"Фолксваген" планира до 2030 г. над 40% от продажбите да са на електромобили

Херберт Дис на фона на снимка на концептуални електромобили.

Херберт Дис на фона на снимка на концептуални електромобили.



Фолксваген груп" (Volkswagen Group) планира да увеличи дела на електрическите автомобили в гамата си, за да посрещне по-строгите наредби на ЕС за емисиите от въглероден диоксид, заяви днес главният изпълнителен директор на компанията Херберт Дис, цитиран от ДПА, предаде БТА. Концернът ще увеличи дела на електрическите автомобили до над 40% до 2030 година.


"Това означава, че планираната програма за преструктуриране, която се изисква за това превключване на системата, е недостатъчна", каза Дис от централата на "Фолксваген" във Волфсбург. Председателят на съвета на работниците в германската автомобилна компания Бернд Остерлох изтъкна, че новите цели, поставени от ЕС, които Брюксел обяви късно вечерта в понеделник, представляват "огромен товар и предизвикателство" за работниците и призова за правителствена помощ.


Синдикатите предупредиха, че преминаването към електрическите автомобили, които имат по-малко части, ще доведе до съкращаване на работни места - което "Фолксваген" иска да избегне. ЕС постигна споразумение в понеделник да съкрати емисиите от въглероден диоксид от новите автомобили с 37.5% до 2030 година.




Мнозина в германския автомобилен сектор смятат тази цел за нереалистична. "Фолксваген" вече е предприел съкращения на емисиите от въглероден диоксид с 30 на сто до 2030 година, заяви Дис. Компанията планира да постигне тази цел с преминаване към електрически автомобили, за което са отпуснати 30 милиарда евро за следващите 5 години.


Сегашните планове за производството на електрически автомобили трябва да бъдат преразгледани, а новият план да бъде представен през есента на следващата година, добави Дис.

Коментари (37)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 903 Неутрално

    Ха сега де, кое е по важно - хляба или въздухът ???

  2. 2 Профил на K2
    K2
    Рейтинг: 1826 Неутрално

    Леле! Добивните икономики го закъсаха.

    SHADOWS of SOFIA
  3. 3 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 910 Неутрално

    Ха сега де, кое е по важно - хляба или въздухът ???
    —цитат от коментар 1 на valtoro


    Без хляб може, но без въздух - не...

  4. 4 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2052 Любопитно

    Ха сега де, кое е по важно - хляба или въздухът ???
    —цитат от коментар 1 на valtoro


    какво му е на въздуха???

    В Русия съм! В Русия съм!
  5. 5 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 427 Неутрално

    Хора, политиките са задействани, през 2050г. в Европа автомобили с ДВГ няма да се движат.
    Остава все още отворен въпроса с камионите...

    Модератора е неадекватен!
  6. 6 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1495 Неутрално

    [quote#4:"Веселин Дечев"][/quote]

    Започнал да се сгъстява.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  7. 7 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2834 Неутрално

    "електрическите автомобили, които имат по-малко части, ще доведе до съкращаване на работни места - което "Фолксваген" иска да избегне."

    И още нещо ще доведе – поевтиняване на автомобила. Колицата ще стане по-достъпна, а работната сила не за първи път ще се пренасочи към други сектори. От началото на индустриализацията насам – много пъти!

  8. 8 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2834 Неутрално

    [quote#4:"Веселин Дечев"]
    —цитат от коментар 6 на quatro_4x3
    Започнал да се сгъстява.[/quote]

    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
    Голям майтап е този Веско.

  9. 9 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1410 Неутрално

    По-малко части, по-малко ремонти, по-малко разходи - чудесна новина. Спадане на търсенето на нефт и ролята на сатрапии като Русия и Саудитска Арабия. След само някакви си десет-петнайсет годинки.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  10. 10 Профил на satanail13
    satanail13
    Рейтинг: 751 Неутрално

    Въпроса е кой ще си го купи. Аз не бих.

    Марс е изконна Американска територия!
  11. 11 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 1662 Весело

    Лоши хитлерофашисти искат да спрат основния поминък на руснаците, като отмъщение за втората световна война.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  12. 12 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1495 Весело

    Въпроса е кой ще си го купи. Аз не бих.
    —цитат от коментар 10 на satanail13


    Фолксваген са идиоти. Изобщо не могат да си направят сметката дали ще има кой да купува. Обясни им! Да им се чуди човек как печелят милиарди, като са такива балами.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  13. 13 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 910 Неутрално

    "електрическите автомобили, които имат по-малко части, ще доведе до съкращаване на работни места - което "Фолксваген" иска да избегне."И още нещо ще доведе – поевтиняване на автомобила.
    —цитат от коментар 7 на Alexander97


    Това още не е сигурно, но може би с времето ще стане. В една батерия има малко на брой детайли (значи са необходими по-малко стругари и фрезисти), но все още цените са високи. Сравнете цената на Тесла Модел S с аналогично по клас Ауди или БМВ, или Модел 3 с Фолксваген.

  14. 14 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 1904 Весело

    "Фолксваген" планира до 2030 г. над 40% от продажбите да са на електромобили
    ==============
    Десет години е голям срок...машинописките изчезнаха за пет...

  15. 15 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 874 Любопитно

    През 2030 някой трябва много да ме увещава и да ми дава пари, за да ме накара да си купя пърдялник, когато в същото време електромобилите ще са значително по-евтини и безкрайно по-разумни за експлоатация.

  16. 16 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5433 Неутрално

    2030 е далеч...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  17. 17 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 566 Неутрално

    До коментар [#2] от "КА2":
    Имаш предвид добивните икономики на литий?

  18. 18 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 566 Неутрално

    До коментар [#15] от "naskotop":


    Да доживеем

  19. 19 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 566 Неутрално

    До коментар [#16] от "penetrating":


    Толкова далеч, че всилки да си правят pr с бъдещето

  20. 20 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Много фирми изчезнаха за 1 нощ.

  21. 21 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 1208 Неутрално

    VW, късно е либе за китка, ще дишате праха на Тесла през 2030.

    Smooth criminal-a criminal who is sneaky and doesn't leave a trace of his presence at the scene.
  22. 22 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Фолксваген НЯМАТ ИДЕЯ КАКВИ ТОЧНО ЕЛЕКТРОМОБИЛИ ще правят, но видиш ли, 40% щели да бъдат такива до 2030г.. Ако концепцията на Тесла беше витална и пробив, то ВСИЧКО невероятно мощни и иновативни световни гиганти в автомобилостроенето вече щяха да са я усвоили донякъде в модели, защото в Тесла НЯМА кой знае какво ноу-хау, което да е недостъпно за тези корпорации. Всички имат достъп до батерии и електромотори, а за автономните автомобили някой концерни вече са 4-то ниво, в сравнение с Тесла, които са на 2-ро. Ако искат, големите от утре могат да завладеят пазара на електромобили, но нещо на са уверени, че конкретната технология е решението.

  23. 23 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 972 Неутрално

    До коментар [#9] от "Пипера е много лют":

    Е,първо петролът инприродния хяз все така щебса необходими за органичния синтез,който снабдява със суровини повечетониндустрии.и второ-за производството на батерии ще трябват някои редки елементи.Страните,където ги има ще стант новите СА и Катар.

  24. 24 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2052 Весело

    Пълни глупости!
    И утре като зареда батерията 20 пъти и се разкапе кво правим?
    От производителя ще кажат -неправилна експолоатация, гаранцията не е валидна, чао!
    Айде друм!

    В Русия съм! В Русия съм!
  25. 25 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2052 Любопитно

    По-малко части, по-малко ремонти, по-малко разходи - чудесна новина. Спадане на търсенето на нефт и ролята на сатрапии като Русия и Саудитска Арабия. След само някакви си десет-петнайсет годинки.
    —цитат от коментар 9 на Пипера е много лют


    А какво правим с петродолара??

    В Русия съм! В Русия съм!
  26. 26 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2052 Весело

    През 2030 някой трябва много да ме увещава и да ми дава пари, за да ме накара да си купя пърдялник, когато в същото време електромобилите ще са значително по-евтини и безкрайно по-разумни за експлоатация.
    —цитат от коментар 15 на naskotop


    Като ти се прецака батерията и спре след 70 вместо след 300км насре пътя Трън-Кюстендил и повървиш 30 км до най-близкото село ще си говорим пак!

    В Русия съм! В Русия съм!
  27. 27 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1394 Неутрално

    Димящите бръмчалки изживяват последните си дни, независимо дали това се харесва на синдикатите, на тези дето ги произвеждат, на тези дето помпат петролец и всякакви други паразити. А на хоризонта се задава Хиперлуп, който ще е следващата стъпка в революцията на транспорта. И пак Илън Мъск е пионера, във въвеждането на технология измислена преди 50 години.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  28. 28 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2398 Неутрално

    И все пак, дори към 2030 г. ще има ударно производство най-малко на 30-40% дизели от общата продукция. VW и останалите големи производите инвестираха доста в разработките на нови дизелови агрегати през последните 10-15 години и ще трябва да си избият инвестициите.

  29. 29 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 1662 Любопитно

    Като ти се прецака батерията и спре след 70 вместо след 300км насре пътя Трън-Кюстендил и повървиш 30 км до най-близкото село ще си говорим пак!
    —цитат от коментар 26 на Веселин Дечев


    Сега като ти се развали карбуратора на москвича насред пътя Китен-Поморие какво правиш?

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  30. 30 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 1662 Весело

    [quote#25:"Веселин Дечев"][/quote]

    Доларът си е долар. И с петрото и без него.
    Какво правим със света Въглеводородчица е по-уместния въпрос? Защото добрия стар Буш умря, светла му памет, нови хуманитарни помощи за гладния руски народ не се предвиждат.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  31. 31 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3115 Любопитно

    Това си прилича на нова технологична революция, е, не съвсем като интернет, но не е и много далече. Според мен като нищо може да стане и по-бързо и съм сигурен, че другите големи производители имат подобни планове, но засега не са ги съобщили публично.
    А Тесла, които поведоха тази революция, ще получат истинска конкуренция.
    А най-доволни ще бъдат потребителите - неизбежно цената ще падне, със сигурност качеството на въздуха ще се подобри - с колко, само времето ще покаже.
    Да сме живи и здрави, ще видим.

  32. 32 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2586 Неутрално

    След 10 години електричеьките коли вероятно ще са и автономни. Робот-кола!

  33. 33 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 827 Неутрално

    Пускането на толкова голям брой електрчки, ще има нужда от необходимата инфраструктура за зареждане и капацитет на електропреносната мрежа. Това глванаците от ЕС имат ли го като задача за изпълнение? При положение, че нямаме някакъв колосален скок в производството на ел. мощности, как би се покрило подобно потребление(освен да представят ефирна зарядна станция)?

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  34. 34 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 535 Неутрално

    До коментар [#13] от "plamen_b":

    В една батерия има повече на брой елементи, отколкото в цял автомобил.

    https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/pics-info-inside-the-battery-pack.34934/

    Dum Spiro, Spero
  35. 35 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 535 Весело

    До коментар [#33] от "Bullet":

    То май изграждането на допълнителни мощности ще е дребна сума спрямо подсилването на преносната мрежа и изграждането на зарядна инфраструктура. Не знам как я виждат тая работа някой хора. Мен лично ме мъчат видения на опънати зарядни кабели от прозорците на блоковете. Е , за някои наши мургави сънародници това ще е Райската градина ....

    Dum Spiro, Spero
  36. 36 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5433 Неутрално

    До коментар [#19] от "taratanki":

    Да :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  37. 37 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 827 Весело

    До коментар [#35] от "gargamel":

    У наше село, и околията, новооткриващите складови и производствени помещения, фирми чакат 3-4 години, да бъдат включени към електропреносната мрежа. Отделно общините реват, че нямат капацитет да покрият евентуални бъдещи мощности. Амазон откриват 3 съвърни и логистични бази в района и те се почесват от къде да се включат, щото някой недоспал при проекта, да предвиди капацитет необходим за такава дейност.
    Пълно мазало, визия в мъглата:)

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK