
© Reuters
Приетият днес от Европейския парламент план за намаляване на емисиите въглероден диоксид от автомобилите до 2030 година с 37.5% е нереалистичен, се казва в съобщение на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (АСЕА). От организацията посочват, че набелязаната цел е наложена с политически мотиви, но не отчита технологичния и социалния аспект.
Членовете на АСЕА са загрижени за намаляването на емисиите CO2, но нормите трябва да са съобразени с възможностите на производителите, се казва в позицията. Според генералния секретар на организацията Ерик Йонаерт изпълнението ще изисква много по-мащабно навлизане на електромобилите и колите на алтернативни горива, отколкото е възможно.
Той допълва, че компаниите в АСЕА ще продължат да инвестират в технологии, които намаляват вредните емисии, както и в разширяване на портфолиото си от коли на ток и алтернативни горива. Йонаерт допълва, че техният прием се спъва от редица пречки - цена, развитие на зарядната инфраструктура и т.н.
По рано днес от най-големия автомобилен производител в света - "Фолксваген груп" обявиха, че новите планове на ЕС за намаляване на вредните емисии от транспорта ще наложат промени и в техните намерения за лансиране на електромобили. Лидерите на синдикатите в концерна обаче са притеснени, че това ще доведе до съкращаване на работни места.
От ACEA предупреждават, че ако поставените цели не бъдат променени, това ще се отрази негативно върху запазването на работните места на ангажираните в автомобилната индустрия 13.3 млн. европейци.
Ivan_
Рейтинг: 411 ВеселоСега не разбрах, нереалестичен ли е , невъзможен ли е или просто има цена?
Модератора е неадекватен!palav_nik
Рейтинг: 1091 НеутралноПланът е реалистичен. Бъдещето е на електромобилите. Това е положението.
Julian Mall
Рейтинг: 2184 ВеселоАми направо да забраняват всички МПС с ДВГ и така ще се решат всички глобални проблеми с промените в климата и той ще престане да се променя което ще е някакво чудо!
По-добре миг свобода отколкото живот в робствоМаршалов
Рейтинг: 543 ВеселоКлиматът има право да се променя. Бъдете толерантни, така както сте толерантни към промяната на пола.
мурзилкаFourOhFive
Рейтинг: 1784 ЛюбопитноАми ако европейските автопроизводители, загрижени за профсъюзите и граденето на социализЪм, не могат да смогнат да доставят на пазара необходимите електромобили, то азиатските и американските такива няма да имат никакъв проблем.
Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!Нищо лично, просто бизнес.
palav_nik
Рейтинг: 1091 НеутралноДо коментар [#5] от "FourOhFive":
Съгласен. В София вече се движат китайски електробуси.
http://mysofia.bg/news/parvite-elektrobusi-v-sofia-vece-sa-fakt/
Quo Vadis?
Рейтинг: 963 ВеселоДо коментар [#1] от "Ivan_":
100 трилиона ЕУРО за изграждане на необходимата инфраструктура + от някъде трябва да се вземе достатъчно литий за батериите.
Иначе горивата изгарят до въглероден двуокис и не виждам някой как може да повиши с 30-40% КПД-то на съвреминте двигатели с вътрешно горене.
Освен ЕССР да пуснат една сдиректива и на физикат и природата ;)
palav_nik
Рейтинг: 1091 Любопитно1000 км. пробег с новите батерии за електромобили:
https://greentech.bg/archives/75376
One Hour
Рейтинг: 347 ВеселоДо коментар [#1] от "Ivan_":
Не само , че има цена...но има и много петрол:)
Маршалов
Рейтинг: 543 ВеселоКолко въглища има да изгорим с тия електромобили, бедна Ви е фантазията.
мурзилкаВеселин Дечев
Рейтинг: 2066 НеутралноИ кво като се отделя въглероден двуокис?? Че всяко живо същество отделя въглероден двуокис! Дори растенията нощем отделят! Дай да изсечем тогава горите или да избием животните?
Ай стига глупости,а? В Русия съм! В Русия съм!
Веселин Дечев
Рейтинг: 2066 ВеселоТи сериозно ли приемаш едно към едно рекламите за истина?? В Русия съм! В Русия съм!
Веселин Дечев
Рейтинг: 2066 ЛюбопитноПетролът ще се ползва само в химическата промишленост. Има си приложение. В Русия съм! В Русия съм!
Веселин Дечев
Рейтинг: 2066 ВеселоЩо бе?? Тока не идва ли от контакта??? Какви въглища?! В Русия съм! В Русия съм!
Quo Vadis?
Рейтинг: 963 НеутралноДо коментар [#11] от "Веселин Дечев":
Ами бюрократите от ЕССР са си нарочили въглеродния двуокис за враг. Според мен много по релевантна мярка е задължителен процент залесяване на теритриите и контрол на раждаемоста тъй, като ресурсите на планетата не са безкрайни ....
Ама така, ще намалее потреблението и корпорациите ще извият ...
sandman
Рейтинг: 968 НеутралноБъдещето било на електромобилите...Добре,спор няма.Ама ние имаме нужда от автомобили сега,не в бъдещето.И един ден ако електричките станат много,какво правим с батериите им като се износят?Хвърляме ги някъде,така ли?А производстството на толкова много батерии изобщо не натоварва околната среда.Я всички на колелетата и да се свършва с тая истерия.Той климата все пак ще се променя,щото никога не е бил постоянен,но поне идиотите да мирясат на тема СО2.Е,ще намерят с нещо друго да истерясват.
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Viva la Evolution
Рейтинг: 1400 НеутралноМного си е реалистичен даже. Да спрат да произвеждат гигантски джипове, а вместо тях да почнат да правят електромобили.
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "edin drugii
Рейтинг: 2301 Неутралнонещата вървят към пълна забрана на частните автомобили
sandman
Рейтинг: 968 НеутралноДо коментар [#18] от "edin drug":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Нещо такова.Все пак Прекрасния Нов Свят се случва пред очите ни и ние дори го харесваме.
Deinio
Рейтинг: 420 НеутралноЗначи като приемахте евро 6 всичко беше ок. Купихте си софтуерче от Бош и керванът продължи. Когато ви изобличиха като лъжци и измамници запяхте друга песен. Сега щяло да има висока социална цена и съкращения. Ако се интересувахте от хората нямаше да мамите с чистотата на въздуха на първо място. Само обеми и печалби са ви в претенциозните главици.
Мусаши
Рейтинг: 1411 НеутралноПо колко деца позволяваш да имат хората?И като се пенсионирате същите тези деца ще ви плащат пенсиите на бездетниците.И от техните данъци ще функционира държавата.
deaf
Рейтинг: 3021 НеутралноДо коментар [#8] от "palav_nik":
Проблемът е,че батериите имат много малък срок на годност.
batzdravo
Рейтинг: 1791 НеутралноЦитат:
"От ACEA предупреждават, че ако поставените цели не бъдат променени, това ще се отрази негативно върху запазването на работните места на ангажираните в автомобилната индустрия 13.3 млн. европейци."
До вчера плачеха за "специалисти" от Сирия, сега се оказва, че за техните няма да има работни места! Кой лъже и плаши с безработица?! Май са тия, същите, дето ни пробутаха фалшивите данни за колите си, "мислещите" за работниците, демек, а не за печалби!😎
Ivan_
Рейтинг: 411 НеутралноДо коментар [#7] от "Quo Vadis?":
Модератора е неадекватен!"100 трилиона ЕУРО за изграждане на необходимата инфраструктура"
от къде е получено това число?
"от някъде трябва да се вземе достатъчно литий за батериите."
Литий има предостатъчно - Афганистан, цялото тихоокеанско крайбрежие...
pamela
Рейтинг: 2466 НеутралноДо коментар [#15] от "Quo Vadis?":
Залесяването като мярка срещу ерозията на почвата, засушаването и въглеродните емисии сме го учили още в четвърти клас. Да не би оттогава насам нещо в природата да се е променило и тази мярка да не е вече валидна?
Бюрократите да си поставят цели, които да са достижими и сравнително евтини, а не да финансират начинания, приличащи на борба с вятърни мелници и след това да констатират, че няма резултат и да искат все повече пари от населението.
И за другото си прав: крайно време е ООН вместо да приема планове за миграция да предприеме мерки за ограничаване на раждаемостта в бедните държави за да се избегне пренаселеността на тези държави с цел повишаване на стандарта им и избягване на военни конфликти.
sandman
Рейтинг: 968 НеутралноДо коментар [#24] от "Ivan_":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Той ,лития може и да е достатъчно,но добива и обогатяването му а после и превръщането му в батерия никак не са щадящ природата процес.Ще замърсим едното замърсяване с друго.Нуждаем се от революция в технологиите за съхранение на енергия.
Който се интертесува,може да намери данни за енергоемкостта,водния отпечатък/огромен/ и експлоатацията при добива и обработка на литий.За замърсяващите допълнителни процеси дори не ми се пише.
Quo Vadis?
Рейтинг: 963 НеутралноДо коментар [#21] от "Мусаши":
Ами мислия, че по 2 е нормално както е и в повечето семейства. Има едни същества в природата, коийто се размножават докато не убият приемника си (паразити или вируси, както повече ти харесва). За съжаление и човечеството упорито върви по този модел в момента
Ivan_
Рейтинг: 411 НеутралноДо коментар [#26] от "sandman":
Модератора е неадекватен!Колегата писа, че нямало литий и това е което аз оспорих.
Относно това което пише, така е, но ние няма да започваме тепърва да цапаме в конкретния случай, а ще заменим едно цапащо нещо с друго.
Съгласни сме, че производството на ДВГ и горивото за него не са някакви щадящи природата дейности, нали?
Quo Vadis?
Рейтинг: 963 НеутралноДо коментар [#28] от "Ivan_":
Казах 4е няма достатъчно промишлени находища за литий което не е същото.
В морската вода има почти цялата менделеева таблица но никой не е ползва за промишлен добив ....
Quo Vadis?
Рейтинг: 963 НеутралноДо коментар [#28] от "Ivan_":
Интересно защо всички екозащитници живеят в големите градове и нито един не се е преместил в пещера за да живее в хармония с природата
Ivan_
Рейтинг: 411 НеутралноДо коментар [#29] от "Quo Vadis?":
Модератора е неадекватен!Има достатъчно промишлени находища на литий.
Не съм чул да има недостиг на литий като суровина/материал. Ако случайно знаеш нещо повече сподели.
Промишлените находища на суровини се развиват следвайки пазарните потребности. Към момента няма нужда от много нов добив. Възможност за това има.
Афганистан има предостатъчно литий и не е сложно да се добива. Отделно литий има по цялото тихоокенаско крайбрежие и това също предоставя възможност за промишлен добив при необходимост.
Въобще не слагам тук никакво извличане от океанската вода на нищо.
Ivan_
Рейтинг: 411 НеутралноДо коментар [#30] от "Quo Vadis?":
Модератора е неадекватен!Не съм сигурен, че разбирам коректно коментара.
Ако това е намек лично към мен, от години съм се изнесъл от града и живея в малко село.
Не се имам за екозащитник но и не съм "консуматор".
Ако имаш предвид нещо друго не мога да коментирам, защото не съм сигурен какво точно имаш предвид.
simChо
Рейтинг: 2473 НеутралноЧе електромобилите в ЕС имат въглероден отпечатък, средно над 200г/км. СО2 ?
ТЕ какво ще правят , та движението с тях, да не генерира емисии?
simChо
Рейтинг: 2473 НеутралноМайната му на лития .
Кога електромобилите ще се откажат ОТ ВЪГЛИЩАТА???
simChо
Рейтинг: 2473 НеутралноИ??
КАКВА е целта?
Да има сажди, кобалтови остатъци и серен двуокис?
Що???
https://www.freightwaves.com/news/2017/11/28/teslas-coal-powered-cars-and-trucks
Tesla’s coal-powered cars and trucks
simChо
Рейтинг: 2473 НеутралноКолкото повече-толкова повече!
И въглища, ще доставим от Азия , за да задвижваме колите и всичко е шес!