Продажбите на коли в Европа скочиха с над 30% през август заради нов регламент

Продажбите на коли в Европа скочиха с над 30% през август заради нов регламент

© Reuters



Продажбите на нови автомобили в страните от ЕС скочиха с 31.2% през август, като достигнаха 1.1 млн. бройки, сочат данните на Асоциацията на производителите в Европа (АСЕА). Ръстът е нетипичен за един от най-слабите за търговците месеци, но обяснението е във влязлото от 1 септември задължение всички продавани коли да са тествани с новия цикъл за разхода на гориво, известен като WLTP.


Това е накарало производителите и търговците да пуснат с голяма отстъпка в цената през август автомобилите на склад, които не са тествани по него. За България през август ръстът в продажбите е 23.2%, а сделките са 2887.


За първите осем месеца на годината търсенето на нови коли в страните от ЕС се е повишило с 6.1% до 10.8 милиона бройки. От големите пазари ръст има в Испания (+14.6%), Франция (+8.9%) и Германия (+6.4%), а спад в Италия (‐0.1%) и Великобритания (‐4.2%).


В България от януари до август включително са купени 23 685 нови леки коли. Това е ръст от 21.1%, което е пети най-висок резултат в Европа. Лидери по този показател са Румъния (+47.2%), Литва (+ 32.2%) и Унгария (+31%).

Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5209 Весело

    Е, значи ще има и "нов внос"!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  2. 2 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4770 Неутрално

    Е значи прИмоцията е свършила работа!

    До истината се достига с познание!
  3. 3 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3497 Неутрално

    Важното е да се прокарат повече закони с които да удрят джоба на 1тези които имат пара само за втора употреба коли!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  4. 4 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2174 Неутрално

    Може да си говорим каквото искаме, но този ръст на покупките на нови автомобили, па било и с отстъпки, явно се дължи на това, че хората с по-добри доходи са решили да се бръкнат. А подобни ръстове, винаги дават положително отражение на икономиката въобще.

  5. 5 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2235 Неутрално

    Не е само това. Новите коли даже и при бензина са с филтър за твърди частици. Което не е ясно колко удачна технология е. Освен това масово са спънали двигателите за да ги вкарат в новите норми.

    Хората просто искаха да си купят от старите автомобили.

  6. 6 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10690 Неутрално

    И колко е била средната отстъпка?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  8. 8 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1049 Неутрално

    този ръст на покупките на нови автомобили, па било и с отстъпки, явно се дължи на това, че хората с по-добри доходи са решили да се бръкнат.
    —цитат от коментар 4 на tsvetko_51


    Негатив.

    Тея неща са били в началото на 90- тях години. Сега живеем в епохата на кредитния балонец. Примерът е САЩ:
    https://upfina.com/how-to-profit-from-auto-subprime-bubble/
    През 2016 41% от вересиите за коли са subprime. Тоест не тея, къде имат пари са се бръкнали да ги похарчат, а тея къде нямат , са теглили кредит, дето не могат да върнат.

    По светлия пример от САЩ същият номер се върти и в Европа. В Англия 80% от продажбите на нови коли са по тая схема
    http://theconversation.com/are-we-facing-a-car-loan-credit-crunch-here-are-the-facts-83471

    Друг номер който се прилага в случаи като в горния матрял е автопроизводителят да регистрира колите на свои дъщерни фирми и така условието за 1 септември е изпълнено, щото колата е продадена преди датата.

  9. 9 Профил на idianata
    idianata
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#3] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Важно е разбира се! Как да не е важно! Човек не може да направи две крачки пеша на деншно време у нас, поради безумно потрошената пешеходна среда и отровната атмосфера в градовете! А сред хората, които ходят пеша, освен, такива като мене, на които просто им се разхожда, са и в крайна сметка НАЙ-УЯЗВИМИТЕ социални групи - деца, пенсионери, инвалиди и прочие - всички тези хора са поставени в зависимо положение, защото не могат просто да излязат от тях и да мръднат на повече от пет крачки, без някой да ги "закара с колата"! Важно е проклетия личен автомобил да се превърне отново в ЛУКС, който е само за най, най, най-заслужилите или поне употребата му в града да е сред хипер лусксозните стоки.
    Като го говоря това се сещам за специфичния, нашенски проблем - най, най, най-заслужилите да се явяват безотговрни селяндури, спечелили парите и позициите си в "обществото" ни с лъгане, крадене и все подобни. Естествено важно е и това да се промени. Много е важно!

  10. 10 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 808 Весело

    До коментар [#5] от "niakoi_si":

    „Хората просто искаха да си купят от старите автомобили.“

    Не е точно за това. От 1 Септември влизат в сила новите норми на Европейската Комисия за количеството на СО2 и азотния оксид. Тъй като много малко от предлаганите в момента автомобили(било то стари или нови) отговарят на тези норми, всеки купил си кола след 01.09 трябва да плаща до 50% по висок еко или пътен данък.(става дума за Германия) Ако до сега за средно голяма кола си плащал 130-150 Евр. годишно, сега трябва да платиш 200-220 Евр. От там се изчислява и размера на годишната застраховка на автомобила. Е, ама всичкото е за благото на човека, да не си помислите нещо друго де...

  11. 11 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2497 Неутрално

    До коментар [#9] от "idianata":

    Не знам откъде е това мнение. Застанете на един светофар и вижте автомобилите. Махнете служебите, махнете келеша със старото бвм, махнете мутрягата с газифицирания мерцедес. Остава средната класа с по-нови втора употреба или нови автомобили. Новите са средна ръка, на лизинг, плаща си 500-600лв на месец и си го кара. Това е масово сред хора с доходи 2-3к и нагоре в големите градове.

  12. 12 Профил на idianata
    idianata
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#11] от "m17":

    Кое мнение?

    1. Че е важно автомобила да е луксозна стока с цел регулация на употребата на подобни?

    2. Че пешеходната среда в градовете е потрошена поради преупотреба на лични автомобили?

    3. Че атмосферата в градовете е отровена от преупотреба на лични автомобили?

    4. Че пешеходците са също хора от най-уязвимите социални групи?

    5. Че традиционно (поне от както аз се помня) у нас хора, хора които лъжат и крадат заемат най-високи и отговорни позиции и разполагат с най-много власт и средства, но самите те са безотговорни и изпозлват позиициите си за да лъжат и крадат още?

  13. 13 Профил на idianata
    idianata
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#11] от "m17":

    Само да допълня - всичките ми пет мнения са на база, личните ми наблюдения.
    Не разполагам с представителна извадка, но въпреки всичко мисля, че мненията ми са сравнително лесно доказуеми.
    И - не знам какво общо имат настоящите собственици на автомобили с горните ми мнения?
    Аз самата имам нов автомобил, макар и не лизингов, средна хубост, градски тип и въпреки всичко считам, че употребата, дори и на такива като собственият ми автомобил би трябвало да се сведена до минимум, с което съзнавам риска, който е специфичен за България в настоящия момент - именно: употребата на личен автомобил да остане привилегия за разни безотговорни типове, но считам, че това е въпрос, който изисква отделна работа за решаването му!

    Всъщност - не разбрах какво ме питате?

  14. 14 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2497 Неутрално

    До коментар [#13] от "idianata":

    Коментирам точка 5 и мението ви чр само мутри и мошенници имат нови автомобили.

  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  16. 16 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 1094 Неутрално

    До коментар [#9] от "idianata":Не знам откъде е това мнение. Застанете на един светофар и вижте автомобилите. Махнете служебите, махнете келеша със старото бвм, махнете мутрягата с газифицирания мерцедес. Остава средната класа с по-нови втора употреба или нови автомобили. Новите са средна ръка, на лизинг, плаща си 500-600лв на месец и си го кара. Това е масово сред хора с доходи 2-3к и нагоре в големите градове.
    —цитат от коментар 11 на m17


    500-600 лева на месец лизинг при 2-3 хиляди лева доходи/ месец не е ли все пак много? Предполагам тези хора плащат и ипотеки или поне наем на жилището си. Просто от любопитство питам да не стане някоя беля с кредитите защото сега вече всичко на кредит се взима а това не е добре.

  17. 17 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8651 Неутрално

    Хубаво е човек да им а нова кола, но не на всяка цена и да я изгладува.

  18. 18 Профил на jok05318467
    jok05318467
    Рейтинг: 230 Неутрално

    И колко е била средната отстъпка?
    —цитат от коментар 6 на penetrating


    Аз си купих ново БМВ 520Д през Юли с 20.25% отстъпка от пъвоначалната цена и безлихвен лизинг точно благодарение на новите норми. (това в Англия де)
    Познавам поне още двама, които направиха същото нещо с други марки и взеха подобни отстъпки.
    На кратко, която кола е произведена и е на пазара, но не тествана по новия режим не може да бъде регистрирана след 1ви Септември 2018 и трябва да се даде за скрап.

  19. 19 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2497 Неутрално

    До коментар [#16] от "theduloclan":

    Всеки си преценява какво са му приоритетите - един иска да кара по-хубава кола, други харесват екскурзии в чужбина, трети искат да си глезят децата с хубаво училище и школи, всякакви хора.

  20. 20 Профил на idianata
    idianata
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#14] от "m17":

    Вашето твърдение ни най-малко не съвпада с моето мнение! А и аз никъде не твърдя подобно нещо! В т.5. включително, където всъщност изказвам мнението си за българския набеден елит в по-масовата му част. Ни най-малко не твърдя, че само мутри и мошеници имат нови коли!
    Аз самата, както вече споменах, имам чисто нова кола, от магазина и твърдя особено настоятелно, че не съм нито мутра, нито мошеник!
    Мнението ми е, че колкото и да се радвам, че европейските производители и продавачи на автомобили, отново отложиха гладната смърт, то личните автомобили би трябвало отново да се превърнат в наистина луксозна стока с оглед опазване на средата за живот в по-достъпен и въобще - обитаем вид (сиреч - обратното на това за което се е борил Форд, колкото и да уважавам последния). А основна характеристика на наистина луксозните стоки е тази, че те не са по джоба на всеки, (включително и на средната класа!) а само във възможностите на наистина най-върховия елит, който пък от друга страна, в България, за мое най-голямо съжаление в последно време никак не олицетворява нито отговорността, нито загрижеността към обществото...

    Аз самата считам себе си за представител на средната класа, а не класата от мутри и мошеници. Приятелите ми и обкръжението ми също намирам за представители на средната класа и наистина не знам някой от тях да е измошеничествал нещо. Всички се возим на нови автомобили. Всеки ден - по минимум два пъти. През т.нар. уикенд - почти винаги - на по-дълги разстояния.
    Е смятам, че колкото и да ми е приятно (то не е много приятно напоследък) всичката тази идилия трябва да се прекрати, възможно най-скоро, както по горе споменах - с оглед да опазим "ареала" си с условия подходящи за обитаване от нас, самите!
    Понеже ми е пределно ясно, че личният автомобил не може просто да се забрани - мисля, че другият начин е, да се ограничи употребата му до много тесен кръг от хора (много по-тесен от т.нар. "средна класа". "Средната класа" по определение обхваща по-голямата част от дадено общество.). В настоящия момент най-силна регулираща роля играят именно наличните (всички с изключение на тези, които са хванали гората, сме избрали да вярваме, че парите са най-добър измерител за стойностите на нещата), така че логичният извод е - личният автомобил да остане притежание на най-богатите. Та в крайна сметка - просто изразявам съмненията си относно качествата на именно тази група и то именно в нашето общество ......
    Благодаря за внимаето, ако все пак прочете твърде дългото ми излияние.
    Поздрави!

  21. 21 Профил на iq146
    iq146
    Рейтинг: 512 Неутрално

    Лъжат тия медии на корпулентния... Не може да е истина! Какъв ти ръст при тая разруха при управлението на мафията!!! Спадът е повсеместен, хората няма какво да ядат, а мафията им бърка все по-дълбоко в джоба!!!

  22. 22 Профил на optimu_s
    optimu_s
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#20] от "idianata":

    Браво!

  23. 23 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#9] от "idianata":Не знам откъде е това мнение. Застанете на един светофар и вижте автомобилите. Махнете служебите, махнете келеша със старото бвм, махнете мутрягата с газифицирания мерцедес. Остава средната класа с по-нови втора употреба или нови автомобили. Новите са средна ръка, на лизинг, плаща си 500-600лв на месец и си го кара. Това е масово сред хора с доходи 2-3к и нагоре в големите градове.
    —цитат от коментар 11 на m17


    И келеша с бмв-то и мутрягата махаме... ама има доста други след тях келеши и мутряги кой с ауди, кой с мерцедес + още няколко със по-стари 9-10 годишни джипове.
    Като добавим и тия 15-20+ годишни предимно Опели и Фолксвагени(като най-многбройни-регистрирани у нас)... и хич не ги виждам тези ИТ-та СРЕДНА КЛАСА като вас, а дори и да има в голямата редица -ще се мяркат в 2-3 града(София/Пловдив/Варна) тук таме.
    За каква средна класа ми говорите като регистрираните нови -разбирай до 5 години, са под 3 процента от общата маса т.е. нови закупени със сигурност са и под 1 процент, защото има много от така наречениете НОВИ автомобили които се купуват на 2-рата-3-тата година заради осезаемо по ниската цена при покупка в сравнение с новата от магазина.
    Къде е тая средна класа като повече от сигурно 20години я няма никаква?!?
    Масово всичко е нов внос. Новозакупените са фирмени или за износ, малко остават за почти изчезнала средна класа.

  24. 24 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 695 Неутрално

    Ами логично - в ЕС средно един на 50 човека си е купил нова кола през първите 8 месеца на годината. А в БГ един на 250 горе-долу просто защото в БГ доходите са около 5-6 пъти по-ниски.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK