Ерик Фантан от "Рено": Пробегът вече не е пречка пред електромобилите

Ерик Фантан от "Рено": Пробегът вече не е пречка пред електромобилите

© Георги Пауновски



Ерик Фантан е програмен директор на програмата в "Рено" за автомобили с нулеви вредни емсии. В интервюто са използвани и въпроси от други медии.


Как виждате налагането на електромобилите?


- Според мен те ще навлязат много по-бързо, отколкото хората очакват. Вече спокойно мога да кажа, че колите на ток не са бъдещето, а настоящето. Това е посоката, в която върви автомобилната индустрия.




Следващата стъпка са електрическите роботизирани автомобили. Убедени сме, че много скоро, когато става дума за автомобили, хората ще имат предвид електромобили. Разбира се, степента на тяхното разпространение ще зависи от държавата.


Очаквате ли промени по отношение на батериите?


- Бих казал, че ще продължи развитието на батериите, като литиево-йонните ще бъдат изместени от по-ефективни. Това обаче няма да стане скоро, защото към днешната дата те дават добро решение, що се отнася до качествата, цената и сигурността.


Разбира се, няма да спре подобряването на този тип батерии, като те ще предлагат повече енергия при запазване на размера. Според мен сегашният вид литиево-йонни батерии ще се ползват масово поне до 2025 година.


След това ще дойде ново поколение литиево-йонни батерии, наречени "солид стейтс", в които течният електролит ще се замени със солиден електролит. Това ще даде много нови възможности, що се отнася до цената и представянето.


Най-оптимистичните прогнози за тяхното навлизане са за 2023 година. Но искам да обобщя, че в никакъв случай сегашните литиево-йонните батерии не са умрели.


Задоволството сред ползващите електромобили е много високо


Имате ли наблюдения върху нагласите на купувачите да заменят колата с традиционен двигател с електромобил?


- Важно е да отбележа, че който кара електромобил на "Рено", дава много висока оценка на продукта, реално рейтингът на тези коли е доста по-висок от този на традиционните. Освен това с пускането на модела "Зое" с реален пробег от 300 километра проблемът с недостатъчния запас от ход вече е зад нас.


Това го виждаме и по продажбите, които миналата година се удвояват. Това, което за нас е важно, е, че хората се наслаждават на карането на електрически автомобили. Тоест клиентите не харесват тези коли само защото са зелени и "спасяват планетата". Основните причини за удоволствието от шофирането са бързото ускорение заради наличието на максималния въртящ момент постоянно и тишината.


Зарядната инфраструктура остава проблем


Единствените въпроси, които имаме, са свъзрани със зарядната инфраструктура и възможността да се инсталират зарядни станция в общите части на жилищните сгради – паркингите, да речем. Всъщност натискаме властите на много места да задължат строителите да правят опрделен брой места за зареждане на електромобили на общите паркинги.


Спокойно мога да кажа, че вече нямаме оплаквания за запаса от ход. Имайте предвид, че нашите наблюдения сочат, че хората, използващи модела "Зое", изминават на ден средно 54 километра, а моделът може с един заряд да измине 300. Според мен вече няма рационална причина да се търси драстично повишаване на запаса от ход, като той вече не е пречка пред налагането на електромобилите. Примерно аз карам електромобил вече повече от пет години и дори при предишния по-ограничен пробег не съм имал случай да остана без ток.


Как си представяте автомобилите на бъдещето?


- Това, в което съм сигурен, е, че той ще е електрически. Нашата цел е още през 2022 година повече от 10% от всичките ни продажби да са на електромобили. Аз лично смятам, че търсенето ще расте много по-бързо, отколкото хората очакват. Дори към момента в В-сегмента във Франция 12% от продажлите са на електрическото "Зое", което си съперничи с "Клио" с традиционните двигатели.


Като говорим за бъдещето, то в него все по-голяма част от пътуванията ще се извършват със споделени автомобили. Това, което искам да уточня обаче, е, че целта на "Рено" е да предлага достъпна мобилност. А споделените превозни средства предлагат намаляване на цената на всяко пътуване плюс намаляване на трафика.


Споделените автомобили не са заплаха за производителите


Смятате, че бъдещето е на споделените автомобили, но как тогава ще постигнете плановете си да продавате по 14 милиона коли на година?


- Вижте, всеки автомобил има определен ресурс. Споделените коли естествено ще навъртат повече километри, ще се амортизират повече и ще се подменят по-често. Така че според мен навлизането на този тип предвижване не означава автоматично намаляване на продажбите.


Какви са прогнозите ви за продажбите на електромобили в страните от Западна и Източна Европа?


- Трудно е да говоря за общите продажби, защото ние не сме единственият играч на пазара. Освен това не всичко зависи от нас. Ние предлагаме добър продукт, но приемът му зависи от екосистемата около него.


Един поглед към Европа ни показва, че в Норвегия ние продаваме 15 пъти повече електромобили, отколкото в Италия, да речем, при положение че продуктът е един и същ, възможностите на клиентите също. Основната разлика идва от средата – субсидиите и зарядната инфраструктура.


Във всяка страна причината да се стимулира или не покупката на електромобил е различна, което прави прогнозите трудни.


За момента няма планове за електрическа "Дачия"


Сериозен фактор е и високата цена на електромобилите? Работите ли по решаване на този проблем?


- Като група ние имаме сериозен опит както в предлагането на електромобили, така и в създаването и продажбите на достъпни модели, като "Дачия" е типичният пример. Определено работим по съчетаването на тези две експертизи, за да пуснем достъпен електромобил. Интересът ни е основно към развиващите се пазари като Китай и Индия.


Появиха се информации за достъпен електрически модел на "Дачия"?


- За момента нямаме такива планове. Както споменах, мислим да използваме опита, които имаме с "Дачия", за да направим евтини модели на ток за пазарите в Китай, Индия и Бразилия, а по-късно и вероятно за други страни.


Кои са основните проблеми, с които към днешна дата трябва да се справите?


- Основните са два – намаляване на времето за зареждане на батериите и тяхното поевтиняване. По първия въпрос се работи по няколко технологии, като предстои да видим кое решение ще надделее. Най-интересната технология е т.нар. динамично зареждане, тоест зареждането на батериите, докато превозното средство е в движение. Това е ключово за електрическите камиони, да речем.


Забелязва се и непрекъсната поевтиняване на цената на батериите. Разбира се, ще продължим да правим подобрения и в нашите дизелови и бензинови двигатели. Това, което може да се прогнозира, е, че дизеловите коли ще поскъпват заради новите регулации, свързани с вредните емисии, докато електромобилите ще поевтиняват.


До 2025 година електромобилите ще са по-евтини от традиционните


Нашите очаквания са, че в резултат на тези две тенденции между 2020 и 2025 година ще стигнем до момента, в който електромобилите ще станат по-евтини от колите с двигател с вътрешно горене. Това ще е и преломната точка, за да вървим към почти пълна доминация на колите на ток.


Определено това ценово предимство ще дойде първо при малките коли, като все повече прогнози сочат, че в А-сегмента (на най-малките автомобили, б.а.) ще се продават само електрически автомобили, като те ще доминират и в В-сегмента.


Мислите ли за нови електрически модели?


- Към момента имаме доста сериозна електрическа гама – "Рено Туизи", "Рено Зое", "Рено Канго", като предстои скоро лансирането и на електрическо "Рено Мастер". Основният ни фокус в момента е подобряване на качествата на всеки от тези модели.

Част от електрическата гама на "Рено" - "Туизи" (на преден план) и "Зое".

Част от електрическата гама на "Рено" - "Туизи" (на преден план) и "Зое".


Разбира се, мислим и за разширяване на гамата. Вече съобщихме намеренията си да пуснем четири нови модели на ток до 2022 година.


Не споменахте електрическия "Флуанс", прекратихте ли неговото производство?


- Моделът е жив, но се предлага само в Корея под друго име. Оказа се, че той не пасва на нуждите на европейските потребители. Скоро планираме да влезем отново в С-сегмента, но не мога да кажа нищо повече по тази тема към момента.

Ключови думи към статията:

Коментари (143)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 288 Неутрално

    Хайде пак пропаганда на споделените автомобили.Комунизъм в действие.То така се споделя автомобил-понякога членовете на едно семейство не могат да поделят един автомобил,когато имат нужда да го ползват по едно и също време,какво остава споделяне с други хора.

  2. 2 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 606 Неутрално

    Това не е първият опит за въвеждане на електромобили. Мъск и Тесла направиха нещата обаче необратими. Дали Тесла ще фалира или не, вече не е важно. От американците зависи, дали ще се възползват от преднината, или ще си купуват китайски електрически коли. Оранжевия може тук да направи много бели, но може и да направи сериозен удар. Изгради си имидж на непредвидимост. Което е добре. Но се иска и акъл. Много повече, отколкото когато с блъф и арогантност да успяваш да прецакаш клиента в бизнеса с недвижими имоти.
    2022 - 40% американски електромобили в САЩ. Малко оптимистично.

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  3. 3 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 998 Неутрално

    До коментар [#1] от "Мусаши":

    По-скоро се има предвид автомобила като услуга - кола под наем например, но на по-приемлива цена. Ако е автономна - сама идва където я повикаш, или първата свободна в близост.

  4. 4 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 288 Неутрално

    До коментар [#1] от "Мусаши":По-скоро се има предвид автомобила като услуга - кола под наем например, но на по-приемлива цена. Ако е автономна - сама идва където я повикаш, или първата свободна в близост.
    —цитат от коментар 3 на Индиана


    И защо да не си извикам такси?Отпада напрежението от карането,може да си пийнеш някоя бира,нямаш проблем с паркиране-таксито може да те остави във всяка една точка,а понякога може да се въртиш доста време,докато намериш място за паркиране.

  5. 5 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4701 Весело

    Солидарни коли със солидни батерии...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  6. 6 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 606 Неутрално

    До коментар [#1] от "Мусаши":
    Все повече изобщо не означава много. След като производител го казва, значи има защо. Производителите са последните, които имат интерес от това. А комунистически/ некомунистически е доста неуместен аргумент. Бизнесът със споделени автомобили може да е грандиозен. Ако икономическите аргументи са налице, няма връщане назад. А осигуряването на паркоместа е ужасно скъп ангажимент на държавата. Аз бих имал сериозен автомобил, паркиран някъде в периферията на града. И абонат на споделен електромобил за ежедневието.

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  7. 7 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2208 Любопитно

    "Убедени сме, че много скоро, когато става дума за автомобили, хората ще имат предвид електромобили. Разбира се, степента на тяхното разпространение ще зависи от държавата"

    И защо бе господине трябва все на държавата да се опирате - толкоз ли не можете на свободния пазар да предложите продукт, който хората да предпочитат. Хенри Форд на държавата ли се е опирал или е натискал във Вашингтон да забраняват каруците и да субсидират неговото производство?

  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4001 Неутрално

    До коментар [#7] от "lustmord":

    защото искат регулации а не свободен пазар.
    Нагли хитреци.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3206 Неутрално

    До коментар [#2] от "UJC4040":

    2022 е след 4 години.Как си представяте 40% от автомобилите в САЩ да са електрически?!Бъркате реалностите с мечтите.Електрическите автомобили ще изместят стандартните,само,когато станат по-изгодни.

  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4001 Неутрално

    До коментар [#9] от "yanne":

    Пак не си прочел статията. Искат чрез данъци и привилегии да прокарат електроколите.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3206 Неутрално

    До коментар [#4] от "Мусаши":

    Споделените коли имат някакъв смисъл в САЩ,където мобилността на хората е голяма,и лесно се местят или пътуват на големи разстояния-от Ню Йорк в Лос Анджелис,например.Тогава си наемаш кола.Ако,пътуваш често,защо да не се абонираш за кола във всеки град,където пътуваш?!Ьа Европа,това е много различно.Просто мобилността не е толкова голяма,и ма такива разстояния.

  12. 12 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3206 Неутрално

    До коментар [#6] от "UJC4040":

    Разбира се,че е комунизъм!Защото електричките все, искат държавна помощ,или данъчни облекчения,или нещо друго?!Не е случайно,че феновете на електричките са все прогресивни леви!Нека предложат качествен продукт,на добра цена,и никой няма да ги спре!Хенри Форд не е успял,защото е искал данъчни облекчения,или забрана на каруците,а защото е произвел евтин,достъпен автомобил,достатъчно задоволяващ потребностите на стедния американец!Като го направят с електричка,няма да имат проблем с намиране на клиенти.

  13. 13 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 790 Неутрално

    течният електролит ще се замени със солиден електролит
    ****************************************************

    Солидна интелигентност, марка "Пауновски"! Интелектуалец, който леееееко се е затруднил да се досети, че "солиден" е "твърд" на български ;)

  14. 14 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 1507 Неутрално

    До коментар [#12] от "yanne":
    А те държавната помощ си е искат така по принцип.
    Щом държавите щрапотят на пресите трилиони що пък да не си поискаш. Дори е задължително.
    Иначе реалността е, че конкуренцията движи прогреса на технологиите, а държавните помощи убива компаниите. Както се случва с Тесла.

  15. 15 Профил на nenlow
    nenlow
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#4] от "Мусаши":

    Защото автономните коли са такси 24ч 365 дни без шофьор и заплата и т.н, това е големия разход
    Тази професия ще изчезне някой ден както мн други, това крайната цел

  16. 16 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 2019 Неутрално

    Пречка е зареждането, ако не живееш в къща.
    И цената, разбира се, цената! И макар че, цените с времето ще падат, то пробема със зареждането остава.

    п.п. това горе, на снимката, за автомобил ли минава? Аз не бих го нарекъл така.

  17. 17 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8549 Неутрално

    То и затова на нас ни трябвала АЕЦ Козлодуй.

  18. 18 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 992 Неутрално




    До коментар [#2] от "UJC4040":2022 е след 4 години.Как си представяте 40% от автомобилите в САЩ да са електрически?!Бъркате реалностите с мечтите.Електрическите автомобили ще изместят стандартните,само,когато станат по-изгодни.
    —цитат от коментар 9 на yanne


    Те са по-изгодни.По-евтино пътуване.По-ниски разходи за обслужване на автомобила.По-евтини данъци заради екоизисквания и т.н.

  19. 19 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 2019 Неутрално

    Ето това е интересно!!!

    "Според мен сегашният вид литиево-йонни батерии ще се ползват масово поне до 2025 година."

    Значи вече има прототипи на друг вид батерии, защото за да прогнозираш, че литиево-йонните ще бъдат масови още поне 7 години, значи знаеш нещо и за някакъв друг вид, които след 7 години ще започнат да изместват сегашните! Такова изречение не се казва, ако нямаш нещо наум!

  20. 20 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4224 Неутрално

    До коментар [#1] от "Мусаши":

    Ама споделено означава комунизъм ли 😁

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  21. 21 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4224 Неутрално

    До коментар [#11] от "yanne":

    Викаш, Spark направо да ги закриваме, никак не им върви...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  22. 22 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4224 Неутрално

    До коментар [#12] от "yanne":

    Ако феновете на електричките са зелени, значи рашките и комундерите са баш десняци. Но да, такава е герберастката политическа оценка...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  23. 23 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3206 Неутрално

    До коментар [#14] от "k_":

    Точно.В САЩ обаче имат традиции, в протекционизъм на местните автомобилни производители.Какви ли регулации не измисляха,докато в един момент в САЩ се оказа,че е добре да си купиш японска или немска кола,и се стигна до там,че ФИАТ да купува Крайслер.Сега Тръмп пак прави глупости с разни регулации?!

  24. 24 Профил на nqb06371969
    nqb06371969
    Рейтинг: 413 Неутрално

    До коментар [#9] от "yanne":

    40 % няма да стане в Америка, но 15% от новите автомобили 2022 е постижимо. За сравнение тази година към момента в Норвегия са над 30% като обаче се включват и хибридите с батерия, която можеш да зареждаш от електромрежата. В Канада и Америка са над 2% от пазара на новите автомобили за първите 4 месеца на годината. ( Малко повече, ако не броим част от лекотоварните за леки както правят с пикапите и вановете, във европа примерно те са отделно ) .

    Не е невъзмоно

  25. 25 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1319 Любопитно

    Споделените автомобили имат смисъл, ако са автономни. Иначе едно просто такси е много по-удобно.
    И все пак винаги ще стои въпросът с наличните автомобили в час-пик........

    Знанието е сила, информацията - власт
  26. 26 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4001 Неутрално

    До коментар [#25] от "pag":

    Тогава ще има привилегии по касти. Вече всичко са измислили.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  27. 27 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10172 Неутрално

    Ще почакам още 7 години...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  28. 28 Профил на nqb06371969
    nqb06371969
    Рейтинг: 413 Неутрално

    До коментар [#26] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Искаш да кажеш, че сега няма сегментиране на услугите, които компаниите ти предлагат според бизнеса, който ти или твоя работодател им носи ? Ти да видиш.

    Много по лесно е да си направиш пазарни сегменти на услугата разделени в ценови класове и да видиш как клиентите сами си избират сегмент, отколкото глупостите за касти комуни и какво ли не.

    Хайде научете се малко за собствените ви маниери на потребление преди да си обяснявате нещата с политика или идеология, когато става въпрос за казуси от бита...

  29. 29 Профил на tonywalker
    tonywalker
    Рейтинг: 406 Неутрално

    Превода е КАТАСТРОФА: пРЕДСТАВЯНЕТО НА БАТЕРИИТЕ, БАТЕРИИТЕ НЕ СА УМРЕЛИ, СОЛИДЕН ЕЛЕКТРОЛИТ. Може ли такова нещо?

  30. 30
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  31. 31 Профил на Йоаникий
    Йоаникий
    Рейтинг: 815 Неутрално

    Единствената пречка пред електромобилите са петролните холдинги и интереси, това го разбраха и децата.

    Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.
  32. 32 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 565 Неутрално

    Аз...такова...да питам само - това Зое за автомобил ли ни го пробутват Рено? С такова нещо съм виждал само пици да разнасят.

  33. 33 Профил на nqb06371969
    nqb06371969
    Рейтинг: 413 Неутрално

    До коментар [#31] от "Йоаникий":

    Абе има и производствен процес, логистика, технологично време за подмяна на целия автопарк, технологично време за гарантирана поддръжка на съществуващите модели. За момента си говорим главно да стигнем до висок процент от новите автомобили. Но трябва да има предпоставки за това. А и нефтените компании има неща, в които и да пречат и да не пречат все тая. Ако в държавата ти бързата зарядна станция иска разрешително като трафопост, процеса по изграждането им ще е тегав. Имаш и обучение на механици по сервизите, създаване на нов вторичен пазар за части от производителя и от други фирми, та не е толкова просто. Ние не сме все още приели напълно дигитализацията на електрониката по колите ни като общество, нищо, че е стандарт от 20 години.

    Та човека по-принцип е същество толкова отдадено на рутината, че при навлизане на нещо ново не му трябват много причини да му се мръщи.

  34. 34 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#19] от "cristo_n":

    В тази сфера нещата се движат много бързо но повечето са на етап изследване/прототип. И все пак има доста прогрес пък бил той и в лабораторни условия.
    Само 3 линка пускам по-долу. Ако се запишеш обаче за новините на този сайт ще видиш за каква интензивност на новини в сферата става въпрос.

    https://phys.org/news/2018-04-materials-sustainable-low-cost-batteries.html
    https://phys.org/news/2018-05-chemists-lithium-metal-electrodes-batteries.html
    https://phys.org/news/2018-05-device-battery-life-electronic-devices.html

  35. 35 Профил на Noal
    Noal
    Рейтинг: 779 Неутрално

    До коментар [#17] от "Роси":

    Щом ти трябва, инвестрай. СВОИТЕ пари.
    На мен да се набутам ми е излишно

  36. 36 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4001 Неутрално

    До коментар [#33] от "nqb06371969":

    Знаеш ли колко време са длъжни да подържат резервни части след като от линията слезне последният автомобил с ДВГ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  37. 37 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4001 Любопитно

    До коментар [#34] от "herbaltea":

    за разработките в Перник има ли новини ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  38. 38 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 802 Неутрално

    Превода е КАТАСТРОФА: пРЕДСТАВЯНЕТО НА БАТЕРИИТЕ, БАТЕРИИТЕ НЕ СА УМРЕЛИ, СОЛИДЕН ЕЛЕКТРОЛИТ. Може ли такова нещо?
    —цитат от коментар 29 на tonywalker


    В дневник може! Даже е ежедневие. От много време. Явно грантодателят не придиря на граматиката, правописа и културата на грантоедът. Важното е друго...

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските аФтентично десни)
  39. 39 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 802 Неутрално

    А бе, на никой ли от коментиращите споделеното пътуване, не му направи впечатление заглавието: Пробегът вече не е пречка пред електромобилите???
    Отначало помислих, че са направили пробегът 600-800км, като прочетох заглавието. После установих, че ставало дума за максимум 300км, но това вече не било важно за потребителите. Е, кое е тогава важното за потребителя на електрокар, ако не пробегът + времето за зареждане? Нито стъпка в тези посоки, но пък умникът от снимката е дал едно бодро интервю! И един солиден превод, разбира се, гарантирано от дневник!

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските аФтентично десни)
  40. 40 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1927 Весело

    Пречка е зареждането, ако не живееш в къща.И цената, разбира се, цената! И макар че, цените с времето ще падат, то пробема със зареждането остава.п.п. това горе, на снимката, за автомобил ли минава? Аз не бих го нарекъл така.
    —цитат от коментар 16 на cristo_n


    Много ми е интересно, каква може да е причината да си вземеш подобен бръмбъзък? Един мотор, все едно с какво задвижване, е много по-смислено решение - минава през задръствания, паркира се навсякъде, че даже можеш да качиш и втори човек.

  41. 41 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1321 Неутрално

    Щом този бати реве на държавата да му налага електрокарчетата... Ба си боклука. даржавата ли ме накара за си купя трета ръка малолитражка, да я газирам, и да юркам като обезумял по пътищата? И като почнат това без вредни емисии... долна лъжа, само производството на батерията пуска повече емисии от производството на един железен камион! А отработените батерии? Ще ги пазим 100 г като атомен реактор ли?

    Русия- проказата на планетата Земя.
  42. 42 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1927 Весело


    До коментар [#19] от "cristo_n":В тази сфера нещата се движат много бързо но повечето са на етап изследване/прототип. И все пак има доста прогрес пък бил той и в лабораторни условия.Само 3 линка пускам по-долу. Ако се запишеш обаче за новините на този сайт ще видиш за каква интензивност на новини в сферата става въпрос.https://phys.org/news/2018-04-materials-sustainable-low-cost-batteries.html https://phys.org/news/2018-05-chemists-lithium-metal-electrodes-batteries.html https://phys.org/news/2018-05-device-battery-life-electronic-devices.html
    —цитат от коментар 34 на herbaltea


    Факт е, че никой не казва нищо за смяна на батерии на зарядните станции, което е най-логичното решение, вместо да чакаш да зареждаш твоята. Като почнат да предлагат такава услуга, ще съм сигурен, че освен новини, са почнали да произвеждат и ефективни батерии.

  43. 43 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4001 Неутрално

    Точно това искат но в Перник вече са му намерили колая.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  44. 44 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3005 Неутрално

    "Основната разлика идва от средата – субсидиите и зарядната инфраструктура."

    Или казано по друг начин - "Няма субсидии, няма продажби" :)

  45. 45 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3005 Неутрално

    До коментар [#19] от "cristo_n":В тази сфера нещата се движат много бързо но повечето са на етап изследване/прототип. И все пак има доста прогрес пък бил той и в лабораторни условия.
    —цитат от коментар 34 на herbaltea


    В тая сфера нещата се движат отдавна в лабораторни условия, но все още няма пробив в технологията.

    Първия IPhone излезе преди 10 год, Още от преди това се търси решение на проблема с батериите (не само за автомобилната индустрия). И няма кой знае какъв напредък. Има увеличаване на капацитета на батериите и постигане на по-бърз заряд като се пуска повече ток. Но технологията си е старата.

  46. 46 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1179 Неутрално

    Този,като всеки уважаващ себе си французин,е мазен манипулатор,който ни казва с меден гласец,как ще ни "таковат" отново.Не,че ние тъпаните не си го заслужаваме де.

    ''- Бих казал, че ще продължи развитието на батериите, като литиево-йонните ще бъдат изместени от по-ефективни. Това обаче няма да стане скоро, защото към днешната дата те дават добро решение, що се отнася до качествата, цената и сигурността.''
    Качествата им са недостатъчна енергийна плътност и високо тегло.Цената е твърде висока.Да кажем,че са сигурни амазависи какво се имапредвид сигурност.

    ''Основните причини за удоволствието от шофирането са бързото ускорение заради наличието на максималния въртящ момент постоянно и тишината.
    За това е прав безусловно.

    ''Спокойно мога да кажа, че вече нямаме оплаквания за запаса от ход. Имайте предвид, че нашите наблюдения сочат, че хората, използващи модела "Зое", изминават на ден средно 54 километра, а моделът може с един заряд да измине 300. Според мен вече няма рационална причина да се търси драстично повишаване на запаса от ход, като той вече не е пречка пред налагането на електромобилите. "
    Лъжа!Запаса от ход е нещото с което притежателите се съобразяват постоянно.Той зависи от режима на шофиране и околната температура.Само в кротко градско каране при температури от 10 до 25 С,може и да се докара до пробега,даден от завода.Каране с над 90км/ч,студено време и валежи,драстично истощават батериите.Това се премълчава удобно.

    ''- Вижте, всеки автомобил има определен ресурс. Споделените коли естествено ще навъртат повече километри, ще се амортизират повече и ще се подменят по-често. Така че според мен навлизането на този тип предвижване не означава автоматично намаляване на продажбите."
    Мазна манипулация!Съвременните технологии,са на ниво да произведат автомобил,чийто ресурс да надхвърли милион км.Защо не се прави?Тоест,мениджера ни обещава,че отново ще заложат на дефекти още от дизайна.Все пак трябва да ни скубят.Растеж да има,турни и го на екологията.Тя е маска за следващия растеж.

    "Един поглед към Европа ни показва, че в Норвегия ние продаваме 15 пъти повече електромобили, отколкото в Италия, да речем, при положение че продуктът е един и същ, възможностите на клиентите също. Основната разлика идва от средата – субсидиите и зарядната инфраструктура."
    Колко трябва да си нагъл,да сравняваш една от дивите капиталистически страни в Европа Норвегия,която е построила държавно регулиран и сравнително цивилизован социализъм?Първео Норвегия има 1.5 по висок доход на глава от населението от Италия и второ Доходите на норвежците са гарантирани.В Италия има много богатии и огромна маса от бедняци.

    "- За момента нямаме такива планове. Както споменах, мислим да използваме опита, които имаме с "Дачия", за да направим евтини модели на ток за пазарите в Китай, Индия и Бразилия, а по-късно и вероятно за други страни."
    Те китайците вас ще чакат да им направите евтини електрички.Това е откровена лъжа.Китайците са най-големия производител на елевктрички в момента.Няма кой да ги бие по бройки.Щял да продава на краставичаря краставици.Логиката да няма ел.Дачия,най-вероятно се дължи да не се допусне евтин ел.автомобил.Инак ще разберем,че може и да не ни стрижат до дъно за купчина тенекии и жици.

    "Нашите очаквания са, че в резултат на тези две тенденции между 2020 и 2025 година ще стигнем до момента, в който електромобилите ще станат по-евтини от колите с двигател с вътрешно горене. Това ще е и преломната точка, за да вървим към почти пълна доминация на колите на ток."
    Значи,няма да намалим цените на електричките,ами с политически ходове/сега вече са в действие/ще вдигнем цените на колите с ДВГ до нивото на електричките.Чудничко!
    "Пазар" в действие.
    На нас ни е оставена ролята да блеем доволно.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  47. 47 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 288 Неутрално

    До коментар [#4] от "Мусаши":Защото автономните коли са такси 24ч 365 дни без шофьор и заплата и т.н, това е големия разход Тази професия ще изчезне някой ден както мн други, това крайната цел
    —цитат от коментар 15 на lue49555249


    Правиш ли разлика между споделени автомобили и автономни?Ако автономните автомобили са на повикване,то те на практика ще са таксиметрова услуга без шофьор.Докато споделеният автомобил било със шофьор било автономен трябва да го споделяш с други хора.Чудно как ще стане това ако искате да го ползвате по едно и също време?Подобна идея е идиотска.

  48. 48 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 526 Неутрално

    тез от рено, като ти продават ел кола, не ти продават батерията - продължаваш да си плащаш наем на батерията, въпреки, че си купил колата!!!

    и каква е таз глупост, че 300 км пробег стигали - т.е. от тук до пловдив и обратно не мога да отида ???!!! докато не стане пробега поне 500-600 км и зареждането да е съпоставимо с времето на зареждане на бензиностанция, бъдеще ел колите нямат, поне за мен.

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  49. 49 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4001 Неутрално

    До коментар [#47] от "Мусаши":

    Студенти например и сега си споделят автомобили. дали са ДВГ или ел. няма никакво значение.
    Явно световното правителство така ще бори трафика.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  50. 50 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 288 Неутрално

    До коментар [#1] от "Мусаши":Ама споделено означава комунизъм ли 😁
    —цитат от коментар 20 на Darth Plagueis


    Точно комунизъм означава-там частната собственост се смяташе за лошо нещо.Та и със споделените автомобили така-няколко човека ще притежават един автомобил и ще го ползват в зависимост от нуждите си.Много интересно,когато ти се наложи да ползваш автомобилът и о това време го ползва друг,дали ще си ентусиазиран ?В началото на 90-е години,когато кабелната телевизия не беше навлязла един съсед направи обща кабелна за кварталът.С малката подробност,че можеше да се гледа от всички една и съща програма,защото нямаше отделни приемници.Просъществува точно два месеца и дотам.Всеки иска да си гледа различни неща.

  51. 51 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 288 Неутрално

    До коментар [#47] от "Мусаши":Студенти например и сега си споделят автомобили. дали са ДВГ или ел. няма никакво значение.Явно световното правителство така ще бори трафика.
    —цитат от коментар 49 на КМЕТ В СЯНКА


    Правят го,защото нямат финансова възможност да имат лични автомобили.

  52. 52 Профил на alray
    alray
    Рейтинг: 570 Неутрално

    И да не е, а то е.. цената със сигурност е

  53. 53 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4001 Неутрално

    До коментар [#50] от "Мусаши":

    Това е и идеята на неокомунистите - не всеки ще има право на личен автомобил

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  54. 54 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 2095 Неутрално

    Пак тъпите мрънкания как "300 километра не са нищо". Ей, трябва да ги направят един милион километра със зареждане от половин минута за да сте доволни. Все едно не слизате от колате и въртите всеки ден по хиляди километри.

  55. 55 Профил на petzos
    petzos
    Рейтинг: 8 Весело

    Другарю Пауновски,

    цените могат да се повишават и понижават, да поскъпват и да поевтиняват не им е възможно.

  56. 56 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 288 Неутрално

    До коментар [#50] от "Мусаши":Това е и идеята на неокомунистите - не всеки ще има право на личен автомобил
    —цитат от коментар 53 на КМЕТ В СЯНКА


    Точно.Общи автомобили,отказ от лични домове-било супер да нямаш собствен дом,щото трябвало да си мобилен и тем подобни щуротии.Посягат и на семейните ценности-пропагандират на децата,че било нормално да са хомосексуални,нямало нищо лошо в това да пушат марихуана.

  57. 57 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 2095 Неутрално

    Аз...такова...да питам само - това Зое за автомобил ли ни го пробутват Рено? С такова нещо съм виждал само пици да разнасят.
    —цитат от коментар 32 на georgi_ww


    https://car-images.bauersecure.com/pagefiles/32662/zrenaultzoe-095.jpg

  58. 58 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 430 Неутрално

    И у нас ще дойдат. На старо. След 10 години.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  59. 59 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 430 Неутрално

    До коментар [#50] от "Мусаши":
    "Точно комунизъм означава-там частната собственост се смяташе за лошо нещо"

    Нещо бъркаш частния биезнес с частната собственост.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  60. 60 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3494 Неутрално

    Аз...такова...да питам само - това Зое за автомобил ли ни го пробутват Рено? С такова нещо съм виждал само пици да разнасят.
    —цитат от коментар 32 на georgi_ww


    Ти разнасяш пици, а аз съм го тествал. Великолепна машинка! Доставя неимоверно удоволствие с отличното си ускорение и безшумно движение.

    Gunter glieben glauchen globen
  61. 61 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3494 Неутрално

    Аз...такова...да питам само - това Зое за автомобил ли ни го пробутват Рено? С такова нещо съм виждал само пици да разнасят.
    —цитат от коментар 32 на georgi_ww


    Ти разнасяш пици, а аз съм го тествал. Великолепна машинка! Доставя неимоверно удоволствие с отличното си ускорение и безшумно движение.

    Gunter glieben glauchen globen
  62. 62 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 430 Неутрално

    До коментар [#61] от "Alarmstufe: Rot":

    И за какво ти е безшумна кола? Те дори ги правят нарочно да имат звук. Ако искаш електрическо полско фиатче е друг въпрос.
    https://www.youtube.com/watch?v=nY2wB_PCEm8

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  63. 63 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 288 Неутрално

    До коментар [#50] от "Мусаши":"Точно комунизъм означава-там частната собственост се смяташе за лошо нещо"Нещо бъркаш частния биезнес с частната собственост.
    —цитат от коментар 59 на qwerty 500


    Какво означава споделен автомобил според теб?Автомобил,който е обща собственост на няколко човека,които го ползват съвместно.Къде видя частен бизнес?
    А ако автомобилът се предоставя за ползване срещу заплащане се нарича наем на автомобил.

  64. 64 Профил на ivant88
    ivant88
    Рейтинг: 339 Неутрално

    До коментар [#61] от "Alarmstufe: Rot":

    И като е толкова хубаво защо се нуждае от дотации, субсидии и регулации? Явно защото ако ги няма, никой няма да си го купи.

  65. 65 Профил на ivant88
    ivant88
    Рейтинг: 339 Неутрално

    До коментар [#61] от "Alarmstufe: Rot":

    И като е толкова хубаво защо се нуждае от дотации, субсидии и регулации? Явно защото ако ги няма, никой няма да си го купи.

  66. 66 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 606 Неутрално

    До коментар [#9] от "yanne
    "2022 е след 4 години.Как си представяте 40% от автомобилите в САЩ да са електрически?"
    Кой казва такова нещо?
    Прогнозата ми е, че през 2022 година само 40% от електрическите коли в САЩ ще са американски.


    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  67. 67 Профил на borko_to
    borko_to
    Рейтинг: 725 Неутрално

    До коментар [#1] от "Мусаши":

    Бързо им се разрежда батерията ако не се кара, затова искат максимално да уплътнят всеки цикъл. Споделеното пътуване са маркетингови трикове. При ДВГ като налееш 30 л. през юни, можеш да ги изгориш и август, ама при електрото не е така.

    Правите дървета в гората, първи се отсичат!
  68. 68 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1337 Неутрално

    До коментар [#67] от "borko_to":

    Интересно, тази информация от къде дойде? Щото моята li-ion батерия на велосипеда, която е със същия тип клетки като в колата, не се разрежда изобщо за цялата зима, пада с 1-2% заряда. Ако имаш оставени включени консуматори е друг въпрос...

  69. 69 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#42] от "usero":

    Това ще изисква съвместимост на батериите между различните производители, което на такъв ранен етап не е реалистично да се случи. Но идеята е супер.

  70. 70 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 996 Любопитно

    До коментар [#64] от "ivant88":

    В момента електромобилът няма предимства пред този с ДВГ (освен, че е безшумен). Пробегът му е недостатъчен (господинът от Рено пропуска случая когато човек иска да отиде с колата си на почивка и се налага да пътува примерно 800км...), цената е по-висока (включва наем/застраховка на батериите за да бъдат подменени след няколко години), изисква да си монтирате зарядна станция, едно зареждане дръпва толкова електричество от мрежата колкото един котлон на печката ако работи денонощно,... и т.н.
    Вредни емисии от електромобила няма, но трябва да се отчете ефекта от повишеното потребление на ток, както и периодичната подмяна на батериите...
    В Норвегия 52% от продадените нови коли вече са електромобили, но това става с яки държавни субсидии за собствениците плюс много станции където те БЕЗПЛАТНО зареждат...

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  71. 71 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4001 Неутрално

    До коментар [#70] от "Торбалан":

    Безплатно само засега. в един момент ще се плати със задна дата.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  72. 72 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 2019 Неутрално

    Факт е, че никой не казва нищо за смяна на батерии на зарядните станции, което е най-логичното решение, вместо да чакаш да зареждаш твоята.
    —цитат от коментар 42 на usero
    След 50 години... Трябва пълно унифициране на батериите, което значи компаниите да са довели своите сегашни разработки до финала, най-добрата технология да се е наложила, другите да са се предали и вместо да налагат своите продукти, да са приели да плащат патент на водещата компания и да произвеждат по нейната технология. Иначе не става да свалят твоята по-добра батерия и да ти сложат някаква друга, с по-смотани характеристики. След което трябва промяна в мисленето, че батерията не е твоя, ами я взимаш по-наем.

  73. 73 Профил на dunavetc
    dunavetc
    Рейтинг: 243 Неутрално

    До коментар [#46] от "sandman":

    +++++++++++++++

  74. 74 Профил на borko_to
    borko_to
    Рейтинг: 725 Неутрално

    До коментар [#68] от "Г.Е.М.":

    Като си заредиш телефона това примерно ти струва 2 лв за ток и нормално го ползваш три дни. Обаче ти не го ползваш два дни, но това ти намалява заряда на батерията, защото телефонът е бил активен, т.е. цената на зареждането е константа, но проведените разговори са по-малко. Естествено, че ще искат колите да са непрекъснато в движение.

    Правите дървета в гората, първи се отсичат!
  75. 75 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1407 Неутрално

    Точно френска електричка няма да си купя. Златното правило на българските шофьори: никога кола с 'Ф' (френска, Фиат, Форд). Работи безотказно.

  76. 76 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 2553 Неутрално

    Колко ще струва едно зареждане?

  77. 77 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1181 Неутрално

    Стига сте се подигравали на Пауновски-той толкова си може.

  78. 78 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1407 Неутрално

    Електричките ще се наложат (без дотации) тогава, когато времето за зареждане на батерията се изравни с времето за пълнене на резервоара с гориво и/или пробегът с едно зареждане стане колкото пробега на един ДВГ. Абсолютно малоумно е някой да си мисли, че ще държи две коли в гаража: електричка за из града и бензин за междуградско.

  79. 79 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3661 Неутрално

    До коментар [#46] от "sandman":

    Какво друго очакваш? Човека това работи. Естествено е да се мъчи да представя всички ограничения и минуси на електрическите коли, като плюсове и предимства. :)

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  80. 80 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 8 Неутрално





    Какво означава споделен автомобил според теб?Автомобил,който е обща собственост на няколко човека,които го ползват съвместно.Къде видя частен бизнес?
    А ако автомобилът се предоставя за ползване срещу заплащане се нарича наем на автомобил.

    —цитат от коментар 63 на Мусаши


    Бъркаш жестоко! Споделените автомобили са точно автомобили под наем, и ползвателите НЕ СА техни собственици. Взимаш автомобил от пред входа ти и отиваш на работа с него. Плащаш само за времето което го ползваш и го оставяш. Като свършиш работа се качваш на друг подобен автомобил и се прибираш. По този начин автомобилите се използват пълноценно през голяма част от денонощието, а се решава частично и проблемът с паркирането.

  81. 81 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1179 Неутрално

    До коментар [#70] от "Торбалан":

    "В Норвегия 52% от продадените нови коли вече са електромобили, но това става с яки държавни субсидии за собствениците плюс много станции където те БЕЗПЛАТНО зареждат..."
    Безплатен обяд НЯМА.Това,че си се уредил някой друг да ти плати обяда не значи,че е без пари.
    За април съм ползвал 577квч ток и платих фактури за 962.00 крони.Точно в Норвегия.Наистина евро 16 цента на квч не е много,но не е като за без пари.
    Айде стига с тия митове,че тока бил без пари и пр.Това,че държавата взима от мен и дава на другите,не значи че е без пари.Точно в Норвегия се опитаха да прокарат закон,който да спре дотациите на луксозни ел автомобили.Първо те са на цена,която със или без дотация може да си купи само богаташ.Второ развалят пътищата много повече от обикновен автомобил с ДВГ.Ако
    моята бракма тежи 1т.,то тесла с е 2т.,а тесла х е 2.5т.Обаче,електрическите луксозни коли не плащат пътни такси,и данъците им са по-ниски,че и зареждат без пари.И какво излиза,болен здрав носи.Естествено лобито на мангизлиите не позволи това да мине в парламента.
    Затова писах,че при този вид социализъм,който е в Норвегия,е лесно да се правят продажби на електрички.Защото тези които имат електрички,имат и втора кола.Това са хора с пари.Сладкото е,че откак свят светува,бедняците поддържат луксозния живот на паралиите.Дори и в Норвегия,където официално няма бедни.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  82. 82 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 430 Неутрално

    До коментар [#63] от "Мусаши":

    Нещо ми бъркаш коментара.
    Ти казваш, че комунизма било да няма частна собственост, аз отговорих, че бъркаш частната собственост с частния бизнес. При комунизма си имаше колкото искаш частна собственост. И със сигурност мното повече хора от сега са имали частни собствености.
    Но нямаше частен бизнес.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  83. 83 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 430 Неутрално

    До коментар [#70] от "Торбалан":

    Защо ви е безшумен автомобил, акос те водачи, а не пешеходци или пък не издържате като си легнете да ви звучат автомобили под прозореца. Ако си водач безшумен автомобил е глупост, тъпня, безшумен автомобил е дори предпоставка за ПТП. Не говоря да реве като WRC, но автомобила трябва да си има някакъв шум, който да ти е оправна точка. С безшумен автомобил ти дори ще изгубиш представа с колко се движиш.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  84. 84 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 430 Неутрално

    Абже даже да си пешеходец, знаем как е в градовете, как се оглеждаме на зебри колкото с очите, толкова повече с ушите. Безшумен автомобил безшумно може да ви премаже, дали на пешеходна пътека или не...

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  85. 85 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3891 Неутрално

    До коментар [#39] от "Скакауец":

    извинявай, колко от пътуващите с кола на работа работят на повече от 100 км от дома си?

  86. 86 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3005 Неутрално

    До коментар [#81] от "sandman":

    Обикновено така се получава. И за капак това е втората кола на богаташите. Щото все пак имат и друга за дълъг път. Тази я ползват да ходят до града, защото могат да се движат в бус лентите и да паркират безплатно в центъра. :)

    Но така се получава като има субсидии и привилегии.

  87. 87 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 1119 Неутрално

    До коментар [#80] от "Ivan е":

    И поради каква причина ще си създавам всичкият този тормоз, вместо да си викна такси? Как си я представяш точно пред дома, където живееш ,да те чака споделен автомобил? Нали някой трябва да го докара дотам.И ако работиш на оживено място можеш да го оставиш и друг да го вземе.Ама ако си извън града или на място, където няма хора? И защо да се затормозявам с шофиране в трафика, вместо да ме вози такси?Или пък да пиеш една бира след работа.Таксито може да те остави във всяка точка, а автомобилът трябва да търсиш място за паркиране.
    Точно комунизъм е-на теория е идеално, на практика неосъществимо.

  88. 88 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3005 Неутрално

    До коментар [#85] от "historama":

    Е то в статията е казано, че според Рено средния пробег на ден на тоя модел бил 54 км. Което е абсолютно нормално за градска кола.

    Обаче стигаме до въпроса какво правим при дълъг път - ми сигурно пътуват с влак или имат втора кола.

  89. 89 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 996 Весело

    До коментар [#71] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Т’ва да не е Русия та беззаконие със задна дата всеки момент да те дебне 😂

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  90. 90 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3891 Неутрално

    До коментар [#54] от "Yard":

    може би защото у нас е пълно с хора,джиткащи колите си по цял ден.
    Само че г-н Ерик Фантан не прави своите прогнози с българските клиенти, които се вълнуват повече от немските дизели ІІ ръка. Тепърва в много еропейски градове ще се въведат ограничения за дизелови автомобили, в някои части на градовете и изобщо автомобилите с ДВГ (между другото това много скоро ще се случи и в София). А 2025 г. е само след 5-6 години.
    Между другото моделът Туизи е супер за градски автомобил!

  91. 91 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 996 Любопитно

    До коментар [#76] от "man_un":

    Потърси инфо в Гугъл за конкретен модел, примерно Renault Zoe https://pushevs.com/2016/12/17/renault-zoe-charging-time-efficiency/

    ... можеш да зареждаш от “контакта”, от обикновена или “бърза” зарядна станция - няколко киловата дълго време или много киловати за кратко ... едно 20-30 киловатчаса отиват ;)

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  92. 92 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3891 Неутрално

    ...Обаче стигаме до въпроса какво правим при дълъг път - ми сигурно пътуват с влак или имат втора кола.
    —цитат от коментар 88 на realguru

    В Западна Европа много хора отиват на работа с влакове - 300 км за 2ч.

  93. 93 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 996 Любопитно

    До коментар [#78] от "galapagas":

    Задава се и друг сериозен проблем: представи си ако живееш в блок с десетки апартаменти (в градовете има много такива) и половината ти съседи си включват всяка вечер електромобила да го зареждат... дали електропреносната мрежа е разчетена за такова пиково потребление на ток? Съмнявам се! Адски много ток дърпат “бързите зарядни станции”!

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  94. 94 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 288 Неутрално

    До коментар [#90] от "historama":

    И много ли е хубаво като забранят автомобилите с ДВГ?Много хора изкарват прехраната си с такива автомобили,имат семеен бизнес,зареждат стоки.Други пък карат с автомобили децата си на градина,на училище и те ходят на работа.А не всеки може да си позволи да закупи електрически автомобил.То не стига ,че заплатите са африкански,ами дай и автомобил да не можем да ползваме.
    Като искат да ограничат замърсяването да въведат строг контрол при годишните прегледи и проблема до голяма степен ще се реши.

  95. 95 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3005 Неутрално

    В Западна Европа много хора отиват на работа с влакове - 300 км за 2ч.
    —цитат от коментар 92 на historama


    То и тука е така. Само дето не са 300 км ми 30-70 км. Иди сутрин или вечер на гарата да видиш. Елин Пелин, Костенец, Ихтиман, Белово чак до Пазарджик. Като студент пътувах по тоя маршрут и сутрешните и вечерните влакове си бяха работнически. По другите маршрути е същото.

  96. 96 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 996 Неутрално

    До коментар [#90] от "historama":

    Моделът Туизи съм го пробвал - да, ще те закара на близко разстояние и за паркиране винаги ще намериш място между някои други коли :) обаче реално ти е втора кола понеже нито за пазар, нито за семейството не става...

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  97. 97 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 288 Неутрално

    [quote#95:"realguru"][/quote]

    То само ,докато стигнеш до влака може да се наложи да смениш два автобуса.И вечерта пак така.И кога ще си гледам децата?Не случайно има и такава демографска криза.

  98. 98 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3228 Неутрално

    Ще караме електромобили, ама... друг път. Ми що не изчакат работата да стане, че тогава да съобщят?

  99. 99 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3494 Неутрално

    До коментар [#64] от "ivant88":

    Аз ти обяснявам, че е удоволствие да се кара. Дотациите оставям на специалисти като тебе.

    Gunter glieben glauchen globen
  100. 100 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3494 Неутрално

    До коментар [#98] от "Judjuk":

    Ти няма да караш. За теб има москвич.

    Gunter glieben glauchen globen




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK