Ново дилърство на "Опел" заработи в София, две други се обединиха

Ново дилърство на "Опел" заработи в София, две други се обединиха

© Ню Ийст



Ново представителство на "Опел" отвори врати в София преди броени дни, а малко преди това, два от най-големите дилъри на марката се обединиха. Шоурумът на "Ню Ийст" се намира в столичния квартал "Дружба" (бул."Проф. Цветан Лазаров" №99), а инвестицията е на "Тандер корпорация".


Четвъртият дилър на "Опел" в София е наследник на представителството на марката "Ауто Макс" (бившият "Аксон"), а неговият собственик преди години купи и легендарният сервиз "Изток". Официалният договор за представителство е сключен на 20 септември 2017 г., а дейността започва официално на 1 ноември миналата година.


Центърът "Ню Ийст" разполага с 5000 квадратни метра разгъната застроена площ, от които 1000 квадрата са за изложбената площ. В комплекса има сервиз за механични ремонти и каросерийно отделение.




Междувременно два от най-големите дилъри на "Опел" в България - "Булвария холдинг" и "София ауто България", подадоха молба за концентрация в Комисията за защита на конкуренцията, съобщи capital.bg. В новоучредената компания "София ауто Булвария" "Булвария холдинг" (от групата на "Еврохолд") държи 51%, а "София ауто България" - останалите 49%.


Двете дружества имат по един търговски център в София и новата компания ще е най-големият дилър на "Опел" в България по оборот.


Раздвижването в сектора


Сделката е поредното раздвижване на българския автомобилен пазар. Точно преди година притежаваната от инвеститор от Саудитска Арабия "Силвър стар моторс" започна да продава "Мерцедес", като замени "Балкан стар мотърс".


В края на 2017 г. пък японската "Сумитомо корпорейшън" купи за 60 млн. евро "Мото-Пфое", която търгува с марките "Форд", "Волво", "Ягуар" и "Ленд Роувър". Наскоро ново търговско представителство в София беше отворено и за марките БМВ и МИНИ.


Тези преструктурирания идват на фона на неспиращ ръст на продажбите на нови автомобили, като темповете на нарастване са рекордни за страните от ЕС. През миналата година купените нови коли бяха с 18.5% повече от 2016, а за периода януари-февруари увеличението е с близо 40%.


Доминацията на употребяваните автомобили обаче продължава, като при 306 421 новорегистрирани моторни превозни средства за миналата година, едва 39 094 са нови. Произведени преди повече от десет години са почти 200 хиляди моторни превозни средства.

Ключови думи към статията:

Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9719 Неутрално

    Като добавим и кризата с дизелите :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  2. 2 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5884 Весело

    Опел са изобретили ръждата!
    Дано вече да е изтекъл патента...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  3. 3 Профил на ywk50370410
    ywk50370410
    Рейтинг: 180 Неутрално

    Интересно. След като ги купи ПСА, почна да затваря заводи на Опел, май и някои марки ще спре... та не знам след няколко години дали ще има Опел за продаване.

  4. 4 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 604 Неутрално

    Ще има, ще има. Опел няма да я закрият като марка, още повече че в Източна Европа и Китай френските автомобили не се котират на същите ценови равнища като немските. Та дори и да пуснат пежо дегезирано като опел, пак ще го продават.

  5. 5 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 2261 Неутрално

    Опел са изобретили ръждата!Дано вече да е изтекъл патента...
    —цитат от коментар 2 на Незнайко в Слънчевия град


    Изтече! Но имат няколко нови патента за ненадеждност и инженерна глупост. За съжалени обаче, тези патенти даже не са техни, ами ги купиха от италианците, които им конструираха двигателите. ;)

  6. 6 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 931 Неутрално

    Перачите нямат спирка.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах