Автомобилните компании, които не предусетят промените, могат да се провалят, смята Цече

Автомобилните компании, които не предусетят промените, могат да се провалят, смята Цече

© Reuters



Автомобилната индустрия трябва да преосмисли начините, по който прави бизнес, предупреди днес ръководителят на "Даймлер" (Daimler) Дитер Цече, цитиран от ДПА, предаде БТА. Той отбеляза, че безпилотните автомобили, споделените платформи и електрическите двигатели могат да преобърнат бранша.


"Компаниите, които не предусетят промените в сектора, могат да се провалят, каза Цече, допълвайки, че дори "Даймлер" е изложен на риск.


"Не е даденост, че ще ни има утре, посочи той пред аудитория на Световния конгрес на мобилните устройства в Барселона. Цече участва заедно с главния изпълнителен директор на "Майкрософт" (Microsoft) Сатя Надела в дискусия за бъдещето на информационните технологии и представи променящото се бъдеще на автомобилостроителите.




"Знаем, че след 10 години този сектор ще бъде напълно различен. Някои от конкурентите ни ще бъдат същите, но ще имаме и някои напълно нови конкуренти. Ако продължим да правим това, което правихме толкова добре, с нас е свършено", каза още ръководителят на "Мерцедес".


"Вчера най-важно беше да заключиш инженерния си отдел, така че никой да не може да копира нищо. Днес, когато говорим за тези системи, ние сме убедени, че трябва да ги правим с отворен код, тъй като се нуждаем от способностите на цялата общност", допълни Дитер Цече.

Коментари (74)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на стафилокок
    стафилокок
    Рейтинг: 1435 Неутрално

    Велико прозрение!!! Трябва да си шеф на Даймлер за да го измътиш!!!

    Миналото се наследява, бъдещето се изгражда.
  2. 2 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1865 Неутрално

    Това е една от слабостите ни в България - мислим си че самият продукт има стойност. Успешните компании са изградени не само на добър продукт в момента, а на процес за създаване на добри продукти. А ето че вече не е достатъчно да имаш добър процес за създаване на продукти; трябва да можеш да го променяш и развиваш постоянно.

  3. 3 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1865 Неутрално

    Велико прозрение!!! Трябва да си шеф на Даймлер за да го измътиш!!!
    —цитат от коментар 1 на стафилокок


    На шефовете на силните компании за това им плащат - да взимат малко на брой, но много силни стратегически решения!

  4. 4 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1484 Неутрално

    Така е .Тепърва трябва да нагазят в непознати води. Колко общо има една електрическа батерия и един електродвигател с един резервоар нафта и един ДВГ.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  5. 5 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5130 Неутрално

    Промените са ясни и задължителни за всички. До 2 години ще има над 150 модела е-cars, но ще е истинско престъпление към автомобилизмаq ако се спре развитието и предлагането на модели, като тези от сериите S 63 и 65 AMG. Същото, че и в по-голяма степен се отнася и за Ауди, с неговите Rs-версии.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  6. 6 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1979 Неутрално

    Отворения код ми хареса. Що мохамедчо да се мъчи с днамит като може да самоизпраска куп коли?

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  7. 7 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2311 Весело

    Велико прозрение!!! Трябва да си шеф на Даймлер за да го измътиш!!!
    —цитат от коментар 1 на стафилокок


    това му се вика Лидършип!

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  8. 8 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1275 Весело

    да имаш собствена кола след дестина години шее като да имаш кон у наши дни...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  9. 9 Профил на Go Go
    Go Go
    Рейтинг: 79 Весело

    Хер Цече доста късно се е усетил откъде духа вятърът... И не е само той, доста немски автомобилостроителни компании и такива дето доставят части за тях се надяваха да им мине номерът, че държат доста патенти покрай моторите с вътрешно горене и ще могат поне още десетина годинки да кярят. А истината се нарича: Ндежда всяка тука оставете!

    73! Go Go
  10. 10 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4923 Неутрално

    До коментар [#3] от "plamen_b":

    Точно! Ако и от Нокиа бяха разбрали това, щяха още да съществуват! За мен Тесла изигра ролята на Епъл. Да видим кой от големите автомобилни производители ще фалира като Нокиа.

  11. 11 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 1998 Неутрално

    Бля бля, дрън дрън, и накрая на годината пак 60% произведени дизели, 39% бензини и 1% некви други.
    Не ги слушайте кво говорят тези СЕОта с по 50+ милиона доходи на година, гледайте ги какво произвеждат компаниите които ръководят. ДВГ и само ДВГ.

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  12. 12 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2170 Неутрално

    Това важи за всички индустрии

  13. 13 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 339 Неутрално

    До коментар [#5] от "hamiltonf":

    абе съгласен съм, че не трябва да се стопира
    съвсем производството на такива коли.
    особено ми е любим s 63. няма такова ускорение,
    чесна дума. 575 коня и летиииииш. е само се возих,
    ама е велико.

  14. 14 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11800 Неутрално

    Мисля си, че има много компании, които вече са изпуснали времето за промяна

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  15. 15 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1281 Весело

    До коментар [#5] от "hamiltonf":
    Това не може да стане на практика!!! И формула 1 електрическа така ли??? И Фераритата и Ламборджинита(да не говорим за Агери и Паганита) всичко на ток😂😂😂 Да не съм жив да го видя))))

  16. 16 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 339 Неутрално

    До коментар [#10] от "vassilun":

    абе TESLA няма аналог, щото е
    from scratch. онея големите
    са с още непреоменена парадигма
    в тиквите. е Цече казва, че парадигмата
    се променя, ама и той е от червената страна
    на часовника, както се казва във ските.

  17. 17 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5130 Неутрално

    До коментар [#16] от "mihail_p":

    Тесла е още никаква на световния пазар (къде ги виждаш тук, сред топ 25: https://www.greencarcongress.com/2019/02/20190224-jato.html.

    Тяхната драма предстои, само след 1-2 год.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  18. 18 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 339 Неутрално

    До коментар [#15] от "angeles":

    няма проблем в това.
    и на мен koenigsegg ми е любим,
    ама ства въпрос за средство за придвижване,
    не за аксесоар, в който се превърнаха колите.
    както каза, няма да го забравя, Деивид Духовни
    в Californication:
    this porche is a ridiculously expensive penis extension:)

  19. 19 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 339 Неутрално

    До коментар [#17] от "hamiltonf":

    абе превзеха пазарния дял на бемве и мерцедес
    с щатите.

  20. 20 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2311 Неутрално

    До коментар [#5] от "hamiltonf":

    "но ще е истинско престъпление към автомобилизма, ако се спре развитието и предлагането на модели, като тези от сериите S 63 и 65 AMG."
    =====================
    Няма да те разберат. Малко сме хората, привързани към автомобилната класика. В момента клиентите се интересуват повече от дисплея на навигацията, отколкото от въртящия момент на двигателя или разстоянието между двете предни врати.

    Еретик
  21. 21 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5130 Весело

    До коментар [#19] от "mihail_p":

    Чак да са "превзели"?!

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  22. 22 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4923 Неутрално

    До коментар [#16] от "mihail_p":

    И Iphone бе от scratch!

  23. 23 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2974 Неутрално

    На шефовете на силните компании за това им плащат - да взимат малко на брой, но много силни стратегически решения!
    —цитат от коментар 3 на plamen_b


    Проблемът с решенията е, че това е като хвърляне на боб. Т.е. не знаеш едно решение дали е силно стратегическо или тотален провал преди да стане факт. Ти може да си мислиш, че е стратегически силно, но то да се окаже тотален провал.

    Демек оцеляват адаптивните. И шефовете дето го разбират това са наистина добри шефове. Другите просто разчитат на късмет.

    Примерно Нокия. Абсолютен късмет е че на някой му хрумва да се занимават с телекомуникации вместо да продължат да си развиват бизнеса с гумени галоши и да станат номер 1 скандинавски производител на гумени галоши. :)

    После обаче не успяват да се адаптират към пазара и се провалят.

  24. 24 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4923 Весело

    До коментар [#20] от "Костадин Иванов":

    Въртящият момент на електромотор е недостижим за ДВГ! 🤣

  25. 25 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 1145 Любопитно

    Автомобилните компании, които не предусетят промените, могат да се провалят, смята Цече!

    До коментар [#2] от "plamen_b":
    Това е една от слабостите ни в България - мислим си, че самият продукт има стойност (а защо да не би да няма?). Успешните компании са изградени не само на добър продукт в момента, а на процес за създаване на добри продукти (да!). А ето, че вече не е достатъчно да имаш добър процес за създаване на продукти, а трябва да можеш да го променяш и развиваш постоянно (решението е в непрекъснатото обновяване на произвежданите продукти).

    И при автомобилите както и при фотоапаратите и не само там настъпва момент, в който ти се налага да преминеш от "аналогов" в "дигитален" режим. И ако за дизеловите автомобили предстои слизане от "сцената", то там тяхното място започва да се заема от автономните и електрическите автомобили, но бъдещето то все още не се е случило и слава богу е на "летящите" коли и ако някой си мисли, че това ще бъде нещо междинно между самолет и вертолет е в голяма заблуда. Летящите коли изискват специална "антигравитационна" технология, която по принцип съществува, но за сега е достояние само на военните и е прекалено скъпа за масова употреба, но когато се изпусне "духа" от бутилката както това стана при интернета връщане няма, а тази технология предполага голями възможности включително и "скок в пространство-веремето", за което обикновенните хора не са готови и поради, което им казват, че това е само фантастика или достояние на извънземните!!!! ха-ха-ха!!!!!

  26. 26 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1281 Неутрално

    До коментар [#19] от "mihail_p": Наистина ги има страшно много тук Теслите(но това е Калифорния),но като бройка не са надминали БМВ и Мерцедес!!

  27. 27 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 339 Неутрално

    До коментар [#22] от "vassilun":

    мне. айфона е стара технология,
    която бе мащабирана в по-малко пространство
    и герила гласа. стив джобс е безпорен маркетингов гений,
    но не е инженерен гений. още от аймака са така.
    той е product oriented, не technology oriented.

  28. 28 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1281 Весело

    До коментар [#18] от "mihail_p":


    Мисълта ми беше,че ще е грехота да изчезнат спортните модели на бензин))))

  29. 29 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2974 Неутрално

    да имаш собствена кола след дестина години шее като да имаш кон у наши дни...
    —цитат от коментар 8 на tucker case


    Запомни си думите и да видим дали ще си познал. :)

    Щото едни футурсити през 1990 предричаха, че до 20 год ще има летящи коли. А па аз не виждам да хвъркат, нищо че вече са минали 30 год.

    Проблемът със споделеното шофиране е същия като със такситата. Точно кога ти требе (примерно вали дъжд и ти требе такси). Та точно тогава да няма. :)

  30. 30 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2974 Неутрално

    До коментар [#20] от "Костадин Иванов":Въртящият момент на електромотор е недостижим за ДВГ! 🤣
    —цитат от коментар 24 на vassilun


    Времето на зареждане и пробег на ДВГ все още е недостижим за електричките. И може и така да си остане. :)

  31. 31 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 339 Неутрално

    До коментар [#28] от "angeles":

    е то това е и мойта мисъл.
    всемаш си тесла да ти върши работа
    и шеви камаро за кеф.

  32. 32 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2974 Неутрално

    До коментар [#10] от "vassilun":абе TESLA няма аналог, щото е from scratch.
    —цитат от коментар 16 на mihail_p


    Интересно електрокара какво е? ;)

  33. 33 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2974 Неутрално

    До коментар [#28] от "angeles":е то това е и мойта мисъл.всемаш си тесла да ти върши работаи шеви камаро за кеф.
    —цитат от коментар 31 на mihail_p


    Засега е наобратно. :)

    Вземаш си електричка за кеф и за града. И ДВГ да ти върши работа. :)

  34. 34 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 339 Неутрално

    До коментар [#30] от "realguru":

    кой пробег, че не разбрах.
    я издупи едно ламбо с 250 и да видим
    кога ще започнеш да се оглеждаш за бензиностанция.

  35. 35 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3718 Неутрално

    "Знаем, че след 10 години този сектор ще бъде напълно различен. Някои от конкурентите ни ще бъдат същите, но ще имаме и някои напълно нови конкуренти. Ако продължим да правим това, което правихме толкова добре, с нас е свършено"

    С вас е свършено каквото и ще да правите. Изпяхте си песента.

  36. 36 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4923 Любопитно

    До коментар [#27] от "mihail_p":

    Кой първи предложи на пазара smart phone с touchscreen?

  37. 37 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4923 Любопитно

    До коментар [#30] от "realguru":

    Вярно! Моят пост бе за въртящ момент!

  38. 38 Профил на tvi63
    tvi63
    Рейтинг: 266 Весело

    До коментар [#25] от "Emil Dimov":

    Човече, ако е възможен скок в пространството и времето, колите, пък дори и летящите стават ненужни! Да не би да си чел много фантастични романи!

  39. 39 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2311 Неутрално

    До коментар [#24] от "vassilun":

    Електромоторът просто го развива почти веднага, при ДВГ е крива. Инак, всичко зависи от мотора. Ако искаш, карай ТИР с двигател от прахосмукачка.
    Ясно ти е какво казвам.

    Еретик
  40. 40 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1281 Весело

    До коментар [#31] от "mihail_p": За цената нанТеслата сме си взели две i3 КИ със жена ми и си бръмчим навсякъде! СЮВ то е само за ски в планината и с лодката по езерата,но това е няколко пъти в годината)))))

  41. 41 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1281 Весело

    До коментар [#33] от "realguru":


    При мен и жена ми не е на обратното,90% от времето караме електричките!!! Пробега само на електриковите около 180-200 км. Със двигателче то още 100 км +.Стигат за всичко тея мили)))Е,за ски в планината и лодката не стават,но това е няколко пъти в годината)))

  42. 42 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 893 Неутрално

    До коментар [#5] от "hamiltonf":абе съгласен съм, че не трябва да се стопирасъвсем производството на такива коли.особено ми е любим s 63. няма такова ускорение,чесна дума. 575 коня и летиииииш. е само се возих,ама е велико.
    —цитат от коментар 13 на mihail_p


    Пробвай Тесла S P100D.

  43. 43 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5130 Весело

    До коментар [#42] от "bobyb":

    Ами батерийката? При ряз на макс и до 250 км/ч, 2 изминати км. се равняват на 40 км. разход на батерията...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  44. 44 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 893 Неутрално

    До коментар [#42] от "bobyb":Ами батерийката? При ряз на макс и до 250 км/ч, 2 изминати км. се равняват на 40 км. разход на батерията...
    —цитат от коментар 43 на hamiltonf


    Мисля че доста преувеличаваш, но и така да е, на мерджана като настъпиш до ламарината и докато стигне 250 (около два пъти по-бавно ;)) за колко километра бензин ще изгори?

  45. 45 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1450 Неутрално

    До коментар [#4] от "kasko":

    Много е трудно да си неграмотен в техниката и да коментираш технологични фирми.

    https://www.mercedes-benz.com/en/mercedes-benz/vehicles/mercedes-amg-project-one-formula-1-technology-for-the-road/

    Погледни къде са...
    Не ставайте смешни!

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  46. 46 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1484 Неутрално

    До коментар [#45] от "sandman":

    Наясно ли си докато стигне до конкурентно производство какво е необходимо да се случи?

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  47. 47 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1218 Любопитно

    Пак се почва меренето на двигателите, оппа, пишките, стига вече. Електромобилите ще се развиват все повече и повече, факт. Ще бъдат основния транспорт в града, ще стане факт и това. Батериите ще стават (и в момента имат голямо развитие) все по-добри и ще стигат за нормалния градски пробег, а и извънградски за нормалните семейства, не за бизнеса. Хибридите също не са за изхвърляне, имат бъдеще, аз конкретно съм за тях в сегашно време. Та стига с това препиране във форума, няма смисъл. За всяка нужда ще има решение, въпрос на вкус и финансови възможности...

  48. 48 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3522 Неутрално

    До коментар [#27] от "mihail_p":Кой първи предложи на пазара smart phone с touchscreen?
    —цитат от коментар 36 на vassilun


    Според един световно неизвестен всестранно-развит корифей, това е световно-неизвестната компания Кютек с техния модел от 2006-та

    https://www.gsmarena.com/qtek_a9100-2523.php

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  49. 49 Профил на Martin Kralev
    Martin Kralev
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#5] от "hamiltonf":

    И защо да е задължително да ги има.
    Всяка електричка ще ги бие..

  50. 50 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1985 Весело

    абе TESLA няма аналог,
    —цитат от коментар 16 на mihail_p



    Така е! Тесла още не е достигнала производството на Дачия, а цял свят говори как ще глътне всички останали, това си е ПиАр постижение отвсякъде ;)

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  51. 51 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1553 Неутрално

    До коментар [#36] от "vassilun":

    Васич, "кой първи" дава насоките, " кой най-добре" определят технологиите и пазара.
    Не виждам по рафтовете RCA телевизори.

  52. 52 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1553 Неутрално

    Дневник, не съкращавайте важно, което Цече каза:

    "I always think that some of the technology shifts are quite frankly somewhat easier to do. The things that are hardest are the business model shifts. That gut-wrenching experience of that massive hit you’ve had, essentially running out of gas and then having to invent something new that’s not only going to be strong but also deals with all of the declines, that’s when you really build the muscle.”

  53. 53 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2275 Неутрално

    Сети се Даймлерова Мара да се побара! След 10 години добутаха и те до един доста крив електромобил.
    Миналия месец Германска компания направи независим тест на Джаг - й- пейс, Ауди е - трон и Тесла. За еднакви цени, Тесла ги бие с около 2 пъти по-добър пробег и ефективност.

    California Über Alles
  54. 54 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 1145 Весело

    До коментар [#38] от "tvi63":
    Човече, ако е възможен скок в пространството и времето, колите, пък дори и летящите стават ненужни! Да не би да си чел много фантастични романи!

    Явно не си чел достатъчно, но за тези неща дори и да искаш няма достатъчно информация освен в книжките, които споменаваш, но това няма значение, тук става дума за "антигравитационна" технология позволяваща "скок в пространство времето", а не че колите пък дори и "летящи" ще го правят, но че те ползват същата технология!

  55. 55 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2275 Неутрално

    До коментар [#5] от "hamiltonf":абе съгласен съм, че не трябва да се стопирасъвсем производството на такива коли.особено ми е любим s 63. няма такова ускорение,чесна дума. 575 коня и летиииииш. е само се возих,ама е велико.
    —цитат от коментар 13 на mihail_p


    Relax с Мерцедеса. Ето ти С63 даже AMG срещу Тесла карана от глупак от Top Gear, който не знае какво прави. Резултата говори сам за себе си.

    https://www.youtube.com/watch?v=lrTwDollrco

    Производството на коли с ДВГ няма д спре. Имат си и те място. Просто германците вече не могат да си позволят да дремят и да се надяват Тесла да фалира.

    California Über Alles
  56. 56 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4127 Неутрално

    ....Не ги слушайте кво говорят тези СЕОта с по 50+ милиона доходи на година, гледайте ги какво произвеждат компаниите които ръководят. ДВГ и само ДВГ.
    —цитат от коментар 11 на Суджук Герберите

    а може би хер Цече вече е в паника че са закъснели? Дано да не е така, че автомобилната промишленост е прекалено важна за Германия!

  57. 57 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4127 Неутрално

    До коментар [#18] от "mihail_p":Мисълта ми беше,че ще е грехота да изчезнат спортните модели на бензин))))
    —цитат от коментар 28 на angeles


    Няма да изчезнат, бъди сигурен! Както и не изчезнаха автоматичните (самонавиващи се) часовници. Но ще са много скъпи, и само богаташи ще могат да си позволят да ги имат.
    Напр. OMEGA Speedmaster - Moonwatch, моделът който пътува до Луната. Мисля че даже не е автоматичен, а се навива. Наскоро пуснаха една лимитирана серия от модела - като чух цената му даже не направих усилия да я запомня, но даже и в България има хора, които са си го купили.
    https://www.manager.bg/маркетинг/великите-брандове-първият-часовник-на-луната

  58. 58 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    [quote#56:"historama"][/quote]

    Само от Ваген не се паникьосват.
    Докога?

  59. 59 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1491 Неутрално

    С климатичните промени трябва скоро концепцията за личен автомобил да остане в историята.

  60. 60 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5130 Неутрално

    До коментар [#44] от "bobyb":

    С доста неща не си наясно.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  61. 61 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    До коментар [#3] от "plamen_b":Точно! Ако и от Нокиа бяха разбрали това, щяха още да съществуват... кой от големите автомобилни производители ще фалира като Нокиа.
    —цитат от коментар 10 на vassilun


    Нокиа още съществуват, все още са големи в бизнеса с мобилни комуникации и имат над 100 000 служители.

  62. 62 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    Няма да изчезнат, бъди сигурен! Както и не изчезнаха автоматичните (самонавиващи се) часовници. Но ще са много скъпи, и само богаташи ще могат да си позволят да ги имат.
    Напр. OMEGA Speedmaster...
    —цитат от коментар 57 на historama


    Не всички часовници са Омега, Брайтлинг, Вашерон Константен или Патек Филип. Има автоматични Ситизен за по 400 лв, швейцарски Докса за по 800 и швейцарски Фредерик Констант за по 1600 - всеки от тях колкото смартфон (в различните класове).

    Иначе си прав - няма да изчезнат. То грамофони и грамофонни плочи все още се правят и са достатъчно достъпни за средната класа.

  63. 63 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 767 Неутрално

    да имаш собствена кола след дестина години шее като да имаш кон у наши дни...
    —цитат от коментар 8 на tucker case


    Абе хората с жена си не могат да споделят един автомобил, та си купуват по два на семейство, ти викаш с целия град ще го споделят... Айде дано да го доживеем, че ми е писнало от коли в градовете, навсякъде коли и коли, и 95% от времето паркирани и заемат място. Но хората искат всеки да си има своя, не да споделя.
    По тази логика може да дойде време и жените да си споделяме - за какво ни е своя, като една стига за няколко човека, и ще излезе по-евтино да я ползват на смени.

  64. 64 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 2148 Неутрално

    Промените са ясни и задължителни за всички. До 2 години ще има над 150 модела е-cars, но ще е истинско престъпление към автомобилизмаq ако се спре развитието и предлагането на модели, като тези от сериите S 63 и 65 AMG. Същото, че и в по-голяма степен се отнася и за Ауди, с неговите Rs-версии.
    —цитат от коментар 5 на hamiltonf


    1.Че то в момента има 150 модела електрички .. , да не са и повече ..
    Zotye E има 12 модела . Какво толкова?


    2.Развитието е ясно - повишаване на цените .. Електромоторът , откакто е направен от Никола Тесла и Доброволски , не е променян принципно , батериите са от 1991 и са ясни и те .. новите коли са с по 4 двигателя и повече батерии - ерго, ще са по-скъпи..

    3.Цялото развитие е ясно .. В Европа - опъват се медни жици насам-натам, правят се станции за зареждане из планини и долини , слагат се трансформатори и подстанции.
    Всичко това иска пари, пари, пари .. но с по-големи батерии и с възможност за зареждане, автомобилите ще могат да са като днешните с ДВГ.
    Ходят и в града, и в полето, и в гората, и в планината и водачът не се притеснява, че ще закъса и няма да може да зареди ..

    Медните жици , трансформаторите ,мрежата за зареждане и т.н. ги правим ние - данъкоплатците. С последиците от замърсяването , при производство им , пак ние се борим.
    Гробищата за отработените батерии, пак са наша грижа ..

    4.Почти 40% от петролната индустрия остава. За ДВГ
    За влекачи, за кораби, за камиони за трактори, за багери, за пътни машини ..
    Представяте ли си - трактор , на батерии оре?
    Асфалтополагач - на батерии? Валяк - на батерии?
    Естествено - дистрибуцията на горивата става по-скъпа.
    Простият факт, че ОМВ , примерно , ще има в пъти по-малък оборот, а доста от разходите му остават и няма къде да идат , води закономерно до нови цени.

    5.В развитието на ДВГ няма да се влагат, такива средства ..

    6.Част от държавите в света , в Африка например , ще си останат на стари ДВГ .. Вече казахме, и че ще им е по-скъпо горивото ..

  65. 65 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 2148 Неутрално

    И въпросът е , а защо?
    Защо да се отива, към опъване на кабели насам-натам?

    Що не се налагат хибридите?

  66. 66 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 2148 Неутрално

    да имаш собствена кола след дестина години шее като да имаш кон у наши дни...
    —цитат от коментар 8 на tucker case


    И ако ти потрябва, да идеш до някъде - как?

  67. 67 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 2148 Неутрално

    Бля бля, дрън дрън, и накрая на годината пак 60% произведени дизели, 39% бензини и 1% некви други.Не ги слушайте кво говорят тези СЕОта с по 50+ милиона доходи на година, гледайте ги какво произвеждат компаниите които ръководят. ДВГ и само ДВГ.
    —цитат от коментар 11 на Суджук Герберите


    Че хората не искат да купуват друго!
    Насила ли ще ги карате?

    ЛАДА има електромобил сериен от 2011 , даже два модела - с климатик и кожен салон и обикновена. И не я купуват ..

    Ще разстрелвате ли, който не купува, я си споделете плановете ..

  68. 68 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 2148 Неутрално

    Така е .Тепърва трябва да нагазят в непознати води. Колко общо има една електрическа батерия и един електродвигател с един резервоар нафта и един ДВГ.
    —цитат от коментар 4 на kasko


    Уффф .. Мерцедес от кога имат електродвигатели бе?????

    Платформата Mercedes-EQ е от 2016 и ако знаете на нея колко модели имат ..
    Ей ги:

    https://www.mercedes-benz.de/passengercars/mercedes-benz-cars/models/e-mobility/project-eq/eq/stage.module.html

    Наистина е много лошо, човек да е тъп и да се зори да коментира ..

    Ей от 2017 имат милд-хибриди ..

    https://www.youtube.com/watch?v=AYc_TqbZ--g

    https://www.youtube.com/watch?v=We_Ii59z7j4

    И въобще, "Мерцедес" , заедно с още няколко фирми са в момента на върха на технологиите ..

    https://www.youtube.com/watch?v=TNvETO_XbWM

    Някакви си да заключават дълбокомислено, че щото щутгартските инженери както и всички разумни хора на планетата не изпадат в телешки възторг от технология от 18 век и са били не толкова ентусиазирани.. и за това, не разбират, си е за сметка на говорещите ..

    Всъщност и "Мерцедес", и "Хюндай", и "Рено" , и "Мазда" , и "Лада" са готови с електрото .. какво толкова си мислите вие - недоучковците, не знам ..

    .. още в 1954 е имало милиони транспортни средства, задвижвани с ел. мотор .. електро-повдигачи , локомотиви, тролейбуси, минни вагонетки и какво ли не още ..

    И батерията си е същата, дето е в лаптопи и телефони .. какво толкова ..

    От вас - ентусиастите просто се иска, да размятате медни жици насам-натам из планетата .. и електрото си идва!



  69. 69 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 2148 Неутрално

    До коментар [#17] от "hamiltonf":абе превзеха пазарния дял на бемве и мерцедесс щатите.
    —цитат от коментар 19 на mihail_p


    " Тесла" абсолютно превзема пазарни дялове ..
    Но въобще, като спрат дотациите , всичките електрички какво ще правят?

  70. 70 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 2148 Неутрално

    До коментар [#20] от "Костадин Иванов":Въртящият момент на електромотор е недостижим за ДВГ! 🤣
    —цитат от коментар 24 на vassilun


    В смисъл?
    Корабен двигател има по-малък въртящ момент?

    Може би искаш да кажеш "кривата на въртящият момент на електрото в ниски обороти , е по-добра от ДВГ".. което се знае от 100 години ..

    И за което се направиха много неща , между другото примерно :

    -променливи фази на ГРМ
    -системи на 48 волта
    -променлива степен на сгъстяване ..

    Ето за ГРМ:

    https://www.youtube.com/watch?v=glUXDMuQ3Bs
    https://www.youtube.com/watch?v=ZxrPExEymsE
    https://www.youtube.com/watch?v=I5dy2Vnf95w

    Ето за 48 :

    https://www.youtube.com/watch?v=LvYQ9IfB7Yg
    https://www.youtube.com/watch?v=IVyAZvURBMM
    https://www.youtube.com/watch?v=r-5ql8Z5YrM&t=13s
    https://www.youtube.com/watch?v=L4nank7sgeI

    Ето за 48 и менидьмънт на цилиндрите:

    https://www.youtube.com/watch?v=ei1NyfgY5Ds
    https://www.youtube.com/watch?v=kJ5opH5qgj0

    Ей за сгъстяването:
    https://www.youtube.com/watch?v=A6H66xfEZC4&t=103s

    И се оказа, че нещата с въртящият момент на ниски обороти, не стоят чак толкова трагично ..

    И в момента , дизел има по-малък въглероден отпечатък от електричка ..
    И се пита в задачата - аз къв к..р , разни ентусиасти ще опъват жици насам-натам и ще гледат ококорено?

    Щото Путин спомена, че е за електро-задвижването?
    И втора причина - толкова им е акъла?

  71. 71 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 2148 Неутрално

    Ето как Нисан, променя и степента на сгъстяване, и отварянето и затварянето на клапаните, при ниски и високи обороти ..

    https://www.youtube.com/watch?v=j0An3RbXcPg&t=11s

  72. 72 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 2148 Неутрално

    Та ..
    ЗА КАКЪВ К..Р трябва да нямат хората автомобили, и да не могат да идат насам-натам ..
    Че в България ще е тих ужас .. из градчета и малки населени места .. то няма транспорт, ако забранят и колите, бабичките и на лекар, няма да могат да идат ..
    Айде в големия град - има и транспорт, има и как да се зареди електрокара..
    А хората?
    И въобще - налага ти се сега, след минути да пътуваш на 200 км.. как?

    Как и с какво, ще може да се посещават Боженци, Рила или Жеравна? .. с автобусен транспорт?

    Каква е тъпоумната затоплителска идея да се забранят ДВГ?

    Как да стане?
    Багери копат на батерийки?
    И няма да са с дизели?

    Затоплителите съм ви признал!



  73. 73 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 2148 Неутрално

    Така е .Тепърва трябва да нагазят в непознати води. Колко общо има една електрическа батерия и един електродвигател с един резервоар нафта и един ДВГ.
    —цитат от коментар 4 на kasko


    Ей го Мерцедес с електро-моделите си в момента :

    https://mercedes-benz-eqc.de/?owda=e-mobility +project+eq

    https://www.mercedes-benz.de/passengercars/mercedes-benz-cars/models/e-mobility/project-eq/drives/electric.module.html #!electric

    Ез ги броя - шест ...

  74. 74 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2368 Весело

    Не ме интересува дизел, бензин, или електричка. Не ми пука от страхливите решения. Искам да лети. Като бричките в Star Wars!

    мурзилка




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK