
© Рено
Европейският лидер в областта на електрическата мобилност - "Рено" започва тестове на първите широкомащабни проекти за двупосочно зареждане. Те се реализират с помощта на електромобили, които не само могат да черпят ток от мрежата, но и да отдават електричество.
Зареждането е оптимално, когато доставките на електроенергия надвишават търсенето, особено по време на пикове в производството на възобновяема енергия. От друга страна, електромобилите могат да връщат електроенергия в мрежата по време на усилено потребление като по този начин служат за средство за временно съхранение на енергия и се превръщат в ключови двигатели за развитието на възобновяемата енергия.
По този начин електрическата мрежа оптимизира снабдяването с местна възобновяема енергия и намалява инфраструктурните разходи. В същото време клиентите се радват на по-зелена, по-икономична консумация на електроенергия и са финансово възнаградени за обслужването на електрическата мрежа.
Първите петнадесет електромобила "Рено Зое" с двупосочно зареждане ще бъдат доставени в Утрехт (Холандия) и на остров Порто Санто (в архипелага Мадейра, Португалия). Впоследствие ще бъдат представени проекти във Франция, Германия, Швейцария, Швеция и Дания.
Двупосочното зареждане ще бъде лансирано в няколко проекта (електрически екосистеми или услуги за мобилност) в седем държави и заедно с различни партньори, за да се положат основите на бъдещото предлагане. Целите са две - да се измери приложимостта в широк мащаб и потенциалните ползи.
NIKE
Рейтинг: 488 РазстроеноВ България нямат приложение...
Ще ти окадът тока веднага....
Hepo
Рейтинг: 1791 НеутралноПрактично и полезно.
SHADOWS of SOFIAblondofil
Рейтинг: 3194 НеутралноПоставя въпроса ще продължим ли да разхищаваме електроенергия като караме на фарове през деня.
Нинов
Рейтинг: 2294 НеутралноДо коментар [#3] от "blondofil":
новите коли имат дневна LED светлина, харчеща минимално количество ел. енергия.
George Svinarov
Рейтинг: 954 НеутралноДрън дрън, че пляс.
Нинов
Рейтинг: 2294 НеутралноДо коментар [#3] от "blondofil":
дори фарът на велосипеда ми има дневна LED светлина.
Иначе нощем буквално цепи мрака, защото е най-мощният велоспеден фар на пазара.
Каталожната му цена е €150, но аз го намерих в интернет за €75.
blondofil
Рейтинг: 3194 НеутралноДо коментар [#4] от "Нинов":
Минимално, обаче пак си е енергия дето може да я върнеш обратно в мрежата да я поозват майките с малки деца.
Хи-хи
Рейтинг: 1436 НеутралноТия пък от Рено глей къде точно са сложили кабела за зареждане.
Напуснал Поради ОграниченДостъп
Рейтинг: 274 ВеселоЗагубите при пренасянето са си винаги загуби, та ако следваме разъжденията от горе това си е едно ново прахостничество.
Президент Плевнелиев - Трудно мога да не споделя своето дълбоко унижение като дясномислещ човек от ръководството на "Демократична България" да влезе в съюз на балотажа с Мая Манолова. Не трябва да дават оставки, а да си изберат Манолова за шефДокато има хора с мангизи готови да платят за да не чакат времето за дълъг заряд ще има и прахосничество.
Другият поглед е в отговора на въпроса: ако можеш да избираш кола на паркинга преди пътуване и там има едно Зое заредено и едно БМВ с разреден акумулатор и три часа до пълен заряд, кое ще избереш
Нинов
Рейтинг: 2294 НеутралноДо коментар [#7] от "blondofil":
в НРБ автомобилистите пускаха фаровете при настъпване на абсолютната тъмнина, щадейки кружките.
Щото като изгори - трудно се намираха резервни.
tacheaux
Рейтинг: 3784 НеутралноНяма да е лошо покривите на автомобилите да са елементи на слънчеви батерии така , че винаги да се зарежда, когато автомобилът е на открито под слънчевите лъчи. Така огромно количество електроенергия може да се произвежда и да се употребява за движението на автомобилите.
Напуснал Поради ОграниченДостъп
Рейтинг: 274 НеутралноКолега, енергията, която може да се събере от покрива на колата ако не е тир с три ремаркетапри сегашните технологии е революционно да бъде наречена 'огромна' според разхода на енергия за движение.
Президент Плевнелиев - Трудно мога да не споделя своето дълбоко унижение като дясномислещ човек от ръководството на "Демократична България" да влезе в съюз на балотажа с Мая Манолова. Не трябва да дават оставки, а да си изберат Манолова за шефПо скоро клони към нищожна.
kirka80286
Рейтинг: 488 Неутрално+++++++++++++++++++++
По-голяма глупост отдавна не бях чел... "Двупосочното зареждане" :))))) то бива бива ПР, ама това вече на нищо не прилича. "Тhe lack of major wars may be hurting economic growth." New York Times
Корки
Рейтинг: 2604 НеутралноС използването на електроавтомобилите като буфер ще се спестят пари за буферни капацитети за стабилизиране на мрежата. Автомобилите ще се зареждат когато има излишък на енергия и ще отдават в час пик.
Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
sparti
Рейтинг: 293 НеутралноНе е чак нищожна. Покрив на кола спокойно може да поеме 150-200-ватов панел. Без преувеличения 1000 часа годишно на слънце (това е по-малко от 3 часа на ден) * 150 вата = 150 кв годишно. По-голямата полза е, че ще притъпи един от най-големите недстатъци на електроавтомобилите, а именно - превръщането им в недвижим имот при изтощаване на батерията.
slivizasmet.blogspot.comgeorgi_ww
Рейтинг: 746 ВеселоРено Зое? Автомобил? Айде стига бе.
sw51
Рейтинг: 350 Неутралнотова трябва да е в мащаб за да проработи, но не е изключено.
А идеята за покрива не е лоша, само може би цената на панела не е за пренебрегване. Колкото и малко да генерира все е нещо и като го умножим по хиляди автомобили ще се окаже сериозно.
telqk
Рейтинг: 1066 НеутралноХитро! Балансирането на мрежата е задължение на доставчика или най-общо казано на системния енергиен оператор. За това се плаща и го плаща консуматора т.е. потребителя. За това във фактурите имаше отделен ред балансиране. После го скриха този ред но не и стойността за да не се клати стабилността. И какво се получава: плащаш 40-50 хилки за склад за батерии на колела! Ми нали компанията на Мъск направиха 60MW балансираща мощност на батерии за Австралия. Защо не им закараха един кораб тесли и те да им балансират мрежата?
usero
Рейтинг: 541 НеутралноСигурно имаш предвид кг, а не кв, щото капацитета на акумулатора може да се измери в кг понички, примерно, в кв нема как да стане. Е, при 100 коня впренат електродобитък, това е, без преувеличение, около един добитъкочас на автото, иначе казано, един ампер и два ома в километри.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2205 НеутралноСамо дето е максимално когато няма кой да им каже ,че ако работи системата против обледеняване на стъкла и огледала, парното топли и слушат силно музика(на якoтУ hi-fi) и работи отоплението на седалките колата изминава 10% от километрите които пише в рекламата с едно зареждане!
Libertarianism is just anarchy for rich people
telqk
Рейтинг: 1066 НеутралноДо коментар [#8] от "Хи-хи":
А къде да го сложат след като емблемата на марката има асоциация с женски орган?!
Simo Petkov
Рейтинг: 434 НеутралноДо коментар [#11] от "tacheaux":
Огромни енергии ще дойдат от батериите по покривите на колите.
Simo Petkov
Рейтинг: 434 НеутралноДо коментар [#18] от "sw51":
Можем да сложим на покрива на колата и варел , боядисан в черно.
Простчко , а ще имаме безкрайно топла вода.
geordgeo
Рейтинг: 1223 РазстроеноБай Ганю пак се показва като най-голям разбирач на технологиите и веднага бърза да оплюе направеното от други, това се вижда във форума. И после що сме били все отзад, на опашката, че дори и встрани - ми ей затова, щото хем нищо не можем, хем много добре знаем, че ТАКА НЯМА ДА СТАНЕ... Смешна нация...
penetrating
Рейтинг: 5734 НеутралноТова за "умните мрежи" :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertХи-хи
Рейтинг: 1436 НеутралноДо коментар [#22] от "telqk":
Е тъй де. Поне да беха сложили червена точка
Simo Petkov
Рейтинг: 434 НеутралноАбсолютно оплюват на форума електрокарните мечтатели.
А Медведев подписа постановлвние-17% да са електрокари и хибриди.
Електрокарното дело върви напред.
telqk
Рейтинг: 1066 НеутралноДо коментар [#27] от "Хи-хи":
Тя червената точка е за 80% на иво Христов за да ги различават!
10 стинки
Рейтинг: 488 НеутралноДо коментар [#14] от "korc":
Една шепа хора останахме, колкото средно китайско градче, а не можем да се справим на тая богата земя... Колко да сме смотани!И ще сменят батериите всеки месец, и ще закъсват масово като им издърпат тока по пътя.
Simo Petkov
Рейтинг: 434 НеутралноТази енергия може и да се събира в батерии!
Да припомним НАЙ–ЕФЕКТИВНОТО УСТРОЙСТВО НА ПАЗАРА литий-полимерен акумулатор е (200 Wh/kg). .. или 200 вата х 1000 часа = 200 000 ват*часа ..
За да ги съхраним 200 000 / 200 = 1000 кг литиева батерия.
С електрокарност - тази сила нова, съдбата си ти обнови!
Simo Petkov
Рейтинг: 434 НеутралноП.П
Батериите имат КПД и не могат да възвърнат 100% от енергията, дето сме я вложили вътре в тях ..
Влагаме 200 000 ват.часа получаваме 160 000 ват.часа .. с останалата енергия сме отделили топлина .
Анийдмъни
Рейтинг: 328 ВеселоДо коментар [#8] от "Хи-хи":
panem et circensesА енергията, която се хаби за тролене в Дневник кой ще я върне...?
Корки
Рейтинг: 2604 НеутралноИ как си го представяш да ти дръпнат тока по пътя? Нещо като да ти свалят шалтера? Учете бе хора, и си пийте лекарствата. Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
Simo Petkov
Рейтинг: 434 НеутралноНикой няма да може да ти пипа тока на пътя, дето си го заредил с фотоволтаиците!
В колата електрична , ще има камери и а някой се прикачи - а ще го отнесе!
П.П
Те може да опитат, да отлеят и от нашата топла вода , та да се къпят , ама и там ще ударят на камък!
На варела ще сложим аларма!
С Електрокарност - тази сила нова - съдбата си ти обнови!
!D !калпав е новия вид Дневник!
Рейтинг: 871 НеутралноДа, могат да я ползват ако са живи и здрави.Доста по-видим е един автомобил ако е с включени светлини а и ел.колите са толкова безшумни ,че чак опасно...