"Хонда" става днес на 70 години

"Хонда" става днес на 70 години

© Reuters



Днес се навършват 70 години от основаването на компанията "Хонда мотър" (Honda Motor), водещ японски производител на коли, мотоциклети и промишлено оборудване, съобщи ТАСС, цитирана от БТА. През 1941 г. японският предприемач Соичиро Хонда създава завод за бутални пръстени за автомобилния концерн "Тойота".


През 1946 г. той продава предприятието и с получените пари основава Техническия изследователски институт на "Хонда", който на 24 септември 1948 г. е пререгистриран като "Хонда мотър". През 1949 г. Соичиро Хонда заедно с инженера Кихатиро Кавасима създават и пускат в производство първия мотоциклет "Хонда дрийм" (Honda Dream).

"Хонда" става днес на 70 години

© Reuters


През 1958 г. компания представя моторолера "Супер каб" (Super Cub) като заместител на велосипедите за представителите на средната класа. Търсенето на този модел е толкова голямо, че за да може да му се отговори, е построен нов завод за производството на 30 000 велосипеда месечно.


Лидер в Япония


През 1959 г. Хонда става водещ японски производител на мотоциклети с обем на продажбите 55 милиона долара и продава за една година 285 000 мотора. През същата година в САЩ е основана дъщерната компания "Американ Хонда мотър къмпани" (American Honda Motor Company, Inc.), която започва да продава японски мотоциклети.

"Хонда" става днес на 70 години

Те са четири-пет пъти по-евтини от американските модели. Продажбите в САЩ нарастват от 500 000 долара през 1960 г. до 77 млн. долара през 1965 година. Към 1967 г. "Хонда" става най-големият производител на мотоциклети в света.


От мотоциклети към автомобили




Първите автомобили на компанията се появяват през 1962 година, като те са спортни. Първият масов модел на "Хонда" - "Ен360 Мини", излиза на пазара четири години по-късно.

"Хонда" става днес на 70 години

Поглед назад към историята показва, че моделът "Сивик" се появява през 1972 години, "Акорд" идва през 1976, а "Прелюд" - през 1978 година. В сегмента на високопроходимите автомобили, където сега "Хонда" има силни позиции, компанията навлиза през 1998 година със C-RV.


66 завода в 25 страни


През 2017 г. "Хонда мотър" е произвела 5 милиона автомобила, което е увеличение с 4.7% спрямо предходната година, и компанията е имала дял от 6.8 на сто от световния пазар на автомобили. Японският концерн е пласирал на пазара 19 500 мотоциклета, което е с 10 на сто повече спрямо предходната година, заемайки 35%. "Хонда" има 66 производствени и монтажни завода в 25 страни по света, от които 11 са в Япония.

"Хонда" произвежда и роботи

© Reuters

"Хонда" произвежда и роботи


По данни на американското списание "Форбс" през юни 2018 г. е била на 58-о място в рейтинга на най-големите компании в света, чиито акции се търгуват на фондовия пазар, и на второ място сред японските групи, нареждайки се след "Тойfта мотърс". Пазарната капитализация на "Хонда" през септември т.г. е била 55,1 млрд. долара.

Ключови думи към статията:

Коментари (27)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1945 Весело

    В България феновете на Хонда могат да се състезават само с тези на БМВ по простотия.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  2. 2 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4348 Неутрално

    В България феновете на Хонда могат да се състезават само с тези на БМВ по простотия.
    —цитат от коментар 1 на Тюфлекчия

    Може да се спори по този въпрос! Хонда е от читавите корпорации и никога не са залагали на простия клиент, както днес у нас олигополите благоденстват от такива!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  3. 3 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5831 Любопитно

    До коментар [#1] от "Тюфлекчия":

    А нещо за пернишките любители на "гоуфове" няма ли да споменем?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  4. 4 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2481 Любопитно

    "През 1959 г. Хонда става водещ японски производител на мотоциклети с обем на продажбите 55 милиона долара и продава за една година 285 000 мотора."
    Хм, един мотор е донесъл 200 долара. Дори тогава заплатата да е била 200 долара, един мотор е струвал една заплата. Колко струва сега?

    Да твърдиш, че ГЕРБ е алтернатива на БСП е като да мислиш, че диарията е алтернатива на запека.
  5. 5 Профил на filibias
    filibias
    Рейтинг: 327 Неутрално
  6. 6 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 2860 Неутрално

    Една страна, която винаги е вървяла напред. 1958 почва производство но моторолери, които заместват колелото. Така създават трайна традиция за бързо и евтино возило, което превзема цяла Азия. 58-ма аз съм бил на десетина години и все крънках тате да ми купи колело. Той не ми купи нито друг път, нито тоя път. Причината беше, че на пазара нямаше такава стока. А първото си колело купих като студент.

  7. 7 Профил на Принц Серж
    Принц Серж
    Рейтинг: 264 Весело

    В България феновете на Хонда могат да се състезават само с тези на БМВ по простотия.
    —цитат от коментар 1 на Тюфлекчия


    Амин! По-точно не може да се каже :)

  8. 8 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1945 Весело

    До коментар [#1] от "Тюфлекчия":А нещо за пернишките любители на "гоуфове" няма ли да споменем?
    —цитат от коментар 3 на Незнайко в Слънчевия град


    Тия са ясни. Феновете на Хонда и БМВ са по-опасни, щото на пръв поглед изглеждат нормални хора.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  9. 9 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 335 Неутрално

    Колите им не са нищо особено и повечето са грозновати, но малките им бензинови двигатели (1.4-1.8 литра) са най-добрите в индустрията, вадят прилична мощност при високи обороти, добра икономия когато се карат "нормално" в ниските обороти, хубав шум, много са издръжливи и не са капризни откъм консумативи.

  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  11. 11 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 901 Неутрално

    В България феновете на Хонда могат да се състезават само с тези на БМВ по простотия.
    —цитат от коментар 1 на Тюфлекчия


    А с авторите на подобни генерални и гениални умозаключения почти никой не може да се мери по простотия !

  12. 12 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1219 Неутрално

    Не са лоши коли, но са неоправдано скъпи. А кога пък са имали силни позиции в офф роуд машините не се сещам ама.....
    Що се отнася до феновете, те са проста работа, без значение на коя марка и на Хонда и на БМВ и на Ауди и на Гоуфо...

  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  14. 14 Профил на Калиманата
    Калиманата
    Рейтинг: 16 Любопитно

    До коментар [#1] от "Тюфлекчия":

    Карам Хонда HRV и ми е любопитно на какво основание е заключението ви форумни умнико(троле)? Или просто си пишем, ей така за рейтинг!

  15. 15 Профил на Alex Prime
    Alex Prime
    Рейтинг: 2785 Любопитно

    Хонда е легендарна компания, аз ги свързвам най-вече с многобройните победи в Мото Гран При и титлите на Сена във Формула 1.

  16. 16 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 862 Неутрално

    Хонда C-RV e офроуд автомобил ама някой друг път. Иначе надеждни машини.

  17. 17 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3968 Неутрално

    UNITED EU UNION

    ...
    Първата ни мечта за собствена кола беше Нова Нонда Сивик.
    В US UNION.
    Можахме да купим стара, която издържа "джигитска" ни експлоатация около година.

    Около две години карахме Нов Ноnda Motor.
    Моторът (Двигател) беше скрит в нова масова кола, със спортен облик, Accura Integra.
    Според рекламата: Ноnda построили изпитателна писта в Чехословакия
    и по некое време решили да продават автомобили под новата марка.

    Продаваха Accura Integra, от модели за "средна класа", до имитиращи Ферари.

    Конкретната средна беше прецизна и солидна кола, повече от "средно" стабилна, може би.
    Бе износ произведен в Япония и, действително, тежеше необичайно много.
    С повече метал от произведени навън...

    "Поглед назад към историята показва, че моделът "Сивик" се появява през 1972 години, "Акорд" идва през 1976, а "Прелюд" - през 1978 година."

  18. 18 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1945 Весело

    До коментар [#1] от "Тюфлекчия":Карам Хонда HRV и ми е любопитно на какво основание е заключението ви форумни умнико(троле)? Или просто си пишем, ей така за рейтинг!
    —цитат от коментар 14 на Калиманата


    Обожавам да ме наричат "трол" лица с неизяснен прозход. Айде първо пиши малко във форума, да те опознаем - пък после обяснявай кой е трол и кой не е. Тука не ти е кварталното кафене където си свикнал да се дуеш и обиждаш на селска чест.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  19. 19 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3968 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Причината за проблема Ви е била централната соц икономика от савецки тип.
    Не навсекъде е имало столичен ЦУМ.

    В столичния излагаха на показ и от пиле мляко, така да се каже.
    Автомобили, луксозни Яхти, мотоциклети...
    (всичкото това изобилие - години преди корекцията Кореком)

    Тате ни купи колело Simpson.
    Западно производство. Дамски модел.
    Удобно за всеки.

    За да се караме за колелото без дискриминация ;)

    До коментар [#6] от "man_un":

    Една страна, която винаги е вървяла напред. 1958 почва производство но моторолери, които заместват колелото. Така създават трайна традиция за бързо и евтино возило, което превзема цяла Азия.

    58-ма аз съм бил на десетина години и все крънках тате да ми купи колело. Той не ми купи нито друг път, нито тоя път.

    Причината беше, че на пазара нямаше такава стока. А първото си колело купих като студент.

  20. 20 Профил на Калиманата
    Калиманата
    Рейтинг: 16 Неутрално

    До коментар [#18] от "Тюфлекчия":

    Това не е личния ти чат че мнението ти да е меродавно!!! Хайде пиши нещо по-умно за да бъдеш в очите на хората нещо повече от трол!!! А ако не беше така да ми беше и отговорил на въпроса, а не да даваш определения за кварталното кафене където седиш на содичка и се правиш на мъж по форумите, че за другаде нямаш сила!

  21. 21 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11578 Неутрално

    Впечатляваща история наистина...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  22. 22 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1945 Весело

    До коментар [#18] от "Тюфлекчия":Това не е личния ти чат че мнението ти да е меродавно!!! Хайде пиши нещо по-умно за да бъдеш в очите на хората нещо повече от трол!!! А ако не беше така да ми беше и отговорил на въпроса, а не да даваш определения за кварталното кафене където седиш на содичка и се правиш на мъж по форумите, че за другаде нямаш сила!
    —цитат от коментар 20 на Калиманата


    Ама ще ти отговоря, не се притеснявай. Мнението ми е на база непредставителна извадка от мои познати. Ти може и да не си такъв, ама познавам барем 100 души луди фенове на Хонда и БМВ (от тия дето само за това говорят). Под "фенове" нямам предвид просто "собственици" на такова возило, ако не съм бил ясен. Коментарите за содичката не ме интересуват. Ще ми се да бяха верни, по чисто здравословни причини.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  23. 23 Профил на Калиманата
    Калиманата
    Рейтинг: 16 Весело




    [quote#22:"Тюфлекчия"][/quote]

    "Ама ще ти отговоря, не се притеснявай. Мнението ми е на база непредставителна извадка от мои познати. Ти може и да не си такъв, ама познавам барем 100 души луди фенове на Хонда и БМВ (от тия дето само за това говорят). Под "фенове" нямам предвид просто "собственици" на такова возило, ако не съм бил ясен"

    Гениален си, сега вече и аз мисля така! Да си жив и здрав, и още по важен в жалкия ти форумен животец!

  24. 24 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1093 Весело

    И Хонда, и останалите японци са си екстра, аз карам вече 11 години една Мазда - ми няма си забележки колицата, за разлика от колите на някои други нации. Пожелавам им (на всички) още дълги години да произвеждат все така стабилни автомобили...

  25. 25 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1945 Весело

    [quote#22:"Тюфлекчия"]
    —цитат от коментар 23 на Калиманата
    "Ама ще ти отговоря, не се притеснявай. Мнението ми е на база непредставителна извадка от мои познати. Ти може и да не си такъв, ама познавам барем 100 души луди фенове на Хонда и БМВ (от тия дето само за това говорят). Под "фенове" нямам предвид просто "собственици" на такова возило, ако не съм бил ясен"Гениален си, сега вече и аз мисля така! Да си жив и здрав, и още по важен в жалкия ти форумен животец![/quote]

    Ох как ме обиди - три дни няма да спя! Във сърцето на тирана, ти отвори люта рана! Похвали се на майка си и на баба си какъв голям го вадиш. Щото като гледам освен на тях няма на кого.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  26. 26 Профил на nwj49315903
    nwj49315903
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    Историята на Хонда е достойна за уважение, едва ли успехите на компанията се дължат на регулаторни механизми на японската държава.

  27. 27
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK