Германска компания инвестира 15 млн. евро в завод за авточасти в Баховица

Управляващият директор на "Фос Аутомотив България" Роланд Вайс.

© Цветелина Белутова, Капитал

Управляващият директор на "Фос Аутомотив България" Роланд Вайс.



Германската компания "Фос Аутомотив" открива завод за производство на авточасти в България, в който ще инвестира 15 млн. евро и ще наеме 400-500 работници на първо време, съобщи на пресконференция днес управляващият директор на компанията д-р Щефан Ото. Фабриката ще се намира в индустриалния парк край ловешкото село Баховица, където има завод за сглобяване на китайските автомобили "Грейт уол".


Реално "Фос Аутомотив" наемат за дълъг период ползвания до скоро от производителя на автомобили склад, както и част от административната сграда в комплекса. Германската компания е основата през 1931 година, като първоначално произвежда арматура и кранчета.


През 1954 година "Фос Аутомотив" започва да прави проводници, маркучи и горивопроводи за автомобилната индустрия. Половин век по-късно компанията усвоява производството на модули, които се използват в пречистването на отработените газове от дизеловите двигатели.




Сред най-новите продукти са такива, които се грижат за поддържане на определена температура (термомениджмънт), включително и на батериите, използвани в електрическите превозни средства. През миналата година "Фос аутомотив" има оборот от 600 млн. евро и 6000 служители.


"Стремежът ни е да сме близо до нашите клиенти и затова имаме заводи в Европа (Германия и Полша), Азия (Китай и Индия), САЩ и Южна Америка", уточни д-р Щефан Ото.


Плановете на компанията за България са през февруари да започне монтажа на машините в наетите халета, а първите компоненти да се произведат през май, каза управляващият директор на "Фос Аутомотив България" Роланд Вайс. Той допълни, че ако производството тръгне, към 2020 г. в българския завод ще работят 1000 души.


Компанията вече набира работници от района на Плевен и Ловеч, за които ще организира транспорт до завода. Първите специалисти са назначени и минават обучение в Германия и Полша. "Фос аутомотив" планира и партньорства с технически училища и университети в страната.


Преди началото на представянето на германската компания министърът на икономиката Емил Караниколов обяви, че развитието на автомобилната индустрия е сред акцентите в икономическата политика на страната, като в нея има голям потенциал. В България вече има 170 фирми, които произвеждат компоненти за автомобилната индустрия, а за тях работят над 40 хиляди души, посочи министърът.

Коментари (31)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4770 Любопитно

    А дано да тръгне...Успех в начинанието!

    До истината се достига с познание!
  2. 2 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8651 Неутрално

    Намериха ли работници?

  3. 3 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2397 Неутрално

    Все се надявам и цял завод някога да има тук.
    Не знам, сега най-вероятно няма достатъчно квалифициран персонал.

  4. 4 Профил на uhl23528019
    uhl23528019
    Рейтинг: 1513 Неутрално

    Те и от фирма ,,Костал " тръгнаха така с многото милиони...а след това протести и недоволства заради ниски заплати.Та да внимават със заплащането!

  5. 5 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4141 Любопитно

    Най-сетне нещо смислено да се получи в Баховица !Само немците да имат "едно на ум" с местния дерибей Г.Ганчев-:)

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1862 Весело

    Баховица - столицата на българската автомобилна индустрия :)

  8. 8 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4141 Любопитно

    До коментар [#1] от "Willy Messerschmitt":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Щом разни там набедени бизнесмени от мутренско-борчески произход не са замесени в това начинание има шансове за успех!

  9. 9 Профил на ProTMG
    ProTMG
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Нискоръстовия полуграмотен местен дерибей в съучастие с корумпираното ни правителство си пробута на данъкоплатците залежалата непродаваема в Европа стока и си поделиха 29 милиона.
    Направиха ялов завод. Източиха с кредит КТБ и обявиха умишлен фалит. Стоката набутаха на завишени цени и се скриха.
    Престъпна държава.

  10. 10 Профил на ywk50370410
    ywk50370410
    Рейтинг: 273 Неутрално

    Успех, дано търгне заедно с новия завод в Плевен, та да има някакво производство и в Северна България

  11. 11 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2622 Неутрално

    "През миналата година "Фос аутомотив" има оборот от 600 млн. евро и 6000 служители."

    ++++

    Това са €100хил. оборот на калпак, което е типично за браншове с ниска норма на печалба.

    В такива с висока стремежът е на калпак да се пада над милион.
    Там съответно са и читавите заплати.

  12. 12 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 1674 Неутрално

    "Първите специалисти са назначени и минават обучение в Германия и Полша. "Фос аутомотив" планира и партньорства с технически училища и университети в страната"

    Не звучи зле, желая успех!

  13. 13 Профил на thenomad
    thenomad
    Рейтинг: 505 Неутрално

    Тези германци не четат ли фейсбук постовете на психодесните умни и красиви, че в България било много корумпирано?
    —цитат от коментар 6 на 12345


    А не е ли?

  14. 14 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2579 Весело

    Даже може и да купят емблемата и да я подарят на един нискоръстов голям бизнесмен.

  15. 15 Профил на bruno__dante
    bruno__dante
    Рейтинг: 682 Неутрално

    До коментар [#13] от "thenomad":

    не не е.
    не повече от другаде из континента.

  16. 16 Профил на Animals As Leaders
    Animals As Leaders
    Рейтинг: 582 Неутрално

    Уау, страхотна новина, но не посочват дали 200 или 250 евро ще е месечното възнаграждение...Горките хорица от ловешко - тъкмо са се установили в чужбина и сега ще трябва да се връщат - то такава оферта отказва ли се?

  17. 17 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3802 Неутрално

    Това е страхотна новина за хората от Ловеч и региона - аз съм оттам и знам за какво обезлюдяване става дума. Там работа много няма и това е чудесна възможност млади хора да останат, а други да получат приличен доход. Е, не вярвам да дават заплати по 1500 лв., но за там и 800-900 са напълно прилични.
    Успех на инвеститорите.

  18. 18 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 1850 Неутрално

    ....в България било много корумпирано?
    —цитат от коментар 6 на 12345


    Лъжа ли е ?

    п.п. Питам, щото батчеда се интересува !

    Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
  19. 19 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 1850 Весело

    До коментар [#13] от "thenomad":не не е.не повече от другаде из континента.
    —цитат от коментар 15 на bruno__dante


    Задължително е да ти вярваме !

    : )

    Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
  20. 20 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1670 Неутрално

    До коментар [#1] от "Willy Messerschmitt":++++++++++++++++++++++++++++++++++++++Щом разни там набедени бизнесмени от мутренско-борчески произход не са замесени в това начинание има шансове за успех!
    —цитат от коментар 8 на bat_plamen

    Бат Пламене, Вие сигурен ли сте, че не са замесени?

  21. 21 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2662 Неутрално

    Като им даваме сертификат за инвестиция от А категория, трябва да има и едно условие за заплатите...иначе привличаме инвестиции които реално биха били отишли във Виетнам или Камбоджа...

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  22. 22 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 748 Неутрално

    Един от бившите ми съученици, Георги И. е персонален шеф на предприятие за автомобилни части край града, в който живеят родителите ми, и искаше да ме привлече да работя във фирмата, заплащането като начално нямаше да е много, но след 6 месеца се повишава. И заплащането зависи в позитивен смисъл за работещите, ако оборота се качава, се казват и заплатите, ако пада, заплатите си остават на нивото, на което са били.
    Някак си нямах намерение да напусна Германия, за да работя в България. Прекалено много съм свикнал с цялата система, трябва абсолютно високо заплащане да ме локне да си направя труда да се местя в друга държава.

    Es muß Geld fließen!
  23. 23 Профил на Noal
    Noal
    Рейтинг: 816 Неутрално

    До коментар [#15] от "bruno__dante":

    Иска ми се да беше прав

  24. 24 Профил на Animals As Leaders
    Animals As Leaders
    Рейтинг: 582 Неутрално

    До коментар [#17] от "boevbisser":

    И колко време ще издържиш с тези прилични 800 лв.? Какво значи прилични? Ако си 20-годишен пергиш, колкото да хвърчиш с някоя Голф тройка, ше ти стигнат за половин месец, ама я храни две деца с тези пари, а? Я ми се махайте от главата с вашите миризливи ПРИЛИЧНИ 800 лв. Затова сме на това дередже, защото има мижитурки да викат колко прилични били 800 лв. А да не обсъждаме, че същата фирма дава минимум 2000 евро на операторите в заводите си в Германия. Е, кое ще изберат ловчанлии, според теб, умник?

  25. 25 Профил на psb
    psb
    Рейтинг: 12 Неутрално

    До коментар [#24] от "Animals As Leaders":

    Ба мечтай си да им дава 2000 Евро на операторите в Германия. 800 до 1000 звучи по-вероятно. Затова и заплатите тука ще са толкова, ама в лева.

  26. 26 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2662 Весело

    До коментар [#22] от "slan777":

    ще ти трябва и да понаучиш български, че така и в кол-център няма да те вземат.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  27. 27 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2662 Весело

    Това е страхотна новина за хората от Ловеч и региона - аз съм оттам и знам за какво обезлюдяване става дума. Там работа много няма и това е чудесна възможност млади хора да останат, а други да получат приличен доход. Е, не вярвам да дават заплати по 1500 лв., но за там и 800-900 са напълно прилични.Успех на инвеститорите.
    —цитат от коментар 17 на boevbisser


    няма да стане с тия 800-900 лева. Минимум 1000 евро трябва да са заплатите за да спре обезлюдяването и миграцията от провинцията.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  28. 28 Профил на Animals As Leaders
    Animals As Leaders
    Рейтинг: 582 Неутрално

    До коментар [#25] от "psb":

    Ако работникът в Германия заслужава 1000 евро, защо работникът в България да не заслужава 1000 евро? Точно заради тази налагана дискриминация сме зле, байно!

  29. 29 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3616 Неутрално

    "...в който ще инвестира 15 млн. евро и ще наеме 400-500 работници на първо време, съобщи на пресконференция...Щефан Ото..."

    С 15 млн евро 400 - 500 работни места, а Тиквата подхвърли ей така 43,2 млн лв ( 22 млн евро) на една червена комунистическа пловдивска свиня, без нито едно работно място!
    Докато не бъдат ОБЕСЕНИ поне 2-3 червени мутри, България няма да тръгне напред.

  30. 30 Профил на Авточасти AutoPower.BG
    Авточасти AutoPower.BG
    Рейтинг: 461 Неутрално

    Това ще помогне и на българския потребител. Ако ние доставяме до него авточасти чакупени от производител в България със сигурност цените ще са по-ниски.
    Поздрави, Авточасти AutoPower.BG

    Поздрави, Авточасти AutoPower.BG
  31. 31 Профил на Авточасти AutoPower.BG
    Авточасти AutoPower.BG
    Рейтинг: 461 Неутрално

    Можете да сравните цените с нашата интернет страница https://www.autopower.bg/

    Поздрави, Авточасти AutoPower.BG




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK