Политическите теми се очаква да доминират на автосалона в Пекин

Политическите теми се очаква да доминират на автосалона в Пекин

© Reuters



Световната автомобилна индустрия ще си даде среща утре, на 25 април, на автомобилния салон в Пекин. Това става в момент, когато Китай, уверен в своята сила и с все по-конкурентни местни марки автомобили, се подготвя да вдигне ограниченията за чуждестранните автомобилни производители, предаде "Франс прес", цитирана от БТА.


Събитието, което се организира на всеки две години в китайската столица, на ротационен принцип с Шанхай, е витрина на най-големия автомобилен пазар в света, където през 2017 г. са продадени 28.9 милиона превозни средства.


Въпреки спада в продажбите, никой не може да спре Китай, коментира директорът на Центъра за автомобилни изследвания в Германия Фердинанд Дуденхьофер.




Според него на автомобилния салон през 2018 г. може да властват "политически" теми - отражение на една евентуална търговска война между Пекин и Вашингтон, която безпокои сектора и на неотдавнашните жестове на Китай за отваряне към чуждите компании, които предизвикват сдържан оптимизъм. Китайският президент Си Цзинпин обеща намаление за вносните мита за автомобилите - голям подарък за луксозните марки, въпреки че обемите остават ограничени.


Пекин обяви, че ще вдигне до 2022 г. ограниченията, които възпрепятстват чуждестранните производители да контролират местните си филиали, а от тази година и за производството на електрически автомобили. Чуждестранните компании не желаят да влизат в смесени дружества с китайски партньори, в които не могат да притежават над 50 процента.


Заинтересованите приемат новината предпазливо. Практически нищо особено няма да се промени в краткосрочен план, защото "ще бъде много сложно за тях да преструктурират смесените си дружества", които осигуряват голям обем продукция, твърди директорът на консултантската компания "Гао Фън" (Gao Feng) Бил Русо.


Някои производители, които нямат завод в Китай, като американската компания "Тесла" (Tesla) биха могли въпреки това да се възползват от промените. Продажбите на автомобили в Китай през 2017 г. са се увеличили едва с 3% и това е много далеч от растежа с 14 процента през 2106 г.


Този спад "се обяснява с премахването на половината от данъка" върху покупката на малки моторни превозни средства, който стимулираше преди това пазара, предупреди Ли Янвей, анализатор от китайската федерация на концесионерите. Той прогнозира същия "умерен растеж" през 2018 въпреки силните продажби на SUV автомобили (+13% през 2017 г.).


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (2)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 1034 Неутрално

    Дневник:
    "Продажбите на автомобили в Китай през 2017 г. са се увеличили едва с 3% и това е много далеч от растежа с 14 процента през 2106 г."

    2106 г.???
    Вие да не сте ясновидци?

  2. 2 Профил на miropenkov
    miropenkov
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Вече всяко събитие става сцена за политически изказвания - независимо дали е конкурс за красота, автоизложение или среща на по-важни фигури..





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK