"Пежо" се връща на пазара в САЩ след пауза от 30 години

Карлос Таварес

© Reuters

Карлос Таварес



Френският производител "Пежо" ще се завърне на пазара в САЩ след отсъствие от 30 години, съобщи главния изпълнителен директор на PSA Карлос Таварес. Целта е да се намали зависимостта на цялата група от европейските пазари.


"Вярвам, че знаем как да се завърнем, така че да сме на печалба", обяви Таварес. Той допълни, че експанзията на групата включва още лансиране на автомобили с марката "Ситроен" в Индия и "Опел" в Русия.


Намеренията за влизането на нови пазари бяха обявени при отчитането на друг исторически успех за групата – "Опел-Воксъл", купени от PSA преди две години, са завършили миналата година на печалба, което им се случва за пръв път от 1999 г. Печалбата е в размер на 859 млн. евро.




Нетните печалби на групата PSA, която обединява марките "Пежо", "Ситроен", DS, "Опел" и "Воксъл", са скочили с 40% до 3.3 млрд. евро. Продажбите са се повишили с 6.8% до 3.9 млн. автомобила.


Според главния изпълнителен директор на PSA Карлос Таварес тези резултати показват, че групата е способна да работи на печалба, като има и здравословен растеж. Той допълни, че плановете са до 2021 година продажбите извън Европа да нараснат с 50%.


Освен пробиви в САЩ, Индия и Русия за постигането им са изключително важни и резултатите в Китай, където концернът има производство и местни партньори. Лошата новина е, че там пазарът върви надолу.


"Пежо" не се продават в САЩ от 1991 година, а първите доставки вероятно ще са през 2021 година. Колите ще се внасят от Европа и Китай.


За момента няма планове за производство в САЩ. Това е причината да не се бърза с експанзията, преди да се изясни ситуацията с митата, които Тръмп се кани да въведе за вносните коли.


За момента не се споменава с кои модели "Пежо" ще влезе в САЩ. Ясно е обаче, че от 2016 година инженери на "Опел" са натоварените с промени в определени автомобили, така че те да отговарят на нормите в САЩ и Канада.


Таварес прогнозира, че тази година продажбите на нови автомобили в Европа ще останат на нивата на 2018, през която пък имаше символично повишение спрямо 2017 г. Брекзит без сделка обаче може да доведе и до приключване на годината с намаление на продажбите.


Карлос Таварес уточни, че групата, която произвежда автомобили с марките "Опел" и "Воксъл" в Елсмер и ванове от всичките си марки в Лутън, може да бъде принудена да затвори заводите си във Великобритания.

Ключови думи към статията:

Коментари (33)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4000 Неутрално

    "Пужо", както им казват американците, се издъниха защото нямаха сервизна мрежа. Ще видим дали този път ще са се поучили от опита, а и как ще пробият през корейските
    "Хюндаи" и "Киа".

  2. 2 Профил на carlosestrada
    carlosestrada
    Рейтинг: 1674 Неутрално

    Инжинерите на Опел не мисля, че ще имат големи проблеми с отговарянето на стандартите, защото колите им се продаваха години наред тук, само че брандирани като Бюик ;)

  3. 3 Профил на carlosestrada
    carlosestrada
    Рейтинг: 1674 Неутрално
  4. 4 Профил на le_bigmac
    le_bigmac
    Рейтинг: 366 Неутрално

    До коментар [#3] от "carlosestrada":

    Инжинерити е по-добре ;-)

  5. 5 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2970 Неутрално

    До коментар [#1] от "daskal1":корейските "Хюндаи" и "Киа".
    >>Ей, големи боклуци бяха тези марки преди години. Дано са ги пооправили.. Винаги бих предпочел един Форд пред тях.

  6. 6 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2074 Неутрално

    Инжинерите на Опел не мисля, че ще имат големи проблеми с отговарянето на стандартите, защото колите им се продаваха години наред тук, само че брандирани като Бюик ;)
    —цитат от коментар 2 на carlosestrada


    Също така модели на Дженеръл Моторс се продаваха из Европа, брандирани като Опел.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  7. 7 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4000 Весело

    До коментар [#5] от "тулса":

    Имат огромен прогрес. "Хюндай" беше създаден като конкуренция на "Хонда" , самото име фонетично е близко по звучене. С мой приятел, авиоинженер (и син на българин, за когото съм споменавал), в ранните 1990 разглобихме два ударени "Хюндай-Елантра" за да направим един, с много псувни и весели коментари за платсмасовите радиатори и т.н. Днес са много напред технологично, от време на време поглеждам към "Екус" с изкушение да изневеря на "Лексус", но засега си оставам верен на Тойота.
    А "Пужото" все още си е комедиен спомен, не в малка степен благодарение на "Car talk" на братята Молиаци (е, сега е единия брат след като Том почина...)

  8. 8 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 1878 Неутрално

    Американците са готови да купят и пробват всичко ново. Само че са разглезени клиенти, дано френчетата да са го разбрали.

  9. 9 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 961 Весело

    До коментар [#4] от "le_bigmac":По-добрие!!!

  10. 10 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 961 Весело

    Още се чудя като видя ,макар и много рядко някое Пежо 505!!! Още вървят(няма и как,в Калифорния колите практически не гният)! А защо да не продават тук,от както Фиат взеКрайслер при нас се напълни с Алфи(Жулиета и SUV то не му знам модела),купуват се доста!

  11. 11 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 961 Весело

    До коментар [#5] от "тулса":


    Издухали са Форда отдавна!!!! Нямам от тях но последните години завзеха американския пазар! Явно има защо! Твоя Форд,ако не са реднеците с пикапите ,да се е изгубил до сега)))) Преди 20 години си купих Соната на старо за 800$! Беше с двигател на Мицубиши,чупеше се всеки ден! Добре че ме надъниха на един сфетофар от зад и я помляха! Иншурънса ми я плати 2200$ и пей сърце! Отървах се)))

  12. 12 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4000 Весело

    До коментар [#11] от "angeles":

    Ти си нищо особено, да видиш в Хавана как Бюик 1953-та от 2.5 тона се мъчи да върви с двулитров двигател Мицубиши ще се разплачеш :-) Шофьорът на такава кола ти отваря и затваря вратата за да не я треснеш и да се разпадне, как ги поддържат в движение не зная.

  13. 13 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1143 Неутрално

    Да, в началото верно бяха грозни и несериозни еднодневки, но сега Хюндай нямат стигане. Немски инженери, немски дизайнери (мисля, че бяха наели хора от Мерцедес, ако не греша)... последните години нямат стигане.
    Познавам човек, който е дилър на Хюндай в Сев.Америка. Оплака ми се, че му намалява печалбата. Печелел е предимно от гаранционната им подръжка. Сега казва, няма никаква - нито гаранционна, нито след-гаранционна. Просто ги правят много здрави и надеждни. А по цени бият повечето от европейските еквиваленти.

    До коментар [#1] от "daskal1":корейските "Хюндаи" и "Киа".>>Ей, големи боклуци бяха тези марки преди години. Дано са ги пооправили.. Винаги бих предпочел един Форд пред тях.
    —цитат от коментар 5 на тулса


  14. 14 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1143 Неутрално

    Лично аз ще се радвам на Пежо в Сев.Америка. Като гледам как летят и се продават фиатите (под Додж) няма да ме учуди, ако Пежиците откраднат от пая. Още повече, че в северната им съседка Канада Пежо имат силна морална подръжка във френските провинции. Все още се мяркат и карат въпреки 30-годишната пауза.
    Стискам им палци на ПСА.

  15. 15 Профил на white rabbit
    white rabbit
    Рейтинг: 300 Неутрално

    Ако Пежо пробият в САЩ, то със сигурност няма да е с модели и качество което продават в Европа.

  16. 16 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 961 Весело

    До коментар [#13] от "tolex":Не само че имат сервизна подръжка,но е с най-голям период!!😉А че са супер ,няма две мнения! Аз лично не помня,но казват че така са били и японските преди 40 години! Къде са сега!За корейските поне знам какви боклуци бяха(имал съм)!Това време отмина!

  17. 17 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 961 Весело

    До коментар [#12] от "daskal1":


    Знам,ходил съм няколко пъти в Хавана с българския паспорт!! Кефя им се на старите коли,но всички са с фалшиви мотори! Просто,нямат възможност да ги подържат!А иначе,завода “Партагас” произвежда все още най-качествените пури в света!!!(и цените са добри)!)))

  18. 18 Профил на znaesht
    znaesht
    Рейтинг: 516 Весело

    Американците са готови да купят и пробват всичко ново. Само че са разглезени клиенти, дано френчетата да са го разбрали.
    —цитат от коментар 8 на Таралеж


    Ти ще им обадиш далаверата. Те абер си нямат от щатския пазар и за първи път стъпват там....

  19. 19 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1081 Неутрално

    Внос лесно ще направят, по-важно е сервизна мрежа как ще организират.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  20. 20 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4000 Весело

    До коментар [#17] от "angeles":

    Сега има единици с връзки в САЩ които купуват части и боя в Мексико. Има някои разкошно възстановени таксита които възрастни американсци наемат, с шофьора разбира се, за цяла седмица. Но ти това го знаеш.
    Колкото до "Партагас", отказал съм ги отдавна, иначе навремето като се свършеха цигарите ги режех на парчета и ги изпушвах с лула. Пълна простащина от моя страна, но пушачите са си напаст :-)

  21. 21 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4000 Любопитно

    До коментар [#19] от "simval":

    Именно. Ако нямат сервизна мрежа в страната пак ще се повтори историята от 1990-те. Сигурно могат да подготвят сервизни техници от "Шевролет/Генерал Мотърз", въпрос на дилърски договори.

  22. 22 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2542 Неутрално

    "Пежо" не се продават в САЩ от 1991 година, а първите доставки вероятно ще са през 2021 година. Колите ще се внасят от Европа и Китай."

    Нали имаха завод в Иран - 'що не пробват да доставят в Щатите дизеляци сглобени там?!


    I Want To Believe
  23. 23 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    Ами продажбите в Европа на Форд и Шевролей, вървят сравнително добре. Като за Форд, държа да отбележа че става дума за пълна гама - автомобили, ванове, камиони. Американците да кажат освен луксозните европейски марки, има ли други вървежни европейски автомобилни производители.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  24. 24 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2074 Неутрално

    До коментар [#5] от "тулса":Имат огромен прогрес. "Хюндай" беше създаден като конкуренция на "Хонда" , самото име фонетично е близко по звучене.
    —цитат от коментар 7 на daskal1


    Мне.

    Хюндай е основана като строителна фирма през 47-ма година. Означава "съвременен" на корейски, за разлика от Хонда, което е японско фамилно име, което се превежда приблизително като главна (оризова) нива.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  25. 25 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2074 Неутрално

    До коментар [#1] от "daskal1":корейските "Хюндаи" и "Киа".>>Ей, големи боклуци бяха тези марки преди години. Дано са ги пооправили.. Винаги бих предпочел един Форд пред тях.
    —цитат от коментар 5 на тулса


    Хюндай направиха луксозен бранд - Дженесис, който много успешно конкурира и големия Лексъс, и Мерседес С, и БМВ 7

    https://www.genesis.com/us/en/2019/genesis-g80.html

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  26. 26 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    До коментар [#20] от "daskal1":

    Аз също съм бивш пушач. Въпреки че на младини съм тренирал доста. Пък дори и сега три пъти седмично плувам 1.2 до 1.5 километра и освен това вкъщи имам различни спортни уреди и принадлежности с не големи габарити. Но въпреки това пропуших. А най-трудното не беше отказването, най-трудното беше да не пропуша отново.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  27. 27 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4000 Неутрално

    До коментар [#26] от "tsyrvulan":

    И при мен беше така, отказах ги, но дамите с които бях в един кабинет пушеха. Започнаха да купуват по-луксозни цигари и да ме черпят. Не издържах.
    Втория път си смених кабинета и не ги допусках. Малко се сърдиха, но им мина. И така...

  28. 28 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    Хюндай направиха луксозен бранд - Дженесис, който много успешно конкурира и големия Лексъс, и Мерседес С, и БМВ 7
    —цитат от коментар 25 на FourOhFive


    Старият Хюндай Дженесис (откъдето идва името на луксозния бренд появил се през 2016 г.) се превърнаха в по-малките модели от новия бренд.

    В коментар [#7] "daskal1" споменава "Екус" - още по-луксозен модел:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Equus

    След появяването на бренда "Дженесис", "Екус" става Дженесис G90:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Genesis_G90

  29. 29 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2837 Весело

    До коментар [#25] от "FourOhFive":

    Е, баш пък успешно да ги конкурира:)

    Модератора е неадекватен!
  30. 30 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    но сега Хюндай нямат стигане. Немски инженери, немски дизайнери (мисля, че бяха наели хора от Мерцедес, ако не греша)...
    —цитат от коментар 13 на tolex


    Дизайнери, не инженери. Първо бренда Киа привлече Петер Шрейер, главен дизайнер на Фолксваген и създател на Ауди ТТ:

    https://www.autonews.com/article/20160324/OEM02/160329908/father-of-audi-tt-roadster-has-big-design-plans-for-hyundai-kia

    Той се е издигнал до един от седемте президенти на Хюндай и довежда още немски дизайнери.

    Иначе инженерите в Хюндай-Киа са си корейски. Но винаги се сравняват с немските (интересно, че не с японските).

    Корейците са удивителен народ - с хъс за постигане на успех и желание за работа, ценящи знанията и творчеството!

  31. 31 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    До коментар [#25] от "FourOhFive":Е, баш пък успешно да ги конкурира:)
    —цитат от коментар 29 на Ivan_


    Определено се конкурират успешно по отношениие на стойността (value), която предлагат. Много от опциите, които при немските марки изискват допълнително заплащане, при Хюндай-Киа-Дженезис са стандартни. Усеща се добре планираната немска пресметливост (ако може да използваме стереотипи). Корейците също не се бавят с въвеждане на напълно обновени модели - нещо което немските фирми правят за да не се обезценяват прекалено бързо старите модели.

    Разбира се, бренда "Хюндай" не е "Мерцедес" или "Ауди".

  32. 32 Профил на mandzo
    mandzo
    Рейтинг: 234 Неутрално

    Не ми е ясно какви модели ще предлага Пежо. Основно в САЩ се пазаруват КросОвър, Пикапи и SUV-та ( над 60%). В тези категории не виждам да имат конкурентни модели. В останалите категории ще срещтнат свирепа конкуренция. Фиат успява да продаде нещо защото се е обединил с 3-тия най-голям производител. А бившият шеф Карлос Гон имаше успех в САЩ защото продаваше Нисан, а не Рено.

  33. 33 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 991 Неутрално

    Не ми е ясно какви модели ще предлага Пежо. Основно в САЩ се пазаруват КросОвър, Пикапи и SUV-та ( над 60%). В тези категории не виждам да имат конкурентни модели. В останалите категории ще срещтнат свирепа конкуренция. Фиат успява да продаде нещо защото се е обединил с 3-тия най-голям производител. А бившият шеф Карлос Гон имаше успех в САЩ защото продаваше Нисан, а не Рено.
    —цитат от коментар 32 на mandzo


    Заедно са с "Донгфенг" а там, такива модели си има:
    http://www.dfac.com/ #





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK