Най-големият индийски производител на автомобили стъпи официално в България

Махиндра XUV500(вляво) и KUV100

© Георги Пауновски

Махиндра XUV500(вляво) и KUV100



Най-големият индийски производител на автомобили – "Махиндра", стъпи официално на български пазар. Колите от марката дебютираха на автосалона в рамките на пловдивския панаир.


"Махиндра" е основана през 1945 година от двама братя, които първоначално се занимават с производство на стомана. В автомобилния бизнес влизат малко по-късно, като започват да продават легендарните американски джипове "Уилис". А по-късно и да ги сглобяват.

"Махиндра" KUV100

© Георги Пауновски

"Махиндра" KUV100


Високопроходимите автомобили са във фокуса на "Махиндра" и до днес, макар и под марката да излизат от мотопеди до камиони. Любопитна подробност е, че индийците са собственици на италианското дизайнерско ателие "Пининфарина" и на корейския производител на автомобили "Санг Йонг".


Основното производство на "Махиндра" е в Индия, а компанията има над 800 дилъра. На европейските пазари "Махиндра" присъства от 14 години, като има силни позиции в Италия, Испания и част от страните от Източна Европа.

"Махиндра" KUV100

© Георги Пауновски

"Махиндра" KUV100


На първо време в България индийците ще продават два свои модела. Компактният кросоувър KUV100 е дълъг 3.7 метра, като се задвижва от трицилиндров атмосферен бензинов двигател с работен обем 1.2-литра и мощност 82 конски сили. Скоростната кутия е механична с пет предавки, а предаването е предно.


При представянето на KUV100 беше посочено, че преки конкуренти моделът няма, но тези, които са близо до него като размери, не предлагат толкова голямо вътрешно пространство. Предстои скоро моделът да се предлага и с газова уредба. Стартовата цена на KUV100 в България ще е 22 490 лева с ДДС.

Интериорът на "Махиндра" KUV100

© Георги Пауновски

Интериорът на "Махиндра" KUV100


Вторият модел, който "Махиндра" представя у нас, е XUV500. Той е дълъг 4.6 метра и серийно е със седем места. Задвижването е поверено на 2.2-литров турбодизел с мощност 140 конски сили.
"Махиндра" XUV500

© Георги Пауновски

"Махиндра" XUV500


Автомобилът е с шестепенна механична скоростна кутия, като може да е с предно предаване или задвижване 4Х4. Сред екстрите присъства дори система за забавление за возещите се отзад с два екрана. Цените на XUV500 тръгват от малко под 40 хиляди лева с ДДС, като моделът ползва и данъчен кредит.
Интериорът на "Махиндра" ХUV500

© Георги Пауновски

Интериорът на "Махиндра" ХUV500


Автомобилите "Махиндра" за втори път търсят пазар в България. Преди десетина година те бяха продавани от "Дару кар", но през италиански дистрибутор. Сега компанията директно подкрепя дистрибутора си "Астреко мотърс", час от който е дилърът на "Хонда" "Бултрако".

Ключови думи към статията:

Коментари (54)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1161 Неутрално

    Далеч са под японските и корейските автомобили по качество, но и цената им съответно е по-ниска. Като за българския пазар-бива.

  2. 2 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2166 Весело

    Покрито ловджийско бъги и тракторче за къра. Липсват култиватора и редосеялката.

  3. 3 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1802 Неутрално

    "Махиндра" е основана през 1945 година от двама братя...."
    .....................................
    У нас по това време дрогарете започват национализация.
    Сега същите тези дрогаре ни обясняват колко добре е било при комунизЪма, но в същото време се превръщат в строители на капитализЪма.

  4. 4 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3180 Неутрално

    като характеристики и цени приличат на Дачия Дъстър. Ако успеят да убедят пазара, че са здрави и че разполагат със сервизи, може и да имат умерен успех.

  5. 5 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 687 Весело

    До коментар [#3] от "4ort":

    Спиш, сега сме 2018. Преди тридесет години едни господа направиха приватизация и реституция, и ни обясниха, че при капитализма е хубаво за всички. Ама не било така, било хубаво за едни, а за повечето, не, също като при социализма!

  6. 6 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1175 Весело

    След масираната инвазия на индийски ... филми, разгеле и нещо по- човешко от Индия да се появи у нас :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  7. 7 Профил на На Баба Фърчилото
    На Баба Фърчилото
    Рейтинг: 282 Неутрално

    Някой видя ли къде е лоста за скоростите на 1-ят таралясник? В ЕС не сме свикнали да е там. Успех, силно отрицателен! Бай Ганя, няма да може да се фали колко дига старото БеЕмВе..... и колко кончета има под капака. Еле пък оди да го продаваш в Перник???? Някой ги е излъгал в маркетинговото проучване. Ама жестоко!

  8. 8 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1802 Неутрално

    До коментар [#3] от "4ort":Спиш, сега сме 2018. Преди тридесет години едни господа направиха приватизация и реституция, и ни обясниха, че при капитализма е хубаво за всички. Ама не било така, било хубаво за едни, а за повечето, не, също като при социализма!
    —цитат от коментар 5 на ban


    ТоА въпрос го отправи към дрогарката Нинова.
    Нейната и твойта партия направи приватизация.
    Питай я защо развалиха социализъма и защо строят капитализъм!!!!

  9. 9 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1175 Весело

    До коментар [#5] от "ban":

    Реститутите и приватизаторите ни докараха до това дередже :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  10. 10 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1175 Весело

    Някой видя ли къде е лоста за скоростите на 1-ят таралясник? В ЕС не сме свикнали да е там.
    —цитат от коментар 7 на Гущер Гущеров


    На моята кола(18 г.) и на двата ми служебни буса е на същото място ... всички са произведени в ЕС :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  12. 12 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 637 Неутрално

    Всичко зависи от цената. Ганчев като пусна в началого Грейт уолчетата на прилични цени и се купуваха. Между другото още се търкалят по пътищата и не са изгнили. Може други проблеми да имат, не ги знам, но не са изгнили. Махиндрите съм ги виждал тук там и по нашите пътища. Обикновено раздрънкани джипки. Ако са ги направили здрави и ги дават на прилични пари има достатъчно ентусиасти, които ще ги купят.

  13. 13 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 870 Неутрално

    До коментар [#11] от "aleks ivan":


    До коментар [#1] от "vankata1":Някои японки вече се правят в Индия (Сузуки, Тойота) и Тайланд (Мицубиши), та...
    —цитат от коментар 11 на aleks ivan


    По-лесно ще ви е да изброите кои марки не се произвеждат в Тайланд!

    Да разлая троловете!!
  14. 14 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1131 Весело

    Само за безпарични хард-хардкор фенове на "от новото по-хубаво няма".
    Ами - има.........

    Знанието е сила, информацията - власт
  15. 15 Профил на white rabbit
    white rabbit
    Рейтинг: 282 Неутрално

    А руският олигарх който ги е допуснал до българският пазар защо не се споменава?

  16. 16 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 1197 Неутрално

    БЕЕМВЕ или мерджан, за 5 бона, с газово! Всичко останало е обида към беге колхозника!

  17. 17 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 527 Неутрално
  18. 18 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1161 Неутрално

    До коментар [#1] от "vankata1":Някои японки вече се правят в Индия (Сузуки, Тойота) и Тайланд (Мицубиши), та...
    —цитат от коментар 11 на aleks ivan


    Да сглобяваш японски коли е едно, но да проектираш, произвеждаш и продаваш свой автомобил е съвсем друго! Индийският автомобил е Тата и са цяла гама автомобили, но засега са предимно за вътрешния пазар. Когато пробият като Хюндай и Киа, тогава може да говорим за конкурентно индийско автомобилостроене.

  19. 19 Профил на balada
    balada
    Рейтинг: 497 Весело

    Демодирани индийски боклуци

  20. 20 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2532 Любопитно

    А какво стана с колите от Ловеч? Сглобяват ли се все още?

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  21. 21 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 566 Неутрално

    "Компактният кросоувър KUV100 е дълъг 3.7 метра"

    Това "нещо" е доста по късо от форд Ка , с три цилиндъра и с цена от над 22 хил лева - таргет евентуално по заможни семейства за трета кола..!!!!

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  22. 22 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Абе аз да питам, тоя античен мотор 2.2 дизел 155 коня, дали покрива евро 6?

    И дали въобще някой им прави истински тестове на тия талиги?

  23. 23 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2505 Разстроено

    Бербо може да им стане рекламно лице!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  24. 24 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5516 Неутрално

    Опитите продължават :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  25. 25 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 273 Неутрално

    Стартовата цена на KUV100 в България ще е 22 490 лева с ДДС. ....
    За тези пари има Шкода фабия, тойота ярис и цяла плеяда коли под 4 метра от реномирани производители ...
    Никакъв шанс нямат с тези цени!

  26. 26 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 527 Неутрално

    До коментар [#25] от "vtl53383951":

    За 23 бона си взимаш Тойота Аурис на 3-4 години.

  27. 27 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 812 Неутрално

    Няма друга държава - членка на ЕС в която "най-големият индийски производител на автомобили да е стъпил официално". Като изключим разбира се индийската Tata Motors Inc. на която Форд продаде през 2008г. Jaguar и Land Rover. За които обаче, няма как да се каже, че са "индийско производство". Тоест, боклук. Меко казано.

  28. 28 Профил на alex_yordanov
    alex_yordanov
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#25] от "vtl53383951":За 23 бона си взимаш Тойота Аурис на 3-4 години.
    —цитат от коментар 26 на Killing Joke


    Взимаш я с тАман изтекла заводска гаранция и влизаш в така наречената удължена гаранция. И така само за "23 бона" ще разбереш какво означава "търговски трикове".

  29. 29
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  30. 30 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 527 Неутрално

    До коментар [#28] от "alex_yordanov":

    Абсолютно бих предпочел "търговските трикове" на Тойота пред чисто нова Махиндра :)
    Това като навремето чавдарките на СКГТ - уж бяха чисто нови, пък старите мерджани на Лил ли, Нант ли, се търкаляха доста след като тях ги бяха пратили на скрапа почти всичките.

  31. 31 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 970 Любопитно

    Остаряла концепция и слаби мотори, за сглобката не знам. Предпочитам японска на 3-4 години за тия пари...

  32. 32 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4661 Разстроено

    До коментар [#3] от "4ort":

    Ти за Булгаррено нещо чувал ли си ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  33. 33 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3599 Неутрално

    След всичките си теманета Бойко успя да докара като инвеститори роднините на братчедите от Факултето. Не че не са за предпочитане пред московците.

  34. 34 Профил на vingen
    vingen
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Нямат абсолютно никакъв шанс на нашия пазар.

  35. 35 Профил на dj x2805
    dj x2805
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#5] от "ban":

    Ако не бе частна собственост крадяло, не би частна собственост връщАло... Капиш?

    www.soundcloud.com/x2805
  36. 36 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 802 Неутрално

    Опитът с "Грейт Уол" се провали като начинание - да видим Индия как ще тръгне.

  37. 37 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3599 Неутрално

    ...Ти за Булгаррено нещо чувал ли си ?
    —цитат от коментар 32 на КМЕТ В СЯНКА

    Това беше само за монтажен завод. И като наближи времето за появата на Жигули, Булгаррено изчезна. Имаше и други слухове, ама този май бе най-верен.

    И сега ГЕРБ вече 9 години строят интерконектор от Гърция (за неруска газ), ама все нещо не става.

  38. 38 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 1356 Неутрално

    До коментар [#5] от "ban":

    Ри БАНчо се замисли защо дори едни индийци правят и създават кола,което твоите любими руснаци не могат.Те само сглобяват дачии...

  39. 39 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1246 Неутрално

    Малкото не става за нищо и дори в провинцията няма да му се намери купувач.
    Българите някак си вече са си изработили европейски естетически вкус и това азиатско... нещо... няма как да им хареса.
    Голямото може и да намери купувачи, де да знам. Но ще бъде в една доста тежка конкуренция с други от класа и ценовия диапазон. Демек ако се купува, ще бъде за сметка насериозни отстъпки от дилъра. Нема да му е на сметка.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  40. 40 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 480 Неутрално

    като пътувах из индия преди 2 годни - suv-а бе популярен, често се срещаше. не успях да се повозя, така че лични вчепетления нямам. индийският пазар е високо протекционистичен (ако това е думата), така че навлизането на чужди марки директно (без да са сглобявани в индия) е трудно, съответно конкуренцията не е толкова голяма (което е зле, щото няма кой да ги ръчка да се развиват) - имат местно производство на шкода от еу производителите. другото, което би ме притеснило е, че в индия са с ляво движение и съответно с десен волан, а индийците нямат чак толкова голям опит с износ за страни с ляв волан, и може да се очакват проблеми/липса на части.

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  41. 41 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2769 Неутрално

    До коментар [#11] от "aleks ivan":

    Всъщност, най-големият пазар на Сузуки е точно в Индия. Но правят някакви дървени и орязани от всичко модели, само за местният огромен и невероятно беден пазар. Такива коли са непродаваеми в други държави, защото са толкова бюджетно направени, че няма някъде повече. Струват от порядъка на 4-5 хиляди евро.
    Заводите в Тайланд на останалите японски производители, нямат нищо общо с Индия и си произвеждат, както трябва.

    Бивш tww09306483.
  42. 42 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1257 Любопитно

    Не си правете рисковани експерименти - нито имат история и позиция на нашия пазар, нито сервизно обслужване.
    Изберете ГЕРМАНСКОТО, ама не Опел и Форд!!!!!!

  43. 43 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 941 Неутрално

    Нещо като индийски сериал, за нищо не стават !!!

  44. 44 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1257 Разстроено

    Един познат си беше купил от Италия (почти за без пари) втора употреба индийска лека кола ТАТА за да я кара като такси. Като му се повреди двигателя му се ...майката докато я пусне в движение, пък и не можа да я продаде после!

  45. 45 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 290 Неутрално

    Добре изглежда, но какво се крие отвътре, не е много ясно.

  46. 46 Профил на У Чен
    У Чен
    Рейтинг: 1244 Неутрално

    Не знам, но за мен интериора им е повече от отблъскващ.

  47. 47 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2716 Неутрално

    До коментар [#5] от "ban":

    не бяха господа а бяха другаре. ама само за едни другаре имаше бизнес, вие си останахте с пръс' в ...

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  48. 48 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3260 Неутрално
  49. 49 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 551 Неутрално
  50. 50 Профил на jordan_m
    jordan_m
    Рейтинг: 22 Неутрално

    До коментар [#5] от "ban":

    Другарите от соца обапе правят капитализъм у нас, не господата. И все пак е по-добре отколкото по съветско.

  51. 51 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2155 Неутрално

    Най-голямата индийска авто-компания е ТАТА МОТОРС ..

  52. 52 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2155 Неутрално

    Един познат си беше купил от Италия (почти за без пари) втора употреба индийска лека кола ТАТА за да я кара като такси. Като му се повреди двигателя му се ...майката докато я пусне в движение, пък и не можа да я продаде после!
    —цитат от коментар 44 на Дедо Либен


    Аз имам поне 5 приятеля, карат индийските Ровер и са доволни ..

    https://www.landrover.de/index.html?_ga=2.220320412.585395232.1552217219-1277756372.1552217219

  53. 53 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2155 Неутрално

    Няма друга държава - членка на ЕС в която "най-големият индийски производител на автомобили да е стъпил официално". Като изключим разбира се индийската Tata Motors Inc. на която Форд продаде през 2008г. Jaguar и Land Rover. За които обаче, няма как да се каже, че са "индийско производство". Тоест, боклук. Меко казано.
    —цитат от коментар 27 на subaru


    ТАТА е най-големият производител..
    Даже, само и с Ланд Ровер, без Ягуар ..

    А новият завод на РОВЕР е в Момбай ..

  54. 54 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2155 Неутрално

    Всъщност , ТАТА има заводи и на Ягуар и Ровер .. а Махиндра, може би си е най-голяма с производство в Индия .. не видях точни данни..





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK