Продажбите на бензинови коли в ЕС са по-високи от тези на дизели за пръв път от осем години

Купените нови коли във Великобритания през миналата година изхвърлят средно с 0.8% повече въглероден диоксид, отколкото през 2016 г.

© Reuters

Купените нови коли във Великобритания през миналата година изхвърлят средно с 0.8% повече въглероден диоксид, отколкото през 2016 г.



Две нови за пазара на автомобили в ЕС тенденции се забелязват през миналата година - продажбите на повече бензинови коли, отколкото дизелови, което се случва за пръв път от 2009 г., и повишаване на средното ниво на вредните емисии, които те отделят. Според данните на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (АСЕА) през 2017 г. купените нови автомобили в страните от ЕС са отделяли средно 118.5 грама на километър въглероден диоксид, което е с 0.4% повече от 2016 г.


Нарастване на емисиите се отчита за пръв път от 2010 г., когато се въвежда наблюденията по този показател. В общо 17 от 23 страни - членки на ЕС, се забелязва повишаване на отделяния от купените нови коли въглероден диоксид, като сред тях са и петте големи пазара - Великобритания (+0.8%), Франция (+0.6%), Испания (+0.5%) и Германия (+0.1%). В Холандия повишението е 2.27%, а в Полша 1.43%.


Повишаването на отделяните емисии въглероден диоксид е свързано с повишаването на търсенето на бензинови коли, които по принцип харчат повече от дизеловите и изхвърлят по-големи количества от вредната субстанция. По данни на АСЕА търсенето на дизелови автомобили е спаднало с над 5% и сега те формират 44.8% от покупките при 49.4% година по-рано. На колите с бензинов двигател се падат 49.4% от сделките.




Разлюбването на дизелите е обяснимо предвид скандалите около манипулираните данни за разхода и емисиите и планираните забрани за допускане на коли с такива мотори в централните части на различни градове в Европа.


Генералният секретар на АСЕА Ерик Йонаерт посочва и друга причина за повишаването на отделяните вредни емисии - слабото проникване на пазарите на автомобили, използващи алтернативни горива. Според него тези два фактора ще направят трудно постигането на набелязаните цели за нива на въглеродния диоксид, които трябва да се покрият през 2020 и 2030 г.


Наблюденията на АСЕА сочат, че ръстът в търсенето на електромобили не следва темпа на нарастване на търсенето на нови коли. През миналата година сделките скочиха с 3.4%, докато делът на електричките нарасна с едва 0.4% до 1.5%.


Според Йонаерт потребителите все още не приемат електромобилите поради няколко основни причини - слабо развитата зарядна инфраструктура, високата цена на колите на ток и ограниченият запас от ход.

Коментари (29)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Лоши новини за феновете на електрическите автомобили. Явно само със субсидии на гърба на данъкоплатците няма как да станат популярни, след като технически са скопени и освен това скъпи.

    В статията има нещо гнило в следното обяснение - "Повишаването на отделяните емисии въглероден диоксид е свързано с повишаването на търсенето на бензинови коли, които по принцип харчат повече от дизеловите и изхвърлят по-големи количества от вредната субстанция. " - - -- защо тогава не си караме дизелови коли, щом изхвърлят по-малко?

  2. 2 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 904 Неутрално

    https://www.dnevnik.bg/zelen/2018/04/13/3161789_emisiite_co2_ot_avtomobili_v_evropa_spadat_zaradi/?ref=id&_ga=2.56648490.12830260.1524463161-747303295.1496903798 #comment-2

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  3. 3 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 554 Неутрално

    Ето го резултатът от продължителното медийно облъчване!
    Успяха драстично да изманипулират пазара, включително и за употребявани коли. Сега 5 годишни коли с умрели бензинови коне се продават колкото 3 годишни дизели.

  4. 4 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 661 Неутрално

    защо тогава не си караме дизелови коли, щом изхвърлят по-малко?
    —цитат от коментар 1 на 12345

    Защото разни талибани умело започнаха да прокарват забрани за достъп на дизели до центровете на градовете. Затова хората се пренасочват към бензинови, а не защото много ги е еня за дизелгейт. Те какво си мислят - че при бензиновите не ги лъжат ли?

    Масовият народ навсякъде е прост. През последните години се появиха умели манипулатори, които рафинирано се възползват от глупостта човешка. И с еко-мантри, и с манипулирани послания на избори, и с фалшиви новини, и с насаждане на фалшиви страхове.

    Фейсбук стана сила. Няма значение дали е вярна тезата, важно е колко последователи има. Оттам нататък фактите нямат значение.

  5. 5 Профил на СърПичук
    СърПичук
    Рейтинг: 746 Неутрално

    "Повишаването на отделяните емисии въглероден диоксид е свързано с повишаването на търсенето на бензинови коли, които по принцип харчат повече от дизеловите и изхвърлят по-големи количества от вредната субстанция."

    Тук има нещо гнило!

    Подпис - електронен ;)
  6. 6 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 661 Неутрално

    защо тогава не си караме дизелови коли, щом изхвърлят по-малко?
    —цитат от коментар 1 на 12345

    Дизелите изхвърлят многократно повече азотни окиси.

    В български условия пък, където парвенюта с 2 лева в джоба си купуват мощно немачко ауто, махат му катализатора, че нямали пари да го подменят и колата дими сажди и финни прахови частици в несвяст. Онзи ден карах в града подир една силиконизирана кака с нов модел Ауди, който димеше като Кремиковци. Държах дистанция от 20 метра, че иначе не се дишаше. Разбира се, няма кой да я спре и да ѝ вземе акъла с глоби.

  7. 7 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 661 Неутрално

    Тук има нещо гнило!
    —цитат от коментар 5 на СърПичук

    Нищо гнило няма. Бензиновите изхвърлят много повече въглероден двуокис. Дизловите пък изхвърлят много повече азотни окиси и ФПЧ. Като сложите на кантара и интереса на енергийната мафия, която иска да продава повече от по-скъпото гориво (бензина), който има и по-висок разход в безиновите коли, то нещата би трябвало да Ви се прояснят.

  8. 8 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 826 Любопитно

    Доста мъглива статия. Статистиката ясно, че вече е в полза на бензиновите автомобили, но СО2 няма как да се нарече вредна субстанция, тя си съществува в природата и се отделя от растенията и животните, както е добре известно. Има предположения, че в големи количества вероятно предизвиква парниковия ефект и толкова...

    Виж азотните окиси, които е изключително трудно и скъпо да бъдат филтрирани при дизеловите автомобили и почти липсват при бензиновите, са токсични и опасни за здравето...

    Stef
  9. 9 Профил на Swan_
    Swan_
    Рейтинг: 722 Неутрално

    Лоши новини за феновете на електрическите автомобили. Явно само със субсидии на гърба на данъкоплатците няма как да станат популярни, след като технически са скопени и освен това скъпи.В статията има нещо гнило в следното обяснение - "Повишаването на отделяните емисии въглероден диоксид е свързано с повишаването на търсенето на бензинови коли, които по принцип харчат повече от дизеловите и изхвърлят по-големи количества от вредната субстанция. " - - -- защо тогава не си караме дизелови коли, щом изхвърлят по-малко?
    —цитат от коментар 1 на 12345



    "Повишаването на отделяните емисии въглероден диоксид е свързано с повишаването на търсенето на бензинови коли, които по принцип харчат повече от дизеловите и изхвърлят по-големи количества от вредната субстанция."Тук има нещо гнило!
    —цитат от коментар 5 на СърПичук


    Замърсяването не е само от въглероден диоксид. Има още доста газове, които се отделят. При дизелите обаче, най-лошото са фините прахови частици. Заради това ги забраняват в някои градове. Не заради диоксида.

    https://swansphotography.com/
  10. 10 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9792 Неутрално

    До коментар [#7] от "Smoke":

    Споделям мнението Ви, с изключение на мафията :)
    "Мафии" много и дизеловите коли, както и елетрическите си имат такава. Наблюдаваме борбата между тях

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  11. 11 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 950 Неутрално

    До коментар [#10] от "penetrating":

    Досега единствено доказаната мафия е тази с дизела. Ако си лъгал за едно нещо, то за какво още лъжеш ? Явно става дума за изпечени мошеници. Защо хората не си задават тоя въпрос ?

  12. 12 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 822 Неутрално

    Дизелов двигател TDI с катализатор и ЕГР е по-екологичен от всеки нов китайски бензинов мотор, който харчи 15/100.

    If you are going through hell... Keep going!
  13. 13 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 822 Неутрално

    Това може лесно да се докаже с тест.

    If you are going through hell... Keep going!
  14. 14 Профил на 42
    42
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Бензиновите двигатели отделят и много повече азотни окиси от дизелите. Дизелите отделят само повече прахови частици, но този проблем се решава с по-често миене на улиците, нещо което в София изобщо не се прави.

    След комунистите най-много мразя антикомунистите!
  15. 15 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 462 Весело

    Това може лесно да се докаже с тест.
    —цитат от коментар 13 на dante_18


    Да не са само тестовете дето ги бяха правили и преди дизелгейт, аха аха.. ма после да се окаже нещо коренно различно?

  16. 16 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 528 Неутрално

    Лоши новини за феновете на електрическите автомобили. Явно само със субсидии на гърба на данъкоплатците няма как да станат популярни
    —цитат от коментар 1 на 12345


    Ти смахнат ли си? Продажбите на електрички растът с поне 50% годишно. Вече на всички голями пазари са над 1% пазарен дял. Китай тая година може дори да стигне 2%-3%.

  17. 17 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 528 Неутрално

    Ето го резултатът от продължителното медийно облъчване! Успяха драстично да изманипулират пазара, включително и за употребявани коли. Сега 5 годишни коли с умрели бензинови коне се продават колкото 3 годишни дизели.
    —цитат от коментар 3 на georgi_ww


    Така и трябва да бъде :-)

  18. 18 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 822 Неутрално

    До коментар [#16] от "tvr18355030":

    Ами ти защо не си купиш?
    Те ако ставаха аз вече да съм си купил.

    If you are going through hell... Keep going!
  19. 19 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 822 Неутрално

    До коментар [#15] от "T.M.":

    Тестове са били 100% точни. Там просто двигателят е бил настроен да работи с по-бедна горивна смес. Да не мислиш, че бензиновите не ги настройват? Тестовете трябва да се направят в реални условия с 10 годишен дизел с годен катализатор и ЕГР и 10 годишен бензин.

    If you are going through hell... Keep going!
  20. 20 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 6938 Неутрално

    Това е заради забраната на дизелите, защото замърсяват. След време ще измислим и нещо за бензиновите...и така. Търговията да върви.

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  21. 21 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Къде е проблема та се изписаха 2 фермана досега?!?
    2-3 години плюене по дизела и хоп, съвсем нормално продажбите се обръщат... ама бензиновите отделяли диоксид повече, е и нали досега ФИННИТЕ ПРАХОВИ частици бяха големия проблем в градовете при дизелите, започват да намаляват със сменянето на горивото...
    Вместо да се радвате, все се намира някой Ганъо да реве за нищо.

  22. 22 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 528 Неутрално

    До коментар [#16] от "tvr18355030":Ами ти защо не си купиш?Те ако ставаха аз вече да съм си купил.
    —цитат от коментар 18 на dante_18


    Житейския опит ми е показал, че като някой хейти нещо, почти винаги го прави защото въпросното нещо не му е по джоба.

  23. 23 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 822 Неутрално

    До коментар [#22] от "tvr18355030":

    Защо не си купиш!?

    If you are going through hell... Keep going!
  24. 24 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2020 Неутрално



    До коментар [#15] от "T.M.":

    Не са

    https://www.autovistagroup.com/news-and-insights/adac-tests-reveal-many-petrol-cars-also-exceed-nox-limits

    https://cdn.images.express.co.uk/img/dynamic/24/590x/secondary/Brand-averages-for-NOx-emissions-Euro-5-and-Euro-6-872848.jpg

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  25. 25 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2020 Неутрално

    До коментар [#11] от "Индиана":

    За емисиите на бензините също се лъже, имаше и скандали за разхода (спомням си за митсубиши), отделно и машинациите в Таката, заради котио има реални жертви. Примери има много.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  26. 26 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2020 Неутрално

    До коментар [#6] от "Smoke":

    Ето това трябва се забрани и нарушенията да се наказват със спиране на колата от движение.
    Иначе колко ново е било въпросното Ауди? Някои изглеждат нови, но не са. Не, че не могат да махнат катализатора и на чисто ново, но малко се съмнявам.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  27. 27 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9792 Неутрално

    До коментар [#11] от "Индиана":

    Мафията не винаги се свързва с лъжа :)
    На някои не им се налага да лъжат :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  28. 28 Профил на marine eng.
    marine eng.
    Рейтинг: 448 Неутрално

    Дизелите бяха демонизирани, само заради шмекерите на фокСвагините, и настоящата истерия е пореден пример за оФчото поведение на съвременните хора

  29. 29 Профил на dggm
    dggm
    Рейтинг: 462 Весело

    Значи трябва катализатор на газовия котлон вкъщи, щото много замърсява и е вреден, и да готвим на нафта.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK