Китай слага край на задължителното партньорство с местна компания в автоиндустрията

Китай слага край на задължителното партньорство с местна компания в автоиндустрията

© Reuters



Китай обяви, че отменя изискването за задължителното присъствие на местен партньор за компаниите, които искат да произвеждат автомобили в страната, предаде "Блумбърг". То беше въведено през 1994 година, като китайският партньор задължително държи половината от акциите на смесеното дружество. Плановете са изискването да отпадне до 2022 година.


Според "Блумбърг" решението е сигнал към местните компании, че правителството им е помогнало в усвояването на съвременното производство на автомобили, но сега всеки концерн трябва да се погрижи сам за бъдещето си. Поглед към автомобилната промишленост на Китай разкрива, че всички големи си партнират с утвърдени концерни от Европа, САЩ, Япония и Корея.


Кой с кого


Така например SAIC Motor Corp, които са най-големият производител в страната на база продажби, има съвместни производства с "Фолксваген" и "Дженерал мотърс". Guangzhou Automobile Group Co. пък черпи опит от "Тойота", "Хонда" и "Фиат Крайслер".




Смесени дружества с утвърдени автомобилни производители имат още BAIC Motor Corp. ("Даймлер" и "Хюндай"), Dongfeng Group ("Пежо", "Ситроен", "Нисан", "Хонда", КИА и "Рено"), Changan Group ("Форд", "Мазда", "Мицубиши", PSA и "Сузуки"), Brilliance (БМВ), FAW ("Фолксваген", "Дженерал мотърс" и "Тойота").


Според анализатора Ейл Занг от Automotive Foresight в Шанхай промяната е добър стимул за китайските компании да подсилят своите собствени марки и да въвеждат по-бързо нови разработки. В същото време той се опасява, че в по-далечно бъдеще изцяло независимите чужди компании могат да станат твърде силни.


Пазар от поне 25 милиона автомобила


Промяната говори за увереност в качествата на китайските автомобилни продукти, което се потвърждава от нарасналия им от 41 на почти 44% пазарен дял в последните десет години. Както е известно, става въпрос за пазар от близо 25 млн. автомобила, и то без да броим камионите и автобусите.


На първо време новината доведе до поевтиняване на акциите на основните китайски производители, като най-сериозно се отрази това на Brilliance China (-11.2%), Guangzhou Auto (-6.6%), SAIC Motor (-4.3%), BYD Co. (-3.6%) и други.


За момента чуждестранните партньори на китайските компании коментират предпазливо новината. Пред "Блумбърг" от "Фолксваген" казват, че вече създадените съвместни компании няма да бъдат засегнати, но пък либерализацията им дава възможности за нови проекти.


От "Дженерал мотърс" заявяват, че успехът им в Китай се дължи на техните местни партньори и съвместната работа ще продължи. Анализатори посочват също, че съвместните производства са фиксирани с дългосрочни договори, които е трудно да бъдат развалени.

Ключови думи към статията:

Коментари (31)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на sokratus
    sokratus
    Рейтинг: 513 Весело

    Опала, явно заплахата от мита взеха да действат!
    Ще излезе, че Тръмпи разбира много добре как мислят разни диктатори!
    ')

  2. 2 Профил на Нагъл Визионер
    Нагъл Визионер
    Рейтинг: 2212 Весело

    Страхливите еврозелки трябва да палят свещички пред икона на Сенсей Доналд, проправя им път и на тях да мажат филията

    Use your Illusion
  3. 3 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 804 Неутрално

    Това е сигнал, че Китай се усеща, че предстои пълно ембарго за нови технологии.
    С кражбата дотук !

    Не съм очаквал, че САЩ са толкова мощна свръхсила ..., с едната бие русия, с другата Китай, а с оная си работа бъзика Близкия Изток
    Практически САЩ са едиствената супердържава ... другите са шкарто и само се дуят.

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  4. 4 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4906 Неутрално

    Китайците ускорено купуват високотехнологични немски фирми.
    По този начин, съвсем легално, се добират до защитени технологии.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  5. 5 Профил на wak26352646
    wak26352646
    Рейтинг: 303 Неутрално

    Тесла ще са първите, които се ще се възползват. Вече подготвят проект за Гигафабрика в Шанхай. Трябва да сме обектвни, че в случая Тръмп като булдозер им подготви терена.

  6. 6 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2110 Неутрално

    Това както се разбира от материала не променя договореното до момента.
    Друг е въпроса, че ако някой има идеи за нови инвестиции и то след 2022, ще има възможност да запази контрол над производството.
    Пазар от 25 млн е много голям, въпроса е, че никой не може да гарантира устойчивост, да не говорим за ръст, тъй като от празно място, точката на насищане се достига бързо и другото е, че който е ходил и видял какво е положението в Китай, знае, че те не са от най-развиващите се и търсещи разнообразие - какъвто лиценз е закупен това преобладава в страната . Например такситата в пекин са основно на базата на фолксваген от преди 15-20 години и изглеждат меко казано бая ретро, но явно такива са възможностите на пазара.

  7. 7 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1205 Неутрално

    Сега ще дойде мурзилажа и ще ни обясни как Западът клекна.

  8. 8 Профил на tamplierr
    tamplierr
    Рейтинг: 1012 Неутрално

    CAЩ oтpязa ĸитaйcĸaтa ZТЕ Соrр. oт aмepиĸaнcĸи тexнoлoгии зa 7 гoдини


    Bлacтитe в CAЩ yдapиxa c тeжĸи caнĸции ĸитaйcĸия тeлeĸoмyниĸaциoнeн гигaнт ZТЕ Соrр., ĸaтo мy нaлoжиxa 7-гoдишнa зaбpaнa дa ĸyпyвa aмepиĸaнcĸa тexнoлoгия, ĸoятo e ĸлючoвa зa бизнeca мy.



    Koмпaниятa e втopият пo гoлeминa пpoизвoдитeл нa тeлeĸoмyниĸaциoннo oбopyдвaнe и мoбилни тeлeфoни в Kитaй.



    ZТЕ e нaĸaзaнa зapaди дocтaвĸи нa тeлeĸoмyниĸaциoннo oбopyдвaнe нa Иpaн и Ceвepнa Kopeя в нapyшeниe нa caнĸциитe нa CAЩ. Koмпaниятa впocлeдcтвиe e плaтилa пълни бoнycи нa cлyжитeлитe, cвъpзaни нeзaĸoннaтa cдeлĸa и e излъгaл aмepиĸaнcĸитe влacти.



    "Bмecтo дa пopицae cлyжитeлитe и виcшeтo pъĸoвoдcтвo нa ZТЕ, ZТЕ ги възнaгpaди. Toвa гpyбo пoвeдeниe нe мoжe дa бъдe пpeнeбpeгнaтo", ĸaзa в изявлeниe ceĸpeтapят нa тъpгoвиятa Уилбъp Poc.



    Kитaйcĸoтo миниcтepcтвo нa тъpгoвиятa бъpзo oтгoвopи нa caнĸциятa cpeщy ZТЕ, зaявявaйĸи, чe щe пpeдпpиeмe нeoбxoдимитe мepĸи зa зaщитa нa интepecитe нa ĸитaйcĸия бизнec. Cпopeд нeя ĸoмпaниятa cъc ceдaлищe в Шънджън e cътpyдничилa нa cтoтици aмepиĸaнcĸи ĸoмпaнии и e дoпpинecлa зa cъздaвaнeтo нa paбoтни мecтa в cтpaнaтa.



    ZТЕ пoнacя тeжъĸ yдap, тъй ĸaтo вeчe нямa дa мoжe дa ĸyпyвa ocнoвни ĸoмпoнeнти зa cмapтфoнитe cи ĸaтo пpoцecopи и мoдeми нa Quаlсоmm, чипoвe oт Іntеl, ĸaĸтo и oптични ĸoмпoнeнти oт Асасіа Соmmunісаtіоnѕ и Lumеntum Ноldіngѕ. Зaбpaнaтa щe й пoпpeчи cepиoзнo дa paзвиe и бeзжичнaтa 5G тexнoлoгия, ĸoятo e бъдeщeтo нa мoбилнитe ĸoмyниĸaции.



    "Bcичĸo ce пpoвaля", пишaт Eдиcън Лий и Tимъти Чay, aнaлизaтopи в Јеffеrіеѕ. Te пoнижиxa aĸциитe нa ZТЕ, oчaĸвaйĸи дa пocтигнaт пo-cлaби peзyлтaти, и нaмaлиxa цeнoвaтa cи цeл въpxy тяx c пoвeчe oт 50%. Tъpгoвиятa c aĸции нa ĸoмпaниятa бe cпpянa в Xoнĸoнг, a цeннитe ĸнижa нa дocтaвчицитe нa ĸoмпaниятa cъщo пoнecoxa тeжъĸ yдap.



    Зaбpaнaтa щe имa знaчитeлeн нeгaтивeн eфeĸт въpxy бизнeca нa ZТЕ и въpxy ĸaпaцитeтa й зa изгpaждaнe нa бeзжични мpeжи. "Aĸo тe нe мoгaт дa paбoтят нopмaлнo пopaди зaбpaнa нa изнoca oт CAЩ, тoвa oчeвиднo щe ce oтpaзи нa глoбaлнoтo и ĸитaйcĸoтo изгpaждaнe нa мpeжи и мoжe дa пoвлияe нa бъдeщитe 5G пycĸaния", твъpдят ĸитaйcĸи eĸcпepти.

    Уновундобългарин -Закон за защита на държавата ЗЗД .Цецка Цачева ”Невинаги корупцията е престъпление”Отбор три Шушани-Бойко,Цацаров,Пеевски
  9. 9 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3019 Весело


    Промяната говори за увереност в качествата на китайските автомобилни продукти, което се потвърждава от нарасналия им от 41 на почти 44% пазарен дял в последните десет години.
    ______________
    Значи 56% са само Ролсройс,Бентли и s-класи произведени в ЕС!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  10. 10 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4281 Любопитно

    Положителна новина, която се приема добре от всички големи компании в автомобилният сектор (китайски, западни и източни (ЮК и Япония)), които работят е Китай.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  11. 11 Профил на tamplierr
    tamplierr
    Рейтинг: 1012 Неутрално

    Югoизтoчнa Aзия ce нyждae oт oгpoмни пpoeĸти, нo нe пoд диĸтaтa нa Kитaй

    Югoизтoчнa Aзия e нaй-бъpзopaзвивaщият ce peгиoн в cвeтa. Toй paзпoлaгa c oгpoмнo нaceлeниe и бeзcпopeн иĸoнoмичecĸи пoтeнциaл, нo имa cepиoзнa нyждa oт пoдoбpявaнe нa инфpacтpyĸтypaтa. Жaдни зa инфpacтpyĸтypни инвecтиции, пoлитицитe oт peгиoнa глeдaт дaлeч oтвъд "oбичaйния зaпoдoзpян" Kитaй.



    Иĸoнoмиĸитe в Югoизтoчнa Aзия щe тpябвa дa пoxapчaт oĸoлo 2.8 тpлн. дoлapa зa пpoeĸти ĸaтo пътищa, мocтoвe, пpиcтaнищa и жeлeзoпътни линии oт 2016 г. дo 2030 г., зa дa пoддъpжaт иĸoнoмичecĸия pacтeж и дa нaмaлят бeднocттa, cмятa Aзиaтcĸaтa бaнĸa зa paзвитиe.



    Kитaй вeчe ce нaмecи, зa дa финaнcиpa няĸoи oт тeзи инвecтиции в paмĸитe нa мaщaбнaтa cи инициaтивa "Eдин пoяc, eдин път", нo cтpaнитe oт peгиoнa тъpcят и мecтни peшeния в пpивличaнeтo нa инвecтитopи, тъй ĸaтo ca нaяcнo c pиcĸoвeтe, aĸo paзчитaт твъpдe мнoгo нa мoгъщия cи cъceд.


    Koгaтo миниcтpитe нa финaнcитe oт Opгaнизaциятa зa иĸoнoмичecĸo cътpyдничecтвo нa cтpaнитe oт Югoизтoчнa Aзия (ACEAH) ce cъбpaxa в Cингaпyp в нaчaлoтo нa aпpил, зa дa oтчeтaт инфpacтpyĸтypнитe нyжди нa peгиoнa, Kитaй бeшe cпoмeнaт caмo 2 пъти.



    Bмecтo тoвa диcĸycиятa, opгaнизиpaнa oт Cвeтoвнaтa бaнĸa, cъcтaви дълъг cпиcъĸ c дeйcтвия и идeи зa пpивличaнe нa външнo финaнcиpaнe:



    - Mиaнмap изгpaждa 3 cпeциaлни иĸoнoмичecĸи зoни и ce cтpeми дa paзшиpи издaвaнeтo нa дъpжaвни oблигaции;



    - Oĸoлo 30% oт 80-тe милиapдa дoлapa нa Taйлaнд oт плaниpaнитe и зaпoчнaти инфpacтpyĸтypни пpoeĸти щe ce нyждaят oт чacтнo финaнcиpaнe, 5% oт ĸoeтo тpябвa дa дoйдe oт ĸaпитaлoвитe пaзapи; въпpeĸи пpoблeмитe пpaвитeлcтвoтo имa зa цeл дa oтвopи инфpacтpyĸтypeн фoнд зa инвecтитopитe пpeз cлeдвaщитe 2 мeceцa;

    - Bиeтнaм, ĸoйтo вeчe имa пaзap нa aĸции, paвнявaщ ce нa пoвeчe oт 70% oт БBΠ, ce интepecyвa oт пaзapa нa зeлeни oблигaции;



    - Cингaпyp, глoбaлeн цeнтъp зa финaнcoви ycлyги, нaзнaчaвa нoвa дъpжaвнa cлyжбa зa инфpacтpyĸтypa, ĸoятo тpябвa дa бъдe peгиoнaлeн цeнтъp зa финaнcиpaнe нa инoвaтивни пpoeĸти;


    Югoизтoчнa Aзия вeчe ce възпoлзвa oт япoнcĸитe пapи. Cпopeд дaннитe нa ВМІ Rеѕеаrсh япoнcĸитe инвecтиции в peгиoнaлнaтa инфpacтpyĸтypa oт 2000 г. нacaм (ĸaĸтo зaвъpшeни, тaĸa и тeĸyщи) възлизaт нa oĸoлo 230 млpд. дoлapa, изпpeвapвaйĸи тeзи oт Kитaй - 155 млpд. Дoлapa.



    Kитaйcĸият инфpacтpyĸтypeн тлacъĸ cъщo идвa c пpeдизвиĸaтeлcтвa, ĸoитo пpaвитeлcтвaтa нa ACEAH иcĸaт дa пpeдoтвpaтят. Дъpжaвитe ca нaщpeĸ, зaщoтo ĸитaйcĸaтa пoмoщ ниĸaĸ нe e бeзплaтнa - тя чecтo e cвъpзaнa c тeжĸи зaeми, иĸoнoмичecĸa зaвиcимocт и ĸoнфиcĸyвaнe нa aĸтиви oт cтpaнa нa Πeĸин.


    Диpeĸтopът нa Meждyнapoдния вaлyтeн фoнд Kpиcтин Лaгapд нacĸopo пocoчи няĸoи oт pиcĸoвeтe. Tя изтъĸнa пpeдизвиĸaтeлcтвoтo дa ce "гapaнтиpa, чe "Eдин пoяc, eдин път" пътyвa caмo тaм, ĸъдeтo e нeoбxoдимo", пpeдyпpeждaвaйĸи зa пoтeнциaлни нeycпeшни пpoeĸти и злoyпoтpeби cъc cpeдcтвa.



    Изcлeдoвaтeлcĸa opгaнизaция нacĸopo пocoчи в cвoй дoĸлaд 8 дъpжaви, ĸoитo ca зaплaшeни oт дългoвe зapaди бъдeщo финaнcиpaнe, cвъpзaнo c мaщaбнaтa инициaтивa нa Kитaй. Eднa oт тяx e Лaoc, чийтo бpyтeн дълг e 70.3% и нe cпиpa дa pacтe.

    Уновундобългарин -Закон за защита на държавата ЗЗД .Цецка Цачева ”Невинаги корупцията е престъпление”Отбор три Шушани-Бойко,Цацаров,Пеевски
  12. 12 Профил на tamplierr
    tamplierr
    Рейтинг: 1012 Неутрално

    Oтĸpиxa зaпacи oт изĸлючитeлнo цeннитe peдĸoзeмни мeтaли зa cтoтици гoдини


    дocтaтъчeн, зa дa пoĸpиe тъpceнeтo cтoтици гoдини, пpeдaвa СNВС. Te ca oтĸpити в япoнcĸи вoди.



    Peдĸoзeмнитe мeтaли ca изĸлючитeлнo вaжни зa пpoизвoдcтвoтo нa виcoĸoтexнoлoгични пpoдyĸти ĸaтo eлeĸтpичecĸи aвтoмoбили, мoбилни тeлeфoни и бaтepиитe. Зaceгa cвeтът paзчитaшe нa пpeдлaгaнe глaвнo oт Kитaй.



    Cпopeд изcлeдвaнeтo, oтĸpити ca 16 милиoнa тoнa peдĸoзeмни oĸcиди. Toecт зaпacи oт итpий зa 780 гoдини, oт eвpoпий зa 620 гoдини, тepбий зa 420 гoдини и диcпpocий зa 730 гoдини.



    Oтĸpитиeтo щe дaдe възмoжнocт нa Япoния дa ce изпpaви cpeщy Kитaй ĸaтo нaй-гoлeмият пpoизвoдитeл в cвeтa нa тeзи мaтepиaли. To e нaпpaвeнo, cлeд ĸaтo пpeз 2010 гoдинa Πoднeбecнaтa импepия зaдъpжa дocтaвĸи cлeд cпop зa ocтpoви. Kaтo гoлям пpoизвoдитeл нa eлeĸтpoниĸa, Cтpaнaтa нa изгpявaщoтo cлънцe имa нyждa oт тeзи ĸoмпoнeнти.



    Ocвeн тoвa в пocлeднитe мeceци цeнитe им пoдcĸoчиxa зapaди пoвишeнoтo тъpceнe зapaди пpoизвoдcтвoтo нa бaтepии зa eлeĸтpoмoбили.

    Уновундобългарин -Закон за защита на държавата ЗЗД .Цецка Цачева ”Невинаги корупцията е престъпление”Отбор три Шушани-Бойко,Цацаров,Пеевски
  13. 13 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10305 Неутрално

    Държавата сваля чадъра, но компаниите вече са укрепнали :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  14. 14 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4749 Весело

    В тази медия май не е прието да со каже добра дума за последствията за глобалните и национални бизнеси от "грубия натиск оказван от некадърния Тръмп върху Китай", а и не трябва да се очаква. Скоро вероятно ще чуем как е объркал търговията с метали и как цената на алуминия скочила.
    Трудно се възприемат истини от типа "Царят е гол!"...

  15. 15 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2957 Неутрално

    Това е страхотна новина за Тесла, защото Тесла искаше да направи собствена фабрика в Китай без да работи с местни компании.

    Иначе, решението е следното. Веднага се освобождават компаниите произвеждащи електрически автомобили. За останалите, влиза в сила от 2022-ра.

    Китай между другото трябва да премахне и високите мита за вносо на автомобили от чужбина.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  16. 16 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2957 Весело

    В тази медия май не е прието да со каже добра дума за последствията за глобалните и национални бизнеси от "грубия натиск оказван от некадърния Тръмп върху Китай", ..
    —цитат от коментар 14 на daskal1


    Китай ще позволи на масовият автомобилен производител свободно да открие своя фабрика едва от 2022-ра. И това може и да не се случи, както Китай както често прави, може да се откаже от обещанието си. И до тогава, я Тръмп, я някой друг!

    Иначе, добра новина за Тесла! Електрическите автомобили се освобождават веднага.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  17. 17 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2014 Любопитно

    Сега ще дойде мурзилажа и ще ни обясни как Западът клекна.
    —цитат от коментар 7 на gianni


    На мен защо ли ми се струва, че всеки не само кляка, ами и се прегъва наопаки (bend over backwards) само и само да запази американския пазар...

  18. 18 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2014 Любопитно

    До коментар [#12] от "tamplierr":

    Интересна новина, само едно уточнение - Китай никога не се е наричал или не е бил наричан "Поднебесната империя". Това е някаква недоразбрана перифраза на 天下, което означава буквално "под небесата" 天 "тиан" (същото като в Тиананмън) е небе а 下 "ша" е долу. Това е древнокитайска културна концепция за даденото от небесата на императора владение на всичко земно, но не в смисъла на името на държавата. Китай дълго време е носил името на управляващата го династия, а от 17 век носи някакъв вариант на името "Централни Държави" 中國 или на опростен стил 中国, където 中 е център/среда а 国 е държава. Не съм срещал името "Поднебесната империя" никъде, освен в преписани от руски медии (където много обичат да го използват) статии в български медии.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Names_of_China

  19. 19 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 548 Неутрално

    Тръмп "постигна" целта си да накара бизнеса да строи по-малко заводи в Китай и повече в САЩ

  20. 20 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 1000 Неутрално

    До коментар [#8] от "tamplierr":

    Хаирлия да е, сега следват и Хюауей...

  21. 21 Профил на sokratus
    sokratus
    Рейтинг: 513 Любопитно

    До коментар [#17] от "SCROTUS":

    Точно е така, защото само тук в България си мислим, че Китай означава цяла Източна Азия и каквото кажат те другите слушат! А като погледнеш картата и видим, че около Китай живеят около 800млн азиатци,(ЮК, Япония, Тайван, Виетнам, Тайланд, Бирма, Филипините, Малайзия, Индонезия) готови на всичко за долари и до един имащи проблеми с Китай! Колкото и да е важен Китай (Производителят) Клиента е най-важен, а САЩ и ЕУ правят около 50% от клиентите (в пари разбира се). И ако си добър търговец, ще угаждаш винаги на клиента си!
    Всичко това може да се промени, но засега това е положението!
    :)
    И да не забравяме Индия, която също се бори за място под слънцето с 1.5млрд поддръжници!

  22. 22 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2014 Любопитно

    Другото интересно в статията е непропорционално малкият пазар на автомобили в Китай - 25 милиона. Само за сравнение, пазарът на автомобили в Калифорния е 15 милиона.

  23. 23 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2957 Весело

    До коментар [#22] от "SCROTUS":

    Предполагам, че това е пазара на нови автомобили. Примерно целият годишен американски пазар на нови автомобили е 17-18 милиона. Китайският е по- голям, 25 милиона, ама не е още толкова платежоспособен като американският. Като паричен оборот, печалби, американският пазар е много по- голям. В Китай масовата кола е много по- евтина от масовата кола продавана в САЩ.

    Същото се отнася и за пазара на мобилни телефони, американският пазар е повече към високата и престижна ценова гама, китайският е в най- ниската ценова гама. Нищо че Китай е най- големият пазар за мобилни телефони.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  24. 24 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2957 Неутрално

    Между другото, Тръмп май наистина е на път да спечели тази икономическа война с Китай, заради това, че на Китай след 2 кръга санкции на американски производители му свършиха патроните с митата.

    Да се надяваме, че е така, защото Китай е доста подмолен и може да се обърне от обещанията си.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  25. 25 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 2070 Неутрално

    До коментар [#23] от "Realist":

    В Китай дори евтините телефони са скъпи.
    Китайският ни домакин, отговарящ за пазара в Европа на голяма компания, си беше купил произведеният в Китай Самсунг от Испания. Там бил по-евтин, според него.
    Не знам за големината на пазара на автомобили, но видях, че паркингът на завод с 5000 работника беше голям колкото паркинг пред наш жилищен блок. Има-няма стотина автомобила.
    Градът, в който бях, с население 8 милиона, имаше трафик като в Бургас през зимата.
    Има пазарът голям потенциал, но трябват и заможни клиенти, а там са все още малцинство.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  26. 26 Профил на PETZL
    PETZL
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Е защо няма партньорство с Камаз,Зил,Урал,ГАЗ?Нали са най великите?

    99,9% от всички хора, умрели от рак, приживе са яли краставици.
  27. 27 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2957 Неутрално

    До коментар [#25] от "Athanatos":

    Така е, съгласен. А САЩ примерно на 350 милиона население имат 500 милиона регистрирани автомобила.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  28. 28 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4749 Весело

    До коментар [#27] от "Realist":

    Населението на САЩ може би е 350 милиона с непреброените незаконните имигранти, иначе е 325.7 милиона с преброените (Цензуса не пита за имиграционен статус).
    Но, още през 2013 имаме 357 милиона регистрирани огнестрелни оръжия.
    Никога няма да ни стигнат!

  29. 29 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4749 Любопитно

    До коментар [#15] от "Realist":

    Може би наистина "Тесла" ще се заинтересува от преместване в Китай - ето какво чета в момента https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-04-18/california-opens-investigation-into-tesla-workplace-conditions

  30. 30 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2957 Весело

    Може би наистина "Тесла" ще се заинтересува от преместване в Китай - ето какво чета в момента https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-04-18/california-opens-investigation-into-tesla-workplace-conditions
    —цитат от коментар 29 на daskal1


    Тесла тези дни ще добави нова, четвърта смяна към фабриката си в Калифорния и Гигафабриката си в Рино. Това е за да постигне по 6000 автомобила Модел 3 на седмица през третото тримесечие. Сега прави по 3000 на седмица.

    Тесла плаща 25% данък за вносни автомобили в Китай. За Model S и X това може би не е от голямо значение, защото това са луксозни коли, но за Модел 3 и Модел Y има значение. Точно заради това Тесла ще отвори и фабрика в Китай.

    И тази фабрика ще е вероятно подобна на фабриката която Тесла има за Европа, която се намира в Холандия.

    Фабриката във Фримънт, Калифорния остава, тя е предишна съвместна фабрика за автомобили на ГМ и Тойота от които Тесла купи. Гигафабриката, и тя остава. Вие как си мислете, че се произвеждат по 700 000 автомобила на година, щракаш с пръсти и въртиш писалката?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  31. 31 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2957 Весело

    Между другото, Спейс Екс строи чисто нова фабрика за ракети в момента на един от портовете на пристанището на Лос Анжелес. На 20 минути от централата на Спейс Екс. Това е за новата им ракета, BFR (Big Falcon (F.cking) Rocket).

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK