Европейската комисия и производителите на камиони влязоха в задочен спор за вредните емисии

Камионите, които ще се произвеждат през 2025 година, вече се проектират, уточниха производителите.



Европейската комисия и производителите на товарни автомобили влязоха днес в задочен спор, свързан с нивата на вредните емисии, които камионите трябва да отделят в бъдеще. Днес, представяйки новостите, свързани с екологичността и безопасността на превозите, от Брюксел обявиха, че през 2025 г. средните емисии на въглероден двуокис от произвежданите камиони ще трябва да бъдат с 15% по-ниски спрямо 2019 година. Като ориентировъчна цел за 2030 г. се предлага намаляване на отделяните вредни газове с най-малко 30 на сто в сравнение с 2019 година.


В мотивите към предложението на Европейската комисия се посочва, че новите цели са съгласувани с обещанията, поети от ЕС в рамките на Парижкото споразумение, и ще позволят на дружествата за превоз да спестят значителни средства благодарение на намаленото потребление на гориво, като се посочва сума от 25 000 евро за пет години на камион.


От АСЕА отбелязват, че камиони превозват годишно 14 млрд. тона товара годишно в страните от ЕС, като доставят 70% от транспортираните по суша стоки.

© Reuters

От АСЕА отбелязват, че камиони превозват годишно 14 млрд. тона товара годишно в страните от ЕС, като доставят 70% от транспортираните по суша стоки.




От Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (АСЕА), в която членуват седем големи производители на товарни автомобили, обаче посочиха в съобщение, че приетите цели са твърде агресивни и са одобрени, без да се познава спецификата на сектора. От АСЕА посочват, че камионите, които ще се продават през 2025 година, вече се разработват и в този смисъл няма време те да влязат в посочените норми.


"Изглежда, от комисията просто са взели целите за намаляване на въглеродния диоксид, които ще са в сила за леките автомобили, и са ги пренесли при товарните автомобили, без да си дават сметка за фундаменталните различия между двата типа превозни средства", коментира генералният секретар на АСЕА Ерик Йонаерт. В съобщението на асоциацията се посочва още, че поставената цел за намаляване с 15% на емисиите до 2025 години и с още толкова до 2030 година, са нереалистични от технологична гледна точка.


Европейската комисия и производителите на камиони влязоха в задочен спор за вредните емисии

© Reuters


За развитието на новите технологии за пестене на гориво е нужно време, подчертават още от АСЕА. От асоциацията призовават още за по-гъвкави стандарти, тъй като при камионите за разлика от автомобилите трудно можеш да намериш два еднакви, тъй като се произвеждат според конкретните нужди на купувачите.


Обезопасяването на пътищата може да спаси 10 500 живота


Сред днешните предложения на Европейската комисия има и такива, които касаят безопасността по пътищата. В решението на комисията се посочва, че въпреки че от 2001 г. жертвите на пътни произшествия са намалели наполовина, миналата година 25 300 души са изгубили живота си по пътищата на ЕС, а още 135 хиляди са били тежко ранени.


С цел намаляване на пътния травматизъм от комисията предлагат новопроизведените превозни средства серийно да бъдат снабдени с усъвършенствани средства за безопасност като системи за аварийно спиране, при риск от инцидент и поддържане на движението в избраната пътна лента или системи за засичане на пешеходци или велосипедисти. Такива системи напрактика към днешна дата предлагат всички производители, но в масовия случай се предлагат срещу доплащане.


Европейската комисия и производителите на камиони влязоха в задочен спор за вредните емисии

© Юлия Лазарова


Комисията обяви, че ще подпомогне държавите в ЕС при установяването на опасните пътни участъци и по-доброто насочване на средствата за тяхното обезопасяване. Според разчетите подобренията по пътищата могат да спасят почти 10 500 човешки живота и да се избегнат близо 60 хиляди тежки наранявания до 2030 година Дългосрочната цел на ЕС е до 2050 г. броят на загиналите и тежко ранените при катастрофи по пътищата на страните от съюза да бъде почти нула.


Европа иска да е лидер сред автономните автомобили


За да се изпълни желанието за драстично намаляване на пътния травматизъм, се залага и на навлизането на частично и напълно автономните превозни средства. Целта на стратегията, предложена днес, е Европа да се превърне в световен водач в областта на системите за напълно автоматизирано и свързано движение.


Тя е насочена към допълнително сътрудничество между участниците в пътното движение, което би могло да донесе огромни ползи за цялостната система на придвижване. От комисията отбелязват, че ако предложенията се приемат, превозите ще станат по-сигурни, по-чисти, по-евтини и по-достъпни за възрастните и хората с намалена подвижност. Комисията предлага да се създаде и изцяло цифрова среда за обмен на информация при товарните превози.

Автономно бусче вече превозва пътници във финансовия и бизнес район на Париж "Дефанс".

© Reuters

Автономно бусче вече превозва пътници във финансовия и бизнес район на Париж "Дефанс".


Тук е моментът да се отбележи, че всички направени днес предложения на Европейската комисия имат малко или много пожелателен характер. Тепърва по тях ще започнат дискусиите в различните управленски органи на ЕС и във всяка от страните членки.

Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4020 Неутрално

    това означава, че електрификацията се отлага за известно? време .

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1465 Любопитно

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Построиха се ЖП линии и терминали на Видин и Кап. Андреево. Да си видял да превозват ТИРове с влака, г-н кмете?

    Апокалипсисът апокалиптичен
  3. 3 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4475 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Хибридни камиони има и сега...просто технологията в дизелите достигна своя пик.А Волво и Скания вече пуснаха електрически камиони.

    До истината се достига с познание!
  4. 4 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 891 Неутрално

    Електрифицирането на транспорта ще отнеме поне 20 години. Така, че нека да храним излишни илюзии! Тепърва ще започва всичко да се развива, към момента има продукти, които да задоволят интереса на по-любопитните.

  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4020 Неутрално

    До коментар [#3] от "Messerschmitt":

    Извинявай ама май не си чел статията. Освен това да те светна, че ел. камиони е имало и преди 100 години ! И парни също.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4475 Неутрално

    До коментар [#5] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Старшинка...всички знаем колко не знаеш....Еле пък в областа на автомобилите!Кажи нещо по темата за вредните емисии...ама да не е лозУнг!

    До истината се достига с познание!
  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4020 Весело

    До коментар [#6] от "Messerschmitt":

    Образовай се поне МАЛКО да не ти се смеят хората !!! Язък ти за претенциите.
    http://www.ecars.bg/elektromobili/item/1662-koi-suzdade-purvata-elektricheska-kola
    Има много източници по въпроса ама милицията не четете !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 2007 Неутрално

    "... от Брюксел обявиха, че през 2025 г. средните емисии на въглероден двуокис от произвежданите камиони ще трябва да бъдат с 15% по-ниски спрямо 2019 година. Като ориентировъчна цел за 2030 г. се предлага намаляване на отделяните вредни газове с най-малко 30 на сто в сравнение с 2019 година.".
    Дали е технически възможно изпълнението на спуснатите задачи за следващите петилетки? Все пак става въпрос за физика, математика, термодинамика, ... Знаем, че две плюс две е четири. Но може да бъде пет, може и три щом Партията нареди. Знаем докъде се стига когато математическите и физическите закони се подчиняват на партийната повеля. Изпълняват се и се преизпълняват петилетните планове. Но има и още нещо.

  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4020 Неутрално

    До коментар [#8] от "zhivko6461":

    Дизелгейт ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK