"Порше" на 70 години, как започва всичко

"Порше" на 70 години, как започва всичко

© Порше



Германският производител "Порше" започна събитията по повод 70 години от пускането на първия автомобил от марката. Това е 356 "№1" роудстър, регистриран на 8 юни 1948 година.


Основата на автомобилния производител се гради върху делото на професор Фердинанд Порше, като синът продължава неговото дело. Фердинанд Порше създава иновации в автомобилната индустрия още в началото на миналия век.


През 1900 г. той конструира електрически автомобил със задвижване на главините на колелата, известен като Lohner-Porsche. На неговата база по-късно е създаден и първият в света пътнически автомобил със задвижване на всички колела.

"Порше" на 70 години, как започва всичко

© Порше


1900 година е рождена и за първия хибриден автомобил, като Фердинад Порше съчетава бензинов двигател и електромотор. През 1931 г. Фердинанд Порше основава собствена инженерна компания.




"Берлин-Рим", представен през 1939 г., е началото на неговата идея за спортен автомобил с марката "Порше", макар че мечтата му е осъществена от сина му Фери чак през 1948 г. с модела Type 356.


Наследникът на модел 356 - "Порше" 911, проектиран от сина на Фери Порше Фердинанд Александър, най-накрая носи пробив на компанията като един от водещите производители на спортни автомобили в света както от техническа, така и от дизайнерска гледна точка. "Порше" 911, представен на света за първи път през 1963 г., вече е произвеждан над милион пъти.

"Порше" на 70 години, как започва всичко

© Порше


"Всички модели на "Порше", разработвани сега или в бъдеще, са базирани на този спортен автомобил. Като перлата в короната на марката 911 се е превърнал в спортния автомобил на мечтите, спечелвайки сърцата на ентусиастите по цял свят, е коментарът на Блум по този повод.


Бъдещето на спортните автомобили "Порше" е Mission E - първият автомобил с изцяло електрическо задвижване от Цуфенхаузен. Този концептуален автомобил съчетава характерния емоционален дизайн на "Порше", изключителна динамика на задвижване и напредничава ежедневна функционалност.


Моделът с четири врати и четири индивидуални седалки има мощност от 600 к.с. и пробег от над 500 км с едно зареждане. Ускорението от място до 100 км/ч отнема по-малко от 3.5 секунди.


"Порше" са инвестирали около един милиард евро в този футуристичен проект, създавайки над 1200 допълнителни работни места само в седалището в Щутгарт-Цуфенхаузен, където ще се произвежда Mission E.


"Порше" ще отбележи годишнината си с множество събития по целия свят. Началото е на 3 февруари с изложбата "Ефектът Порше" в автомобилния музей Петерсен в Лос Анджелис, а краят - на 13 октомври със "Sound Night", което ще се проведе на Porsche Arena в Щутгарт.

Ключови думи към статията:

Коментари (45)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на marks_nazi
    marks_nazi
    Рейтинг: 217 Неутрално

    порше на 70 години, а в РУСИЯ тъкмо е почнало производството на..... тоалетна хартия!!!!!!!!!

    Долу рушистите и фашистите
  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1307 Весело
  3. 3 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3858 Любопитно

    Страхотна немска марка!Любимата ми спортна кола за ежедневието!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  4. 4 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3153 Весело

    порше на 70 години, а в РУСИЯ тъкмо е почнало производството на..... тоалетна хартия!!!!!!!!!
    —цитат от коментар 1 на marks_nazi

    Аз съм виждал руски камиони на 70 години които могат да участват на Dakar или Рали Швеция в състоянитето които са ,заедно с Камаз 2018г. , Поршетата примерно се ползват за колекция както старите сервизи , амфори и други чупливи антики към които богатите вещомани се пристрастяват!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  5. 5 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 1334 Неутрално

    Като база за новата си кола Фердинанд Порше взема своя Фолксваген. Разтягат карусерията, снижават базата и т.н. Първоначално много от частите по окачването и двигателя са на ФВ. Постепенно спортната кола си взема своето. Това моделче на 356 и 964 ги имам в колекцията си М 1:34.

  6. 6 Профил на babyroo
    babyroo
    Рейтинг: 969 Неутрално

    "Аз съм виждал руски камиони на 70 години които могат да участват на Dakar"???
    Къде, искам и аз да ги видя!

    roo
  7. 7 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3535 Неутрално

    До коментар [#4] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Аха..., виждал си! Какви са тия съветски камиони, произведени преди 1950-та година? Че и на рали ги прати....!
    Дори и в момента, руснаците не могат да произведат свестен камион.

    Бивш tww09306483.
  8. 8 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3858 Весело

    До коментар [#4] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Комуне единсвеният "руски" камион на 70 години ставащ за нещо е АМ(Американ моторс)"Студебейкър" от който по Лендлиза в СССР е имало 113800 броя.И става баща на ЗИС-152, ЗИЛ 157Джуган!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  9. 9 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2617 Неутрално



    Значи инж. Фердинанд Порше не е бил професор, а доктор хонорис кауза.
    Той е роден в Бохемия (сега Вратиславице) в Австроунгарската империя, в която за заслуги е щял дори да получи аристократска титла "фон" , но не е станоло защото се е разпаднала.

    Освен при фирмата Lohner, от 1923 год. е бил главен конструктор на Даймлер, разработил едни от най-красивите мерцедеси в историята.
    След това в Третия райх е бил конструктор на оръжия, както и на Фолксвагена.

    След войната французите го санкционират заради използване на концлагеристи.

    През 1950 год. той успява да сключи договор с Фолксваген да полуава като лиценз 1% от цената на всеки продаден VW Beatle, както и правата за дистрибуция в Австрия, поставяйки началото на финансовата мощ на двете фирми Porsche Holding и на Dr. Ing. h.c. F. Porsche Aktiengesellschaft.

  10. 10 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2617 Неутрално



    Най-младият представител на клана е Диана Порше, която е на двайсетина години. Нейното основно занимание е да язди кон.

    Типично е четвъртата генерация да загуби хъса на предшествениците си и да се ориенгира повече към щракането с пръсти и към на баницата мекото.

  11. 11 Профил на marks_nazi
    marks_nazi
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#4] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Сипвай си по 1 лосьонче не повече ...няма нищо руско в скапаната русия .Виж поста на Месершмита там ти е казано всичко!!!!Благодари се на Америка ,че избра грешният противник Германия

    Долу рушистите и фашистите
  12. 12 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3621 Неутрално

    До коментар [#9] от "Ф.Нинов":

    Така е, той е автор на концепцията за танк "Панцер", работил е по танковете VK 4501 (P), Tiger I, Tiger II, Elefant, and Panzer. Специално неговият проект за тежкият танк Elefant е произвеждан като "Фердинанд" (от Фердинанд Порше). Бил е в много добри отношения с министъра на икономиката фон Шпеер.
    А за модел 911 какво да се каже, мечтана класика за мнозина.

  13. 13 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3621 Неутрално

    До коментар [#10] от "Ф.Нинов":

    Добра статия за фамилията с родословно дърво. Не знаех че съпругата на главата на другата най-богата австрийска фамилия освен Порше, Антон Пльох, е Луизе Порше. Добри снимки и на стария Фердинанд
    https://www.bloomberg.com/news/articles/2016-04-27/this-billionaire-family-could-fix-vw-but-it-s-not

  14. 14 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2617 Неутрално

    До коментар [#13] от "daskal1":

    Старият Ф. Порше е имал син Фердинад и дъщеря Луизе.

    Синът продължава със спортните автомобили, но дъщерята също е имала дял там, както и в холдинговата компания.

    Нейният син е Фердинад Пиех, който също е инженер и конструктор на Ауди Куатро.

    Той беше дълги години CEO + Chairman на Фолксваген и го оформи като това, което е сега.
    С братовчед Ворфганг Порше си имат житейска вражда от малки, защото родителите им са ги насъсквали.

    Пиех даже е прилъстил съпругата на братовчед си, която се развежда с Волфганг и се омъжва за Фердинад.

    Волфганг обаче успя да наложи Фердинанд Пиех да се оттегли от Фолксваген и да продаде всичките си акции.

  15. 15 Профил на PETZL
    PETZL
    Рейтинг: 745 Неутрално

    До коментар [#4] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Виждал си на баба си дъртата пу*ка.

    99,9% от всички хора, умрели от рак, приживе са яли краставици.
  16. 16 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2617 Неутрално

    До коментар [#13] от "daskal1":

    не е Пльох, а Пиéх (Piëch).

    В герм. форуми често се питат какво е това ë с две точки и дали не са пропуснали нещо важно в у-ще.

    Франкофоните отговарят, че това идва от фленския език.

    Фамилията е френска.

  17. 17 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2202 Неутрално

    До коментар [#3] от "Messerschmitt":

    Знаем. В България "Порше", "БМВ", "Ауди" и "Мерцедес" са все народни автомобили.

  18. 19 Профил на Един от Вас
    Един от Вас
    Рейтинг: 217 Весело

    До коментар [#15] от "PETZL":

    ++++++++++
    Небях се смял толкова много.

    Какво да им кажиш на Комунетата

  19. 20 Профил на Denis Stoyanov
    Denis Stoyanov
    Рейтинг: 217 Неутрално

    "Аз съм виждал руски камиони на 70 години които могат да участват на Dakar"???Къде, искам и аз да ги видя!
    —цитат от коментар 6 на babyroo


    Рали Дакар е печелено 15 пъти от Камаз :) (но не от руснаци а от французи, испанци и германци). Въпреки че не са на 70 години защото завода е основан през 76-та. Специално камионите на Камаз са добри.

  20. 21 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1633 Неутрално

    До коментар [#4] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Много тъпо изказване, дори и за твоя стандарт.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  21. 22 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1633 Неутрално

    До коментар [#20] от "Denis Stoyanov":

    Специално при камионите, конкуренцията на Дакар е много слаба от десетилетия. Тук-таме Ивеко пускаха заводско отборче и биха Камазите с някаква камионетка.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  22. 23 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3318 Неутрално

    До коментар [#4] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Явно не сте сядал зад волана на Порше. Не е необходимо да го притежавате, може да го наемете. Не е скъпо. Кефа е голям.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  23. 24 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2681 Весело

    До коментар [#10] от "Ф.Нинов":Най-младият представител на клана е Диана Порше, която е на двайсетина години. Нейното основно занимание е да язди кон
    ...>> Тя също като щерката на Бил Гейтс. И тя била ездачка и то от най-добрите в щатите в момента...Имала и един любим арабски..не кон, а шейх.:)
    http://www.dailymail.co.uk/news/article-5286639/Bill-Melinda-Gates-jumper-daughter-lives-up.html
    Да не забравяме и друга ездачка- дъщерята на покойния Стив Джобс:
    The daughters of both famed tech moguls — 21-year-old Jennifer Gates and 19-year-old Eve Jobs — are competitors in the world of horseback riding.

  24. 25 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3364 Неутрално

    До коментар [#18] от "objektivist96":

    Нищо не се отваря.

    Еретик
  25. 26 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 413 Неутрално

    Страхотна немска марка!Любимата ми спортна кола за ежедневието!
    —цитат от коментар 3 на Messerschmitt


    А какво порше караш точно?

  26. 27 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 413 Неутрално

    "Аз съм виждал руски камиони на 70 години които могат да участват на Dakar"???Къде, искам и аз да ги видя!
    —цитат от коментар 6 на babyroo


    Руснаците никога не са имали и никога няма да имат автомобилна индустрия!

    Първия руски завод за камиони (ЗиЛ) построен 1917г. е бил оборудван със американска техника и е произвеждал камиони по лиценз на Фиат.

    А пък завода "ГАЗ" е построен от Форд и в началото е произвеждал камиони и автомобили пак по лиценз от Форд!

  27. 28 Профил на goofy
    goofy
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Щеше да е добре да се спомене участието на Порше във втората световна война, в производството на танкове и друга бронирана техника, правена с лагеровия труд и довела до смъртта хиляди мъже, жени и деца от източна и централна Европа. Едно незаличимо петно върху марката Порше. Като се пише нещо нека не се набляга само на шоколадовата страна. Нали защитавате идеята за незаивисимост и обективност в статиите си?;)

  28. 29 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3434 Неутрално

    [quote#20:"Denis Stoyanov"][/quote]
    "...Специално камионите на Камаз са добри...."

    Защото са полуамерикански, ако не и изцяло.

  29. 30 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 544 Неутрално

    През 1950 год. той успява да сключи договор с Фолксваген да полуава като лиценз 1% от цената на всеки продаден VW Beatle
    —цитат от коментар 9 на Ф.Нинов
    На какво основание - той ли е разработил костенурката?

  30. 31 Профил на eus47368223
    eus47368223
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Аз съм виждал руски камиони на 70 години които могат да участват на Dakar или Рали Швеция в състоянитето които са ,заедно с Камаз 2018г. , Поршетата примерно се ползват за колекция както старите сервизи , амфори и други чупливи антики към които богатите вещомани се пристрастяват!
    —цитат от коментар 4 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи


    "Чупливите антики" са само в хибридно инструктираните глави на руските тролове. Чудно как преди 2-3 месеца в БЛИЦ имаше статия точно със същите глупости и точно за Порше, ама сравняваха 911 с Лада Нива - как, видиш ли, и двете от 70-те години на 20-ти век насам си били все едни и същи, ама Нивата може да мине през какви ли не дерета и камъни, докато поршето е толкова слабо и ненадеждно, че дори и като стои в гаража, само се чупи.
    Само дето тия пропагандни тъпотии действат само на аудитория с отрицателно IQ като тази на БЛИЦ и подобните. Понеже точно Порше от край време е в челото на всякакви класации за здравина, издържливост и надеждност, и то не само за нови коли до 3 годишна възраст, както се правят сега класациите най-често, но във всякакави възрастови класове, чак до ретро. Така че това за супер здравите руски коли и порцелановите трошки "порше", които са само за гледане от витрина, може да си го поставите там, дето и Москва не огрява. а Лада Нива -та на съседа, който има вила до нашата на село и който си я купи нова да ходи на лов, е учудващо ръждясала отдолу по всички шевове на 2-3 години и тия дни разбрах, че сменял разни диференциали и/или раздатъчни кутии. И много хубаво тропа вече, за 15 000 км какво повече да искаш...
    Поне да защитавахте някаква реална кауза, ама то да лъжеш, лъжеш, лъжеш непрекъснато... Накрая човек не трябва ли да се замисли какво прави с живота си...

  31. 32 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 413 Неутрално

    На какво основание - той ли е разработил костенурката?
    —цитат от коментар 30 на cristo_n


    Да, костенурката е разработена от Порше по поръчка на Хитлер.

  32. 34 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2617 Неутрално

    До коментар [#32] от "tvr18355030":
    До коментар [#26] от "tvr18355030":

    Фердинанд Порше-старши разработва Костенурката, чието първоначално име е било KdF Wagen, използвайки като протоип V570 от Tatra на австр. конструктор Béla Barényi.

    Фердинанд Порше-младши разработва спортните си автомобили използвайки като прототип Костенурката на баща си.

  33. 35 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2617 Неутрално

    До коментар [#30] от "cristo_n":

    отговорът е в пост #34

  34. 36 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 2399 Разстроено

    До коментар [#25] от "Костадин Иванов":
    Съжалявам и се извинявам,но нещо не се получава,и при втория опит!
    https://i.gaw.to/photos/2/3/4/234663_Porsche_911_Carrera_4S_Targa_et_Turbo_S_2017_-_On_les_essaye_cette_semaine.jpg

  35. 37 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1865 Неутрално

    До коментар [#4] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":Сипвай си по 1 лосьонче не повече ...няма нищо руско в скапаната русия .Виж поста на Месершмита там ти е казано всичко!!!!Благодари се на Америка ,че избра грешният противник Германия
    —цитат от коментар 11 на marks_nazi


    :))))))))

    Мога да добавя и великите за онова време радиоапарати Ригонда. Те пък идват от завзетия в Латвия завод на Телефункен. А съм чувала и за съмнения относно Калашников. Сигурно има и други подобни примери, но не ги зная.

