БМВ отчете най-силната си година в България

БМВ Х2 за пръв път официално беше представено в България

© Георги Пауновски

БМВ Х2 за пръв път официално беше представено в България



Миналата година е била най-успешната за БМВ на българския пазар, отчетоха на пресконференция от представителството на марката. Купените нови автомобили от марката са 1014, което е с един повече от рекордната за автопазара 2008 година.


Управителят на "БМВ груп България" Александър Миланов не скри, че това се дължи и на 40 доставени автомобила, които да обслужват гостите на българското председателство на съвета на ЕС. Така или иначе, в сравнение с 2016 година ръстът в продажбите е 12%.


Най-популярният модел на БМВ в България е Серия 5 със 181 продажби, но като се елиминират вече споменатите 40 коли, лидерството е на Х5 със 147 доставки. Следващите по популярност модели са Х6 (100 броя) и Х3 (98).


87% от автомобилите БМВ са дизелови




Като интересна тенденция при автомобилите БМВ Миланов посочи увеличеното търсене на бензинови модели. Въпреки това обаче в България 87% от доставените коли от марката са дизелови, а 2.37 на сто електрифицирани (хибридни или електрически). Задвижването на четирите колела xDrive присъства в 84 на сто от купените автомобили БМВ.

БМВ Х2

© Георги Пауновски

БМВ Х2


По отношение на конфигурацията на моторите 6-, 8- и 12-цилиндровите са повече от половината поръчани коли. С 42% дял четирицилиндровите агрегати са без конкуренция.


При другата марка, част от портфолиото на "БМВ груп" - МИНИ, ръстът в продажбите е 20%, формиран от 113 доставки. Повече от половината от тях са на кросоувъра "Кънтримен".


Цели 125% е ръстът на продажбите на мотоциклетите БМВ, но от общо 145 бройки 60 са купени от МВР. Без тях повишаването на търсенето е 55%.


Ръст на частните клиенти и предпочитания към оперативния лизинг


Като интересни тенденции на пазара, що се отнася до представляваните от "БМВ груп България" марки, Александър Миланов посочи ръста на частните клиенти, което се обяснява с промените в данъчното законодателството и по-специално с въвеждането на т.нар. данък уикенд. Намалявало и значението на данъчния кредит чрез автомобили с N1 сертификат (които са леки, но се водят товарни и не се плаща ДДС при тяхната покупка), като България е последният пазар, на който подобна опция присъства.

БМВ Х2

© Георги Пауновски

БМВ Х2


Друга любопитна подробност е нарастването на дела на автомобилите, купени на оперативния лизинг и взети на дългосрочния наем, за сметка на директната покупка и финансовия лизинг. Според Александър Миланов дори държавните ведомства обмислят да преминат на оперативен лизинг, което би позволило намаляване на автопарка с до 30% заради това, че при сервизиране на колата се дава заместваща, и предсказуемост на разходите, защото в месечната вноска се включват всички харчове.


От "БМВ груп България" виждат нужда от разширяване на базата за обслужване, защото търсенето на сервизна услуга расте по-бързо от продажбите. Това се доказвало и от ръста от 20% на доставките на части и аксесоари. През миналата година представителствата на БМВ и МИНИ бяха увеличени с още едно в София.


БМВ се превръща в технологична компания


В глобален план миналата година е била за "БМВ груп" седма поредна на ръст на продажбите, с доставени над 2.46 млн. превозни средства, които формират ръст от 4.1%. От тях БМВ са 2.088 млн. (+4.2%), МИНИ - 373 881, и 3362 - "Ролс-Ройс" (спад от 16.2%).

БМВ отчете най-силната си година в България

© Георги Пауновски


Обобщавайки посоките на развитие на автомобилния концерн, Александър Миланов посочи, че той се трансформира от производител на автомобили в технологична компания, предлагаща пълния сектор услуги в сферата на мобилността. Това стана с мрежата от зарядна станции Charge Now, информацията в реално време за налични паркоместа ParkNow, услугата със споделени автомобили DriveNow и свързаността на колите чрез BMW Connected.


Фокус върху автономността и електрическата мобилност


Александър Миланов посочи, че през миналата и тази година "БМВ груп" ще има най-голямата моделна офанзива в своята история с лансирането на 40 нови модела. Тази година от БМВ на пазара се очакват Х2 (което днес официално за пръв път беше показано и в София), Х4, Х5 и Х7, Z4, Серия 8, обновените i3 и i8 и изцяло новото i8 роудстър. При МИНИ има фейслифт на хечбека с три врати, а "Ролс-Ройс" започва продажбите на новия "Фантом".

БМВ отчете най-силната си година в България

© Георги Пауновски


Като основен фокус за "БМВ груп" през тази година Александър Миланов посочи електрическата мобилност и автономното шофиране. Плановете на концерна са през 2025 да предлага 25 електрифицирани автомобила, от които 12 изцяло на ток и 13 зареждащи се от контакта хибрида. Целта на "БМВ груп" е през 2020 да е продала повече от половин милион електрифицирани автомобила при 200 хиляди сега.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK