадени са напълно електрически. Нещо хич не ги виждам немците да развиват чисти електрици, при положение че от доста години печалбите им идват не дотам от продажби ами по - скоро от Сервиз и резервни части.
EU defender
Рейтинг: 1374 НеутралноТези колички на БМВ доста често ги засичам в София. Явно баварците действат без да бият тъпана.
The best way to predict the future is to invent it.Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5976 НеутралноДо коментар [#2] от "zxp53317185":
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевРазвиват, развиват. БМВ имат един електрически модел, който го виждам доста често по градските улици.
До коментар [#1] от "lz2":
От превода с чичо Гугъл идват тези смешни изрази. Автомобил с електрическо задвижване. Електромобил.
Ама "електрифициран"... Моят е бензинифициран.
penetrating
Рейтинг: 5800 НеутралноБМВ вече имат два успешни елекрютрически i3 и i8
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertbobhunter
Рейтинг: 795 НеутралноБлизкото (целия 20 век) минало, настоящето и бъдещето принадлежат на електричеството. В този смисъл довършването на атомната електроцентрала в Белене е повече от актуален.
georgi_mihailov
Рейтинг: 295 НеутралноДо коментар [#4] от "Незнайко в Слънчевия град":
По скоро проблема е с превода от немски на английски или с английският на хергешефтфюрера Крюгер. Ето какво е казал "Selling 100,000 electrified cars in one year is an important milestone, ...", което аз също го разбирам като "електрифициран", а не общопиетото "електрически" .
От i3 тази години са продали 28 000 бройки. Почват бавно да се получават нещата. Нисан по бързо да изкарват варианта с 60квч. батерия и Опел да се разберат с GM за възобновяване на продажбите на Bolt в Европа.
shakez
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#7] от "georgi_mihailov":
И да се намери екологичен начин за извеждане на тия батерии от употреба.
Over
Рейтинг: 527 ВеселоВръх на глупостта, рано сутрин. Цялото человечество ли има нужда от Белене?
Levski Levov
Рейтинг: 276 НеутралноТо по тая логика и да кажем -Да намерят ЕКОЛОГИЧЕН начин и да ги правят!!!
Защото направата на една батерия изхвърля в атмосферата повече вредни емисии от една бензинка за 7 години!!!!!
zxp53317185
Рейтинг: 1073 НеутралноДо коментар [#5] от "penetrating":
Значи първо i8 не е чисто електрически, второ i3 хич не успешен ами просто всички европейски производители са длъжни да произвеждат автомобили с нулеви емисии, за да избегнат глоби и никой от тях не печели от продажби засега включително и БМВ. Един ден дай Боже масовият автомобил ще е електрически, но със сигурност няма да е производство на сегашните големи на деня немски автомобилни картели, които биха били големите губещи.
Димитров
Рейтинг: 948 НеутралноТойота мина 5 МИЛИОНА автомобила през 2013 година. Сега май са на около 10 милиона. Така че 0,1 милиона не е нещо много убедително.
Димитров
Рейтинг: 948 НеутралноА Тесла произвеждат по 5000 автомобила на седмица, само от модела 3.
dnevnikar
Рейтинг: 3974 НеутралноВИИ имени Лелина
Бря!
Електрофикацията навлезе в автомобила.
Таз година Ел - догодина Топло
"БМВ отчете над 100 000 продадени електрифицирани автомобила
от началото на година"
georgi_mihailov
Рейтинг: 295 НеутралноНачини има и хора в нормалните държави го правят.
[quote#10:"Levski Levov"][/quote]
Разликата в изхвърлените емисии при производството на изцяло електрически и автомобил с ДВГ е между 10% и 20% в зависимост от големината на батерията. След една до две години в зависимост от пробега и какво е използвано за генериране на електричесво автомобила с ДВГ става "по-мръсен". Това със 7те години е мит.
dnevnikar
Рейтинг: 3974 Неутралносеки 4ти км
Значи масово производство и необяснима хвалба.
Друг пример за масово производство и необяснимост:
бутилка вино с дребни букви "съдържа сулфити".
Съставката не е за хвалене, понеже е консервант... с дребни букви.
Обаче, всички обяснения на нета обясняват, че е естествена.
Като е естествена, защо "сулфити" задължително се промоционира с дребни букви??
До коментар [#1] от "lz2":
Какво значи "електрифицирани автомобила"? Те всички са електрифицирани!
geordgeo
Рейтинг: 1434 ВеселоВ обозримото бъдеще може би ще се радваме на по-чист въздух в градовете, дай Боже, поне за тях електричките са си на мястото. А както се вижда, технологиите при батериите търпят постоянно развитие, та и междуградските разстояния ще бъдат превзети от електромобилите. Следващата стъпка в налагането на електрификацията е на всяка бензиностанция да има зарядна станция и току виж бъдещето се превърнало в настояще...
tie_interceptor
Рейтинг: 544 ВеселоДо коментар [#16] от "dnevnikar":
Във всяко вино има сулфити, дори и да не са добавяни. :)
Като добавиш още, подпомагаш развитието на желаните микроби и подтискаш нежеланите. Някои производители добавят повечко, за да спрат всички микроби... За всеки случай... Да не се развали виното, докато търговците го разнасят насам-натам и складират където падне.
Принципът е:
"По-добре клиента да го боли главата, отколкото технолога - сърцето"... :)
boxOut
Рейтинг: 450 Неутралното е настояще...
https://www.tesla.com/findus #/bounds/49.38,-66.94,25.82,-124.39?search=supercharger&name=us
penetrating
Рейтинг: 5800 НеутралноДо коментар [#11] от "zxp53317185":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertВсяко начало е трудно. Особено за немците с техните пробези дневно и като скорост и като разстояние...
Pow
Рейтинг: 718 Неутрално"Електрифицирани" явно включва пълни и непълни хибриди, както и пълни електрички. Сигурно тойота продават по толкова.
Give a man a mask and he’ll tell you the truthgeordgeo
Рейтинг: 1434 РазстроеноДо коментар [#19] от "black_jack":
Човече, тая карта ме радва и натъжава едновремнно, просто се вижда КЪДЕ живеем... А се водим европейци...
zxp53317185
Рейтинг: 1073 НеутралноДо коментар [#20] от "penetrating":
Според мен по - скоро изкуствено се усложнява. Общо взето ти трябва батерия, електромотор, ходова част и купе, а те се опитват да нахакат още сума ти екстри, чаркалаци и технологии, за да вдигнат цената и да направят автомобила сложен за поддръжка. Затова надеждата ми е в model 3, а не в немските.
penetrating
Рейтинг: 5800 НеутралноДо коментар [#23] от "zxp53317185":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert"Дяволът се крие в детайлите", колкото и малко да са елементите :)
gogo2011
Рейтинг: 518 НеутралноДо коментар [#6] от "bobhunter":
Довърши я с твоите пари. И после продавай ток на когото пожелаеш. Аз май няма да купувам от теб, скъпичко ще го даваш.
gogo2011
Рейтинг: 518 НеутралноДо коментар [#11] от "zxp53317185":
Специално i3 се кара доста в щатите. Изненадах се колко много има. Но там все пак има и много повече Тесла по улиците. А иначе цената на това БМВ в Европа е безумно висока.
zxp53317185
Рейтинг: 1073 НеутралноДо коментар [#26] от "gogo2011":
Нормално, където има конкуренция цената пада. Мисълта ми беше (и с това приключвам темата), че не очаквам нищо ново и разтърсващо пазара да дойде от европейски производител още повече пък немски. Тях ги устройва status quo-то и според мен ще се опитат да го задържат колкото е възможно по - дълго.
Kurti
Рейтинг: 399 НеутралноДо коментар [#13] от "Димитров":
Произвежда, да, - 220 доставени автомобила Модел 3 за третото тримесечие, общо 47 000 за всички модели от началото на годината. А да, и 3 млрд. Загуба при 3 млрд печалба за БМВ.
Камен
Рейтинг: 1002 НеутралноИмаш предвид "ще произвеждат". Може би 2018 година, а може и 2019 да е.
Досега никой още не си е купил Модел 3, има доставени няколко пробни бройки, май бяха 30. И нещо не им хареса на пробващите, че нямат табло, ами само един таблет по средата.
bwy56537275
Рейтинг: 229 НеутралноАми i3 и i8 се предлагат и с бензинови двигатели... Така че от тези 100000 колко са 100% електрически не се казва, защо ли?
bwy56537275
Рейтинг: 229 НеутралноОпресни си информацията и не се информирай само от презентациите на Мъск, защото действителността е малко по-различна.
nibelungs
Рейтинг: 234 НеутралноБраво!!!Браво!!!!
tvr18355030
Рейтинг: 450 НеутралноТия цифри са на 3 месеца :-)
За 2017 се очаква да продадът над 100К автомобила. Това са 40% от годишните продажби на компания като Порше. Хич не е зле за производител който съществиува само от 15 годни и има само два модела, струващи средно над 100 000 долара.
А за Модел 3, началото на 2018 се очаква да стигнат 5000 бройки на седмица. Тая цифра вече германците ще я усетят доста болезнено точно там, където правят най-много пари (БМВ 3-та серия, Ауди А4 и т.н. )
Levski Levov
Рейтинг: 276 Неутрално[quote#15:"georgi_mihailov"][/quote]
Какъв мит бе човек?!?!? Сядай и чети, и малко се образовайте, преди да пишете заучени до болка фрази... кой какво казал еди къде си...
"Една Tesla давала емисии колкото бензинов автомобил за 8 години
Твърди го изследване, поръчано от шведското транспортно министерство
Ефектът на електромобили като Tesla в борбата с глобалното затопляне е силно преувеличен, сочат резултатите от проучване на шведския Институт за екологични изследвания (IVL), направено по поръчка на транспортното министерство и агенцията за околната среда в скандинавската държава.
Изследването, което компилира най-различни други проучвания, цели да измери колко въглероден диоксид и други вредни емисии се отделят при производството на най-важния компонент в електромобилите - литиево-йонната им батерия.
Резултатите на IVL показват, че при производството на батерия с капацитет 30 кВт/ч, каквато се използва в Nissan Leaf например, се отделят средно 5.3 тона въглероден диоксид. За създаването на 100-киловатчасовите батерии на Tesla Model S отиват 17.5 тона от парниковия газ.
За сравнение един нормален автомобил с двулитров бензинов мотор, ако изминава средно по 15 000 км годишно, ще отдели тези емисии за около 8 години, посочват авторите на изследването Лизбет Дальоф и Миа Ромаре. При пътуването на един самолетен пътник от Европа до САЩ се отделят средно 600 кг въглероден диоксид, напомнят те.
Те все пак отбелязват, че производството на батерии би могло да бъде и доста по-чисто, ако в него се използва енергия от възобновяеми източници. За момента обаче повечето производители на батерии не го правят.
Изненадващо от изследването излиза, че добивът на литий и останалите елементи, използвани за батериите, не е толкова замърсяващ - на него се падат между 10 и 18% от общите парникови емисии, изпускани при производството им. "
neut
Рейтинг: 5362 НеутралноБраво на баварците - Мерцедес спи ли, Мерцедес не види ли
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restDarth Plagueis
Рейтинг: 1513 НеутралноДо коментар [#34] от "Levski Levov":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКСтрахотно изследване. А що в него са пропуснати вредните емисии от производството на автомобил с ДВГ, или просто считаме, че производството му е напълно чисто?
Levski Levov
Рейтинг: 276 НеутралноКакво са пропуснали... пак се говори наизуст.
"Резултатите на IVL показват, че при производството на батерия с капацитет 30 кВт/ч, каквато се използва в Nissan Leaf например, се отделят средно 5.3 тона въглероден диоксид. За създаването на 100-киловатчасовите батерии на Tesla Model S отиват 17.5 тона от парниковия газ.
За сравнение един нормален автомобил с двулитров бензинов мотор, ако изминава средно по 15 000 км годишно, ще отдели тези емисии за около 8 години "
Извода е следния, за в града нещата ще са ок за обикновенния гражданин, НО... някъде, някой друг ще бълва в особено големи размери вредни емисии, за колата която ти ще караш в "чистия град", АКО преди това са почнали редовно да го мият, и АКО куцо къораво, сакато е спряло да гори каквото и да е...
Както виждаш има много АКО, отделно за природата и прословутото глобално затопляне, ОТНОВО нищо не се прави/променя просто боклуците не са ти дето се вика в двора, а някъде на майна си райна се изхвърлят от някой друг...
Толкова за електромобилите... Когато започне да се използва по пълноценно зелената енергия от слънцето, тогава може би нещата ще се променят драстично... дотогава ПРЕЛИВАМЕ ОТ ПУСТО В ПРАЗНО...
Darth Plagueis
Рейтинг: 1513 НеутралноДо коментар [#37] от "Levski Levov":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКНе го написах достатъчно ясно ли? Сравняваш производството на батерията с експлоатацията на кола с ДВГ. В сравнението не е включено и самото производство на колата с ДВГ. Защо, тя пада от небето ли?
dearblue
Рейтинг: 554 Неутралнода направят или да се кооперират с фирма произеждаща фотоволтаици и на къщите да има слънчеви панели които да зареждат резервен комплект батерии
dearblue
Рейтинг: 554 НеутралноДВГ прави смог в градовете докато производството на батерии е извън градовете
Камен
Рейтинг: 1002 НеутралноКомплект фотоволтаична инсталация с инверторите му и другите мурафети: $10к.
Резервна батерия за колата: $20к
Да разменяш всяка вечер батерия, тежаща няколкостотин килограма: безценно.
Levski Levov
Рейтинг: 276 НеутралноА що тя колата с батерията и тя не пада от небето викаш... или викаш електричката от вестници я правят?!?
Пишеш се на хитрец но нищо хитро няма в коментара ти... приятел.
Нещата които постоянно ни ги втълпяват за зелените коли са далеч коренно различни и изследванията го потвърждават на норвежците.
А не е като да не са водеща европейска нация пионер при автомобилите електрички-скандинавците
dearblue
Рейтинг: 554 НеутралноДо коментар [#41] от "Камен":
фотоволтаика ще зарежда батерия в гаража през деня и през нощта батерията в гаража ще зарежда батерията в колата
в южните страни слънце колкото искаш
dearblue
Рейтинг: 554 Неутралномалък бензинов електро генератор може да индуцира магнитно поле което да зарежда последователно две независими батерии и пробега става неограничен
Ivan_
Рейтинг: 447 ВеселоДо коментар [#13] от "Димитров":
Модератора е неадекватен!Вярно ли?
Къде ги складират?
Имаш ли идея какво значи доставени до клиента?
Pontif New Dnevnik SUCK
Рейтинг: 2274 НеутралноБатериите навсякъде по света се рециклират 100%. California Über Alles
iak
Рейтинг: 1335 НеутралноДо коментар [#38] от "Darth Plagueis":
И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.Пропускаш, че бензина и дизела не се добиват от земята. При преработката на петрол в гориво се отделят милиони тонове вредни газове. Да не говори че добива на петрол може да не замърсява толкова въздуха, но за сметка на това замърсява почвата. Да не говорим няколкото петролни разлива, какви щети причиниха ....................