  36. 38 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3535 Неутрално

    До коментар [#20] от "Denis Stoyanov":

    Специално в тия камиони Камаз, дето участват в ралито Париж-Дакар, няма нищо, ама абсолютно нищо руско...! Освен, може би емблемата. Като се почне от двигатели и скоростни кутии, мине се през окачване и електроника, та се стигне до гуми и боя, всичко е от МАН, Дойц, Мерцедес, Бош, Валео, Ивеко и каквито се сетиш световни производители на автомобилни части и компоненти. За какво изобщо ги дават за пример, тия Камази...? Като ходиш насам-натам, колко камиони Камаз виждаш по пътищата? Освен някой ръждив самосвал, целия в масло, кал и пушеци да разнася пръст или зърно по селата...

    Бивш tww09306483.
  37. 39 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 484 Неутрално
  38. 40 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3153 Неутрално

    До коментар [#4] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":Явно не сте сядал зад волана на Порше. Не е необходимо да го притежавате, може да го наемете. Не е скъпо. Кефа е голям.
    —цитат от коментар 23 на DDR

    Абе аз да не съм либерален ентусиаст от тези дето ходят со велисопеда до Орлов Мост?
    Да карал съм , имам навъртяни няколко хиляди километра на Кайен,но имам много забележки и изобщо не му е мястото тук да им правя анти реклама! А собственика му(приятел) го продаде с голям късмет на един селски големец с фирма тип "суджук" и после беше много щастлив почерпи порядъчно!



    Libertarianism is just anarchy for rich people
  39. 41 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3535 Неутрално

    До коментар [#40] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Кайена специално, няма много общо с Порше. Кайнак е лъскав Туарег.

    Бивш tww09306483.
  40. 42 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2681 Неутрално

    До коментар [#37] от "Мондиана":Мога да добавя и великите за онова време радиоапарати Ригонда
    ...>> Moже да добавиш и руснака Владимир Зворикин:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Vladimir_K._Zworykin
    Zworykin invented a television transmitting and receiving system employing cathode ray tubes.
    He played a role in the practical development of television from the early thirties, including charge storage-type tubes, infrared image tubes and the electron microscope

  41. 43 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2681 Неутрално

    Понеже някак е по-нагледно, кой какво е измислил/патентовал:
    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/84/Zworykin_patent_ (1923).jpg
    (Drawing from Zworykin's 1923 patent application Television System)

    "My invention relates, in general, to television systems.
    One of the objects of my invention is to provide a system for enabling a person to see distant moving objects or views by radio."

  42. 44 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1865 Неутрално

    До коментар [#42] от "тулса":

    От цитирания източник:

    "Zworykin graduated in 1912 and, thereafter, studied X-rays under professor Paul Langevin in Paris.[4] During World War I, Zworykin was enlisted and served in the Russian Signal Corps, then succeeded in getting a job working for Russian Marconi, testing radio equipment that was being produced for the Russian Army. Zworykin decided to leave Russia for the United States in 1918, during the Russian Civil War."
    и т.н.
    С две думи: далече от Москва.

  43. 45 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1228 Неутрално

    Некои другари пак убиха змея-няма руски/съветски/камиони.Всичките са американски.Някои са с разрешения,други са произведени от американски заводи,подарени на руснаците.Имало е и техника,която руснаците само са крали и в онези затворени засекретени градчета всички сметки са били в инчове и не са играли въобще метри и сантиметри.Чак сега КаМАЗ е свестен-съдя по редовните му победи на Париж-Дакар,но не вярвам да е руски.И руски автомобили няма.Сега се опитват да правят Лада Кранта,но щом на едната не можа да и се отвори вратата в ръцете лично на тавариш Пути,другата не можа да запали-не ми ги хвали.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK