Групата "Рено - Нисан - Мицубиши" се обяви за най-големия производител на автомобили

Карлос Гон

© Reuters

Карлос Гон



Френско-японската група "Рено - Нисан - Мицубиши" обяви днес, че е най-големият производител на автомобили в света, с продадени 10.6 милиона коли през миналата година, предаде "Асошиейтед прес". Наскоро "Фолксваген груп" отчете, че е номер едно с 10.74 милиона продажби за миналата година, като по този начин е изпреварила "Тойота".


Според изпълнителния директор на "Рено - Нисан - Мицубиши" Карлос Гон обаче данните не са коректни, защото в тях са включени и 200 хиляди камиона и ако се говори за леки коли, ръководеният от него концерн е без конкуренция.


Общите продажби на "Рено - Нисан - Мицубиши" са се увеличили с 6.5 процента през 2017 година, основно заради нарасналото търсене на кросоувъри и електромобили. Миналата година беше първата пълна от присъединяването на "Мицубиши мотърс".




Алиансът продава 10 различни марки в близо 200 страни. Сред тях са "Рено", "Дачия", Лада", "Нисан", "Датсун", "Инфинити" и други. Продажбите на "Нисан" са нараснали с 4.6% до 5.816 млн., на "Рено" с 8.5 на сто до 3.761 млн. и на "Мицубиши" с 10% до 1.03 млн. Луксозната марка "Инфинити" добавя 246 492 продажби (+7%).


През миналата година "Рено" остава за трета поредна година лидер в продажбите на електромобили в Европа с пазарен дял от 23.8% и скок на сделките с 38 на сто. Общо цялата група е доставила 91 хиляди коли на ток в цял свят. Това е с 11% повече от 2016 година.


Стратегическият план на групата "Рено - Нисан - Мицубиши" предвижда 10 млрд. евро инвестиции до 2022 година. За момента е обявено, че ще се разработят 12 нови електромобила и 40 коли с автономни функции. Очакванията са, че в края на периода продажбите на трите концерна ще стигнат 14 млн. бройки.

Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2156 Неутрално

    Все по-сложните технологии и големите инвестиции, които те изискват доведоха до крайно уедряване на автомобилните компании. Все още производителите на луксозните марки (Daimler и BMW) с добрите си печалби могат да си позволят да произвеждат само 2-3 млн. коли годишно, но за производителите на масови марки, 5 млн. вече са недостатъчни.

  2. 2 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1231 Неутрално

    и Лада-това не трябваше да го пишат.Иначе и Сузуки трябва да са вътре.Двигателите им са -дизелите на Рено-Пежо,а бензиновите на Мицубиши.

  3. 3 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 429 Неутрално

    и Лада-това не трябваше да го пишат.Иначе и Сузуки трябва да са вътре.Двигателите им са -дизелите на Рено-Пежо,а бензиновите на Мицубиши.
    —цитат от коментар 2 на dolna4erti4ka


    Сузуки даже навремето купуваха дизели от ФИАТ, а бяха във венчър със Фолксваген та стана ебаси цирка, и се разпърдя венчъра и то за добро, че щеше да е поредната обезличена и погълната марка от швабите.

    Дела трябват, а не думи.
  4. 4 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 373 Неутрално

    А-ха, ясно защо размирисаха пак дизелгейт...

  5. 5 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2886 Неутрално

    "Според изпълнителния директор на "Рено - Нисан - Мицубиши" Карлос Гон обаче данните не са коректни, защото в тях са включени и 200 хиляди камиона и ако се говори за леки коли, ръководеният от него концерн е без конкуренция."
    ===============
    Рече и отсече.....
    А журналистите не провериха ли как е наистина?

    Еретик
  6. 6 Профил на tekomashinist
    tekomashinist
    Рейтинг: 438 Неутрално

    Mitsubishi Corp. правят хардуерната архитектура на почти всички японски производители на CNC машини , които пък се използват в автомобилостроенето.

  7. 7 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 874 Неутрално

    Борбата за 5-6-10% ежегоден ръст съсипва всички бизнеси. Като няма как вече да продават 5-6-10% повече, те купуват по-малки компании и така отчитат ръст в продажбите. Когато вече няма кого и как да купуват, започват умишлено да ви дефектират нещата, които са ви продали (за справка Apple, Samsung), за да купите бързо новото лайно. Който е прост и не го разбира това, нека 'оди да изкарва пари, за да ги даде на "новаторите", които го облъчват да си купи новата вълшебна шитня.

  8. 8 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1124 Любопитно

    До коментар [#7] от "Smoke":

    Е тук си много прав, на същото мнение съм. Ново купувам само ако ножа е опрял до кокала, за заеми да не говорим. Ама масово хората са изтрещели консуматорски, няма да има добър край тази игра.

    Колкото до новината - голямо чудо станало, мерят си колите. Е и, ако са първи к'во? Медали ли раздават? А качеството как го мерят, на кило?

  9. 9 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 874 Неутрално

    До коментар [#8] от "Г.Е.М.":

    Преди 2 години отидох да купувам за баща ми нов Nissan Qashqai. Нямаха за тест-драйв мотора, който търсех, затова реших да погледна за тест-драйв с този мотор в Рено. Какво беше изумлението ми, когато видях, че най-мощният мотор, с който се предлага Рено Меган, беше 1.3 литра, 130 к.с. Те иначе го рекламират като също толкова мощен ('щото бил имал същия въртящ момент като стария 2.0), ама бил по-еко и по-икономичен :)

    В крайна сметка направих тест-драйв с Qashqai с този "по-еко" и "по-икономичен" мотор, за да се убедя, че той едвам душата си носи, и им теглих една майна.

    В крайна сметка купих стар (втора ръка) Qashqai с "по-неекологичния" и "по-неикономичния" 2.0 TDCI мотор, който нямаше проблем с носенето на душата си :)

  10. 10 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1231 Неутрално

    Аз го ядох същото.Карам Сузуки Гранд Витара с истински V6 2,5 двигател.Машината е почти перфектна още ,но отидох да видя новите-евентуално да им подаря 50-60х.лв и да взема новата Витара.Наистина много са красиви,много лъскавки,пълни с екстри като на всяка нова кола,но с двигатели само 1,6 турбо -дизел и бензин.Един горд собственик си призна,че на наклон му се налага често да превключва скорости-явно двигателят не е достатъчно мощен.Веднага ме отказаха-няма смисъл да се дават толкова пари за нещо,което даже не е по-добро.

  11. 11 Профил на Гадьо
    Гадьо
    Рейтинг: 692 Неутрално

    До коментар [#9] от "Smoke":


    До коментар [#10] от "dolna4erti4ka":

    По-добре да караме стар таралясник с махнат катализатор 'щото е по-мощен отколкото нов ,който ни трови по-малко.
    Пък после ревем по новините колко мръсен въздух дишаме!

    Прост народ - слаба държава!
  12. 12 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 429 Весело

    До коментар [#9] от "Smoke":До коментар [#10] от "dolna4erti4ka":По-добре да караме стар таралясник с махнат катализатор 'щото е по-мощен отколкото нов ,който ни трови по-малко.Пък после ревем по новините колко мръсен въздух дишаме!
    —цитат от коментар 11 на Гадьо


    Прав си аз ходя пеш и се топля на дърва и въглища във всяка стая си имам печка циганска радост и пей ЕКО сърце, мамка им на тия авто-талибани със старите коли дето тровят въздуха, да живее ЕКО отоплението на дръва и въглища!!!

    Дела трябват, а не думи.
  13. 13 Профил на Гадьо
    Гадьо
    Рейтинг: 692 Неутрално

    До коментар [#12] от "Infernus":

    Сигурно и лятото не спираш се топлиш, защото и тогава има повишени нива на фини прахови частици?
    Иначе ти пожелавам на светофарите все след стари дизелови автомобили да чакаш и като се прибереш децата да викат: "Мамо, мамо виж тати е негър!"

    Прост народ - слаба държава!
  14. 14 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 429 Весело

    До коментар [#13] от "Гадьо":

    За лятото имам ЕКО климатици на дърва и въглища, дето грам не замърсяват. А да бях забравил, лятото нивата на финни прахови частици са завишени спрямо зимата, еми ще мина тогава на газови климатици да съм още по ЕКО, и въздуха да е чист като зимата.
    А по добре на светофара зад стар дизелов автомобил отколкото велосипедист на вело-алея по Дондуков с двете деца на рамката, кой се трови повече а? А да, забравих ти нямаш деца а само котка или куче, г-н Гъдьо.

    Дела трябват, а не думи.
  15. 15 Профил на Гадьо
    Гадьо
    Рейтинг: 692 Неутрално

    До коментар [#14] от "Infernus":

    Не, имам 8 деца и се топля със стари гуми.

    Прост народ - слаба държава!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK