Дизелът има бъдеще, обявиха от "Бош"

Оборудваните с новите технологии на "Бош" автомобили минават тестове в реални условия.

© Бош

Оборудваните с новите технологии на "Бош" автомобили минават тестове в реални условия.



Дизелът има бъдеще. Днес искаме веднъж завинаги да приключим дебата за края на дизеловата технология", каза главният изпълнителен директор на "Бош" д-р Фолкмар Денер на годишната конференция на групата, която се проведе вчера в Щутгарт. Той допълни, че новите разработки на компанията ще дадат възможност на производителите на автомобили да намалят емисиите от азотни оксиди толкова драстично, че те още днес да съответстват на бъдещите по-строги лимити.


Любопитното тук е, че тези резултати са постигнати чрез усъвършенстване на съществуващите технологии, като не са нужни допълнителни компоненти, които биха повишили разходите. От 2017 г. европейското законодателство изисква новите модели леки автомобили да не отделят повече от 168 мг азотни оксиди на километър. До 2020 г. тази граница ще бъде намалена на 120 мг.

Дизелът има бъдеще, обявиха от "Бош"

© Бош


От "Бош" посочват, че още днес двигателите, ползващи техните най-нови разработки, постигат 13 мг азотни оксиди на километър при идеални условия и 40 мг/км в градска среда. Ниските стойности са възможни благодарение на комбинацията от промени в технологията за впръскване на горивото, новоразработената система за управление на въздушния поток и интелигентното управление на температурата на отработените газове.


От "Бош" подчертаха, че дизеловият двигател далеч не е разкрил пълния си потенциал. Следващата стъпка е използване на изкуствен интелект за управлението на процесите.

Коментари (72)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9825 Неутрално

    Звучи обещаващо. Само да не е искуствен интелект, който "усеща", че предстои контролно мерене-точно както в американския/европейски скандал на Волксваген. Защото там в дъното беше Бош...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1553 Неутрално

    Късно е. Това е като да казваш, че конските впрягове имат бъдеще във времето когато първите автомобили са слизали от конвеирите на Форд.

  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3452 Весело

    Явно са решили във всяка кола да сложат по един милиционер , маскиран като "изкуствен интелект" !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1130 Весело

    Дишането на дизелови изпарения ще продължава с пълна сила демек, поне за нашия регион съм сигурен. А, че са подобрили горенето от Бош няма съмнение, то при замерванията излиза, че от ауспусите излита чист кислород, леко напарфюмиран даже. Надявам се, че са подбрали вече първите (нови) доброволци да подишат с пълни гърди и да ни докажат, че дори е полезно да стоиш до работещ дизел...

  5. 5 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 631 Неутрално

    Що някой не го пита тоя хубостник какво се случва с 10 - 15 годишна дизелова бангия? Щото ние тука гледаме резултата и е доста трагичен.

  6. 6 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 461 Любопитно

    Пропуснли са да уточнят, колко е това бъдеще... 5, 10 или 15 години?

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  8. 8 Профил на Обществен деятел
    Обществен деятел
    Рейтинг: 1165 Неутрално

    Дизела има бъдеще ако на 5-тата година двигателя задължително се предава за скрап и се подменя с чисто нов.

  9. 9 Профил на georgi_mihailov
    georgi_mihailov
    Рейтинг: 235 Неутрално

    Дали става дума за същата фирма Бош, която доставяше компоненти на VW за дизеловиет им автомобили от преди няколко години. Тогава когато ги хванаха заедно, че малко лъжат за емисиите.

  10. 10 Профил на wizi
    wizi
    Рейтинг: 8 Весело

    На мен ми прозвуча сякаш Д-р Денер по-скоро искаше да каже нещо от сорта на "Абе вие знаете ли, че ВСЪЩНОСТ ние сме имали една технология забравена тук в едно чекмедже, която позволява да намалим нивото на изгорели газове до абсурдно ниски стойности, без да променяме много-много по сегашните двигатели! Я ако обичате не бързайте толкова много, а дайте да изцоцаме още каквото имаме останало на поточната линия, пък едва после да обсъдим затваряне вратите на дизела."

  11. 11 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4646 Любопитно

    До коментар [#2] от "442":

    И в момента няма ли конски впрягове?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  12. 12 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1781 Неутрално

    Управление на въздушния поток и контролиране на температурата на отработени газове, все неща, които в нашата действителност ще бъдат байпаснати -за повече кончета!

  13. 13 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 766 Неутрално

    Дизел - мощен, сравнително евтин, бълва :сажди.
    Бензин- лаком, сравнително евтин, бълва: СО2
    Хибрид- тежък , скъп, бълва: ми в зависимост от какво е произведена ел. енергията, сажди и СО2.
    Електромобил-ограничен пробег, скъп, бълва: ми в зависимост от какво е произведена ел. енергията

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  14. 14 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 896 Неутрално

    Сигурно няма да мине и без dpf. И въпросният филтър вероятно ще става все по-скъп и по-сложен. Не виждам кой ще се хваща на дизеловото хоро, особено ако подобрят технологията с батериите. Ще си запазя разбира се старата таратайка с трилитров мотор, но ще си я карам само за да си припомням хубавите стари времена, в които наистина управлявахме автомобилите.

  15. 15 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 993 Неутрално

    Наистина, време е да приключим дебата - смрадливите дизели да ходят за скрап. А там, където използването им е икономически и екологически оправдано - камиони, строителна техника, генератори, да се използва технологията от статията. Не за автомобили...

  16. 16 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 2005 Неутрално

    Не и за леките автомобили, как да им вярваш като ги хванаха във лъжа !!!

  17. 17 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1042 Неутрално

    Ами то управлението на всички дизели е на Бош.Това ,че стана скандал с Фолксваген,не значи ,че другите не са го правили.Просто хамериканците решиха да ударят ВАГ ,като най-силен конкурент.За другите докиментити са готово и само чакат кога да ги пуснат.Публична тайна е,че тестовете и за разход на горива и за отработени газове се правят при такива режими,дето в обикновения живот ги няма изобщо.

  18. 18 Профил на Aldi Mitov
    Aldi Mitov
    Рейтинг: 658 Неутрално

    Отсега се плаша колко ще струва на старо ремонта на тази нова технология.

  19. 19 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1061 Неутрално

    Дизел - мощен, сравнително евтин, бълва :сажди.Бензин- лаком, сравнително евтин, бълва: СО2Хибрид- тежък , скъп, бълва: ми в зависимост от какво е произведена ел. енергията, сажди и СО2.Електромобил-ограничен пробег, скъп, бълва: ми в зависимост от какво е произведена ел. енергията
    —цитат от коментар 13 на DS

    За мене за града най-доброто превозно средство е велосипеда, при това педелек. Минаваш 20-30км дневно без проблем, ползва се около 300 330 дни в годината, става за работа спорти кратки излети, пазарене, търсене на чаркове за ремонт, можеш да го паркираш на всякъде, няма данъци, такси, винетки и прочие простотии, и най-важното няма нерви при опитите ти да стигнеш от т. А до т. Б.
    Естествено за по-далечни разстояния висок автомобил с дизелов двигател, който между впрочем е с най-високо КПД от всички ДВГ-та, работещ на общо взето постоянни обороти е единственото смислено решение от икономична, екологична и каквато друга гледна точка се сетите. За в града дизела не става, понеже докато тръгнете и стигнете двигателя обикновено не може да загрее дори и няма как да влезе в режим на нормална работа. Болшинството от хората изобщо не се замислят над това...
    Проблема е, че прекалено много хора ползват автомобила за напълно излишни ежедневни градски дейности, за които спокойно може да се ползва градски транспорт или велосипед.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  20. 20 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 908 Неутрално

    Остава фундаменталният въпрос да ли да вярваш на доказани мошеници като Бош и ФВ.
    Веднъж щом си лъгал продължително, значи ще го правиш пак. Няма връщане на дизела.

  21. 21 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1153 Неутрално

    Така е. Рано е да се отписват двигателите с вътрешно горене.

  22. 22 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    Камионите и те ли ще минат на ток?

  23. 23 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 1840 Неутрално

    Тия технологии Бош да ги внедрят веднага в камионите, автобусите и бусовете. Те минават милиони километри.

  24. 24 Профил на Svetko
    Svetko
    Рейтинг: 383 Неутрално

    Филмът никога няма да умре, дигиталните снимки са нещо преходно. - Кодак
    Телефоните с бутони са много по-готини. - Нокиа
    и т.н.

  25. 25 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 776 Неутрално

    До коментар [#22] от "galapagas":

    Да!

    Транспортната задача има решение различно от действащото в момента.

    Сушата не е проблем там комбинацията от жп. и авто транспорт дава решението.

    Морския транспорт е по-сложен, мисли се за поставяне на високотехнологични платна на големите кораби, но към момента не могат напълно да махнат ДВГ на дизел от кораба.

    The Tenth Man
  26. 26 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3426 Неутрално

    Дизел - мощен, сравнително евтин, бълва :сажди.Бензин- лаком, сравнително евтин, бълва: СО2Хибрид- тежък , скъп, бълва: ми в зависимост от какво е произведена ел. енергията, сажди и СО2.Електромобил-ограничен пробег, скъп, бълва: ми в зависимост от какво е произведена ел. енергията
    —цитат от коментар 13 на DS


    Най-точният коментар!

    Gunter glieben glauchen globen
  27. 27 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3426 Весело

    Просто хамериканците решиха да ударят ВАГ ,като най-силен конкурент..
    —цитат от коментар 17 на dolna4erti4ka


    Нихната макя империалистическа!

    Gunter glieben glauchen globen
  28. 28 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1130 Любопитно

    До коментар [#19] от "traveler1":

    Напълно прав сте, колега, споделям казаното от вас. А все още имам колеги, които идват на работа с колите си, а живеят на 2-3 км от офиса, не могат да отговорят смислено ЗАЩО си го причиняват. Отделно върви дебата за евтините и скъпите горива и как ни бъркали в джоба. Просто си мисля, че повечето хора я карат по навик и не искат да се лишават от личния си комфорт, който явно не им се нарушава, докато киснат в ежедневните задръствания...

  29. 29 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 476 Неутрално

    Електричките имат бъдеще за градовете, но за дълги разстояния не виждам ка ще си купя кола, която минава 300-400 км и после да трябва да я чакам няколко часа да се зареди. Не знам защо зарязаха технологията с горивните клетки.

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  30. 30 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 766 Неутрално

    До коментар [#19] от "traveler1":

    Съгласен: за 2015-2018 год имам 11 000 км на велосипед.

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  31. 31 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3146 Неутрално

    До коментар [#19] от "traveler1":

    Остава проблема с велоалеите и отчайващата инфраструктура, която прави ползването на велосипед в нашенски условия, цяло приключение...!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  32. 32 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 794 Неутрално

    Напъните продължават.

  33. 33 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1450 Неутрално

    Вероятно тези резултати са постигнати с горива, които отговарят на някакви изисквания, за разлика от нашите...

  34. 34 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 701 Неутрално

    До коментар [#19] от "traveler1":Остава проблема с велоалеите и отчайващата инфраструктура, която прави ползването на велосипед в нашенски условия, цяло приключение...!
    —цитат от коментар 31 на tww09306483


    Опасно за всички участници в пътното движение.

  35. 35 Профил на ProTMG
    ProTMG
    Рейтинг: 673 Неутрално

    ДВГ се усъвършенства, а акумулаторите батерии стоят на нивото от преди един век.
    Тежки, безобразно скъпи, с нисък КПД, който след кратка експлоатация се влошава още повече, кратък експлоатационен период и замърсяващ с изключителна токсичност на тежките елементи, които се съдържат в батерията при попадане в почва или воден басейн.

  36. 36 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2254 Неутрално

    Не виждам кой ще се хваща на дизеловото хоро, особено ако подобрят технологията с батериите.
    —цитат от коментар 14 на truly


    Батериите и сега дават там едини 500 км. пробег.
    Не е проблемът в тях, а в зарядните станции, особено в Европа, където с триста зора се намира място на улицата въобще да си паркираш автомобила, пък за зареждане на троторара въобще дума не може да става, да се спъват пешеходците.

    Работодатели биха могли да мотивират служителите си, предоставяйки им възможност да си зареждат (безплатно) електромобилите на фирмения паркинг (от покривен ФЕЦ).
    В Германия ритейлерът Алди на много места е поставил колконка на паркинга за безплатно зареждане от ФЕЦ на покрива на магазина. Всеки може да доде да зарежда.
    До мен има такова нещо и една Тесла-такси често виси там, както и Рена Зои.

  37. 37 Профил на ProTMG
    ProTMG
    Рейтинг: 673 Неутрално

    Най-са ми смешни отворковците, които плюят карат бензинови коли втора ръка и копаят трапа на дизела.
    Тези не знаят какво ги чака.
    Досега дизеловите горива поемаха основната част от попълването на бюджета. Акцизът му е с 30% по-висок от този на другите горива.
    След спирането на дизела, бензиновите клиенти и тези на газ ще трябва да поемат масрафа. Плюс дотациите за електроиграчките.
    И още една лоша новина.
    Не се заблуждавайте, че ще си купите нов електромобил. Щом сте от тези, които не могат да си позволят да си купят нов автомобил с ДВГ, още по-малко ще сте сред тези, които могат да си позволят акумулаторен.

  38. 38 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2254 Неутрално

    Я ако обичате не бързайте толкова много, а дайте да изцоцаме още каквото имаме останало на поточната линия, пък едва после да обсъдим затваряне вратите на дизела."
    —цитат от коментар 10 на wizi


    Това се казава "Принципът на (Сергей) Бубка" , според който ако може да скочиш с 1 метър по-високо, не трабва да го правиш днес, а този метър да го протакаш в годините, скачайки на всяко състезание с по един сантим повече, касирайки всеки път цялата награда.
    Ако Сергей беше скочил с много като млад, той щеше да получи от СССР като благодарност една (червена ладичка) и туй то.
    Сергей обаче е протакал нещата във времето и сега е един от най-богатите украинци с благосъстояние от няколко стотин милиона долара.

  39. 39 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 776 Неутрално

    До коментар [#37] от "рб.о1ген18":

    Колега,

    то това което го пишете е проблем само във България...

    В нормалния свят хората не се тревожат могат ли да си напълнят резервоара...

    The Tenth Man
  40. 40 Профил на eyd13372645
    eyd13372645
    Рейтинг: 1676 Неутрално

    Дизела не е проблем.
    Проблем са старите дизели който са си махнали катализаторите и никой не ги регулира.
    Дизел ЕВРО 6 НЕ Е ПРОБЛЕМ !!!

  41. 41 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1163 Неутрално

    До коментар [#19] от "traveler1":Остава проблема с велоалеите и отчайващата инфраструктура, която прави ползването на велосипед в нашенски условия, цяло приключение...!
    —цитат от коментар 31 на tww09306483


    Положението с придвижването с велосипед дори и без вело алей не е чак толкова зле в София която има и паркови пространств и градинки...просто се кара по-внимателно!

  42. 42 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    [quote#19:"traveler1"][/quote]
    Ееех да имаше повече хора да мислят като вас...

  43. 43 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    [quote#38:"Ф.Нинов"][/quote]

    Тя и Исинбаева правеше същия трик :)

  44. 44 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 342 Неутрално

    До коментар [#31] от "tww09306483":

    ...и проблемът с баирите. В София е доста баиресто. Това прави ползването на велосипед неудобно за доста хора. Преди всички велоталибани да ми скочите, помислете че има хора, които нямат физическата възможност да изкачват всеки ден баирите на Лозенец, не говоря дори за Драгалевци, Бояна или Горна баня.

    В София карат велосипед по-спортни и млади натури.
    За разлика от Холандия и Белгия, които са едни ужасно равнинни страни.

    По-скоро ми е чудно защо в България не се карат мотопеди, както в Гърция, Италия, Испания Франция.

  45. 45 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2254 Неутрално

    До коментар [#43] от "rainbou1":

    Понятието "Принципът на Бубка" се е налолжил и често се използва в икономическите кръгове.

    Гениалността на Бубка се състои в това, че е успял да захлеби (монетизира) яко от спорт, който в началото е бил от второстепенно значение за СССР.

  46. 46 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 1511 Весело

    До коментар [#27] от "Alarmstufe: Rot":
    +++:))):))):)))

  47. 47 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1061 Неутрално

    До коментар [#19] от "traveler1":Съгласен: за 2015-2018 год имам 11 000 км на велосипед.
    —цитат от коментар 30 на DS


    И аз съм горе долу там и повечето е все градско. След толкова хиляди километри с велосипеда и дори след като чупих крак от падане на недобре направен участък от велоалея в Пловдив, като се наложи да карам нещо/някой и трябва да ползвам автомобил в града, направо ми се повдига и търся всяко друго възможно решение само и само да не се качвам на автомобил.
    :)

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  48. 48 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 461 Неутрално

    До коментар [#44] от "taratanki":

    Той и затова спомена педелек, не чисто мускулно задвижване...
    Хем няма да се потиш, хем няма и да съвсем да седиш само...

    Карат се и мотопеди, но не и колкото в Италия или Испания заради манталитета на шофьорите тук...
    В Италия и Испания каращите коли правят път ня мотопедите с удоволствие, защото се сещат, че иначе трябваше да висят в огромни задруствания.
    Има и обективна причина - там климътът е по-благосклонен към двуколесните.

  49. 49 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1061 Неутрално

    До коментар [#19] от "traveler1":Остава проблема с велоалеите и отчайващата инфраструктура, която прави ползването на велосипед в нашенски условия, цяло приключение...!
    —цитат от коментар 31 на tww09306483


    Аз съм добре. Покрай глупостите сътворени от общината в Пловдив последните години, остана единствения лъч светлина с направата на велоалеите, които за моя радост почват от в къщи и стигат до работата и повечето места на които ходя.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  50. 50 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1604 Неутрално

    Късно е. Това е като да казваш, че конските впрягове имат бъдеще във времето когато първите автомобили са слизали от конвеирите на Форд.
    —цитат от коментар 2 на 442


    Коне все още се използват, нали? И има места, до където само с животни и хеликоптери може да се пренасят товари, и понеже не всеки може да си купи хеликоптер, животните все още използват.
    Освен това не знам някой да е инвестирал в породисти коне и да е загубил от това. А виж, някои автомобилни компании редовно обявяват стотици милиони загуби, особено пък една голяма американска компания, произвеждаща популярни електрически автомобили, тъй че... … …

  51. 51 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3461 Неутрално

    В цяла Европа има едно отдръпване от дизелите, и не вярвам само с едно съобщение нещата да се променят. Дадена е зелена светлина за електричките, и те бързо ще се развиват. Най-големият световен производител Тойота пък акцентира на хибридите - дали бъдещето не е точно на тях? С мощни електромотори, и някакъв по-елементарен бензинов двигател, който да го прибере ако батериите се разредят прекалено? Защото един по-елементарен ДВГ дори и с 50 к.с е напълно достатъчен за да придвижва дори и един голям автомобил с 80-90км/ч.

  52. 52 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3461 Неутрално

    ....По-скоро ми е чудно защо в България не се карат мотопеди, както в Гърция, Италия, Испания Франция.
    —цитат от коментар 44 на taratanki

    Ами българинът уважава само МПС-то, което е по-голямо от неговото, т.е. жертвите сред мотопедистите рязко ще се увеличат.

  53. 53 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 461 Неутрално

    До коментар [#29] от "бабачко":

    Все повече електромобили ще могат да изминават по 500-600 км на заряд, при обичайно шофиране.
    Иначе и сега има такива изминаващи над 1000 км при бавно каране в хубаво време.

    Горивните клетки имат други проблеми и практически нямат никакви предимства в градовете. Водородът се съхранява трудно, изграждането на газостанции е на порядъци по-скъпо и опасно сравнено със зарядните станции на електромобили (тях безпроблемно може да ги поставяш на открито и на закрито, по паркинги и подземни гаражи - практически навсякъде). Водородът се произвежда основно от природен газ и пак се отделя СО2. КПД на системата с горивни глетки е по-ниско от тази на батерията. Единственото предимство засега е енергийната плътност на водорода, но и това скоро ще се промени.

  54. 54 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1130 Любопитно

    До коментар [#36] от "Ф.Нинов":

    Да, щеше да е много хубаво, ако се инвестираше в солари и станции за зареждане, ама не, за нас това (електромобилите) са все още само играчки. Да не говорим за фирми, като тази, в която аз работя - преди 2 години от ръководството решиха да бъдем екоориентирани и... изгониха хората като мен, които идват редовно с велосипед на работа отвън, да си държим колелата на пътя, при положение, че имаме голям подземен паркинг, на който могат да се съберат всичките 150 велосипеда на хората от фирмата?! Защото КОЛИТЕ са ни по-ценни, явно и защото сме екоориентирани само на думи, за ник'ъф чеп не стават българските мениджъри...

  55. 55 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1781 Любопитно

    До коментар [#13] от "DS":

    А производството и рециклирането на батериите? Те не бълват казваш?!

  56. 56 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2254 Неутрално

    До коментар [#54] от "Г.Е.М.":

    Слънцето грее през деня, когато тружениците са на работа, така, че там би било най-правилното място за зареждането на електромобилите.

    Алди инвестира много във ФЕЦ за собствени нужди, защото себестойността на киловатчаст им излиза €0,10 за следващите 25 години (при сегашна цена от енергото = €0,30). Покрай това (засега) са пуснали аванта да се зареждат електромобили на паркинка.
    Освен това са инсталирали обикновени шуко-контакти за AC 230V до велостойките за паркиране, където може да се зареждат електропеди (или всякакви други уреди).

    Други магазини също предлагат станции за зареждане, в гаражите, но срещу заплащане.

  57. 57 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 461 Неутрално

    До коментар [#55] от "deymus":

    Бълват, но те се произвеждат и рециклират веднъж на 8-10 години...
    ДВГ-та освен еднократната вреда от производството и рециклирането си, бълват непрекъснато през целия си живот и то не само отпадни газове, но и масла, охладителни течности, филтри и прах от спирачните апарати...
    Колкото повече караш един автомобил с ДВГ, толкова повече щети нанасяш средно на изминато разстояние. При електромобилите е точно обратното...
    Да не споменаваме вредата от добива на нефт, производството на гориво и транспортирането им...

  58. 58 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 461 Неутрално

    До коментар [#56] от "Ф.Нинов":

    Даже и тук има в някои молове и автомобилни сервизи.
    А вече има и платени бързи зарядни станции на възлови места, така че водачите на електромобили да не се притесняват да пътуват из България.

  59. 59 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1337 Весело

    След като покарах дизел, повече не се връщам на бензин. ;)

    Тази новина е като балсам за моите уши. :)

    Да не говорим колко азотни окиси ще спести тази стара нова технология, ако се въведе в ТИРовете, тракторите и всякакви подобни нафтови машини.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  60. 60 Профил на Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Рейтинг: 1195 Любопитно

    интересно съвременните катализатори осцилират в сремеж да неутрализират нокса и въглеродния окис които са двете екстремни точки около стохиометричната точка. Как ли ще постигнат това Бош?

    Най- добрия робовладелец е този който успее да убеди робите си че са свободни хора!
  61. 61 Профил на Su
    Su
    Рейтинг: 29 Неутрално

    ДВГ се усъвършенства, а акумулаторите батерии стоят на нивото от преди един век.Тежки, безобразно скъпи, с нисък КПД, който след кратка експлоатация се влошава още повече, кратък експлоатационен период и замърсяващ с изключителна токсичност на тежките елементи, които се съдържат в батерията при попадане в почва или воден басейн.
    —цитат от коментар 35 на рб.о1ген18


    Вярно? Литиево йонните батерии са изобретени през 1970г., а първата комерсиализирана е 1991 г. Оттогава насам капацитета им се е вдигнал с почти 300%. КПД на ел.двигателите е най-високото сравнено с останалите (асинхронните са към 90-95%). Експлоатационния срок на батериите достига до 1 млн км (вярно за Приуси с Ni-MH батерии) и порядък от 10 год. Единственото вярно в твърдението ви е за токсичните елементи, които не е много сигурно, че ще попаднат точно в почвата в сравнение с газовете от горивата, които отиват във въздуха и оттам облаци и със сигурност накрая в почвата, като преди това са вдишани от нас в средата на живеене, а не там където се рециклират батериите.

  62. 62 Профил на Психонавт
    Психонавт
    Рейтинг: 687 Неутрално

    До коментар [#43] от "rainbou1":Понятието "Принципът на Бубка" се е налолжил и често се използва в икономическите кръгове.Гениалността на Бубка се състои в това, че е успял да захлеби (монетизира) яко от спорт, който в началото е бил от второстепенно значение за СССР.
    —цитат от коментар 45 на Ф.Нинов


    After the disintegration of USSR, Bubka signed a contract with ‘Nike’ which also rewarded him $ 40,000 for every world records performance.

    ЗАКОН ЗА ОБЯВЯВАНЕ НА КОМУНИСТИЧЕСКИЯ РЕЖИМ В БЪЛГАРИЯ ЗА ПРЕСТЪПЕН Обн. ДВ. бр.37 от 5 Май 2000г. - http://lex.bg/laws/ldoc/2134920192
  63. 63 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    Дизела не е проблем.Проблем са старите дизели който са си махнали катализаторите и никой не ги регулира.Дизел ЕВРО 6 НЕ Е ПРОБЛЕМ !!!
    —цитат от коментар 40 на eyd13372645


    Блажени са вярващите. Всеки е намерил начин да заобикаля стандарта. Очистването на Рено работи ефективно само между 17° и 35°. Tова според Рено не било измама защото, законът позволявал да се изключи системата на очистване, ако има опасност от повреда на двигателя.

  64. 64 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    "От "Бош" посочват, че още днес двигателите, ползващи техните най-нови разработки, постигат 13 мг азотни оксиди на километър при идеални условия и 40 мг/км в градска среда"

    И всичко това само с десетина линии в кода на програмата. Ама като има кой да те трае, що пък да не излъжеш пак. Защо не опитат в Щатите или поне в Япония. В Европа става, тук бабичката се метна в защита на немските фирми като Раймонда Диен пред влака с оръжие.

  65. 65 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2826 Неутрално

    Дизела ще продължи да се харчи. Не за друго ми дава доста по-голяма тяга от бензина, при по-малък разход. Не случайно и акциза му е по-висок, за да се изравнят цените на дизела и бензина.

    Отделно всичко освен автомобили е на дизел - камиони, автобуси, локомотиви.

  66. 66 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1130 Любопитно

    До коментар [#65] от "realguru":

    Точно така трябва и да бъде, сам сте го казал - за големите машини като камиони, трактори, влакове, кораби и т.н. дизелът е идеален, но НЕ и за градски автомобили, все пак живеем и дишаме въздух именно в градовете през по-голямата част от живота си...

  67. 67 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 701 Неутрално

    [quote#36:"Ф.Нинов"][/quote]

    И Метро 1 в София има такава колонка.

  68. 68 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 844 Неутрално

    Е, какво друго да кажат от Бош, пазят си бизнеса.

    Те по-добре да се преориентират навреме към електромобилите.

  69. 69 Профил на zyx
    zyx
    Рейтинг: 200 Весело

    До коментар [#68] от "skeptic"
    Винаги могат да слязат няколко стъпала надолу, все пак дизеловия автомобил технически е далеч по-сложен от електрическия. Но първо ще изцедят дизела докрай, със съответната политическа подкрепа разбира се, а след това - кеф ти електрик, кеф ти водород, кеф ти биогаз.

  70. 70 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 1829 Неутрално

    От "Бош" подчертаха, че дизеловият двигател далеч не е разкрил пълния си потенциал. Следващата стъпка е използване на изкуствен интелект за управлението на процесите.
    ................................
    Ясно, срещу нов комп. за € 2000

  71. 71 Профил на bad59534697
    bad59534697
    Рейтинг: 11 Неутрално

    Не знам,ама като Ви гледам с каква гордост си карате изпърделите нафтофи кошници....

  72. 72 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1042 Неутрално

    Камионите ще видим как ще са.Вижте покрива на ремаркето на тировете-идеално място за слънчеви панели.Ако целия покрив е соларен може да върви мнооого километри с едно зареждане.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK