Брекзит отказа "Нисан" да премести производството на още един модел във Великобритания

Брекзит отказа "Нисан" да премести производството на още един модел във Великобритания

© Reuters



Японският автомобилостроител "Нисан" анулира плановете си за производство на нов модел във Великобритания и го оставя в Япония, нанасяйки нов удар на икономическите планове на британското правителство за периода след "Брекзит", предаде ДПА, цитирана от БТА.


От компанията обявиха, че няма да произвеждат кросоувъра "Екс-трейл" в завода си в североизточния английски град Съндърланд, където работят около 7000 души. "Компанията реши да оптимизира инвестициите си в Европа като консолидира производството си на "Екс-трейл" в Кюшу, където е производственият център за този модел. Други бъдещи модели, които са планирани за производство в завода в Съндърланд, няма да бъдат засегнати", се казва в изявление на компанията.


Според председателя на управителния съвет на "Нисан Европа" Джанлука де Фики, след като "Екс-трейл" вече се произвежда в Япония ще бъдат спестени разходи. "Осъзнаваме, че това ще е разочароващо за нашия британски екип и партньори. Макар и решението да е взето по търговски причини, продължаващата неяснота около бъдещите отношения на Великобритания с ЕС не помага на компании като нашата да изготвят планове за бъдещето", отбеляза той.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (38)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2708 Неутрално

    Същото е положението и с Тойота ,които няма да произвеждат вече Авенсис в Англия ,а може би и ще закрият заводите си там .

  2. 2 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 1330 Неутрално

    А Хонда какво казват?

    Всички сме в кочината,но някои гледат към звездите:)
  3. 3 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 4002 Неутрално

    В Нисан не знаят ли, че Великобритания подписа търговско споразумение със Замбия, Зимбабве, Коморските острови, Мавриций, Мадагаскар и Сейшелските острови...?! Великобритания може да залее, необятният африкански пазар с новите модели на Нисан. Нисан, защо се дърпат? Пропускат, златна възможност...! :)

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  4. 4 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 4002 Неутрално

    До коментар [#2] от "nessarox":

    Какво могат да кажат, от Хонда? Нищо... Полека ще съберат багажа и към Европа...!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  5. 5 Профил на naskotop
    naskotop
    Рейтинг: 1139 Неутрално

    С други думи - положението остава същото, каквото е било и преди.

  6. 6 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1681 Неутрално

    Гадно наистина за оная сивокоса кукундрела.Японците се изнасят от Кралството,а в къщото време Европа подписва договор за сътрудничество.Ще се опомнят ама късно.

  7. 7 Профил на dgerald
    dgerald
    Рейтинг: 940 Неутрално

    Ами честито на Съндарланд - градът с 61% гласували за Брексит

  8. 8 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 3548 Неутрално

    И това е СЛЕД като Терез Мей обеща олекчения на компанията...

    Модератора е неадекватен!
  9. 9 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 3548 Неутрално

    До коментар [#5] от "naskotop":

    С две думи положението се влошава, защото няма развитие за бизнеса.

    В бизнеса спреш ли, не се ли развиваш си обречен...

    Модератора е неадекватен!
  10. 10 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1354 Неутрално

    Да си сглобяват английски коли и да си ги купуват на двойни и тройни цени, че да им дойде акъла в главите. Групичка лъжци налъгаха населението по селските да гласуват за нещо, които си нямат никаква идея в колко лоша посока ще промени живота им, кукувицата Мей се е запънала като магаре на мост и не иска да проведе втори референдум и да се оправят нещата. Малоумна работа!

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  11. 11 Профил на xyha
    xyha
    Рейтинг: 779 Весело

    Естествено , вноса директно от Япония ще е безмитен , за разлика от ЮК. Току виж и РолсРойс се премести в Германия .

  12. 12 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3783 Неутрално

    Огромната глупост Брекзит тепърва ще носи много горчиви плодове на британците!!!!

  13. 13 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6233 Неутрално

    До коментар [#11] от "xyha":

    Не мога да си представя, че е по-изгодно да произведеш нещо в Япония и да го транспортираш до Европа, отколкото да го произведеш на място...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  14. 14 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4407 Неутрално

    ...Не мога да си представя, че е по-изгодно да произведеш нещо в Япония и да го транспортираш до Европа, отколкото да го произведеш на място...
    —цитат от коментар 13 на Незнайко в Слънчевия град

    Представи си как недооценените синдикати тръгнат да реват за по-високи заплати, за социални придобивки, за бонуси и т.н.

  15. 15 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1632 Неутрално

    До коментар [#13] от "Незнайко в Слънчевия град":

    "Представи си, лесно е", Европа и Япония подписаха наскоро много интересно споразумение, а Англия подписа такова със ъ-ъ Зимбабве, държавата на милионерите (ако не са вече милиардери). Не е достатъчно да произвеждаш евтино, трябва и да имаш евтин достъп до пазара.

    Eddie lives... somewhere in time!
  16. 16 Профил на latinicabekreten
    latinicabekreten
    Рейтинг: 283 Неутрално

    Когато бедните източно европейци си тръгнат след брейкзита, за какво им са на нисан заводи в потъващия остров????

  17. 17 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 428 Неутрално

    До коментар [#4] от "tww09306483":

    Като им гледам последните модели и продажбите на Хонда в Европа май към Китай ще се изнасят.

  18. 18 Профил на Андонов
    Андонов
    Рейтинг: 1192 Неутрално

    Виж ти... и Нисан 🤔
    Апропо, някой чувал ли е за Нагъл Фараж и Борис Тъпото Джонсън в последно време....?!

    “Журналистика е да печаташ/показваш неща, които някой друг не иска да бъдат отпечатани. Всичко останало е пиар” Джордж Оруел
  19. 19 Профил на Боярышник с хлебушком
    Боярышник с хлебушком
    Рейтинг: 1117 Неутрално

    До коментар [#11] от "xyha":Не мога да си представя, че е по-изгодно да произведеш нещо в Япония и да го транспортираш до Европа, отколкото да го произведеш на място...
    —цитат от коментар 13 на Незнайко в Слънчевия град


    Аз мога много лесно да си го представя: като им сложат едни десет процента мито на автомобил от 30-40 хил евро и върху това мито сложиш едни 20% ддс става една добра сума, докато транспортът няма да е над 1000 долара на кола, е в япония заплатите са малко по-високи от тези в Ок , но в Япония ще сложат повече роботи....така,че сметката може да излезе....

    Ах, Александр Сергеевич, милый Ну что же Вы нам ничего не сказали О том, как держали, искали, любили, О том, что в последнюю осень Вы знали
  20. 20 Профил на Боярышник с хлебушком
    Боярышник с хлебушком
    Рейтинг: 1117 Неутрално

    Виж ти... и Нисан 🤔Апропо, някой чувал ли е за Нагъл Фараж и Борис Тъпото Джонсън в последно време....?!
    —цитат от коментар 18 на Андонов


    За Борис Джонсън скоро имаше новина, че се развел и си хванал младо гадже, което го щипела по гъза пред камерите на журналистите...

    Ах, Александр Сергеевич, милый Ну что же Вы нам ничего не сказали О том, как держали, искали, любили, О том, что в последнюю осень Вы знали
  21. 21 Профил на На Баба Фърчилото
    На Баба Фърчилото
    Рейтинг: 613 Неутрално

    "Само две неща са безкрайни. Вселената и човешката глупост. За второто не съм сигурен."
    Айнщайн

  22. 22 Профил на Бриго докара Симеон
    Бриго докара Симеон
    Рейтинг: 1287 Неутрално

    Виж ти... и Нисан 🤔Апропо, някой чувал ли е за Нагъл Фараж и Борис Тъпото Джонсън в последно време....?!
    —цитат от коментар 18 на Андонов


    да не са в Масква?

  23. 23 Профил на Бриго докара Симеон
    Бриго докара Симеон
    Рейтинг: 1287 Неутрално

    До коментар [#14] от "historama":

    синдикатите са способни да изгонят и добри инвеститори. Между другото благодарение на бг синдикати българската марка "Калиакра" емигрира в Румъния, а след това в Унгария.

  24. 24 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 807 Неутрално

    До коментар [#13] от "Незнайко в Слънчевия град":


    Не мога да си представя, че е по-изгодно да произведеш нещо в Япония и да го транспортираш до Европа, отколкото да го произведеш на място...
    —цитат от коментар 13 на Незнайко в Слънчевия град


    Зависи от бройката!
    И там е проблемът - не Брексит - японците са в отстъпление в Европа, германците мачкат яко в момента (даже и в Америка вече, да не говорим за Китай).

  25. 25 Профил на b_52_strato
    b_52_strato
    Рейтинг: 905 Неутрално

    Глей ся кво става - Тойота имала намерение да премести един свой завод от Япония в Англия.

    За 80%ните повтарям - от Япония в Англия!
    Не в Китай!
    Не във Виетнам!
    В Англия!
    Там, където - според туземния неграмотник - трябва да плаща по- високи заплати.

    Закво го прави това Тойота?
    Що се набутва?

    Забранявам на бокулизачи и комуняги да четат постингите ми!
  26. 26 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 682 Неутрално

    Коментарите са супер :) И какво толкова е станало? Японска компания решава да прибере производството у дома. Както се вижда те дори не искат да го дадат на Французите въпреки че Нисан/Рено и Мицубиши са една компания. Никой не разбира че решението си е чисто икономическо и няма нищо общо с Брекзит. Само че всички го раздухват като край на вселената. Те се опитват да извиват ръце но няма да се получи, да се местят в Япония и да видим дали ще е по-евтино да докарват коли от там до Европа.....

    If God is watching us, the least we can do is be entertaining.
  27. 27 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 682 Любопитно

    Ето вижте истинската причина поради която се местят....никой не ги купува. Европа не иска дизели а бензиновите им модели харчат като луди:

    http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/nissan/nissan-xtrail/

    При 60000 бройки на година за цяла Европа, пари няма. За сравнение БМВ продават 120000 тройки а Ауди продават 140000 А4.
    Техните "Братовчеди" Рено Каджар (същата кола но с други ламарини) продават 120000 на година, двойно повече от тях.
    http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/renault/renault-kadjar/

    If God is watching us, the least we can do is be entertaining.
  28. 28 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 1153 Неутрално

    До коментар [#5] от "naskotop":

    Не е точно така. По време на кампаниите за Брекзит Нисан декларираха, че независимо от резултата, ще вкарат новия модел в Съндърланд. Брекзит кампанията ги използваха за пример, как след Брекзит индустрията ще се развива, оттам и високия процент гласували за Брекзит в Съндърланд.
    В момента в този завод освен Кашкай се произвеждат Лийф, Инфинити и Джук. Джук-ът излиза от преоизводство тази година и Екс-Трейл-ът трябваше да отиде на тази линия. Така че всички работници от поточната линия на Джук си отиват вкъщи.

  29. 29 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 1153 Неутрално

    До коментар [#15] от "tigervi":

    Екс-Трейлът не идва в Европа, а остава в Япония. Според Нисан причините за промяната на решението е не само Брекзит, но и свръхкапацитет и спад в продажбите на дизелите. Каквато и да е причината, Брекзит със сигурност не помага.

  30. 30 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2971 Неутрално

    Мдааа...Точно в Съндърланд гласуваха с огромно мнозинство да излезнат от ЕС

  31. 31 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2971 Весело

    До коментар [#10] от "today":

    То няма вече английски коли...

  32. 32 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 1153 Неутрално

    До коментар [#26] от "padrino":

    Рено, Нисан и Мицубиши не са една компания. Фирмите имаха един шеф доскоро, но вече не е така. Взаимно са си изкупили значителен пакет акции едни на други, но мениджмънтът им е сравнително независим един от друг. Интеграцията между фирмите е доста ограничена в сравнение с Ауди/Фолксваген/Шкода/Сеат или дори Пежо/Ситроен/Опел. Доколкото знаем единствената кола на обща платформа между Нисан и Рено са Микра и Клио (за последното не съм съвсем сигурен).

  33. 33 Профил на wak26352646
    wak26352646
    Рейтинг: 748 Неутрално

    До коментар [#10] от "today":То няма вече английски коли...
    —цитат от коментар 31 на Noise


    Астон Мартин май са английски, но не са "много" масови

  34. 34 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 13147 Неутрално

    Брексит не ти дава да планираш.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  35. 35 Профил на BaumMangau
    BaumMangau
    Рейтинг: 264 Неутрално

    До коментар [#27] от "padrino":

    Може би си прав за икономическата причина, но интерпретацията на продажбите е грешна: Рено Каджар е идентичен автомобил с Нисан Кашкай. Вторият има продажби в Европа според линка който си дал от 250к за 2017 г.. Нисан X-Trail е 8дентичен с Рено Колеос, с продажби от близо 70к в Европа срещу 13к за Реното.

  36. 36 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 600 Неутрално

    За сметка на това японците вероятно ще преместят производството на ЛАДА в Англия:-) - Дреме им на острова за тоя Нисан. Брекзита става, защото англичаните не са съгласни с безумните разходи на европейските политици ! Хотелчета, пирове, командировки безумни и т.н.

  37. 37 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1323 Весело

    По-бързо да идва Март - хем по-топло, хем по-безанглийско :) аман...

  38. 38 Профил на Ангелов
    Ангелов
    Рейтинг: 47 Неутрално

    Ако и Елизабет се пресели, тогава ги признавам!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK