Пилотни проекти тестват възможностите на електромобилите като източник на ток

Пилотни проекти тестват възможностите на електромобилите като източник на ток

© Рено



Европейският лидер в областта на електрическата мобилност - "Рено" започва тестове на първите широкомащабни проекти за двупосочно зареждане. Те се реализират с помощта на електромобили, които не само могат да черпят ток от мрежата, но и да отдават електричество.


Зареждането е оптимално, когато доставките на електроенергия надвишават търсенето, особено по време на пикове в производството на възобновяема енергия. От друга страна, електромобилите могат да връщат електроенергия в мрежата по време на усилено потребление като по този начин служат за средство за временно съхранение на енергия и се превръщат в ключови двигатели за развитието на възобновяемата енергия.


По този начин електрическата мрежа оптимизира снабдяването с местна възобновяема енергия и намалява инфраструктурните разходи. В същото време клиентите се радват на по-зелена, по-икономична консумация на електроенергия и са финансово възнаградени за обслужването на електрическата мрежа.




Първите петнадесет електромобила "Рено Зое" с двупосочно зареждане ще бъдат доставени в Утрехт (Холандия) и на остров Порто Санто (в архипелага Мадейра, Португалия). Впоследствие ще бъдат представени проекти във Франция, Германия, Швейцария, Швеция и Дания.


Двупосочното зареждане ще бъде лансирано в няколко проекта (електрически екосистеми или услуги за мобилност) в седем държави и заедно с различни партньори, за да се положат основите на бъдещото предлагане. Целите са две - да се измери приложимостта в широк мащаб и потенциалните ползи.

Ключови думи към статията:

Коментари (36)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Nikolay Savov
    Nikolay Savov
    Рейтинг: 1972 Разстроено

    В България нямат приложение...
    Ще ти окадът тока веднага....

  2. 2 Профил на SHADOWS of SOFIA
    SHADOWS of SOFIA
    Рейтинг: 3065 Неутрално

    Практично и полезно.

    SHADOWS of SOFIA
  3. 3 Профил на Сотю Поплъжичков
    Сотю Поплъжичков
    Рейтинг: 2122 Неутрално

    Поставя въпроса ще продължим ли да разхищаваме електроенергия като караме на фарове през деня.

  4. 4 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3114 Неутрално

    До коментар [#3] от "blondofil":

    новите коли имат дневна LED светлина, харчеща минимално количество ел. енергия.

  5. 5 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1371 Неутрално
  6. 6 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3114 Неутрално

    До коментар [#3] от "blondofil":

    дори фарът на велосипеда ми има дневна LED светлина.

    Иначе нощем буквално цепи мрака, защото е най-мощният велоспеден фар на пазара.

    Каталожната му цена е €150, но аз го намерих в интернет за €75.

  7. 7 Профил на Сотю Поплъжичков
    Сотю Поплъжичков
    Рейтинг: 2122 Неутрално

    До коментар [#4] от "Нинов":

    Минимално, обаче пак си е енергия дето може да я върнеш обратно в мрежата да я поозват майките с малки деца.

  8. 8 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 2450 Неутрално

    Тия пък от Рено глей къде точно са сложили кабела за зареждане.

  9. 9 Профил на О, ко ма напрай!
    О, ко ма напрай!
    Рейтинг: 2070 Весело

    Загубите при пренасянето са си винаги загуби, та ако следваме разъжденията от горе това си е едно ново прахостничество.

    Докато има хора с мангизи готови да платят за да не чакат времето за дълъг заряд ще има и прахосничество.

    Другият поглед е в отговора на въпроса: ако можеш да избираш кола на паркинга преди пътуване и там има едно Зое заредено и едно БМВ с разреден акумулатор и три часа до пълен заряд, кое ще избереш

  10. 10 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3114 Неутрално

    До коментар [#7] от "blondofil":

    в НРБ автомобилистите пускаха фаровете при настъпване на абсолютната тъмнина, щадейки кружките.

    Щото като изгори - трудно се намираха резервни.

  11. 11 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4128 Неутрално

    Няма да е лошо покривите на автомобилите да са елементи на слънчеви батерии така , че винаги да се зарежда, когато автомобилът е на открито под слънчевите лъчи. Така огромно количество електроенергия може да се произвежда и да се употребява за движението на автомобилите.

  12. 12 Профил на О, ко ма напрай!
    О, ко ма напрай!
    Рейтинг: 2070 Неутрално

    Колега, енергията, която може да се събере от покрива на колата ако не е тир с три ремаркетапри сегашните технологии е революционно да бъде наречена 'огромна' според разхода на енергия за движение.

    По скоро клони към нищожна.

  13. 13 Профил на kirka80286
    kirka80286
    Рейтинг: 1253 Неутрално

    Дрън дрън, че пляс.
    —цитат от коментар 5 на George Svinarov

    +++++++++++++++++++++
    По-голяма глупост отдавна не бях чел... "Двупосочното зареждане" :))))) то бива бива ПР, ама това вече на нищо не прилича.

    "Тhe lack of major wars may be hurting economic growth." New York Times
  14. 14 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    С използването на електроавтомобилите като буфер ще се спестят пари за буферни капацитети за стабилизиране на мрежата. Автомобилите ще се зареждат когато има излишък на енергия и ще отдават в час пик.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  16. 16 Профил на sparti
    sparti
    Рейтинг: 251 Неутрално

    Не е чак нищожна. Покрив на кола спокойно може да поеме 150-200-ватов панел. Без преувеличения 1000 часа годишно на слънце (това е по-малко от 3 часа на ден) * 150 вата = 150 кв годишно. По-голямата полза е, че ще притъпи един от най-големите недстатъци на електроавтомобилите, а именно - превръщането им в недвижим имот при изтощаване на батерията.

    slivizasmet.blogspot.com
  17. 17 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 649 Весело

    Рено Зое? Автомобил? Айде стига бе.

  18. 18 Профил на sw51
    sw51
    Рейтинг: 293 Неутрално

    това трябва да е в мащаб за да проработи, но не е изключено.
    А идеята за покрива не е лоша, само може би цената на панела не е за пренебрегване. Колкото и малко да генерира все е нещо и като го умножим по хиляди автомобили ще се окаже сериозно.

  19. 19 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1870 Неутрално

    Хитро! Балансирането на мрежата е задължение на доставчика или най-общо казано на системния енергиен оператор. За това се плаща и го плаща консуматора т.е. потребителя. За това във фактурите имаше отделен ред балансиране. После го скриха този ред но не и стойността за да не се клати стабилността. И какво се получава: плащаш 40-50 хилки за склад за батерии на колела! Ми нали компанията на Мъск направиха 60MW балансираща мощност на батерии за Австралия. Защо не им закараха един кораб тесли и те да им балансират мрежата?

  20. 20 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1881 Неутрално

    Не е чак нищожна. Покрив на кола спокойно може да поеме 150-200-ватов панел. Без преувеличения 1000 часа годишно на слънце (това е по-малко от 3 часа на ден) * 150 вата = 150 кв годишно. По-голямата полза е, че ще притъпи един от най-големите недстатъци на електроавтомобилите, а именно - превръщането им в недвижим имот при изтощаване на батерията.
    —цитат от коментар 16 на sparti


    Сигурно имаш предвид кг, а не кв, щото капацитета на акумулатора може да се измери в кг понички, примерно, в кв нема как да стане. Е, при 100 коня впренат електродобитък, това е, без преувеличение, около един добитъкочас на автото, иначе казано, един ампер и два ома в километри.

  21. 21 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4247 Неутрално

    До коментар [#3] от "blondofil":новите коли имат дневна LED светлина, харчеща минимално количество ел. енергия.
    —цитат от коментар 4 на Нинов

    Само дето е максимално когато няма кой да им каже ,че ако работи системата против обледеняване на стъкла и огледала, парното топли и слушат силно музика(на якoтУ hi-fi) и работи отоплението на седалките колата изминава 10% от километрите които пише в рекламата с едно зареждане!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  22. 22 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1870 Неутрално

    До коментар [#8] от "Хи-хи":
    А къде да го сложат след като емблемата на марката има асоциация с женски орган?!

  23. 23 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 3056 Неутрално

    До коментар [#11] от "tacheaux":

    Огромни енергии ще дойдат от батериите по покривите на колите.

  24. 24 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 3056 Неутрално

    До коментар [#18] от "sw51":

    Можем да сложим на покрива на колата и варел , боядисан в черно.
    Простчко , а ще имаме безкрайно топла вода.

  25. 25 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1250 Разстроено

    Бай Ганю пак се показва като най-голям разбирач на технологиите и веднага бърза да оплюе направеното от други, това се вижда във форума. И после що сме били все отзад, на опашката, че дори и встрани - ми ей затова, щото хем нищо не можем, хем много добре знаем, че ТАКА НЯМА ДА СТАНЕ... Смешна нация...

  26. 26 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11967 Неутрално

    Това за "умните мрежи" :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  27. 27 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 2450 Неутрално

    До коментар [#22] от "telqk":

    Е тъй де. Поне да беха сложили червена точка

  28. 28 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 3056 Неутрално

    Абсолютно оплюват на форума електрокарните мечтатели.
    А Медведев подписа постановлвние-17% да са електрокари и хибриди.
    Електрокарното дело върви напред.

  29. 29 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1870 Неутрално

    До коментар [#27] от "Хи-хи":
    Тя червената точка е за 80% на иво Христов за да ги различават!

  30. 30 Профил на 10 стинки
    10 стинки
    Рейтинг: 557 Неутрално

    До коментар [#14] от "korc":

    И ще сменят батериите всеки месец, и ще закъсват масово като им издърпат тока по пътя.

    Една шепа хора останахме, колкото средно китайско градче, а не можем да се справим на тая богата земя... Колко да сме смотани!
  31. 31 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 3056 Неутрално

    Не е чак нищожна. Покрив на кола спокойно може да поеме 150-200-ватов панел. Без преувеличения 1000 часа годишно на слънце (това е по-малко от 3 часа на ден) * 150 вата = 150 кв годишно.
    —цитат от коментар 16 на sparti

    Тази енергия може и да се събира в батерии!
    Да припомним НАЙ–ЕФЕКТИВНОТО УСТРОЙСТВО НА ПАЗАРА литий-полимерен акумулатор е (200 Wh/kg). .. или 200 вата х 1000 часа = 200 000 ват*часа ..
    За да ги съхраним 200 000 / 200 = 1000 кг литиева батерия.

    Бай Ганю пак се показва като най-голям разбирач на технологиите и веднага бърза да оплюе направеното от други, това се вижда във форума. И после що сме били все отзад, на опашката, че дори и встрани - ми ей затова, щото хем нищо не можем, хем много добре знаем, че ТАКА НЯМА ДА СТАНЕ... Смешна нация...
    —цитат от коментар 25 на Г.Е.М.


    С електрокарност - тази сила нова, съдбата си ти обнови!

  32. 32 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 3056 Неутрално

    П.П

    Батериите имат КПД и не могат да възвърнат 100% от енергията, дето сме я вложили вътре в тях ..
    Влагаме 200 000 ват.часа получаваме 160 000 ват.часа .. с останалата енергия сме отделили топлина .

  33. 33 Профил на Анийдмъни
    Анийдмъни
    Рейтинг: 344 Весело

    До коментар [#8] от "Хи-хи":

    А енергията, която се хаби за тролене в Дневник кой ще я върне...?

    panem et circenses
  34. 34 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    И ще сменят батериите всеки месец, и ще закъсват масово като им издърпат тока по пътя.
    —цитат от коментар 30 на 10 стинки


    И как си го представяш да ти дръпнат тока по пътя? Нещо като да ти свалят шалтера? Учете бе хора, и си пийте лекарствата.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  35. 35 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 3056 Неутрално

    И как си го представяш да ти дръпнат тока по пътя? Нещо като да ти свалят шалтера? Учете бе хора, и си пийте лекарствата.
    —цитат от коментар 34 на korc


    Никой няма да може да ти пипа тока на пътя, дето си го заредил с фотоволтаиците!
    В колата електрична , ще има камери и а някой се прикачи - а ще го отнесе!

    До коментар [#18] от "sw51":Можем да сложим на покрива на колата и варел , боядисан в черно.Простчко , а ще имаме безкрайно топла вода.
    —цитат от коментар 24 на ajsayder


    П.П
    Те може да опитат, да отлеят и от нашата топла вода , та да се къпят , ама и там ще ударят на камък!
    На варела ще сложим аларма!

    С Електрокарност - тази сила нова - съдбата си ти обнови!

  36. 36 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    До коментар [#4] от "Нинов":Минимално, обаче пак си е енергия дето може да я върнеш обратно в мрежата да я поозват майките с малки деца.
    —цитат от коментар 7 на blondofil


    Да, могат да я ползват ако са живи и здрави.Доста по-видим е един автомобил ако е с включени светлини а и ел.колите са толкова безшумни ,че чак опасно...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK