Две компании започват да произвеждат електрически камиончета в България

Камиончетата на "Телком инженеринг"

© Велко Ангелов

Камиончетата на "Телком инженеринг"



Две компании представиха проектите си за производство на електрически превозни средства в България на откритото днес в София изложение "Електро мобилити експо". Става въпрос за камиончета, подходящи за задачи в градска среда, като в единия случай се асемблират готови модели на китайска компания, а във втория - за оригинално производство с китайски компоненти.


За съвместния проект на "Севик - България" и китайската "Сентро" се появи информация при визитата у нас на китайския премиер Ли Къцян през юли. Става въпрос за камионче с дължина 3.7 метра и ширина 1.4 метра с товароносимост до 500 кг.

Две компании започват да произвеждат електрически камиончета в България

© Велко Ангелов


Моделът "Метро" 500 се предлага с оловно-цинкови или литиево-йонни батерии, като производството ще е в "Тракия Икономическа зона" край Пловдив. Отговорникът за бизнесразвитието на "Севик - България" Емил Янков уточни, че ако проектът тръгне, плановете са до три години поне половината компоненти по камиончето да се произвеждат в България.


Става въпрос основно за шасито, пластмасовите елементи и надстройките. Намеренията са България да се превърне в производствен център за камиончетата за пазарите в Източна и Централна Европа.

Две компании започват да произвеждат електрически камиончета в България

Ориентировъчната цена на "Метро" 500 е 15 000 евро с оловно-цинковите батерии и около 18 000 евро за версията с литиево-йонни.


От Иваняне с китайски части




Българската компания "Телком инженеринг" пък показва на изложението камионче своя разработка с товароносимост до 400 килограма. Сглобяването става в софийското село Иваняне, като основните компоненти са внос от Китай.

Две компании започват да произвеждат електрически камиончета в България

На базата на шаси с цена около 4500 лева могат да бъдат изградени версии с кабина и без кабина, и редица надстройки - фургон с капацитет между 1.7 и 2.4 кубика, платформа и т.н. Има и вариант върху фургона да се монтира соларен панел, който зарежда батериите за до 10 часа.


На изложението могат да се видят и зарядни станции за електромобили, производство на "Елпром ЕМЗ" - Шабла. Те могат да бъдат както за домашна употреба, така и за монтаж на публични места.


Две компании започват да произвеждат електрически камиончета в България

© Велко Ангелов


"Тесла" вече и под наем


Друга любопитна новина от изложението дойде от компанията за автомобили под наем "Топ рент-а-кар". Съвсем отскоро в нейния автопарк вече присъства "Тесла модел Ес", която може да се наеме срещу 170 евро на ден, ако договорът е за поне пет дни. Компанията предлага за наемане още два електромобила - "Рено Туизи" и "Рено Зое".


Две компании започват да произвеждат електрически камиончета в България


Царството на електричките


Изложението "Електро мобилити експо" се провежда в "София ринг мол" до неделя. На първия етаж в търговския център са разположени леки и лекотоварни автомобили с електрическо задвижване, мотопеди, велосипеди и тротинетки на ток, както и зарядни станции.

Ключови думи към статията:

Коментари (34)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1967 Неутрално

    Тези камиончета само ще се сглобяват в България, изцяло от китайски части. Ще стане като с Баховица.

    The best way to predict the future is to invent it.
  2. 2 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2591 Неутрално

    Ех какъв Балканкар имахме.

  3. 3 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2254 Неутрално

    До коментар [#1] от "EU defender":

    Супер, значи няма да замърсява.

    I'm back... for now.
  4. 4 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4770 Любопитно

    Въртяхме,,,сукахме и пак до електрокарите опряхме!

    До истината се достига с познание!
  5. 5 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3136 Неутрално

    Похвално, много добра новина!

  6. 6 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2278 Разстроено

    До коментар [#2] от "blondofil":


    Ех какъв Балканкар имахме.
    —цитат от коментар 2 на blondofil


    И като ги гледам тези 0.5 тонни електрокари колко много приличат на нашите стари 2.5 тонни електрокари . . . .
    И то произвеждани серийно още преди 1970-та ! ! !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  7. 7 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 4874 Неутрално

    Похвално! Но трябва нещо по-голямо!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  8. 8 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2673 Весело

    На триколката от втората снимка спокойно може да и се добавят и велосипедни педали ...

  9. 9 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 1302 Неутрално

    До коментар [#1] от "EU defender":

    Зависи от бизнес модела
    Баховския модел беше дай да набутаме нещо на държавната администрация и белким покрай него продадем нещо на хората.
    Ако моделът на китайците е :
    За да продаваме в Европа трябва да се сглобява в България, за да се получи европейски серификат. Съответно 99% от производството е износ (в реалност реекспорт с избягване на високите данъци за автомобили от Китай).

  10. 10 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    А някой мислил ли е за инфраструктурата за електрическите камиончета?
    Ако имаш 10 такива каква мощност ще ти трябва, за да ги зареждаш през нощта?

  11. 11 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 1094 Неутрално

    Незнам доколко са полезни предвид малкия им размер, но цената е доста привлекателна като предполам че може и промоции да има за по 3500-4000 лева вместо обявената 4500 лева. На първата снимка, червеното и жълтото камионче могат да се използват за подвижна баничарница(или нещо такова), вместо лафка. Може да се използват за сладолетчийница през лятото или да се продават студени напитки също през лятото. Не лоша идея за едни такива продавачи на закуски, хем е компактно, хем има приличен дизайн, не заема много място, и т.н.

  12. 12 Профил на Росен съм аз Путлер капут
    Росен съм аз Путлер капут
    Рейтинг: 3080 Весело

    До коментар [#4] от "Willy Messerschmitt":

    +++++++++++

    Въртяхме,,,сукахме и пак до електрокарите опряхме!
    —цитат от коментар 4 на Willy Messerschmitt


    Нищо ново.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  13. 13 Профил на Росен съм аз Путлер капут
    Росен съм аз Путлер капут
    Рейтинг: 3080 Неутрално

    Докато не извадят следващите акумулатори няма да я бъде.
    Явно трябва да се продава известно време старата продукция в т.ч. и дизела.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  14. 14 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1260 Весело

    Избихме рибата с тея камьончета!Представям си Фандъкова като изчисти улиците зимата и като се разхвърчат ония ел камьончета,е тия с ел тротинетките ще им трябва само по един кожух)))

  15. 15 Профил на atropin
    atropin
    Рейтинг: 631 Неутрално

    Наистина добра новина. Продажбите на ел. превозни средства растат главоломно и е добре, че българи ще имат ноу хау в тази област.

  16. 16 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 799 Неутрално

    Не знаех, че количка за 500 кг се нарича камиони.
    Този "камион" може да вози само дамски превръзки и памук.
    Моят голф има товароносимост 600кг.

    If you are going through hell... Keep going!
  17. 17 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 799 Неутрално

    И трябва да си луд за да дадеш 18к за това нещо.

    If you are going through hell... Keep going!
  18. 18 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3831 Неутрално

    До коментар [#11] от "theduloclan":

    и се сблъскваш челно с БАБХ

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  19. 19 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 968 Неутрално

    До коментар [#6] от "Чардо":

    И на мене малко ми е тъжно.
    Майка ми беше учител по математика В СПТУ Средец.
    Печките в училището бяха на кюмюр.
    Умирах от кеф да се катеря по готовата продукция.
    Разбрах че е покрита с смазка по трудният начин.
    Направих се на малаче и изядох сто оки бой.
    Добре че нямаше закрила на детето.
    Вижте и сега какво се пройзвежда в България преди да ви обхване сиромахомилството.
    https://www.dimexlift.com/cat/platforms/
    Все пак традицйите лесно не се затриват.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  20. 20 Профил на stanislavhivanov
    stanislavhivanov
    Рейтинг: 257 Неутрално

    А някой мислил ли е за инфраструктурата за електрическите камиончета?Ако имаш 10 такива каква мощност ще ти трябва, за да ги зареждаш през нощта?
    —цитат от коментар 10 на Лео


    Доган нали за това купи ТЕЦ Варна - мисли в перспектива!

  21. 21 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1297 Неутрално

    Не знаех, че количка за 500 кг се нарича камиони.Този "камион" може да вози само дамски превръзки и памук.Моят голф има товароносимост 600кг.
    —цитат от коментар 16 на dante_18


    Кой знае български им вика електрокари.

  22. 22 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1656 Весело

    тея би требвало да са легални за движение по улиците и в трафика, дорде електрокарите и едновремешни и сегашни не са...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  23. 23 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1297 Неутрално

    До коментар [#22] от "tucker case":

    Нема нищо подобно, само трябва да ги регистрираш в КАТ. В работата имаме сума такива регистрирани, щото понякога се налага да ги използваме навън, за къси дестинации, понеже акумулаторите са доста остарели.

  24. 24 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1105 Неутрално

    Важното е, че участваме, олимпийци сме. Много хора са скептични относно навлизането на електромобилите в ежедневието, но това вече е факт, свиквайте. Много от сегашните творения изглеждат зле визуално, а и технически, но всяко начало е трудно, имайте търпение, дайте възможност да се развият идеите, резултатите няма да закъснеят...

  25. 25 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2278 Любопитно

    До коментар [#19] от "dedoliben":

    Не можеш да си представиш колко десетилетия ме върна назад!
    Татко започва работа в Инжинерната 1935 г и се пенсионира като началник на Инструменталния цех 6 1975 г
    От 1949-та заживяхме в блоковите жилища на Завод 12 на Лагера и това бяха първите блокове в калното и каменисто поле на Лагера- това са сегашните 24 и 25 бл.
    След 19-та гимназия на 14.12.1964-та и аз започнах работа в Завод 12 в Прототипно-експерименталната база - там правехме всички нови експонати, вкл. и отбора по мотокрос на Завод 12 -> Балканите!Работих в Завода до 05.09.74-та като матричар и вечерно в МЕИ
    А СПТУ беше до Здравната служба, а в мазето под СПТУ бе младежкия клуб.
    Сега от завода основан от Фердинанд 1905-та е останал само терена , а бе завод майка на много заводи в България!
    Там е направен и първия радиоапарат, телефон, акумулатор, електрокар, камион 1949-та, л.кола, електрокар, автобусите и всички те станаха последствие самостоятелни заводи . . . .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  26. 26 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1802 Неутрално

    А някой мислил ли е за инфраструктурата за електрическите камиончета?Ако имаш 10 такива каква мощност ще ти трябва, за да ги зареждаш през нощта?
    —цитат от коментар 10 на Лео


    По-малко от необходимото за 20 домашни климатика 9-ки и 12-ки. Страшна работа! Фирма, която има 10 камиончета, хо не може да захрани 20 климатика, струва ли си да я коментираме?!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  27. 27 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1802 Неутрално

    Не знаех, че количка за 500 кг се нарича камиони.Този "камион" може да вози само дамски превръзки и памук.Моят голф има товароносимост 600кг.
    —цитат от коментар 16 на dante_18


    Баничарките знаеш ли с каква товароносимост са? Едва ли! Обади се когато си натовариш голфа с 600 кг да дойдем да погледаме сеир.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  28. 28 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1802 Неутрално

    И трябва да си луд за да дадеш 18к за това нещо.
    —цитат от коментар 17 на dante_18


    Луд ли?! Това изминава 100 км градско с ток за 2-3 лева! На куриерските фирми и ред други, зареждащи магазини с дребни стоки да не би тирове да им трябват? Сега ползват Фиести, Корси и други такива. С това ще им излезе по-евтино.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  29. 29 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2278 Любопитно

    До коментар [#22] от "tucker case":


    тея би требвало да са легални за движение по улиците и в трафика, дорде електрокарите и едновремешни и сегашни не са...
    —цитат от коментар 22 на tucker case


    За сегашните електрокари не знам,
    но едновременшните можеха да се движат по пътищата , стига да са регистрирани в КАТ.
    За тях бяха едни квадратни номера и само отзад.
    Даже имаше електрокари самосвали и с тях разкарвах из София въглищата и дървата от Топливо. те замениха конските каруци на каруцарите от кв.Земляне - сега там е топлоцентралата

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  30. 30 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8651 Неутрално
  31. 31 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3616 Неутрално

    Тези камиончета само ще се сглобяват в България, изцяло от китайски части. Ще стане като с Баховица.
    —цитат от коментар 1 на EU defender


    Т.е. на едно сглобено ще идва 10 от Китай (малко скрит внос), и ще се конкурира европейското производство.

  32. 32 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 453 Неутрално

    До коментар [#31] от "historama":

    Трудно ще може да конкурира нещо в Европа...

    Видях ги на изложението.
    Потресаващо некачествено сглобен е 4-колесният. При това изложбен...
    Но всяко начало е трудно. Дори Теслите имат проблеми със сглобяването.

    Дано понатрупат малко опит нашите и да започнат да ги произвеждат и без китайците.

    СИН примерно показват платформа за изработване на различни видове електромобили - от спортни до товарни. За съжаление само по поръчка засега.

    Макар и да съм голям електромобилен ентусиаст, мисля, че все още само много богати фирми могат да си позволят серийно производство на смислени електромобили.
    Всичко останало са бутикови или нишови модели, които или разчитат на някакъв хайп или на много специализирани приложения - курорти, градски ютилити или куриерски автомобили, вътрешно фирмен транспорт...

  33. 33 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 453 Неутрално

    До коментар [#11] от "theduloclan":

    За да е изгоден днес един електромобил, трябва да е в непрекъснато движение.
    Не става сутринта да закара стоката и да се прибере чак вечерта.

    За градски куриер или снабдител на малки магазини вероятно има смисъл.

  34. 34 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3009 Неутрално

    До коментар [#17] от "dante_18":

    18К, ама в евро. Предполагам и без ДДС... Освен това, нищо не казват за пробега. Ако го натовариш с 300-400 килограма това нещо, дали ще изкара и 100 километра, силно ме съмнява.

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK