Продажбите на нови автомобили в ЕС отбелязаха спад от над 5% през март

Продажбите на нови автомобили в ЕС отбелязаха спад от над 5% през март

© Reuters



Продажбите на нови автомобили в страните от ЕС отбеляза първи спад за годината, като през март търсенето беше с 5.3% по-слабо от същия период на миналата година, сочат обобщените данни на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа. За последно свиване на пазара имаше през декември 2017-а с почти 5 на сто.


През миналия месец в страните от ЕС са купени 1.792 млн. нови леки автомобили. Отбелязва се обаче, че март 2017-а е бил много силен и висока база за сравнение.


Като цяло търсенето намалява на три от петте големи пазара - Великобритания (15.7%), Италия (‐5.8%) и Германия (‐3.4%). В същото време във Франция и Испания продажбите нарастват с малко над 2%.




Поглед към данните за тримесечието показват леко повишаване на търсенето - с 0.7%, като купените нови автомобили са 4.171 милиона. Отбелязва се, че в т.нар. нови страни - членки на ЕС, продажбите се повишават доста по-драстично - с почти 12 на сто.


Над 26% е ръстът в България, като на всеки нов се падат седем стари


България отчита ръст както през март - с малко над 10%, така и за тримесечието с над 26 на сто. Общо за първите три месеца в страната са купени 8336 нови леки автомобили.


Данните на Пътна полиция за същия период показват, че в страната са регистрирани общо 58 292 леки автомобила, от които 41 241 са на възраст над десет години.


Забелязва се лек спад в търсенето на луксозните марки


Поглед към представянето на различните концерни за първото тримесечие показват, че тези от тях, които предлагат луксозни модели, страдат от леко намаляване на търсенето. При "Ауди" продажбите са намалели с 3.1%, а при БМВ с 2.8 на сто. Най-сериозен е сривът при "Ленд Роувър" - над 19%, и "Ягуар" - почти 11 на сто.


От доминиращите този сектор "Мерцедес" бележи ръст от процент. "Лексус" са намерили с близо 6% повече клиенти, а "Волво" остават на миналогодишните си позиции.


Кои са най-популярните марки в страните от ЕС*:


"Фолксваген" - 453 512 (+4.7%)


"Форд" - 290 948 (+15.7%)


"Рено" - 283 027 (-2.2%)


"Пежо" - 265 989 (+4.2%)


"Опел/Воксъл" - 245 903 (n.a.)


"Мерцедес" - 219 631 (+1.0%)


"Ауди" - 207 307 (-3.1%)


"Фиат" - 205 718 (-9.5%)


БМВ - 204 055 (-2.8%)


"Тойота" - 191 086 (+12.2%)


* - За първите три месеца на година по данни на АСЕА

Коментари (11)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3342 Неутрално

    Така ще е за един период на време докато политиквите дават противоречиви сигнали към раята.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1951 Неутрално

    Интересно е, че Ауди с малко изпреарва конкурентите от Мерцедес и БМВ. А двете най-масови марки на групата "Фолксваген"далеч изпреварват всички останали.

  3. 3 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 631 Любопитно

    Яко шовинистична Европа си кара само европейски коли, първата чуждоземна марка едва влиза в топ 10.
    Сега разбирате ли защо новият Акорд няма да го помиришем в Европа...

    Както са тръгнали нещата, скоро само в Азия и Щатите ще продават японците и корейците...

    Stef
  4. 4 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1665 Неутрално

    До коментар [#3] от "stef":

    Нормално Уотсън, хората мислят и за работните си места!

  5. 5 Профил на Делян (delian) Делчев
    Делян (delian) Делчев
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    Тъй като Опел и Пежо вече са една фирма, както са Ауди и Фолцваген, не е ли редно числата да се съберат?

  6. 6 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 904 Неутрално

    Яко шовинистична Европа си кара само европейски коли, първата чуждоземна марка едва влиза в топ 10.Сега разбирате ли защо новият Акорд няма да го помиришем в Европа...Както са тръгнали нещата, скоро само в Азия и Щатите ще продават японците и корейците...
    —цитат от коментар 3 на stef


    В Европа и Китай коли не се карат.Коли се карат в САЩ.Тук и в Китай се карат кутийки от рода на Голфа и други такива.

  7. 7 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3875 Любопитно

    Пазарите на големите в ЕС общо взето за преситени...и е нормално да има отлив.Стимулите да купиш нова кола на практика няма.Очаква се през 2019 Германия и Франция да започнат да "махат"колите с Евро 1-4.Данъците и прегледите(застаховките) за тези коли скачат.Само в Германия се очаква поне 600 000 коли да бъдат "сменени".

    До истината се достига с познание!
  8. 8 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 631 Любопитно

    До коментар [#3] от "stef":Нормално Уотсън, хората мислят и за работните си места!
    —цитат от коментар 4 на niakoi_si


    И с основание - еврпоейските автомобили доста трудно намират други пазари...

    Stef
  9. 9 Профил на astra_explorer
    astra_explorer
    Рейтинг: 345 Неутрално

    Интересно е, че Ауди с малко изпреарва конкурентите от Мерцедес и БМВ. А двете най-масови марки на групата "Фолксваген"далеч изпреварват всички останали.
    —цитат от коментар 2 на plamen_b


    Тази тенденция се наблюдава от кризата през 2009-та насам, няма нищо учудващо.

  10. 10 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 864 Неутрално

    До коментар [#3] от "stef":

    За какво да купуваш друго, след като немското е най-доброто и е най-близката до нас?

    If you are going through hell... Keep going!
  11. 11 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 1826 Неутрално




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK