
© Георги Пауновски
Автосалонът на големите отсъстващи -, така може накратко да се представи тазгодишното издание на изложението в Париж, което отвори врати днес за акредитираните журналисти. По ирония на съдбата това се случва на 120-годишния юбилей на изложението, което е най-старото в света.
Тази година блясъкът на едно от най-престижните изложения в Европа е помрачен от отсъствието на цели 16 марки, сред които гиганти като "Фолксваген", "Форд", "Фиат" и "Опел". От масовите брандове липсват още "Мазда", "Нисан", "Мицубиши", "Джип", "Субару" и "Волво". Любителите на скъпите автомобили няма да видят "Астон Мартин", "Бентли", "Макларън" и "Ролс-Ройс".
Аргументите до голяма степен за сходни - нямаме нещо съществено ново, което да покажем, а разходите за участие са сериозни. Компаниите подчертават и че предпочитат да организират свои събития, когато имат нещо ново.
Любопитна подробност е, че "Фиат" и "Джип" за пръв път изпускат автосалон, но от компаниите коментират, че в бъдеще приключват с участието в подобни изложения на всяка цена. По всичко личи, че все по-рядко автосалоните ще събират всички марки, след като "Мерцедес", БМВ и "Ауди" вече обявиха, че няма да са сред компаниите в Детройт през януари.
За изложението в Женева през март пък вече се знае, че на него няма да се представят "Форд" и "Волво".
Докато компании с дългогодишни традиции се отказват от големите автосалони, на тях почти всяка година амбиции демонстрират нови играчи, предимно от Азия. Изложението в Париж няма да направи изключение, като на него първите си продукти ще покаже виетнамската "Винфест" (VinFast). Става въпрос за седан и кросоувър, изградени на платформа на БМВ, които се очаква да бъдат на пазара след година.
Сериозно присъствие демонстрира и китайската Джи Ей Си Мотор (GAC Motor), които показват готови за пазара кросоувъри, миниван и седан.
Премиерите
Audi A1
Audi A4 facelift
Audi e-tron
BMW 3 Series
BMW Vision iNEXT concept
BMW X5
BMW Z4
Citroen C5 Aicross SUV
Citroen C5 Aicross SUV Hybrid Concept
DS 3 Crossback
DS 7 Crossback PHEV
Ferrari Monza SP1 and SP2
Kia Ceed GT
Kia Proceed
Lexus RC
Lexus LC Limited Edition
Mercedes A-Class седан
Mercedes GLE
Mercedes B-Class
Mercedes EQC
Mercedes-AMG A 35
Peugeot e-LEGEND концепт
Peugeot 508 SW и PHEV
Porsche Macan facelift
SEAT Tarraco
Skoda Kodiaq RS
Skoda Vision RS concept
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Camry Hybrid
penetrating
Рейтинг: 5433 НеутралноМного интересно. Това може да значи и криза преди ново начало...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertobjektivist96
Рейтинг: 483 Неутрално"Аргументите до голяма степен за сходни - нямаме нещо съществено ново, което да покажем, а разходите за участие са сериозни. Компаниите подчертават и че предпочитат да организират свои събития, когато имат нещо ново."
==============================================================================
Ами,прави са компаниите.
ь
Рейтинг: 1112 НеутралноПрилича си направо на ... бойкот :) Предполагам, че и разходите наистина са високи.В 21-ви век е далеч по- евтино да се организират тест драйв за журналистите, а масовия потребител може да бъде обширно информиран ... само с няколко клика :)
простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!uq
Рейтинг: 2053 НеутралноЕ нема VW па премиера на Audi
hamiltonf
Рейтинг: 4028 НеутралноВиетнамците впечатлиха с първите си два модела, с дизайн на Pininfarina. Качеството им е гарантирано от 1200 робота, внедрени в производството. Главната им цел е завладяване на виетнамския пазар, и чак след това, ще се насочат към износ. Цените ще са без конкуренция.
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.12345
Рейтинг: 479 НеутралноИ Шкода и Сеат.
А за виетнамците не бях чувал. Интересно: http://europe.autonews.com/apps/pbcsi.dll/storyimage/CA/20180929/ANE/180929836/AR/0/AR-180929836.jpg&MaxW=622&cci_ts=20181001022757
Darcas
Рейтинг: 1070 НеутралноТези изложения са предимно с ПР цел. А в един бизнес, спрат ли да говорят за бранда ти, значи си умрял. Азиатците и новите бранодве ще започнат полека лека да взимат пазарен дял на старите китове, които "нямат пари за участие". После ще дадат 10 пъти повече пари, за да си връщат пазарни дялове, ама може и да не им се получи.
Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинажyardadin
Рейтинг: 277 НеутралноДо коментар [#7] от "Darcas":
“разходите за участие са сериозни””нямат пари за участие”
начинаещ
Рейтинг: 8 Неутралноучастията на големите компании са мин 7 -цифрени.за разлика от нашите публични компании-там се носи отговорност за всичко похарчено или направено против интересите на акционерите-справка -илон мъск.за разлика от бг.там регулаторите действат,а съдът не замазва следите ,а коригира поведението на провинилите се.
читателИван К.
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#7] от "Darcas":
Това се отнасяше за времето преди интернет , то и Пловдивският панаир беше нещо значимо за България , но вече е минало, компаниите нямат нужда да са на него за да си намерят клиенти и контрагенти ....Между другото и самите клиенти спряха да ги посещават , тези експота и то не само за коли. Света и бизнеса се промени.
Албатросов
Рейтинг: 217 НеутралноАми като го има това другото, по-евтино и достигащо до много по-широка публика информационно средство, става все по-трудно да се оправдават маркетингови средства за изложения.
The Island
Рейтинг: 269 НеутралноНямат какво ново да покажат. Цялата авто индустрия се насочва към електроавтомобилите. Тесла като гледам и тя няма да участва, но никой не я споменава като играч на пазара и то голям.