Европейските планове за намаляване на емисиите от автомобилите не били постижими

Европейските планове за намаляване на емисиите от автомобилите не били постижими

© Reuters



Приетият днес от Европейския парламент план за намаляване на емисиите въглероден диоксид от автомобилите до 2030 година с 37.5% е нереалистичен, се казва в съобщение на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (АСЕА). От организацията посочват, че набелязаната цел е наложена с политически мотиви, но не отчита технологичния и социалния аспект.


Членовете на АСЕА са загрижени за намаляването на емисиите CO2, но нормите трябва да са съобразени с възможностите на производителите, се казва в позицията. Според генералния секретар на организацията Ерик Йонаерт изпълнението ще изисква много по-мащабно навлизане на електромобилите и колите на алтернативни горива, отколкото е възможно.


Той допълва, че компаниите в АСЕА ще продължат да инвестират в технологии, които намаляват вредните емисии, както и в разширяване на портфолиото си от коли на ток и алтернативни горива. Йонаерт допълва, че техният прием се спъва от редица пречки - цена, развитие на зарядната инфраструктура и т.н.




По рано днес от най-големия автомобилен производител в света - "Фолксваген груп" обявиха, че новите планове на ЕС за намаляване на вредните емисии от транспорта ще наложат промени и в техните намерения за лансиране на електромобили. Лидерите на синдикатите в концерна обаче са притеснени, че това ще доведе до съкращаване на работни места.


От ACEA предупреждават, че ако поставените цели не бъдат променени, това ще се отрази негативно върху запазването на работните места на ангажираните в автомобилната индустрия 13.3 млн. европейци.

Коментари (32)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2544 Весело

    Сега не разбрах, нереалестичен ли е , невъзможен ли е или просто има цена?

    Модератора е неадекватен!
  2. 2 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 2758 Неутрално

    Планът е реалистичен. Бъдещето е на електромобилите. Това е положението.

  3. 3 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2424 Весело

    Ами направо да забраняват всички МПС с ДВГ и така ще се решат всички глобални проблеми с промените в климата и той ще престане да се променя което ще е някакво чудо!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  4. 4 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 3062 Весело

    Климатът има право да се променя. Бъдете толерантни, така както сте толерантни към промяната на пола.

    мурзилка
  5. 5 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2921 Любопитно

    Ами ако европейските автопроизводители, загрижени за профсъюзите и граденето на социализЪм, не могат да смогнат да доставят на пазара необходимите електромобили, то азиатските и американските такива няма да имат никакъв проблем.

    Нищо лично, просто бизнес.

  6. 6 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 2758 Неутрално

    До коментар [#5] от "FourOhFive":

    Съгласен. В София вече се движат китайски електробуси.
    http://mysofia.bg/news/parvite-elektrobusi-v-sofia-vece-sa-fakt/

  7. 7 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1267 Весело

    До коментар [#1] от "Ivan_":

    100 трилиона ЕУРО за изграждане на необходимата инфраструктура + от някъде трябва да се вземе достатъчно литий за батериите.
    Иначе горивата изгарят до въглероден двуокис и не виждам някой как може да повиши с 30-40% КПД-то на съвреминте двигатели с вътрешно горене.
    Освен ЕССР да пуснат една сдиректива и на физикат и природата ;)

  8. 8 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 2758 Любопитно

    1000 км. пробег с новите батерии за електромобили:
    https://greentech.bg/archives/75376

  9. 9 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1669 Весело

    До коментар [#1] от "Ivan_":

    Не само , че има цена...но има и много петрол:)

  10. 10 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 3062 Весело

    Колко въглища има да изгорим с тия електромобили, бедна Ви е фантазията.

    мурзилка
  11. 11 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2378 Неутрално

    До коментар [#1] от "Ivan_":100 трилиона ЕУРО за изграждане на необходимата инфраструктура + от някъде трябва да се вземе достатъчно литий за батериите.Иначе горивата изгарят до въглероден двуокис и не виждам някой как може да повиши с 30-40% КПД-то на съвреминте двигатели с вътрешно горене. Освен ЕССР да пуснат една сдиректива и на физикат и природата ;)
    —цитат от коментар 7 на Quo Vadis?


    И кво като се отделя въглероден двуокис?? Че всяко живо същество отделя въглероден двуокис! Дори растенията нощем отделят! Дай да изсечем тогава горите или да избием животните?
    Ай стига глупости,а?

    Съболезнования към всички либераст-толерасти за евроатлантическите ви ценности!
  12. 12 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2378 Весело

    1000 км. пробег с новите батерии за електромобили
    —цитат от коментар 8 на palav_nik


    Ти сериозно ли приемаш едно към едно рекламите за истина??

    Съболезнования към всички либераст-толерасти за евроатлантическите ви ценности!
  13. 13 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2378 Любопитно

    До коментар [#1] от "Ivan_":Не само , че има цена...но има и много петрол:)
    —цитат от коментар 9 на One Hour


    Петролът ще се ползва само в химическата промишленост. Има си приложение.

    Съболезнования към всички либераст-толерасти за евроатлантическите ви ценности!
  14. 14 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2378 Весело

    Колко въглища има да изгорим с тия електромобили, бедна Ви е фантазията.
    —цитат от коментар 10 на Маршалов


    Що бе?? Тока не идва ли от контакта??? Какви въглища?!

    Съболезнования към всички либераст-толерасти за евроатлантическите ви ценности!
  15. 15 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1267 Неутрално

    До коментар [#11] от "Веселин Дечев":

    Ами бюрократите от ЕССР са си нарочили въглеродния двуокис за враг. Според мен много по релевантна мярка е задължителен процент залесяване на теритриите и контрол на раждаемоста тъй, като ресурсите на планетата не са безкрайни ....

    Ама така, ще намалее потреблението и корпорациите ще извият ...

  16. 16 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 2123 Неутрално

    Бъдещето било на електромобилите...Добре,спор няма.Ама ние имаме нужда от автомобили сега,не в бъдещето.И един ден ако електричките станат много,какво правим с батериите им като се износят?Хвърляме ги някъде,така ли?А производстството на толкова много батерии изобщо не натоварва околната среда.Я всички на колелетата и да се свършва с тая истерия.Той климата все пак ще се променя,щото никога не е бил постоянен,но поне идиотите да мирясат на тема СО2.Е,ще намерят с нещо друго да истерясват.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  17. 17 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1527 Неутрално

    Много си е реалистичен даже. Да спрат да произвеждат гигантски джипове, а вместо тях да почнат да правят електромобили.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  18. 18 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2426 Неутрално

    нещата вървят към пълна забрана на частните автомобили

  19. 19 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 2123 Неутрално

    До коментар [#18] от "edin drug":

    Нещо такова.Все пак Прекрасния Нов Свят се случва пред очите ни и ние дори го харесваме.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  20. 20 Профил на Deinio
    Deinio
    Рейтинг: 621 Неутрално

    Значи като приемахте евро 6 всичко беше ок. Купихте си софтуерче от Бош и керванът продължи. Когато ви изобличиха като лъжци и измамници запяхте друга песен. Сега щяло да има висока социална цена и съкращения. Ако се интересувахте от хората нямаше да мамите с чистотата на въздуха на първо място. Само обеми и печалби са ви в претенциозните главици.

  21. 21 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 2371 Неутрално

    До коментар [#11] от "Веселин Дечев":Ами бюрократите от ЕССР са си нарочили въглеродния двуокис за враг. Според мен много по релевантна мярка е задължителен процент залесяване на теритриите и контрол на раждаемоста тъй, като ресурсите на планетата не са безкрайни ....Ама така, ще намалее потреблението и корпорациите ще извият ...
    —цитат от коментар 15 на Quo Vadis?


    По колко деца позволяваш да имат хората?И като се пенсионирате същите тези деца ще ви плащат пенсиите на бездетниците.И от техните данъци ще функционира държавата.

  22. 22 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3196 Неутрално

    1000 км. пробег с новите батерии за електромобили:https://greentech.bg/archives/75376
    —цитат от коментар 8 на palav_nik



    До коментар [#8] от "palav_nik":

    Проблемът е,че батериите имат много малък срок на годност.

  23. 23 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2501 Неутрално

    Цитат:
    "От ACEA предупреждават, че ако поставените цели не бъдат променени, това ще се отрази негативно върху запазването на работните места на ангажираните в автомобилната индустрия 13.3 млн. европейци."

    До вчера плачеха за "специалисти" от Сирия, сега се оказва, че за техните няма да има работни места! Кой лъже и плаши с безработица?! Май са тия, същите, дето ни пробутаха фалшивите данни за колите си, "мислещите" за работниците, демек, а не за печалби!😎

  24. 24 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2544 Неутрално

    До коментар [#7] от "Quo Vadis?":

    "100 трилиона ЕУРО за изграждане на необходимата инфраструктура"
    от къде е получено това число?

    "от някъде трябва да се вземе достатъчно литий за батериите."

    Литий има предостатъчно - Афганистан, цялото тихоокеанско крайбрежие...

    Модератора е неадекватен!
  25. 25 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1822 Неутрално

    До коментар [#15] от "Quo Vadis?":

    Залесяването като мярка срещу ерозията на почвата, засушаването и въглеродните емисии сме го учили още в четвърти клас. Да не би оттогава насам нещо в природата да се е променило и тази мярка да не е вече валидна?
    Бюрократите да си поставят цели, които да са достижими и сравнително евтини, а не да финансират начинания, приличащи на борба с вятърни мелници и след това да констатират, че няма резултат и да искат все повече пари от населението.
    И за другото си прав: крайно време е ООН вместо да приема планове за миграция да предприеме мерки за ограничаване на раждаемостта в бедните държави за да се избегне пренаселеността на тези държави с цел повишаване на стандарта им и избягване на военни конфликти.

  26. 26 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 2123 Неутрално

    До коментар [#24] от "Ivan_":

    Той ,лития може и да е достатъчно,но добива и обогатяването му а после и превръщането му в батерия никак не са щадящ природата процес.Ще замърсим едното замърсяване с друго.Нуждаем се от революция в технологиите за съхранение на енергия.
    Който се интертесува,може да намери данни за енергоемкостта,водния отпечатък/огромен/ и експлоатацията при добива и обработка на литий.За замърсяващите допълнителни процеси дори не ми се пише.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  27. 27 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1267 Неутрално

    До коментар [#21] от "Мусаши":

    Ами мислия, че по 2 е нормално както е и в повечето семейства. Има едни същества в природата, коийто се размножават докато не убият приемника си (паразити или вируси, както повече ти харесва). За съжаление и човечеството упорито върви по този модел в момента

  28. 28 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2544 Неутрално

    До коментар [#26] от "sandman":

    Колегата писа, че нямало литий и това е което аз оспорих.

    Относно това което пише, така е, но ние няма да започваме тепърва да цапаме в конкретния случай, а ще заменим едно цапащо нещо с друго.
    Съгласни сме, че производството на ДВГ и горивото за него не са някакви щадящи природата дейности, нали?

    Модератора е неадекватен!
  29. 29 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1267 Неутрално

    До коментар [#28] от "Ivan_":

    Казах 4е няма достатъчно промишлени находища за литий което не е същото.
    В морската вода има почти цялата менделеева таблица но никой не е ползва за промишлен добив ....

  30. 30 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1267 Неутрално

    До коментар [#28] от "Ivan_":

    Интересно защо всички екозащитници живеят в големите градове и нито един не се е преместил в пещера за да живее в хармония с природата

  31. 31 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2544 Неутрално

    До коментар [#29] от "Quo Vadis?":

    Има достатъчно промишлени находища на литий.
    Не съм чул да има недостиг на литий като суровина/материал. Ако случайно знаеш нещо повече сподели.

    Промишлените находища на суровини се развиват следвайки пазарните потребности. Към момента няма нужда от много нов добив. Възможност за това има.
    Афганистан има предостатъчно литий и не е сложно да се добива. Отделно литий има по цялото тихоокенаско крайбрежие и това също предоставя възможност за промишлен добив при необходимост.
    Въобще не слагам тук никакво извличане от океанската вода на нищо.

    Модератора е неадекватен!
  32. 32 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2544 Неутрално

    До коментар [#30] от "Quo Vadis?":

    Не съм сигурен, че разбирам коректно коментара.

    Ако това е намек лично към мен, от години съм се изнесъл от града и живея в малко село.
    Не се имам за екозащитник но и не съм "консуматор".

    Ако имаш предвид нещо друго не мога да коментирам, защото не съм сигурен какво точно имаш предвид.

    Модератора е неадекватен!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK