България дели с Хърватия лидерството по ръст на автопазара в ЕС от началото на годината

Въпреки сериозните ръстове на продажбите на нови автомобили все още на всяка нова кола се падат 9 стари

© Николай Дойчинов

Въпреки сериозните ръстове на продажбите на нови автомобили все още на всяка нова кола се падат 9 стари



България и Хърватия са страните в ЕС с най-голям ръст на продажбите на нови леки автомобили за януари и февруари, показва разпространените днес данни от Асоциацията на производителите на автомобили в Европа. В двете страни търсенето е скочило с по 39.5%.


Прави впечатление, че в 4.2-милионна Хърватия продажбите са 7573, а у нас - 5024. Сериозен ръст за януари и февруари демонстрират още Гърция (34.9%) и Румъния (33.6 на сто).


Като цяло в страните от ЕС търсенето на нови автомобили от началото на годината се повишава с 5.8%, като са купени 2 378 965 коли. Почти на всички пазари се забелязва ръст в покупките, като изключение правят само Великобритания (‐5.1%), Ирландия (-3.5%) и Швеция (-1.5%).


От големите пазари най-сериозно се показва броят на сделките в Испания (+16.4%), следват Германия (+9.5%) и Франция (+3.4%). За 2017 година България приключи на трето място по ръст на продажбите на нови автомобили с доставените 31 244 леки коли. Това все пак е далеч от нивата преди кризата от 2009 година, когато сделките гонеха 60 хиляди.

Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8520 Неутрално

    Богаташите на Европа, дето все се оплакват.

  2. 2 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 490 Разстроено

    Сега ако ни кажете продажбите по вид гориво ще е супер.
    Защото в Европа тенденцията е, че бензиновите коли се увеличават с 15% за сметка на дизелите.
    Тук гаранция сме на обратно, съдейки по това, че доста вносители почти не подържат бензини на склад...

    Stef
  3. 3 Профил на kjl27555609
    kjl27555609
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Големи проценти - върху ниска база.

  4. 4 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2284 Неутрално

    Звучи добре, но е вярно горе-долу както сметките на Хрушчов, направени на ниската база на руската икономика, която в една година е имала висок ръст и спрямо щатския скромен 1.5% за същата година, ако се е била запазила тази тенденция, в 1081 г би трябвало СССР да е изпреварил САЩ.
    Базата, в базата е "зарито кучето". Ако имаш една ябълка и си посадиш втора, ръста ти е 50 %, а за този който има 1000 и си е посадил още 100 е "само" 10%, но няма и не може да има сравнение, което да те направи горд, нали така.

  5. 5 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3714 Неутрално

    М-да...! Това го знаем. Големи проценти, смешно малко бройки нови коли. Краен резултат, 15+ години средна възраст на автопарка в България. Абсолютно безполезна статистика.

    Бивш tww09306483.
  6. 6 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 6989 Неутрално

    Т,е. Хърватия ни води с около 60% :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  7. 7 Профил на pamplemousse
    pamplemousse
    Рейтинг: 314 Неутрално

    Дневник, стига с тия ламарини..

    Според Евростат България е лидер по смъртност в ЕС.
    Нещо по въпроса?!

  8. 8 Профил на Deepdish
    Deepdish
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    Като за начало да се въведат веднага стимули за покупка на нови автомобили! А не данъците на нова кола да са сто пъти по-високи от тези на двайсетгодишна гробница. И завишаване на еко нормативите за автомобилите при регистрация!

  9. 9 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3714 Неутрално

    До коментар [#7] от "pamplemousse":

    ГЕРБ-аджиите, които списват редовно, вчера казаха, че това било долна манипулация и опит за подкопаване на стабилността. Всичко било точно. :)

    Бивш tww09306483.
  10. 10 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3714 Неутрално

    До коментар [#8] от "Deepdish":

    Извинявай, ама ти говориш за открит удар по 80 процента от мат`ряла. ГЕРБ няма да допусне такова нещо, срещу основната си маса гласоподаватели. :)

    Бивш tww09306483.
  11. 11 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Най-добре да се търси статистиката в оригинал, защото не може да се разчита на неграмотните БГ журналя.

    За първите 2 месеца на годината в България новите регистрирани коли са 5024, Хърватия 7573 и т.н. Горе долу цифрите съответстват на големината на икономиките, като се гледа по държави в ЕС. Няма драми.

    На стр. 2 тук: http://www.acea.be/uploads/press_releases_files/20180315_PRPC_1802_FINAL.PDF

  12. 12 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 584 Неутрално

    До коментар [#2] от "stef":

    Не повтаряш ли едно и също нещо? Темата не е за дизелите, а за бройките. Знаеш ли колко дизели се продават в Германия - над 3 млн. бройки годишно. М?

  13. 13 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 584 Неутрално

    А Люксембург? С какво население и колко коли?

  14. 14 Профил на maane
    maane
    Рейтинг: 279 Неутрално

    ми сега е време кумалистите(бсп) да дойдат на власт с помоща на братския путян сесере и тъпото булугур и да ни продават масквичите след 10(десет) годишно чакане. ама в речите си, незнайно защо, тея неща не ги споменават.

  15. 15 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1294 Неутрално

    Бием ги по ръст в проценти, ама не и по брой или по ръст спрямо броя на населението. Тоест няма новина.

  16. 16 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 490 Любопитно

    До коментар [#2] от "stef":Не повтаряш ли едно и също нещо? Темата не е за дизелите, а за бройките. Знаеш ли колко дизели се продават в Германия - над 3 млн. бройки годишно. М?
    —цитат от коментар 12 на taratanki


    А знаеш ли с колко са намаляли продажбите на дизели само за една година в прехвалената ти Германия?
    Трябва да си с капаци, за да те вълнуват абсолютно стойности, а не тенденции...

    Stef




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK