В Европа за полугодието са продадени с 42% повече електромобили и хибриди

Повишеното търсене води и до появата на нови модели. Едно от последните попълнения е швейцарският електромобил "Микролино"

© Reuters

Повишеното търсене води и до появата на нови модели. Едно от последните попълнения е швейцарският електромобил "Микролино"



Продажбите на електромобили и плъгин хибриди в Европа за полугодието са с 42% по-високи от същия период на миналата година, като са достигнали 195 хил. бройки, съобщиха организаторите на специализирано изложение ELECTRO MOBILITY EXPO 2018, което ще се проведе в София през септември. Данните на The Electric Vehicle World Sales Database включват всички леки и лекотоварни автомобили с електрически батерии и зареждащи се от контакта хибриди.


От всички продажби в сегмента 51 на сто са на изцяло електрически коли. Автомобилите с горивни клетки също си проправят път, макар и по-бавно и предпазливо – за периода са продадени 87 срещу 66 за миналата година.


Най-бързо нарастват продажбите на електромобили и хибриди в Германия - с 52%. Лидер в Европа по брой продадени коли на ток остава Норвегия, като там са купени 37 на сто от всички автомобили в сегмента. Челната петица на държавите с най-голямо търсене на електромобили и хибриди допълват Великобритания, Франция и Швеция.


Организаторите на ЕLECTRO MOBILITY EXPO 2018 посочват, че в София от 13 до 16 септември ще могат да се видят най-добрите модели електромобили и хибриди и цялата необходима инфраструктура от зарядни станции, тягови батерии и компоненти. Изложението ще е в "София ринг мол", като посетителите ще могат да тестват част от моделите.

Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на serpico
    serpico
    Рейтинг: 862 Неутрално

    така поднесена информацията само с проценти нищо не говори... Това нещо като ПР на изложението ли е? ако е така значи са много зле организаторите..

    Pure Chewing Satisfaction
  2. 2 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 398 Неутрално

    Ръстът е наистина значителен, но под 200 хиляди бройки за половин година вероятно не са повече от 2-3 % от пазара на нови коли. Кажете колко общо нови коли са продадени през първото полугодие и какъв е делът на електрическите и плъгин хибридите.

  3. 3 Профил на zaki
    zaki
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#2] от "Симеон":

    Имаше една статия наскоро - до края на май - продадени 6,9 млн леки автомобила в ЕС.
    Като се сложи и юни - толкоз - малко над 2 процента.

  4. 4 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10305 Неутрално

    Този "швейцарски" електромобил си направо откраднат - БМВ и Цундап са правели такива преди десетилетия (не електрически) и още са в движение...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  5. 5 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 676 Любопитно

    Хубавите неща стават бавно и всяко начало е трудно, но тенденцията е очевидна - дизелът здраво надолу като продажби, електричките - нагоре. След няколко години да доживеем да видим и в абсолютни стойности електричките да изпреварят смърделниците...
    https://www.theicct.org/blog/staff/2017-year-review-european-diesel-down-electric-vehicles-rise

    Stef
  6. 6 Профил на ivant88
    ivant88
    Рейтинг: 380 Неутрално

    Интересно е ако няма субсидии и друг социализъм дали ще се продадат и 10 електромобила в цяла Европа.

  7. 7 Профил на chevyvolt, Радев - национален предател!
    chevyvolt, Радев - национален предател!
    Рейтинг: 1467 Неутрално

    И аз участвам в тази статистика с един хибрид :)
    Бих предпочел напълно електрически, но и това е добре, като начало - 4.5 л на 100 градско

    http://www.youtube.com/c/SSCBulgaria
  8. 8 Профил на chevyvolt, Радев - национален предател!
    chevyvolt, Радев - национален предател!
    Рейтинг: 1467 Неутрално

    До коментар [#6] от "ivant88":

    За какъв социализъм бълнуваш, като нефтената индустрия само в САЩ се субсидира с десетки милиарди на година.
    Няма проблем, да се премахнат електромобилните субсидии, но да се премахнат и другите. Да не говирм и че трябва да се въведе и въглероден данък за да се компенсират вредите върху населението.

    http://www.youtube.com/c/SSCBulgaria
  9. 9 Профил на ivant88
    ivant88
    Рейтинг: 380 Неутрално

    До коментар [#8] от "chevyvolt, Радев - национален предател!":

    Щото енергетиката не се субсидира изобщо.

  10. 10 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 548 Неутрално

    Интересно е ако няма субсидии и друг социализъм дали ще се продадат и 10 електромобила в цяла Европа.
    —цитат от коментар 6 на ivant88


    Ако нямаше социализъм нямаше да се позволява нафтови газови камери да тровят хората само за да има коли и за "бедните" и цървули като тебе щяха да се возят в граския.

  11. 11 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 548 Неутрално

    До коментар [#8] от "chevyvolt, Радев - национален предател!":Щото енергетиката не се субсидира изобщо.
    —цитат от коментар 9 на ivant88


    Петролната индустрия е най-яко субсидирания сектор на планетата.

  12. 12 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1180 Неутрално

    Важното е, че се движим в правилната посока. Надявам се и аз да вляза в електростатистиката в най-скоро време и то без субсидия...

  13. 13 Профил на tutrakansky
    tutrakansky
    Рейтинг: 13 Неутрално

    До коментар [#8] от "chevyvolt, Радев - национален предател!":

    Интересно кой прибира въглеродния данък ??

  14. 14 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3056 Неутрално

    Да не говирм и че трябва да се въведе и въглероден данък за да се компенсират вредите върху населението.
    —цитат от коментар 8 на chevyvolt, Радев - национален предател!


    В Европа такъв има. Нарича се акциз върху горивата. И ако зареждаш за 2.20 лв. в момента, държавата ти прибира повече от 1.20.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK