Що е то сервизна кампания

Що е то сервизна кампания

© Георги Кожухаров



Само този месец над 5 млн. автомобила от марките БМВ, "Форд", "Тойота", "Опел" и "Субару" бяха обхванати от сервизни кампании по различен повод. Логичният въпрос е какво означава това за потребителите и какви стъпки трябва да предприемат, за да разберат дали проблемът ги засяга лично.


Най-общо, когато има сервизна кампания, автомобилът трябва да мине през сервиза на официалния вносител на марката, в който да се подмени проблемната част. Тук е моментът да се отбележи, че независимо по каква линия колата е стигнала до България, откъде е купена, на колко е години и кой по ред е собственикът, цялата процедура е напълно безплатна за притежателя.


Има обаче и изключение - ако някога, накъде автомобилът е бил обявен за бракуван, а след това "възкресен" и продаден у нас. Преди няколко месеца моят личен автомобил попадна в една от няколкото кампании, свързани с дефектните въздушни възглавници на японската компания "Таката", така че за целия процес мога да разкажа и от личен опит.


Колко сериозни са проблемите




Първият важен въпрос е дали трябва да се обръща внимание на такива кампании? Опитът до момента сочи, че за да се стигне до тях, става въпрос за сериозни проблеми, които пряко застрашават живота и здравето на ползващите автомобила. В моя случай например трябваше да бъде сменен пиропатронът на въздушната възглавница на пасажера, който при определени обстоятелства при задействането си може буквално да изстреля метални осколки към возещия се на предната дясна седалка. В този смисъл е добре поне да се провери за какъв проблем става дума.

Що е то сервизна кампания

© Георги Кожухаров


Тук е моментът да се посочат начините за информиране. Медиите обикновено съобщават марката и модела на засегнатите автомобили, но в повечето случаи проблемът е в сравнително ограничена бройка коли.


Каналите за информация


При мен уведомлението за проблема дойде по пощата, но дилърите на съответните марки използват и други комуникационни канали - телефон, мейл, фирмения си сайт и т.н. За да получите лично уведомление, колата ви трябва да е купена от дилъра на съответната марка или да е минавала поне веднъж при него за сервизно обслужване.


Всеки, който е притеснен, че може да е засегнат, може да провери и по телефона с обаждане до дилъра на съответната марка. Справката отнема секунди, като е достатъчно да се съобщи номерът на рамата на автомобила. Проверка за това дали колата е засегната често може да се направи и на българския сайт на съответната марка, като в момента и при "Тойота", и при "Хонда", които имат модели в сервизна кампания, тази възможност е налична.


Как приключва всичко


При положение че автомобилът е засегнат от подобна кампания, остава само да се запише удобен ден и час, в който ремонтът да бъде направен. Предварително е известно приблизително колко време ще отнеме разрешаването на проблема, което улеснява планирането.

Коментари (35)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на vingen
    vingen
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Една корекция - сервизните кампании не е задължително да са за проблеми, които застрашават безопасността. Правят се за всякакви проблеми и зависят броя дефекти. Премине ли се определена граница, следва сервизна кампания. Въпросната граница е дефинирана в законите за хомологация.

  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4346 Неутрално

    До коментар [#1] от "vingen":

    Много често са фиктивни с рекламна цел или по счетоводни причини.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на Позорно събрание
    Позорно събрание
    Рейтинг: 595 Неутрално

    Сервизната кампания е, когато производителите гледайки максимално ТЪНИЧКО да произведат един нов КЕНЕФ, са се уср@ли и изтеглят обратно автомобила за да си поправят глупостите, които са сътворили....
    Това е , когато или не е безопасно за хората, или когато вече така са се у@к@ли, че няма накъде и ще изгубят много клиенти.
    Иначе си се правят на луди до последно.

    Защо не е имало сервизни акции на W140, W124 , Audi A6 C4 ... и тнт

  4. 4 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1355 Неутрално

    Фирмите не обичат да го правят,но когато се случат няколко проблемни ситуации-педала на газта на Тойто или сега проблем срещу възд.възглавници фирмата изчислява-ако след това се случат още няколко катастрофи с умрели и то в Щатите-ще ни спукат от колективни искове,защото сме ЗНАЕЛИ че има проблем и не сме го оправили.Хората просто си пазят хляба-фирмата.

  5. 5 Профил на vingen
    vingen
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#2] от "КМЕТ В СЯНКА":
    Работейки във въпросната индустрия не съм засичал фиктивни акции и ми е трудно да си представя кому са нужни и как биха били изпълнени.

    До коментар [#3] от "Сумашечая обезяна":
    За ваше сведение W140 е имал три сервизни акции. При W124 и C4 не знам как стоят нещата. Но така или иначе колите в днешно време са несравнимо по-комплексни от тези от преди 20-30 години. Съответно има повече неща, които да се объркат. Ако производителите не се стремяха да намаляват цените на отделните системи и компоненти, то покупката на нова кола щеше да е непосилна задача. Така че, безсмислено псувате и каруцарствате.

  6. 6 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5105 Весело

    До коментар [#3] от "Сумашечая обезяна":

    Верно е нямало?! 2016 Q7 в "бокса", да не говорим за моделите S6, RS6 и S7, и то произведените в рамките на цели 4-ри години, които при по много високо налягане пукаха горивопроводите...

    скоростен индекс "Y"
  7. 7 Профил на Позорно събрание
    Позорно събрание
    Рейтинг: 595 Неутрално

    До коментар [#5] от "vingen":

    Няма такова нещо.... имате грешка... лека
    Производителите се опитват да увеличат цените, не да ги намалят....
    А6С4 е струвала 74000 Дойче марки, като чисто ново с високо оборудване.

    Колкото до W140 , разработвал хго е и проектирал специален отдел посветен само на него и бюджета е бил огромен....
    Не го знзаех това, за сервизните му акции, благодаря !

  8. 8 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 3286 Любопитно

    Аз съм по-любопитен кога ще забранят на автокъщите да внасят каруци на по 380000 километра и ще започнат да глобяват за превъртени километри. В САЩ глобата е 30,000 долара и нагоре.

  9. 9 Профил на Позорно събрание
    Позорно събрание
    Рейтинг: 595 Неутрално

    До коментар [#6] от "hamiltonf":

    Говоря за моделите ПРЕДИ 2000

  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4346 Неутрално

    До коментар [#5] от "vingen":

    Зависи на каква позиция си бил. Това не е инфо за всеки.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4346 Неутрално

    До коментар [#5] от "vingen":

    Производството и продажбите на коли са в топ 10 на печелившите дейности. И съответно като бизнес за много милиарди е пълно с мръсни номера, нелоялни практики , заблуди на клиентите и удари под кръста.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  12. 12 Профил на tko42434569
    tko42434569
    Рейтинг: 258 Неутрално

    До коментар [#8] от "arcanum":

    Проблемът е, че е трудно за доказване. По-големият проблем е, че българинът вярва, че 15-годишен "нов внос" може да бъде на 140 000 км. Реално, 10-годишен автомобил от Германия да речем, няма начин да е под 300 000 км., а допускам, че масово продаваните от автоджамбазите 15 годишни дараци са и на по 350 000 - 400 000.

  13. 13 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4346 Неутрално

    До коментар [#8] от "arcanum":

    +++

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  14. 14 Профил на vingen
    vingen
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#7] от "Сумашечая обезяна":

    На пръв поглед може да изглежда, че увеличават цената, но ако погледнете повече фактори е спорно.

    Пример:

    Mercedes Е420 W124 през 1995г. струва 96542 DM (meinbenz има стари ценови листи за Германия). Това по курса DM=EUR от приемането на еврото е 49361 EUR. Спрямо инфлацията в Германия в периода 1995-2018 тези пари отговарят на 68206 EUR днес. Настоящият E450 4Matic пък струва 63131 EUR, което е по-малко като абсолютна стойност, а като се има предвид огромната разлика в базовото оборудване, по-високата мощност, това че е със задвижване на четирите колела, то реалната разлика става още по-голяма.

    Разбира се примери има много, има и много зависимости в начина на сравнение на цените, но като цяло колите стават все по-комфортни, мощни, безопасни и предлагат повече глезотии, а цените остават сравнително непроменени (естествено като включим инфлацията).

  15. 15 Профил на О, ко ма напрай!
    О, ко ма напрай!
    Рейтинг: 2259 Неутрално

    Небойтесаве.

    Колите са все повече компютри на колела. Максималната опростеност на механиката е мечта и цел на жсеки производител.
    Тесла например се настройват по интернет при проблеми и необходима промяна на капацитета на батерията.

    Та все по рядко ще чувате за рекол. Ама пък ако чуете, ножот ще опрел.

  16. 16 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 1175 Неутрално

    Имам следния проблем със сервизна кампания, за който моля за съвет.
    На моя автомобил Опел, поръчан от български официален дилър и изработен за мен по моя конфигурация в завод в Англия, се случва авария след гаранционния срок. Платих за ремонта и потърсих информация в Гугъл, за да установя, че тази авария на този модел коли е била предмет на сервизна кампания през 2014г. На въпроса ми защо не съм уведомен за тази кампания, а ми оставиха колата да се повреди и да платя за ремонта, отговорът на Опел беше: "Вашият автомобил не е предмет на тази кампания". Кой включва колите предмет на дадена сервизна кампания? Производителят! Очевидно е, че Опел ми е отказал ремонт, който е предоставил на масово на друг пазар. Понеже съм българин и колата ми е поръчана за България!
    Говорих с КЗП, но ми казаха, че са компетентни единствено до срока на 2-годишната гаранция.
    Много ме заболя и ми загорча и искам съвет как и къде мога да си потърся отнетото ми от Опел право на сервизна кампания, защото съм българин!!!

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  17. 17 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11905 Неутрално

    Случвало ми се е два пъти - с тойотата (заклинването на педала) и Аудито (смяна на софтуера за Дизелгейт)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  18. 18 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#15] от "О, ко ма напрай!":

    Точно Тесла ли намери за пример.... Само да те светна, че след 3 годишната гаранция теслата е труп. Тесла не продава резервни части и може дистанционно да блокира извън гаранционни автомобили

    If you are going through hell... Keep going!
  19. 19 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 983 Неутрално

    Защо не е имало сервизни акции на W140, W124 , Audi A6 C4 ... и тнт
    —цитат от коментар 3 на Сумашечая обезяна

    Може и да е имало, но ти да не знаеш. Сервизни акции има и на най-скъпите коли. В днешно време един автомобилен производител зависи от множество доставчици. Достатъчно е само да си спомним за производителя на въздушни възглавници Таката, оказа се, че 1/4 от колите в световен мащаб са с такива.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  20. 20 Профил на ivailosavoff
    ivailosavoff
    Рейтинг: 514 Неутрално

    До коментар [#16] от "Скакауец":

    Пишете и обяснявате проблема на Опел Германия директно, Опел Германия звъни на Опел България, сапунисва ги яко и Опел България ви се обаждат с насрочена дата в Пита и всичко се оправя. Доката не играе сопата по каската от по високо в България никои не се барва за пет стотинки.

  21. 21 Профил на Пийчи Мочи
    Пийчи Мочи
    Рейтинг: 268 Неутрално

    До коментар [#3] от "Сумашечая обезяна":

    Защото точно споменатите от теб модели са абсолютни кен€фи (особено Audi), а оядените, самовлюбени еснафи - германците - се славят с пословичната си 'Sturheit', т.е. инатлък, че дори да им докажеш и покажеш, че грешат, те отричат като арабин след кьолнска нова година! Германец собствени грешки не признава (за това им качество знаят всички в Европа и САЩ, само не и бай Ганя, който ги боготвори)! Те са те нахендрили да ти продадат кочина като Audi A6 C4, ще тръгнат да вадят пари от собствен джоб (само шотландците се славят като по-стиснати от германците в Европа) да ти го дооправят! Хаха, вервай си!

    В отпуск съм
  22. 22 Профил на Пийчи Мочи
    Пийчи Мочи
    Рейтинг: 268 Неутрално

    До коментар [#9] от "Сумашечая обезяна":

    Моделите преди 2000 отдавна са или в пресата или в бантустански държави като нашето БГ. Това са амортизирани и отписани коли. На никой не му пука за тях. Отделно практиката на "сервизни акции" навлезе масово последните 10 години, поради различни емблематични случаи (Тойота, ГМ, БМВ, Хонда) и дойде от САЩ, където човешкият живот се цени и никой не може да лъже и мами, и убива (в случая на VW и преднамерено с Dieselgate-a) хора, без да бъде преследван и наказан! Ако се разчиташе на "великите" германци, и гаранция нямаше да ти дават! (Те така или иначе дават минималната - пример 3-ka BMW в Германия - 2 години стандартната гаранция, в САЩ - 5 години).

    В отпуск съм
  23. 23 Профил на Пийчи Мочи
    Пийчи Мочи
    Рейтинг: 268 Неутрално

    До коментар [#18] от "dante_18":

    Стига лъга бе! Вече има на по 840 000 км и то без да е сменяна батерията и върви като DAY 1!
    След 3 години труп може да е нещо от немската ширпотреба!
    Ей го, и БМВ обявиха ОФИЦИАЛНО, че колите им се разработват за 150 000 km или 5 години макс!

    "Nein, sagt BMW Leasing: Nach 150.000 Kilometern sind unsere Autos kaputt."

    http://www.spiegel.de/auto/aktuell/bmw-setzt-maximal-laufleistung-von-150-000-km-voraus-a-855355.html

    Вервайте си, че "по-убау ут немскуту нема, шъзнайш!"

    В отпуск съм
  24. 24 Профил на vingen
    vingen
    Рейтинг: 8 Весело

    ...Ей го, и БМВ обявиха ОФИЦИАЛНО, че колите им се разработват за 150 000 km или 5 години макс!"Nein, sagt BMW Leasing: Nach 150.000 Kilometern sind unsere Autos kaputt."http://www.spiegel.de/auto/aktuell/bmw-setzt-maximal-laufleistung-von-150-000-km-voraus-a-855355.html "
    —цитат от коментар 23 на Пийчи Мочи


    Много е забавно, как твърдението ви има малко общо с написаното в статията, а правите някакви грандиозни изводи. Грешни естествено.

    Статията е за някакъв частен случай на потребител, който е ползвал BMW 3 на оперативен лизинг. Автомобилът му е давал прекалено много дефекти и човекът е решил да прекрати договора си с лизинговата компания (която явно е официалният BMW лизинг). Лизинговата компания е поискала неустойка, изготвена на базата на това, че колата се обезценява напълно след 150000км.

    Това е тарикатлък от страна на лизинговата компания и определено е доста долно, но няма нищо общо с ресурса на колата и определено е много далеч от твърдението, че BMW официално били казали, че ресурсът им е 150000км. Това твърдение е пълна глупост, още повече че в статията си пише и, че говорителят на BMW е отказал да даде информация за заложения ресурс.

    А заложеният ресурс при проектирането е между 250к и 300к км. Тоа по мои думи.

  25. 25 Профил на О, ко ма напрай!
    О, ко ма напрай!
    Рейтинг: 2259 Неутрално

    Данте, търси контакт и два пироня.

    Инак тая ще те свърши бе.

  26. 26 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 1175 Неутрално

    До коментар [#20] от "ivailosavoff":

    Писах и на Опел в Германия. Отговориха ми същото-автомобилът ви не е предмет на тази кампания. Точка. Злото тръгва от най-високото място.
    Знаят, че нямам какво да им направя като българин от България. Това да не е Италия да глоби Епъл и Самсунг?!

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  27. 27 Профил на Пийчи Мочи
    Пийчи Мочи
    Рейтинг: 268 Неутрално

    До коментар [#24] от "vingen":

    Искаш ли да ти търся официалния прес рилийз от официалната страница на BMW AG или сам можеш да си го намериш (понеже изглежда поназнайваш немския)?

    Викаш колата били на лизинг, затова нещо се джафкали.

    Ами, окей, не знам точно как това променя ситуацията в реалния свят (т.е., аз или ти отиваме и си купуваме едно 320d кеш или като частно лице), но да ти кажа, едно 84-86% от всички 3-ки (например) са фирмени коли. И 5-ци, и Ауди-та и Пасати и.т.н. Т.е. това са коли продаден на фирми, а не на крайни клиенти (лизинг или не). А BMW казва - 150 000 км, 5 години.

    Пак не вярваш?
    Спрвка :

    https://www.kba.de/DE/Statistik/Fahrzeuge/Neuzulassungen/MonatlicheNeuzulassungen/2018/201809_GV1monatlich/201809_n_top50.html?nn=2075134

    Ко прайм тогава? BMW ти лийзва 320d-то и ти казва "до 150 000 сме му сметнали пластмасовата перка на пластмасовия радиатор с пластмасовото казанче! Ако искаш! Нас ко ни пука, че създаваме силен (фалшив) маркетингов имидж, за да може после разни "разбирачи" да се избиват за пластмасовите ни кочини, за да им калкулираме голяма rest-цена и така да завътаме колелото от начало?!"

    В отпуск съм
  28. 28 Профил на Пийчи Мочи
    Пийчи Мочи
    Рейтинг: 268 Неутрално

    Много сте ми забавни в България на тема "Немски коли". Deutschwagen-a тука от форума ми е особено много забавен. Завалията междудругото не изглежда лош човек и има сравнително дълбоки познания на автомобилна тема, но това "немският вирус" бая го е ударило!

    Темата с немските коли е дълга, но накратко : Германецът не кара Мерджани и Баварки щото е богат, а защото са ФИРМЕНИ (фирмата в която работи вместо да му вдигне заплатата и излиза по-евтино да го накара да си избере фиремна кола, която той има правото да кара и за частни цели, отчислявайки ежемесечно 1% от листова и цена като данък към държавата. Т.е. 320d Touring (комби) чат пат с леко екстри - 50 000€ по листа - бай Ханс отчислява към държавата ВСЕКИ МЕСЕЦ 500 €, за да го придобие чрез фирмата, което му позволява не само да ходи до работа, но и да си вози отрочето (ако има такова, щото нещо нещат да ги правят, пък животът "много хубав" там) до детската. А фирмата ги купува с отстъпка поне по 20-25%. Но важна е цената по листа. Затова и АБСОЛЮТЕН КАШОН като 320d струва пеесе бона. Това е историята на кратко.)
    По-интересният въпрос е защо това е win-win-win ситуация и единственият балък, който губи е този който купува колата след амортизацията и (бай Ганя намерил мноо яка 5-чка само на 4 години и 80 000 км)

    Ако някой мисли, че не е така - или не живее в Германия, или не знае немски, или продължава да вярва, че "по-убау ут немскуту нема" и "те там са онези с по 3 глави и 6 ръце и IQ 300", и "BMW (примерно) брат е колата!"

    Айде стига толкоз.

    В отпуск съм
  29. 29 Профил на Пийчи Мочи
    Пийчи Мочи
    Рейтинг: 268 Неутрално

    До коментар [#26] от "Скакауец":

    Не се очудвам! Ние сме малък пазар и за повечето фирми всякакви такива акции/recalls/гаранции/промоции/локализации не си заслужават.

    Като цяло реномето на България на запад от Калотина е... лошо. Смятат ни за някви аборигени, които се радват на каквото им изсипеш. Без претенции и дълбоката провинция, която и да вика, няма кой да я чуе. Важи за АБСОЛЮТНО всякакви стоки идващи от "гоцкия", "уреден", "силен", "разбиращ нещата", "голям брат" "запад".

    Виж по форумите на Опел каква точно част е засегната, консултирай се с майстори и ако може/прецениш най-добре си я подмени сам. Така правят много хора и без да чакат на "сервизната акция".

    А Пауновски щеше да е добре да направи една малка табличка, кои производители за какво точно кои редици от коли са викали последните 6 месеца (напр.). Щеше да е по-ясно и полезно!

    В отпуск съм
  30. 30 Профил на ivailosavoff
    ivailosavoff
    Рейтинг: 514 Неутрално

    До коментар [#26] от "Скакауец":

    В такъв случай нямам съвет. В България съм имал подобен проблем с Ситроен и всичко се оправи с един имеил, Но признавам, става трудно ако не и невъзможно. Просто сменете марката и толкова.
    За жалост, в България къстъмър сървис е непознато понятие, и търговеца работи на принципа, 'ти ела веднъж да те оправя пък после я камилата, я камиларя'. По белия свят, хората мислят правят плануват да те зарибят за поколения.

    Поздрави

  31. 31 Профил на vingen
    vingen
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#24] от "vingen":Искаш ли да ти търся официалния прес рилийз от официалната страница на BMW AG или сам можеш да си го намериш (понеже изглежда поназнайваш немския)?"
    —цитат от коментар 27 на Пийчи Мочи


    Искам. Ще чакам да ми дадете линк.

    Нямам намерение да си губя времето да търся нещо, което не вярвам да съществува, на база на честната ви дума. Особено след като вече показахте че интерпретирате дадени статии абсолютно погрешно.

  32. 32 Профил на Пийчи Мочи
    Пийчи Мочи
    Рейтинг: 268 Неутрално

    До коментар [#31] от "vingen":

    Ма ти си много важен бе, господине! Горе ти приведох факти, че BMW казва на лизинговия си отдел да abschreib-ва една кола след 150 000 км. После ти посочих, че около 85% от всички BMW-та се карат като фирмени коли на лизинг, т.е. за BMW, за линзингодателя и за клиента ЕДНА КОЛА СЛЕД 150 000 км Е DURCH! Ти ако си BMW ще влагаш ли по-скъпи компоненти (въпросната радиаторна перка и казанче, които споменах и които са им слабо място от 90-те години още), които да издържат на 200-, 300- или 500 000 км или ще сложиш пластмасата да изкара 150-160 000 км и после да не ти пука?! В САЩ знаеш ли, че хората карат BMW само за периода на лизинга, като дори BMW им сменя без пари масла, филтри, накладки, гуми и като излезе от лизинг никой не иска да ги пипне тези кочини?

    Не съм ти мъжката секретарка, бегай у лево!

    В отпуск съм
  33. 33 Профил на vingen
    vingen
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#32] от "Пийчи Мочи":

    Сам предлагате да дадете информация и после се правите на ощипана госпожичка. Логика нула.

    Информация от BMW че заложения при проектирането и производството на колата ресурс е 150000км няма. Няма и да има, защото просто не е вярно. Вие явно сте функционално неграмотен и не можете да разберете, че тези 150000км от статията са база на която се калкулира лизинга, а не инженерен ресурс.

    А това, че еди колко си процента коли са лизингови няма грам връзка с ресурса, за който са проектирани.

    И за ваше сведение съм автомобилен инженер работил за два автомобилни OEM-а - немски и холандски, та тази материя точно ми е доста ясна. Вземете да научите нещо ново от някой, който разбира, вместо да се държите като поредния простак.

  34. 34 Профил на Пийчи Мочи
    Пийчи Мочи
    Рейтинг: 268 Неутрално

    Заложеният при проектирането и производството на колата ресурс е точно 150000км! Защото основата маса от тези коли се експлоатира само под формата на лизинг (вкл и към частни лица както е в САЩ). След приключване на въпросния лизинг (в чийто срок се очаква колата да се функционира по зададените параметри и по възможност да не посещава извънпланово сервизно обслужване), на BMW им е праз оная работа кой ще я кара на вторичния пазар и как ще я поддържа, и колко пъти ще си смени пластмасовата перка на радиатора (справка : много!). Калкулацията относно тези 150 000 км и качеството на детайлите/сглобката е направена с цел за периода на лизинга BMW/сервизите им и лизингодателя да имат по-малко разходи по поддръжката.

    Поздрави от някой, който 7 години работи за като IT в BMW!

    В отпуск съм
  35. 35 Профил на Пийчи Мочи
    Пийчи Мочи
    Рейтинг: 268 Неутрално

    "Ощипана госпожичка"? От човек, който си мисли, че "дизеловите плъг-ин хибриди" са решението... Извинявам се! Нещо съм Ви надценил!

    В отпуск съм




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK