"БМВ груп" и "Грейт уол" създадоха обща компания за производство на електромобили

Споразумението беше подписано от Вей Янюн, основател и председател на борда на директорите на "Грейт уол мотор", и Клаус Фрьолич, член на борда на директорите в БМВ АГ с ресор развитие

© БМВ Груп

Споразумението беше подписано от Вей Янюн, основател и председател на борда на директорите на "Грейт уол мотор", и Клаус Фрьолич, член на борда на директорите в БМВ АГ с ресор развитие



Германската "БМВ груп" и китайският производител на автомобили "Грейт уол мотор" подписаха днес споразумение за създаване на съвместна компания за производство на електромобили в Китай. В "Спотлайт аутомотив лимитид", както е името на компанията, двата концерна държат по 50% от акциите.


Дружеството ще произвежда електромобили с марките МИНИ и "Грейт уол" с фокус върху китайския пазар. Предстои изграждането на нов завод в източната провинция Дзянсу, в която се намира Шанхай.


Новината за новото дружество идва ден след информацията, че "БМВ груп" ще разшири сътрудничеството си в успешния съвместен проект "БМВ Брилянс аутомотив". През миналата година компанията е доставила на клиенти в Китай около 560 хиляди автомобила от марката БМВ, което е повече от продадените в САЩ и Германия, взети заедно. Две трети от продадените в Китай коли БМВ са произведени в страната.

Ключови думи към статията:

Коментари (27)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1323 Весело

    Гришата няма ли да се включи с някой завод в Ловеч?

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  2. 2 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 2164 Весело

    БМВ-то сега го закъсАха :)))

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  3. 3 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3473 Неутрално

    До коментар [#1] от "Lou":

    германците имат ли КТБ или поне банкер на годината

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  4. 4 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1556 Весело

    логичен завършек... агонията на беемвето тече вече 15-ина години... последните легендарни модели беха Е30/Е39 от края на 90-те

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  5. 5 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 1237 Неутрално

    Китай влезе в Щтутгарт ?////

  6. 6 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 869 Весело

    До коментар [#1] от "Lou":германците имат ли КТБ или поне банкер на годината
    —цитат от коментар 3 на дерибеев


    Нямат си дори мистър Икономика. Но за сметка на това имат реална икономика.

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  7. 7 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2212 Весело

    Осигурихме си и електромобили. Край Ловеч сега като започне едно производство, свят ще ни се завие.

  8. 8 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4112 Весело

    Гришата няма ли да се включи с някой завод в Ловеч?
    —цитат от коментар 1 на Lou


    Гришата вече е никой за Грейт уол.
    Китайите му биха дузпата още преди 2-3 години
    и не искат името им да бъде замесвано с името
    и фирмите на Ганчев.
    Само тукашните знаеме на КОЙ медии мълчат по въпроса.

  9. 9 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2787 Неутрално

    До коментар [#4] от "tucker case":

    Главният акционер на БМВ, семейството Квант, само миналата година получи €1млрд. дивидент като част от год. печалба за бог да прости.

    Те със сигурност са на друго мнение.

  10. 10 Профил на cio
    cio
    Рейтинг: 404 Неутрално

    До коментар [#4] от "tucker case":Главният акционер на БМВ, семейството Квант, само миналата година получи €1млрд. дивидент като част от год. печалба за бог да прости.Те със сигурност са на друго мнение.
    —цитат от коментар 9 на Нинов


    Забравяте колко кисело може да е гроздето за някои хора, нали трябва да се оплачат от това. ;-)

    cio
  11. 11 Профил на cio
    cio
    Рейтинг: 404 Весело

    До коментар [#4] от "tucker case":Главният акционер на БМВ, семейството Квант, само миналата година получи €1млрд. дивидент като част от год. печалба за бог да прости.Те със сигурност са на друго мнение.
    —цитат от коментар 9 на Нинов


    А вица на годината ше е ако той дори не знае какво е дивидент или защо и кога се изплаща. :-P

    cio
  12. 12 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2787 Неутрално

    До коментар [#10] от "cio":

    Ето как се е развила финансовата част на БМВ през последните 5 год (в млрд).

    Продажби: 98,7 - 94,2 - 92,2 - 80,4 - 76,1
    Печалба: 8,6 - 6,9 - 6,4 - 5,8 - 5,3
    Дивидент: 2,6 - 2,3 - 2,1 - 1,9 - 1,7

  13. 13 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 973 Неутрално

    Гришата няма ли да се включи с някой завод в Ловеч?
    —цитат от коментар 1 на Lou

    Завода на Грейт Уол го има и се казва БМВ - Баховица моторен верке.

  14. 14 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1556 Неутрално

    До коментар [#9] от "Нинов":
    До коментар [#11] от "cio":
    сори... малко по български съм се изцепил :)
    говорех за дизайна и качеството на продукта пътнически автомобил с двг на германската компания бмв, не за бизнес постиженията ѝ...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  15. 15 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4379 Неутрално

    До коментар [#5] от "Cara Mia":

    Мюнхен, драга, не Щутгарт.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  16. 16 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 743 Неутрално

    До коментар [#5] от "Cara Mia": А бе БМВ е Мюнхен бе кака, Мерцедес е Щутгарт ....като не знаеш недей да ръсиш тъпотии като нашенски журналист :-)!

  17. 17 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2787 Неутрално

    До коментар [#14] от "tucker case":

    Значи акционерите се интересуват единствено от финансовата част и съответно дават зелена светлина само на това, което би максимирало мангизите.
    Блясък от миналото въобще не ги интересува.

    В статията се говори за 560 хиляди продадени в Китай беемве автомобила за миналата година. А преди 15 год. са били само 10 хиляди.

    По темата за електромобилите има друга новина за Тесла, възнамеряваща да отвори завод в Китай, произвеждащ 500 хил. тèсли годишно.

  18. 18 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1247 Любопитно

    И тук можеше нещо да се сътвори, ама от наш'ти главоци отде акъл, вече никой сериозен автомобилостроител не иска и да чува за Бг, не визирам някои подизпълнители на инсталации и тапицерии. Иначе, ако се направи нещо на сгодна цена - защо пък не и електрически автомобил да подкарам?! Колелото ми и то е китайско, и е електрическо, явно ще се покитайчваме...

  19. 19 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1728 Неутрално

    До коментар [#1] от "Lou":

    Заводът беще в Баховица.

  20. 20 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1556 Весело

    До коментар [#17] от "Нинов":

    бейби, коментиргам кво мие кеф... немам грам стинка инвестирана у бузинесса на беемве и ме бóли шнуро за съдбата на шеархолдарите му :)

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  21. 21 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9430 Неутрално

    Това е единствения вариант чужда компания да работи и продава в Китай...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  22. 22 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2166 Неутрално

    До коментар [#4] от "tucker case":

    Хайде сега гроздето е кисело.
    Много са си хубави повечето модели на БМВ.
    Е като изключим Х1, Х6 и някакви полу-баничарки, дето правят напоследък.
    Нещо да кажете за новата 5-ца например?

    Panta rhei....
  23. 23 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2166 Неутрално

    Обаче ми се струва леко притеснително това сътрудничество с китайците.
    Навремето така IBM и Cisco направиха някакъв анлъш - вериш с тях, обаче няколко години след това се оказа че си загубиха сериозна част от бизнеса.
    Едните станаха LeNovo, другите Huawei.
    И сега от своя страна почти никой не може да ги бие - нито като качество, нито към цена.
    Ама баварците са по-така хора, дано се оправят в Китай.

    Panta rhei....
  24. 24 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 891 Неутрално

    Гришата няма ли да се включи с някой завод в Ловеч?
    —цитат от коментар 1 на Lou


    Няма лошо и да се четат статиите все пак.

    Става въпрос за производство на БМВ-та в Китай за китайския пазар, който продължава да расте и вече е по-голям от европейския и американския.

  25. 25 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 891 Неутрално

    обаче няколко години след това се оказа че си загубиха сериозна част от бизнеса.Едните станаха LeNovo, другите Huawei.
    —цитат от коментар 23 на Molossian


    При колите не е толкова лесно да се копират технолоогии.

    Китайците все още нямат създаден техен модерен дизелов двигател.

    А и все ощя няма китайски автомобилен бранд, който да е символ на престиж и високи технологии, всички китайци, които си надвият на масрафа си купуват Ауди, БМВ и Мерцедес в този ред.

  26. 26 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 891 Неутрално

    Нещо да кажете за новата 5-ца например?
    —цитат от коментар 22 на Molossian



    И тук можеше нещо да се сътвори, ама от наш'ти главоци отде акъл, вече никой сериозен автомобилостроител не иска и да чува за Бг, не визирам някои подизпълнители на инсталации и тапицерии. Иначе, ако се направи нещо на сгодна цена - защо пък не и електрически автомобил да подкарам?! Колелото ми и то е китайско, и е електрическо, явно ще се покитайчваме...
    —цитат от коментар 18 на Г.Е.М.


    В Европа няма нужда от нови мощности в автомобилостроенето.

    Хората строят в Китай където пазарът продължава да расте.

  27. 27 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 891 Неутрално

    Гришата вече е никой за Грейт уол.
    Китайите му биха дузпата още преди 2-3 години
    —цитат от коментар 8 на Hawaii


    Пълни глупости говориш.

    От страна на Гришата обещанията бяха изпълнени почти на 100% - построи им бързо завод, осигури персонал и т.н.

    Китайците се провалиха с намирането на пазар в Европа, никой не им ще боклуците, които даже не са и безопасни, а не са по-евтини от Дачия примерно.

    От 4-5 години грам не са им се увеличили продажбите в Европа и понеже не могат да смогват на търсенето на местния пазар, напълно зарязаха плановете за експанзия в Европа.

    Може да е всякакъв Гришата, но чест му прави, че не тръгна да прави завода по Пловдив и т.н. големи градове, а се опита да помогне на родния си град.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK