Продажбите на нови автомобили в ЕС от началото на годината паднаха с над 3%

Продажбите на нови автомобили в ЕС от началото на годината паднаха с над 3%

© Reuters



Продажбите на нови автомобили в страните от ЕС намаляха с 3.3% за първото тримесечие, като достигнаха 4.03 млн. бройки, сочат разпространените днес данни са Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (АСЕА). Дотук се стигна, след като и през март търсенето е по-слабо от същия период на миналата година, като спадът е с 3.9 на сто.


През миналия месец само на седем от 27 пазара има повишаване на продажбите, като най-сериозен е ръстът в Литва (почти 44%) и Дания (+33.2%). През март от големите пазари на нито един няма ръст, като най-много намалява търсенето в Италия (-9.6%). Следват Испания (-4.3%), Великобритания (-3.4%), Франция (-2.3%) и Германия (-0.5%).


За тримесечието единствено в Германия има незначително покачване на продажбите с 0.2%. В същото време в Испания и Италия спадът е над 6 на сто.




В България през март купените нови автомобили са с 1.4% по-малко от същия месец на миналата година, като достигат 3226 бройки. За първите три месеца на годината продадените нови коли са 8429, или с точно процент повече.


Данните на Пътната полиция показват, че за тримесечието регистрираните нови леки и лекотоварни автомобили са 9894. Срещу тях стоят 47 420 употребявани.


Според официалните данни към 1 март в страната са били регистрирани 3 637 711 моторни превозни средства, или с 1279 повече от периода януари-февруари. Спрямо края на миналата година те са с над 30 хиляди по-малко.


От тях почти 1.6 млн. са на над 20 години, а малко над 185 хиляди са на възраст до 5 години. Поглед към най-търсените нови автомобили показва, че "Дачия" остава лидер с 1297 доставки. Следват "Рено" с 942 и "Шкода" с 881.


Челната десетка се допълва от "Фолксваген" (832), "Тойота" (710), "Пежо" (636), "Ситроен" (518), "Киа" (452), "Нисан" (391) и "Опел" (366).

Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3334 Неутрално

    Поскъпнаха .. нормална реакция на пазара..

  2. 2 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1239 Гневно

    С тъпото Брюкселско законодатество толкоз. Като не знаеш до кога ще можеш да ползваш колата си пак е много малък спада

  3. 3 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 3094 Весело

    Да забранят втората ръка и продажбите на нови коли пак ще скочат ...

  4. 4 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3504 Весело

    До коментар [#3] от "SS":

    "Да забранят втората ръка и продажбите на нови коли пак ще скочат ..."
    ==============
    Ще скочи дядо на баба.
    В момента карам един 14-годишен безсмъртник. Купил съм го преди три години.
    При добро каране и нормална поддръжка може да ми го турят за паметник. Сега е на 350 000 реални, милиона може да докара, това при мене са още 25 - 30 години.
    Вместо да го махна след няколко години, ако послушат тебе, ще го карам, докато го забранят, а няма скоро да стане.
    Е, доволен ли си?
    Имам пари за нова Дачия , ама не я искам. Победи ли вече?

    Еретик
  5. 5 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 535 Весело

    До коментар [#3] от "SS":"В момента карам един 14-годишен безсмъртник. Купил съм го преди три години.При добро каране и нормална поддръжка може да ми го турят за паметник. Сега е на 350 000 реални, милиона може да докара, това при мене са още 25 - 30 години.
    —цитат от коментар 4 на Костадин Иванов


    Върви пали свещи за здраве, че и баща ми така си мислеше, че е купил един безсмъртник, пък той взе, че на 390 хиляди внезапно и безвъзвратно умря ...

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  6. 6 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 690 Неутрално

    Нормално, хората вече искат електрически коли, а не тия първобитни смърдящи и отровни кошници.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK