БМВ и "Даймлер" ще инвестират 1 млрд. евро в споделената мобилност

БМВ и "Даймлер" ще инвестират 1 млрд. евро в споделената мобилност


Големите конкуренти, ако говорим за продажбите на автомобили - "БМВ груп" и "Даймлер", обединяват услугите си за мобилност, за да създадат нов глобален играч за устойчива градска мобилност, съобщиха от компаниите. Концерните ще инвестират повече от 1 млрд. евро за развитие и по-тясно обвързване на техните предложения за споделяне на автомобили, пътуване, паркиране, зареждане на електромобили и мултимодален транспорт.


Сътрудничеството се състои от пет съвместни предприятия: "Рийч нау" (Reach Now) за мултимодални услуги, "Чардж нау" (Charge Now) за зареждане на електрически автомобили, "Фрий нау" (Free Now) за таксиметрови пътувания, "Парк нау" (Park Now) за паркиране и "Шеър нау" (Share Now) за споделяне на автомобили.


БМВ и "Даймлер" ще инвестират 1 млрд. евро в споделената мобилност




"Със създаването на интелигентна мрежа от съвместни предприятия ние ще можем да оформим настоящата и бъдещата градска мобилност и да извлечем максимална полза от възможностите, които се откриват чрез дигитализацията, споделените услуги и нарастващите потребности от мобилност на нашите клиенти. По-нататъшно сътрудничество с други доставчици, включително собственост в стартиращи и утвърдени участници на този пазар, също са възможен вариант", коментира председател на управителния съвет на "Даймлер" Дитер Цече.


Според председателя на борда на директорите на БМВ Харалд Крюгер се създава водещ световен играч в областта на споделената мобилност, който ще го промени. "Ние имаме ясна визия - тези пет услуги ще се сливат все по-тясно, за да формират портфолио от услуги за мобилност с изцяло електрически автономен парк от превозни средства, които зареждат и паркират автономно и се свързват с другите видове транспорт", допълва той.


Харалд Крюгер и Дитер Цече (вдясно)

Харалд Крюгер и Дитер Цече (вдясно)


В досегашния опит в сферите, в които ще оперират компаниите, БМВ и "Даймлер" имат общо около 60 милиона активни потребители. Чрез приложението, част от услугата "Рийч нау", на над 6.7 млн. клиенти се предлагат различни опции да стигнат от точка А до точка Б. Билети за обществения транспорт могат да бъдат купувани и плащани директно, същото важи и за ползването на споделени автомобили, споделени пътувания или велосипеди под наем.


"Чардж нау" позволява на водачите на електромобили да откриват, ползват и плащат на обществени станции за зареждане в страната, в която живеят, и в чужбина. Системата обхваща над 100 000 точки за зареждане в 25 държави.


БМВ и "Даймлер" ще инвестират 1 млрд. евро в споделената мобилност


Задачата на "Парк нау" е да облекчава паркирането в многоетажни паркинги и на улицата. Иновативната дигитална паркинг услуга позволява на клиентите с един поглед да открият оптималното решение за паркиране, да резервират паркоместа, да управляват продължителността на паркирането, да влизат и излизат от многоетажни паркинги без билет и автоматично и безкешово да плащат таксите за паркиране. В Европа и Северна Америка услугата ползват вече над 30 милиона клиенти в над 1100 града.


"Фрий нау" предлага различни услуги за мобилност. През смарт устройство клиентите могат да поръчат такси, частен шофьор с автомобил под наем или модерен електрически скутер. Компанията работи в Европа и Латинска Америка, като се ползва от над 21 милиона клиенти.


БМВ и "Даймлер" ще инвестират 1 млрд. евро в споделената мобилност


С помощта на "Шеър нау" клиентите ще могат навсякъде и по всяко време да наемат и плащат автомобили със смартфона си. Услугата включва над 20 хил. автомобила в 31 града в цял свят, а клиентите са над 4 милиона


Амбицията на БМВ и "Даймлер" е новите предложения за мобилност да бъдат лесно достъпни, интуитивни и насочени към нуждите на потребителите. Централата на "шапката" на компаниите ще е в Берлин.

Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12540 Неутрално

    Не е лошо :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  2. 2 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2443 Неутрално

    Софийският автоталибан не може да повярва докъде я докарахме. Ако по улиците почнат да се движат цяло ято споделени БМВ-та и Мерцедеси, това означава две неща. Първо, за да се изфука човек, ще трябва да развърже кесията поне за Порше, Ферари и нагоре. Второ, ако всички коли станат електрически, как ще сдухва бабичките с бастуна на пешеходната пътека да освобождават пътя по-бързо, защото сега стова става с форсиране на натиснат съединител и подвикване от прозорецо "Хама, бабешкероу, аре по-бързо ма, ъ не те кАчим ън капако!"

  3. 3 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1559 Неутрално

    Сериозна заявка за запазване на пазарните дялове при продажбата на автомобили...

    Модератора е неадекватен!
  4. 4 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 3192 Неутрално
  5. 5 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 100 Неутрално

    Сериозна инициатива... да видим отговора на Волфсбург.

  6. 6 Профил на NMink
    NMink
    Рейтинг: 407 Неутрално

    Най-същественото, което не е добре описано в статията е, че досега съществуващите и с много клинети две конкуретни компании за car sharing (DriveNow and Car2Go) се обединяват под името ShareNow.

    По този начин буквално ще убият конкуренцията, която в момента едвам крета така или иначе. Волфсбурглии отдавна са извън играта в тоя бранш.

    Да не говорим каква брутална реклама си правят на продуктите, които са пръснати из целия град тип "вчера карах супер БМВ 1чка, утре направо ще си го купя". Отличен модел за правене на много кинти.

  7. 7 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1364 Неутрално

    Супер-80-90 % от колите са карат от сами шофьори.Малко споделяне да има-20-30% пак ще е огромна разлика.

  8. 8 Профил на NMink
    NMink
    Рейтинг: 407 Неутрално

    До коментар [#7] от "dolna4erti4ka":

    Проблемът е, че колите няма да намалеят. Хората даже карат повече - има проучвания, които показват точно това. Единственото предимство е че автомобилите ще са в оборот, ако теоретично някой някога се откаже от личен автомобил за такъв под наем.

  9. 9 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 811 Неутрално

    Те вече почнаха да си копират моделите, направо да се обединяват и да слагат синьо и бяло на звездата и да се приключва тая дойчовска драма.

  10. 10 Профил на troi
    troi
    Рейтинг: 544 Неутрално

    ФауВе да се обединяват с тези две марки, че да се засилят.

    забавление и приключение




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK