Пининфарина: Бъдещето е в споделените и автономните електромобили, но не и в летящите коли

Дизайнерското студио "Пининфарина" е семейна компания, която до момента е имала четирима ръководители. В продължение на 36 години начело е Джан Батиста Фарина. 40 години управлява синът му Серджо, а по-големият му внук Андреа е шеф 15 години. Паоло Пининфарина е генерален директор от 2008 година.

© Пининфарина

Дизайнерското студио "Пининфарина" е семейна компания, която до момента е имала четирима ръководители. В продължение на 36 години начело е Джан Батиста Фарина. 40 години управлява синът му Серджо, а по-големият му внук Андреа е шеф 15 години. Паоло Пининфарина е генерален директор от 2008 година.



Въпреки че прави дизайна на продукти от химикалки, през битови електроуреди и мебели до яхти, самолети и сгради, името "Пининфарина" се свързва предимно с автомобилите. За близо 90 години италианското ателие е отговорно за визията на над 600 коли, сред които модели на "Ферари", "Мазерати", БМВ, "Алфа Ромео", "Пежо", "Дженерал мотърс" и други.


В този смисъл беше интересно какво мисли за бъдещето на автомобила генералният директор на "Пининфарина" инж. Паоло Пининфарина. Той беше гост на организираната от "Конфиндустрия България" и "Аутомотив Клъстер България" конференция "Automotive Design – Pininfarina Design: Tradition and Innovation", която беше в рамките на Деня на италианския дизайн по света. В лекцията си Паоло Пининфарина обяви, че вижда бъдеще в електрическите, споделени и автономни коли, но не би заложил на успеха на летящите автомобили.


Пининфарина: Бъдещето е в споделените и автономните електромобили, но не и в летящите коли

© Георги Пауновски




Според дизайнера автономността ще дойде най-късно, тъй като изисква най-много работа и предварителна подготовка. Пининфарина посочи, че има достатъчно време за трансформация и посъветва правителствата да търсят варианти за стимулиране на старите коли с нови.


"Не бих инвестирал в летящ автомобил. За да го направиш, трябва да се справиш с всички усложнения, които има при направата и на самолет, и на кола. Стои въпросът и с организирането на този трафик във въздуха.


Дизайнерът черпи вдъхновение от всичко


На въпрос за бъдещето на италианската автоиндустрия дизайнерът каза, че сега тя е в известна криза, но през годините италианците са доказали, че имат способността да раждат велики идеи. "Не съм песимист. Все пак имаме "Ферари", "Мазерати", "Ламборгини". Ако бях песимист, нямаше да правя това, което правя", каза Паоло Пининфарина.


Пининфарина: Бъдещето е в споделените и автономните електромобили, но не и в летящите коли

© Георги Пауновски


На въпрос откъде черпят вдъхновение дизайнерите на "Пининфарина", които са 150 в трите клона на компанията в Италия, САЩ и Китай, генералният директор на ателието посочи, че най-често от природата - животни, пейзажи, създадени форми от вятъра и дори ерозията. Като важен фактор Пининфарина посочи и заразяването с вътрешни идеи.


"Ти например работиш по автомобил. До теб е колега, който прави яхта. Виждаш нещо, което ти харесва, и го използваш", обясни дизайнерът. Той обаче подчерта, че често водеща е функцията на създавания компонент и посочи като пример въздухозаборниците на едно "Ферари" например.


Новата автомобилна гордост "Пининфарина"


Според Паоло Пининфарина типичното за автомобилния дизайн на "Пининфарина" са елегантността, чистите форми и иновацията. Нашата експертиза в леките материали е много важна, защото заради теглото на батериите олекотяването на каросерията на автомобила е ключово, поясни Паоло Пининфарина.


"Пининфарина Батиста"

© Пининфарина

"Пининфарина Батиста"


Всичко, което компанията може да предложи, "Пининфарина" демонстрира на приключилото преди броени дни автомобилно изложение в Женева. Там беше показан автомобилът "Батиста" - изцяло електрическата високотехнологична хиперкола, с 1900 конски сили, максимална скорост 400 км/ч и преход с един заряд 450 километра.


"Пининфарина Батиста"

© Пининфарина

"Пининфарина Батиста"


В автомобила са внедрени компоненти от най-добрите компании от цял свят, като плановете са да бъдат произведени 150 бройки, който ще се разпределят поравно между Европа, Северна Америка и Азия. Паоло Пининфарина обясни, че две еднакви коли "Батиста" няма да има, като шофьорската седалка на всяка ще се оформи според височината, теглото и фигурата на клиента.

"Направих своеобразно затваряне на кръга. През 1907 година дядо ми, едва 13-годишен, тапицира седалките на състезателните коли на "Алфа Ромео", като за всеки пилот седалката е различна. Сега и ние, в основаната от него фирма, ще създаваме седалки по мярка", коментира Паоло Пининфарина.


"Пининфарина Батиста"

© Пининфарина

"Пининфарина Батиста"


Какви са архитектурните амбиции на "Пининфарина" четете тук.

Коментари (41)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1597 Любопитно

    Този за пръв път го чувам.

    В Русия съм! В Русия съм!
  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4958 Весело

    До коментар [#1] от "Веселин Дечев":

    И той не те е чувал.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3504 Весело

    Идеята за споделените жени е доста по-стара, но още не се е наложила.

    Еретик
  4. 4 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 894 Неутрално

    Велико дизайнерско студио си е Пининфарина. Просто италианците нямат равни по тая тема. Съгласен съм и за автономните автомобили. В споделените обаче не вярвам, особено в накои географски ширини.

  5. 5 Профил на kirka80286
    kirka80286
    Рейтинг: 1126 Весело

    Искам да я видя как минава 400 км. Дотогава всичко е само ПР пушилка. Сегашните ни батерии са ужасно тежки. Затова за момента електромобилите са в задънена улица - използват огромна част от енергията на батериите си за да возят... теглото на батериите си. За града стават, за нищо друго - не.

    "Тhe lack of major wars may be hurting economic growth." New York Times
  6. 6 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1863 Неутрално

    До коментар [#2] от "КМЕТ В СЯНКА":

    ти щото секи ден по икиндия пиеш кайве и ракия и играеш табла с него.

  7. 7 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3334 Неутрално

    Този за пръв път го чувам.
    —цитат от коментар 1 на Веселин Дечев


    Част от "Махиндра и Махиндра" ..

    "Махиндра" , според "Дневник" , са били най-голямата индийска автомобилна фирма ..

  8. 8 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3334 Неутрално

    Ей я "Махиндра" ..
    https://www.mahindra.com/

    Правят самолети, трактори, камиони, мотоциклети, коли ..

  9. 9 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4212 Неутрално

    За първи път чух за Пининфарина през 60 години във връзка с налагането на нова линия в автомобилостроенето - 2 обърнати трапеца, поставени един върху друг - Фиат 1300, Пежо 404. Тази линия замести капковидните автомобили от ввойната, и след нея, популярна у нас с Победа заоблените линии на Шкода Октавия, Татра, Вартбург. Впоследствие разбрахме, че бюрото на Пининфарина изработваше корпуси на яхти, електродомакински уреди, даже и химикалки.

    Нещо не се се сещам за някаква идея на "великите" китайци - освен копиране, и крадене на идеи

  10. 10 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4212 Неутрално

    До коментар [#9] от "historama":

    ФИАТ 1300

    https://www.google.bg/search?q=fiat +1300&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi0nJ2FkJHhAhUJkxQKHeO8ALgQ_AUIDigB&biw=1366&bih=654

  11. 11 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3334 Неутрално

    За първи път чух за Пининфарина през 60 години във връзка с налагането на нова линия в автомобилостроенето - 2 обърнати трапеца, поставени един върху друг - Фиат 1300, Пежо 404. Тази линия замести капковидните автомобили от ввойната, и след нея, популярна у нас с Победа заоблените линии на Шкода Октавия, Татра, Вартбург. Впоследствие разбрахме, че бюрото на Пининфарина изработваше корпуси на яхти, електродомакински уреди, даже и химикалки.Нещо не се се сещам за някаква идея на "великите" китайци - освен копиране, и крадене на идеи
    —цитат от коментар 9 на historama


    Индийците са по-коректни!

    Имат "Махиндра" вече соствен ранд ..
    Ей го :

    https://www.mahindra.com/news-room/press-release/automobili-pininfarina-the-world-s-newest-sustainable-luxury-car-brand-launched-by-mahindra

  12. 12 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3334 Неутрално

    Производството даже е почнало май в Утар Прадеш?
    Или е в Бангалор?:

    Който знае- да споделя.

    Ей сайта на "Махиндра":
    https://www.mahindra.com/news-room

  13. 13 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3334 Неутрално

    Освен в Утар Прадеш имат центрове и в Делхи, в Калкута, в Мумай ..
    "Махиндра" скоро ще изкарат сосбтвен луксозен джип с марка "Пинафарина" , купе , роадстар , кабриолет ..

    Трябва да изчакаме!


    А китайците само копират!
    Ей я разликата Индия и Китай!

  14. 14 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3334 Неутрално

    Индийците от "Махиндра" ще залеят света с луксозни коли "Пинафарина" ..

    Помнете ми думата!
    Завладяващ индийски дизайн!

    Така се прави!

  15. 15 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3334 Неутрално

    До коментар [#1] от "Веселин Дечев":И той не те е чувал.
    —цитат от коментар 2 на КМЕТ В СЯНКА


    Нормално е хората в Европа, да не знаят индийските брендове ..

    Иначе колата е хубава:

    https://www.mahindra.com/news-room/press-release/pininifarina-battista-the-world-s-first-pure-electric-luxury-hyper-gt-revealed

    А е и бърза - бие "Тесла" по ускорение.. 2 сек. от 0 до 100 ..

  16. 16 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5224 Любопитно

    До коментар [#1] от "Веселин Дечев":

    Никак не ме учудва, че Веселин Дечев чува за пръв път Пининфарина! За Айщайн чувал ли сте? А за Христо Ботев? 🤣🤣🤣

  17. 17 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1527 Неутрално

    Големи дизайнери, ама какво мисли един дизайнер за развитието на автомобилите не ме вълнува особено.

  18. 18 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3334 Неутрално

    До коментар [#1] от "Веселин Дечев":Никак не ме учудва, че Веселин Дечев чува за пръв път Пининфарина! За Айщайн чувал ли сте? А за Христо Ботев? 🤣🤣🤣
    —цитат от коментар 16 на vassilun


    Не е чувал ..

    А за "Махиндра" - фирмата която е произвела колата "Пинифарина" - чували ли сте?

    За Jagdish Chandra Mahindra?
    За Keshub Mahindra , за Anand G.Mahindra?

    Не сте, а??? Индийски бренд, някаква си "Пинифарина" щата Maharashtra ..

    Да, ама ей какви коли правят :

    https://www.mahindra.com/news-room/press-release/pininifarina-battista-the-world-s-first-pure-electric-luxury-hyper-gt-revealed

    Вижте и техническите данни на индийците!

    "Пинифарина" бие "Тесла"!

  19. 19 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1527 Неутрално

    Велико дизайнерско студио си е Пининфарина. Просто италианците нямат равни по тая тема. Съгласен съм и за автономните автомобили. В споделените обаче не вярвам, особено в накои географски ширини.
    —цитат от коментар 4 на Дундурук


    Те ако станат автономни, ще има смисъл от споделянето. Сега като трябва да идеш до някакъв паркинг, който може и да ти е близо, после да ѝ търсиш място за паркиране, то си губи смисъла, с такси е по-бързо, с твоя си кола - по евтино. А ако тя сама си идва пред вас, после сама си търси паркинг, що да не я споделям? Като не плащам винетка, данък, застраховки, преглед, гориво, консумативи, разходите ще са ми същите или малко по-големи, ама за сметка на много спестено време. Но май няма да е в наши дни, поне няма да е скоро.

  20. 20 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3334 Неутрално

    Колкото и тесларите да ми слагате минуси, колата от Махаращра бие вашите!

    Вижте ускорението ..

    Любезно съм дал линк, към индийците ..
    Вижте интериора!

  21. 21 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 1290 Неутрално

    Пининфарина
    —цитат от коментар 15 на ajsayder


    Колата на Пининфарина е концепт засега, като излезе, ще е излязъл и новият Роудстър, така че малко трудно ще мине за най-бързата. Всички са години зад Тесла, преживей го.

  22. 22 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 1290 Неутрално

    Според мен по-лесно ще навлезнат летящите автономни коли, отколкото автономните на пътя, защото няма с кого да делят въздуха, от ден първи ще има само автономни возила.

  23. 23 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 3477 Неутрално

    Това е династия. Дядо им го даваха на черно бели снимки в сп. "Наука и техника" как прави дизайн на купета от летви и картон в един двор, някъде 60-те. Тогава бях в 8 кл.

  24. 24 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3334 Неутрално

    Колата на Пининфарина е концепт засега, като излезе, ще е излязъл и новият Роудстър, така че малко трудно ще мине за най-бързата. Всички са години зад Тесла, преживей го.
    —цитат от коментар 21 на bobyb

    1."Махиндра"Е 20 е от години НАЙ-ЕВТИНИЯТ електромобил.. и то от 7 години!
    https://www.youtube.com/watch?v=GracSNTV7Ww
    https://www.youtube.com/watch?v=GX6ffpzm2sI

    2."Махиндра-Пининфарина"е в производство!
    Поръчваш - доставят я!

    https://www.youtube.com/watch?v=13-w_KVJUFA
    https://www.youtube.com/watch?v=5coImnB2qm0

    3.Ей интервю на Ананд Махиндра:
    https://www.youtube.com/watch?v=ZurDGaU2rMk

    4.Централата е в Махаращра!

    Поздрави ..

    П.П
    Слагайте минуси, слагайте ..
    Ама "Махиндра" си сглобява електроколите ...


  25. 25 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3334 Неутрално

    Това е династия. Дядо им го даваха на черно бели снимки в сп. "Наука и техника" как прави дизайн на купета от летви и картон в един двор, някъде 60-те. Тогава бях в 8 кл.
    —цитат от коментар 23 на man_un


    Jagdish Chandra Mahindra тогава прави завод за трактори в Махаращра!
    Неговите наследници днес , подготвят електро "Пинифарина" с 2 сек до 100 км.

    От 0 до 300 за 12 секунди!
    Ей им ги данните на индийците:

    https://www.mahindra.com/news-room/press-release/pininifarina-battista-the-world-s-first-pure-electric-luxury-hyper-gt-revealed

  26. 26 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3334 Неутрално

    Колата на Пининфарина е концепт засега, като излезе, ще е излязъл и новият Роудстър, така че малко трудно ще мине за най-бързата. Всички са години зад Тесла, преживей го.
    —цитат от коментар 21 на bobyb

    Че кой е казал, дето ИНДИЙЦИТЕ СА НАЙ-БЪРЗИТЕ?

    ПО–БЪРЗИ от "Тесла" не означава НАЙ-БЪРЗИ В СВЕТА!

    Най-бързите електроколи многократно бяха споменавани от мене..

    Koenigsegg и китайската компания Qoros , направиха в 2017 карбонов електромобил, ама не държаха дълго рекорда, появиха се Nio EP9 , пак китайски и още един китаец NextEV ..
    Освен това във Формула Е, постоянно излизат коли , дето са по-бързи и по-бързи със стотни от секундата.

    И??

    Какъв е смисълът да се гонят рекорди за стотни или хилядни????

    А иначе "Махиндра" все още прави евтини електромобили!

  27. 27 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3334 Неутрално

    Всички са години зад Тесла, преживей го.
    —цитат от коментар 21 на bobyb


    "Махиндра' , за която иде реч , има 240 000 човека персонал.
    И знаеш ли колко милиарда оборот?


    Верно ли е зад "Тесла"?
    Години зад "Тесла"?

  28. 28 Профил на stefan stoyanov
    stefan stoyanov
    Рейтинг: 139 Неутрално

    До коментар [#3] от "Костадин Иванов":

    Ленин !!!!!!
    И мечтата на чики...е!

  29. 29 Профил на avi29581655
    avi29581655
    Рейтинг: 84 Неутрално

    Ако общините не създадат големи пречки, тук летящите коли ще имат предимство. Няма да им пука от дупките по улиците, и дали са почистили снега.

  30. 30 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3334 Неутрално

    Щандът на индийците в Женева ..
    Премиерите на "Махиндра" ... ... ей я и "Пинифарина":

    https://www.youtube.com/watch?v=CLDf0QsqTv0

    Голямо шоу!

    Браво на индийците, браво и на дизайна и на презентацията!
    Тесларите да злобеят!

    https://www.youtube.com/watch?v=EKCzfh9wQtU

  31. 31 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1634 Неутрално

    [quote]Бъдещето е в споделените и автономните електромобили, но не и в летящите коли [/quote]
    Не е в летящите, щото сичките конструктори и изобретатели 5 пари не струвате и не можете.

    мурзилка
  32. 32 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 1173 Любопитно

    Пининфарина: Бъдещето е в споделените и автономните електромобили, но не и в летящите коли?!
    - в голяма заблуда е Пининфарина, но хора като него виждат до там до където въображението им позволи?!!!

    "Според дизайнера автономността ще дойде най-късно, тъй като изисква най-много работа и предварителна подготовка (изисква 5G мрежа, бърз трансфер на данни и компютърни технологии - за хора, които не са наясно с тази материя!). Пининфарина посочи, че има достатъчно време за трансформация и посъветва правителствата да търсят варианти за стимулиране смяната на старите коли с нови.
    "Не бих инвестирал в летящ автомобил! (голяма грешка прави, защото първо не е наясно какво "животно" е това и тези скорости от 400 км/ч с които се фука при свойте коли са смешни при "летящите коли"?) За да го направиш, трябва да се справиш с всички усложнения, които има при направата и на самолет, и на кола (дълбока заблуда - "летящите коли" не са хибрид между кола и самолет, а са нещо "друго" основаващо се на "антигравитационна технология", нещо много "скъпо" за сега и ако го има, то е само за военна употреба?!!) . Стои въпросът и с организирането на този трафик във въздуха! (последна грижа и това не е за нашего брата "джигит"!!!)

  33. 33 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 1430 Неутрално

    До коментар [#9] от "historama":ФИАТ 1300https://www.google.bg/search?q=fiat +1300&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi0nJ2FkJHhAhUJkxQKHeO8ALgQ_AUIDigB&biw=1366&bih=654
    —цитат от коментар 10 на historama


    Пининфарина е също марка, при това голяма!

  34. 34 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4212 Неутрално

    И??

    Какъв е смисълът да се гонят рекорди за стотни или хилядни????

    А иначе "Махиндра" все още прави евтини електромобили!
    —цитат от коментар 26 на ajsayder


    Много по-важно е да стигнат до конвейра, и до сърцето на потребителя.
    Иначе със сигурност индийците с евтината си работна ръка може и да изпреварят жълтурковците, които все повече дразнят с ментетата и копирането.
    Но който и да е автомобил, както и да е произведен, като му сложиш антиблокиращите с-им в спирачките, възглавниците, и разните му с-ми за намаляване на вредните емисии, и изведнъж крайната цена се е удвоила.

  35. 35 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4212 Неутрално

    Спомняте ли си един модел на жълтурковците ? "Грейт уол волекс"
    https://www.google.bg/search?q=грейт +уол+волекс&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj07omM_JHhAhVw1eAKHYvnDnMQ_AUIDigB&biw=1366&bih=654
    1:1 с Тойота Ярис. Само дето повече трака

    Да сте видяли някой да копира нещо китайско?? Часовник, химикалка? Няма и да видите, защото ще е грозно

  36. 36 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1411 Неутрално

    ДО 9 -казва се дизайн БТ с кибрит./БТ са стара малка цигари./Една кутия цигари с кутия кибрит отгоре.

  37. 37 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3334 Неутрално

    Много по-важно е да стигнат до конвейра, и до сърцето на потребителя.
    Иначе със сигурност индийците с евтината си работна ръка може и да изпреварят жълтурковците, които все повече дразнят с ментетата и копирането.
    Но който и да е автомобил, както и да е произведен, като му сложиш антиблокиращите с-им в спирачките, възглавниците, и разните му с-ми за намаляване на вредните емисии, и изведнъж крайната цена се е удвоила.
    —цитат от коментар 34 на historama


    1. Цената се удвоява съвсем тарикатски , господин Ананд Махиндра го е измислил.
    Слага се на индийска кола логото на Пининфарина , оповестява се гръмко, че е електро .. ... и воала - продуктът става лимитед едишън и як ... ...и снобите-идиоти купуват ..
    А ако не могат да купят , се превъзнасят из форуми.
    Цената даже се утроява!

    2."Много по-важно е да стигнат до конвейра, и до сърцето на потребителя..."
    Да!
    Ама то и за това е измислено.
    Електро! .. Все ще се намерят електрокаристи да купят ..
    Путин и Медведев се опитваха да наложат електрото в Русия , ама никой там не купува .. хората се не лъжат ..
    Обаче, като се каже, че е суперлукс, Пининфарина е намесена , а освен това е и електрокарно-технологично .. все някои от европейските електрокаристи-богаташчета, ще се бръкне ..

    Ей кво шоу правят индийците в Женева:

    https://www.youtube.com/watch?v=CLDf0QsqTv0

  38. 38 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3334 Неутрално

    Това е династия. Дядо им го даваха на черно бели снимки в сп. "Наука и техника" как прави дизайн на купета от летви и картон в един двор, някъде 60-те. Тогава бях в 8 кл.
    —цитат от коментар 23 на man_un


    Абсолютно ..
    Ананд Махиндра и Лакшми Махиндра ..
    Черно-бели снимки не съм им видял, ама съм гледал видеоклипове ..

    Дядо им е почнал в Махаращра!
    А днес те имат заводи и в Утар Прадеш , в Корея, в Русия (на Рекстон) в Италия!

  39. 39 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3334 Неутрално

    Спомняте ли си един модел на жълтурковците ? "Грейт уол волекс"https://www.google.bg/search?q=грейт +уол+волекс&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj07omM_JHhAhVw1eAKHYvnDnMQ_AUIDigB&biw=1366&bih=6541:1 с Тойота Ярис. Само дето повече тракаДа сте видяли някой да копира нещо китайско?? Часовник, химикалка? Няма и да видите, защото ще е грозно
    —цитат от коментар 35 на historama


    Освен в Утар Прадеш имат центрове и в Делхи, в Калкута, в Мумай ..
    "Махиндра" скоро ще изкарат сосбтвен луксозен джип с марка "Пинафарина" , купе , роадстар , кабриолет ..

    Трябва да изчакаме!


    А китайците само копират!
    Ей я разликата Индия и Китай!

  40. 40 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3504 Весело

    До коментар [#20] от "ajsayder":

    Човек, темата е отекла, но ти пиша, да не се чудиш защо ти ръгат минуси. Ами защото пишеш името на дизайнерите все грешно! Научи се да пишеш, да те вземат насериозно.
    Хайде живи и здрави.....

    Еретик
  41. 41 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3334 Неутрално

    До коментар [#20] от "ajsayder":Човек, темата е отекла, но ти пиша, да не се чудиш защо ти ръгат минуси. Ами защото пишеш името на дизайнерите все грешно! Научи се да пишеш, да те вземат насериозно. Хайде живи и здрави.....
    —цитат от коментар 40 на Костадин Иванов


    Слагат ми минуси, щото мразят индийските фирми!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK