В завода на "Ламборгини" високите технологии се комбинират със занаятчийството

В завода на "Ламборгини" високите технологии се комбинират със занаятчийството

© Reuters



Когато влизате в завода на "Ламборгини" в Сант'Агата Болонезе, пред вас се разкриват тайните на производството на луксозните коли в италиански стил и виждате свят между съвременните технологии и занаятчийството, който през 2017-а постигна нов рекорд, пише в своя репортаж "Франс прес", цитиран от БТА. С 3815 коли, пуснати на пазара миналата година, компанията, създадена през 1963 година в северния италиански град, почти утрои резултатите си спрямо 2010 година.


Тя започва 2018 година, изправена пред голямо предизвикателство: излизането на пазара това лято на супер SUV "Урсус", който е нещо като градска луксозна кола 4X4, която може да се движи и по лед, и по пясък. За да отговори на това предизвикателство, което ще се изрази в удвояване на производството за една година, заводът нарасна от 80 000 до 160 000 квадратни метра.


Работници и "съдействащи роботи"


Засега всеки ден се произвежда по пет коли "Урсус", а когато мощностите заработят на пълна мощност, те ще станат над 20. Новата сграда бе изградената от кота нула за 18 месеца, с нова поточна линия, пусната в действие през май, на която изобилстват нови авангардни технологии, сред които са "съдействащите роботи". Тяхната цел е да облекчават труда на работниците.

В завода на "Ламборгини" високите технологии се комбинират със занаятчийството

© Reuters


"Това е много модерен завод, но в него ръчната работа продължава да има важна роля и именно това прави марката", подчертава Матео Мартини от отдела по производствено инженерство.




От историческата част на завода, построен наново през 2014 година, излизат спортните суперколи "Хуракан" и "Авентадор". Всеки ден от тези модели се правят съответно по 12 и 6 автомобила.


"Ламборгини" няма запаси и всяка произвеждана кола вече е продадена. За да си купите например "Хуракан", трябва да чакате 8 месеца. На производствената линия има 23 работни места, на които се вдъхва живот на супрболида. Всеки път, когато линията се придвижва, работните имат 37 минути, за да направят необходимите операции. На екран се отброяват минутите и секундите.


44 дни за сглобяването на един автомобил


Съседната линия е за "Авентадор", на която има 12 работни места за по 75 минути. Тук ръчната работа е повече и за производството на тази кола са необходими 44 дни. Корпусът на този автомобил тежи само 147 килограма и се прави, тук, в завода от карбонови влакна.


Колите "Ламборгини" струват от близо 180 000 евро за най-обикновения модел на "Хуракан" до 337 000 евро за "Авентадор". При някои лимитирани серии обаче цените могат да нахвърлят 1 милион евро. Мечтата на Феручо Ламборгини, който започнал да произвежда спортни коли, след като натрупал състояние в сектора на тракторите, е била "да създаде съвършена кола".

В завода на "Ламборгини" високите технологии се комбинират със занаятчийството

© Reuters


От първия автомобил, пуснат на пазара - 350 GT - са произведени само 120 бройки. И макар производството да се е увеличило оттогава, компанията продължава да е силно привързана към ексклузивността на автомобилите си. Клиентът може да персонализира колата си - от джантите, до цвета на шевовете, като се мине през цвета на кожения салон.


С германска прецизност


Кожата е подложена на изключително строг контрол, на око, но и с пипане, за да се открият евентуални дефекти и от линията да слезе само колата без какъвто и да е дефект. Автомобилите се тестват на пътя и се подлагат на истински потоп: "бомбардират ги с 400 литра на минута, за да провери за евентуални течове", казва Атило Мандета, който отговаря за отдела "довършителни дейности".


В този отдел колите минават няколко проверки. Въоръжени с лампа, служителите търсят и най-малкия дефект, ако той е дребен, те го маркират с лепенка, за да не бъде пропуснат от работниците, които трябва да го отстранят.

В завода на "Ламборгини" високите технологии се комбинират със занаятчийството

"Във всеки завод на "Ламборгини" е чисто като в болница. Всичко се прави с германска прецизност, която е въведена по времето, след като през 1998 година "Фолксваген" купува "Ламборгини". Преди това производството беше в много по-голяма степен ръчно и семейно", пояснява пред АФП Хулиен Диес от редакцията на Sport Auto.


С грижа за работника


В момента 1600 души работят в завода, а до края на 2018-а към тях ще се присъединят още 200. Компанията "Ламборгини", която твърди, че дава по-високи заплати от средните за автомобилостроителния сектор, получи за трета поредна година сертификата "Топ работодател в Италия".


Това е благодарение на политиката й за управление на персонала, наблюдаването на здравето на работниците от лекар и достъпа до различни предлагани дейности. Матео Мартини казва, че е "горд" да работи в завода. Също като Клаудио Ламана и Симоне Окари. Тези двама служители имат усещането, че са част от "едно семейство": "Тук се чувстваме като личности, а не като номера".

Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1780 Неутрално

    И кое всъщност е занаятчийство???

  2. 2 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1802 Весело

    занаятчийството е че са турлили по една талянска чичка бели ръкавици до секи германски робот да му свети с ламба :)

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  3. 3 Профил на Ослик, суслик, паукан
    Ослик, суслик, паукан
    Рейтинг: 651 Весело

    Не са хубави тия коли.

    I had a dream, Joe
  4. 4 Профил на satanail13
    satanail13
    Рейтинг: 977 Неутрално

    въпрос: Колко години трябва да работят заводите на Ламборджини за да снабдят всеки българин с един Урус?

    Марс е изконна Американска територия!
  5. 5 Профил на marks_nazi
    marks_nazi
    Рейтинг: 232 Весело

    тва "Лада Кутия " ли е????

    Долу рушистите и фашистите
  6. 6 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1594 Неутрално

    Казват че били хубави,ама не ги карат много.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK