Срив от над 23% на продажбите на нови автомобили в Европа през септември

Срив от над 23% на продажбите на нови автомобили в Европа през септември

© Reuters



Продажбите на нови автомобили в страните от ЕС през септември се сринаха с 23.5% до малко над 1.09 млн. бройки, показват разпространените днес данни от Асоциацията на автомобилните производители в Европа (АСЕА). Това е първи спад в търсенето от март насам и най-сериозният за септември изобщо.


Обяснението е същото, както и за нетипичния ръст от над 31% през август - влизането в сила на изискването на пазара да се предлага само модели, минали тест за разход на гориво по новия цикъл WLTP. През последния месец от лятото всички коли на склад, които не бяха сертифицирани по него, бяха пуснати на по-ниски цени, което накара редица потребители да избързат с покупката.


Намаляване на търсенето на нови автомобили се забелязва на почти всички пазари, като сериозен е сривът в Румъния (-73.4%), Австрия (-41.1%) и Швеция (почти 40%). България наред с Хърватия е единствената, в която продажбите са по-добри от септември 2017-а, като ръстът е 8.5 на сто. У нас са купени 2758 нови леки коли.




За деветте месеца на годината търсенето на нови коли в страните от ЕС се повишава с 2.5%. От основните пазари ръст има в Испания (+11.7%), Франция (+6.5%) и Германия (+2.4%), а спад - в Италия (‐2.8%) и Великобритания (‐7.5%).


В България продажбите са се повишили с почти 20 на сто, формирани от 22 098 сделки. Бърз поглед към статистиката на КАТ показва, че за деветте месеца в страната са регистрирани над 169 хиляди употребявани леки автомобила, като близо 136 хиляди от тях са на възраст над 10 години. Към 1 октомври регистрираните в страната моторни превозни средства са над 3.66 млн.

Коментари (3)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 1192 Неутрално

    В България колите са най- евтини и доста хора , които не са от България, купуват оттук. Тепърва ще има проблеми, защото младите нямат достатъчно средства за нова кола, а на повечето и не им се налага. Едно време, хората демонстрираха статус с кола. Сега има хора, които имат пари, но нямат нужда от кола и не им се дамат пари за нещо, което няма да ползват всеки ден.

  2. 2 Профил на grem
    grem
    Рейтинг: 309 Неутрално

    След 30%-ното повишаване през Август за което се писа (някаква регулация щеше да влиза в сила), нормално беше да има рязък спад след това.

  3. 3 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2686 Весело

    Нормално, доста пари са. Никой не е луд да инвестира в дизел, ако знае, че ще му го забраняват. Освен това една нова кола си губи цената рязко след излизането от магазина.
    Това е упражнение за богати.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK