"Фолксваген" планира до 2030 г. над 40% от продажбите да са на електромобили

Херберт Дис на фона на снимка на концептуални електромобили.

Херберт Дис на фона на снимка на концептуални електромобили.



Фолксваген груп" (Volkswagen Group) планира да увеличи дела на електрическите автомобили в гамата си, за да посрещне по-строгите наредби на ЕС за емисиите от въглероден диоксид, заяви днес главният изпълнителен директор на компанията Херберт Дис, цитиран от ДПА, предаде БТА. Концернът ще увеличи дела на електрическите автомобили до над 40% до 2030 година.


"Това означава, че планираната програма за преструктуриране, която се изисква за това превключване на системата, е недостатъчна", каза Дис от централата на "Фолксваген" във Волфсбург. Председателят на съвета на работниците в германската автомобилна компания Бернд Остерлох изтъкна, че новите цели, поставени от ЕС, които Брюксел обяви късно вечерта в понеделник, представляват "огромен товар и предизвикателство" за работниците и призова за правителствена помощ.


Синдикатите предупредиха, че преминаването към електрическите автомобили, които имат по-малко части, ще доведе до съкращаване на работни места - което "Фолксваген" иска да избегне. ЕС постигна споразумение в понеделник да съкрати емисиите от въглероден диоксид от новите автомобили с 37.5% до 2030 година.




Мнозина в германския автомобилен сектор смятат тази цел за нереалистична. "Фолксваген" вече е предприел съкращения на емисиите от въглероден диоксид с 30 на сто до 2030 година, заяви Дис. Компанията планира да постигне тази цел с преминаване към електрически автомобили, за което са отпуснати 30 милиарда евро за следващите 5 години.


Сегашните планове за производството на електрически автомобили трябва да бъдат преразгледани, а новият план да бъде представен през есента на следващата година, добави Дис.

Коментари (37)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    Ха сега де, кое е по важно - хляба или въздухът ???

  2. 2 Профил на KA2
    KA2
    Рейтинг: 3411 Неутрално

    Леле! Добивните икономики го закъсаха.

  3. 3 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 3108 Неутрално

    Ха сега де, кое е по важно - хляба или въздухът ???
    —цитат от коментар 1 на valtoro


    Без хляб може, но без въздух - не...

  4. 4 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2812 Любопитно

    Ха сега де, кое е по важно - хляба или въздухът ???
    —цитат от коментар 1 на valtoro


    какво му е на въздуха???

    Съболезнования към всички либераст-толерасти за евроатлантическите ви ценности!
  5. 5 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 3618 Неутрално

    Хора, политиките са задействани, през 2050г. в Европа автомобили с ДВГ няма да се движат.
    Остава все още отворен въпроса с камионите...

    Модератора е неадекватен!
  6. 6 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1629 Неутрално

    [quote#4:"Веселин Дечев"][/quote]

    Започнал да се сгъстява.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  7. 7 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2237 Неутрално

    "електрическите автомобили, които имат по-малко части, ще доведе до съкращаване на работни места - което "Фолксваген" иска да избегне."

    И още нещо ще доведе – поевтиняване на автомобила. Колицата ще стане по-достъпна, а работната сила не за първи път ще се пренасочи към други сектори. От началото на индустриализацията насам – много пъти!

  8. 8 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2237 Неутрално

    [quote#4:"Веселин Дечев"]
    —цитат от коментар 6 на quatro_4x3
    Започнал да се сгъстява.[/quote]

    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
    Голям майтап е този Веско.

  9. 9 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1803 Неутрално

    По-малко части, по-малко ремонти, по-малко разходи - чудесна новина. Спадане на търсенето на нефт и ролята на сатрапии като Русия и Саудитска Арабия. След само някакви си десет-петнайсет годинки.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  10. 10 Профил на satanail13
    satanail13
    Рейтинг: 949 Неутрално

    Въпроса е кой ще си го купи. Аз не бих.

    Марс е изконна Американска територия!
  11. 11 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3417 Весело

    Лоши хитлерофашисти искат да спрат основния поминък на руснаците, като отмъщение за втората световна война.

  12. 12 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1629 Весело

    Въпроса е кой ще си го купи. Аз не бих.
    —цитат от коментар 10 на satanail13


    Фолксваген са идиоти. Изобщо не могат да си направят сметката дали ще има кой да купува. Обясни им! Да им се чуди човек как печелят милиарди, като са такива балами.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  13. 13 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 3108 Неутрално

    "електрическите автомобили, които имат по-малко части, ще доведе до съкращаване на работни места - което "Фолксваген" иска да избегне."И още нещо ще доведе – поевтиняване на автомобила.
    —цитат от коментар 7 на Alexander97


    Това още не е сигурно, но може би с времето ще стане. В една батерия има малко на брой детайли (значи са необходими по-малко стругари и фрезисти), но все още цените са високи. Сравнете цената на Тесла Модел S с аналогично по клас Ауди или БМВ, или Модел 3 с Фолксваген.

  14. 14 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 3251 Весело

    "Фолксваген" планира до 2030 г. над 40% от продажбите да са на електромобили
    ==============
    Десет години е голям срок...машинописките изчезнаха за пет...

  15. 15 Профил на naskotop
    naskotop
    Рейтинг: 778 Любопитно

    През 2030 някой трябва много да ме увещава и да ми дава пари, за да ме накара да си купя пърдялник, когато в същото време електромобилите ще са значително по-евтини и безкрайно по-разумни за експлоатация.

  16. 16 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11624 Неутрално

    2030 е далеч...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  17. 17 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 393 Неутрално

    До коментар [#2] от "КА2":
    Имаш предвид добивните икономики на литий?

  18. 18 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 393 Неутрално

    До коментар [#15] от "naskotop":


    Да доживеем

  19. 19 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 393 Неутрално

    До коментар [#16] от "penetrating":


    Толкова далеч, че всилки да си правят pr с бъдещето

  20. 20 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Много фирми изчезнаха за 1 нощ.

  21. 21 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 344 Неутрално

    VW, късно е либе за китка, ще дишате праха на Тесла през 2030.

    "Пенсионер вее руско знаме, а иска немска пенсия!! Ама откъдя, накъдя, бе....??" - фейсбук статус
  22. 22 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 982 Неутрално

    Фолксваген НЯМАТ ИДЕЯ КАКВИ ТОЧНО ЕЛЕКТРОМОБИЛИ ще правят, но видиш ли, 40% щели да бъдат такива до 2030г.. Ако концепцията на Тесла беше витална и пробив, то ВСИЧКО невероятно мощни и иновативни световни гиганти в автомобилостроенето вече щяха да са я усвоили донякъде в модели, защото в Тесла НЯМА кой знае какво ноу-хау, което да е недостъпно за тези корпорации. Всички имат достъп до батерии и електромотори, а за автономните автомобили някой концерни вече са 4-то ниво, в сравнение с Тесла, които са на 2-ро. Ако искат, големите от утре могат да завладеят пазара на електромобили, но нещо на са уверени, че конкретната технология е решението.

  23. 23 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3988 Неутрално

    До коментар [#9] от "Пипера е много лют":

    Е,първо петролът инприродния хяз все така щебса необходими за органичния синтез,който снабдява със суровини повечетониндустрии.и второ-за производството на батерии ще трябват някои редки елементи.Страните,където ги има ще стант новите СА и Катар.

  24. 24 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2812 Весело

    Пълни глупости!
    И утре като зареда батерията 20 пъти и се разкапе кво правим?
    От производителя ще кажат -неправилна експолоатация, гаранцията не е валидна, чао!
    Айде друм!

    Съболезнования към всички либераст-толерасти за евроатлантическите ви ценности!
  25. 25 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2812 Любопитно

    По-малко части, по-малко ремонти, по-малко разходи - чудесна новина. Спадане на търсенето на нефт и ролята на сатрапии като Русия и Саудитска Арабия. След само някакви си десет-петнайсет годинки.
    —цитат от коментар 9 на Пипера е много лют


    А какво правим с петродолара??

    Съболезнования към всички либераст-толерасти за евроатлантическите ви ценности!
  26. 26 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2812 Весело

    През 2030 някой трябва много да ме увещава и да ми дава пари, за да ме накара да си купя пърдялник, когато в същото време електромобилите ще са значително по-евтини и безкрайно по-разумни за експлоатация.
    —цитат от коментар 15 на naskotop


    Като ти се прецака батерията и спре след 70 вместо след 300км насре пътя Трън-Кюстендил и повървиш 30 км до най-близкото село ще си говорим пак!

    Съболезнования към всички либераст-толерасти за евроатлантическите ви ценности!
  27. 27 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1349 Неутрално

    Димящите бръмчалки изживяват последните си дни, независимо дали това се харесва на синдикатите, на тези дето ги произвеждат, на тези дето помпат петролец и всякакви други паразити. А на хоризонта се задава Хиперлуп, който ще е следващата стъпка в революцията на транспорта. И пак Илън Мъск е пионера, във въвеждането на технология измислена преди 50 години.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  28. 28 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2353 Неутрално

    И все пак, дори към 2030 г. ще има ударно производство най-малко на 30-40% дизели от общата продукция. VW и останалите големи производите инвестираха доста в разработките на нови дизелови агрегати през последните 10-15 години и ще трябва да си избият инвестициите.

  29. 29 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3417 Любопитно

    Като ти се прецака батерията и спре след 70 вместо след 300км насре пътя Трън-Кюстендил и повървиш 30 км до най-близкото село ще си говорим пак!
    —цитат от коментар 26 на Веселин Дечев


    Сега като ти се развали карбуратора на москвича насред пътя Китен-Поморие какво правиш?

  30. 30 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3417 Весело

    [quote#25:"Веселин Дечев"][/quote]

    Доларът си е долар. И с петрото и без него.
    Какво правим със света Въглеводородчица е по-уместния въпрос? Защото добрия стар Буш умря, светла му памет, нови хуманитарни помощи за гладния руски народ не се предвиждат.

  31. 31 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3593 Любопитно

    Това си прилича на нова технологична революция, е, не съвсем като интернет, но не е и много далече. Според мен като нищо може да стане и по-бързо и съм сигурен, че другите големи производители имат подобни планове, но засега не са ги съобщили публично.
    А Тесла, които поведоха тази революция, ще получат истинска конкуренция.
    А най-доволни ще бъдат потребителите - неизбежно цената ще падне, със сигурност качеството на въздуха ще се подобри - с колко, само времето ще покаже.
    Да сме живи и здрави, ще видим.

  32. 32 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2831 Неутрално

    След 10 години електричеьките коли вероятно ще са и автономни. Робот-кола!

  33. 33 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 994 Неутрално

    Пускането на толкова голям брой електрчки, ще има нужда от необходимата инфраструктура за зареждане и капацитет на електропреносната мрежа. Това глванаците от ЕС имат ли го като задача за изпълнение? При положение, че нямаме някакъв колосален скок в производството на ел. мощности, как би се покрило подобно потребление(освен да представят ефирна зарядна станция)?

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  34. 34 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 913 Неутрално

    До коментар [#13] от "plamen_b":

    В една батерия има повече на брой елементи, отколкото в цял автомобил.

    https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/pics-info-inside-the-battery-pack.34934/

    Dum Spiro, Spero
  35. 35 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 913 Весело

    До коментар [#33] от "Bullet":

    То май изграждането на допълнителни мощности ще е дребна сума спрямо подсилването на преносната мрежа и изграждането на зарядна инфраструктура. Не знам как я виждат тая работа някой хора. Мен лично ме мъчат видения на опънати зарядни кабели от прозорците на блоковете. Е , за някои наши мургави сънародници това ще е Райската градина ....

    Dum Spiro, Spero
  36. 36 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11624 Неутрално

    До коментар [#19] от "taratanki":

    Да :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  37. 37 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 994 Весело

    До коментар [#35] от "gargamel":

    У наше село, и околията, новооткриващите складови и производствени помещения, фирми чакат 3-4 години, да бъдат включени към електропреносната мрежа. Отделно общините реват, че нямат капацитет да покрият евентуални бъдещи мощности. Амазон откриват 3 съвърни и логистични бази в района и те се почесват от къде да се включат, щото някой недоспал при проекта, да предвиди капацитет необходим за такава дейност.
    Пълно мазало, визия в мъглата:)

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK