Продажбите на нови автомобили в ЕС запазиха нивата от 2017 г., в България - 9.9% ръст

Продажбите на нови автомобили в ЕС запазиха нивата от 2017 г., в България - 9.9% ръст

© Reuters



След четвърти пореден месец на спад в продажбите на нови автомобили в страните от ЕС годишните реализации за 2018 година останаха почти на нивата от предходната. Според данните на Асоциацията на европейските производители на автомобили все пак има ръст от 0.1%, като купените леки коли са 15.2 милиона. Независимо че продажбите са се повишили минимално, това все пак е пета поредна година на ръст, отбелязват от АСЕА.


Поглед към ситуацията в България показва повишаване на търсенето с 9.9%, като през миналата година са купени 34 322 нови леки коли. Както "Дневник" вече писа, според "Пътна полиция" в страната са регистрирани 24 212 леки и 9537 лекотоварни автомобила, или общо 33 749 броя.


Като цяло ръст в продажбите за миналата година има в 17 от 27 страни от ЕС. Най-сериозен е той в Литва (25.4%), Румъния (23.1%) и Хърватия (18.7%). На другия полюс са Швеция и Великобритания със спад на търсенето от по 6.8%.




От големите пазари ръст за годината има в Испания (7%) и Франция (3%). В Германия търсенето е спаднало с незначителните 0.2 пункта, докато в Италия продажбите са се понижили с 3.1 на сто. Като цяло в страните от Централна Европа ръстът е по-сериозен, отколкото в Западна Европа, като е 8%.


През декември повишаване на търсенето има само на пет пазара - Литва, Хърватия, Румъния, Холандия и Италия. Спадът за целия ЕС е 8.4%.


Половината от големите концерни са на плюс


Поглед към продажбите на големите автомобилни концерни показва, че през декември само "Даймлер" и "Ягуар Ленд Роувър" са продали повече коли, отколкото през 2017-а. Що се отнася до годишните реализации, седем от 14 компании са на плюс.


Най-сериозно подобрение има при "ПСА груп" - 32.8%. От марките на групата най-сериозен е скокът в търсенето на "Опел Воксъл" - над 157%, което е обяснимо предвид факта, че това е първа пълна година на бранда под шапката на френския концерн. Повече от предходната година са продали още "Волво кар корпорейшън" (6.4%), КИА (4.9%), "Тойота груп" (4.7%), "Хюндай" (3.9%), "Фолксваген груп" (0.9%), "Рено груп" (0.8%).


Най-сериозно отстъпление се забелязва при "Нисан" (-14.3%), "Ягуар Ленд Роувър" (4.1%), "Хонда" (3%), "Форд" и "Фиат Крайслер груп" - 2.3%, и други.


Най-популярната автомобилна марка в Европа остава "Фолксваген" с почти 1.70 млн. продажби и ръст на доставките от 3.2%. Следват "Рено" - близо 1.09 млн (-3.9%), и "Форд" с почти 975 хиляди (-2.3%).


Кои са най-предпочитаните марки от българите можете да прочетете тук.

Коментари (11)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2769 Неутрално

    Значи около 1% от семейства могат да си позволят нови коли ама и това не е подвеждащи защото като извадим закупените коли от държавната администрация и опериращите у нас корпорации(от търговско банковата окупация) от 34 хиляди я има 4 хиляди, я не!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  2. 2 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 2295 Неутрално

    Добър автомобилен пазар е важен за общото състояние на икономиката

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  4. 4 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#1] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Не стават тия разсъждения. Давал съм 40 хиляди за втора ръка от официалния вносител на 2 години и малко километри. Не влизам в статистиката. Някой който е дал 25 за ново Клио обаче влиза.

    Да не говорим за масовата практика при хората с наистина много пари да не си купуват нови автомобили от България а употребявани такива на година максимум от Западна Европа. Добави и всички ония които карат коли с немска регистрация SHA заради "всички знаем защо"

  5. 5 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Според статистиката на "Пътна полиция" внесените в страната леки и лекотоварни автомобили на възраст до 6 месеца са 41 779. Повече от "новите"!

  6. 6 Профил на mitakadm
    mitakadm
    Рейтинг: 307 Неутрално

    Добре че беше поръчката за ТОЛ автомобилите, че иначе щяхме да сме със спад

    Колкото повече - толкова повече
  7. 7 Профил на Ivan Prodanov
    Ivan Prodanov
    Рейтинг: 392 Неутрално

    Като гледам по нашите ширини само нови автомобили.

    Иван Костов е за съд!
  8. 8 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 650 Неутрално

    Значи около 1% от семейства могат да си позволят нови коли ама и това не е подвеждащи защото като извадим закупените коли от държавната администрация и опериращите у нас корпорации(от търговско банковата окупация) от 34 хиляди я има 4 хиляди, я не!
    —цитат от коментар 1 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи


    Практиката е за автомобил да се заделят около 10% от дохода. Ако сметмен цената на един непретенциозен, но нов автомобил на лизинг, вкл. първоначална и последна сума за придобиване, излиза към 500 лв на месец. Това значи, че нови коли ще кара българина тогава, когато заплатата му е около 5000 на месец след данъци и осигуровки.

  9. 9 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 650 Неутрално

    Добър автомобилен пазар е важен за общото състояние на икономиката
    —цитат от коментар 2 на arcanum


    Ако колите са местно производство.

  10. 10 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Автомобилният пазар се наблюдава под лупа, защото чаката вече 3-4 година рецесия се очаква да удари първо автомобилния пазар.

    Продажбите на коли стагнират, но причината не е в търсенето. Заради рестрикциите в Германия и Холандия в момента се търсят основно бензинови модели. Търсенето надхвърля производствения капацитет. В крайна сметка за кола с бензинов двигател се чака 6+ месеца, докато дизелите не се търсят. Спадът в продажбите на дизелови коли не се компенсира от повечето продажби на бензинови и затова числата стагнират. Това дава подвеждаща представа за пазара и търсенето, чийто капацитет е доста по-голям. Така че засега няма индикации за криза, но те тези неща стават от днес за утре. Така че всеки да си има едно на ум.

  11. 11 Профил на iq146
    iq146
    Рейтинг: 524 Весело

    Голяма, тежка е кризата в България... Никаква съдебна реформа, а мутрите си купуват автомобили... Нали, жълтопаветници?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK